abonnement Unibet Coolblue
pi_181728109
Hoi ,

Ik heb grote ruzie met mijn vriend en vraag me af of ik het bij het verkeerde eind heb want ik weet het zelf even niet meer zo goed.
Situatie is dat mijn vriend een huis heeft dat hij samen met zijn ex partner kocht.
Wij wonen nu 1 jaar samen in deze woning.
Momenteel hebben we nog geen samenlevingscontract of iets dergelijks.
De ex partner van mijn vriend moet de helft van de woning uitbetaald krijgen ,
de woning staat nog op naam van mijn vriend en zijn ex.
Ondertussen heb ik ook een 20 000 euro aan openstaande schulden van mijn eigen spaargeld (geld wat ik dus had voor het begin van de relatie) betaalt, onder andere een lening voor vloerverwarming in deze woning.
Een deeltje van de woning is al fbetaald, maar we hebben nog een hypotheek van een 20 tal jaar te gaan.
Mijn vriend heeft sinds kort een eigen zaak waar we beiden even veel uur in werken, maar de zaak staat op zijn naam en ik ben meewerkend partner. Ik vraag voor mijn werk in de winkel geen vergoeding. Mijn oma heeft mij recent ook 2500 euro cadeau gegeven wat ook weer gebruikt werd voor de zaak.
We hebben drie bedrijfswagens op afbetaling die staan ook allemaal op naam van mijn vriend.

Nu was er grote discussie omdat ik toch graag eens iets geregeld had willen zien, ik ben een beetje bang dat als er iets met mijn vriend gebeurt ik gelijk het huis uit moet ten voordele van zijn ex en de drie kinderen uit zijn vorige relatie.

Mijn vriend die zei daarop dat als hem er iets overkomt, hetzij nu of binnen 20 jaar, zijn wens is dat het huis gelijk verkocht wordt en verdeeld word onder mij en de drie meerderjarige kinderen.
Hij zegt" ik moet mijn verantwoordelijkheid nemen tov mijn kinderen".
Ik werd daar boos om,
als ik nu geld van een erfenis of nog meer spaargeld investeer in het huis,
dan word ik er alsnog uitgezet later want ik moet gelijk de kinderen weer uitbetalen.
Plus dat ik ook nog de komende 20 jaar voor 50 % mee help afbetalen.
Plus het deel van de ex.
Ik heb er geen probleem mee dat als ik kom te overlijden het huis verdeeld word onder de kinderen, maar ik wil niet dat ik terwijl ik nog leef uit het huis waar ik een leven lang voor gewerkt heb wordt gezet...

Ben ik onredelijk hierin? Ik wil niet dat dit een breekpunt wordt tussen mij en mijn vriend...
  donderdag 6 september 2018 @ 15:37:21 #2
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_181728129
Je wist neem ik aan dat hij al drie kinderen had?
And so is the past
pi_181728170
quote:
7s.gif Op donderdag 6 september 2018 15:37 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Je wist neem ik aan dat hij al drie kinderen had?
En dat doet er toe omdat?
  donderdag 6 september 2018 @ 15:42:09 #4
479857 mercimarci
To be weak is to be not strong
pi_181728185
Ik zou zelf zeggen dat je het aan het goede eind hebt
Trying to bring me down, but you can't.
Got lots to say but I won't.
Forgot the ages of man and dragons.
Never shy away from your past and keep hopeful no matter what happens, everything will be fine. Just keep your head up and stay strong
  donderdag 6 september 2018 @ 15:43:55 #5
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_181728212
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 15:41 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

En dat doet er toe omdat?
Lijkt mij vanzelfsprekend dat die kinderen op de eerste plaats blijven staan.

TS had niet aan de relatie moeten beginnen voordat het huis geregeld is.
And so is the past
  donderdag 6 september 2018 @ 15:45:02 #6
479857 mercimarci
To be weak is to be not strong
pi_181728226
quote:
14s.gif Op donderdag 6 september 2018 15:43 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Lijkt mij vanzelfsprekend dat die kinderen op de eerste plaats blijven staan.

TS had niet aan de relatie moeten beginnen voordat het huis geregeld is.
Uh er is een verschil tussen je kinderen op de eerste plaats zetten en je kinderen geven waar ze recht op hebben............. als zij 10 jaar betaalt bijvoorbeeld voor 50K ofzo en dat gaat naar de kinderen als hij dood gaat dan is dat nogal zuur en onterecht. Weet ook niet wat hier zo moeilijk aan is om te begrijpen weer maar goed
Trying to bring me down, but you can't.
Got lots to say but I won't.
Forgot the ages of man and dragons.
Never shy away from your past and keep hopeful no matter what happens, everything will be fine. Just keep your head up and stay strong
pi_181728254
Hij heeft het wel goed voor elkaar. Jouw laten meebetalen aan zijn huis en aan zijn bedrijf, zonder elkaars gelijke te zijn.
pi_181728264
Je vriend knikkert je gewoon morgen het huis uit en bedankt je voor bewezen diensten.en je hebt niks.heb je bewijs dat je 20k betaald hebt?
  donderdag 6 september 2018 @ 15:48:19 #9
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_181728269
Wat is dit? Je bent formeel helemaal niks van je vriend, maar je lost zijn schulden af, betaalt voor zijn huis, werkt gratis voor zijn bedrijf... en er staat niks tegenover.

Neem je verlies en ga bij hem weg.

Voor wat betreft zijn voorstel: te zot voor woorden. Heeft hij dat per testament laten vastleggen of haat hij je?
pi_181728274
Waarom zou jij meebetalen aan zijn hypotheek terwijl je niets op papier hebt staan over jouw rechten?
pi_181728275
Vraag me af of TS al omging met haar huidige vriend terwijl die nog in zijn vorige relatie zat.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181728277
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 15:48 schreef Lunatiek het volgende:
Wat is dit? Je bent formeel helemaal niks van je vriend, maar je lost zijn schulden af, betaalt voor zijn huis, werkt gratis voor zijn bedrijf... en er staat niks tegenover.

Neem je verlies en ga bij hem weg.
dit is wel heel erg zwart wit
pi_181728286
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 15:35 schreef Amalthea1986 het volgende:

Een deeltje van de woning is al fbetaald, maar we hebben nog een hypotheek van een 20 tal jaar te gaan.

Hier even gestopt met lezen. We? Het is toch zijn huis?
Somebody that I used to know
  donderdag 6 september 2018 @ 15:50:03 #14
479857 mercimarci
To be weak is to be not strong
pi_181728298
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 15:49 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Hier even gestopt met lezen. We? Het is toch zijn huis?
Ben je daar echt gestopt met lezen of ging je nog even door?
Trying to bring me down, but you can't.
Got lots to say but I won't.
Forgot the ages of man and dragons.
Never shy away from your past and keep hopeful no matter what happens, everything will be fine. Just keep your head up and stay strong
pi_181728319
Je geld in zijn huis en zaak stoppen zonder dat vooraf op papier geregeld te hebben is niet erg handig. Ik weer niet of hij kwaad wil maar als de relatie over is heb je helemaal nergens recht op.
In deze ruzie is er maar 1 winnaar en dat is hij. Het wordt hooguit gelijk spel als hij dat wil maar ondanks dat je volledig gelijk hebt sta je nu met lege handen.
pi_181728326
Wat zijn je verwachtingen? Wat leg je in en wat krijg je ervoor terug?

En het belangrijkste: besef even goed hoe hij reageert als jij je issues bij hem aankaart.


Zoals het ernaar uitziet kun je fluiten naar je geld, en sta je er straks helemaal alleen voor.
pi_181728336
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 15:48 schreef Lokasenna het volgende:
Waarom zou jij meebetalen aan zijn hypotheek terwijl je niets op papier hebt staan over jouw rechten?
Ja, dit dus.

Ts, ik zou wat zakelijker worden. Ook aangaande jouw loon enzo.
Somebody that I used to know
pi_181728348
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 15:50 schreef mercimarci het volgende:

[..]

Ben je daar echt gestopt met lezen of ging je nog even door?
Daarna verder gelezen, maar dit viel me wel gelijk op. En aan het eind van het topic blijft de vraag staan.

Hoezo?
Somebody that I used to know
  donderdag 6 september 2018 @ 15:53:01 #19
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_181728352
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 15:48 schreef HPLC het volgende:

[..]

dit is wel heel erg zwart wit
Wat haalt zij dan uit de relatie, behalve liefde? Hij vreet haar helemaal uit. Gratis personeel, gratis geld en hij gunt haar niet eens na zijn dood te wonen in het huis waar ze aan heeft meebetaald.
  donderdag 6 september 2018 @ 15:56:07 #20
479857 mercimarci
To be weak is to be not strong
pi_181728399
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 15:52 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Daarna verder gelezen, maar dit viel me wel gelijk op. En aan het eind van het topic blijft de vraag staan.

Hoezo?
Lees zovaak mensen die zeggen dat ze 'daar gestopt zijn met lezen'. Jij zei het wat anders ja maar vroeg me gewoon af of het echt zo is dat mensen dan stoppen en gaan posten of dat ze nog wel het uitlezen en dan alsnog doen alsof ze gestopt zijn.
Trying to bring me down, but you can't.
Got lots to say but I won't.
Forgot the ages of man and dragons.
Never shy away from your past and keep hopeful no matter what happens, everything will be fine. Just keep your head up and stay strong
pi_181728472
quote:
14s.gif Op donderdag 6 september 2018 15:43 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Lijkt mij vanzelfsprekend dat die kinderen op de eerste plaats blijven staan.

TS had niet aan de relatie moeten beginnen voordat het huis geregeld is.
In de praktijk is het wel een beetje lastig om bij de eerste of tweede date al te informeren wat te doen bij overlijden... ben het wel dat zodra er gehokt gaat worden en/of zaken financieel samen gedaan worden, er nagedacht en zaken vastgelegd moeten worden.

Maar dat is blijkbaar niet gebeurd, dus wat nu voor TS?
pi_181728554
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 16:00 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

In de praktijk is het wel een beetje lastig om bij de eerste of tweede date al te informeren wat te doen bij overlijden... ben het wel dat zodra er gehokt gaat worden en/of zaken financieel samen gedaan worden, er nagedacht en zaken vastgelegd moeten worden.

Maar dat is blijkbaar niet gebeurd, dus wat nu voor TS?
Verlies nemen als hij haar niet tegemoet wil komen of hopen dat zij eerder dood gaat dan hij.

Aan de username en OP te zien vermoedt ik echter een leeftijdsverschil dus de tweede optie lijkt me onder normale omstandigheden niet haalbaar.
pi_181728589
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 15:56 schreef mercimarci het volgende:

[..]

Lees zovaak mensen die zeggen dat ze 'daar gestopt zijn met lezen'. Jij zei het wat anders ja maar vroeg me gewoon af of het echt zo is dat mensen dan stoppen en gaan posten of dat ze nog wel het uitlezen en dan alsnog doen alsof ze gestopt zijn.
Hm, je geloofde me dus gewoon niet.
Somebody that I used to know
pi_181728591
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 16:00 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Maar dat is blijkbaar niet gebeurd, dus wat nu voor TS?
Dus nu aangeven wat je precies wil, en hopen dat er te praten valt.

In het ergste geval ontvang je overal een 'nee' op en zie je niets meer terug van je investeringen.


Blijf het echt vreemd vinden dat je 20.000 ergens instopt zonder afspraken van tevoren (!) te maken. Zie je dit echt niet aankomen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-09-2018 16:12:15 ]
  Moderator donderdag 6 september 2018 @ 16:08:30 #25
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_181728595
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 15:47 schreef zarGon het volgende:
Hij heeft het wel goed voor elkaar. Jouw laten meebetalen aan zijn huis en aan zijn bedrijf, zonder elkaars gelijke te zijn.
Dit inderdaad.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator donderdag 6 september 2018 @ 16:09:31 #26
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_181728613
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 16:08 schreef zarGon het volgende:

Blijf het echt vreemd vinden dat je 20.000 ergens in te stopt zonder afspraken van tevoren (!) te maken. Zie je dit echt niet aankomen?
Dit. De naïviteit van zulke acties is echt stuitend.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_181728632
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 16:00 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

In de praktijk is het wel een beetje lastig om bij de eerste of tweede date al te informeren wat te doen bij overlijden... ben het wel dat zodra er gehokt gaat worden en/of zaken financieel samen gedaan worden, er nagedacht en zaken vastgelegd moeten worden.

Maar dat is blijkbaar niet gebeurd, dus wat nu voor TS?
Ja, of de boel financieel gewoon strikt gescheiden blijven houden. Eventueel huur betalen oid, maar verder onafhankelijk van elkaar. Dan kan die vriend het ook echt aan z'n kinderen nalaten. En als je wel meer samen wilt gaan doen, dan de boel goed vastleggen.
Somebody that I used to know
  donderdag 6 september 2018 @ 16:11:44 #28
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_181728653
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 16:00 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

In de praktijk is het wel een beetje lastig om bij de eerste of tweede date al te informeren wat te doen bij overlijden... ben het wel dat zodra er gehokt gaat worden en/of zaken financieel samen gedaan worden, er nagedacht en zaken vastgelegd moeten worden.

Maar dat is blijkbaar niet gebeurd, dus wat nu voor TS?
ZSM die ex van de koopakte, uiteraard niet betaald door TS.
And so is the past
pi_181728702
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 15:35 schreef Amalthea1986 het volgende:
Hoi ,

Ik heb grote ruzie met mijn vriend en vraag me af of ik het bij het verkeerde eind heb want ik weet het zelf even niet meer zo goed.
Situatie is dat mijn vriend een huis heeft dat hij samen met zijn ex partner kocht.
Wij wonen nu 1 jaar samen in deze woning.
Momenteel hebben we nog geen samenlevingscontract of iets dergelijks.
De ex partner van mijn vriend moet de helft van de woning uitbetaald krijgen ,
de woning staat nog op naam van mijn vriend en zijn ex.
Ondertussen heb ik ook een 20 000 euro aan openstaande schulden van mijn eigen spaargeld (geld wat ik dus had voor het begin van de relatie) betaalt, onder andere een lening voor vloerverwarming in deze woning.
Een deeltje van de woning is al fbetaald, maar we hebben nog een hypotheek van een 20 tal jaar te gaan.
Mijn vriend heeft sinds kort een eigen zaak waar we beiden even veel uur in werken, maar de zaak staat op zijn naam en ik ben meewerkend partner. Ik vraag voor mijn werk in de winkel geen vergoeding. Mijn oma heeft mij recent ook 2500 euro cadeau gegeven wat ook weer gebruikt werd voor de zaak.
We hebben drie bedrijfswagens op afbetaling die staan ook allemaal op naam van mijn vriend.

Nu was er grote discussie omdat ik toch graag eens iets geregeld had willen zien, ik ben een beetje bang dat als er iets met mijn vriend gebeurt ik gelijk het huis uit moet ten voordele van zijn ex en de drie kinderen uit zijn vorige relatie.

Mijn vriend die zei daarop dat als hem er iets overkomt, hetzij nu of binnen 20 jaar, zijn wens is dat het huis gelijk verkocht wordt en verdeeld word onder mij en de drie meerderjarige kinderen.
Hij zegt" ik moet mijn verantwoordelijkheid nemen tov mijn kinderen".
Ik werd daar boos om,
als ik nu geld van een erfenis of nog meer spaargeld investeer in het huis,
dan word ik er alsnog uitgezet later want ik moet gelijk de kinderen weer uitbetalen.
Plus dat ik ook nog de komende 20 jaar voor 50 % mee help afbetalen.
Plus het deel van de ex.
Ik heb er geen probleem mee dat als ik kom te overlijden het huis verdeeld word onder de kinderen, maar ik wil niet dat ik terwijl ik nog leef uit het huis waar ik een leven lang voor gewerkt heb wordt gezet...

Ben ik onredelijk hierin? Ik wil niet dat dit een breekpunt wordt tussen mij en mijn vriend...
Wow, 20k in een huis stoppen dat niet van jouw is.....

Overigens hebben "jullie" geen 20 jaar hypotheek te gaan. Het huis is niet van jouw maar van je vriend en zijn ex.

Heb je die 20k als lening aan je vriend gegeven en het laten vastleggen bij de notaris? Zo niet dan dan zie je dat geld niet meer terug.
pi_181728828
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 16:14 schreef Hugo862 het volgende:

[..]

Wow, 20k in een huis stoppen dat niet van jouw is.....

Overigens hebben "jullie" geen 20 jaar hypotheek te gaan. Het huis is niet van jouw maar van je vriend en zijn ex.

Heb je die 20k als lening aan je vriend gegeven en het laten vastleggen bij de notaris? Zo niet dan dan zie je dat geld niet meer terug.
De lening vastleggen bij de notaris is niet per se nodig.
Als er niks vastgelegd is noch uit de transactie blijkt niet dat het een lening betrof, dan wordt het lastig maar is het niet onmogelijk. Ik heb zoiets in het verleden meegemaakt en heb dit later wel besproken met mijn notaris.
pi_181728837
Zo ken ik trouwens ook een andere kant.

Gozer 10 jaar keihard gewerkt voor zijn eigen zaak en huis. Gaat trouwen in gemeenschap van goederen onder het mom van “ik hou van haar en mochten we gaan scheiden dan gun iknhaar het beste”. Nou 3 jaar later gaan ze scheiden en dan sta je daar dus mooi met niks.

Nee dan heeft de vriend van TS het goed voor elkaar.
  Moderator donderdag 6 september 2018 @ 16:26:47 #32
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_181728904
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 16:22 schreef Vliegbaard het volgende:
Zo ken ik trouwens ook een andere kant.

Gozer 10 jaar keihard gewerkt voor zijn eigen zaak en huis. Gaat trouwen in gemeenschap van goederen onder het mom van “ik hou van haar en mochten we gaan scheiden dan gun iknhaar het beste”. Nou 3 jaar later gaan ze scheiden en dan sta je daar dus mooi met niks.

Nee dan heeft de vriend van TS het goed voor elkaar.
Ja, en tegenwoordig is dus de standaard dat dat niet meer zo gaat, want de standaard is sinds 1 januari dit jaar dat je maar in beperkte gemeenschap van goederen trouwt standaard, dus dit scenario is niet meer zo makkelijk mogelijk.
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 6 september 2018 @ 16:30:34 #33
479857 mercimarci
To be weak is to be not strong
pi_181728958
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 16:08 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Hm, je geloofde me dus gewoon niet.
Ik geloofde je wel, ik zei ook nergens dat ik dat niet deed. Ik vroeg gewoon voor de zekerheid of je door had gelezen of niet. Dat is wat anders dan dat ik je niet geloof, ik geloofde je toen en ik geloof je nu
Trying to bring me down, but you can't.
Got lots to say but I won't.
Forgot the ages of man and dragons.
Never shy away from your past and keep hopeful no matter what happens, everything will be fine. Just keep your head up and stay strong
pi_181729006
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 16:21 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

De lening vastleggen bij de notaris is niet per se nodig.
Als er niks vastgelegd is noch uit de transactie blijkt niet dat het een lening betrof, dan wordt het lastig maar is het niet onmogelijk. Ik heb zoiets in het verleden meegemaakt en heb dit later wel besproken met mijn notaris.
Het is nog maar de vraag of die 20k wel een lening is. Het komt een beetje over dat TS de niet betaalde rekeningen van haar vriend heeft lopen betalen zonder daar verder afspraken of iets over te maken.

Voor zover ik uit het verhaal verder opmaak is TS ook geen erfgenaam tenzij haar vriend dat specifiek heeft laten opnemen bij de notaris.

Moraal van het verhaal is dat TS op dit moment geen poot heeft om op te staan wat erfenis/20k terugkrijgen betreft. Tenzij er natuurlijk wel degelijk afspraken zijn gemaakt, zaken op papier zijn gezet en ga zo maar door.

Ook een leuk detail is dat ze al een jaar samenwonen zonder dat de ex is uitgekocht. Ik denk dat het dan wel veilig is om aan te nemen dat het uitkopen al minimaal een jaar financieel niet haalbaar is.
  donderdag 6 september 2018 @ 16:49:49 #35
471241 NoFrauds
Niet je fokking moeder
pi_181729376
Pfoe, wat heftig. TS, je hebt het bij het rechte eind. Zoals hier al eerder gezegd is, mijn god ga dit alsjeblieft op papier zetten. Je hebt geen poot om op te staan. Ik hoop dat je vriend meewerkend is...
Ik hou niet van fraude.
pi_181729522
Ik zou maar eens snel het een en ander op papier zetten. Je zit er voor een flink bedrag in maar als dingen mislopen heb je niets.
pi_181729581
Jouw oma geeft jou zoveel geld kado om in de zaak van je vriend te steken, terwijl die zaak niet van jou is?Jij hebt niks als je uit elkaar gaat of als hij overlijdt: geen onderdak, geen spaargeld en geen inkomen. Is er nou in je omgeving niemand die jou heeft gewaarschuwd dat dit een heel slecht idee was?
Veel succes, ik zou je investeringen ( inclusief loon voor de tijd die je gratis voor hem hebt gewerkt) zo snel mogelijk zien terug te vorderen en dan wegwezen daar. Je wordt gebruikt, keihard gebruikt.
pi_181729716
Die vriend heeft het mooi voor elkaar. Je bent gek dat je 20k in iets hebt gestoken dat niet van jou is.
  donderdag 6 september 2018 @ 17:14:37 #39
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_181729982
Als je al een huis hebt wat afbetaald is en dan iemand tegen het lijf loopt dan snap ik dat het moeilijk is om iemand zomaar er bij te zetten, dit huis is dat nog lang niet en je hebt flink wat geld er in gestoken. Die kinderen zullen het uiteindelijk toch zelf moeten doen zou zijn mentaliteit moeten zijn.

Werken zonder er voor betaald te worden moet je sowieso nooit doen, voor niemand.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
  donderdag 6 september 2018 @ 17:29:16 #40
479857 mercimarci
To be weak is to be not strong
pi_181730369
Tjah iedereen hier kijkt er op een bepaalde manier naar (naar mijn idee terecht), zijn er redenen waarom zij ongelijk zouden hebben TS?

Misschien gaat alles goed, dat weet ik niet. Maar als het inderdaad verkeerd loopt dan is het gewoon een levensles. Misschien nog die 20K alsnog geregistreerd te krijgen ofzo als dat kan?
Trying to bring me down, but you can't.
Got lots to say but I won't.
Forgot the ages of man and dragons.
Never shy away from your past and keep hopeful no matter what happens, everything will be fine. Just keep your head up and stay strong
pi_181731205
Deze kerel _O_
AMG heten en dan een Volvo rijden...
pi_181731315
Als ik jou was zal ik het maar eens heel snel allemaal gaan uitzoeken, regelen en op papier zetten.
It All Goes Back in the Box
pi_181731330
Ik had daar eerder afspraken moeten over laten op papier zetten.
Hij zei me altijd dat het huis gewoon van ons gezamenlijk zou zijn later en we de lening dan ook samen zouden aflossen.
Maar nu stelt hij het plots anders voor.
Daar hij indd 18 jaar ouder is dan ik vreest hij er een beetje voor dat ik langer zal leven en het huis na zijn overlijden zal verkopen en het geld gewoon zou opmaken.
Daar zou ik me zelf niet prettig bij voelen, maar omdat we zijn kinderen maar 1 a 2 keer per jaar zien... Denkt hij dat ik me er ook niet veel zou van aantrekken...
Ik wil ze echter gerust hun erfenis geven later waar ze recht op hebben,
echter ik wil ook graag kinderen , wil niet graag dat ik hier als hem iets overkomt met jonge kinderen sta en onze woning waar ik dan zelf ook hard voor gewerkt heb moet gaan verkopen tvv de drie oudste die al meerderjarig zijn...
pi_181731367
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 18:07 schreef Amalthea1986 het volgende:
Ik had daar eerder afspraken moeten over laten op papier zetten.
Hij zei me altijd dat het huis gewoon van ons gezamenlijk zou zijn later en we de lening dan ook samen zouden aflossen.

Dit had je moeten laten vastleggen.

Of niet gezamenlijk, ook prima.

Maar ja, dat weet je nu zelf ook wel. Ik zou er alsnog op staan. En anders is het een dure les.
Somebody that I used to know
pi_181731391
Goede reden om geen tweede leg te willen zijn dit. Wat een ellende.
pi_181731798
Hij zei dat het huis gewoon van jullie gezamelijk zou zijn? Zolang dat niet op papier staat kan hij zoveel zeggen. En jij wilt met hem kinderen? Echt, hij moet een schop onder zijn jeweetwel krijgen dat hij überhaupt ruzie met jou durft te maken hierover. Regel nu dat het deze week alsnog allemaal op papier komt te staan, bij de notaris, met een samenlevingscontract en een testament en eis dat je gewoon salaris krijgt. Ik heb geen idee waarom je nog bij zo’n profiteur zou willen blijven, maar goed, da’s jouw keuze.
  donderdag 6 september 2018 @ 18:38:28 #47
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_181731950
18 jaar verschil. Die gast is dus 50 en gebruikt geld van je oma voor z’n eigen zaak? :') Ik zou heel hard gaan rennen als jou was en je verlies nemen.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_181731971
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 18:07 schreef Amalthea1986 het volgende:
Ik had daar eerder afspraken moeten over laten op papier zetten.
Hij zei me altijd dat het huis gewoon van ons gezamenlijk zou zijn later en we de lening dan ook samen zouden aflossen.
Maar nu stelt hij het plots anders voor.
Daar hij indd 18 jaar ouder is dan ik vreest hij er een beetje voor dat ik langer zal leven en het huis na zijn overlijden zal verkopen en het geld gewoon zou opmaken.
Daar zou ik me zelf niet prettig bij voelen, maar omdat we zijn kinderen maar 1 a 2 keer per jaar zien... Denkt hij dat ik me er ook niet veel zou van aantrekken...
Ik wil ze echter gerust hun erfenis geven later waar ze recht op hebben,
echter ik wil ook graag kinderen , wil niet graag dat ik hier als hem iets overkomt met jonge kinderen sta en onze woning waar ik dan zelf ook hard voor gewerkt heb moet gaan verkopen tvv de drie oudste die al meerderjarig zijn...
Weet je concreet voor jezelf wat je wil? En ga je dat met hem bespreken?

Ik zou zelf echt 20.000 keer nadenken voordat ik kinderen heb/maak/wil met zo'n man, maar hé, you be you.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-09-2018 18:42:39 ]
pi_181732013
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 18:07 schreef Amalthea1986 het volgende:
Ik had daar eerder afspraken moeten over laten op papier zetten.
Hij zei me altijd dat het huis gewoon van ons gezamenlijk zou zijn later en we de lening dan ook samen zouden aflossen.
Maar nu stelt hij het plots anders voor.
Daar hij indd 18 jaar ouder is dan ik vreest hij er een beetje voor dat ik langer zal leven en het huis na zijn overlijden zal verkopen en het geld gewoon zou opmaken.
Daar zou ik me zelf niet prettig bij voelen, maar omdat we zijn kinderen maar 1 a 2 keer per jaar zien... Denkt hij dat ik me er ook niet veel zou van aantrekken...
Ik wil ze echter gerust hun erfenis geven later waar ze recht op hebben,
echter ik wil ook graag kinderen , wil niet graag dat ik hier als hem iets overkomt met jonge kinderen sta en onze woning waar ik dan zelf ook hard voor gewerkt heb moet gaan verkopen tvv de drie oudste die al meerderjarig zijn...
Ik weet niet, maar hij regelt alles zo dat hij jou te allen tijde op straat kan flikkeren en jij recht hebt op niets. Je bent hierdoor simpelweg economisch afhankelijk van hem en het geld wat je hem gegeven hebt krijg je alleen maar theoretisch terug.

Waarom doe jij jezelf dit aan? Je bent 18 jaar jonger (31/32 neem ik aan gelet op jouw forumnaam). Op een leeftijd dat jij wat op moet bouwen.

Hij op een leeftijd dat hij wat opgebouwd had moeten hebben (ik vermoed dat dat enorm tegenvalt).

Dit is vrij toxisch. Jullie zijn geen gelijke van elkaar in de relatie.

Kom voor jezelf op. Vraag het geld terug en zoek iemand die jou wel normaal behandelt.
pi_181732059
Haar leeftijd i.c.m. kinderwens helpt haar ook niet.
pi_181732144
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 18:43 schreef zarGon het volgende:
Haar leeftijd i.c.m. kinderwens helpt haar ook niet.
Klopt, maar met zo iemand en in zo'n situatie aan kinderen beginnen is wel zo'n beetje het domste wat ze kan doen..
pi_181732219
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 18:43 schreef zarGon het volgende:
Haar leeftijd i.c.m. kinderwens helpt haar ook niet.
Ze hoeft toch geen kind met hem?
pi_181732396
Heet jouw vriend Willem Holleder?
.
pi_181732441
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 19:00 schreef Fer het volgende:
Heet jouw vriend Willem Holleder?
Heeft die vloerverwarming in zijn cel?
  donderdag 6 september 2018 @ 20:05:59 #55
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_181733755
Kon jij niet die ex uitkopen en die 20k daarvoor gebruiken?
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 15:35 schreef Amalthea1986 het volgende:
Mijn vriend die zei daarop dat als hem er iets overkomt, hetzij nu of binnen 20 jaar, zijn wens is dat het huis gelijk verkocht wordt en verdeeld word onder mij en de drie meerderjarige kinderen.
Op zich snap ik die redenering wel, maar zolang het niet in een testament staat blijft het bij bla bla bla en gaat alles naar de kinderen.
.
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 18:07 schreef Amalthea1986 het volgende:
Ik wil ze echter gerust hun erfenis geven later waar ze recht op hebben,
echter ik wil ook graag kinderen , wil niet graag dat ik hier als hem iets overkomt met jonge kinderen sta en onze woning waar ik dan zelf ook hard voor gewerkt heb moet gaan verkopen tvv de drie oudste die al meerderjarig zijn...
Wil hij wel een 2e leg?

Ik zou geen cent meer in dat huis steken en elders gaan werken. Als hij er genoeg van heeft ben je niet alleen dakloos maar ook werkeloos. Jij bouwt echt helemaal niets op zo. Ik snap ook echt niet dat je daar zo in mee bent gegaan.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  donderdag 6 september 2018 @ 20:13:56 #56
80382 manny
30 is best veel
pi_181733951
bel die ex maar eens op en stel wat vragen over geld.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_181734199
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 18:07 schreef Amalthea1986 het volgende:
Ik had daar eerder afspraken moeten over laten op papier zetten.
Hij zei me altijd dat het huis gewoon van ons gezamenlijk zou zijn later en we de lening dan ook samen zouden aflossen.
Maar nu stelt hij het plots anders voor.
Daar hij indd 18 jaar ouder is dan ik vreest hij er een beetje voor dat ik langer zal leven en het huis na zijn overlijden zal verkopen en het geld gewoon zou opmaken.
Daar zou ik me zelf niet prettig bij voelen, maar omdat we zijn kinderen maar 1 a 2 keer per jaar zien... Denkt hij dat ik me er ook niet veel zou van aantrekken...
Ik wil ze echter gerust hun erfenis geven later waar ze recht op hebben,
echter ik wil ook graag kinderen , wil niet graag dat ik hier als hem iets overkomt met jonge kinderen sta en onze woning waar ik dan zelf ook hard voor gewerkt heb moet gaan verkopen tvv de drie oudste die al meerderjarig zijn...
Hij heeft blijkbaar erg weinig vertrouwen in jou en jouw oprechtheid.. :{ Waarom zou je überhaupt met iemand samen willen zijn die zo over jou denkt?

Die zaken mbt het huis en de erfenis, kun je trouwens allemaal prima regelen in een samenlevingscontract + testament. Dus dat argument sluit als een tang op een varken.

Persoonlijk heb ik het idee dat het hem helemaal niet te doen is om het veiligstellen van de erfenis voor zijn kinderen. Maar dat hij dondersgoed weet dat hij, mocht het uit gaan tussen jullie, jou moet terugbetalen. En dat kan hij niet (hij kon die rekeningen in eerste instantie al niet betalen, bovendien moet hij zijn ex nog uitkopen, dus hij heeft eigenlijk gewoon een enorme schuld) Als zijn ex wil, kan ze nu eisen dat hij haar betaald en dan moet het huis sowieso worden verkocht. Die hele constructie met dat huis slaat helemaal nergens op.. Ik vermoed dat er een heleboel dingen financieel spelen waar jij echt geen weet van hebt. Je werkt gratis in zijn zaak, hebt je spaargeld in het huis van hem en zijn ex gestoken, je bent financieel volledig afhankelijk van hem, als hij morgen besluit dat het klaar is tussen jullie sta jij met lege handen. Geen dak boven je hoofd, geen inkomen, je spaargeld en erfenis kwijt.. En hij? Hij heeft het huis, de zaak, minder schulden want hij hoeft jou niks terug te betalen..
pi_181734284
En dan heb je al meer dan 30 jaar aan ervaring op deze wereld... Schaam je dat je je oma's geld hebt gegeven.
pi_181734727
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 20:29 schreef Myrr het volgende:
En dan heb je al meer dan 30 jaar aan ervaring op deze wereld... Schaam je dat je je oma's geld hebt gegeven.
Haha, heerlijk die reacties van jou waarbij goed te zien dat je geen Nederlander bent/allochtoon bent.
pi_181736645
quote:
10s.gif Op donderdag 6 september 2018 20:45 schreef zarGon het volgende:

[..]

Haha, heerlijk die reacties van jou waarbij goed te zien dat je geen Nederlander bent/allochtoon bent.
Wel opgevoed door een Nederlander, maar die houdt er zelf ook geen Nederlandse standaard op na.

Begrijp gewoon niet hoe je 30+ kunt zijn en zulke domme dingen, met mogelijk grote gevolgen voor de rest van je leven, kunt doen. En hoe je zo'n bedrag, gekregen van je oma, zomaar ergens in stopt. :')

Wel leuk materiaal voor opgelicht.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 06-09-2018 21:40:28 ]
pi_181738117
Man man man. Hoe triest kan je zijn om als vrouw je geld aan een man te geven.
pi_181738454
Onbegrijpelijk hoeveel mensen hier zeggen dat TS het bij het rechte eind heeft. Afgezien van het feit dat de kinderen wettelijk recht hebben op de erfenis wordt TS boos terwijl haar vriend het huis zou nalaten aan de kinderen EN AAN HAAR. Nee, TS gaat voor de kinderen.

Ik zou pas boos worden als mijn partner de kinderen NIET op de eerste plaats zet.

Tering. Niet: Ik wil mijn 20k terug, maar 'Ik wil je huis en je kinderen kijken maar of ze het later van mij terugkrijgen'.
pi_181738536
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 22:43 schreef Raskolnikow het volgende:
Onbegrijpelijk hoeveel mensen hier zeggen dat TS het bij het rechte eind heeft. Afgezien van het feit dat de kinderen wettelijk recht hebben op de erfenis wordt TS boos terwijl haar vriend het huis zou nalaten aan de kinderen EN AAN HAAR. Nee, TS gaat voor de kinderen.

Ik zou pas boos worden als mijn partner de kinderen NIET op de eerste plaats zet.
die erfenis van haar vriend bestaat op dit moment uit het geld van TS, want dat heeft ze aan hem gegeven. Lees jij wel? En daarnaast werkt ze ook nog eens gratis voor hem.
pi_181738627
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 22:46 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

die erfenis van haar vriend bestaat op dit moment uit het geld van TS, want dat heeft ze aan hem gegeven. Lees jij wel? En daarnaast werkt ze ook nog eens gratis voor hem.
Jazeker lees ik wel. Dat heeft TS hem toch zelf gegeven of niet? En gratis werken doet TS ook zelf. Hoe kun je nou kwaad op de ander worden om wat je zelf doet? Daarbij kost een huis wel wat meer dan 22500 euro.
pi_181738675
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 22:48 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Jazeker lees ik wel. Dat heeft TS hem toch zelf gegeven of niet? En gratis werken doet TS ook zelf. Hoe kun je nou kwaad op de ander worden om wat je zelf doet?
maar als die vriend doodgaat op dit moment gaat dat geld naar zijn kinderen en dat vind jij normaal?
pi_181738710
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 22:50 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

maar als die vriend doodgaat op dit moment gaat dat geld naar zijn kinderen en dat vind jij normaal?
Ja natuurlijk. Dat is erfrecht. Als je ouders overlijden dan krijg je een erfenis. Heel normaal.
pi_181738784
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 22:51 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Ja natuurlijk. Dat is erfrecht. Als je ouders overlijden dan krijg je een erfenis. Heel normaal.
loop je hier nou te trollen of hoe zit het?
  donderdag 6 september 2018 @ 22:53:34 #68
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_181738789
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 22:43 schreef Raskolnikow het volgende:
Onbegrijpelijk hoeveel mensen hier zeggen dat TS het bij het rechte eind heeft. Afgezien van het feit dat de kinderen wettelijk recht hebben op de erfenis wordt TS boos terwijl haar vriend het huis zou nalaten aan de kinderen EN AAN HAAR. Nee, TS gaat voor de kinderen.

Ik zou pas boos worden als mijn partner de kinderen NIET op de eerste plaats zet.

Tering. Niet: Ik wil mijn 20k terug, maar 'Ik wil je huis en je kinderen kijken maar of ze het later van mij terugkrijgen'.
Als je 30 jaar verder spoelt en TS en vriend wonen nog bij elkaar dan hebben die kinderen allang een eigen zelfstandig leven. Vriend dood, huis verkocht, geld onder de kinderen verdeeld (die het niet direct nodig hebben) en TS op straat zonder ook maar ergens recht op te hebben na 30 jaar onbezoldigd zwoegen voor vriend.

De gebruikelijke gang van zaken is een constructie waarbij de weduwe in het huis kan blijven wonen en de kinderen nog wat moeten wachten op hun deel van de erfenis.
Gewoon omdat je een weduwe niet uit het huis trapt dat al jarenlang haar thuis is.
pi_181738795
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 22:53 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

loop je hier nou te trollen of hoe zit het?
Huh?
pi_181738863
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 22:50 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

maar als die vriend doodgaat op dit moment gaat dat geld naar zijn kinderen en dat vind jij normaal?
Nou, niet helemaal. Ik principe heeft ze recht op haar geld. Maar als er onvoldoende overblijft uit de boedel is ze het wel kwijt.
pi_181738867
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 22:53 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Als je 30 jaar verder spoelt en TS en vriend wonen nog bij elkaar dan hebben die kinderen allang een eigen zelfstandig leven. Vriend dood, huis verkocht, geld onder de kinderen verdeeld (die het niet direct nodig hebben) en TS op straat zonder ook maar ergens recht op te hebben na 30 jaar onbezoldigd zwoegen voor vriend.

De gebruikelijke gang van zaken is een constructie waarbij de weduwe in het huis kan blijven wonen en de kinderen nog wat moeten wachten op hun deel van de erfenis.
Gewoon omdat je een weduwe niet uit het huis trapt dat al jarenlang haar thuis is.
Dat laatste is van toepassing als je dat zo regelt. En dat kan je vragen, of je partner dat zo wil regelen.
pi_181738942
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 22:55 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nou, niet helemaal. Ik principe heeft ze recht op haar geld. Maar als er onvoldoende overblijft uit de boedel is ze het wel kwijt.
er staat nergens vastgelegd dat het haar geld is (of dat ze iets zou erven), dus ze kan helaas fluiten naar haar geld als haar vriend onverhoopt overlijdt
pi_181738963
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 22:53 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Als je 30 jaar verder spoelt en TS en vriend wonen nog bij elkaar dan hebben die kinderen allang een eigen zelfstandig leven. Vriend dood, huis verkocht, geld onder de kinderen verdeeld (die het niet direct nodig hebben) en TS op straat zonder ook maar ergens recht op te hebben na 30 jaar onbezoldigd zwoegen voor vriend.

De gebruikelijke gang van zaken is een constructie waarbij de weduwe in het huis kan blijven wonen en de kinderen nog wat moeten wachten op hun deel van de erfenis.
Gewoon omdat je een weduwe niet uit het huis trapt dat al jarenlang haar thuis is.
Maar ze doet dit echt allemaal zelf. Die kinderen komen gewoon op de eerste plaats.
Vraag je geld terug ts en werk voortaan voor een salaris.
pi_181738971
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 22:48 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Jazeker lees ik wel. Dat heeft TS hem toch zelf gegeven of niet? En gratis werken doet TS ook zelf. Hoe kun je nou kwaad op de ander worden om wat je zelf doet? Daarbij kost een huis wel wat meer dan 22500 euro.
De afspraken waren wat genuanceerder. En al was dat niet zo, je wil toch verdomme je vriendin gewoon mee laten delen? Dat ze iets opbouwt, in plaats van haar volledig afhankelijk maken en als er iets mis gaat kan ze de tering krijgen?

Ja, TS is dom geweest, maar haar vriend is gewoon een enorme lul dat hij haar zo behandelt.

Volstrekt ongezond.
pi_181739007
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 22:58 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

De afspraken waren wat genuanceerder. En al was dat niet zo, je wil toch verdomme je vriendin gewoon mee laten delen? Dat ze iets opbouwt, in plaats van haar volledig afhankelijk maken en als er iets mis gaat kan ze de tering krijgen?

Ja, TS is dom geweest, maar haar vriend is gewoon een enorme lul dat hij haar zo behandelt.

Volstrekt ongezond.
Mee laten delen, dat is precies wat de partner van TS wil doen. Verdelen onder de kinderen EN haar.
pi_181739015
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 22:58 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

De afspraken waren wat genuanceerder. En al was dat niet zo, je wil toch verdomme je vriendin gewoon mee laten delen? Dat ze iets opbouwt, in plaats van haar volledig afhankelijk maken en als er iets mis gaat kan ze de tering krijgen?

Ja, TS is dom geweest, maar haar vriend is gewoon een enorme lul dat hij haar zo behandelt.

Volstrekt ongezond.
Ja vervelend wel, maar je moet toch echt aan jezelf denken.
  donderdag 6 september 2018 @ 23:00:25 #77
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_181739022
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 22:58 schreef T-D het volgende:

[..]

Maar ze doet dit echt allemaal zelf. Die kinderen komen gewoon op de eerste plaats.
Vraag je geld terug ts en werk voortaan voor een salaris.
Ja dat doet ze zelf en dus moet ze iets veranderen als ze dat scenario wil vermijden.
Ik zeg: ga weg bij die pooier.
  donderdag 6 september 2018 @ 23:03:35 #78
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_181739117
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 22:58 schreef VEM2012 het volgende:

En al was dat niet zo, je wil toch verdomme je vriendin gewoon mee laten delen?
Ik heb de indruk dat die vriend haar niet als vriendin ziet, maar als een gratis hoer, gratis werknemer, gratis huishoudster en bovendien geeft ze geld. Makkelijk voor hem maar daar heeft zij dus niets aan.
pi_181739245
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 22:43 schreef Raskolnikow het volgende:
Onbegrijpelijk hoeveel mensen hier zeggen dat TS het bij het rechte eind heeft. Afgezien van het feit dat de kinderen wettelijk recht hebben op de erfenis wordt TS boos terwijl haar vriend het huis zou nalaten aan de kinderen EN AAN HAAR. Nee, TS gaat voor de kinderen.

Ik zou pas boos worden als mijn partner de kinderen NIET op de eerste plaats zet.

Tering. Niet: Ik wil mijn 20k terug, maar 'Ik wil je huis en je kinderen kijken maar of ze het later van mij terugkrijgen'.
Volgens mij heb jij een heel ander topic gelezen dan ik.. :{

De vriend van TS laat helemaal niks achter aan haar als hij nu dood zou gaan, want ze hebben geen samenlevingscontract, zijn niet getrouwd en er is geen testament.. Als de vriend van ts nu dood gaat, gaat de ene helft van het huis naar zijn ex en de andere helft naar zijn kinderen incl. het geld wat ts in het huis heeft gestoken.
pi_181739278
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 23:09 schreef madam-april het volgende:

[..]

Volgens mij heb jij een heel ander topic gelezen dan ik.. :{

De vriend van TS laat helemaal niks achter aan haar als hij nu dood zou gaan, want ze hebben geen samenlevingscontract, zijn niet getrouwd en er is geen testament.. Als de vriend van ts nu dood gaat, gaat de ene helft van het huis naar zijn ex en de andere helft naar zijn kinderen incl. het geld wat ts in het huis heeft gestoken.
Bijzonder, ik lees dit in de OP: "Mijn vriend die zei daarop dat als hem er iets overkomt, hetzij nu of binnen 20 jaar, zijn wens is dat het huis gelijk verkocht wordt en verdeeld word onder mij en de drie meerderjarige kinderen."
  donderdag 6 september 2018 @ 23:10:40 #81
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_181739287
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 22:59 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Mee laten delen, dat is precies wat de partner van TS wil doen. Verdelen onder de kinderen EN haar.
Alleen is het zonder testament slechts gelul in de ruimte.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_181739324
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 23:10 schreef Elpis het volgende:

[..]

Alleen is het zonder testament slechts gelul in de ruimte.
Natuurlijk, maar je gaat toch niet kwaad worden omdat er na een jaar samenwonen nog geen testament is? Als je dat wil dan bespreek je dat toch?
pi_181739335
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 22:59 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Mee laten delen, dat is precies wat de partner van TS wil doen. Verdelen onder de kinderen EN haar.
Don’t talk the talk, walk the walk. Het is nu zo geregeld dat ze geen cent krijgt.
pi_181739341
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 23:03 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ik heb de indruk dat die vriend haar niet als vriendin ziet, maar als een gratis hoer, gratis werknemer, gratis huishoudster en bovendien geeft ze geld. Makkelijk voor hem maar daar heeft zij dus niets aan.
Die indruk heb ik ook..
pi_181739346
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 23:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Don’t talk the talk, walk the walk. Het is nu zo geregeld dat ze geen cent krijgt.
Omdat TS dat zelf zo heeft geregeld.
pi_181739354
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 23:00 schreef T-D het volgende:

[..]

Ja vervelend wel, maar je moet toch echt aan jezelf denken.
Zou ik nooit doen. Ik heb altijd gedeeld met mensen die mij dierbaar zijn.
pi_181739375
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 23:03 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ik heb de indruk dat die vriend haar niet als vriendin ziet, maar als een gratis hoer, gratis werknemer, gratis huishoudster en bovendien geeft ze geld. Makkelijk voor hem maar daar heeft zij dus niets aan.
Je zet het erg scherp neer, maar het zit ook niet echt ver van mijn gevoel af inderdaad...
pi_181739425
Als TS salaris wil dan moet ze daarom vragen. Als TS mede-eigenaar wil worden van de zaak dan moet ze dat voorstellen. Als TS haar geld terug wil als het huis verkocht wordt dan moet ze hem een briefje laten tekenen.

Niet: Ik steek ergens 20k in en verwacht een huis ervoor terug, en die kinderen zoeken het maar uit.
pi_181739442
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 23:12 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Omdat TS dat zelf zo heeft geregeld.
Heb je je hoofd hard gestoten vandaag?
pi_181739453
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 23:16 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Heb je je hoofd hard gestoten vandaag?
Flauw. Ik zeg gewoon wat ik vind.
pi_181739463
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 23:10 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Bijzonder, ik lees dit in de OP: "Mijn vriend die zei daarop dat als hem er iets overkomt, hetzij nu of binnen 20 jaar, zijn wens is dat het huis gelijk verkocht wordt en verdeeld word onder mij en de drie meerderjarige kinderen."
Ja dat kan hij wel zeggen, maar zolang er niks op papier staat heeft zij helemaal nergens recht op.. En het feit dat hij die afspraken/wensen niet vast wil laten leggen zodat ts er daadwerkelijk recht op heeft, doet vermoeden dat hij het allemaal ook niet echt zo serieus meent.. Daarbij komend nog dat het helemaal nog niet ZIJN huis is, maar dat van hem EN zijn ex.
pi_181739498
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 23:17 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Flauw. Ik zeg gewoon wat ik vind.
Nee, jij negeert dat ze ruzie heeft omdat ze dingen geregeld wil hebben en dat dat niet gebeurt noem jij dan eigen keuze van ts. Dan heb je toch echt wel een enorme plaat voor je kop.
pi_181739559
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 23:17 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ja dat kan hij wel zeggen, maar zolang er niks op papier staat heeft zij helemaal nergens recht op.. En het feit dat hij die afspraken/wensen niet vast wil laten leggen zodat ts er daadwerkelijk recht op heeft, doet vermoeden dat hij het allemaal ook niet echt zo serieus meent.. Daarbij komend nog dat het helemaal nog niet ZIJN huis is, maar dat van hem EN zijn ex.
Juist, en het is dom van TS dat ze dat eerder niet overdacht heeft. Ik geef haar helemaal gelijk dat dit niet goed geregeld is. Ik zou het dan ook begrijpelijk vinden als ze alsnog probeert te regelen dat vastgelegd wordt dat ze haar geld terug krijgt t.z.t., zolang ze nog geen mede-eigenaar is. Maar dat is wat anders dan het huis helemaal voor jezelf opeisen ten koste van die kinderen.
pi_181739594
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 23:18 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nee, jij negeert dat ze ruzie heeft omdat ze dingen geregeld wil hebben en dat dat niet gebeurt noem jij dan eigen keuze van ts. Dan heb je toch echt wel een enorme plaat voor je kop.
Nee, ze heeft ruzie omdat ze kwaad werd toen haar vriend zei dat hij het huis dan zou verdelen onder de kinderen en haar. Als je dingen geregeld wil hebben dan zou ik niet beginnen met kwaad worden omdat het niet vanzelf geregeld is zoals jij wil.
pi_181739606
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 23:16 schreef Raskolnikow het volgende:
Als TS salaris wil dan moet ze daarom vragen. Als TS mede-eigenaar wil worden van de zaak dan moet ze dat voorstellen. Als TS haar geld terug wil als het huis verkocht wordt dan moet ze hem een briefje laten tekenen.

Niet: Ik steek ergens 20k in en verwacht een huis ervoor terug, en die kinderen zoeken het maar uit.
De vriend van TS zei altijd dat het huis van hun beide zou worden, ze vertrouwde daarop. Oké dergelijke afspraken moet je altijd op papier zetten, ook als je iemand vertrouwd, maar het is niet compleet onbegrijpelijk dat ze er vanuit ging dat het wel goed zat.
pi_181739626
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 23:21 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Juist, en het is dom van TS dat ze dat eerder niet overdacht heeft. Ik geef haar helemaal gelijk dat dit niet goed geregeld is. Ik zou het dan ook begrijpelijk vinden als ze alsnog probeert te regelen dat vastgelegd wordt dat ze haar geld terug krijgt t.z.t., zolang ze nog geen mede-eigenaar is. Maar dat is wat anders dan het huis helemaal voor jezelf opeisen ten koste van die kinderen.
Dat wil ze helemaal niet, waar lees jij dat? :{
pi_181739628
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 23:22 schreef madam-april het volgende:

[..]

De vriend van TS zei altijd dat het huis van hun beide zou worden, ze vertrouwde daarop. Oké dergelijke afspraken moet je altijd op papier zetten, ook als je iemand vertrouwd, maar het is niet compleet onbegrijpelijk dat ze er vanuit ging dat het wel goed zat.
Dat het huis van hun beiden zou worden, dat is nogal vaag. Zou hij dan echt bedoelen dat ze een half huis krijgt voor 20k?
pi_181739654
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 23:23 schreef madam-april het volgende:

[..]

Dat wil ze helemaal niet, waar lees jij dat? :{
In de OP. Ze wil dat het huis naar haar gaat, niet gedeeltelijk naar de kinderen.
pi_181739691
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 23:22 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Nee, ze heeft ruzie omdat ze kwaad werd toen haar vriend zei dat hij het huis dan zou verdelen onder de kinderen en haar. Als je dingen geregeld wil hebben dan zou ik niet beginnen met kwaad worden omdat het niet vanzelf geregeld is zoals jij wil.
Nee ze heeft ruzie omdat ze aangaf dat ze dingen op papier wilde laten vastleggen zodat ze, mocht hij komen te overlijden, nog wel een dak boven haar hoofd heeft en recht heeft op het deel waar ze voor heeft gewerkt.
pi_181739700
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 23:11 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar je gaat toch niet kwaad worden omdat er na een jaar samenwonen nog geen testament is? Als je dat wil dan bespreek je dat toch?
Nou sterker nog, het feit dat die vriend het geld accepteert zonder dat het op papier staat maakt hem een egoïstische lul. En ja, zij is bijzonder naïef geweest.

Ze moet eerst maar eens het geld dat in het huis zit gaan vastleggen in een testament én in een samenlevingscontract en salaris eisen.
pi_181739702
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 23:24 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

In de OP. Ze wil dat het huis naar haar gaat, niet gedeeltelijk naar de kinderen.
Nee dat staat er niet.
pi_181739733
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 23:24 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

In de OP. Ze wil dat het huis naar haar gaat, niet gedeeltelijk naar de kinderen.
Probeer je ogen eens open te doen als je leest.
pi_181739740
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 23:25 schreef madam-april het volgende:

[..]

Nee ze heeft ruzie omdat ze aangaf dat ze dingen op papier wilde laten vastleggen zodat ze, mocht hij komen te overlijden, nog wel een dak boven haar hoofd heeft en recht heeft op het deel waar ze voor heeft gewerkt.
Dat snap ik. En ik snap ook dat ze wil regelen dat het ook eerlijk voor haar is. Maar dat is toch iets heel anders als kwaad worden omdat de partner het huis zou verdelen onder de kinderen EN haar? Dat is wat er in de OP staat.
pi_181739773
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 23:27 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Dat snap ik. En ik snap ook dat ze wil regelen dat het ook eerlijk voor haar is. Maar dat is toch iets heel anders als kwaad worden omdat de partner het huis zou verdelen onder de kinderen EN haar? Dat is wat er in de OP staat.
Nee dat is niet wat er in de OP staat..
pi_181739854
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 23:27 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Dat snap ik. En ik snap ook dat ze wil regelen dat het ook eerlijk voor haar is. Maar dat is toch iets heel anders als kwaad worden omdat de partner het huis zou verdelen onder de kinderen EN haar? Dat is wat er in de OP staat.
Zo lang er niks op papier staat kan haar partner alles beweren, maar als hij morgen onder de tram komt is zij alles kwijt. Haar huis, haar spaargeld en haar baan.

Ik ben wel eens om kleinere risico's kwaad geworden.
pi_181739858
Nog maar eens:

Mijn vriend die zei daarop dat als hem er iets overkomt, hetzij nu of binnen 20 jaar, zijn wens is dat het huis gelijk verkocht wordt en verdeeld word onder mij en de drie meerderjarige kinderen.
Hij zegt" ik moet mijn verantwoordelijkheid nemen tov mijn kinderen".
Ik werd daar boos om,


Ik snap het als TS mede-eigenaar wil zijn als ze nog meer in het huis gaat investeren. Dan is het gewoon geregeld. Ik snap het niet als ze wil dat hij in zijn testament gaat zetten dat het huis helemaal naar haar gaat en niet gedeeltelijk naar zijn kinderen.
pi_181739876
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 23:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Don’t talk the talk, walk the walk.
Oeh, mooie spreuk!
Somebody that I used to know
pi_181739886
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 23:31 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Zo lang er niks op papier staat kan haar partner alles beweren, maar als hij morgen onder de tram komt is zij alles kwijt. Haar huis, haar spaargeld en haar baan.

Ik ben wel eens om kleinere risico's kwaad geworden.
Als ik een auto verkoop en de vrijwaring niet goed regel, dan kan ik heel erg boos worden op de koper als het misgaat. Tsja.
pi_181739936
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 23:31 schreef Raskolnikow het volgende:
Nog maar eens:

Mijn vriend die zei daarop dat als hem er iets overkomt, hetzij nu of binnen 20 jaar, zijn wens is dat het huis gelijk verkocht wordt en verdeeld word onder mij en de drie meerderjarige kinderen.
Hij zegt" ik moet mijn verantwoordelijkheid nemen tov mijn kinderen".
Ik werd daar boos om,


Ik snap het als TS mede-eigenaar wil zijn als ze nog meer in het huis gaat investeren. Dan is het gewoon geregeld. Ik snap het niet als ze wil dat hij in zijn testament gaat zetten dat het huis helemaal naar haar gaat en niet gedeeltelijk naar zijn kinderen.
De fuck zeg, is begrijpend lezen echt zo moeilijk? Jouw conclusie in een totaal andere dan wat zij zegt. Natuurlijk hoeft het huis niet 100% naar haar, maar ze wil er wel blijven wonen na zijn dood.
pi_181739988
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 23:32 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Als ik een auto verkoop en de vrijwaring niet goed regel, dan kan ik heel erg boos worden op de koper als het misgaat. Tsja.
Fantastische vergelijking, applaus.
pi_181740032
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 23:33 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

De fuck zeg, is begrijpend lezen echt zo moeilijk? Jouw conclusie in een totaal andere dan wat zij zegt. Natuurlijk hoeft het huis niet 100% naar haar, maar ze wil er wel blijven wonen na zijn dood.
Ik lees toch echt dat ze het huis wel aan de kinderen wil nalaten NA haar dood. Ze wil dus het huis op haar naam, iets anders kan ik er echt niet uithalen.
pi_181740044
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 23:35 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Fantastische vergelijking, applaus.
Vind je het echt zo moeilijk te verdragen dat iemand er anders over denkt dan jij?
pi_181740087
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 23:37 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Vind je het echt zo moeilijk te verdragen dat iemand er anders over denkt dan jij?
Je leest dingen die er niet staan en probeert daarmee je gelijk te halen.

Dat vind ik vrij kansloos ja.
pi_181740091
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 23:36 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Ik lees toch echt dat ze het huis wel aan de kinderen wil nalaten NA haar dood. Ze wil dus het huis op haar naam, iets anders kan ik er echt niet uithalen.
Daar gaat het fout. Jij kent vruchtgebruik niet
pi_181740102
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 23:39 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Je leest dingen die er niet staan en probeert daarmee je gelijk te halen.

Dat vind ik vrij kansloos ja.
Ik denk dat jij dingen leest die er niet staan.
pi_181740104
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 23:36 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Ik lees toch echt dat ze het huis wel aan de kinderen wil nalaten NA haar dood. Ze wil dus het huis op haar naam, iets anders kan ik er echt niet uithalen.
Ben je bekend met de term 'vruchtgebruik'?
pi_181740121
Ze wil gewoon geregeld hebben dat ze In het huis kan blijven wonen, mocht hij er niet meer zijn. En dat is momenteel niet geregeld. Ze staat met lege handen.
Somebody that I used to know
pi_181740124
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 23:39 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Daar gaat het fout. Jij kent vruchtgebruik niet
Oh, vertel als je wil, want in de OP lees ik niets over vruchtgebruik.
pi_181740132
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 23:40 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Ik denk dat jij dingen leest die er niet staan.
Prima, mag jij denken. Ik denk dat je gezien jouw vele medestanders hier volkomen gelijk hebt.
pi_181740134
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 23:40 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ben je bekend met de term 'vruchtgebruik'?
Nee. Ik zal het eens opzoeken.
pi_181740149
quote:
7s.gif Op donderdag 6 september 2018 23:41 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Prima, mag jij denken. Ik denk dat je gezien jouw vele medestanders hier volkomen gelijk hebt.
Dat argument gebruikten ze in '40-'45 ook.
pi_181740161
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 23:41 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Dat argument gebruikten ze in '40-'45 ook.
Dit wordt er echt niet beter op hoor.
pi_181740198
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 23:40 schreef Postbus100 het volgende:
Ze wil gewoon geregeld hebben dat ze In het huis kan blijven wonen, mocht hij er niet meer zijn. En dat is momenteel niet geregeld. Ze staat met lege handen.
Geen huis, geen inkomen en geen spaargeld..

En daarvoor hoeft er niet eens iets met hem te gebeuren.. Als hij morgen zegt 'joh het was leuk, bedankt voor alles en toedeledokie' dan is ze ook alles kwijt..
pi_181740220
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 23:43 schreef madam-april het volgende:

[..]

Geen huis, geen inkomen en geen spaargeld..

En daarvoor hoeft er niet eens iets met hem te gebeuren.. Als hij morgen zegt 'joh het was leuk, bedankt voor alles en toedeledokie' dan is ze ook alles kwijt..
Dit ja, maar blijkbaar lezen wij het allemaal anders.
pi_181740233
Vruchtgebruik, ik heb gelezen wat het is. Ik zou het helemaal terecht vinden als ze dat zo zou weten te regelen. Dan is het deel van het huis van de kinderen gewoon van de kinderen. Opgelost. In de OP lees ik echter dat ze wil dat het huis NA haar dood pas naar de kinderen gaat. En dat stuit mij tegen de borst. Shoot me.
pi_181740237
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 23:40 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Oh, vertel als je wil, want in de OP lees ik niets over vruchtgebruik.
Ze beschrijft in de OP de definitie van vruchtgebruik.. 8)7
pi_181740243
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 23:45 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ze beschrijft in de OP de definitie van vruchtgebruik.. 8)7
Wijs eens aan dan waar ik dat kan vinden?
pi_181740279
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 15:48 schreef Lunatiek het volgende:
Wat is dit? Je bent formeel helemaal niks van je vriend, maar je lost zijn schulden af, betaalt voor zijn huis, werkt gratis voor zijn bedrijf... en er staat niks tegenover.

Neem je verlies en ga bij hem weg.

Voor wat betreft zijn voorstel: te zot voor woorden. Heeft hij dat per testament laten vastleggen of haat hij je?
Dit.
Je bent gek. Wie gaat hiermee akkoord?
pi_181740331
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 23:45 schreef Raskolnikow het volgende:
Vruchtgebruik, ik heb gelezen wat het is. Ik zou het helemaal terecht vinden als ze dat zo zou weten te regelen. Dan is het deel van het huis van de kinderen gewoon van de kinderen. Opgelost. In de OP lees ik echter dat ze wil dat het huis NA haar dood pas naar de kinderen gaat. En dat stuit mij tegen de borst. Shoot me.
Dat is de definitie van vruchtgebruik.. Dat zij in het huis kan blijven wonen en dat de kinderen hun deel van het huis pas na haar dood kunnen opeisen..
pi_181740354
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 23:45 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Wijs eens aan dan waar ik dat kan vinden?
maar ik wil niet dat ik terwijl ik nog leef uit het huis waar ik een leven lang voor gewerkt heb wordt gezet...
pi_181740371
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 23:45 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Wijs eens aan dan waar ik dat kan vinden?
'Ik heb er geen probleem mee dat als ik kom te overlijden het huis verdeeld word onder de kinderen, maar ik wil niet dat ik terwijl ik nog leef uit het huis waar ik een leven lang voor gewerkt heb wordt gezet... '

Dit is de definitie van vruchtgebruik..
pi_181740378
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 23:48 schreef madam-april het volgende:

[..]

Dat is de definitie van vruchtgebruik.. Dat zij in het huis kan blijven wonen en dat de kinderen hun deel van het huis pas na haar dood kunnen opeisen..
Kijk, daar lees ik het verschil. Bij vruchtgebruik is het deel van de kinderen al van de kinderen. Ze heeft alleen het recht om er te wonen, dat is iets anders dan eigenaar van de hele boel worden. Bij vruchtgebruik hoeft er niets opgeeist te worden, dat is allemaal al geregeld.
pi_181740411
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 23:45 schreef Raskolnikow het volgende:
Vruchtgebruik, ik heb gelezen wat het is. Ik zou het helemaal terecht vinden als ze dat zo zou weten te regelen. Dan is het deel van het huis van de kinderen gewoon van de kinderen. Opgelost. In de OP lees ik echter dat ze wil dat het huis NA haar dood pas naar de kinderen gaat. En dat stuit mij tegen de borst. Shoot me.
Hoezo stuit je dat tegen de borst? Dat is toch logisch? Als hij overlijdt, en de kinderen erven het huis, dan heeft ze geen poot om op te staan als ze het willen verkopen. Logisch toch dat ze in ieder geval het recht wil blijven hebben om erin te blijven wonen totdat ze zelf dood is of weg wil?
Somebody that I used to know
pi_181740463
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 23:50 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Kijk, daar lees ik het verschil. Bij vruchtgebruik is het deel van de kinderen al van de kinderen. Ze heeft alleen het recht om er te wonen, dat is iets anders dan eigenaar van de hele boel worden. Bij vruchtgebruik hoeft er niets opgeeist te worden, dat is allemaal al geregeld.
8)7 waar schrijft ze dat ze eigenaar wil worden van het hele huis?

En bij vruchtgebruik is er weldegelijk sprake van een nog niet opeisbare erfenis..
pi_181740479
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 23:51 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Hoezo stuit je dat tegen de borst? Dat is toch logisch? Als hij overlijdt, en de kinderen erven het huis, dan heeft ze geen poot om op te staan als ze het willen verkopen. Logisch toch dat ze in ieder geval het recht wil blijven hebben om erin te blijven wonen totdat ze zelf dood is of weg wil?
100% logisch, alsook het volkomen logisch is dat de kinderen hun erfenis op zouden willen eisen.
pi_181740487
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 23:49 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

maar ik wil niet dat ik terwijl ik nog leef uit het huis waar ik een leven lang voor gewerkt heb wordt gezet...
Dat staat er ook ja. Als dat het enige was dan vind ik haar helemaal in haar recht staan. Ze zegt echter ook dit:

Mijn vriend die zei daarop dat als hem er iets overkomt, hetzij nu of binnen 20 jaar, zijn wens is dat het huis gelijk verkocht wordt en verdeeld word onder mij en de drie meerderjarige kinderen.
Hij zegt" ik moet mijn verantwoordelijkheid nemen tov mijn kinderen".
Ik werd daar boos om


en dit:

Ik heb er geen probleem mee dat als ik kom te overlijden het huis verdeeld word onder de kinderen

Als ze op vruchtgebruik doelde, dan had ze toch gewoon kunnen zeggen: "Prima, maar ik wil wel het recht krijgen om hier dan te kunnen blijven wonen." Maar ze zegt niet prima.
pi_181740523
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 23:54 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Dat staat er ook ja. Als dat het enige was dan vind ik haar helemaal in haar recht staan. Ze zegt echter ook dit:

Mijn vriend die zei daarop dat als hem er iets overkomt, hetzij nu of binnen 20 jaar, zijn wens is dat het huis gelijk verkocht wordt en verdeeld word onder mij en de drie meerderjarige kinderen.
Hij zegt" ik moet mijn verantwoordelijkheid nemen tov mijn kinderen".
Ik werd daar boos om


en dit:

Ik heb er geen probleem mee dat als ik kom te overlijden het huis verdeeld word onder de kinderen

Als ze op vruchtgebruik doelde, dan had ze toch gewoon kunnen zeggen: "Prima, maar ik wil wel het recht krijgen om hier dan te kunnen blijven wonen." Maar ze zegt niet prima.
Ja, haar vriend stelt een andere constructie voor dan vruchtgebruik. Gek hè dat ze daar boos om wordt?
pi_181740532
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 23:53 schreef madam-april het volgende:

[..]

8)7 waar schrijft ze dat ze eigenaar wil worden van het hele huis?

En bij vruchtgebruik is er weldegelijk sprake van een nog niet opeisbare erfenis..
Per definitie is bij vruchtgebruik het eigenaarschap verdeeld. Dat is dan dus vastgelegd dat die kinderen er recht op hebben. Dat is wat anders dan dat ze ervoor moeten gaan knokken als vader hun erfdeel naar zijn vriendin wil laten gaan.
  donderdag 6 september 2018 @ 23:57:23 #139
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_181740550
Godsamme, Raskolnikow, jij hebt echt je dag niet.
The love you take is equal to the love you make.
pi_181740567
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 23:56 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Ja, haar vriend stelt een andere constructie voor dan vruchtgebruik. Gek hè dat ze daar boos om wordt?
Ik lees nergens dat haar partner vruchtgebruik uitsluit.
pi_181740570
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 23:56 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Per definitie is bij vruchtgebruik het eigenaarschap verdeeld. Dat is dan dus vastgelegd dat die kinderen er recht op hebben. Dat is wat anders dan dat ze ervoor moeten gaan knokken als vader hun erfdeel naar zijn vriendin wil laten gaan.
Maar het vruchtgebruik is nou juist niet vastgelegd.. Man man man, hoe vaak moet deze shit herhaald worden?
pi_181740579
Ze werd niet boos omdat hij het huis over vier mensen wilde verdelen. Ze werd boos omdat hij het huis over vier mensen wil verdelen en hij daarmee de kinderen de gelegenheid geeft haar eruit te zetten.
Somebody that I used to know
pi_181740580
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 23:54 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Dat staat er ook ja. Als dat het enige was dan vind ik haar helemaal in haar recht staan. Ze zegt echter ook dit:

Mijn vriend die zei daarop dat als hem er iets overkomt, hetzij nu of binnen 20 jaar, zijn wens is dat het huis gelijk verkocht wordt en verdeeld word onder mij en de drie meerderjarige kinderen.
Hij zegt" ik moet mijn verantwoordelijkheid nemen tov mijn kinderen".
Ik werd daar boos om


en dit:

Ik heb er geen probleem mee dat als ik kom te overlijden het huis verdeeld word onder de kinderen

Als ze op vruchtgebruik doelde, dan had ze toch gewoon kunnen zeggen: "Prima, maar ik wil wel het recht krijgen om hier dan te kunnen blijven wonen." Maar ze zegt niet prima.
Je bent een belangrijk stukje vergeten (ik heb het even dikgedrukt en onderstreept voor je)
pi_181740582
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 23:58 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Ik lees nergens dat haar partner vruchtgebruik uitsluit.
Als het niet is vastgelegd is het per definitie uitgesloten.
pi_181740589
quote:
15s.gif Op donderdag 6 september 2018 23:57 schreef Lienekien het volgende:
Godsamme, Raskolnikow, jij hebt echt je dag niet.
Jezus, moet ik per se jullie mening hierover delen? Is het nou echt zo moeilijk te verdragen dat ik er anders over denk? Mag dat misschien?
pi_181740630
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 23:58 schreef madam-april het volgende:

[..]

Je bent een belangrijk stukje vergeten (ik heb het even dikgedrukt en onderstreept voor je)
Somebody that I used to know
pi_181740632
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 23:58 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Als het niet is vastgelegd is het per definitie uitgesloten.
Eerst praat je erover, dan ga je het vastleggen. Als je bij het praten erover al kwaad wordt dan wordt er niks vastgelegd nee.
  vrijdag 7 september 2018 @ 00:01:03 #148
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_181740634
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 23:59 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Jezus, moet ik per se jullie mening hierover delen? Is het nou echt zo moeilijk te verdragen dat ik er anders over denk? Mag dat misschien?
Is niet een kwestie van een andere mening, je interpretatie wijkt nogal af.
The love you take is equal to the love you make.
pi_181740637
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 23:59 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Jezus, moet ik per se jullie mening hierover delen? Is het nou echt zo moeilijk te verdragen dat ik er anders over denk? Mag dat misschien?
Het heeft niets met een mening te maken, maar met feitelijke ontkenning. Dat was eerst nog wel grappig, maar inmiddels begint het nogal kansloos te worden.
pi_181740638
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 23:59 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Jezus, moet ik per se jullie mening hierover delen? Is het nou echt zo moeilijk te verdragen dat ik er anders over denk? Mag dat misschien?
Het is geen kwestie van meningen, het is een kwestie van feitelijkheden..
pi_181740666
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 00:01 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Eerst praat je erover, dan ga je het vastleggen. Als je bij het praten erover al kwaad wordt dan wordt er niks vastgelegd nee.
Hoi schat, ik wil graag dat het huis verkocht wordt als ik dood ben zodat mijn kinderen jou eruit kunnen trappen.

Ja, dat is een prima insteek.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2018 00:03:17 ]
pi_181740679
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 23:58 schreef madam-april het volgende:

[..]

Je bent een belangrijk stukje vergeten (ik heb het even dikgedrukt en onderstreept voor je)
Dat stukje heb ik niet gemist hoor. Ook al wordt het verkocht, zij heeft recht op haar deel. Wil ze nog meer? Dan koop je de kinderen uit, of je regelt dat je in het huis mag blijven wonen ook al is het niet helemaal van jou. Nogmaals, dat is wat anders dan het huis willen hebben en na je dood aan de kinderen schenken.
pi_181740704
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 september 2018 00:02 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Hoi schat, ik wil graag dat het huis verkocht als ik dood ben zodat mijn kinderen jou eruit kunnen trappen.

Ja, dat is een prima insteek.
Nee, kwaad worden omdat iemand zijn bezittingen aan zijn kinderen wil nalaten. De tering.
pi_181740716
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 00:02 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Dat stukje heb ik niet gemist hoor. Ook al wordt het verkocht, zij heeft recht op haar deel. Wil ze nog meer? Dan koop je de kinderen uit, of je regelt dat je in het huis mag blijven wonen ook al is het niet helemaal van jou. Nogmaals, dat is wat anders dan het huis willen hebben en na je dood aan de kinderen schenken.
Ik ga mezelf maar in slaap huilen, want je blijft maar onzin uitkramen.
  vrijdag 7 september 2018 @ 00:04:22 #155
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_181740720
Ik geef TS groot gelijk dat ze kwaad wordt op het moment dat haar vriend aangeeft dat bij zijn dood het huis direct verkocht moet worden.

Daarom ga je dus naar een notaris, om bijv. te regelen dat de partner met wie je samenwoont niet op straat komt te staan op het moment dat jij overlijdt.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 7 september 2018 @ 00:04:28 #156
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_181740725
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 23:36 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Ik lees toch echt dat ze het huis wel aan de kinderen wil nalaten NA haar dood. Ze wil dus het huis op haar naam, iets anders kan ik er echt niet uithalen.
Je mist het "gelijk verkopen". Hij wil: vriend dood, huis gelijk verkopen, geld naar de kinderen.

Zij wil: vriend dood, eigendom huis naar erfgenamen, zij blijft er wonen (vruchtgebruik).
pi_181740727
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 00:01 schreef madam-april het volgende:

[..]

Het is geen kwestie van meningen, het is een kwestie van feitelijkheden..
Ik lees de tekst anders dan jij en ik baseer mijn mening daarop. Mag dat?
pi_181740733
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 00:04 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Ik ga mezelf maar in slaap huilen, want je blijft maar onzin uitkramen.
Welterusten.
pi_181740761
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 00:04 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Je mist het "gelijk verkopen". Hij wil: vriend dood, huis gelijk verkopen, geld naar de kinderen.

Zij wil: vriend dood, eigendom huis naar erfgenamen, zij blijft er wonen (vruchtgebruik).
Dat mis ik niet. Ik vind dat echter heel normaal. Als ik iets niet koop is het ook niet van mij. Heel simpel.
pi_181740770
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 00:04 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Je mist het "gelijk verkopen". Hij wil: vriend dood, huis gelijk verkopen, geld naar de kinderen.

Zij wil: vriend dood, eigendom huis naar erfgenamen, zij blijft er wonen (vruchtgebruik).
Als dit er nou had gestaan dan had ik haar groot gelijk gegeven. Maar dat staat er niet. Ze wil dat het huis verdeeld wordt NA haar dood.
pi_181740852
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 september 2018 00:02 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Hoi schat, ik wil graag dat het huis verkocht als ik dood ben zodat mijn kinderen jou eruit kunnen trappen.

Ja, dat is een prima insteek.
Hoe het begon:
Vriend van TS belooft TS dat het huis ook van haar wordt, dat het geld en alle arbeid die ze in zijn zaak steekt uiteindelijk allemaal een investering in HUN toekomst is en dat ze zich echt geen zorgen hoeft te maken.


Toen:
TS: Hoi schat, ik zat te denken en ik zou het toch wel fijn vinden om de beloftes die je hebt gemaakt op papier vast te leggen zodat ik zekerheid heb mocht er iets met jou gebeuren.

Vriend: oohja nou ik ben van gedachten veranderd en ik wil je geen enkele zeggenschap geven. Het is mijn wens dat het huis tussen de kinderen en jou verdeelt wordt.. maar ik wil daar niks over op papier zetten..
pi_181740896
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 00:06 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Als dit er nou had gestaan dan had ik haar groot gelijk gegeven. Maar dat staat er niet. Ze wil dat het huis verdeeld wordt NA haar dood.
Het was serieus voor iedereen duidelijk wat ze bedoelde.. behalve voor jou..
pi_181740970
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 00:13 schreef madam-april het volgende:

[..]

Het was serieus voor iedereen duidelijk wat ze bedoelde.. behalve voor jou..
Je wil zeggen dat ik het wel goed las maar dat ze het anders bedoelde?
pi_181740993
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 00:11 schreef madam-april het volgende:

[..]

Hoe het begon:
Vriend van TS belooft TS dat het huis ook van haar wordt, dat het geld en alle arbeid die ze in zijn zaak steekt uiteindelijk allemaal een investering in HUN toekomst is en dat ze zich echt geen zorgen hoeft te maken.

Toen:
TS: Hoi schat, ik zat te denken en ik zou het toch wel fijn vinden om de beloftes die je hebt gemaakt op papier vast te leggen zodat ik zekerheid heb mocht er iets met jou gebeuren.

Vriend: oohja nou ik ben van gedachten veranderd en ik wil je geen enkele zeggenschap geven. Het is mijn wens dat het huis tussen de kinderen en jou verdeelt wordt.. maar ik wil daar niks over op papier zetten..
Als ik een huis heb dan wil ik misschien ook wel dat mijn vriendin mede-eigenaar wordt. Misschien wil ze de helft kopen? Als ze dat doet dan is het zo geregeld. Maar nee, het gaat ineens over erfenissen.
  vrijdag 7 september 2018 @ 00:22:42 #165
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_181741066
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 00:18 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Als ik een huis heb dan wil ik misschien ook wel dat mijn vriendin mede-eigenaar wordt. Misschien wil ze de helft kopen? Als ze dat doet dan is het zo geregeld. Maar nee, het gaat ineens over erfenissen.
Ga jij er dan vanuit dat ze op een erfenis uit is?

Ik denk dat ze graag geregeld ziet dat ze nog een dak boven haar hoofd heeft als haar partner zou komen te overlijden. Lijkt me heel redelijk om te verwachten dat partners dat voor elkaar regelen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_181741111
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 00:22 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ga jij er dan vanuit dat ze op een erfenis uit is?

Ik denk dat ze graag geregeld ziet dat ze nog een dak boven haar hoofd heeft als haar partner zou komen te overlijden. Lijkt me heel redelijk om te verwachten dat partners dat voor elkaar regelen.
Ze wil dat het huis NA haar dood verdeeld wordt. Dat kan alleen maar betekenen dat zij het huis wil erven. Als ze er alleen wil blijven wonen dan wordt het voor haar dood al verdeeld, met een toegevoegde voorwaarde. Dat is een groot verschil, want de kinderen hebben hun deel dan al. Als ze moeten wachten tot ze het van haar erven dan moeten ze nog maar afwachten hoe dat gaat.

Als ik in een huis woon wat ik in mijn eentje niet kan betalen, dan is het jammer, maar dan zal ik toch echt kleiner moeten gaan wonen.
pi_181741125
TS is net zo oud als die kinderen.
  vrijdag 7 september 2018 @ 00:29:37 #168
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_181741159
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 00:25 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Ze wil dat het huis NA haar dood verdeeld wordt. Dat kan alleen maar betekenen dat zij het huis wil erven. Als ze er alleen wil blijven wonen dan wordt het voor haar dood al verdeeld, met een toegevoegde voorwaarde. Dat is een groot verschil, want de kinderen hebben hun deel dan al. Als ze moeten wachten tot ze het van haar erven dan moeten ze nog maar afwachten hoe dat gaat.

Als ik in een huis woon wat ik in mijn eentje niet kan betalen, dan is het jammer, maar dan zal ik toch echt kleiner moeten gaan wonen.
Ik ga ervan uit dat ze nog een dak boven haar hoofd wil hebben als hij komt te overlijden. Dat lijkt me de kern. Hoe dat vervolgens in de praktijk geregeld gaat worden... Daar zijn nog heel wat scenario's denkbaar. Moet TS haar vriend wel bereid zijn om ook haar belangen mee te wegen en e.e.a. officieel vast te laten leggen. Die bereidheid lees ik echt niet in de OP en dat vind ik heel zorgelijk.
The love you take is equal to the love you make.
pi_181741167
Wat een gedoe om niks. Huis op beider naam, overlijdensrisicoverzekering erop. Dan heeft TS na dood van vriend enkel recht op de helft van het door haar betaalde deel. De rest gaat naar de kinderen. De kinderen missen dan enkel het deel van TS en TS kan blijven wonen.
pi_181741216
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 00:29 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik ga ervan uit dat ze nog een dak boven haar hoofd wil hebben als hij komt te overlijden. Dat lijkt me de kern. Hoe dat vervolgens in de praktijk geregeld gaat worden... Daar zijn nog heel wat scenario's denkbaar. Moet TS haar vriend wel bereid zijn om ook haar belangen mee te wegen en e.e.a. officieel vast te laten leggen. Die bereidheid lees ik echt niet in de OP en dat vind ik heel zorgelijk.
De partner van TS komt op mij ook niet heel erg sympathiek over. Hij zou wel wat beter voor zijn vriendin mogen zorgen. Maar dat hij wil dat zijn kinderen hun erfdeel krijgen, dat vind ik dan weer heel erg goed van hem.
  vrijdag 7 september 2018 @ 00:38:02 #171
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_181741255
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 00:34 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

De partner van TS komt op mij ook niet heel erg sympathiek over. Hij zou wel wat beter voor zijn vriendin mogen zorgen. Maar dat hij wil dat zijn kinderen hun erfdeel krijgen, dat vind ik dan weer heel erg goed van hem.
Dat vind je heel erg goed van hem. :') Sorry hoor, maar dat is toch tamelijk vanzelfsprekend.

Net als zorgen voor je partner. En je partner niet allemaal geld in laten brengen in je zaak of mee laten betalen aan de aflossing van je huis zonder dat goed op papier vast te leggen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_181741281
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 00:38 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat vind je heel erg goed van hem. :') Sorry hoor, maar dat is toch tamelijk vanzelfsprekend.

Net als zorgen voor je partner. En je partner niet allemaal geld in laten brengen in je zaak of mee laten betalen aan de aflossing van je huis zonder dat goed op papier vast te leggen.
Vanzelfsprekend? Voor TS niet, ze werd kwaad.
  vrijdag 7 september 2018 @ 00:42:09 #173
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_181741309
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 00:39 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Vanzelfsprekend? Voor TS niet, ze werd kwaad.
Ze werd kwaad omdat zij in het scenario van haar vriend na zijn dood direct op straat komt te staan. |:(
The love you take is equal to the love you make.
pi_181741346
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 00:42 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ze werd kwaad omdat zij in het scenario van haar vriend na zijn dood direct op straat komt te staan. |:(
Dan moet ze het deel van de kinderen kopen. Maar dat kan ze niet. Ze wil daarom dat deel krijgen.

Als ze haar rechtmatige deel van de zaak wil, helemaal mee eens. Wil ze het huis gedeeltelijk kopen zodat ze mede-eigenaar is? Helemaal top. Wil haar partner dat allemaal niet vastleggen? Dan is het een flinke klootzak. Maar waar valt ze over? Dat de kinderen hun deel krijgen, want dan kan ze het huis niet meer betalen.
pi_181741362
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 00:42 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ze werd kwaad omdat zij in het scenario van haar vriend na zijn dood direct op straat komt te staan. |:(
Ik denk dat ze vooral kwaad werd omdat een redelijk verzoek van haar genegeerd werd. Het is ook wel erg vreemd dat daar niet normaal over kan worden gesproken.
pi_181741402
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 00:47 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik denk dat ze vooral kwaad werd omdat een redelijk verzoek van haar genegeerd werd. Het is ook wel erg vreemd dat daar niet normaal over kan worden gesproken.
Inderdaad heel vreemd dat ze daar niet gewoon over kunnen praten.
pi_181741431
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 00:42 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ze werd kwaad omdat zij in het scenario van haar vriend na zijn dood direct op straat komt te staan. |:(
Stel, jouw vader heeft alles in zijn huis gestopt als erfenis voor de kinderen. Mocht hij dan overlijden dan zou jij toch ook schijt hebben aan je stiefmoeder die 3 jaar ouder is dan jij?
pi_181741437
Trouwens, als de partner van TS niets wil laten vastleggen, dan kan ie ook niet beslissen of het huis meteen verkocht moet worden. Dat is dan aan de erfgenamen.
pi_181741510
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 00:53 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Stel, jouw vader heeft alles in zijn huis gestopt als erfenis voor de kinderen. Mocht hij dan overlijden dan zou jij toch ook schijt hebben aan je stiefmoeder die 3 jaar ouder is dan jij?
Precies dit. Man man, als ik zou horen dat de vriendin van mijn pa hem zover probeert te krijgen dat mijn erfdeel naar haar gaat, dan waren de rapen gaar. Dat moet TS toch ook niet willen?

Ga gewoon voor je recht als het gaat om de beloning naar werk in de zaak, of mede-eigenaarschap. Ga niet lopen kutten over die erfenis.

En mijn vriendin zou ik ook graag een huis nalaten zodat ze daar kan blijven wonen. Maar mijn kinderen zouden toch echt op de eerste plaats komen.
pi_181741607
Nou ja, het valt allemaal wel netjes te verdelen hoor. Maar schijnbaar gaat het in dit topic alleen over de domme acties van TS en wat een klootzak haar vriend wel niet is.
Maar als alles gewoon op papier staat dan komen de kinderen niks tekort mocht pa overlijden binnen 20 jaar. TS krijgt gewoon haar ingelegde bedrag terug en kan ervoor kiezen om het huis alsnog te kopen.
pi_181742423
Dus je geeft hem 20k zonder iets op papier te zetten? Ben ik nu gek of what :?
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  vrijdag 7 september 2018 @ 06:24:07 #182
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_181743562
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 01:00 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Precies dit. Man man, als ik zou horen dat de vriendin van mijn pa hem zover probeert te krijgen dat mijn erfdeel naar haar gaat, dan waren de rapen gaar. Dat moet TS toch ook niet willen?

Ga gewoon voor je recht als het gaat om de beloning naar werk in de zaak, of mede-eigenaarschap. Ga niet lopen kutten over die erfenis.

En mijn vriendin zou ik ook graag een huis nalaten zodat ze daar kan blijven wonen. Maar mijn kinderen zouden toch echt op de eerste plaats komen.
Als je getrouwd bent heeft je partner ook rechten. Dus die kinderen komen niet echt iets tekort als ze "alleen maar" hun kindsdeel krijgen.
Dat je niet voor je echtgenote zou zorgen als het om haar toekomst gaat is gewoon idioot, ook al is het de stiefmoeder van je kinderen. Hou je dan niet van je vrouw? Gelukkig heb je als echtgenote rechten. En ja dat is pech voor de kinderen die dan moeten delen met hun stiefmoeder, maar het is ook wel logisch dat de partner van je vader, die ook veel heeft geïnvesteerd in die relatie, een deel krijgt.

Ik zie trouwens niet dat TS alles wil hebben, alleen dat ze in het huis wil blijven wonen (vruchtgebruik), niet dat het huis haar eigendom wordt.
Dat is een heel gangbare constructie waarbij de kinderen niks tekort komen, alleen wat langer op hun geld moeten wachten.
Nu weten de kinderen toch al niet wanneer ze dat geld krijgen hoewel ik met zo'n vader inschat dat ze hem het liefst zo snel mogelijk dood zien zodat ze kunnen cashen. En voor hun is het gunstig dat hun stiefmoeder veel geld in het huishouden pompt.

Alleen zijn deze twee niet getrouwd. En misschien is het die vriend alleen om die kinderen te doen dat hij niks wil vastleggen. Ik geloof nooit dat hij van TS houdt. Hij buit haar uit ten faveure van zijn kinderen. En zij is te naïef om dat te zien. Ik hoop dat zij haar geld nog terug kan krijgen.
  vrijdag 7 september 2018 @ 06:25:42 #183
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_181743581
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 02:24 schreef maryen65 het volgende:
Dus je geeft hem 20k zonder iets op papier te zetten? Ben ik nu gek of what :?
Ik hen zo het idee dat de schuldeisers aan de deur kwamen incasseren... paniekreactie.
pi_181743616
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 06:25 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ik hen zo het idee dat de schuldeisers aan de deur kwamen incasseren... paniekreactie.
Dan zou je toch verwachten dat er bij ts wel een lichtje gaat branden.
  vrijdag 7 september 2018 @ 06:42:53 #185
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_181743626
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 06:35 schreef T-D het volgende:

[..]

Dan zou je toch verwachten dat er bij ts wel een lichtje gaat branden.
Het lichtje van de reddende engel in nood, met het gevoel dat je vriend niet zonder je kan, helemaal in lijn met moederlijke zorggevoelens en vrouwelijke opofferingsgezindheid O-)
pi_181743791
Wil niet de paranoia vrouw uithangen, maar ik vind dat dit zaakje behoorlijk stinkt en krijg de kriebels van dit verhaal.
pi_181743960
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 06:24 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Als je getrouwd bent heeft je partner ook rechten. Dus die kinderen komen niet echt iets tekort als ze "alleen maar" hun kindsdeel krijgen.
Dat je niet voor je echtgenote zou zorgen als het om haar toekomst gaat is gewoon idioot, ook al is het de stiefmoeder van je kinderen. Hou je dan niet van je vrouw? Gelukkig heb je als echtgenote rechten. En ja dat is pech voor de kinderen die dan moeten delen met hun stiefmoeder, maar het is ook wel logisch dat de partner van je vader, die ook veel heeft geïnvesteerd in die relatie, een deel krijgt.

Ik zie trouwens niet dat TS alles wil hebben, alleen dat ze in het huis wil blijven wonen (vruchtgebruik), niet dat het huis haar eigendom wordt.
Dat is een heel gangbare constructie waarbij de kinderen niks tekort komen, alleen wat langer op hun geld moeten wachten.
Nu weten de kinderen toch al niet wanneer ze dat geld krijgen hoewel ik met zo'n vader inschat dat ze hem het liefst zo snel mogelijk dood zien zodat ze kunnen cashen. En voor hun is het gunstig dat hun stiefmoeder veel geld in het huishouden pompt.

Alleen zijn deze twee niet getrouwd. En misschien is het die vriend alleen om die kinderen te doen dat hij niks wil vastleggen. Ik geloof nooit dat hij van TS houdt. Hij buit haar uit ten faveure van zijn kinderen. En zij is te naïef om dat te zien. Ik hoop dat zij haar geld nog terug kan krijgen.
En dan mij verwijten dat ik niet goed lees. :|W
pi_181743975
Deze TS :') Waar is je eigenwaarde?
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  vrijdag 7 september 2018 @ 08:53:35 #189
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_181744436
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 00:53 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Stel, jouw vader heeft alles in zijn huis gestopt als erfenis voor de kinderen. Mocht hij dan overlijden dan zou jij toch ook schijt hebben aan je stiefmoeder die 3 jaar ouder is dan jij?
Dan moet hij zijn huis ook echt helemaal zelf gaan betalen en niet het geld van zijn vriendin aanpakken en haar gratis laten werken.
The love you take is equal to the love you make.
pi_181744445
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 06:25 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ik hen zo het idee dat de schuldeisers aan de deur kwamen incasseren... paniekreactie.
Ja zou kunnen
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_181744761
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 08:53 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dan moet hij zijn huis ook echt helemaal zelf gaan betalen en niet het geld van zijn vriendin aanpakken en haar gratis laten werken.
Dat gratis laten werken is een puntje wat in eerste instantie op zichzelf staat. Uiteraard dient ze ook een eigen salaris te krijgen.

Toch. Ergens kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat TS in het begin van de relatie het wel best vond. Een man die voor haar zorgt, dak boven het hoofd, werk. Maar nu komt ze erachter dat het echter enkel op de korte termijn iets oplevert maar op de lange termijn blijft ze met lege handen staan.
  vrijdag 7 september 2018 @ 09:21:37 #192
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_181744815
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 09:17 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Dat gratis laten werken is een puntje wat in eerste instantie op zichzelf staat. Uiteraard dient ze ook een eigen salaris te krijgen.

Toch. Ergens kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat TS in het begin van de relatie het wel best vond. Een man die voor haar zorgt, dak boven het hoofd, werk. Maar nu komt ze erachter dat het echter enkel op de korte termijn iets oplevert maar op de lange termijn blijft ze met lege handen staan.
Ze is naïef (geweest), zeker. Ze had bijv. dat spaargeld echt niet zomaar in moeten zetten voor die schulden. Ze komt er nu achter dat zij en vriend niet op één lijn zitten en dat is pijnlijk.
The love you take is equal to the love you make.
pi_181745000
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 09:17 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Dat gratis laten werken is een puntje wat in eerste instantie op zichzelf staat. Uiteraard dient ze ook een eigen salaris te krijgen.

Toch. Ergens kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat TS in het begin van de relatie het wel best vond. Een man die voor haar zorgt, dak boven het hoofd, werk. Maar nu komt ze erachter dat het echter enkel op de korte termijn iets oplevert maar op de lange termijn blijft ze met lege handen staan.
Die vriend van haar vond het toch ook wel best om haar voor nop in zijn zaak te laten werken? Lekker makkelijk en onnozel gehandeld van beiden.
pi_181745148
Ik zie het somber in. Het feit dat TS ¤20.000 aan openstaande schulden heeft moeten betalen, de ex moet nog uitgekocht worden en dat het allemaal niet op papier staat geeft toch te denken.
Als meneer niet erg meewerkend is dan kan het nogal eens verkeerd aflopen. Dat TS niet betaald wordt zegt mij nog niet zo heel veel. Ik weet niet wat ze precies aan arbeidsuren in brengt en het kan iets zijn wat zo gegroeid is. Wat overigens nog steeds niet wegneemt dat ze betaald zou moeten worden.
Maar wat wel zorgelijk is, is dat hij blijkbaar ¤20000 aan schulden heeft staan + zijn ex nog uit moet kopen. Gezien de huidige woningmarkt kan dat namelijk al gauw oplopen tot een aanzienlijk bedrag.
  vrijdag 7 september 2018 @ 09:43:00 #195
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_181745181
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 09:33 schreef Chai het volgende:

[..]

Die vriend van haar vond het toch ook wel best om haar voor nop in zijn zaak te laten werken? Lekker makkelijk en onnozel gehandeld van beiden.
Aangezien hij er alleen bij te winnen heeft kan je je afvragen of het onnozelheid is van zijn kant of geslepenheid. ;)
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_181745239
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 09:43 schreef Elpis het volgende:

[..]

Aangezien hij er alleen bij te winnen heeft kan je je afvragen of het onnozelheid is van zijn kant of geslepenheid. ;)
Vond dat Vliegbaard de TS wegzette als de gemakzuchtige profiteur, maar mi is dat eerder haar vriend.
pi_181745243
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 09:41 schreef Vliegbaard het volgende:
Ik zie het somber in. Het feit dat TS ¤20.000 aan openstaande schulden heeft moeten betalen, de ex moet nog uitgekocht worden en dat het allemaal niet op papier staat geeft toch te denken.
Als meneer niet erg meewerkend is dan kan het nogal eens verkeerd aflopen. Dat TS niet betaald wordt zegt mij nog niet zo heel veel. Ik weet niet wat ze precies aan arbeidsuren in brengt en het kan iets zijn wat zo gegroeid is. Wat overigens nog steeds niet wegneemt dat ze betaald zou moeten worden.
Maar wat wel zorgelijk is, is dat hij blijkbaar ¤20000 aan schulden heeft staan + zijn ex nog uit moet kopen. Gezien de huidige woningmarkt kan dat namelijk al gauw oplopen tot een aanzienlijk bedrag.
het is zijn zaak, maar ze werken er beiden evenveel uren in, dat zegt ze in de OP. Ze lijkt echt gekke Henkie wel
pi_181745280
Het schijnt dat LINDA op zoek is naar 500 single mannen voor een date festival. Kan ik daar mijn eigen melkkoe vinden?
1 + 1 = blauw
  Vis een optie? vrijdag 7 september 2018 @ 09:58:23 #199
70532 loveli
N
pi_181745466
Waarom was deze relatie leuk voor jou?

Ik neem dat van die 20.000 ook niets is vastgelegd?
Makkelijk gezegd, maar neem je verlies en zoek iemand die niet van je profiteert.
crap in = crap out
pi_181745470
quote:
5s.gif Op vrijdag 7 september 2018 09:48 schreef Kamina het volgende:
Het schijnt dat LINDA op zoek is naar 500 single mannen voor een date festival. Kan ik daar mijn eigen melkkoe vinden?
In ieder geval wel een koe.
pi_181745614
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 09:45 schreef Chai het volgende:

[..]

Vond dat Vliegbaard de TS wegzette als de gemakzuchtige profiteur, maar mi is dat eerder haar vriend.
Ik zeg ook niet dat haar vriend niet degene is die het meest profiteert. Ik hoop dat ik ernaast zit hoor maar als ik alles op een rijtje zet dan plaats ik wel een aantal vraagtekens.
Had TS voordat ze de relatie aanging werk? Want ik kan mij moeilijk voorstellen dat je van de een op de andere dag je baan opzegt om vervolgens voor ¤0 bij je vriend te gaan werken. Had ze een eigen onderkomen vóór de relatie? Het feit dat hij zijn ex nog uit moet kopen zegt mij dat zijn ex nog niet heel lang uit dat huis is vertrokken voordat TS bij hem in trok.

Uiteraard kan ik er volledig naast zitten, maar mijn eerste antwoord op beide vragen is nee.
pi_181745878
You done' fucked up.
pi_181745901
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 10:07 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat haar vriend niet degene is die het meest profiteert. Ik hoop dat ik ernaast zit hoor maar als ik alles op een rijtje zet dan plaats ik wel een aantal vraagtekens.
Had TS voordat ze de relatie aanging werk? Want ik kan mij moeilijk voorstellen dat je van de een op de andere dag je baan opzegt om vervolgens voor ¤0 bij je vriend te gaan werken. Had ze een eigen onderkomen vóór de relatie? Het feit dat hij zijn ex nog uit moet kopen zegt mij dat zijn ex nog niet heel lang uit dat huis is vertrokken voordat TS bij hem in trok.

Uiteraard kan ik er volledig naast zitten, maar mijn eerste antwoord op beide vragen is nee.
Kan toch prima dat de ex partner al lange tijd weg is? Alleen krijgt de vriend haar nog niet uitgekocht of de woning volledig gefinancieerd. Zeker omdat de vriend ik geloof sinds kort eigen baas is en dan krijg je geen hypotheek
pi_181746113
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 10:20 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Kan toch prima dat de ex partner al lange tijd weg is? Alleen krijgt de vriend haar nog niet uitgekocht of de woning volledig gefinancieerd. Zeker omdat de vriend ik geloof sinds kort eigen baas is en dan krijg je geen hypotheek
Zou uiteraard kunnen. Maar we weten niet de gehele situatie. Ik stel enkel een aantal vraagtekens bij de beweegredenen van TS om zo naief met haar vriend in zee te gaan.
Persoonlijk zou ik namelijk alles wel een beetje op een rijtje willen hebben als ik met iemand samen ging wonen. Schijnbaar is dat hier niet of onvolledig op een rijtje gezet.
pi_181746405
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 10:07 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat haar vriend niet degene is die het meest profiteert. Ik hoop dat ik ernaast zit hoor maar als ik alles op een rijtje zet dan plaats ik wel een aantal vraagtekens.
Had TS voordat ze de relatie aanging werk? Want ik kan mij moeilijk voorstellen dat je van de een op de andere dag je baan opzegt om vervolgens voor ¤0 bij je vriend te gaan werken. Had ze een eigen onderkomen vóór de relatie? Het feit dat hij zijn ex nog uit moet kopen zegt mij dat zijn ex nog niet heel lang uit dat huis is vertrokken voordat TS bij hem in trok.

Uiteraard kan ik er volledig naast zitten, maar mijn eerste antwoord op beide vragen is nee.
zij had een fiks bedrag aan spaargeld en hij had schulden, wie had het dan beter voor elkaar, denk je?
pi_181746550
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 10:45 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

zij had een fiks bedrag aan spaargeld en hij had schulden, wie had het dan beter voor elkaar, denk je?
wist zij van de schulden voordat ze introk?
En ja, ¤20.00 is een klap met geld maar wellicht komt een groot deel uit een vorige relatie? Zonder baan kun je met ¤20.000 op de bank ook geen huis kopen of huren. Dus wie had het beter voor elkaar?

Uiteindelijk gaat het om zaken die niet zo relevant zijn voor dit topic overigens.
  vrijdag 7 september 2018 @ 11:58:22 #207
277627 Seven.
We are Borg.
pi_181747704
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 01:00 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Precies dit. Man man, als ik zou horen dat de vriendin van mijn pa hem zover probeert te krijgen dat mijn erfdeel naar haar gaat, dan waren de rapen gaar. Dat moet TS toch ook niet willen?

Ga gewoon voor je recht als het gaat om de beloning naar werk in de zaak, of mede-eigenaarschap. Ga niet lopen kutten over die erfenis.

En mijn vriendin zou ik ook graag een huis nalaten zodat ze daar kan blijven wonen. Maar mijn kinderen zouden toch echt op de eerste plaats komen.
Betalen die kinderen ook mee?
Resistance is futile.
pi_181747762
Misschien is het wel zo'n type die je bij tros opgelicht ziet. Die er dus verschillende vrouwen er op na houdt of per periode een die alle schulden aflost zodat die gast weer nieuwe schulden op kan bouwen.

Heeft TS ook al moeten tekenen voor verschillende nieuwe 'bedrijfjes'?
pi_181747868
TS heeft voorlopig helemaal niks, en als er niks geregeld wordt blijft dat zo.

Tevens ben ik niet direct enthousiast over een bedrijfje waar een vent van minimaal 40 nog ¤ 2.500,- die zijn vriendin van haar oma krijgt in moet steken om een paar busjes af te betalen. Ook raar dat jullie allebei evenveel uur werken in die zaak, jij daar niets voor betaald krijgt maar hij wel verwacht dat je 50% van de woonlasten draagt.

Mijn algehele conclusie is dan ook dat jullie samen eens een goed gesprek moeten hebben hierover, want dit loopt niet helemaal gelijkwaardig.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 7 september 2018 @ 12:09:39 #210
277627 Seven.
We are Borg.
pi_181747921
TS, ik zou als eerste je eigen financiële positie veilig stellen. En daarin moet je de juiste prioriteiten stellen.

1. Je salaris veiligstellen. Eis een contract of ga ergens anders werken.
2. Laat die 20.000 euro vastleggen. Dat is echt niet onredelijk, zeg gewoon dat je het vruchtgebruik van het huis vooralsnog wil laten voor wat het is, maar je wil deze lening wel vastleggen. In het geval dat hij je erbij naait, kun je in ieder geval beslag leggen op de woning.
3. Samenlevingscontract.
4. Testament of trouwen.

Gedeeld eigenaarschap van het huis kan later geregeld worden. Dat is nu wel de minste prioriteit.
Resistance is futile.
  vrijdag 7 september 2018 @ 12:10:22 #211
277627 Seven.
We are Borg.
pi_181747931
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 12:01 schreef Deckard het volgende:
Misschien is het wel zo'n type die je bij tros opgelicht ziet. Die er dus verschillende vrouwen er op na houdt of per periode een die alle schulden aflost zodat die gast weer nieuwe schulden op kan bouwen.

Heeft TS ook al moeten tekenen voor verschillende nieuwe 'bedrijfjes'?
Dat vermoeden heb ik ook. Zo'n Peter Jan Rens :')
Resistance is futile.
pi_181748170
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 12:09 schreef Seven. het volgende:
TS, ik zou als eerste je eigen financiële positie veilig stellen. En daarin moet je de juiste prioriteiten stellen.

1. Je salaris veiligstellen. Eis een contract of ga ergens anders werken.
2. Laat die 20.000 euro vastleggen. Dat is echt niet onredelijk, zeg gewoon dat je het vruchtgebruik van het huis vooralsnog wil laten voor wat het is, maar je wil deze lening wel vastleggen. In het geval dat hij je erbij naait, kun je in ieder geval beslag leggen op de woning.
3. Samenlevingscontract.
4. Testament of trouwen.

Gedeeld eigenaarschap van het huis kan later geregeld worden. Dat is nu wel de minste prioriteit.
Trouwen? Dat lijkt mij een hele gevaarlijke zaak als ik de achtergrond zo lees...
pi_181749363
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 12:24 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Trouwen? Dat lijkt mij een hele gevaarlijke zaak als ik de achtergrond zo lees...
precies, echt niet trouwen met iemand met schulden en die ook nog aan zijn ex vastzit met een huis. Niet doen!
pi_181749945
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 23:36 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Ik lees toch echt dat ze het huis wel aan de kinderen wil nalaten NA haar dood. Ze wil dus het huis op haar naam, iets anders kan ik er echt niet uithalen.
Zoek eens op wat vruchtgebruik betekent. Is best wel een groot begrip binnen erfenissen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_181749960
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 23:45 schreef Raskolnikow het volgende:
Vruchtgebruik, ik heb gelezen wat het is. Ik zou het helemaal terecht vinden als ze dat zo zou weten te regelen. Dan is het deel van het huis van de kinderen gewoon van de kinderen. Opgelost. In de OP lees ik echter dat ze wil dat het huis NA haar dood pas naar de kinderen gaat. En dat stuit mij tegen de borst. Shoot me.
Vruchtgebruik zou in deze situatie betekenen dat zij tot haar dood in dat huis mag blijven wonen, en dat pas na haar dood het kindsdeel van zijn erfenis opeisbaar wordt.
"Pools are perfect for holding water"
pi_181749998
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 00:06 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Dat mis ik niet. Ik vind dat echter heel normaal. Als ik iets niet koop is het ook niet van mij. Heel simpel.
Je leest voor het gemak even over het stukje heen waarin zij meebetaalt aan de hypotheek en extra leningen? Als je ergens aan meebetaalt, dan zou het wel zo eerlijk zijn als het deels van jou wordt. Heel simpel.
"Pools are perfect for holding water"
pi_181750025
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 00:46 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Dan moet ze het deel van de kinderen kopen. Maar dat kan ze niet. Ze wil daarom dat deel krijgen.

Als ze haar rechtmatige deel van de zaak wil, helemaal mee eens. Wil ze het huis gedeeltelijk kopen zodat ze mede-eigenaar is? Helemaal top. Wil haar partner dat allemaal niet vastleggen? Dan is het een flinke klootzak. Maar waar valt ze over? Dat de kinderen hun deel krijgen, want dan kan ze het huis niet meer betalen.
De tering, je blijft er elke post die je maakt weer niets van snappen. Bijna knap gewoon.
"Pools are perfect for holding water"
pi_181750096
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 01:00 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Precies dit. Man man, als ik zou horen dat de vriendin van mijn pa hem zover probeert te krijgen dat mijn erfdeel naar haar gaat, dan waren de rapen gaar. Dat moet TS toch ook niet willen?

Ga gewoon voor je recht als het gaat om de beloning naar werk in de zaak, of mede-eigenaarschap. Ga niet lopen kutten over die erfenis.

En mijn vriendin zou ik ook graag een huis nalaten zodat ze daar kan blijven wonen. Maar mijn kinderen zouden toch echt op de eerste plaats komen.
1) Vruchtgebruik van de langstlevende partner over het kindsdeel is heel normaal. Maar dan moet er wel een geregistreerd partnerschap bestaan en dat doet er nu niet. Dus TS heeft geen vruchtgebruik. En 2) ze betaalt mee aan de hypotheek, dus dat deel zou sowieso haar eigendom moeten zijn. Dat is het nu niet, ze betaalt voor eigendom van haar vriend en zijn ex.

En dan is er ook nog dat hele 'onbetaalde werken'.
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 7 september 2018 @ 15:23:31 #219
277627 Seven.
We are Borg.
pi_181751584
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 12:24 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Trouwen? Dat lijkt mij een hele gevaarlijke zaak als ik de achtergrond zo lees...
Dat denk ik ook, maar TS geeft aan dat ze verder wil met haar partner, dus ik neem aan dat zij het wel overweegt (zelfs al lijkt hij daar in de verste verten niet aan te denken). Dus ik geeft TS het advies waar ze wat aan heeft en wat bovendien in haar straatje past. Als het van een scheiding zou komen, dan heeft ze in ieder geval haar eigen lelangen vastgelegt.
Resistance is futile.
pi_181751603
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 september 2018 15:23 schreef Seven. het volgende:

[..]

Dat denk ik ook, maar TS geeft aan dat ze verder wil met haar partner, dus ik neem aan dat zij het wel overweegt (zelfs al lijkt hij daar in de verste verten niet aan te denken). Dus ik geeft TS het advies waar ze wat aan heeft en wat bovendien in haar straatje past. Als het van een scheiding zou komen, dan heeft ze in ieder geval haar eigen lelangen vastgelegt.
Ik hoop eigenlijk voor haar dat ze door de reacties inziet dat er iets niet pluis is. ;)
  vrijdag 7 september 2018 @ 15:27:44 #221
277627 Seven.
We are Borg.
pi_181751657
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 15:24 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik hoop eigenlijk voor haar dat ze door de reacties inziet dat er iets niet pluis is. ;)
99 van de 100 TS-en zal door een topic op fok niet van overtuiging veranderen.
Resistance is futile.
pi_181751781
quote:
9s.gif Op vrijdag 7 september 2018 15:27 schreef Seven. het volgende:

[..]

99 van de 100 TS-en zal door een topic op fok niet van overtuiging veranderen.
Daar heb je een punt.
pi_181755069
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 23:59 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Jezus, moet ik per se jullie mening hierover delen? Is het nou echt zo moeilijk te verdragen dat ik er anders over denk? Mag dat misschien?
Even gelezen tot hier maar m.i. heb je helemaal gelijk. :) De ratio spreekt en dat doet het niet zo vaak hier. ;)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_181755176
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 september 2018 15:34 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Daar heb je een punt.
Sowieso 99,999999%. Dat werkt best typisch. Een mens zoekt bevestiging voor de zienswijze die hij al heeft. Dat mechanisme schijnt al vanaf ongeveer 4-jarige leeftijd vast te liggen. Veranderen van mening komt zo goed als niet voor. Een menselijk trekje.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_181756081
Ik heb toch een nachtje moeten slapen over alle reacties, soms best wel confronterend.

Voor ik bij mijn vriend introk woonde ik alleen in een huurwoning.
Ik had een baan en dat spaargeld heb ik zelf bijeengewerkt

Mijn vriend was een 6 tal maanden gescheiden toen wij iets begonnen.
Ik zou nooit van mijn leven iets beginnen met iemand die nog in een relatie zit,
zoiets doe je mensen niet aan vind ik .
Echter, mijn vriend wilde uit elkaar maar zijn toemalige partner wilde dat absoluut niet en werkt niet echt mee om dingen geregeld te krijgen, en wij hebben er financieel ook niet veel middelen voor momenteel.
Mijn baan moest ik opzeggen omdat het door de afstand niet meer haalbaar was, ik werkte in West-Vlaanderen, Belgie en nu wonen we in Apeldoorn .

Ik had et er vandaag nog over met mijn vriend nu we beiden al wat rustiger waren.
We vinden het allebei ok dat alle kinderen later een gelijk erfdeel krijgen, maar ik vind dat ik toch wel vruchtgebruik mag op een woning waar ik zelf nog vele jaren aan zal meebetalen.
Nu moet er nog ong. 3/4 afgelost worden dus dat is niet niks. Ik wil ook nog wat renovaties doen.

Hij zegt dat het voor hem goed is en dat ik maar een afspraak moet maken bij de notaris om een geregistreerd partnerschap of huwelijksakte op te stellen. Hij is naar eigen zeggen geschrokken van de heftigheid van mijn reactie en wist niet dat ik al een tijdje met wat frustraties daaromtrent rondliep.
pi_181756256
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 18:32 schreef Amalthea1986 het volgende:
Ik wil ook nog wat renovaties doen.
Dat zou ik maar even achterwege laten. :) First things first. Al die plannen....
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 7 september 2018 @ 18:44:04 #227
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181756348
Het huis is nog voor de helft van zijn ex, en jij hebt er al 20K van je eigen geld ingestoken?
De overwaarde is nu dus hoger dankzij jouw investering, en als zijn ex eindelijk uitgekocht wordt mag je daarom nog eens extra veel betalen dankzij je eigen investering?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181756372
thaha ja... ik moet mijn enthousiasme soms wat temperen... First things first inderdaad...
pi_181756485
Nou, er stond bijvoorbeeld een lening open voor vloerverwarming die zij een jaar of drie ervoor aangegaan was en die moest nou afbetaald worden, er zat een grote achterstand op en het bedrag was ineens opeisbaar geworden.. Dat soort dingen...
Ik besef ook dat als het meer waard wordt zij daar ook de vruchten van plukt... We zullen er een advocaat moeten bijhalen later om tot een eerlijk bedrag te komen... wij zijn ook nog een lening voor een auto voor haar aangegaan omdat zij er geen kon krijgen en anders zonder vervoer zat...
In ruil kreeg mijn vriend van haar wat meer tijd om het te regelen met de bank betrefende het huis...
Ik weet niet of zij die wagen wil houden en dat zal verminderen van haar deel van het huis , of dat ze die terug inlevert als ze haar deel van het huis gekregen heeft... Gekke situatie allemaal...
pi_181756643
Ik krijg er een "run, Forest, run!" gevoel bij. Wat doe je jezelf aan. Eerst een jonge 30'er zonder veel zorgen en zomaar van het ene op het andere moment alles qua zorgen. Ik zou e.e.a. heroverwegen of dit is wat je wilt. :) Je krijgt veel te veel niet behapbare shit waar je geen part of deel aan gehad hebt op de fragiele schouders. Echt niet mee doorgaan.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 7 september 2018 @ 19:00:11 #231
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181756653
Je moet helemaal niet later tot een eerlijk bedrag komen, de woning had getaxeerd moeten worden toen zij vertrok, icm die schuld op de vloerverwarming (hoezo 20K voor vloerverwarming?) was de overwaarde waarschijnlijk bijna niets geweest, nu telt die schuld niet meer mee en heb je haar dus al 10.000 cadeau gedaan.

Verder klopt er zoveel niet aan wat jullie geregeld hebben (of vooral wat jullie niet geregeld hebben), dat ik me afvraag of het zijn naïeve domheid is dat hij dacht dat het allemaal zo wel kon of dat het laksheid is of dat hij het allemaal wek best vond, maar ik vind wat ik van deze situatie lees ernstig genoeg om gillend weg te rennen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181756668
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 19:00 schreef Leandra het volgende:
ernstig genoeg om gillend weg te rennen
:D
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_181756707
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 18:50 schreef Amalthea1986 het volgende:
Nou, er stond bijvoorbeeld een lening open voor vloerverwarming die zij een jaar of drie ervoor aangegaan was en die moest nou afbetaald worden, er zat een grote achterstand op en het bedrag was ineens opeisbaar geworden.. Dat soort dingen...
Ik besef ook dat als het meer waard wordt zij daar ook de vruchten van plukt... We zullen er een advocaat moeten bijhalen later om tot een eerlijk bedrag te komen... wij zijn ook nog een lening voor een auto voor haar aangegaan omdat zij er geen kon krijgen en anders zonder vervoer zat...
In ruil kreeg mijn vriend van haar wat meer tijd om het te regelen met de bank betrefende het huis...
Ik weet niet of zij die wagen wil houden en dat zal verminderen van haar deel van het huis , of dat ze die terug inlevert als ze haar deel van het huis gekregen heeft... Gekke situatie allemaal...
Sorry dat ik het zeg maar wat zijn jullie ontzettend onverantwoordelijk en dom met geldzaken.. Jullie zijn een lening voor een auto voor haar aangegaan, staat daar iets over op papier? Zijn ze eigenlijk überhaupt wel officieel gescheiden?
pi_181756765
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 19:03 schreef madam-april het volgende:

[..]

Sorry dat ik het zeg maar wat zijn jullie ontzettend onverantwoordelijk en dom met geldzaken.. Jullie zijn een lening voor een auto voor haar aangegaan, staat daar iets over op papier? Zijn ze eigenlijk überhaupt wel officieel gescheiden?
Je komt daar allemaal niet uit. Zij moet deze shit z.s.m. achter zich laten. Ik denk dat zij in deze niet veel in te brengen heeft. Hoewel je dat niet zeker weet gezien ook haar "renovatieplannen". :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_181756784
Ga niet trouwen of een geregistreerd partnerschap aan, dat is echt heel link in jouw situatie. Gewoon bij de notaris een samenlevingscontract opstellen, waarin o.a. jouw investeringen vastgelegd worden en testamenten regelen. En eis salaris.
pi_181756797
Of gewoon moven. Dat lijkt me verstandig.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_181756831
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 19:08 schreef Bart2002 het volgende:
Of gewoon moven. Dat lijkt me verstandig.
dat lijkt mij ook, maar kennelijk ziet TS dat anders, ze is zoooo enthousiast 8)7
pi_181756837
Ze waren nooit getrouwd, woonden 24 jaar gewoon samen.
Huis stond wel op beiden.
De 3 kinderen staan op haar achternaam en zij had ook het ouderlijk gezag.

Verder hebben we niks op papier en zij wil ook niks ondertekenen maar ze dreigt ermee om de woning gelijk te koop te laten zetten als wij die wagen niet betalen .
  Vis een optie? vrijdag 7 september 2018 @ 19:13:34 #239
70532 loveli
N
pi_181756897
Die wagen is geen peugeotje205, gok ik?
crap in = crap out
pi_181756909
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 19:10 schreef Amalthea1986 het volgende:
Ze waren nooit getrouwd, woonden 24 jaar gewoon samen.
Huis stond wel op beiden.
De 3 kinderen staan op haar achternaam en zij had ook het ouderlijk gezag.

Verder hebben we niks op papier en zij wil ook niks ondertekenen maar ze dreigt ermee om de woning gelijk te koop te laten zetten als wij die wagen niet betalen .
hou nou eens op met dat ‘wij’, jij zou echt nul komma nul met financiele zaken tussen hem en zijn ex te maken moeten hebben. Zijn ex, zijn probleem.
Wegwezen! Dit heeft je al zo bizar veel geld gekost en ik kan je op een briefje geven dat het je nog veeeel meer geld gaat kosten.
pi_181757155
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 19:13 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

hou nou eens op met dat ‘wij’, jij zou echt nul komma nul met financiele zaken tussen hem en zijn ex te maken moeten hebben. Zijn ex, zijn probleem.
Wegwezen! Dit heeft je al zo bizar veel geld gekost en ik kan je op een briefje geven dat het je nog veeeel meer geld gaat kosten.
Dat dacht ik nou ook. Wat moet je met al die ellende waar je niet om gevraagd hebt. Zij gaat zo een leven vol met (geld) zorgen tegemoet en blijft berooid achter. Het is zo voorspelbaar.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 7 september 2018 @ 19:29:44 #242
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181757200
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 19:10 schreef Amalthea1986 het volgende:
Ze waren nooit getrouwd, woonden 24 jaar gewoon samen.
Huis stond wel op beiden.
De 3 kinderen staan op haar achternaam en zij had ook het ouderlijk gezag.

Verder hebben we niks op papier en zij wil ook niks ondertekenen maar ze dreigt ermee om de woning gelijk te koop te laten zetten als wij die wagen niet betalen .
Heeft hij ze wel erkend?
Hoe oud is de oudste trouwens?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181757223
Ik dacht... als zijn ex eenmaal uitbetaald is..of we nemen een nieuwe hypotheek en financieren dat erbij ...Dat het dan wel goed zou zijn .... En er zit best wel wat overwaarde op het huis hoor, maar dat is zowel een voordeel als een nadeel in deze situatie...
  vrijdag 7 september 2018 @ 19:38:16 #244
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181757355
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 19:30 schreef Amalthea1986 het volgende:
Ik dacht... als zijn ex eenmaal uitbetaald is..of we nemen een nieuwe hypotheek en financieren dat erbij ...Dat het dan wel goed zou zijn .... En er zit best wel wat overwaarde op het huis hoor, maar dat is zowel een voordeel als een nadeel in deze situatie...
Hoeveel is "best wel wat" in dit geval?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181757389
Je kan er de donder op zeggen dat die ex dalijk veel geld wilt zien voor haar deel van het huis. (Wat waarschijnlijk vrijwel niets waard was toen ze uit elkaar zijn gegaan). Als er voor vloerverwarming al geleend moet worden..

Nu chanteert ze nog door het krijgen van een auto ook.

Ga aub dingen goed regelen, zorg dat ze financieel gescheiden zijn en kijk dan of het hele idee van bij hem zijn nog wel zo aantrekkelijk is.
It All Goes Back in the Box
pi_181757444
overwaarde is een 300 000 euro... totale waarde van het huis is een 500 000... er moeten nog wat dingen aan opgeknapt worden wel...
  vrijdag 7 september 2018 @ 19:44:28 #247
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181757458
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 19:43 schreef Amalthea1986 het volgende:
overwaarde is een 300 000 euro... totale waarde van het huis is een 500 000... er moeten nog wat dingen aan opgeknapt worden wel...
Je stelde net dat er nog 3/4 moest worden afgelost...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181757460
Huis was veel kleiner
Is afgebrand tot op de grond... paar jaar geleden
Dan helemaal opnieuw gebouwd en veel groter... vandaar de overwaarde...
pi_181757478
van die overwaarde moeten we de ex toch 150 000 ? En van de lening is nog vrijwel niks afgelost...
pi_181757536
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 19:44 schreef Amalthea1986 het volgende:
Huis was veel kleiner
Is afgebrand tot op de grond... paar jaar geleden
Dan helemaal opnieuw gebouwd en veel groter... vandaar de overwaarde...
Hoe hoog is de hypotheek? Hoe hebben ze de herbouw gefinancierd?
  vrijdag 7 september 2018 @ 19:48:25 #251
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181757537
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 19:44 schreef Amalthea1986 het volgende:
Huis was veel kleiner
Is afgebrand tot op de grond... paar jaar geleden
Dan helemaal opnieuw gebouwd en veel groter... vandaar de overwaarde...
Ah, want als je 10 jaar geleden in Apeldoorn voor 250K een huis gekocht hebt is het nu geen 500K waard.

Maar bij een totaal herbouwd huis snap ik niet dat je al achterstallig onderhoud kunt hebben en dan snap ik dat verhaal van die vloerverwarming met een lening al helemaal niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181757546
was een beleggingshypotheek, dat verstrekken banken momenteel niet meer...
bedoeling was dat je een kleine som belegt en dat het huis afbetaald werd met de winst op die belegging, maar dat bleek niet zo op te schieten
pi_181757593
Uiteraard een beleggingshypotheek. Hij heeft geen idee wat hij doet qua geld en jij doet vrolijk aan alles mee. Verdr ben je wel helemaal goed bij je hoofd?
  vrijdag 7 september 2018 @ 19:55:32 #254
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181757679
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 19:48 schreef Amalthea1986 het volgende:
was een beleggingshypotheek, dat verstrekken banken momenteel niet meer...
bedoeling was dat je een kleine som belegt en dat het huis afbetaald werd met de winst op die belegging, maar dat bleek niet zo op te schieten
En toch is al 1/4 van de hypotheek afgelost in 10 jaar terwijl er geleend moest worden voor vloerverwarming?
Hoe dan?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181757689
Nog nooit laten nakijken:D Misschien is dat wel het probleem ...
pi_181757698
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 19:30 schreef Amalthea1986 het volgende:
of we nemen een nieuwe hypotheek en financieren dat erbij ...
Zo begint een hoop ellende. Je hebt geen idee. Financieren klinkt minder zwaar als banaal "lenen" maar is wel hetzelfde. Je denkt hier erg makkelijk over zo lijkt het. Nog even wat "renovaties". Ook weer voor lenen. En zo groeit de situatie in no time boven het hoofd en giert uit de klauwen. Dat geld moet ook verdiend worden.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_181757713
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 19:55 schreef Leandra het volgende:

[..]

En toch is al 3/4 van de hypotheek afgelost in 10 jaar terwijl er geleend moest worden voor vloerverwarming?
Hoe dan?
Nee hij moet nog voor 3/4 afgelost worden toch?
  vrijdag 7 september 2018 @ 19:57:45 #258
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_181757724
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 19:55 schreef Leandra het volgende:

[..]

En toch is al 3/4 van de hypotheek afgelost in 10 jaar terwijl er geleend moest worden voor vloerverwarming?
Hoe dan?
En waarom investeert iemand met hoge schulden geld in vloerverwarming!?
  vrijdag 7 september 2018 @ 19:58:53 #259
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181757752
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 19:57 schreef madam-april het volgende:

[..]

Nee hij moet nog voor 3/4 afgelost worden toch?
Ja dat, ik pas even aan
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181757767
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 19:56 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Zo begint een hoop ellende. Je hebt geen idee. Financieren klinkt minder zwaar als banaal "lenen" maar is wel hetzelfde. Je denkt hier erg makkelijk over zo lijkt het. Nog even wat "renovaties". Ook weer voor lenen. En zo groeit de situatie in no time boven het hoofd en giert uit de klauwen. Dat geld moet ook verdiend worden.
Ik lees inderdaad alleen maar lenen dit lenen dat..
pi_181757873
Ik vraag me af hoe geweldig die man moet zijn dat je hier allemaal in mee gaat.
pi_181757926
Pareltje weer hoor.

Ik zou me echt kapot schamen om het geld van oma zo weg te geven. En met deze man wil je nog wel een kind? Wil hij dat ook? Is hij echt zo'n topvader als hij die kinderen 1 of 2 keer per jaar ziet?Zegt ook wel iets toch? Ook al zijn ze volwassen, veel ouder dan 25 zullen ze niet zijn gezien zijn leeftijd. Met zijn ex had hij dus ook niks geregeld, zelfs geen ouderlijk gezag over zijn kinderen, klinkt als een betrokken iemand ja :')
know'm sayin?
×
word? word.
pi_181757941
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 20:05 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Ik vraag me af hoe geweldig die man moet zijn dat je hier allemaal in mee gaat.
Hij heeft hele mooie praatjes en hij heeft een huis van een half miljoen..
  vrijdag 7 september 2018 @ 20:09:54 #264
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181757964
Even in de herhaling:
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 19:10 schreef Amalthea1986 het volgende:
Ze waren nooit getrouwd, woonden 24 jaar gewoon samen.
Huis stond wel op beiden.
De 3 kinderen staan op haar achternaam en zij had ook het ouderlijk gezag.

Verder hebben we niks op papier en zij wil ook niks ondertekenen maar ze dreigt ermee om de woning gelijk te koop te laten zetten als wij die wagen niet betalen .
Heeft hij ze wel erkend?
Hoe oud is de oudste trouwens?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181758018
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 19:57 schreef Qarrad het volgende:

[..]

En waarom investeert iemand met hoge schulden geld in vloerverwarming!?
Men wil te veel. Alles via het eufemisme "financiering". Het zou weer gewoon weer "heel duur lenen" moeten gaan heten voor de bewustwording.

Ik krijg wel de indruk dat de "vent" in kwestie de gang van zaken zeer op prijs stelt. Het is niet bepaald een gelijkwaardige relatie.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_181758133
Pure bloedzuiger deze gast.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_181758238
Even een andere vraag, heb je dit al eens voorgelegd aan je ouders? Zo ja, wat zeiden die er van? Hebben zij je keuzes gesteund of waren ze er nogal afhoudend over?
pi_181758284
Waarom is die ex nog niet uitgekocht? Als hij geen hypotheek kan krijhen, verkoop de handel en koop dan (eventueel) samen een nieuwe woning. Hij heeft geld zat (zit alleen in stenen).

En dan bij de notaris vastleggen wat jullie beide inbrengen (dus ook die 20k lening en eventueel 2,5 oma), leg jullie relatie vast, sluit eventueel een hypotheek en stel beide een testament op.
pi_181758573
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 18:50 schreef Amalthea1986 het volgende:
Nou, er stond bijvoorbeeld een lening open voor vloerverwarming die zij een jaar of drie ervoor aangegaan was en die moest nou afbetaald worden, er zat een grote achterstand op en het bedrag was ineens opeisbaar geworden.. Dat soort dingen...
Ik besef ook dat als het meer waard wordt zij daar ook de vruchten van plukt... We zullen er een advocaat moeten bijhalen later om tot een eerlijk bedrag te komen... wij zijn ook nog een lening voor een auto voor haar aangegaan omdat zij er geen kon krijgen en anders zonder vervoer zat...
In ruil kreeg mijn vriend van haar wat meer tijd om het te regelen met de bank betrefende het huis...
Ik weet niet of zij die wagen wil houden en dat zal verminderen van haar deel van het huis , of dat ze die terug inlevert als ze haar deel van het huis gekregen heeft... Gekke situatie allemaal...
Die ex zal dan wel blij zijn met jouw 10k.
"Pools are perfect for holding water"
pi_181758933
Het enige wat je bij de notaris op papier moet laten zetten is dat je die 20K terug krijgt + de helft van de overwaarde in de tijd dat jullie samenwonen.
Voor de rest lijken alle keuzen die jullie samen en apart van elkaar maken/gemaakt hebben vooral gemakzuchtig.
Ik zou ook adviseren om eerst die ex eens uit te kopen want hoewel de maandlasten nu nog lekker laag zijn, met de huidige markt loopt het wel heel gauw op. elke euro die je nu bespaart kun je straks gewoon weer inleveren bij mevrouw de ex.

Echt...... |:(
  vrijdag 7 september 2018 @ 21:04:39 #271
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181758983
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 21:02 schreef Vliegbaard het volgende:
Het enige wat je bij de notaris op papier moet laten zetten is dat je die 20K terug krijgt + de helft van de overwaarde in de tijd dat jullie samenwonen.
Voor de rest lijken alle keuzen die jullie samen en apart van elkaar maken/gemaakt hebben vooral gemakzuchtig.
Ik zou ook adviseren om eerst die ex eens uit te kopen want hoewel de maandlasten nu nog lekker laag zijn, met de huidige markt loopt het wel heel gauw op. elke euro die je nu bespaart kun je straks gewoon weer inleveren bij mevrouw de ex.

Echt...... |:(
Hij kan de helft van de overwaarde niet aam haar geven, want die is van zijn ex.
Tenzij hij zijn eigen helft aan haar wil geven.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181758995
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 21:02 schreef Vliegbaard het volgende:
Het enige wat je bij de notaris op papier moet laten zetten is dat je die 20K terug krijgt + de helft van de overwaarde in de tijd dat jullie samenwonen.
Voor de rest lijken alle keuzen die jullie samen en apart van elkaar maken/gemaakt hebben vooral gemakzuchtig.
Ik zou ook adviseren om eerst die ex eens uit te kopen want hoewel de maandlasten nu nog lekker laag zijn, met de huidige markt loopt het wel heel gauw op. elke euro die je nu bespaart kun je straks gewoon weer inleveren bij mevrouw de ex.

Echt...... |:(
Ex uitkopen? Van welk geld?
pi_181759054
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 21:05 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ex uitkopen? Van welk geld?
Nog een lening
pi_181759117
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 21:04 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hij kan de helft van de overwaarde niet aam haar geven, want die is van zijn ex.
Tenzij hij zijn eigen helft aan haar wil geven.
Als ze eerst die ex uitkopen dan ontstaat er binnen een maand een nieuwe overwaarde.

Zolang het huis nog op naam van de ex staat is echter de helft van het geld wat TS erin steekt voor de ex
pi_181759141
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 21:07 schreef Fem_LittleLady het volgende:

[..]

Nog een lening
Moeten ze eerst nog iemand vinden die zo gek is een lening aan hun te verstrekken..
pi_181759168
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 21:05 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ex uitkopen? Van welk geld?
Nieuwe hypotheek afsluiten....
pi_181759212
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 21:11 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Nieuwe hypotheek afsluiten....
Juist.. En jij denkt dat ze die zomaar gaan krijgen?
pi_181759226
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 21:13 schreef madam-april het volgende:

[..]

Juist.. En jij denkt dat ze die zomaar gaan krijgen?
die krijgen ze niet, zij heeft geen inkomen en hij is net een eigen zaak gestart
pi_181759246
mooi zooitje 22500 investeren, nog gratis werken ook en niks ervoor terug. Die man heeft een waardevolle rebound
pi_181759263
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 21:10 schreef madam-april het volgende:

[..]

Moeten ze eerst nog iemand vinden die zo gek is een lening aan hun te verstrekken..
Op facebook komen zat van die 'goede' verstrekkers voorbij, gewoon even afsluiten en weer door!!
pi_181759294
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 21:15 schreef davo1979 het volgende:
mooi zooitje 22500 investeren, nog gratis werken ook en niks ervoor terug. Die man heeft een waardevolle rebound
vergeet het meetekenen voor een lening voor de nieuwe auto van ex niet
pi_181759303
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 21:14 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

die krijgen ze niet, zij heeft geen inkomen en hij is net een eigen zaak gestart
:o maar..maar..maar dat doe je toch gewoon wel even, een nieuwe hypotheek afsluiten?! Gewoon even een afspraak maken bij de bank en dan loop je vervolgens fluitend naar buiten met een paar ton?
pi_181759304
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 21:17 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

vergeet het meetekenen voor een lening voor de nieuwe auto van ex niet
Ohh die heb ik dus gemist in het hele verhaal
pi_181759309
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 21:11 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Nieuwe hypotheek afsluiten....
Die krijgen ze niet. Zij heeft geen betaalde baan en hij en ex konden de betaalverplichting van de vloerverwarming al niet eens betalen.
pi_181759353
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 21:18 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Die krijgen ze niet. Zij heeft geen betaalde baan en hij en ex konden de betaalverplichting van de vloerverwarming al niet eens betalen.
Dat weet ik ook wel. Maar misschien dat een hypotheek adviseur kan laten zien wat de situatie is.

Ik kan je zeggen dat uit elkaar gaan en je ex uit moeten kopen je wel even met je voetjes terug op aarde zet ja.
pi_181759385
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 21:18 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Die krijgen ze niet. Zij heeft geen betaalde baan en hij en ex konden de betaalverplichting van de vloerverwarming al niet eens betalen.
Bovendien heeft hij daar waarschijnlijk een negatieve BKR registratie aan overgehouden..
pi_181759424
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 21:20 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Dat weet ik ook wel. Maar misschien dat een hypotheek adviseur kan laten zien wat de situatie is.

Ik kan je zeggen dat uit elkaar gaan en je ex uit moeten kopen je wel even met je voetjes terug op aarde zet ja.
Volgens jou ontstond er toch een maand na het uitkopen van de ex een nieuwe overwaarde?
pi_181759447
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 21:24 schreef madam-april het volgende:

[..]

Volgens jou ontstond er toch een maand na het uitkopen van de ex een nieuwe overwaarde?
En dat is onwaar omdat...?
pi_181759531
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 21:22 schreef madam-april het volgende:

[..]

Bovendien heeft hij daar waarschijnlijk een negatieve BKR registratie aan overgehouden..
Ah dat ook nog. Wat een puinhoop.

Er is maar één optie en dat is de boel verkopen. De notaris heeft snel uitgerekend waar alle drie de partijen recht op hebben. Daarna kunnen TS en man op zoek naar een huurwoning.

Wat anders kan, is aanmodderen zoals nu, dan blijft TS met vriend in de woning wonen en blijven ze voor in ieder geval de komende drie jaar vastzitten aan ex en waarschijnlijk langer. Dan nog wel een taxatie regelen en paar bezoekjes bij notaris.

Maar die laatste mogelijkheid, is een bijzonder slecht idee. Begrijpt iedereen lijkt me
  vrijdag 7 september 2018 @ 21:30:40 #290
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_181759534
TS, stop eens met bedragen van >¤20k zomaar weggeven.
2000 light years from home
pi_181759575
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 21:30 schreef Merkie het volgende:
TS, stop eens met bedragen van >¤20k zomaar weggeven.
Uitlenen.
En ze hadden weinig keus
pi_181759608
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 21:32 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Uitlenen.
En ze hadden weinig keus
Nou denk dat daar wel een heel glad verhaal aan vooraf ging, of ze ziet alles wel heel roze in
pi_181759635
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 21:30 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ah dat ook nog. Wat een puinhoop.

Er is maar één optie en dat is de boel verkopen. De notaris heeft snel uitgerekend waar alle drie de partijen recht op hebben. Daarna kunnen TS en man op zoek naar een huurwoning.

Wat anders kan, is aanmodderen zoals nu, dan blijft TS met vriend in de woning wonen en blijven ze voor in ieder geval de komende drie jaar vastzitten aan ex en waarschijnlijk langer. Dan nog wel een taxatie regelen en paar bezoekjes bij notaris.

Maar die laatste mogelijkheid, is een bijzonder slecht idee. Begrijpt iedereen lijkt me
Die ex wil geld zien en wel nu, ze was zo 'vriendelijk' om hem wat meer tijd te geven om het te regelen met de bank, maar wel op voorwaarde dat ts en haar vriend een lening voor een auto voor haar afsloten.. 8)7
pi_181759726
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 21:32 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Uitlenen.
En ze hadden weinig keus
Uitlenen?
  vrijdag 7 september 2018 @ 21:41:21 #295
432997 Ven1972
Man met humor
pi_181759776
Als iemand onverstandig met geld bezig is krijg je ook vanzelf problemen. Kijk TS en haar vriend hebben dan wel problemen met overwaarde van het huis, auto, lening en vloerverwarming, maar zij houdt er niks over zodat haar vriend meer geld overhoudt dan zijzelf. In ieder geval staat zijn ex-vriendin veel sterker, zodat zij het geld blijft eisen van hem. TS en haar vriend hebben dus onzorgvuldig gehandeld over hun geldzaken. Zowel geen samenlevingscontract of testament opgesteld bij een notaris. Over geldzaken weten we dat het ook ingewikkeld blijft als het om eerlijkheid gaat in verdelen van kinderen en ex-partners.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_181761257
TS, als je kinderen wilt dan niet met deze man. Jij moet echt iemand zoeken die goed met geld om kan gaan want anders is daar geen enkele opvoeding in gezien jij er ook niet echt verstandig mee om gaat.

Daarnaast is er geen 'wij' in de financiele situatie. Jij hebt helemaal niets op papier en hij is jou een boel schuldig.

Ik zou zo snel mogelijk deze relatie verbreken en iets zoeken met wel een toekomst. Nu zit je nog niet in de schulden.
pi_181761258
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 21:39 schreef madam-april het volgende:

[..]

Uitlenen?
Wat wil jij het dan noemen, een gift van 20k omdat bij die ene of paar recente transacties van in totaal 20k zonder een ondrrliggend contract zijn gegaan waarbij TS geen enkele verplichting had? Daar trapt geen enkele rechter in natuurlijk.
pi_181761385
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 22:50 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Wat wil jij het dan noemen, een gift van 20k omdat bij die ene of paar recente transacties van in totaal 20k zonder een ondrrliggend contract zijn gegaan waarbij TS geen enkele verplichting had? Daar trapt geen enkele rechter in natuurlijk.
Investering om te voorkomen dat ze hun huis kwijt zouden raken?
pi_181761412
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 22:56 schreef madam-april het volgende:

[..]

Investering om te voorkomen dat ze hun huis kwijt zouden raken?
Maar het is haar huis niet en de verplichting staat op naam van haar vriend en ex
pi_181761585
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 22:57 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Maar het is haar huis niet en de verplichting staat op naam van haar vriend en ex
Ik formuleerde het verkeerd 'Een investering om de mogelijkheid te houden om eventueel ooit een keer eigenaar te worden van het huis en haar partner het hoofd boven water te laten houden'
pi_181763449
Run, Forest, Run! Dat is de conclusie voorlopig. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')