abonnement Unibet Coolblue
pi_181724991
Hallo lieve techlovers,

Voor mijn studie ben ik opzoek naar een lichtgewicht laptop die ik tijdens het reizen makkelijk kan dragen!

Je moet denken aan een macbook maar dan graag met windows besturingssysteem waar ik microsoft office op kan downloaden en ik gebruik kan maken van het programma avs video editor!

(En nee niet een macbook waarop ik het besturingsysteem naar windows kan omzetten, want aan die tip heb ik niets :P )

Daarnaast het liefst niet te duur dus max 400,- en zo’n 14/15 inch :@
-
pi_181725013
Lichtgewicht en 400 euro gaat het hem niet worden, helaas. Of je moet dan in de richting van tweedefrans gaan denken.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181725016
Je wil én lichtgewicht én 400 euro én je wil video's bewerken?

Verhoog je budget.
pi_181725057
Is het echt zo moeilijk te vinden binnen die prijsklasse? Video’s bewerken is niet extreem
serieus! Dat programma heb ik een keer gekocht, omdat ik dan heel amateuristisch voor school wel eens videotjes achter elkaar moet plakken.

Ik kom wel veel van die chromebooks tegen, maar ik wil gewoon windows ;( :{
-
pi_181725068
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 12:22 schreef Anneloos het volgende:
Ik kom wel veel van die chromebooks tegen,
Dat is bagger, niet doen dus.
quote:
maar ik wil gewoon windows ;( :{
Budget verhogen of tweedehands gaan kijken.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181725069
Microsoft Office is er ook voor de macbook, dus als je 't niet erg vindt te switchen van videobewerkingsprogramma lijkt me dat best een prima keuze. Vooral aangezien je zelf al zegt "je moet denken aan een macbook...". :P
Your opinion of me is none of my business.
pi_181725100
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 12:23 schreef Sarasi het volgende:
Microsoft Office is er ook voor de macbook, dus als je 't niet erg vindt te switchen van videobewerkingsprogramma lijkt me dat best een prima keuze. Vooral aangezien je zelf al zegt "je moet denken aan een macbook...". :P
NEIN ;( dat ligt echt buiten mijn prijsbudget! Ik heb al een laptop waar ik vrij weinig mee doe :@ alles doe ik op mijn iphone, maar pcwise vind ik windows veel fijner
-
pi_181725112
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 12:23 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Dat is bagger, niet doen dus.

[..]

Budget verhogen of tweedehands gaan kijken.
Ja, ook allemaal restricties en alles gaat volgens apps enzo! Dat vind ik niet flex ;(
-
pi_181725140
https://bto.eu/product/bto-u-book-14cl824/
iets boven budget, door de specs waarschijnlijk ook wat traag. Maar het zal net wel voldoen. (persoonlijk zou ik minimaal 8Gb RAM gebruiken ipv 4)
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_181725142
Voor dat budget moet je toch echt tweedehands gaan kijken. Overigens is er in die prijsklasse genoeg op marktplaats te vinden.
pi_181725151
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 12:22 schreef Anneloos het volgende:
Is het echt zo moeilijk te vinden binnen die prijsklasse? Video’s bewerken is niet extreem
serieus! Dat programma heb ik een keer gekocht, omdat ik dan heel amateuristisch voor school wel eens videotjes achter elkaar moet plakken.

Ik kom wel veel van die chromebooks tegen, maar ik wil gewoon windows ;( :{
Een laag budget betekent dat je op veel gebied moet inleveren. Bouwkwaliteit, batterijduur, gewicht, maar bijvoorbeeld ook op snelheid. Het werkt allemaal wel hoor, daar niet van, maar kans is groot dat het je gaat frustreren omdat het allemaal net niet is.

In de Pricewatch van Tweakers.net kun je door te filteren laptops vinden die voldoen aan je eisen. https://tweakers.net/categorie/496/laptops/producten/.

Voorbeeldje: HP Stream 14-ax011nd voor 229 euro bij Coolblue: https://www.coolblue.nl/product/784309/hp-stream-14-ax011nd.html. Trage processor, dus gaat traag aanvoelen.

Voldoet aan veel van je eisen, maar het zal geen fijn apparaat zijn als je snel gewend bent.
pi_181725190
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 12:25 schreef Anneloos het volgende:

[..]

NEIN ;( dat ligt echt buiten mijn prijsbudget! Ik heb al een laptop waar ik vrij weinig mee doe :@ alles doe ik op mijn iphone, maar pcwise vind ik windows veel fijner
Ik heb een tweedehands macbook pro uit 2009, met 8GB RAM en er kan nog een SSD in als ik wil ook. Enige beperkende factor is de processor maar het ding verving één of twee jaar geleden mijn Sony Vaio uit 2011 waar ik al jaren Linux op draaide omdat 't anders allemaal geen doen meer was. Ding werkt perfect. Volgens mij zijn de macbook pro's tot 2012 uitbreidbaar, zoiets. In ieder geval de niet-retina versies. Ze zijn minder lichtgewicht dan de huidige Pro en Air, maar deze macbook is aanzienlijk lichter dan mijn Sony Vaio. Je kunt 't overwegen, is all I'm saying. :)

Anders zit je met 400 euro toch best laag, denk ik. :@ Is een tablet dan niet meer iets voor je? Als je per se lichtgewicht wil en met office, en je je huidige laptop toch amper gebruikt. Ik heb een hele fijne Lenovo Yoga van vijf jaar oud met een extern toetsenbordje, werkt prima. Ik hoor ook echt goede dingen over bepaalde microsoft surface tablets. :Y
Your opinion of me is none of my business.
pi_181725192
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 12:28 schreef Spooky4u het volgende:
https://bto.eu/product/bto-u-book-14cl824/
iets boven budget, door de specs waarschijnlijk ook wat traag. Maar het zal net wel voldoen. (persoonlijk zou ik minimaal 8Gb RAM gebruiken ipv 4)
Goedkoopste 8 GB, goedkoopste Windows, geen Office: komt uit op 620 euro. Dat is 50% boven haar budget. :P.

(Eens met die opmerking over RAM, trouwens. Als het kan, neem 8 GB i.p.v. 4 GB.)
pi_181725200
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 12:32 schreef zarGon het volgende:

[..]

Goedkoopste 8 GB, goedkoopste Windows, geen Office: komt uit op 620 euro. Dat is 50% boven haar budget. :P.

(Eens met die opmerking over RAM, trouwens. Als het kan, neem 8 GB i.p.v. 4 GB.)
o ja, OS en software ook natuurlijk, al kan office met een goedkoop 365 abbo niet het probleem zijn.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_181725216
Trouwens, wat studeer je precies? Welk niveau?
pi_181725225
Mensen, kinderen. Het is alleen maar op een paar word bestandjes in op te slaan :{ en afentoe een filmpje te bewerken!

Ik ga er geen WOW op spelen :'(

Maar toch goede tips! Ik ga er eens naar kijken en anders maar even sparen ;(
-
pi_181725229
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 12:34 schreef zarGon het volgende:
Trouwens, wat studeer je precies? Welk niveau?
HRM op hbo :)

Ja mijn spelling, interpunctie is dramatisch.
-
pi_181725234
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 12:23 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Dat is bagger, niet doen dus.

Jij vindt dat bagger. Chrome OS is geen bagger. Als je je laptop alleen gebruikt voor office en surfen is een Chromebook ideaal.

TS: tweedehands zou je wel wat kunnen vinden voor je budget, nieuw gaat dat echt niet lukken.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_181725239
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 12:35 schreef Anneloos het volgende:

[..]

HRM op hbo :)
Kijk eens of je school is aangesloten op Surfspot.

https://www.surfspot.nl/.

Als je school aangesloten is, kun je goedkoop aan software (bijv: Windows, Office) en hardware (laptop) komen.
pi_181725242
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 12:36 schreef zarGon het volgende:

[..]

Kijk eens of je school is aangesloten op Surfspot.

https://www.surfspot.nl/.

Als je school aangesloten is, kun je goedkoop aan software (bijv: Windows, Office) en hardware (laptop) komen.
Ik heb een gecrackte versie :@ , maar inderdaad bieden hogescholen dat vaak aan
-
pi_181725250
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 12:36 schreef Anneloos het volgende:

[..]

Ik heb een gecrackte versie :@
Én hardware.
pi_181725257
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 12:36 schreef Anneloos het volgende:

[..]

Ik heb een gecrackte versie :@
https://www.surfspot.nl/h(...)all&cat=29&prijs=447.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 06-09-2018 12:37:34 ]
pi_181725265
quote:
Als ik jou niet had..
-
pi_181725271
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 12:37 schreef Anneloos het volgende:

[..]

Als ik jou niet had..
Aangezien je specifiek Windows wil: https://www.surfspot.nl/h(...)operating_system=492.
pi_181725275
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 12:35 schreef dimmak het volgende:

[..]

Jij vindt dat bagger. Chrome OS is geen bagger. Als je je laptop alleen gebruikt voor office en surfen is een Chromebook ideaal.

TS: tweedehands zou je wel wat kunnen vinden voor je budget, nieuw gaat dat echt niet lukken.
Poor me ;(
-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')