abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_181905282
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 18:08 schreef dyna18 het volgende:
En dit lage rendement is nog tijdens een goede economische cultuur....
Op het moment dat het weer crisis wordt, zullen er vast wel meer projecten gaan omvallen.
Om met de woorden van Nout Wellink te spreken:

[..]

https://www.ad.nl/economi(...)-uitbreekt~a8594d34/

Wat denken jullie?
Is het beter om vroeg tijdens een groeiende economische periode te investeren dan tegen het einde?

Ik kan mij voorstellen dat tegen het einde van de voorspoed je meer risico loopt dat je projecten in een crisis terecht gaan komen, met meer defaults tot gevolg.
Het probleem is vooral dat je niet weet wanneer er weer een crisis uitbreekt. Als je het vooraf weet kun je tijdig maatregelen nemen. De problemen van de kredietcrisis zijn nog niet opgelost, men heeft het voor zich uit geschoven. Die problemen komen later dus weer terug. Spreiding is wel een manier om met deze risico's om te gaan. Niet alle bedrijven leiden even erg onder een crisis.
pi_181905660
Ergens wekt het wel vertrouwen dat het huidig management het bedrijf overneemt. Het is het huidig management dat goed op de hoogte is van de stand van zaken binnen KoM en dus een beeld heeft van het werk dat verzet moet worden.

Ik hoop op vooruitgang. Heb verder zelf ¤ 600,- geļnvesteerd waarvan zo'n ¤ 300,- (exclusief rente) nog uitstaat.
pi_181907903
En wat vinden wij van dit nieuwe GvE project?

Naam: Aankoop en ontwikkeling bouwgrond
Leendoel: Onroerend goed
Bedrag: 179.000 euro
Rente: 4,0%
Looptijd: 30 maanden

https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=18323

Wel de nodige haken en ogen. Mooie LTV maar is dit nu wel op een enigszins aannemelijke taxatiewaarde gebaseerd? Ik lees o.a. een niet gevalideerde taxatie in iedergeval. Wat voor risico's lopen we als er bijvoorbeeld geen bouwvergunning afgegeven gaat worden? Bruto rente maar 4% maar 10% bonus na 30 maanden, een verlaagde WOZ naar 221k enz. Zoals gezegd, veel haken en ogen....

[ Bericht 9% gewijzigd door Horsemen op 14-09-2018 21:45:07 ]
pi_181914318
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 21:39 schreef Horsemen het volgende:
En wat vinden wij van dit nieuwe GvE project?

Naam: Aankoop en ontwikkeling bouwgrond
Leendoel: Onroerend goed
Bedrag: 179.000 euro
Rente: 4,0%
Looptijd: 30 maanden

https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=18323

Wel de nodige haken en ogen. Mooie LTV maar is dit nu wel op een enigszins aannemelijke taxatiewaarde gebaseerd? Ik lees o.a. een niet gevalideerde taxatie in iedergeval. Wat voor risico's lopen we als er bijvoorbeeld geen bouwvergunning afgegeven gaat worden? Bruto rente maar 4% maar 10% bonus na 30 maanden, een verlaagde WOZ naar 221k enz. Zoals gezegd, veel haken en ogen....
Vraag we wel af er bij onverhoopt overlijden erfgenamen zijn die de erfenis accepteren en de gve schuld en de hypotheek overnemen? Maw is er vermogen naast deze grond. Project is wel een om te overwegen.
pi_181915466
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 13:03 schreef crowdiefunder het volgende:
Lijst wordt elke maand langer bij fnc...
en veel bedrijven die nog 90 - 100% moeten terug betalen, gewoon zo doorgaan zou ik zeggen tegen fnc, ben benieuwd wat er gebeurt als er echt eens tegenwind komt....
pi_181915497
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 september 2018 13:41 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
Weer een KNAB probleem, 150k, 36mnd waarvan 23 betaald:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De ondernemer heeft nog een 2e KNAB lening van 75k uit 2017 en heeft in juli nog een OnePlanetCrowd lening van 350k aangevraagd maar die is niet volgekomen.
http://www.crowdfundmarkt(...)ct/Center4Energy-073
slecht van knab na zo’n vlammend betoog op bnr
pi_181915887
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2018 05:46 schreef djh77 het volgende:

[..]

Vraag we wel af er bij onverhoopt overlijden erfgenamen zijn die de erfenis accepteren en de gve schuld en de hypotheek overnemen? Maw is er vermogen naast deze grond. Project is wel een om te overwegen.
Lijkt me weinig risicovol. Als je die 179.000 afzet op 1.200 m2 grond met woonbestemming, kom je aan een kleine 150 euro per m2. Dat zal het ook bij overlijden toch wel minimaal opbrengen. Vreemd is dat bij de waardebepaling 60.000 wordt toegekend aan een sloopwoning, die alleen maar voor sloopkosten zorgt. Maar dan nog blijft er voldoende waarde over. Het risico zit hem meer in de looptijd, procedures duren wel eens langer dan verwacht.
pi_181916036
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 09:31 schreef rechtsbackje het volgende:

[..]

Lijkt me weinig risicovol. Als je die 179.000 afzet op 1.200 m2 grond met woonbestemming, kom je aan een kleine 150 euro per m2. Dat zal het ook bij overlijden toch wel minimaal opbrengen. Vreemd is dat bij de waardebepaling 60.000 wordt toegekend aan een sloopwoning, die alleen maar voor sloopkosten zorgt. Maar dan nog blijft er voldoende waarde over. Het risico zit hem meer in de looptijd, procedures duren wel eens langer dan verwacht.
En niet te vergeten of de gemeente wel een nieuwe bouwvergunning wil afgeven.
pi_181917109
Mexicaanse maaltijdbezorger op gve
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=18909
pi_181920456
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2018 09:39 schreef Horsemen het volgende:

[..]

En niet te vergeten of de gemeente wel een nieuwe bouwvergunning wil afgeven.
ze heeft een vrijstaande nieuwbouw woning (2014) in Loosdrecht en betaald hiervoor ¤ 322,=, maw een vrijstaand huis 2014 in Loosdrecht is zeker 250 -300k, rentelast aflossingvrij hypo zijn 322 per mnd (netto of bruto? ), laten we uitgaan van netto, dan wordt bruto ¤ 500 per mnd *12 = 6k * 3% hyporente, roep ik maar = 200k afloss vrij hypo. Maar goed er staat nog 25k lening voor lening huidig huis, geeft dan min of meer een neutrale vermogenspositie.

Gaat natuurlijk om de twee perceeltjes, waar en hoe gelegen,, iemand enig idee?
pi_181921303
quote:
12s.gif Op zaterdag 15 september 2018 15:37 schreef peterc het volgende:

[..]

ze heeft een vrijstaande nieuwbouw woning (2014) in Loosdrecht en betaald hiervoor ¤ 322,=, maw een vrijstaand huis 2014 in Loosdrecht is zeker 250 -300k, rentelast aflossingvrij hypo zijn 322 per mnd (netto of bruto? ), laten we uitgaan van netto, dan wordt bruto ¤ 500 per mnd *12 = 6k * 3% hyporente, roep ik maar = 200k afloss vrij hypo. Maar goed er staat nog 25k lening voor lening huidig huis, geeft dan min of meer een neutrale vermogenspositie.

Gaat natuurlijk om de twee perceeltjes, waar en hoe gelegen,, iemand enig idee?
Het is mij ook allemaal wat vaag.
bungalow met brandschade, een foto had wat meer duidelijkheid gegeven, ik neem aan dat op de foto de noodwoning is.
Ook een kaartje met daarop een beetje de situatie van ligging percelen ten opzichte van de weg had fijn geweest.

Wat ik me verder afvraag, stel dat onverhoopt de verkoper over paar maanden overlijd ziet dan de
belasting de lage koopsom gedeeltelijk als een schenking.
Dat is dan misschien meer een probleem van mevrouw dan voor de eerste hypotheekhouder.
pi_181923057
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 09:31 schreef rechtsbackje het volgende:

[..]

Lijkt me weinig risicovol. Als je die 179.000 afzet op 1.200 m2 grond met woonbestemming, kom je aan een kleine 150 euro per m2. Dat zal het ook bij overlijden toch wel minimaal opbrengen. Vreemd is dat bij de waardebepaling 60.000 wordt toegekend aan een sloopwoning, die alleen maar voor sloopkosten zorgt. Maar dan nog blijft er voldoende waarde over. Het risico zit hem meer in de looptijd, procedures duren wel eens langer dan verwacht.
De maandelijkse GVE last bedraagt 600 euro aan rente. Plus haar eigen hypotheeklast.
Dat is een flinke hap uit haar inkomen van 2.850 euro (bruto?). Daar staat tegenover dat zij in het verleden ook al de hypotheek van haar ex betaalde; blijkbaar kon dat uit en bovendien is die last nu vervallen.

Voor alleen die 4% zou ik nooit inschrijven maar de bonus maakt het een stuk interessanter.

Ik zou wel eens willen weten op welke gronden de WOZ zo ver is verlaagd; ze zijn bij de gemeente Hilversum toch ook niet dom?
Pecunia non olet
pi_181924920
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 13:23 schreef Tjalala het volgende:

[..]

Ze zijn toch wel optijd met de update?

Net ook een fles cava van ze ontvangen.
Hier ook net binnen gekregen. Mooi meegenomen voor het weekend :)
pi_181924999
Ik vraag me af of de Loosdrechtse mevrouw wel slim bezig is om architectenkosten te maken om de grond te verkopen. Iemand die een woning van 400m2 wil laten bouwen (incl. grond praat je dan over 1mio lijkt me) zal toch vaak wel zelf het ontwerp willen laten maken.
pi_181925982
Het project m.b.t. de vier kavels is idd wat apart. Hoe ik hierover denk is al min of meer door andere al aangekaart. Normalitair houd ik van zulke projecten met mooie zekerheden als het hypotheekrecht. Maar vanwege de rare trekjes van dit project pas ik.
pi_181927683
Ik ben in augustus op FNC veel te weinig interessante projecten tegengekomen op een fles Cava toegestuurd te krijgen, maar de pitch 'Contactloos Betalen Verkoopautomaten' vind ik wel interessant.
Risico-categorie: B
Leenbedrag: ¤15.000,-
Nominale rente: 9,99%
Termijn: 5 jaar.

Ik zie (naast cijfers over 2017):
+ Stijgende omzet en (hoewel iets langzamer) winst.
+ Amper (en afnemende) korte termijn schulden.
+ Een enorm positieve current ratio.
+ Lening bedoeld voor investering die nieuwe inkomsten moet opleveren, maar kan (indien nodig) met de huidige cijfers worden terugbetaald.

Maar kennelijk zijn mijn mede-investeerders het niet met mij eens. Er zijn nog 10 dagen te gaan en er is pas voor ¤1.300,- ingeschreven. Wat zie ik over het hoofd?
pi_181928738
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 21:42 schreef Groepfunder het volgende:
Ik ben in augustus op FNC veel te weinig interessante projecten tegengekomen op een fles Cava toegestuurd te krijgen, maar de pitch 'Contactloos Betalen Verkoopautomaten' vind ik wel interessant.
Risico-categorie: B
Leenbedrag: ¤15.000,-
Nominale rente: 9,99%
Termijn: 5 jaar.

Ik zie (naast cijfers over 2017):
+ Stijgende omzet en (hoewel iets langzamer) winst.
+ Amper (en afnemende) korte termijn schulden.
+ Een enorm positieve current ratio.
+ Lening bedoeld voor investering die nieuwe inkomsten moet opleveren, maar kan (indien nodig) met de huidige cijfers worden terugbetaald.

Maar kennelijk zijn mijn mede-investeerders het niet met mij eens. Er zijn nog 10 dagen te gaan en er is pas voor ¤1.300,- ingeschreven. Wat zie ik over het hoofd?
Volgens mij zie je niet veel over het hoofd.
Het is natuurlijk wel een beetje een wazige bedrijfstak en de combinatie met de looptijd van 5 jaar versterkt dat voor mij. Ook zou er iets mis kunnen lopen met die Chinese automaten. Verder blijven die eenpitters toch wel wat risicovoller. Onder aan de streep volgens mij een project wat je wel kunt meenemen. Ik denk dat ik hem zelf morgen ook even mee pak.
pi_181935182
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 21:42 schreef Groepfunder het volgende:
Ik ben in augustus op FNC veel te weinig interessante projecten tegengekomen op een fles Cava toegestuurd te krijgen, maar de pitch 'Contactloos Betalen Verkoopautomaten' vind ik wel interessant.
Risico-categorie: B
Leenbedrag: ¤15.000,-
Nominale rente: 9,99%
Termijn: 5 jaar.

Ik zie (naast cijfers over 2017):
+ Stijgende omzet en (hoewel iets langzamer) winst.
+ Amper (en afnemende) korte termijn schulden.
+ Een enorm positieve current ratio.
+ Lening bedoeld voor investering die nieuwe inkomsten moet opleveren, maar kan (indien nodig) met de huidige cijfers worden terugbetaald.

Maar kennelijk zijn mijn mede-investeerders het niet met mij eens. Er zijn nog 10 dagen te gaan en er is pas voor ¤1.300,- ingeschreven. Wat zie ik over het hoofd?
inmiddels zijn er weer 13 dagen te gaan (en is er 3.200 ingelegd).
Past FNC het aantal resterende dagen te pas en te onpas aan? :Y

[ Bericht 3% gewijzigd door Camogli op 16-09-2018 09:03:33 ]
pi_181936026
Wat denken jullie van het project City hub op Oneplanetcrowd?
Het is een converteerbare obligatielening iemand daar positieve of negatieve ervaringen mee?
pi_181936036
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 08:58 schreef Camogli het volgende:
inmiddels zijn er weer 13 dagen te gaan (en is er 3.200 ingelegd).
Past FNC het aantal resterende dagen te pas en te onpas aan? :Y
Volgens mij is dit project vrijdag live gegaan, dus dan klopt die 13 dagen gewoon.
pi_181936077
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2018 22:15 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Volgens mij zie je niet veel over het hoofd.
Het is natuurlijk wel een beetje een wazige bedrijfstak en de combinatie met de looptijd van 5 jaar versterkt dat voor mij. Ook zou er iets mis kunnen lopen met die Chinese automaten. Verder blijven die eenpitters toch wel wat risicovoller. Onder aan de streep volgens mij een project wat je wel kunt meenemen. Ik denk dat ik hem zelf morgen ook even mee pak.
Ik heb hem ook overwogen, en ben op basis van exact dezelfde overwegingen als jij juist tot de conclusie gekomen om het niet te doen! :)
pi_181936511
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 09:51 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

Ik heb hem ook overwogen, en ben op basis van exact dezelfde overwegingen als jij juist tot de conclusie gekomen om het niet te doen! :)
Toen ik mijn eigen berichtje net terug las dacht ik ook, aparte conclusie :7
Toch laten lopen dus maar :)
pi_181936640
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 10:16 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Toen ik mijn eigen berichtje net terug las dacht ik ook, aparte conclusie :7
Toch laten lopen dus maar :)
Dan zal ik jullie laten weten hoe het verder loopt, want ik heb hem wel meegenomen. Ik verwacht dat bij succes de werkelijke looptijd geen vijf jaar zal zijn (vervroegde aflossing). Het risico dat er iets misloopt met de chinese automaten wordt volgens mij deels opgevangen doordat de lening uit de huidige omzet (en winst) al betaald kan worden. Er lijkt dus ruimte te zijn om een tegenvallende verkoopcijfers op te vangen. Eenpitters zijn inderdaad wel risicovoller. En er staan nogal wat pitches van eenpitters op FNC.

[Edit]
En er is nog iets dat los staat van deze ptich, maar wel heeft meegespeeld in mijn beslissing. FNC lijkt bij achterstanden veel harder te bijten dan andere platforms. In de laatste e-mail die ik van FNC ontving met nieuws over kredietprojecten met openstaande terugbetalingen, stond een nieuwe episode in de feuilleton met een ondernemer die gestopt is zijn lening terug te betalen. FNC heeft de zaak voor de rechter gebracht, helaas verloren en stelt nu hoger beroep in. Die gang van zaken geeft mij, meer dan bij andere platforms, wel het vertrouwen dat het platform zich echt inspant inzake debiteurenbeheer. En het is een klein leenbedrag.

[ Bericht 22% gewijzigd door Groepfunder op 16-09-2018 10:31:19 ]
pi_181937924
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 09:48 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

Volgens mij is dit project vrijdag live gegaan, dus dan klopt die 13 dagen gewoon.
@groepfunder gaf gisteravond aan dat er nog 10 dagen op de teller stonden.
pi_181938017
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 10:22 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Dan zal ik jullie laten weten hoe het verder loopt, want ik heb hem wel meegenomen. Ik verwacht dat bij succes de werkelijke looptijd geen vijf jaar zal zijn (vervroegde aflossing). Het risico dat er iets misloopt met de chinese automaten wordt volgens mij deels opgevangen doordat de lening uit de huidige omzet (en winst) al betaald kan worden. Er lijkt dus ruimte te zijn om een tegenvallende verkoopcijfers op te vangen. Eenpitters zijn inderdaad wel risicovoller. En er staan nogal wat pitches van eenpitters op FNC.

[Edit]
En er is nog iets dat los staat van deze ptich, maar wel heeft meegespeeld in mijn beslissing. FNC lijkt bij achterstanden veel harder te bijten dan andere platforms. In de laatste e-mail die ik van FNC ontving met nieuws over kredietprojecten met openstaande terugbetalingen, stond een nieuwe episode in de feuilleton met een ondernemer die gestopt is zijn lening terug te betalen. FNC heeft de zaak voor de rechter gebracht, helaas verloren en stelt nu hoger beroep in. Die gang van zaken geeft mij, meer dan bij andere platforms, wel het vertrouwen dat het platform zich echt inspant inzake debiteurenbeheer. En het is een klein leenbedrag.
Hoe kunnen ze verliezen? Kloppen de overeenkomsten niet?
pi_181938074
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 10:16 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Toen ik mijn eigen berichtje net terug las dacht ik ook, aparte conclusie :7
Toch laten lopen dus maar :)
Ik sla hem ook over. Van de overige projecten die openstaan overweeg ik de volgende twee:
Patisserie Oven & Website
Er zullen wel privéschulden zijn, anders snap ik rating E niet (flinke stijging resultaat, beperkte schulden).
Hotel Nieuwe Kamer & Opknappen
Forse (hypothecaire?) schuld, maar daar staat voldoende waarde tegenover. Als ik de reviews lees dan kan een opfrisbeurt van het hotel geen kwaad (bestaat al sinds 1981). Lijkt mij een plausibel doel van de gelden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tsundoku op 16-09-2018 11:48:34 ]
pi_181938142
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 20:35 schreef DeElfde het volgende:
Het project m.b.t. de vier kavels is idd wat apart. Hoe ik hierover denk is al min of meer door andere al aangekaart. Normalitair houd ik van zulke projecten met mooie zekerheden als het hypotheekrecht. Maar vanwege de rare trekjes van dit project pas ik.
Twijfel, twijfel. Ik denk dat ik hem ook oversla. Ondanks de 1e hypotheek en de bonusrente is het inderdaad net iets te schimmig. Het taxatierapport is niet gevalideerd. Het is niet bekend om welke percelen het gaat. Er wordt gerommeld met de waarde van de grond en met de overdracht. Vreemde renteconstructie. Probeer maar eens met zo'n pitch bij bijv. een bank aan te komen, je maakt geen schijn van kans.
pi_181938977
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 september 2018 19:56 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
Ik vraag me af of de Loosdrechtse mevrouw wel slim bezig is om architectenkosten te maken om de grond te verkopen. Iemand die een woning van 400m2 wil laten bouwen (incl. grond praat je dan over 1mio lijkt me) zal toch vaak wel zelf het ontwerp willen laten maken.
Zou goed kunnen zijn dat er alleen maar een vergunning voor een extra bouwplot afgegeven wordt door gemeente als er een gedegen plan van een architect ligt. Grond met vergunning voor twee bouwplots is natuurlijk aanmerkelijk meer waard als voor een plot.

Overigens stop ik hier geen geld in daar er door deze mensen naar mijn idee veel te veel gerommeld wordt. Zou dus ook goed kunnen dat men met deze lening ook gaat rommelen en ik heb geen zin in gedoe.

[ Bericht 10% gewijzigd door NaRegenDeZon op 16-09-2018 12:43:03 ]
pi_181939892
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 10:22 schreef Groepfunder het volgende:

In de laatste e-mail die ik van FNC ontving met nieuws over kredietprojecten met openstaande terugbetalingen, stond een nieuwe episode in de feuilleton met een ondernemer die gestopt is zijn lening terug te betalen. FNC heeft de zaak voor de rechter gebracht, helaas verloren en stelt nu hoger beroep in. Die gang van zaken geeft mij, meer dan bij andere platforms, wel het vertrouwen dat het platform zich echt inspant inzake debiteurenbeheer. En het is een klein leenbedrag.
Wat was de reden dat de rechter ze in het ongelijk heeft gesteld?
pi_181940219
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 10:22 schreef Groepfunder het volgende:
FNC heeft de zaak voor de rechter gebracht, helaas verloren en stelt nu hoger beroep in.
Dat verliezen baart me eerlijk gezegd juist meer zorgen, want dat geeft in eerste instantie aan dat er schijnbaar iets mis is gegaan/gedaan, of in de overeenkomst, of in het handelen of in de aanpak van het proces, is daar meer info over bekend, heb je bijvoorbeeld inzage gekregen in de uitspraak van de rechter? Instellen hoger beroep geeft weer wel de indruk dat ze denken en goede zaak te hebben, maar toch bijzonder dat het dan in eerste aanleg fout gaat.
pi_181949013
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 10:22 schreef Groepfunder het volgende:

In de laatste e-mail die ik van FNC ontving met nieuws over kredietprojecten met openstaande terugbetalingen, stond een nieuwe episode in de feuilleton met een ondernemer die gestopt is zijn lening terug te betalen. FNC heeft de zaak voor de rechter gebracht, helaas verloren en stelt nu hoger beroep in. Die gang van zaken geeft mij, meer dan bij andere platforms, wel het vertrouwen dat het platform zich echt inspant inzake debiteurenbeheer. En het is een klein leenbedrag.
Om welk project gaat het hier ?
pi_181949637
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 21:39 schreef Horsemen het volgende:
En wat vinden wij van dit nieuwe GvE project?

Naam: Aankoop en ontwikkeling bouwgrond
Leendoel: Onroerend goed
Bedrag: 179.000 euro
Rente: 4,0%
Looptijd: 30 maanden

https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=18323

Wel de nodige haken en ogen. Mooie LTV maar is dit nu wel op een enigszins aannemelijke taxatiewaarde gebaseerd? Ik lees o.a. een niet gevalideerde taxatie in iedergeval. Wat voor risico's lopen we als er bijvoorbeeld geen bouwvergunning afgegeven gaat worden? Bruto rente maar 4% maar 10% bonus na 30 maanden, een verlaagde WOZ naar 221k enz. Zoals gezegd, veel haken en ogen....
Toch op een zondagavond vrij snel vol. Had niet verwacht.
pi_181950839
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 20:44 schreef djh77 het volgende:

[..]

Toch op een zondagavond vrij snel vol. Had niet verwacht.
Ik ben één van de investeerders.
Inderdaad veel haken en ogen, maar ik schat de kans dat ik mijn geld niet terugkrijg laag in.
De taxatiewaarde is misschien wel optimistisch, maar zelfs als de werkelijke waarde maar de helft is, is de ltv nog steeds 56% (met 1e hyp).
Dat in combinatie met een rente van ruim 7%, maakt het voor mij toch een goed project.
Als eerder afgelost wordt, is de effectieve rente nog hoger.
Als de aanvraag voor de wijziging van het bestemmingsplan ingewilligd wordt, wordt de ltv nog beter.
  maandag 17 september 2018 @ 08:16:24 #284
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_181956995
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 20:24 schreef Crowdfunder99 het volgende:

[..]

Om welk project gaat het hier ?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_181957370
Dank voor de reactie.
Ik snap hier echter nog steeds helemaal niets van.
Ook al wordt het als een overbruggingskrediet gezien. Dan nog is de ondernemer toch gewoon in gebreke als hij niet betaald? Wat kunnen er überhaupt voor redenen zijn dat de rechter het acceptabel vindt dat geleend geld niet terug betaald wordt?

[ Bericht 0% gewijzigd door dyna18 op 17-09-2018 23:05:08 ]
pi_181959584
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 09:48 schreef 109796 het volgende:
Wat denken jullie van het project City hub op Oneplanetcrowd?
Het is een converteerbare obligatielening iemand daar positieve of negatieve ervaringen mee?
Ik heb persoonlijk nog geen echte ervaringen met converteerbare obligatieleningen, behalve dat de enige die ik heb (bij GVE) nog loopt.
Ondertussen ben ik voor mezelf echter wel tot de conclusie gekomen dat ik verder niet meer in deze leningvorm zal investeren. Het risico is in het algemeen erg groot omdat het meestal startups betreft en er niet afgelost wordt, terwijl het maximale rendement dat daar tegenover staat nogal beperkt is (een bescheiden rente tijdens de looptijd en een korting op de aandelenprijs op het moment van conversie). Kies je uiteindelijk voor conversie, dan zit je bovendien met aandelen waarvan het vaak maar de vraag is of je er weer vanaf kunt wanneer je dat wilt.
pi_181959627
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 16:26 schreef Aalsmeer15 het volgende:

[..]

Het is mij ook allemaal wat vaag.
bungalow met brandschade, een foto had wat meer duidelijkheid gegeven, ik neem aan dat op de foto de noodwoning is.
Ook een kaartje met daarop een beetje de situatie van ligging percelen ten opzichte van de weg had fijn geweest.

Wat ik me verder afvraag, stel dat onverhoopt de verkoper over paar maanden overlijd ziet dan de
belasting de lage koopsom gedeeltelijk als een schenking.
Dat is dan misschien meer een probleem van mevrouw dan voor de eerste hypotheekhouder.
even mezelf gequote,
zat daar met laatste abuis, de fiscus gaat dan uit van de woz waarde niet van de taxatiewaarde, verkoopprijs ligt boven de woz waarde dus geen problemen hiermee.
pi_181964223
Huis voor Energie op IVM:
https://www.investormatch(...)4-huis-voor-energie/

Heeft reeds lening (50k) lopen via GvE. Hiervan is 26 van 36 maanden afgelost.

[ Bericht 8% gewijzigd door djh77 op 17-09-2018 17:14:52 ]
pi_181964705
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 15:43 schreef djh77 het volgende:
Huis voor Energie op IVM:
https://app.investormatch(...)dbbgcrbrbhbthqhdhqgk

Heeft reeds lening (50k) lopen via GvE. Hiervan is 26 van 36 maanden afgelost.
Een combinatie van verlies financiering met een hockeystick prognose :')

Wat een personeel allemaal en nog geen omzet maken 8)7
pi_181965152
quote:
14s.gif Op maandag 17 september 2018 16:11 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Een combinatie van verlies financiering met een hockeystick prognose :')

Wat een personeel allemaal en nog geen omzet maken 8)7
Als deze lening niet snel tot stand komt zullen de investeerders van GvE binnenkort een mailtje met vervelende titel ontvangen.
Ik zou de GvE pitch wel eens willen lezen om te zien over wat voor een omzetten en andere cijfers daar gesproken wordt.
pi_181965348
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2018 16:43 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Als deze lening niet snel tot stand komt zullen de investeerders van GvE binnenkort een mailtje met vervelende titel ontvangen.
Ik zou de GvE pitch wel eens willen lezen om te zien over wat voor een omzetten en andere cijfers daar gesproken wordt.
crowdfundmarkt;lening gve
Wat is globaal het omzetniveau van de onderneming? Omzetprognose 2016 ¤ 175.000,- 2017 ¤ 282.000,- 2018 ¤ 379.000,- Op dit moment bedraagt de omzet ca ¤ 10.000,- per maand.
ook in pitch
Zijn er wellicht specifieke zekerheden die u kunt inbrengen? We hebben geen voorraden of een eigen pand die we als zekerheden kunnen inbrengen. De zekerheid die we wel kunnen inbrengen is onze orderportefeuille. We hebben nu al 4 vastgoedbeheerders, waar een gegarandeerde omzet voor 2016 tegenover staat van minimaal ¤ 60.000,-.

[ Bericht 16% gewijzigd door Aalsmeer15 op 17-09-2018 17:06:51 (aanvulling) ]
pi_181965837
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 09:46 schreef bridgetofar het volgende:

[..]

Ik had gisteren toevallig contact met IVM: betaling komt er een dezer dagen aan vanwege foutieve overboeking vanuit Spanje. Hierover zou vandaag een mail aan de investeerder worden gezonden.
Rente en aflossing vandaag ontvangen
pi_181965894
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2018 16:43 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Als deze lening niet snel tot stand komt zullen de investeerders van GvE binnenkort een mailtje met vervelende titel ontvangen.
Ik zou de GvE pitch wel eens willen lezen om te zien over wat voor een omzetten en andere cijfers daar gesproken wordt.
He, toevallig kreeg ik vandaag zo'n mailtje voor een ander project. 14353,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
. Storno op incasso dus hopelijk niets aan de hand.
pi_181966401
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 17:01 schreef Aalsmeer15 het volgende:

[..]

crowdfundmarkt;lening gve
Wat is globaal het omzetniveau van de onderneming? Omzetprognose 2016 ¤ 175.000,- 2017 ¤ 282.000,- 2018 ¤ 379.000,- Op dit moment bedraagt de omzet ca ¤ 10.000,- per maand.
ook in pitch
Zijn er wellicht specifieke zekerheden die u kunt inbrengen? We hebben geen voorraden of een eigen pand die we als zekerheden kunnen inbrengen. De zekerheid die we wel kunnen inbrengen is onze orderportefeuille. We hebben nu al 4 vastgoedbeheerders, waar een gegarandeerde omzet voor 2016 tegenover staat van minimaal ¤ 60.000,-.
Dank!
Dat valt me mee. Dan is deze Toko dus echt harder gegroeid als verwacht. Omzet in eerste 8 maanden al hoger dan GVE prognose voor heel 2018. Toch zet ik net als Horsemen grote vraagtekens bij de huidige 2018 prognose. Nog 4 maanden te gaan en dan nog zo'n 7 ton binnen fietsen dat is ruim meer dan wat tot nu toe in 2018 gerealiseerd is.
pi_181966888
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 17:56 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dank!
Dat valt me mee. Dan is deze Toko dus echt harder gegroeid als verwacht. Omzet in eerste 8 maanden al hoger dan GVE prognose voor heel 2018. Toch zet ik net als Horsemen grote vraagtekens bij de huidige 2018 prognose. Nog 4 maanden te gaan en dan nog zo'n 7 ton binnen fietsen dat is ruim meer dan wat tot nu toe in 2018 gerealiseerd is.
Alleen in de omzet tot nu toe is hij in 2018 gegroeid.
echter medio 2016 zei hij dat er 10K omzet per maand binnenkwam en dat hij minimaal 60K bij 4 vastgoedbeheerders binnenhaalde in 2016
nu lees ik omzet 2016 53K
dus toen is wel gejokt.
pi_181967008
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 13:20 schreef dyna18 het volgende:
Wat was de reden dat de rechter ze in het ongelijk heeft gesteld?
Zie de post van Crowd-fundi. Inhoudelijk lijkt met mij raar, maar ik heb het vonnis zelf niet kunnen lezen. Wat ik wel erg fijn vind, is dat het platform daadwerkelijk geld investeert om geld van investeerders terug te halen. Ik heb FNC overigens gevraagd specifieker aan te geven bij welke rechtbank het vonnis is gewezen en wat het zaaknummer is (zodat het vonnis geanonimiseerd op www.rechtspraak.nl gepubliceerd kan worden).
pi_181973952
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2018 17:33 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

He, toevallig kreeg ik vandaag zo'n mailtje voor een ander project. 14353,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
. Storno op incasso dus hopelijk niets aan de hand.
In mei was deze toko ook een keer een week later, recensies op internet zijn wisselend, maar met die locatie en de hoeveelheid toeristen in de hoofdstad kan het bijna niet misgaan, maar ge wit ooit nooit nie.

Vandaag ook een verlate (<2wk) betaling wegens storno van een steigerbouwer (GVE) ontvangen Vakantie dipje in de liquiditeit zullen we maar zeggen.

[ Bericht 2% gewijzigd door peterc op 18-09-2018 07:51:23 ]
pi_181978653
Vaag..

Deze pitch

Wordt onder andere aangewend om deze te herfinancieren

Men vervangt 9% voor 20%?

Verder is omzet gestegen, winst is gedaald en schulden zijn toegenomen dus allemaal niet zo interessant, maar FNC begrijpt toch hopelijk wel dat dit niet zo'n slimme pitch is? :W
pi_181978864
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 09:24 schreef kopersneek het volgende:
Vaag..

Deze pitch

Wordt onder andere aangewend om deze te herfinancieren

Men vervangt 9% voor 20%?

Verder is omzet gestegen, winst is gedaald en schulden zijn toegenomen dus allemaal niet zo interessant, maar FNC begrijpt toch hopelijk wel dat dit niet zo'n slimme pitch is? :W
Heel vaag! Geen cijfers over 2017 bijgevoegd; die zou ik wel willen zien, want die moeten verklaren waarom ze van 9% naar 20% gaan.

Mensen die in het eerste project zitten: hopelijk voor jullie komt deze tweede pitch vol! Take your money and run!
pi_181978878
FYI: In 2019 wil ik stoppen met http://crowdfundmailer.nl/
జ్ఞ‌ా
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')