abonnement Unibet Coolblue
pi_181720066
quote:
Ober maakt Eindhovense (39) belachelijk op bonnetje omdat zij geen rietje wil: 'Wat een kutleven heb je dan'

TILBURG/EINDHOVEN - Uitgelachen worden omdat je een voorvechter bent van een schoon milieu. Het overkwam de 39-jarige Willemijn Peeters uit Eindhoven afgelopen dinsdag, toen zij samen met twee vriendinnen wat ging drinken in Tilburg. Een ober maakte haar op het bonnetje belachelijk omdat ze liever geen rietje bij haar drinken wilde. ,,Ik stond echt helemaal perplex."

Sebastiaan Quekel 05-09-18, 18:18 Laatste update: 20:53
16

Ergens is het wel ironisch, erkent Peeters met een voorzichtig lachje. Dat uitgerekend zij door deze weinig subtiele ober te kakken wordt gezet.

'Wat een kutleven'
Al jaren reist de Eindhovense rond de wereld om mensen bewust te maken van het probleem van plastic in de oceanen. ,,Daarbij kijk ik natuurlijk ook naar mijn eigen gedrag. Ik let al op de kleine dingetjes, ook als ik ergens wat ga drinken. Dat is mij in deze tent helaas duur komen te staan."

Zoveel was het niet wat Peeters aan de bediening van restaurant RAW vroeg. Of de ober alsjeblieft geen rietje bij haar cocktail wilde doen. Tuurlijk, geen probleem, kreeg ze te horen.

De drankjes waren prima en eigenlijk was er niets op de middag aan te merken, totdat de Eindhovense het bonnetje te zien kreeg. ,,Geen rietje, want ik heb zo'n filmpje op Facebook gezien. Wat een kutleven, blablabla", stond onder haar drankjes geschreven.

'Ontzettend geschrokken'
Door een fout was dit grappig bedoelde stukje tekst op het bonnetje verschenen. Het was dus eigenlijk niet voor de ogen van Peeters bestemd. Dat maakt het voorval niet minder erg, zegt ze. ,,Het is belachelijk dat een bewuste consument op deze manier wordt afgestraft. Ik begrijp dat collega's onderling ginnegappen, maar dit zijn geen geintjes meer. Zeker niet over zo'n serieus onderwerp."

De bedrijfsleider van RAW is 'ontzettend geschrokken' van het bonnetje. ,,Hoe dit is gegaan is natuurlijk afschuwelijk", zegt ze. ,,Een klant die zo met het milieu bezig is verdient dit niet. Dat ben ik helemaal met haar eens." De ober in kwestie moet donderdag op gesprek komen bij de bedrijfsleiding. ,,Dat wordt een stevig gesprek, kan ik je vertellen. Dit zijn inderdaad geen grappen meer."

Modderfiguur
De bedrijfsleiding van RAW wil graag in contact komen met Peeters om over het voorval te praten. ,,Wij slaan echt een modderfiguur hiermee. Voor ons komt dit heel raar over. RAW zet zelf ook sterk in op een schoner milieu. Zo hebben we laatst nog alle plastic rietjes uitgebannen."

Peeters voelde dinsdag niet de behoefte om contact op te nemen met het restaurant, maar laat weten altijd open te staan voor een goed gesprek. ,,Sterker nog, ik zou die jongen graag willen uitnodigen om bij mijn organisatie eens te komen kijken. Dan kan hij met eigen ogen zien wat voor werk wij allemaal verrichten. Dan weet ik zeker dat hij voortaan andere grapjes maakt."
Mmm, zou moeder Aarde het niet warmer hebben gekregen van dat reizen rond de wereld?

Dat zij geen rietje wil is prima. Dat een ober daar een rotopmerking over maakt, is vervelend. Maar de discussie over het gebruik van rietjes mist ook het een en ander.

Deugmensen die beslissingen willen nemen voor andere mensen en persoonlijke vrijheden afnemen. Is dat niet veel vervelender dan die rietjes die op de storthoop terecht komen?

Mevrouw heeft problemen met rietjes die in de oceanen terecht komen - terechte klacht - maar rietjes die je in een restaurant of cafe gebruikt, gaan de vuilnisbak in en worden verwerkt met ander afval. Nederland is geen Thailand, Bangladesh of China, waar veel meer plastic afval in de oceanen terecht komt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lyrebird op 06-09-2018 05:11:45 ]
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_181720113
Natuurlijk is het niet briljant als je als ober zulke teksten op het bonnetje zet, maar even terug naar het stukje waarin klant vroeg om geen rietje in haar drinken.

Als ik deze vraag als ober kreeg, dan had ik het rietje gewoon achterwege gelaten, no problemo. Wat de reden ook moge zijn. Misschien had ze wel een eigen rietje bij. Misschien was er een medische issue, een plasticallergie, of bang dat je gehemelte kapot wordt gemaakt door zo'n rietje...

Maar ik denk dat het gesprek ongeveer zo ging: "...en wilt u alstublieft het plastic rietje achterwege laten? We vervuilen al genoeg en ik wil daar geen bijdrage aan leveren..." Leer mij milieufreaks kennen. Het probleem is dat ze vaak zonder aanleiding al hun preek afsteken.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_181720137
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 06:00 schreef Ridocar het volgende:
Natuurlijk is het niet briljant als je als ober zulke teksten op het bonnetje zet, maar even terug naar het stukje waarin klant vroeg om geen rietje in haar drinken.

Als ik deze vraag als ober kreeg, dan had ik het rietje gewoon achterwege gelaten, no problemo. Wat de reden ook moge zijn. Misschien had ze wel een eigen rietje bij. Misschien was er een medische issue, een plasticallergie, of bang dat je gehemelte kapot wordt gemaakt door zo'n rietje...

Maar ik denk dat het gesprek ongeveer zo ging: "...en wilt u alstublieft het plastic rietje achterwege laten? We vervuilen al genoeg en ik wil daar geen bijdrage aan leveren..." Leer mij milieufreaks kennen. Het probleem is dat ze vaak zonder aanleiding al hun preek afsteken.
Precies dit.
pi_181720163
Ik heb ook het idee dat het zo'n labiel jankpersoon is.

'Geen rietje' lijkt mij een volstrekt normale vraag, maar als je een reden gaat geven begint het ook voor het personeel irritant te worden, en voor de andere gasten die langer op service moeten wachten. Jammer dat er nog meer tijd verspild is door dat zinnetje te schrijven.

En zeker omdat ze het ook nog 'naar buiten' brengt. Als ik een opmerking krijg haal ik mijn schouders op en ga verder met mijn leven, en eventueel zijn ze een terugkomende klant kwijt.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_181720201
De wereld rondreizen om te preken voor een beter milieu, wat een hypocriet!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_181720286
quote:
99s.gif Op donderdag 6 september 2018 06:41 schreef bijdehand het volgende:
De wereld rondreizen om te preken voor een beter milieu, wat een hypocriet!
De schade van vliegen op het milieu zal deze reiziger weinig interesseren. Dat ziet ze niet zo duidelijk terug.

De plastic troep in de arme landen waar ze komt, waar dit rietje trouwens nooit terecht komt, wel.
pi_181720354
Ruggegraatloze Anti Werknemer restaurant weer.
.
pi_181720381
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 07:03 schreef Fer het volgende:
Ruggegraatloze Anti Werknemer restaurant weer.
Voor de media hoop ik.

Dat goede gesprek zal waarschijnlijk het uitlachen van deze klant zijn. :)
pi_181720393
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 07:07 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Voor de media hoop ik.

Dat goede gesprek zal waarschijnlijk het uitlachen van deze klant zijn. :)
Waarschijnlijk wel jah (8>
.
pi_181720399
Eens met al het bovenstaande. Jankwijf, hypocriet door wel de wereld rond te reizen, en heeft geen behoefte om met RAW in gesprek te gaan.
RAW kan hier best een goede publiciteitsstunt van maken trouwens. Gewoon alle rietjes verbannen of vervangen door milieu-neutraler alternatief zoals https://strawbystraw.nl/home/ (snelle Google search). Naam gecleared, levert ze misschien nog wel een vervolgartikel op, allemaal gratis reclame.
  donderdag 6 september 2018 @ 07:14:08 #11
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_181720434
Laat me raden, ze heeft bij het bestellen van haar Holy Soda een hele monoloog gevoerd over rietjes en stikkende meeuwen.
  PR/Manusje van alles donderdag 6 september 2018 @ 07:22:48 #12
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_181720468
Wat een gejank weer. :') over een rietje. Pleur op met je captain planeten geouwehoer.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_181720484
Heel bijzonder weer. Iemand overkomt iets vervelends en half Fok! denkt te weten hoe het gegaan is en dat het toch vooral haar eigen schuld is vanwege haar vermeende drammerige persoonlijkheid.

Als je iets over Willemijn Peeters en haar drijfveren wil weten, dan zou je dat ook kunnen uitzoeken, in plaats van op je eigen stereotyperingen en vooroordelen te vertrouwen. En dan kom je uit bij https://www.seariousbusiness.com/ waar ze directeur van is.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-09-2018 07:27:06 ]
pi_181720514
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 07:26 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Heel bijzonder weer. Iemand overkomt iets vervelends en half Fok! denkt te weten hoe het gegaan is en dat het toch vooral haar eigen schuld is vanwege haar vermeende drammerige persoonlijkheid.
quote:
Peeters voelde dinsdag niet de behoefte om contact op te nemen met het restaurant, maar laat weten altijd open te staan voor een goed gesprek. ,,Sterker nog, ik zou die jongen graag willen uitnodigen om bij mijn organisatie eens te komen kijken. Dan kan hij met eigen ogen zien wat voor werk wij allemaal verrichten. Dan weet ik zeker dat hij voortaan andere grapjes maakt."
Dit + het feit dat ze zelf de media opzoekt vanwege een opmerking op een bonnetje, spreekt voor mij boekdelen. Dit beeld wekt ze op door haar eigen acties.
pi_181720521
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 07:26 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Heel bijzonder weer. Iemand overkomt iets vervelends en half Fok! denkt te weten hoe het gegaan is en dat het toch vooral haar eigen schuld is vanwege haar vermeende drammerige persoonlijkheid.

Als je iets over Willemijn Peeters en haar drijfveren wil weten, dan zou je dat ook kunnen uitzoeken, in plaats van op je eigen stereotyperingen en vooroordelen te vertrouwen. En dan kom je uit bij https://www.seariousbusiness.com/ waar ze directeur van is.
^O^
pi_181720553
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 07:33 schreef Bot13 het volgende:

[..]


[..]

Dit + het feit dat ze zelf de media opzoekt vanwege een opmerking op een bonnetje, spreekt voor mij boekdelen. Dit beeld wekt ze op door haar eigen acties.
Wat is er drammerig aan om als een bedrijf hebt dat zich met oplossingen voor een milieuprobleem bezighoudt iemand uit te nodigen om eens een kijkje te komen nemen?
pi_181720560
Dit voorval zegt vooral veel over deze mevrouw. Als je de media zoekt na zo iets onbenulligs ben je gewoon vervelend. En zo'n krant die erin mee gaat door het te publiceren scoort ook geen punten.
pi_181720576
Andermans drankjes rondbrengen op een terras, dat lijkt me pas een kutleven.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_181720582
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 07:26 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Heel bijzonder weer. Iemand overkomt iets vervelends en half Fok! denkt te weten hoe het gegaan is en dat het toch vooral haar eigen schuld is vanwege haar vermeende drammerige persoonlijkheid.

Als je iets over Willemijn Peeters en haar drijfveren wil weten, dan zou je dat ook kunnen uitzoeken, in plaats van op je eigen stereotyperingen en vooroordelen te vertrouwen. En dan kom je uit bij https://www.seariousbusiness.com/ waar ze directeur van is.
Waar ze directeur van is? Noem je dat zo? Bij een bedrijf waar 3 man werkt?


Hoe dan ook, je bent toch gewoon hypocriet als je gaat janken om een rietje dat in Nederland gewoon gerecycled wordt, terwijl je wel de hele wereld rondreist en daar het milieu veel meer mee belast. Waarschijnlijk is ze slechter voor het milieu dan een gemiddeld persoon op deze aarde. Al zal ze dat zelf wel niet zo zien.
pi_181720596
Maak het niet groter dan het al is. Dat is precies wat deze mevrouw wil.

Ik vermoed dat dat "stevige gesprek" ook wel mee gaat vallen, dat is alleen voor de buitenwereld. In praktijk zal hij er vooral op worden aangesproken dat die tekst op het bonnetje is gekomen en of hij daar in het vervolg op wil letten.
pi_181720634
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 07:43 schreef zatoichi het volgende:
Maak het niet groter dan het al is. Dat is precies wat deze mevrouw wil.

Als ze aandacht voor de oceaan wil dan is dat wel gelukt. Goed gedaan.
  donderdag 6 september 2018 @ 07:51:05 #22
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_181720679
'zeker niet over zo'n serieus onderwerp'

Het gaat om een fucking rietje in een cocktail. Als je dat al zo serieus vindt, ben je iets teveel in jezelf gaan geloven
Laffe huichelaar
pi_181720692
Die ober moet wel een FOK!ker zijn.
in a crowd you lose humanity
  donderdag 6 september 2018 @ 07:54:37 #24
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_181720704
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 07:26 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Heel bijzonder weer. Iemand overkomt iets vervelends en half Fok! denkt te weten hoe het gegaan is en dat het toch vooral haar eigen schuld is vanwege haar vermeende drammerige persoonlijkheid.

Als je iets over Willemijn Peeters en haar drijfveren wil weten, dan zou je dat ook kunnen uitzoeken, in plaats van op je eigen stereotyperingen en vooroordelen te vertrouwen. En dan kom je uit bij https://www.seariousbusiness.com/ waar ze directeur van is.
Dat.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_181720718
Oh ja, ik moet nog wat extra dikke rietjes kopen voordat de Ikea ze niet meer heeft.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_181720721
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 07:26 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Heel bijzonder weer. Iemand overkomt iets vervelends en half Fok! denkt te weten hoe het gegaan is en dat het toch vooral haar eigen schuld is vanwege haar vermeende drammerige persoonlijkheid.

Als je iets over Willemijn Peeters en haar drijfveren wil weten, dan zou je dat ook kunnen uitzoeken, in plaats van op je eigen stereotyperingen en vooroordelen te vertrouwen. En dan kom je uit bij https://www.seariousbusiness.com/ waar ze directeur van is.
Dit dus.

Ik heb zo'n ontzettende hekel aan dat cynische "deug"-geframe, en die achterlijke reacties hier staan wmb op gelijke hoogte met "ze had een rok aan dus ze vroeg er gewoon om om verkracht te worden!"

Echt, serieus. Domheid en lompheid is niet iets om mee te koketteren.
pi_181720732
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 06:00 schreef Ridocar het volgende:
Natuurlijk is het niet briljant als je als ober zulke teksten op het bonnetje zet, maar even terug naar het stukje waarin klant vroeg om geen rietje in haar drinken.

Als ik deze vraag als ober kreeg, dan had ik het rietje gewoon achterwege gelaten, no problemo. Wat de reden ook moge zijn. Misschien had ze wel een eigen rietje bij. Misschien was er een medische issue, een plasticallergie, of bang dat je gehemelte kapot wordt gemaakt door zo'n rietje...

Maar ik denk dat het gesprek ongeveer zo ging: "...en wilt u alstublieft het plastic rietje achterwege laten? We vervuilen al genoeg en ik wil daar geen bijdrage aan leveren..." Leer mij milieufreaks kennen. Het probleem is dat ze vaak zonder aanleiding al hun preek afsteken.
dit dus.

En wel de hele wereld overvliegen natuurlijk.

Gewooon een domme gans die even in de spotlight wil staan :r
There are only 151 Pokémon.
pi_181720752
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 07:51 schreef timmmmm het volgende:
'zeker niet over zo'n serieus onderwerp'

Het gaat om een fucking rietje in een cocktail. Als je dat al zo serieus vindt, ben je iets teveel in jezelf gaan geloven
Dat rietje is vast niet het onderwerp waar op gedoeld wordt. Ik denk dat je dat eigenlijk wel begrijpt.
pi_181720763
Ik koop alleen maar Adidas parley
  donderdag 6 september 2018 @ 08:05:25 #30
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_181720777
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 08:02 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Dat rietje is vast niet het onderwerp waar op gedoeld wordt. Ik denk dat je dat eigenlijk wel begrijpt.
Niet het onderwerp waarop gedoeld wordt, maar wel het onderwerp.

Het gaat om een rietje in een cocktail. That's it. Daar wordt een 'grap' over gemaakt en dan doet die vrouw of het om de Holocaust gaat joh.
Laffe huichelaar
pi_181720809
De reactie van de bedrijfsleider ook. "Ontzettend geschrokken" ... "afschuwelijk". Alsof die ober en plein public in haar drankje gepist heeft. Overdreven gedoe om een (matig) grapje.
With bloody fists I'll batter like a ten ton hammer, son.
pi_181720810
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 08:05 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Niet het onderwerp waarop gedoeld wordt, maar wel het onderwerp.

Het gaat om een rietje in een cocktail. That's it. Daar wordt een 'grap' over gemaakt en dan doet die vrouw of het om de Holocaust gaat joh.
Godwin, einde discussie. Well done.
pi_181720854
Hoe komen dit soort futiliteitjes toch in de media, waarom wordt Nederland hier mee lastig gevallen? Hoeveel energie is er verspilt met deze actie, hoeveel servers worden vervuild met dit nieuwsbericht, hoeveel stroom kost dat?
Even a broken clock is right twice a day.
  donderdag 6 september 2018 @ 08:16:53 #34
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_181720881
Wat een stomme doos, die gebruikt zeker ook geen condooms.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  donderdag 6 september 2018 @ 08:26:34 #35
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_181720996
Denk dat mevrouw inderdaad een evangelistisch, prekend stuk stront is die de schuld weer bij de verkeerde legt. De blanke man. Kampioen recyclen.
  donderdag 6 september 2018 @ 08:29:00 #36
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_181721036
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 08:08 schreef Hammer-of-Thor het volgende:
De reactie van de bedrijfsleider ook. "Ontzettend geschrokken" ... "afschuwelijk". Alsof die ober en plein public in haar drankje gepist heeft. Overdreven gedoe om een (matig) grapje.
Dat ook ja. "Afschuwelijk". Ik zie gelijk een geschokte Amerikaanse homo met slap handje voor mij. "Oh my Gooood"

Kinderprostitutie in Oekraine, dat is afschuwelijk.
  donderdag 6 september 2018 @ 08:29:10 #37
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_181721037
Ik ben blij dat ook om dit topic goed voorbeeld doet volgen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  donderdag 6 september 2018 @ 08:29:11 #38
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_181721038
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 08:08 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Godwin, einde discussie. Well done.
:')

Lekker makkelijk. Als het maat niet over de inhoud hoeft te gaan he?

Vind jij niet dat die vrouw toch wel een béétje overdrijft door zo'n drama te maken van zoiets kleins?
Laffe huichelaar
  donderdag 6 september 2018 @ 08:31:02 #39
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_181721062
Ik heb het idee dat dit een publiciteitsstunt is van zowel de milieuactiviste als het restaurant en dat beide partijen gratis publiciteit genieten van deze actie.
Non possumus non loqui
  Spellchecker donderdag 6 september 2018 @ 08:31:15 #40
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181721065
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 08:08 schreef Hammer-of-Thor het volgende:
De reactie van de bedrijfsleider ook. "Ontzettend geschrokken" ... "afschuwelijk". Alsof die ober en plein public in haar drankje gepist heeft. Overdreven gedoe om een (matig) grapje.
Alleen maar omdat dit slechte reclame is voor zijn bedrijf.
  donderdag 6 september 2018 @ 08:31:43 #41
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_181721074
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 08:26 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Denk dat mevrouw inderdaad een evangelistisch, prekend stuk stront is die de schuld weer bij de verkeerde legt. De blanke man. Kampioen recyclen.
Hier nog zo een. Het gaat om een vrouw die boos is om een dom grapje. Vind je zelf niet dat je een béétje overdrijft door meteen een aanval te zien naar de blanke man?

Kom op zeg, kan niemand meer normaal doen en reageren zonder de indruk te wekken dat de wereld in brand staat?
Laffe huichelaar
  donderdag 6 september 2018 @ 08:32:36 #42
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_181721089
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 08:31 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Hier nog zo een. Het gaat om een vrouw die boos is om een dom grapje. Vind je zelf niet dat je een béétje overdrijft door meteen een aanval te zien naar de blanke man?

Kom op zeg, kan niemand meer normaal doen en reageren zonder de indruk te wekken dat de wereld in brand staat?
Leer mij milieuactivisten kennen.
  donderdag 6 september 2018 @ 08:32:51 #43
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_181721092
We waren er idd niet bij, maar dikke kans dat die Willemijn inderdaad een hele preek over plastic heeft gegeven plus dat hij maar eens op youtube moest opzoeken wat het probleem precies inhoudt. Hoe komt zo’n ober anders aan de opmerking ‘want ik heb een paar filmpjes op youtube gezien’? ;)
With love :*
pi_181721103
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 08:31 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Hier nog zo een. Het gaat om een vrouw die boos is om een dom grapje. Vind je zelf niet dat je een béétje overdrijft door meteen een aanval te zien naar de blanke man?

Kom op zeg, kan niemand meer normaal doen en reageren zonder de indruk te wekken dat de wereld in brand staat?
Nu draai je het om. Zij begint te janken om niks. Gooi dat bonnetje gewoon weg en ga verder met je trieste leven.
  donderdag 6 september 2018 @ 08:35:27 #45
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_181721124
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 08:33 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Nu draai je het om. Zij begint te janken om niks. Gooi dat bonnetje gewoon weg en ga verder met je trieste leven.
Dat is inderdaad precies wat ik zeg.

Maar dan meteen vinden dat 'de blanke man' aangevallen wordt omdat ze boos is op een of andere ober is natuurlijk het andere uiterste.

Aanstellerij van de bovenste plank, in beide gevallen. Dan neem je jezelf net iets te serieus.
Laffe huichelaar
  Spellchecker donderdag 6 september 2018 @ 08:36:29 #46
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181721131
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 07:26 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Heel bijzonder weer. Iemand overkomt iets vervelends en half Fok! denkt te weten hoe het gegaan is en dat het toch vooral haar eigen schuld is vanwege haar vermeende drammerige persoonlijkheid.

Als je iets over Willemijn Peeters en haar drijfveren wil weten, dan zou je dat ook kunnen uitzoeken, in plaats van op je eigen stereotyperingen en vooroordelen te vertrouwen. En dan kom je uit bij https://www.seariousbusiness.com/ waar ze directeur van is.
Als je hierover naar de media stapt moet je wel een drammerige persoonlijkheid hebben. En daarbij gaat die gast dat niet zomaar opschrijven als ze alleen maar had gezegd: Doe maar geen rietje.

Denk eens logisch na.

[ Bericht 0% gewijzigd door TheJanitor op 06-09-2018 08:44:06 ]
pi_181721136
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 08:35 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dat is inderdaad precies wat ik zeg.

Maar dan meteen vinden dat 'de blanke man' aangevallen wordt omdat ze boos is op een of andere ober is natuurlijk het andere uiterste.

Aanstellerij van de bovenste plank, in beide gevallen. Dan neem je jezelf net iets te serieus.
Ah, las te snel. Is nog vroeg. :)


In dat geval: eens met timmmm
pi_181721144
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 08:36 schreef maily het volgende:
Waarom schrijft die ober dat op dat bonnetje?
Waarschijnlijk omdat ze een preek ging houden over de rietjes van het restaurant en hoe slecht die zijn voor het milieu en dat ze dat beter niet meer kunnen doen.
  Spellchecker donderdag 6 september 2018 @ 08:38:50 #50
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181721154
De glazen water waren wel gratis trouwens. Jammer dat het zo ver wwg is, anders had ik daar eens een glas water besteld. Zonder rietje.
pi_181721188
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 08:29 schreef timmmmm het volgende:

[..]

:')

Lekker makkelijk. Als het maat niet over de inhoud hoeft te gaan he?

Vind jij niet dat die vrouw toch wel een béétje overdrijft door zo'n drama te maken van zoiets kleins?
Ik vind dat ze best pissig mag zijn over die tekst op haar bonnetje. Al het andere, inclusief haar kijk op plastic in het milieu zijn minder relevant. Ik vind het daarbij wel heel dommig hoe half Fok! als een soort ongeinformeerde kudde South Parkers haar zonder iets over haar te weten wegzet als deugmens en drammerig zeikwijf.

quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 08:36 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Als je hierover naar de media stapt moet je wel een drammige persoonlijkheid hebben. En daarbij gaat die gast dat niet zomaar opschrijven als ze alleen maar had gezegd: Doe maar geen rietje.

Denk eens logisch na.
Ik weet ook niet hoe het gegaan is. Als ze een tweet aan dat bonnetje gewijd heeft die vervolgens door een journalist is opgepikt dan vind ik niet dat ze een drama maakt van iets kleins. Sterker nog: een hardstikke mooie kans om aandacht te vestigen op het onderwerp waar ze zich met haar bedrijf beroepsmatig mee bezig houdt.

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 06-09-2018 08:44:25 ]
pi_181721209
He geen behoefte om contact maar wel een gesprek...dan maak je toch contact :?
Ik zwaai naar dieren.
pi_181721218
Heel de wereld overvliegen in extreem vervuilende kerosine-bakken maar wel zeiken over een rietje.

Typerend voor de gemiddelde virtue signaler _O-

Zo eentje die met de kerst een weekje naar Bali vliegt (om in een luxe hotel te zitten dat de riolering direct loost in de zee) en dan haar cocktail daar wel zonder rietje eist hoor!!!!!
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_181721236
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 07:26 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Heel bijzonder weer. Iemand overkomt iets vervelends en half Fok! denkt te weten hoe het gegaan is en dat het toch vooral haar eigen schuld is vanwege haar vermeende drammerige persoonlijkheid.

Als je iets over Willemijn Peeters en haar drijfveren wil weten, dan zou je dat ook kunnen uitzoeken, in plaats van op je eigen stereotyperingen en vooroordelen te vertrouwen. En dan kom je uit bij https://www.seariousbusiness.com/ waar ze directeur van is.
Vervelends? Ze heeft bonje met een ober gehad. Shiiiiit wat erg. Snel naar de pers rennen.

Als dit al reden voor trauma is, dan heb ik 30 trauma's per week.
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 07:26 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Heel bijzonder weer. Iemand overkomt iets vervelends en half Fok! denkt te weten hoe het gegaan is en dat het toch vooral haar eigen schuld is vanwege haar vermeende drammerige persoonlijkheid.

Als je iets over Willemijn Peeters en haar drijfveren wil weten, dan zou je dat ook kunnen uitzoeken, in plaats van op je eigen stereotyperingen en vooroordelen te vertrouwen. En dan kom je uit bij https://www.seariousbusiness.com/ waar ze directeur van is.
Ze stapt iig 3 keer in het vliegtuig al volgende maand, want ik durf er heeeeel wat om te verwedden dat mevrouw Rietje Letland en Spanje 'te ver' vindt om te rijden.

Sep 10: Workconference 'Circular Use of Plastic', Eindhoven, the Netherlands (in Dutch)

Oct 4: Innovation Expo, the Netherlands

Oct 5: Plastic Waste Free Oceans Accelerator Program Event, Amsterdam, the Netherlands

Oct 7: Close the Plastic Tap in the Baltic, Riga, Latvia

Oct 29-30: Our Ocean Conference, Bali, Indonesia

Oct 31: Sustainability in Packaging, Barcelona, Spain

Nov 2: Green Solution Providers Event from European Commission, Brussels, Belgium
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  donderdag 6 september 2018 @ 08:50:26 #55
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_181721273
Milieufreaks :') :r
#KICKOUTZP
pi_181721274
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 08:42 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ik vind dat ze best pissig mag zijn over die tekst op haar bonnetje. Al het andere, inclusief haar kijk op plastic in het milieu zijn minder relevant. Ik vind het daarbij wel heel dommig hoe half Fok! als een soort ongeinformeerde kudde South Parkers haar zonder iets over haar te weten wegzet als deugmens en drammerig zeikwijf.

[..]

Ik weet ook niet hoe het gegaan is. Als ze een tweet aan dat bonnetje gewijd heeft die vervolgens door een journalist is opgepikt dan vind ik niet dat ze een drama maakt van iets kleins. Sterker nog: een hardstikke mooie kans om aandacht te vestigen op het onderwerp waar ze zich met haar bedrijf beroepsmatig mee bezig houdt.
Zielig doen en drama maken over een rietje in de Westerse wereld is niet de manier. 95% van de plastic in de zee komt uit derde wereld landen, en dat weet zij ook wel. Ik vind het ook erg dat er zoveel plastic in de zee ligt, maar zoek wel de juiste confrontaties op en ga niet hierover lopen huilen.
pi_181721323
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 08:50 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Zielig doen en drama maken over een rietje in de Westerse wereld is niet de manier. 95% van de plastic in de zee komt uit derde wereld landen, en dat weet zij ook wel. Ik vind het ook erg dat er zoveel plastic in de zee ligt, maar zoek wel de juiste confrontaties op en ga niet hierover lopen huilen.
Wat vind je van dat bonnetje?
  Eindredactie Games donderdag 6 september 2018 @ 08:55:40 #58
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_181721324
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 08:50 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Zielig doen en drama maken over een rietje in de Westerse wereld is niet de manier. 95% van de plastic in de zee komt uit derde wereld landen, en dat weet zij ook wel. Ik vind het ook erg dat er zoveel plastic in de zee ligt, maar zoek wel de juiste confrontaties op en ga niet hierover lopen huilen.
Waar doet ze zielig/dramatisch over een rietje dan? Volgens mij doet ze "dramatisch" over het feit dat ze voor lul wordt gezet door een populair obertje. Dat die bal vervolgens ff teruggekaatst wordt vind ik wel mooi eigenlijk, staat ook los van wat die wereldverbeteraar al dan niet voor beroep uitoefent.

We kunnen allemaal gemakshalve wel aannemen dat mevrouw tegen die ober ging preken over het milieu maar dat is giswerk.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_181721339
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 08:55 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Wat vind je van dat bonnetje?
Onhandig, maar als dat bij mij was gebeurd had ik er geen moment aan gedacht om het de wereld in te slingeren.
pi_181721348
quote:
2s.gif Op donderdag 6 september 2018 08:55 schreef 2dope het volgende:

[..]

Waar doet ze zielig/dramatisch over een rietje dan? Volgens mij doet ze "dramatisch" over het feit dat ze voor lul wordt gezet door een populair obertje. Dat die bal vervolgens ff teruggekaatst wordt vind ik wel mooi eigenlijk, staat ook los van wat die wereldverbeteraar al dan niet voor beroep uitoefent.

We kunnen allemaal gemakshalve wel aannemen dat mevrouw tegen die ober ging preken over het milieu maar dat is giswerk.
Waarom is dat giswerk? Hij had dat echt niet opgeschreven als ze alleen had gezegd: Doe maar geen rietje. Dat weet jij ook wel.
  donderdag 6 september 2018 @ 08:58:09 #61
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_181721350
Enorjm belangrijk wereldnieuws natuurlijk.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_181721398
Prima dat ze zich inzet en begrijpelijk dat ze deze gebeurtenis aangrijpt om haar cause in de kijker te spelen, maar wel erg triest om de naam van de tent erbij te noemen en te lopen ja ken alsof hert erg is. Doet haar rancuneus, jankerig en vooral erg onsympathiek overkomen.
  Knapste mannelijke user 2022 donderdag 6 september 2018 @ 09:03:46 #63
206731 Mortaxx
Doomer
pi_181721425
Mooie actie van die ober _O_
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
  Eindredactie Games donderdag 6 september 2018 @ 09:04:51 #64
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_181721443
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 08:58 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Waarom is dat giswerk? Hij had dat echt niet opgeschreven als ze alleen had gezegd: Doe maar geen rietje. Dat weet jij ook wel.
Misschien heeft die ober haar horen praten met haar vriendinnen en heeft 'ie aan de hand daarvan geconcludeerd dat ze een kutleven moet hebben, weet jij veel.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_181721575
quote:
17s.gif Op donderdag 6 september 2018 08:29 schreef Copycat het volgende:
Ik ben blij dat ook om dit topic goed voorbeeld doet volgen.
Idd alle recalcitrante rechtse milieuvervuilers van fok gaan vandaag vast en zeker familie verpakkingen rietjes kopen en naar haar bedrijf op sturen, omdat het kan. :')

Vroeger was er de slogan een beter milieu begint bij jezelf, blijkbaar mag het je het daar hier ook al niet meer over hebben ander ben je hier een linksdraaiende geitenwollen sjw. Wat een triestheid waar het zwart wit conservatieve fok volk naar het vervallen is. Ze beginnen wel op een stel conservatieve moslims te lijken, alleen hun vooroordelen zijn de waarheid.
pi_181721650
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 09:13 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Idd alle recalcitrante rechtse milieuvervuilers van fok gaan vandaag vast en zeker familie verpakkingen rietjes kopen en naar haar bedrijf op sturen, omdat het kan. :')

Vroeger was er de slogan een beter milieu begint bij jezelf, blijkbaar mag het je het daar hier ook al niet meer over hebben ander ben je hier een linksdraaiende geitenwollen sjw. Wat een triestheid waar het zwart wit conservatieve fok volk naar het vervallen is. Ze beginnen wel op een stel conservatieve moslims te lijken, alleen hun vooroordelen zijn de waarheid.
Als jij de wereld overvliegt en wel zeikt om een rietje, dan ben je niet bezig met het milieu en al helemaal niet met 'verbeter het milieu begin bij jezelf'.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_181721728

vroeger he.....
There is only one religion
pi_181721750
quote:
Voor ons komt dit heel raar over. RAW zet zelf ook sterk in op een schoner milieu. Zo hebben we laatst nog alle plastic rietjes uitgebannen."
Hoezo zou dat bonnetje met tekst dan recent zijn?
Of loopt die bedrijfsleider nou ook te trollen? :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181721780
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 09:23 schreef Dance99Vv het volgende:

vroeger he.....
In die tijd waren het waarschijnlijk ook geen plastic rietjes.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181721781
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 09:17 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Als jij de wereld overvliegt en wel zeikt om een rietje, dan ben je niet bezig met het milieu en al helemaal niet met 'verbeter het milieu begin bij jezelf'.
Dus de mensen die echt voor een beter milieu gaan zijn de cynische autistische zolderkamer fokkers?

Tegenwoordig moet je wel reizen om een globaal bereik te verkrijgen om deze verbeterpunten wereldwijd bekendheid te geven. Het klagen over practice what you preach voor mensen die wel wat om de toekomst van onze planeet geven is gewoon makkelijk prijs schieten voor alles wat hun ondernemen als jullie dat willen. Maar dat zal als gevolg hebben dat we als mensheid de aarde wel alleen maar verder blijven vervuilen.
  Spellchecker donderdag 6 september 2018 @ 09:28:37 #71
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181721819


[ Bericht 100% gewijzigd door maily op 06-09-2018 09:37:13 ]
pi_181721825
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 09:26 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dus de mensen die echt voor een beter milieu gaan zijn de cynische autistische zolderkamer fokkers?

Tegenwoordig moet je wel reizen om een globaal bereik te verkrijgen om deze verbeterpunten wereldwijd bekendheid te geven. Het klagen over practice what you preach voor mensen die wel wat om de toekomst van onze planeet geven is gewoon makkelijk prijs schieten voor alles wat hun ondernemen als jullie dat willen. Maar dat zal als gevolg hebben dat we als mensheid de aarde wel alleen maar verder blijven vervuilen.
Nee, je hoef helemaal niet zo veel te reizen en al helemaaaal niet met het vliegtuig naar Barcelona, dat rijd ik in 1 ruk man.

Je bent gewoon een tyfushypocriet als je anderen constant de maat neemt over het milieu maar zelf er volledig schijt aan hebt. Zoals Al Gore, Bono en Leonardo DiCaprio die met hun prive-jets rondvliegen om mensen te beleren over het milieu. Rot toch op man, typisch gevalletje Do As I Say Don't Do As I Do.

En IETS zegt me dat mevrouwtje die speeches vast niet doet tegen een modaal salaris, zoals iemand die het echt voor het milieu doet zou doen.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_181721934
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 09:17 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Als jij de wereld overvliegt en wel zeikt om een rietje, dan ben je niet bezig met het milieu en al helemaal niet met 'verbeter het milieu begin bij jezelf'.
Haar missie is om (door innovatie) iets te doen aan de stroom plastic die onze maatschappij en het milieu ingepompt wordt. Als het nodig is om daarvoor veel te reizen dan is dat niet ideaal maar een noodzakelijk kwaad. Het doel kan de middelen weleens heiligen. En wie weet reist ze waar het kan wel met de trein. Weet jij het?
pi_181721943
Ik en mn vriendin hebben afgelopen jaar al erg gelet op ons plastic verbruik en scheiden van plastic. Plasticvrij leven is echter bijna niet te doen. Vrijwel alles wat je koopt zit plastic omheen.

Dat gezegd hebbende:

,Het is belachelijk dat een bewuste consument op deze manier wordt afgestraft. Ik begrijp dat collega's onderling ginnegappen, maar dit zijn geen geintjes meer. Zeker niet over zo'n serieus onderwerp."

Dit is ook wel vrij overdreven. :')
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_181722036
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 09:28 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Nee, je hoef helemaal niet zo veel te reizen en al helemaaaal niet met het vliegtuig naar Barcelona, dat rijd ik in 1 ruk man.

Met 1 persoon in de auto vervuil je weer meer als 1 passagier in een vol vliegtuig. Mischien gaat ze wel met de trein en vervuild ze nog minder. De vooroordelen waar ik het eerder over had zitten diep.

Theoretisch zou je binnen 12 uur met de trein van amsterdam cs naar barcelona moeten komen. ^O^

http://www.amsterdamtips.(...)barcelona-travel.php
  donderdag 6 september 2018 @ 09:44:09 #76
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_181722068
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 04:44 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

..

Deugmensen die beslissingen willen nemen voor andere mensen en persoonlijke vrijheden afnemen. Is dat niet veel vervelender dan die rietjes die op de storthoop terecht komen?

..

Ben blij dat er beslissingen worden genomen die persoonlijke vrijheden afnemen. Natuurlijk gaat het hier maar om een rietje, maar het gaat om het idee. Er moet gewoon korte metten gemaakt worden met vele vormen van vervuiling, ook als dat pijn doet. We hebben maar één aarde, beter voorkomen dan genezen. Niets "deugmensen" aan. Als je o.a. het klimaatprobleem ontkent zit je met je hoofd in het zand.
pi_181722127
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 09:42 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Met 1 persoon in de auto vervuil je weer meer als 1 passagier in een vol vliegtuig.
Nee: https://www.vlieghinder.n(...)slechter-voor-milieu
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_181722193
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 09:42 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Met 1 persoon in de auto vervuil je weer meer als 1 passagier in een vol vliegtuig. Mischien gaat ze wel met de trein en vervuild ze nog minder. De vooroordelen waar ik het eerder over had zitten diep.

Theoretisch zou je binnen 12 uur met de trein van amsterdam cs naar barcelona moeten komen. ^O^

http://www.amsterdamtips.(...)barcelona-travel.php
Het is juist dit 'wie is het strengste in de leer' dat me tegenstaat.

Dat miepen over van alles en nog wat. Rietjes, plastic koffiebekertjes, treinen, autorijden.

Heb er vrede mee dat ons bestaan op deze planeet vervuilend is, maar dat we aan nieuwe technieken werken die minder vervuilend zijn. Dat aan nieuwe technieken werken, dat werkt het beste als mensen vrij zijn om keuzes te maken. Dat werkt niet goed als deugmensen keuzes gaan maken voor anderen. Want die deugmensen snappen het zelf ook maar voor de helft. Als je geluk hebt.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_181722219
Ja, die ober is zijn boekje te buiten gegaan. Maar waarom moet je hiermee naar de media gaan? Tegenwoordig wordt alles via de media uitgevochten. Wees dan zo'n held en ga zélf met die bon naar die zaak en vraag de desbetreffende kerel om uitleg. Probleem opgelost.
pi_181722235
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 09:28 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Nee, je hoef helemaal niet zo veel te reizen en al helemaaaal niet met het vliegtuig naar Barcelona, dat rijd ik in 1 ruk man.

Je bent gewoon een tyfushypocriet als je anderen constant de maat neemt over het milieu maar zelf er volledig schijt aan hebt. Zoals Al Gore, Bono en Leonardo DiCaprio die met hun prive-jets rondvliegen om mensen te beleren over het milieu. Rot toch op man, typisch gevalletje Do As I Say Don't Do As I Do.

En IETS zegt me dat mevrouwtje die speeches vast niet doet tegen een modaal salaris, zoals iemand die het echt voor het milieu doet zou doen.
Aha dus als iemand zich wil inzetten voor een duurzamere wereld, moet die persoon een Jezus zijn...

En dan die laatste alinea. Ben jij nu serieus boos op iets wat je zelf verzonnen hebt?
pi_181722239
quote:
Geloof je nu echt dat ze op een site over vliegtuighinder het meeste optimale verbruik van vliegtuigen zullen neerzetten?


https://science.howstuffw(...)dern/question192.htm

1liter op 42 kilometer per persoon.

:P
pi_181722254
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 09:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

In die tijd waren het waarschijnlijk ook geen plastic rietjes.
Nee toen waren ze van papier....
Natuurlijk waren ze toen van plastic en de ranja was toen een stuk beter dan nu.
pi_181722271
Tja vooral een grove ober, die niet geschikt is voor zijn vak.

[ Bericht 2% gewijzigd door galatea op 06-09-2018 10:06:45 ]
met her in the burgerking, fell in love at the soda-machine
pi_181722304
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 09:51 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Het is juist dit 'wie is het strengste in de leer' dat me tegenstaat.

Dat miepen over van alles en nog wat. Rietjes, plastic koffiebekertjes, treinen, autorijden.

Heb er vrede mee dat ons bestaan op deze planeet vervuilend is, maar dat we aan nieuwe technieken werken die minder vervuilend zijn.
Dat is precies wat deze mevrouw doet. Op haar website staat de slogan "Innovation is the solution for pollution".

quote:
Dat aan nieuwe technieken werken, dat werkt het beste als mensen vrij zijn om keuzes te maken. Dat werkt niet goed als deugmensen keuzes gaan maken voor anderen. Want die deugmensen snappen het zelf ook maar voor de helft. Als je geluk hebt.
Ze heeft voor zichzelf een cocktail zonder rietje gevraagd. Ze heeft voor zover ik kan zien niet gezegd dat anderen geen rietje in hun cocktail mogen krijgen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 06-09-2018 09:59:01 ]
pi_181722334
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 09:51 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Het is juist dit 'wie is het strengste in de leer' dat me tegenstaat.

Dat miepen over van alles en nog wat. Rietjes, plastic koffiebekertjes, treinen, autorijden.

Heb er vrede mee dat ons bestaan op deze planeet vervuilend is, maar dat we aan nieuwe technieken werken die minder vervuilend zijn. Dat aan nieuwe technieken werken, dat werkt het beste als mensen vrij zijn om keuzes te maken. Dat werkt niet goed als deugmensen keuzes gaan maken voor anderen. Want die deugmensen snappen het zelf ook maar voor de helft. Als je geluk hebt.
Ik wil niet te zuur doen en ik denk dat zelfs de grootste gekkies begrijpen dat de mens vervuilend is, maar wij de mens hebben wel laten zien dat als we zelf keuzes maken het ons niet lukt. Zie de kolencentrales in de VS, die maximaliseren hun uitstoot nu ze nog meer de lucht mogen flikkeren.

Het draait om geld en onze (klein)kinderen, die zoeken het wel uit met de dan nieuwe technieken.

En deze dame heeft toch alleen gejankt over haar plastic rietje? Misschien een irritante opmerking gemaakt over hoe schadelijk het is, maar ze heeft dat horeca etablissement toch niet opgedragen om het roer om te gooien? Dus deze deugmens liet de keuze bij die kroeg
pi_181722350
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 09:51 schreef Lyrebird het volgende:
Want die deugmensen snappen het zelf ook maar voor de helft.
Maar jij rijdt natuurlijk in een auto waar je zelf lood en wat zwavel bij je brandstof gooit, omdat de aanpassing van de brandstof ook een maatregel is geweest die in ging op je keuze vrijheid. :')

Keuzevrijheid is natuurlijk altijd al beperkt in een maatschappij waar je elkaar op de lip zit, begrijp je dat wel? En dan gaan janken als zelfs de politiek rietjes wil verbannen over keuzevrijheid. Lomp gedrag van obers over mensen die het beste voorhebben met het milieu ook nog eens aanmoedigen. Nee zo zal de wereld een betere plaats worden al die keuze vrijheden om anders denkenden maar af te kunnen zeiken. ^O^
pi_181722418
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 09:54 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Aha dus als iemand zich wil inzetten voor een duurzamere wereld, moet die persoon een Jezus zijn...

En dan die laatste alinea. Ben jij nu serieus boos op iets wat je zelf verzonnen hebt?
Je hoeft geen jezus te zijn, maar practice what you preach!

Je kan geen zuiplap zijn en zeggen dat mensen niet moeten drinken! Je kan geen homo zijn en zeggen dat homosex niet mag!
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  Spellchecker donderdag 6 september 2018 @ 10:09:52 #88
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181722480
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 09:56 schreef galatea het volgende:
Tja vooral een grove ober, die niet geschikt is voor zijn vak.
Dit.
  donderdag 6 september 2018 @ 10:15:09 #89
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_181722553
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 08:42 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ik vind dat ze best pissig mag zijn over die tekst op haar bonnetje. Al het andere, inclusief haar kijk op plastic in het milieu zijn minder relevant.
Daar zijn we het dan over eens. De media opzoeken inclusief haar kijk op het milieu (dat dit juist haar gebeurt, deze serieuze zaak etc) maakt dat ik het veel te overdreven vind. Dat vindi k allemaal niet relevant.

Een medewerker behandelt je onheus, dien een klacht in en move on. Hoeveel mensen zouden er op dagelijke basis beledigd worden door een verkoopmedewerker? En hoeveel zoeken daar de media op?

Allemaal veel te overdreven imo. Het gaat om een rietje ffs en een zinnetje op een bon, alsjeblieft zeg
Laffe huichelaar
pi_181722731
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 10:05 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Je hoeft geen jezus te zijn, maar practice what you preach!
Ja hoor wie zonder zonde is, werpen de eerste steen.

Jeetje, iemand is van mening dat het beter is als we allemaal wat minder (minder) vaak vliegen, maar we vinden het hypocriet want hij of zij vliegt zelf ook. Ja joh. En niemand heeft een 100% duurzaam huis dus dat onderwerp kan ook weer van tafel.

Wat is het leven toch gemakkelijk.

Hoe moet ik dat zien als jij aan het voetballen bent?
Hey maar scheids, alsof jij nooit buitenspel hebt gestaan dus wat fluit jij?
pi_181722764
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 10:24 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ja hoor wie zonder zonde is, werpen de eerste steen.

Jeetje, iemand is van mening dat het beter is als we allemaal wat minder (minder) vaak vliegen, maar we vinden het hypocriet want hij of zij vliegt zelf ook. Ja joh. En niemand heeft een 100% duurzaam huis dus dat onderwerp kan ook weer van tafel.

Wat is het leven toch gemakkelijk.

Hoe moet ik dat zien als jij aan het voetballen bent?
Hey maar scheids, alsof jij nooit buitenspel hebt gestaan dus wat fluit jij?
Nee het is dan een scheids die alle spelers een klap verkoopt en ermee wegkomt waarna hij jou een rode kaart geeft omdat je een speler ook een klap geeft.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_181722854
Man man man, ga je druk maken om andere zaken. Mevrouw zal wel iets meer gezegd hebben dan een vraag om geen rietje te krijgen. Zal wel zo'n preek hebben gegeven, dat ze het jammer vind dat de zaak nog rietjes gebruikt en dat de ober er aan meedoet. Blablabla. Net of die ober zo'n opmerking maakt na een simpele vraag als, doe maar geen rietje. Tuurlijk :')
En dan nog de media opzoeken ook, wereldverbeteraar. 'Willemijn', nuff said.
Niet Fokken met mij.
  Redactie Frontpage donderdag 6 september 2018 @ 10:35:30 #93
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_181722902
Domme actie van de ober, maak zo'n opmerking gewoon naar een collega en niet (schriftelijk) naar de klant zelf. Verder wel een beetje jankerig van die rietjesmiep om gelijk de krant op te zoeken in plaats van gewoon in het café zelf verhaal te gaan halen.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  donderdag 6 september 2018 @ 10:36:50 #94
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_181722929
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 07:26 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Heel bijzonder weer. Iemand overkomt iets vervelends en half Fok! denkt te weten hoe het gegaan is en dat het toch vooral haar eigen schuld is vanwege haar vermeende drammerige persoonlijkheid.

Als je iets over Willemijn Peeters en haar drijfveren wil weten, dan zou je dat ook kunnen uitzoeken, in plaats van op je eigen stereotyperingen en vooroordelen te vertrouwen. En dan kom je uit bij https://www.seariousbusiness.com/ waar ze directeur van is.
Als je de media opzoekt moet je niet verbaasd zijn dat je reacties krijgt. Domme post.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_181722941
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 10:32 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
Man man man, ga je druk maken om andere zaken. Mevrouw zal wel iets meer gezegd hebben dan een vraag om geen rietje te krijgen. Zal wel zo'n preek hebben gegeven, dat ze het jammer vind dat de zaak nog rietjes gebruikt en dat de ober er aan meedoet. Blablabla. Net of die ober zo'n opmerking maakt na een simpele vraag als, doe maar geen rietje. Tuurlijk :')
En dan nog de media opzoeken ook, wereldverbeteraar. 'Willemijn', nuff said.
Iets anders dat me tegenstaat, is het conflict of interest dat mevrouw heeft.

Mevrouw heeft namelijk een goed lopende business, en deze gratis publiciteit legt haar geen windeieren.

Het ED laat hier steken vallen. Als dit burgertrut A was overkomen, dan was dat verhaal misschien nieuwswaardig geweest, maar dat het juist haar - die van deze gratis publiciteit profiteert - maakt dit ongeloofwaardig.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  Redactie Frontpage donderdag 6 september 2018 @ 10:41:09 #96
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_181722992
Die ober zelf is ook niet het helderste licht aan zijn spelling te zien:

Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_181723080
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 10:26 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Nee het is dan een scheids die alle spelers een klap verkoopt en ermee wegkomt waarna hij jou een rode kaart geeft omdat je een speler ook een klap geeft.
Ok maar even serieus. Die drie namen die je noemde, dat zijn mensen die hardop uitspreken of inzetten voor een schonere wereld. Zij zijn zo ver ik weet niet van mening dat we/wij naar 0% vervuiling moeten gaan, maar wel ons bewust willen maken dat het een beetje minder moet.
Dan is het toch niet nodig dat zij, die hier toe oproepen, zelf 0% vervuiling veroorzaken?
  donderdag 6 september 2018 @ 10:59:50 #98
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181723332
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 07:26 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Heel bijzonder weer. Iemand overkomt iets vervelends en half Fok! denkt te weten hoe het gegaan is en dat het toch vooral haar eigen schuld is vanwege haar vermeende drammerige persoonlijkheid.

Als je iets over Willemijn Peeters en haar drijfveren wil weten, dan zou je dat ook kunnen uitzoeken, in plaats van op je eigen stereotyperingen en vooroordelen te vertrouwen. En dan kom je uit bij https://www.seariousbusiness.com/ waar ze directeur van is.
Nee joh, dit is Fok! Hier maken we collectief mensen belachelijk die daadwerkelijk iets doen voor het collectief welzijn.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181723379
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 10:59 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Nee joh, dit is Fok! Hier maken we collectief mensen belachelijk die daadwerkelijk iets doen voor het collectief welzijn.
Kan ze beter doen waar 95% van de plastic in de zee vandaan komt. Een rietje in Nederland zet geen zoden aan de dijk.
pi_181723381
Bah, vrouwen die iets doen. Snel kapotmaken als ze ergens over klagen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  donderdag 6 september 2018 @ 11:02:56 #101
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_181723394
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 10:59 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Nee joh, dit is Fok! Hier maken we collectief mensen belachelijk die daadwerkelijk iets doen voor het collectief welzijn.
Ja echt collectief welzijn om geen rietjes te gebruiken terwijl men in Bangladesh kilo's plastic tegelijk de zee in dondert. :')

Mensen doen hieraan mee om zichzelf beter te voelen, moreel superieur aan de rest. Ze geven niet écht een reet om het milieu.
pi_181723445
quote:
14s.gif Op donderdag 6 september 2018 11:02 schreef Ludachrist het volgende:
Bah, vrouwen die iets doen. Snel kapotmaken als ze ergens over klagen.
Shit man, daar gaat het toch helemaal niet om. Erg laag dit, niet van jou verwacht.
  donderdag 6 september 2018 @ 11:06:49 #103
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181723494
quote:
9s.gif Op donderdag 6 september 2018 11:02 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Kan ze beter doen waar 95% van de plastic in de zee vandaan komt. Een rietje in Nederland zet geen zoden aan de dijk.
Ja, want hier is wegwerpplastic wél goed voor het milieu. :')
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181723529
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 06:28 schreef Resistor het volgende:
Ik heb ook het idee dat het zo'n labiel jankpersoon is.

'Geen rietje' lijkt mij een volstrekt normale vraag, maar als je een reden gaat geven begint het ook voor het personeel irritant te worden, en voor de andere gasten die langer op service moeten wachten. Jammer dat er nog meer tijd verspild is door dat zinnetje te schrijven.
Dan nog blijf je als ober professioneel en maak je niet je betalende klanten belachelijk.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_181723540
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 11:06 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Ja, want hier is wegwerpplastic wél goed voor het milieu. :')
Je kan beter beginnen bij de 95% dan bij de 0,01% om een aantoonbaar verschil te maken toch? Ik bedoel de details komen op het laatst.

Als ik geld wil besparen ga ik ook eerst kijken naar waar 95% van mijn uitgaven heengaan dan proberen te besparen op de 0,01%.
pi_181723566
quote:
9s.gif Op donderdag 6 september 2018 11:05 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Shit man, daar gaat het toch helemaal niet om. Erg laag dit, niet van jou verwacht.
Ach, bij enkele users hier is dat wel een tendens. Mag je best benoemen. Tevens mag je vrouwen dan ook vervangen door 'links persoon', dat werkt inwisselbaar.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_181723665
quote:
14s.gif Op donderdag 6 september 2018 11:10 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ach, bij enkele users hier is dat wel een tendens. Mag je best benoemen. Tevens mag je vrouwen dan ook vervangen door 'links persoon', dat werkt inwisselbaar.
Het gaat er toch niet om dat ze de wereld wil redden van plastic? Dat is lovenswaardig. Plasticsoep in de zee is ook mijn grootste zorg voor de wereld. Meer nog dan de uitstoot van CO2. Maar om dan te gaan zeiken om wat je meemaakt in een restaurantje is gewoon triest. Heeft verder ook niets te maken met dat ze vrouw is. In ieder geval niet voor mij, ik kan niet voor iedereen spreken.
pi_181723670
Boycotten de stoere fokkers ook de Starbucks al?

https://news.starbucks.co(...)aws-globally-by-2020

:D
  donderdag 6 september 2018 @ 11:16:15 #109
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181723708
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 11:08 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Je kan beter beginnen bij de 95% dan bij de 0,01% om een aantoonbaar verschil te maken toch? Ik bedoel de details komen op het laatst.

Als ik geld wil besparen ga ik ook eerst kijken naar waar 95% van mijn uitgaven heengaan dan proberen te besparen op de 0,01%.
Ohja? Ik wil ook best besparen op mijn huur maar ik kan beter tijd besteden aan het besparen op boodschappen.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181723722
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 11:14 schreef Basp1 het volgende:
Boycotten de stoere fokkers ook de Starbucks al?

https://news.starbucks.co(...)aws-globally-by-2020

:D
Wat is eigenlijk die fascinatie met rietjes? De rest blijft toch gewoon plastic en dat is toch ook gewoon nog slecht? Is 'geen rietjes' de sociaal acceptabele norm?
pi_181723739
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 11:16 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Ohja? Ik wil ook best besparen op mijn huur maar ik kan beter tijd besteden aan het besparen op boodschappen.
Als 95% van je geld naar je huur gaat kan je toch beter ergens anders gaan wonen.
  Redactie Frontpage donderdag 6 september 2018 @ 11:17:48 #112
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_181723744
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 11:14 schreef Basp1 het volgende:
Boycotten de stoere fokkers ook de Starbucks al?

https://news.starbucks.co(...)aws-globally-by-2020

:D
Waarom zou je een rietje nodig hebben bij koffie :?.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  donderdag 6 september 2018 @ 11:19:32 #113
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181723773
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 11:17 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Als 95% van je geld naar je huur gaat kan je toch beter ergens anders gaan wonen.
Oh, het geldt echt alleen voor 95% percentages, alles minder is niet de moeite? :')
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181723828
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 11:17 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Wat is eigenlijk die fascinatie met rietjes? De rest blijft toch gewoon plastic en dat is toch ook gewoon nog slecht? Is 'geen rietjes' de sociaal acceptabele norm?
Je weer wat het hele idee achter de ‘geen rietjes’ is?
Spoiler alert: het gaan niet zo zeer om het feit dat het plastic afval is... (alhoewel het alsnog in de top10 staat!)

[ Bericht 2% gewijzigd door ThePlaneteer op 06-09-2018 11:26:40 ]
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_181723850
quote:
14s.gif Op donderdag 6 september 2018 10:36 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Als je de media opzoekt moet je niet verbaasd zijn dat je reacties krijgt. Domme post.
Drogreden, domme post. Zij klaagt immers niet over dat ze reacties krijgt.
  donderdag 6 september 2018 @ 11:22:54 #116
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181723869
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 11:17 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Wat is eigenlijk die fascinatie met rietjes? De rest blijft toch gewoon plastic en dat is toch ook gewoon nog slecht? Is 'geen rietjes' de sociaal acceptabele norm?
Rietjes zijn.

A. Onnodig.
B. Dusdanig klein dat ze vaak direct in het milieu belanden ipv afvalbakken van waaruit wordt gerecycled.
C. Extreem schadelijk voor vissen en andere zeebewoners die ze kunnen inslikken.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181724044
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 11:14 schreef Basp1 het volgende:
Boycotten de stoere fokkers ook de Starbucks al?

https://news.starbucks.co(...)aws-globally-by-2020

:D
Ik kom er sowieso nooit: 4 a 5 euro voor een plastic bekertje koffie :r
En dan ook nog eens geen belasting betalen,
Hoe ze verder met het milieu omgaan .....
(ik denk net zo als met hun klanten en "onze" overheid.)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_181724097
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 08:50 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Zielig doen en drama maken over een rietje in de Westerse wereld is niet de manier. 95% van de plastic in de zee komt uit derde wereld landen.
Zonder mensen als Willemijn Peeters die hun tijd willen besteden aan het zoeken naar oplossingen voor het plasticprobleem waren we in onze Westerse wereld ook niet zo druk aan het recyclen geslagen.

Overigens zoekt zij naar innovatieve alternatieven voor plastic: als je geen plastic gebruikt hoef je het ook niet te recyclen. En dat kan dan ook in ontwikkelingslanden.
pi_181724251
RAW :') Daar moet je überhaupt niet willen zijn.
pi_181724289
Hahaha wat een jankwijf. Alsof er zo veel Nederlands plastic in oceanen terecht komt. En om dit minuscule voorvalletje de media opzoeken.

Wat een kutleven moet je dan idd hebben.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  Spellchecker donderdag 6 september 2018 @ 11:42:04 #121
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181724303
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 11:17 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Waarom zou je een rietje nodig hebben bij koffie :?.
Dat dacht ik ook :D
Maar ze hebben ook frisse sapjes .....
pi_181724328
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 11:17 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Waarom zou je een rietje nodig hebben bij koffie :?.
Starbucks verkoopt meer lauwe milkshakes dan koffie.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  donderdag 6 september 2018 @ 11:52:27 #123
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_181724503
Je vult wel erg veel zelf in TS (en ook anderen die juist deze dame afzeiken). Dat is overigens precies waarom het lastig is om collectief betere beslissingen te nemen, want als een individu zich daarvoor inzet wordt het gelijk opgevat als een aanval. Gelijk is het een deugmens die je van alles wil opdringen, wat in dit geval nergens uit blijkt.

Overigens word ik wel moe van die overdrijvingen in nieuwsberichten. 'Ontzettend geschrokken', 'dat is mij duur komen te staan', 'dit is afschuwelijk'. Puhlease, die ober is een idioot en heeft heel wat uit te leggen, maar laten we nou ook niet gaan doen alsof het zo verschrikkelijk is wat de beste vrouw is overkomen.

[ Bericht 0% gewijzigd door PiyeReloaded op 06-09-2018 11:59:29 ]
pi_181724530
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 11:41 schreef Hojdhopper het volgende:
Hahaha wat een jankwijf. Alsof er zo veel Nederlands plastic in oceanen terecht komt. En om dit minuscule voorvalletje de media opzoeken.

Wat een kutleven moet je dan idd hebben.
quote:
We charge a fee of ¤ 2,500 for a half-day, excl. VAT.
Misschien had ze wat publiciteit nodig. Onwijs begaan zijn met het milieu en dan 2500 euro vragen om een half dagje erover te komen praten. _O- :W
pi_181724596
Maar wel als echte milieufreak om een bonnetje vragen, daar worden geen bomen voor gekapt ofzo.
pi_181724616
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 11:53 schreef TheJanitor het volgende:
Misschien had ze wat publiciteit nodig. Onwijs begaan zijn met het milieu en dan 2500 euro vragen om een half dagje erover te komen praten. _O- :W
Ik zou niet weten waarom begaan zijn met het milieu en de hoeveelheid geld die je ergens voor vraagt samen zouden hangen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_181724625
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 11:53 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

[..]

Misschien had ze wat publiciteit nodig. Onwijs begaan zijn met het milieu en dan 2500 euro vragen om een half dagje erover te komen praten. _O- :W
Nou ja, niks tegen mensen die begaan zijn met het milieu (ben het zelf ook), maar wel als je een beetje de gekkie kant op gaat.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_181724648
quote:
11s.gif Op donderdag 6 september 2018 11:57 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waarom begaan zijn met het milieu en de hoeveelheid geld die je ergens voor vraagt samen zouden hangen.
Niks, maar waarschijnlijk meer dat iemand zichzelf tot serieuze spreker benoemd heeft en dan 2500 euro vraagt om dagvoorzitter te zijn.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_181724711
quote:
11s.gif Op donderdag 6 september 2018 11:57 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waarom begaan zijn met het milieu en de hoeveelheid geld die je ergens voor vraagt samen zouden hangen.
Nee? Als je het zo belangrijk vindt dat je bericht gehoord wordt, hang je er niet een idioot prijskaartje aan. Dan klinkt het al snel alsof je het gebruikt om er geld mee te verdienen.
pi_181724713
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 11:58 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Niks, maar waarschijnlijk meer dat iemand zichzelf tot serieuze spreker benoemd heeft en dan 2500 euro vraagt om dagvoorzitter te zijn.
Moet ze lekker zelf weten, als mensen het willen betalen heeft ze groot gelijk.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_181724744
@hierboven

Als ze dat geld steekt in haar stichting/bedrijf en er dan wat goeds voor het milieu mee doet, be my guest.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_181724762
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 12:01 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Nee? Als je het zo belangrijk vindt dat je bericht gehoord wordt, hang je er niet een idioot prijskaartje aan. Dan klinkt het al snel alsof je het gebruikt om er geld mee te verdienen.
Ik ga mijn klanten ook geen gratis advies geven. Dit is gewoon marktwerking, als de gek het er voor wil geven is dat prima, anders prijst ze zichzelf wel uit de markt. Niet echt relevant ten opzichte van wel of niet milieubewust zijn.

En zelfs als zou ze niet écht milieubewust zijn, als haar dure praatjes er toe leiden dat bedrijven wel ingrijpen, maakt dat dan echt iets uit verder?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_181724782
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 11:17 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Wat is eigenlijk die fascinatie met rietjes? De rest blijft toch gewoon plastic en dat is toch ook gewoon nog slecht? Is 'geen rietjes' de sociaal acceptabele norm?
Die rietjes zorgen voor veel vervuiling, vandaar dat de focus en over het algemeen zijn rietjes onnodig

https://www.nationalgeogr(...)egen-rietjes-oceanen
pi_181724860
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 04:44 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Mmm, zou moeder Aarde het niet warmer hebben gekregen van dat reizen rond de wereld?

Dat zij geen rietje wil is prima. Dat een ober daar een rotopmerking over maakt, is vervelend. Maar de discussie over het gebruik van rietjes mist ook het een en ander.

Deugmensen die beslissingen willen nemen voor andere mensen en persoonlijke vrijheden afnemen. Is dat niet veel vervelender dan die rietjes die op de storthoop terecht komen?

Mevrouw heeft problemen met rietjes die in de oceanen terecht komen - terechte klacht - maar rietjes die je in een restaurant of cafe gebruikt, gaan de vuilnisbak in en worden verwerkt met ander afval. Nederland is geen Thailand, Bangladesh of China, waar veel meer plastic afval in de oceanen terecht komt.

Helemaal correct. Nederland produceert weinig tot geen zwerfafval, het plastic dat in zee komt is van vissers (verloren netten) of scheepsafval. Sowieso komt vrijwel al het plastic vanuit afrika en al helemaal azie in de zeeën.

Dat een rietje niet perse hoeft en dat ze er voo rkiest dat niet te nemen is overigens prima en scheelt verspilling. Ze zou die vliegreizen misschien ook niet moeten maken. Zeer waarschijnlijk dat haar reizen directe aanleiding zijn voor plastic afval dat direct de zee in gaat.

Kortom: goed intentie, gebrek aan kennis zorgt voor belabberde uitvoering. HElaas is dat vrijwel altijd zo bij dit soort activisten. Kennis is niet meer dan oppervlakkig vaak. Daardoor dragen ze de verkeerde boodschap uit en krijgen we suboptimale oplossingen.

Plastic in nederland: microplastic is hier een optie. Geen cremes, tandpasta en make-up voor mevrouw.

The road to hell is paved with good intentions. Een uitspraak die heel geldig is voor de meeste activisten en ideologen. Ze vergeten de feiten, de complexiteit en werkelijkheid uit het oog in hun blinde verlangen goed te doen. Daarmee doen ze soms meer kwaad dan goed, vaak missen ze hun echte doel en een enkele keer werkt iets wel.

Dat ze zaken op de agenda zetten is prima, maar houd op met de wetenschapper te spelen en je platgeslagen simpele oplossingen. Beetje zoals Wilders, hij zet ook een serieus probleem op de agenda en heeft geen oplossing. Wat dat betreft lijken SJW en de PVV erg op elkaar.

[ Bericht 12% gewijzigd door Spanky78 op 06-09-2018 12:19:05 ]
Whatever...
pi_181724886
Je draagt sowieso meer bij aan het milieu door je niet voort te planten dan door om geen rietje te vragen bij het café...
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_181724927
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 11:22 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Rietjes zijn.

A. Onnodig.
B. Dusdanig klein dat ze vaak direct in het milieu belanden ipv afvalbakken van waaruit wordt gerecycled.
C. Extreem schadelijk voor vissen en andere zeebewoners die ze kunnen inslikken.
Ja man ik struikel dagelijks over die weggesmeten rietjes iedere dag 8)7
.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 6 september 2018 @ 12:12:43 #137
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_181724938
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 08:08 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Godwin, einde discussie. Well done.
2e wet van godwin
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_181725223
Tegenwoordig bestel ik altijd een rietje extra.

quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 12:05 schreef opgebaarde het volgende:
over het algemeen zijn rietjes onnodig
Wie bepaalt dat?
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
  donderdag 6 september 2018 @ 12:37:33 #139
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_181725266
De hele wereld overvliegen om overal cocktails te bestellen en als je dan een rietje krijgt de ober (1450 netto) er fijntjes op wijzen dat dit slecht is voor het milieu.

Zo’n kutleven lijkt dit me niet.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_181725324
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 10:47 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ok maar even serieus. Die drie namen die je noemde, dat zijn mensen die hardop uitspreken of inzetten voor een schonere wereld. Zij zijn zo ver ik weet niet van mening dat we/wij naar 0% vervuiling moeten gaan, maar wel ons bewust willen maken dat het een beetje minder moet.
Dan is het toch niet nodig dat zij, die hier toe oproepen, zelf 0% vervuiling veroorzaken?
Als je tegen vervuiling bent DAN GA JE NIET IN JE PRIVE-JET HEEN EN WEER VLIEGEN OM JE HOEDJE OP TE HALEN!
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_181725468
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 07:08 schreef Bot13 het volgende:
Eens met al het bovenstaande. Jankwijf, hypocriet door wel de wereld rond te reizen, en heeft geen behoefte om met RAW in gesprek te gaan.

RAW kan hier best een goede publiciteitsstunt van maken trouwens. Gewoon alle rietjes verbannen of vervangen door milieu-neutraler alternatief zoals https://strawbystraw.nl/home/ (snelle Google search). Naam gecleared, levert ze misschien nog wel een vervolgartikel op, allemaal gratis reclame.
Dan heeft dat jankwijf toch gelijk.... :P

en dat moet ook :+
  donderdag 6 september 2018 @ 12:58:56 #142
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_181725635
Zeiken over een rietje maar wel twee mango daiquiri bestellen.

quote:
De uitstoot van broeikasgassen begint bij de start van de productieketen. Mango.org deed onderzoek naar de duurzaamheid van de productieketen van de Mexicaanse mango in de Verenigde Staten. Daarin kwam naar voren dat 50 procent van de uitstoot vrijkomt bij de productie. Op de plantages in Mexico komt ongeveer 0,229 kilogram CO2 vrij bij het produceren van 1 kilogram mango. Het grotendeel van deze uitstoot is de oorzaak van het gebruik van bestrijdingsmiddelen en kunstmest.

Zo zorgt het gebruik van bestrijdingsmiddelen en mest in de regio van Petrolina in Brazilië voor vervuiling van het land, kwam naar voren in een onderzoek uit 2008. Ook is het water vervuild als gevolg van de landbouwindustrie in de omgeving.
http://www.karlijntencate(...)uurzaam-is-de-mango/
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_181725653
Is die ober al ontslagen?
pi_181726005
Mevrouw heeft dit heel slim aangepakt om wat reclame voor haar bezigheden te krijgen. Wat die ober heeft gedaan is maar bijzaak.
pi_181726037
quote:
10s.gif Op donderdag 6 september 2018 12:58 schreef MichaelScott het volgende:
Zeiken over een rietje maar wel twee mango daiquiri bestellen.

[..]

http://www.karlijntencate(...)uurzaam-is-de-mango/
dus eigenlijk geen Mango meer eten?
Want dat is slecht voor het milieu......

ja da's balen...
  donderdag 6 september 2018 @ 13:24:20 #146
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_181726105
Degenen die voor jou beslissingen neemen zijn geen deugmossels
pi_181726165
quote:
10s.gif Op donderdag 6 september 2018 12:40 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Als je tegen vervuiling bent DAN GA JE NIET IN JE PRIVE-JET HEEN EN WEER VLIEGEN OM JE HOEDJE OP TE HALEN!
Wat?

[ Bericht 0% gewijzigd door opgebaarde op 06-09-2018 13:35:43 ]
  donderdag 6 september 2018 @ 14:46:01 #148
471637 TomStall
I buried Joey
pi_181727354
Deze hele actie geeft toch wel aan hoe ver je bent gekomen 39 jaar in je leven ver.

Komt mij een beetje net zo zielig over als wanneer je iemand tijdens solliciteren weigert een hand te geven, je (mede?) daardoor afgewezen wordt, en je daarna een schadevergoeding gaat regelen van 3800 euro... fok hoe zielig kun je jezelf neer zetten zeg.
pi_181727531
De betreffende ober heeft blijkbaar een slechte nachtrust gehad en staat nog even op non actief.

https://www.bd.nl/tilburg(...)cht-gedaan~a9b3633b/

Wat een kutleven heeft die ober nu. :D
pi_181727817
quote:
11s.gif Op donderdag 6 september 2018 11:57 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waarom begaan zijn met het milieu en de hoeveelheid geld die je ergens voor vraagt samen zouden hangen.
Kom op. Dit is het moderne equivalent van de TV dominee's: doen alsof je mensen wilt hebben maar even extreme tarieven vragen en betalen he. En dan zelf wel lekker vreemdgaan en zo (in dit geval voor iedere scheet het vliegtuig pakken).


¤ 625,- per uur ex. BTW. Lekker uurtariefje voor wat dom lullen over 'duurzaamheid' hoor.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_181727855
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  donderdag 6 september 2018 @ 15:37:36 #152
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181728132
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 12:11 schreef Fer het volgende:

[..]

Ja man ik struikel dagelijks over die weggesmeten rietjes iedere dag 8)7
Hopelijk struikel je morgen wat harder.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181728174
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 06:00 schreef Ridocar het volgende:
Natuurlijk is het niet briljant als je als ober zulke teksten op het bonnetje zet, maar even terug naar het stukje waarin klant vroeg om geen rietje in haar drinken.

Als ik deze vraag als ober kreeg, dan had ik het rietje gewoon achterwege gelaten, no problemo. Wat de reden ook moge zijn. Misschien had ze wel een eigen rietje bij. Misschien was er een medische issue, een plasticallergie, of bang dat je gehemelte kapot wordt gemaakt door zo'n rietje...

Maar ik denk dat het gesprek ongeveer zo ging: "...en wilt u alstublieft het plastic rietje achterwege laten? We vervuilen al genoeg en ik wil daar geen bijdrage aan leveren..." Leer mij milieufreaks kennen. Het probleem is dat ze vaak zonder aanleiding al hun preek afsteken.
Dit ja.
  Spellchecker donderdag 6 september 2018 @ 15:43:31 #154
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181728209
Ober die milieubewuste gast belachelijk maakte voorlopig niet aan het werk

quote:
De ober die deze week een Eindhovense vrouw belachelijk maakte omdat ze geen rietje bij haar drinken wilde, heeft spijt van zijn opmerkingen. Dat laat de eigenaar van het Tilburgse restaurant RAW weten. ,,Hij schaamt zich dood en heeft zowel de vrouw als zijn collega's zijn excuses aangeboden."

Willemijn Peeters deed gisteren haar verhaal in de krant, nadat ze op een bonnetje zag dat de ober van het restaurant haar te kakken had gezet. 'Geen rietje, wat een kutleven' en 'geen rietje, want ik heb zo’n filmpje op Facebook gezien, echt kut man', stond op het bonnetje geschreven.

Dat bedoelde de ober als grap, maar daar heeft hij nu veel spijt van. ,,We hebben hem vanochtend de wind van voren gegeven",vertelt eigenaar Leander Willemstein. ,,Hij is zich ervan bewust dat hij met deze actie zijn collega's en onze gasten heeft geschaad. Vannacht heeft hij dan ook geen oog dicht gedaan. En terecht."

Non-actief
De ober heeft aangeboden om een paar dagen mee te lopen met het bedrijf van Peeters, dat met campagnes en workshops strijdt voor schonere oceanen. ,,We willen graag nog een keer met mevrouw in gesprek om over het voorval te praten. Dat zal na het weekend plaatsvinden. Tot die tijd staat de medewerker op non-actief. Daarna zien we wel weer verder. Daar heeft hij uiteraard begrip voor, hij had al rekening gehouden met het ergste scenario."

Willemijn Peeters is initiatiefnemer en directeur van Searious Business. De Eindhovense organisatie zet zich met voorlichting, workshops en campagnes in voor bewustwording en oplossing van de grote hoeveelheid plastic in de oceanen. Wereldwijd komt iedere minuut 20.000 kilo plastic in de oceanen terecht.

Doelstelling van de organisatie is bedrijven bewust te maken van het probleem en hen te bewegen geen plastic afval meer te produceren. ,,Wij zijn daar als horecabedrijf ook erg mee bezig", vertelt eigenaar Willemstein. ,,Vandaar dat wij hier dan ook zo zwaar aan tillen."
Het is een begin.
pi_181728250
quote:
Een begin? Hij moet publiekelijk door de straten geslagen worden.

pi_181728748
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 15:47 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Een begin? Hij moet publiekelijk door de straten geslagen worden.

[ afbeelding ]
quote:
Tot die tijd staat de medewerker op non-actief
nou..... dat lijkt me een beetje overdreven.... :P
pi_181728803
Wat een domme mongool die ober. :')
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_181728816
quote:
_O_

Hele goede oplossing.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  donderdag 6 september 2018 @ 16:29:32 #159
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_181728944
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 16:17 schreef FANN het volgende:

[..]


[..]

nou..... dat lijkt me een beetje overdreven.... :P
Nou ja, hij heeft wel een klant beledigd. Hij mag blij zijn dat hij zijn baan nog heeft. Dat heeft hij vermoedelijk vooral te danken aan het feit dat zijn werkgever goede sier kan maken, met laten zien hoe belangrijk zij het milieu vinden en dat ze dat aan die ober willen meegeven. Als ze een dikkertje was geweest en dat op de bon had gestaan was hij gewoon ontslagen.
pi_181729045
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 07:41 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Andermans drankjes rondbrengen op een terras, dat lijkt me pas een kutleven.
:D
pi_181729197
quote:
9s.gif Op donderdag 6 september 2018 10:35 schreef LTVDK het volgende:
Domme actie van de ober, maak zo'n opmerking gewoon naar een collega en niet (schriftelijk) naar de klant zelf. Verder wel een beetje jankerig van die rietjesmiep om gelijk de krant op te zoeken in plaats van gewoon in het café zelf verhaal te gaan halen.
Rare manier van informele collegiale communicatie ook; via het bestelling-systeem.
"Pools are perfect for holding water"
pi_181730363
heeft GL al kamervragen gesteld?
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_181730640
quote:
Oh god, een beroeps-niet-rietjes-gebruiker. Dat zijn de ergste.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
  Spellchecker donderdag 6 september 2018 @ 17:57:26 #164
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181731065
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 17:40 schreef Rockefellow het volgende:

[..]

Oh god, een beroeps-niet-rietjes-gebruiker. Dat zijn de ergste.
Wat mij vooral stoorde is het gedrag van de ober :W
  Knapste mannelijke user 2022 donderdag 6 september 2018 @ 18:06:15 #165
206731 Mortaxx
Doomer
pi_181731298
quote:
wat een overdreven reactie. Die ober moet gelijk ontslag nemen.
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
pi_181731397
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 18:06 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

wat een overdreven reactie. Die ober moet gelijk ontslag nemen.
Lijkt me wel heerlijk om een trolfestijn van dat bedrijfsbezoek te maken.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
  Spellchecker donderdag 6 september 2018 @ 19:12:55 #168
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181732608
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 18:10 schreef AchJa het volgende:
Zoiets is toch nog niet zo lang geleden ook al gebeurd? Er staat me iets van bij dat ik eerder over zo'n soort geval gelezen heb hier op Fok!
Was er niet in Amerika een serveerster die een discriminerende boodschap kreeg op haar bonnetje?

Dit: Serveerster ontslagen omdat ze belediging door klant online zette
Weer een goed voorbeeld van hoe ??n berichtje op internet je je baan kan kosten. Een Amerikaanse serveerster zette een kassabon online waarop een klant de bediening schoffeert, en werd vervolgens ontslagen. Een Amerikaanse pastor had een dineetje in de restaurantketen Applebee?s, die schijnbaar standaard 18 procent fooi in rekening brengt. Dat vond de pastor toch echt te gortig. Ze streepte de fooi door, zette er het cijfer nul voor in de plaats, en schreef op het bonnetje: ?Ik geef God 10 procent, dus waarom zou jij er 18 krijgen?? Ze schreef er ook nog ?pastor? bij, misschien om duidelijk te maken dat ze wel echt 10 procent aan God geeft. De serveerster Chelsea Welch - niet eens degene die de bon had gekregen ? zette een foto van de bon op Reddit, waar het meteen een enorme hit werd. De serveerster had de naam van de pastor erop laten staan, want ze dacht dat die onleesbaar was. Maar de pastor kreeg er al snel lucht van dat er over haar kattebelletje werd gepraat, en belde Applebee?s om hierover te klagen. Applebee?s besloot hierop Welch te ontslaan, omdat ze volgens de werkgever het recht op privacy van de klant had geschonden. De pastor (ze heet Alois Bell) zegt zich te schamen dat ze haar kerk in een kwaad daglicht heeft gezet. De serveerster heeft in verschillende interviews gezegd dat ze vindt niets verkeerd te hebben gedaan. ?Ik heb mijn werkgever niet zwart gemaakt. Ik heb geen enkele regel uit het handboek van het bedrijf gebroken ? dat heb ik gecheckt.

[ Bericht 31% gewijzigd door maily op 06-09-2018 19:19:15 ]
pi_181733805
Lullig voor haar, maar schreef je dit vroeger niet gewoon in je dagboek. Daarnaast had ze ook aan de ober zelf kunnen vragen wat de reden van die tekst was. Gewoon, als volwassen mensen onderling met elkaar uitpraten ipv het gelijk op internet te plaatsen.
ROBODEMONS..................|:(
pi_181734146
quote:
15s.gif Op donderdag 6 september 2018 20:08 schreef Morrigan het volgende:
Lullig voor haar, maar schreef je dit vroeger niet gewoon in je dagboek. Daarnaast had ze ook aan de ober zelf kunnen vragen wat de reden van die tekst was. Gewoon, als volwassen mensen onderling met elkaar uitpraten ipv het gelijk op internet te plaatsen.
Ehhhh... wat wil je nog vragen aan die ober dan?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_181734289
quote:
15s.gif Op donderdag 6 september 2018 20:08 schreef Morrigan het volgende:
Lullig voor haar, maar schreef je dit vroeger niet gewoon in je dagboek. Daarnaast had ze ook aan de ober zelf kunnen vragen wat de reden van die tekst was. Gewoon, als volwassen mensen onderling met elkaar uitpraten ipv het gelijk op internet te plaatsen.
Wat uitpraten? :N :')
pi_181734290
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 20:22 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ehhhh... wat wil je nog vragen aan die ober dan?
in ieder geval de confrontatie zoeken
pi_181734844
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 08:50 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Zielig doen en drama maken over een rietje in de Westerse wereld is niet de manier. 95% van de plastic in de zee komt uit derde wereld landen, en dat weet zij ook wel.
Da's een beetje een drogreden hè. Zullen we voortaan ook geen criminaliteit meer aanpakken omdat er elders ter wereld veel ergere dingen gebeuren?
pi_181734870
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 18:10 schreef Rockefellow het volgende:

[..]

Lijkt me wel heerlijk om een trolfestijn van dat bedrijfsbezoek te maken.
Dan ben je een beetje dezelfde weg aan het inslaan als het figuur wat je meent te moeten bestrijden.
pi_181735833
Ik krijg daar ook altijd de bibbers van, ook op tv zie je b.n.'ers, wetenschappers en zulks naar alle uithoeken van de wereld reizen om te vertellen hoe slecht we zijn voor het milieu :')
"You can call me Susan if it makes you happy"
  donderdag 6 september 2018 @ 21:46:14 #176
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_181736839
Die vrouw zal wel een heel betoog hebben afgestoken over plastic.

Die ober heeft gewoon stom gehandeld door die tekst in het systeem te zetten. Nergens voor nodig.

Hij moet gewoon ontslag nemen en ergens anders gaan werken. Is in de horeca niet zo ingewikkeld allemaal.

Die vrouw maakt er wel op een zielige manier misbruik van om hier mee naar de media te gaan. Het strijden voor minder plastic vind ik een goede, maar op zo'n manier is het wel sneu.
pi_181736869
Sowieso idioot dat dit nieuws is
Whatever...
pi_181738289
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 07:08 schreef Bot13 het volgende:
Eens met al het bovenstaande. Jankwijf, hypocriet door wel de wereld rond te reizen, en heeft geen behoefte om met RAW in gesprek te gaan.
RAW kan hier best een goede publiciteitsstunt van maken trouwens. Gewoon alle rietjes verbannen of vervangen door milieu-neutraler alternatief zoals https://strawbystraw.nl/home/ (snelle Google search). Naam gecleared, levert ze misschien nog wel een vervolgartikel op, allemaal gratis reclame.
:')

Dit is toch negatieve publiciteit sjomp.
pi_181738842
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 07:51 schreef timmmmm het volgende:
'zeker niet over zo'n serieus onderwerp'

Het gaat om een fucking rietje in een cocktail. Als je dat al zo serieus vindt, ben je iets teveel in jezelf gaan geloven
Het meest opvallende idd. Dit is geen ding maar een serieus onderwerp.

Mijn god.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_181741218
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 21:47 schreef Spanky78 het volgende:
Sowieso idioot dat dit nieuws is
Dit ja. Hoe komt zoiets uberhaupt in het nieuws?

Zal wel een bepaald soort netwerk of bepaalde agenda zijn.
  vrijdag 7 september 2018 @ 00:43:40 #181
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_181741321
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 00:34 schreef silverhill het volgende:
Dit ja. Hoe komt zoiets uberhaupt in het nieuws?
Vervelend Links vindt dit nieuwswaardig.
pi_181743137
Alhoewel de titel van dit topic prima click bait is, was een betere titel “Over-de-wereld-vliegende beroepsrietjesweigeraar spant krant voor haar karretje voor gratis publiciteit” geweest.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  vrijdag 7 september 2018 @ 07:36:39 #183
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181743879
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 00:34 schreef silverhill het volgende:

[..]

Dit ja. Hoe komt zoiets uberhaupt in het nieuws?

Zal wel een bepaald soort netwerk of bepaalde agenda zijn.
Zal wel op Facebook hebben gestaan, daar halen kranten tegenwoordig hun "nieuws" vandaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181744113
quote:
,,Het is belachelijk dat een bewuste consument op deze manier wordt afgestraft. Ik begrijp dat collega's onderling ginnegappen, maar dit zijn geen geintjes meer. Zeker niet over zo'n serieus onderwerp."
Wat een kutleven heb je dan, als je zo op dit reageert.
Conscience do cost.
  vrijdag 7 september 2018 @ 08:15:52 #185
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_181744127
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 05:15 schreef Lyrebird het volgende:
Alhoewel de titel van dit topic prima click bait is, was een betere titel “Over-de-wereld-vliegende beroepsrietjesweigeraar spant krant voor haar karretje voor gratis publiciteit” geweest.
Nee.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_181744128
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 21:47 schreef Spanky78 het volgende:
Sowieso idioot dat dit nieuws is
Het ging niet om het rietje. Dat maken jullie ervan. Het nieuws is hoe de ober zijn klanten behandelt. Ronduit schandalig!

Dat is het nieuws.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_181744139
Je mag altijd iets vinden, het is een vrij land. Maar dat op een bon zetten, dan hoor je echt niet in de horeca te zitten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sigaartje op 07-09-2018 08:31:17 ]
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_181744161
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 08:18 schreef Sigaartje het volgende:
Je mag altijd iets vinden, het is een vrij land. Maar dat op ern bon zetten, dan hoor je echt niet in de horeca te zitten.
Hoe werkt dat überhaupt? Heeft hij het systeem voor bestellingen als chat gebruikt ofzo?
  vrijdag 7 september 2018 @ 08:23:46 #189
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181744167
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 04:44 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Mmm, zou moeder Aarde het niet warmer hebben gekregen van dat reizen rond de wereld?

Dat zij geen rietje wil is prima. Dat een ober daar een rotopmerking over maakt, is vervelend. Maar de discussie over het gebruik van rietjes mist ook het een en ander.

Deugmensen die beslissingen willen nemen voor andere mensen en persoonlijke vrijheden afnemen. Is dat niet veel vervelender dan die rietjes die op de storthoop terecht komen?

Mevrouw heeft problemen met rietjes die in de oceanen terecht komen - terechte klacht - maar rietjes die je in een restaurant of cafe gebruikt, gaan de vuilnisbak in en worden verwerkt met ander afval. Nederland is geen Thailand, Bangladesh of China, waar veel meer plastic afval in de oceanen terecht komt.

Als je het artikel in je op had gelezen wist je dat men geen plastic rietjes gebruikt in deze bar
quote:
Voor ons komt dit heel raar over. RAW zet zelf ook sterk in op een schoner milieu. Zo hebben we laatst nog alle plastic rietjes uitgebannen."
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Knapste mannelijke user 2022 vrijdag 7 september 2018 @ 08:25:08 #190
206731 Mortaxx
Doomer
pi_181744175
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 08:18 schreef Sigaartje het volgende:
Je mag altijd iets vinden, het is een vrij land. Maar dat op ern bon zetten, dan hoor je echt niet in de horeca te zitten.
dit gebeurt in de horeca continu man. Enige fout die gemaakt is dat het niet op haar bon terecht had moeten komen
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
pi_181744187
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 08:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als je het artikel in je op had gelezen wist je dat men geen plastic rietjes gebruikt in deze bar

[..]

Het is een eetcaffee, maar dat staat dan weer niet in het artikel.

;)
  vrijdag 7 september 2018 @ 08:29:23 #192
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181744195
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 08:16 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Het ging niet om het rietje. Dat maken jullie ervan. Het nieuws is hoe de ober zijn klanten behandelt. Ronduit schandalig!

Dat is het nieuws.
Nou, in een kroeg loopt een hork van een kelner rond, stop de persen

In China viel een zak rijst om




In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 7 september 2018 @ 08:30:14 #193
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181744199
Heeft de regering al een uitspraak gedaan?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181744210
Willemijn lijkt mij echt een gezellige om wat mee te gaan drinken op een terras.
pi_181744217
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 08:23 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Hoe werkt dat überhaupt? Heeft hij het systeem voor bestellingen als chat gebruikt ofzo?
Dat vraag ik me dus ook af. Blijkbaar kan het.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_181744229
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 08:25 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

dit gebeurt in de horeca continu man. Enige fout die gemaakt is dat het niet op haar bon terecht had moeten komen
Nou lekker is dat. Trieste figuren dat personeel.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  vrijdag 7 september 2018 @ 08:34:22 #197
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181744238
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 08:33 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Nou lekker is dat. Trieste figuren dat personeel.
Is net een gewone werkvloer
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181744268
Als dat mens geen rietje wil, so whattt????

Dan wil ze geen rietje.

Wat een oeverloze nutteloze discussie hier. Over iemand die geen rietje wilt.

Tjonge jonge
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  Knapste mannelijke user 2022 vrijdag 7 september 2018 @ 08:38:19 #199
206731 Mortaxx
Doomer
pi_181744269
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 08:33 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Nou lekker is dat. Trieste figuren dat personeel.
het lijken wel mensen
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
  vrijdag 7 september 2018 @ 08:48:54 #200
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181744380
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 08:38 schreef Sigaartje het volgende:
Als dat mens geen rietje wil, so whattt????

Dan wil ze geen rietje.

Wat een oeverloze nutteloze discussie hier. Over iemand die geen rietje wilt.

Tjonge jonge
De wereld zoals die zou moeten zijn?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181744676
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 08:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nou, in een kroeg loopt een hork van een kelner rond, stop de persen

In China viel een zak rijst om


[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die onderste heeft echt zo'n porno-bek :9

Would hit 10/10
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_181744704
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 08:48 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De wereld zoals die zou moeten zijn?
Ziet er goed uit.

Ja, sorry hoor, een horeca-bedrijf mag best wat flexibiliteit tonen, blijkbaar is het in Nederland doodnormaal daar geen gehoor aan te geven en is klant-vriendelijkheid ver te zoeken.
  vrijdag 7 september 2018 @ 09:31:15 #203
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_181744948
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 september 2018 09:13 schreef skrn het volgende:

[..]

Ziet er goed uit.

Ja, sorry hoor, een horeca-bedrijf mag best wat flexibiliteit tonen, blijkbaar is het in Nederland doodnormaal daar geen gehoor aan te geven en is klant-vriendelijkheid ver te zoeken.
Er is toch wel gehoor aan gegeven? De medewerker heeft haar gewoon haar cocktail zonder rietje gegeven. Zeer flexibel dus.

Haar uitleg vond hij niet geheel overtuigend en vermoedelijk net iets te lang, vandaar dat hij het als kutverhaal bestempeld. Natuurlijk niet vriendelijk, maar het was ook nooit de bedoeling dat dit bij mevrouw zou komen. Ik denk dat we allemaal wel eens iets tegen een ander zeggen wat niet heel aardig is over een derde. Deze vrouw heeft zeker gelijk dat ze erover klaagt, want dit had nooit bij haar terecht mogen komen en is zeer onprofessioneel. Maar doe dat dan niet in de media, dan ben je enkel uit op aandacht. Als je een probleem aan wil kaarten, doe je dat bij degene die erbij betrokken is. In dit geval de eigenaar van dit bedrijf.
Laffe huichelaar
  vrijdag 7 september 2018 @ 09:34:15 #204
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_181745004
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 08:23 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Hoe werkt dat überhaupt? Heeft hij het systeem voor bestellingen als chat gebruikt ofzo?
Als een kelner iets op de handheld of in de kassa invoert en er is een speciaal verzoek van de gast bij, typen ze dat er als memo bij. Dan komt uit de bonprinter, waar normaal enkel de bestelling uitkomt, het speciale verzoek bij.

Daar kan je dus ook wat extra commentaar bijschrijven, naast het speciale verzoek.
Laffe huichelaar
  vrijdag 7 september 2018 @ 10:01:28 #205
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_181745512
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 08:25 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

dit gebeurt in de horeca continu man. Enige fout die gemaakt is dat het niet op haar bon terecht had moeten komen
Om de zoveel tijd is er dan ook een vergelijkbaar bericht, waarbij iets onaardigs op de bon terecht is gekomen. Alleen is die faal op zich natuurlijk reden zat om bestraft te worden. Als je zo nodig lekker samen je klanten wil beledigen, omdat het je afleiding geeft van je eigen kutwerk, dan moet je maar zorgen dat die klant daar niet achterkomt.
  vrijdag 7 september 2018 @ 10:03:42 #206
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181745553
Echt, bestraffen? Voor een sarcastische opmerking? De triestheid.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181745596
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 10:03 schreef Pietverdriet het volgende:
Echt, bestraffen? Voor een sarcastische opmerking? De triestheid.
Dat is hoe het met Nederland gesteld is op het moment.
  vrijdag 7 september 2018 @ 10:07:44 #208
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181745617
Kelner: wat zit je haar leuk
Klant: #metoo!1!!Einz
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 7 september 2018 @ 10:09:04 #209
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_181745639
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 10:03 schreef Pietverdriet het volgende:
Echt, bestraffen? Voor een sarcastische opmerking? De triestheid.
O nee, excuseer. Eigenlijk moet je opslag krijgen voor het beledigen van klanten. Dat zal die linkse kutten leren!
pi_181746039
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 10:03 schreef Pietverdriet het volgende:
Echt, bestraffen? Voor een sarcastische opmerking? De triestheid.
het downplayen van beledigende opmerkingen door het tot sarcasme benoemen. :')
  vrijdag 7 september 2018 @ 10:34:00 #211
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181746176
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 10:28 schreef Basp1 het volgende:

[..]

het downplayen van beledigende opmerkingen door het tot sarcasme benoemen. :')
Aluha Akbar
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181746230
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 09:34 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Als een kelner iets op de handheld of in de kassa invoert en er is een speciaal verzoek van de gast bij, typen ze dat er als memo bij. Dan komt uit de bonprinter, waar normaal enkel de bestelling uitkomt, het speciale verzoek bij.

Daar kan je dus ook wat extra commentaar bijschrijven, naast het speciale verzoek.
Sorry dat ik het zeg, maar dan ben je echt erg dom als je zoiets in zo’n memo tikt.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  vrijdag 7 september 2018 @ 10:39:00 #213
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_181746287
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 10:36 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Sorry dat ik het zeg, maar dan ben je echt erg dom als je zoiets in zo’n memo tikt.
Ik denk dat de betreffende ober hier niet meeleest dus daar hoef je geen sorry voor te zeggen.

Sterker nog, we kunnen veilig stellen dat dit aan mongolide grenst
Laffe huichelaar
  vrijdag 7 september 2018 @ 10:42:57 #214
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181746359
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 10:39 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik denk dat de betreffende ober hier niet meeleest dus daar hoef je geen sorry voor te zeggen.

Sterker nog, we kunnen veilig stellen dat dit aan mongolide grenst
Is deze opmerkingvan een mod hierin net zo erg als dat wat de ober deed?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 7 september 2018 @ 10:46:25 #215
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_181746411
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 10:42 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Is deze opmerkingvan een mod hierin net zo erg als dat wat de ober deed?
Ja dat is precies hetzelfde, buiten het kleine verschil dat mods niet worden betaald om zich netjes op te stellen naar obers die op dit forum genoemd worden.
  vrijdag 7 september 2018 @ 10:49:02 #216
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_181746453
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 10:42 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Is deze opmerkingvan een mod hierin net zo erg als dat wat de ober deed?
Omdat?
Laffe huichelaar
  vrijdag 7 september 2018 @ 10:53:43 #217
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181746527
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 10:49 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Omdat?
Beledigen van gasten
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181746917
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 10:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Beledigen van gasten
Als je een Fok abbo hebt mi wel. Dan ben je immers een betalende klant.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_181746936
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 08:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nou, in een kroeg loopt een hork van een kelner rond, stop de persen

In China viel een zak rijst om


[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Prima illustratie van mijn punt
Whatever...
  vrijdag 7 september 2018 @ 11:25:26 #220
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_181747059
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 10:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Beledigen van gasten
1) ik ben niet in (loon)dienst, dus bepaal zelf wat ik doe. Ik ben ook maar een user met een paar knopjes meer
2) Deze kelner is is hier geen gast.
3) Ik ontken geenszins dat mijn posts met enige regelmaat mongolide te noemen zijn
Laffe huichelaar
  vrijdag 7 september 2018 @ 11:27:12 #221
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181747103
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 11:25 schreef timmmmm het volgende:

[..]

1) ik ben niet in (loon)dienst, dus bepaal zelf wat ik doe. Ik ben ook maar een user met een paar knopjes meer
2) Deze kelner is is hier geen gast.
3) Ik ontken geenszins dat mijn posts met enige regelmaat mongolide te noemen zijn
Je doe vrijwilligerswerk, gedraag je dan ook
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 7 september 2018 @ 11:34:56 #222
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_181747227
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 11:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je doe vrijwilligerswerk, gedraag je dan ook
Nooit heeft iemand mij verteld dat ik als vrijwilliger niet mijn ongezouten mening over nieuwsitems mag geven, mits binnen de policy. Jouw gebod zal ik dan ook vriendelijk doch beleefd naast me neerleggen
Laffe huichelaar
  vrijdag 7 september 2018 @ 11:40:56 #223
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181747323
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 11:34 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Nooit heeft iemand mij verteld dat ik als vrijwilliger niet mijn ongezouten mening over nieuwsitems mag geven, mits binnen de policy. Jouw gebod zal ik dan ook vriendelijk doch beleefd naast me neerleggen
Ik had het niet over je mening over het nieuws item, maar een gast hier van Mongoliede uitspraken betichten. Van mij mag je, maar dat is precies hetzelfde wat de kelner deed, gasten beledigen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 7 september 2018 @ 12:00:43 #224
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_181747749
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 11:40 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik had het niet over je mening over het nieuws item, maar een gast hier van Mongoliede uitspraken betichten. Van mij mag je, maar dat is precies hetzelfde wat de kelner deed, gasten beledigen
Volgens mij heb je het niet helemaal gevolgd allemaal. 'dit' in mijn post verwees naar het toevoegen van de regel op de bon, net als het 'daar'.

Ben nou volgende keer een beetje duidelijk in plaats van dat passief agressieve gedoe, dan kunnen we dit soort misverstanden direct uit de wereld helpen
Laffe huichelaar
pi_181747978
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 september 2018 11:18 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Als je een Fok abbo hebt mi wel. Dan ben je immers een betalende klant.
ik ken geen grotere oplichting dan betalen voor fok :')
pi_181750091
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 12:13 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

ik ken geen grotere oplichting dan betalen voor fok :')
Ik wel: gratis voor iemand werken die er al 20 jaar van leeft 😎
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  vrijdag 7 september 2018 @ 14:15:46 #227
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_181750329
Dat dit serieus een nieuwsartikel is geworden :')
Wat een land.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_181750464
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 14:15 schreef Eiwitshake het volgende:
Dat dit serieus een nieuwsartikel is geworden :')
Wat een land.
en dat voor een rietje... :+

Je kan er wel goed eten zie ik.. :9

http://www.raw013.nl/

https://www.google.nl/map(...)GyDOEQoiowC3oECAoQCQ
  vrijdag 7 september 2018 @ 14:25:48 #229
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181750477
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 12:00 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Volgens mij heb je het niet helemaal gevolgd allemaal. 'dit' in mijn post verwees naar het toevoegen van de regel op de bon, net als het 'daar'.

Ben nou volgende keer een beetje duidelijk in plaats van dat passief agressieve gedoe, dan kunnen we dit soort misverstanden direct uit de wereld helpen
Als jij dan gewoon duidelijk bent wie je mongool noemt heb je daar geen verwarring over
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181750502
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 14:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als jij dan gewoon duidelijk bent wie je mongool noemt heb je daar geen verwarring over
wie is een mongool?
pi_181750546
:D

oké hier word ik melig van...

ik ga eten :+
is kreeg honger van die plaatjes van raw
pi_181750547
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 14:27 schreef FANN het volgende:

[..]

wie is een mongool?
Dzjengis Khan was een Mongool
pi_181750561
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 14:29 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Dzjengis Khan was een Mongool
oh..... oké....... :z
pi_181750567
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 14:30 schreef FANN het volgende:

[..]

oh..... oké....... :z
Lekker melig ben je.
  vrijdag 7 september 2018 @ 14:35:15 #235
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_181750639
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 14:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als jij dan gewoon duidelijk bent wie je mongool noemt heb je daar geen verwarring over
Ouwe mopperbeer
Laffe huichelaar
  vrijdag 7 september 2018 @ 14:36:53 #236
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181750666
quote:
9s.gif Op vrijdag 7 september 2018 14:35 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ouwe mopperbeer
Modderaar
:*
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181750884
:D
pi_181751619
-ga weg-

[ Bericht 98% gewijzigd door timmmmm op 07-09-2018 15:33:37 ]
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_181751735
Ik begrijp het verhaal niet zo goed, die eigenaar zegt dat ze al een tijd geen plastic rietjes meer hebben. Waar gaat dit dan over?
  vrijdag 7 september 2018 @ 15:35:46 #240
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_181751811
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 15:31 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik begrijp het verhaal niet zo goed, die eigenaar zegt dat ze al een tijd geen plastic rietjes meer hebben. Waar gaat dit dan over?
Dat blijft inderdaad vreemd. Want de ober had daarmee mooie munitie om haar vriendelijk te wijzen op het duurzame rietjesbeleid. Hadden ze juist pluspunten bij haar gescoord.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 7 september 2018 @ 15:42:31 #241
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_181751972
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 07:22 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Wat een gejank weer. :') over een rietje. Pleur op met je captain planeten geouwehoer.
De ober is imho nog wel een beetje sneuer: mens wou geen rietje, who cares? Dat hij na een uurtje oid er nog zo mee zit dat hij er nog even op terug moet komen is echt te triest voor woorden.

Over kutleven gesproken..
  vrijdag 7 september 2018 @ 15:45:58 #242
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_181752061
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 14:15 schreef Eiwitshake het volgende:
Dat dit serieus een nieuwsartikel is geworden :')
Wat een land.
Wat een kut leven heb je dan als land :D
pi_181752203


ja ook wel een héle stomme ober :D
  Spellchecker vrijdag 7 september 2018 @ 16:04:00 #244
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181752586
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 september 2018 15:52 schreef FANN het volgende:
[ afbeelding ]

ja ook wel een héle stomme ober :D
Sander dus .....
pi_181752783
Daarentegen was het water gratis. ^O^
  vrijdag 7 september 2018 @ 16:11:44 #246
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_181752796
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 16:04 schreef maily het volgende:

[..]

Sander dus .....
?
Laffe huichelaar
pi_181753400
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 15:42 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

De ober is imho nog wel een beetje sneuer: mens wou geen rietje, who cares? Dat hij na een uurtje oid er nog zo mee zit dat hij er nog even op terug moet komen is echt te triest voor woorden.

Over kutleven gesproken..
Hij kwam er niet op terug denk ik, dit is het commentaar wat hij naar de bar stuurde toen hij de bestelling intypte op zijn kladblok-iPad. (Gok ik)
Weggegaan en opgerot
pi_181753460
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 16:11 schreef timmmmm het volgende:

[..]

?
Sander tafel 61

schele.... :P
  vrijdag 7 september 2018 @ 16:43:27 #249
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_181753614
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 16:37 schreef FANN het volgende:

[..]

Sander tafel 61

schele.... :P
iPod Touch van Leander, dus wie was dan de schuldige :o
Laffe huichelaar
  Spellchecker vrijdag 7 september 2018 @ 16:45:34 #250
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181753676
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 16:43 schreef timmmmm het volgende:

[..]

iPod Touch van Leander, dus wie was dan de schuldige :o
Oei ...
  vrijdag 7 september 2018 @ 16:46:42 #251
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181753713
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 16:43 schreef timmmmm het volgende:

[..]

iPod Touch van Leander, dus wie was dan de schuldige :o
Heb ik het weer gedaan?! :'(
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 7 september 2018 @ 17:37:38 #252
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_181754938
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 16:35 schreef robijntjestralendwit het volgende:

[..]

Hij kwam er niet op terug denk ik, dit is het commentaar wat hij naar de bar stuurde toen hij de bestelling intypte op zijn kladblok-iPad. (Gok ik)
Klinkt aannemelijk, nog altijd niet echt professioneel van 'm.
pi_181755194
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 16:43 schreef timmmmm het volgende:

[..]

iPod Touch van Leander, dus wie was dan de schuldige :o
oh ja.. Leander... ik ben scheel.... :@
pi_181755211
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 16:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

Heb ik het weer gedaan?! :'(
:D

niks dat was jij niet :+

ik was scheel :P
pi_181755616
Het is eigenlijk best een grappig verhaal.
  vrijdag 7 september 2018 @ 18:14:34 #256
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_181755732
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 07:26 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Heel bijzonder weer. Iemand overkomt iets vervelends en half Fok! denkt te weten hoe het gegaan is en dat het toch vooral haar eigen schuld is vanwege haar vermeende drammerige persoonlijkheid.

Als je iets over Willemijn Peeters en haar drijfveren wil weten, dan zou je dat ook kunnen uitzoeken, in plaats van op je eigen stereotyperingen en vooroordelen te vertrouwen. En dan kom je uit bij https://www.seariousbusiness.com/ waar ze directeur van is.
Dit ja. Gewoon best kut van die ober. Maar laten we die vrouw allemaal aanvallen en blamen. Beetje sneu
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_181755760
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 18:10 schreef skrn het volgende:
Het is eigenlijk best een grappig verhaal.
met een goed eind! :+

http://www.omroepbrabant.(...)maakt+door+ober.aspx
pi_181756762
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 16:35 schreef robijntjestralendwit het volgende:

[..]

Hij kwam er niet op terug denk ik, dit is het commentaar wat hij naar de bar stuurde toen hij de bestelling intypte op zijn kladblok-iPad. (Gok ik)
Men moet gewoon prive en zaken van elkaar kunnen scheiden en geen onvriendelijke notes over klanten ergens bijvoegen. Je persoonlijke mening doet er weinig toe als je voor het bedrijf spreekt en voor het bedrijf is een goede klant koning.
  vrijdag 7 september 2018 @ 19:25:05 #259
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181757124
Lijkt me duidelijk een opzetje om aandacht te krijgen voor haar website/bedrijf
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 7 september 2018 @ 19:30:02 #260
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_181757202
quote:
Volgens Willemijn is het niet de bedoeling dat de medewerker in kwestie ontslagen wordt. “Dat is nooit de insteek geweest

Fijn dat ze zelf ook zegt dat de insteek niks met die medewerker te maken had.

Aandacht aandacht aandacht. Ze kan weer een nulletje toevoegen aan haar bankrekening. Nou veel plezier ermee
Laffe huichelaar
pi_181757235
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 19:30 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Volgens Willemijn is het niet de bedoeling dat de medewerker in kwestie ontslagen wordt. “Dat is nooit de insteek geweest

Fijn dat ze zelf ook zegt dat de insteek niks met die medewerker te maken had.

Aandacht aandacht aandacht. Ze kan weer een nulletje toevoegen aan haar bankrekening. Nou veel plezier ermee
Aandacht omtrent de plasticsoep?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  vrijdag 7 september 2018 @ 19:33:19 #262
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_181757258
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 19:31 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Aandacht omtrent de plasticsoep?
Of om haar bedrijf. Eerlijk is eerlijk, het kan best zijn dat haar schreeuw om aandacht jouw nobele insteek had. We zullen het nooit weten
Laffe huichelaar
pi_181757266
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 19:06 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Men moet gewoon prive en zaken van elkaar kunnen scheiden en geen onvriendelijke notes over klanten ergens bijvoegen. Je persoonlijke mening doet er weinig toe als je voor het bedrijf spreekt en voor het bedrijf is een goede klant koning.
Eens, wat je ook van de klant vindt, dit is onnodig.
Weggegaan en opgerot
  vrijdag 7 september 2018 @ 19:43:22 #264
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181757440
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 19:33 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Of om haar bedrijf. Eerlijk is eerlijk, het kan best zijn dat haar schreeuw om aandacht jouw nobele insteek had. We zullen het nooit weten
Hoe kwam de aandacht voor deze zaak eigenlijk?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 7 september 2018 @ 19:46:37 #265
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_181757505
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 19:43 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hoe kwam de aandacht voor deze zaak eigenlijk?
Dat moet wel uit haar gekomen zijn natuurlijk. Hoe had het anders kunnen gaan? Niemand anders heeft dat bonnetje toch.
Laffe huichelaar
  vrijdag 7 september 2018 @ 19:58:05 #266
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181757734
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 19:46 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dat moet wel uit haar gekomen zijn natuurlijk. Hoe had het anders kunnen gaan? Niemand anders heeft dat bonnetje toch.
Maar hoe is het in de media gekomen?
Had ze het op Twitter, Instagram of Facebook gezet en heeft de krant toen contact met haar opgenomen, of heeft ze de krant gebeld dat ze een bijzonder bonnetje had en dat er wellicht een link met Teeven was?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 7 september 2018 @ 19:59:08 #267
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_181757760
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 19:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar hoe is het in de media gekomen?
Had ze het op Twitter, Instagram of Facebook gezet en heeft de krant toen contact met haar opgenomen, of heeft ze de krant gebeld dat ze een bijzonder bonnetje had en dat er wellicht een link met Teeven was?
Zullen we er een onderzoek over opzetten? Sla ik er facebook op na, pak jij twitter
Laffe huichelaar
  vrijdag 7 september 2018 @ 20:00:06 #268
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_181757783
https://www.facebook.com/peeters.willemijn

Mijn onderzoek was vrij snel. Op twitter vind ik er ook niks van.
Laffe huichelaar
  vrijdag 7 september 2018 @ 20:07:58 #269
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181757924
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 20:00 schreef timmmmm het volgende:
https://www.facebook.com/peeters.willemijn

Mijn onderzoek was vrij snel. Op twitter vind ik er ook niks van.

Ik ook niet
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 7 september 2018 @ 20:09:50 #270
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_181757962
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 20:07 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik ook niet
Dan zou ik niet weten hoe het anders naar buiten gekomen kan zijn. Ja, een van die twee anderen met wie ze wat was drinken heeft de krant gebeld. Maar dan moet je er alsnog aan meewerken
Laffe huichelaar
pi_181757984
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 19:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar hoe is het in de media gekomen?
Had ze het op Twitter, Instagram of Facebook gezet en heeft de krant toen contact met haar opgenomen, of heeft ze de krant gebeld dat ze een bijzonder bonnetje had en dat er wellicht een link met Teeven was?
:D

denk dat laatste ja. :P

दयालु सादर Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_181757994
En dat het nu niet meer op facebook en twitter staat zegt niet veel, social media en genoeg aandacht en je hebt altijd een bak stront over je heen dus de kans is aanwezig dat het er weer van afgehaald is.

Saygılarımla Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_181758035
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 20:09 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dan zou ik niet weten hoe het anders naar buiten gekomen kan zijn. Ja, een van die twee anderen met wie ze wat was drinken heeft de krant gebeld. Maar dan moet je er alsnog aan meewerken
w_peeters twitterde op donderdag 06-09-2018 om 21:16:57 @LeonvanderZ @klaasvaker @iwan073 Allereerst ben ik niet degene die dit voorval op social media heeft gepost. Eenmaal zover moest ik wel doorpakken, ook om onwetendheid tegen te gaan. Deze commotie had ik niet verwacht. RAW & ik gaan hier win-win van maken, met de ober. reageer retweet
pi_181759123
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 20:14 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

w_peeters twitterde op donderdag 06-09-2018 om 21:16:57 @LeonvanderZ @klaasvaker @iwan073 Allereerst ben ik niet degene die dit voorval op social media heeft gepost. Eenmaal zover moest ik wel doorpakken, ook om onwetendheid tegen te gaan. Deze commotie had ik niet verwacht. RAW & ik gaan hier win-win van maken, met de ober. reageer retweet
nah... zei ik toch? :D
pi_181768098
Mooi toch van die ober. Gewoon een geintje met collega's. Je moet met dit soort ellendige linkse gasten op je terras toch ergens de lol vandaan halen.
  zaterdag 8 september 2018 @ 13:13:58 #276
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_181770318
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 15:45 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Wat een kut leven heb je dan als land :D
_O-
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
  zaterdag 8 september 2018 @ 16:11:56 #277
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_181773404
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 04:44 schreef Lyrebird het volgende:

Deugmensen die beslissingen willen nemen voor andere mensen en persoonlijke vrijheden afnemen. Is dat niet veel vervelender dan die rietjes die op de storthoop terecht komen?
Geen plastic rietjes valt in de categorie 'persoonlijke vrijheden' afnemen? Weet je hoe sneu dat klinkt? :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 8 september 2018 @ 16:15:27 #278
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_181773469
Als je zo'n opmerking maakt als ober over een klant, dan zegt dat meer over zijn leven. Wat een sukkel moet dat zijn.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_181773847
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 16:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Geen plastic rietjes valt in de categorie 'persoonlijke vrijheden' afnemen? Weet je hoe sneu dat klinkt? :)
Heb jij kinderen?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zaterdag 8 september 2018 @ 16:29:43 #280
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_181773862
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 16:29 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Heb jij kinderen?
Zeker. Twee leuke kinderen. Mooi, ook. En intelligent. Jij? :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_181774173
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 16:29 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Zeker. Twee leuke kinderen. Mooi, ook. En intelligent. Jij? :)
Het verbieden van rietjes is een slippery slope waarover geen discussie heeft plaatsgevonden. De Willemijns van deze wereld haten rietjes en hebben hun gewicht erachter gezet om tot een verbod te komen, en met succes.

Terwijl er in feite geen probleem is. Onze rietjes komen niet in de oceanen terecht. Kinderseksslavernij is een probleem, ongecontroleerde verslaving is een probleem, de Noord-Koreanen zijn een probleem. Rietjes zijn geen probleem.

Wat nu als de beroepsrietjesweigeraars vinden dat het krijgen van kinderen slecht voor het milieu is.

Iets zegt me dat Willemijn die stap al lang gemaakt heeft.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zaterdag 8 september 2018 @ 16:45:13 #282
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_181774326
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 16:40 schreef Lyrebird het volgende:

Het verbieden van rietjes is een slippery slope waarover geen discussie heeft plaatsgevonden.
Ook dit valt in de categorie 'sneue opmerkingen'. :)

Ik weet vrij zeker dat er over het in gebruik nemen van rietjes ook geen discussie heeft plaatsgevonden. Maar iemand zoals jij zal wel vinden dat dat in de categorie 'vrijheid, blijheid'. hoort.

Overigens wil zij helemaal niet rietjes verbieden. Alleen plastic rietjes. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_181774482
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 16:40 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Het verbieden van rietjes is een slippery slope waarover geen discussie heeft plaatsgevonden. De Willemijns van deze wereld haten rietjes en hebben hun gewicht erachter gezet om tot een verbod te komen, en met succes.
Als ik lees wat zij en haar bedrijf daar over zeggen dan zit het net iets anders in elkaar. Haar doel is om, door middel van innovatie, zoveel mogelijk plastic overbodig te maken en te vervangen door milieuvriendelijkere alternatieven. Het idee is dat als je weinig plastic gebruikt je ook maar weinig plastic hoeft te recyclen.
pi_181775974
Iedereen is weer gechrokken en niemand heeft schuld :D
pi_181789398
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 16:51 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Als ik lees wat zij en haar bedrijf daar over zeggen dan zit het net iets anders in elkaar. Haar doel is om, door middel van innovatie, zoveel mogelijk plastic overbodig te maken en te vervangen door milieuvriendelijkere alternatieven. Het idee is dat als je weinig plastic gebruikt je ook maar weinig plastic hoeft te recyclen.
Ik doe zelf aan innovatie en innovatie heeft een duistere kant: het is erg duur.

Waarom zijn rietjes een succes geworden? Omdat het om een spotgoedkoop product gaat dat (kinderen) veel plezier geeft.

Willemijn’s gedram zal er toe leiden dat de zwaksten in de samenleving de rekening gaan betalen voor een niet bestaand probleem.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_181789427
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 16:45 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ook dit valt in de categorie 'sneue opmerkingen'. :)
Vertel me, Captain Jack Sparrow ( ... ) is dit ook een sneue opmerking? Lees de policy nog eens. Matey.

quote:
Ik weet vrij zeker dat er over het in gebruik nemen van rietjes ook geen discussie heeft plaatsgevonden. Maar iemand zoals jij zal wel vinden dat dat in de categorie 'vrijheid, blijheid'. hoort.
Toen die rietjes op de markt kwamen, voldeden (voldoen) ze aan alle eisen die wij als samenleving aan een product hebben gesteld. Die discussie is er impliciet dus wel geweest.

quote:
Overigens wil zij helemaal niet rietjes verbieden. Alleen plastic rietjes. :)
Een van de redenen dat ik over dat verbod val, is omdat papieren rietjes niet werken. Wie zijn die beroepsrietjesweigeraars die er voor zorgen dat wij met een inferieur product zitten opgescheept?

[ Bericht 3% gewijzigd door Lyrebird op 09-09-2018 02:25:03 ]
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_181789684
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 02:13 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ik doe zelf aan innovatie en innovatie heeft een duistere kant: het is erg duur.

Waarom zijn rietjes een succes geworden? Omdat het om een spotgoedkoop product gaat dat (kinderen) veel plezier geeft.

Willemijn’s gedram zal er toe leiden dat de zwaksten in de samenleving de rekening gaan betalen voor een niet bestaand probleem.
Je verzint een niet-bestaand probleem. Er is niemand die plastic rietjes wil verbieden.
pi_181789831
quote:
7s.gif Op zondag 9 september 2018 02:56 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je verzint een niet-bestaand probleem. Er is niemand die plastic rietjes wil verbieden.
Google is your friend. Het gebruik van plastic rietjes is al in verschillende Amerikaanse steden verboden.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_181789886
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 03:30 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Google is your friend. Het gebruik van plastic rietjes is al in verschillende Amerikaanse steden verboden.
Tja, Murica. Volgens mij gaat het niet over dat derdewereldland.
pi_181790014
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 03:53 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Tja, Murica. Volgens mij gaat het niet over dat derdewereldland.
Die lopen op alles voor.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_181790354
12 paginas.. weet men hier al dat het recyclen van plastic geen reet uit lijkt te maken?
Heeft minder dan 0.15% effect op het hele klimaat en milieu gebeuren.

Overduidelijk niet het antwoord op het probleem in de wereld qua plastic.
  zondag 9 september 2018 @ 15:26:12 #292
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_181797628
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 02:18 schreef Lyrebird het volgende:

Vertel me, Captain Jack Sparrow ( ... ) is dit ook een sneue opmerking? Lees de policy nog eens. Matey.
Welke policy?

quote:
Toen die rietjes op de markt kwamen, voldeden (voldoen) ze aan alle eisen die wij als samenleving aan een product hebben gesteld. Die discussie is er impliciet dus wel geweest.
Geloof je die onzin nou ook echt zelf?

quote:
Een van de redenen dat ik over dat verbod val, is omdat papieren rietjes niet werken. Wie zijn die beroepsrietjesweigeraars die er voor zorgen dat wij met een inferieur product zitten opgescheept?
Natuurlijk werken papieren rietjes wel. Maar rietjes van pasta zijn nog veel beter. Wij zijn die beroepszeiksnorren die bij elke verandering gillen dat ze in hun vrijheid 'beperkt' worden?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 9 september 2018 @ 15:26:40 #293
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_181797636
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 03:30 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Google is your friend.
Nee, hoor. Google is echt niet je vriend.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 9 september 2018 @ 15:32:25 #294
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_181797708
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 06:20 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
12 paginas.. weet men hier al dat het recyclen van plastic geen reet uit lijkt te maken?
Heeft minder dan 0.15% effect op het hele klimaat en milieu gebeuren.

Overduidelijk niet het antwoord op het probleem in de wereld qua plastic.
Het gaat niet alleen om het recyclen van plastic, het gaat om het niet meer produceren van plastic artikelen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_181812346
Overigens zijn dat soort comments bij bestellingen schering en inslag.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 10 september 2018 @ 12:07:21 #296
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181814579
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 06:00 schreef Ridocar het volgende:

..

Maar ik denk dat het gesprek ongeveer zo ging: "...en wilt u alstublieft het plastic rietje achterwege laten? We vervuilen al genoeg en ik wil daar geen bijdrage aan leveren..." Leer mij milieufreaks kennen. Het probleem is dat ze vaak zonder aanleiding al hun preek afsteken.
Ja nou en wat dan nog ??

een ober is een gastheer die zorgt dat gasten zich prettig voelen en die is niet gevraagd om over gasten te oordelen

doe je dat wel dan moet je weg
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181814842
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 03:30 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Google is your friend. Het gebruik van plastic rietjes is al in verschillende Amerikaanse steden verboden.
Ook de eu wil dit invoeren.

Ik ben nu dunne plastic deksels aan het ontwerpen die je als een soort blikjes openen kan openen en een ook weer klotsvast kan afsluiten. ^O^
pi_181815330
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 12:07 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ja nou en wat dan nog ??

een ober is een gastheer die zorgt dat gasten zich prettig voelen en die is niet gevraagd om over gasten te oordelen

doe je dat wel dan moet je weg
Je hebt mijn eerste alinea niet gelezen?

Een gast moet zich dan wel als gast gedragen, en die ober is aan het werk, die zit niet bij een milieufreakbijeenkomst...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  maandag 10 september 2018 @ 13:14:50 #299
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181815651
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2018 12:53 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Je hebt mijn eerste alinea niet gelezen?

Een gast moet zich dan wel als gast gedragen, en die ober is aan het werk, die zit niet bij een milieufreakbijeenkomst...
dondert niet

ober is ober , bek houden en smile
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181815692
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2018 12:20 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ook de eu wil dit invoeren.

Ik ben nu dunne plastic deksels aan het ontwerpen die je als een soort blikjes openen kan openen en een ook weer klotsvast kan afsluiten. ^O^
Maar daarvoor worden toch vaak rietjes niet gebruikt?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Spellchecker maandag 10 september 2018 @ 13:19:30 #301
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181815725
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 09:48 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Overigens zijn dat soort comments bij bestellingen schering en inslag.
Op de bon ja? Nog nooit gezien .....
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')