abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_181716703
https://www.theguardian.c(...)uld-change-your-life

Ik zag net een stukje in de Guardian waarin zes mogelijke scenario's voor de toekomst van drones worden geschetst. Een van die mogelijkheden was om ongelukken van boven het wegdek te filmen, zodat reddingsdiensten weten wat hen te doen staat. Het artikel stelt voor dat de opnames een dubbel doel kunnen hebben. Reddingsdiensten kunnen de opnames tegen geld aan verzekeringsmaatschappijen doorspelen.

Mij lijkt het persoonlijk een onverstandig plan. Het is handig om de schade op beeld te hebben, maar de opnames laten niet zien hoe het ongeluk is ontstaan. Doordat de verzekeraar een beperkt beeld van de situatie krijgt voorgeschoteld, kan het er toe leiden dat onterecht de schade niet wordt vergoedt.

Wat vinden Fokkers van het idee dat dronebeelden van een auto-ongeluk aan de verzekeringsmaatschappij kan worden verkocht ?
Terwijl dieren zich aanpassen aan de wereld om te overleven, veranderen mensen de wereld teneinde méér te zijn. - Paulo Freire
  woensdag 5 september 2018 @ 23:15:17 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_181717445
Dat kan met gewone camera's toch ook al? Ik bedoel, wat voegt een drone daar aan toe?
pi_181717562
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 23:15 schreef BasEnAad het volgende:
Dat kan met gewone camera's toch ook al? Ik bedoel, wat voegt een drone daar aan toe?
Niet iedereen heeft een dashcam in zijn auto en een dashcam crasht meestal tijdens een ongeluk.
Terwijl dieren zich aanpassen aan de wereld om te overleven, veranderen mensen de wereld teneinde méér te zijn. - Paulo Freire
  woensdag 5 september 2018 @ 23:26:08 #4
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_181717757
Ik vind het overigens een verschrikkelijk plan alles van iedereen te filmen en sowieso de verkoop van zulke informatie aan verzekeraars. Hier plant je de zaden mee die uitgroeien tot een vreselijke controlestaat en een verziekte maatschappij waarin je niemand meer kunt vertrouwen. Bovendien lokt het fraude uit en zal het ook het verschil tussen standen en rijk en arm groter maken.
Je voorbeeld van drones staat zo niet op zichzelf, maar is het resultaat van jarenlang populistisch gebrabbel en repressie van bovenaf.

Gelukkig zullen tegen die tijd auto's allemaal al zelfbesturend zijn en zijn burgers niet meer aansprakelijk.
pi_181718036
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 23:26 schreef BasEnAad het volgende:

Bovendien lokt het fraude uit en zal het ook het verschil tussen standen en rijk en arm groter maken.

In wat voor opzicht zou het gebruik van drones het verschil tussen arm en rijk groter maken ?

De drones zijn het eigendom van de reddingsdiensten. Of bedoel je dat rijken de doorverkoop aan verzekeraars kunnen stoppen door daar zelf een som daar tegenover te bieden ? Daar zal de politiek zeker een stokje voor steken dat dit soort praktijken niet kunnen voorkomen. Europese landen zijn tenslotte geen bananenrepublieken.
Terwijl dieren zich aanpassen aan de wereld om te overleven, veranderen mensen de wereld teneinde méér te zijn. - Paulo Freire
  woensdag 5 september 2018 @ 23:41:45 #6
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_181718095
Verzekeraars kunnen nu toch ook al een proces-verbaal opvragen? Of je nu met een klassiek fototoestel een ongevalsanalyse uitvoert of met een drone, voor de verzekeraar maakt dat lijkt mij geen enkel verschil. Al laat de politie een tekenaar opdraven die er eens rustig voor gaat zitten: voor de verzekeraar is het van belang dat er een pv komt. Hoeveel tijd dat ook kost.

Daarentegen is er maatschappelijk gezien wel degelijk noodzaak tot snel - efficiënt - ongevalsonderzoek. Een snelweg uren afsluiten voor onderzoek heeft enorme impact. Dus ik vind het juist positief dat men innoveert om sneller onderzoek te doen. De politie maakt ook al gebruik van geavanceerde technieken zoals drones en "streetview"-auto's. :s)
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_181718096
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 23:18 schreef Ambystoma_mexicanum het volgende:

[..]
een dashcam crasht meestal tijdens een ongeluk.
Hoe kom je aan die wijsheid?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_181718212
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 23:41 schreef Eix het volgende:
Verzekeraars kunnen nu toch ook al een proces-verbaal opvragen? Of je nu met een klassiek fototoestel een ongevalsanalyse uitvoert of met een drone, voor de verzekeraar maakt dat lijkt mij geen enkel verschil. Al laat de politie een tekenaar opdraven die er eens rustig voor gaat zitten: voor de verzekeraar is het van belang dat er een pv komt. Hoeveel tijd dat ook kost.

Daarentegen is er maatschappelijk gezien wel degelijk noodzaak tot snel - efficiënt - ongevalsonderzoek. Een snelweg uren afsluiten voor onderzoek heeft enorme impact. Dus ik vind het juist positief dat men innoveert om sneller onderzoek te doen. De politie maakt ook al gebruik van geavanceerde technieken zoals drones en "streetview"-auto's. :s)
Ik zie de voordelen tegen oponthoud wel in. Punt is alleen dat bij een proces verbaal er een onderzoek door de politie aan voorafgegaan is voordat het naar de verzekeraar wordt doorgespeeld. Nu spelen reddingsdiensten deze beelden door zonder dat de context van deze beelden zijn bediscussieerd. Ik vind dat wel zorgelijk.
Terwijl dieren zich aanpassen aan de wereld om te overleven, veranderen mensen de wereld teneinde méér te zijn. - Paulo Freire
  donderdag 6 september 2018 @ 00:00:10 #9
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_181718502
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 23:47 schreef Ambystoma_mexicanum het volgende:

[..]
Nu spelen reddingsdiensten deze beelden door zonder dat de context van deze beelden zijn bediscussieerd. Ik vind dat wel zorgelijk.
Heb ik in Nederland nog nooit van gehoord. :? Waarom zou een hulpdienst drone beelden opslaan? Sowieso, een drone is zinvol bij een enorm incident zoals die ingestorte brug in Genua. Maar een brandweerman gaat echt niet met een drone spelen als simpelweg een auto geknipt moet worden.

Dus dan komt die drone pas bij het voa-onderzoek van pas. En of zij nu een drone of een normaal fototoestel gebruiken maakt niet uit want het resultaat is het pv. Maar slim gebruik maken van innovatieve middelen zorgt er wel voor dat je efficiënter tot dat resultaat komt.

In dat opzicht zou ik mij meer zorgen maken over "112 pers-fotografen".
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_181718555
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 00:00 schreef Eix het volgende:

[..]

Heb ik in Nederland nog nooit van gehoord. :? Waarom zou een hulpdienst drone beelden opslaan? Sowieso, een drone is zinvol bij een enorm incident zoals die ingestorte brug in Genua. Maar een brandweerman gaat echt niet met een drone spelen als simpelweg een auto geknipt moet worden.

Dus dan komt die drone pas bij het voa-onderzoek van pas. En of zij nu een drone of een normaal fototoestel gebruiken maakt niet uit want het resultaat is het pv. Maar slim gebruik maken van innovatieve middelen zorgt er wel voor dat je efficiënter tot dat resultaat komt.

In dat opzicht zou ik mij meer zorgen maken over "112 pers-fotografen".
In het artikel staat dat de beheerders van deze drones de reddingsdiensten zijn, vandaar mijn opmerking. Dat geeft een nieuwe mogelijkheid voor de verzekeraar om aan informatie te komen over het ongeluk, zonder daarbij gebruik te hoeven maken van het deskundig oordeel van de politie.

Edit: Toegegeven, het artikel schrijft niks over de voorwaarden van het opslaan van deze beelden. Ik weet niet in hoeverre dat tegen privacywetten in gaat.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ambystoma_mexicanum op 06-09-2018 00:12:28 ]
Terwijl dieren zich aanpassen aan de wereld om te overleven, veranderen mensen de wereld teneinde méér te zijn. - Paulo Freire
pi_181719654
Nog meer luchtvervuiling. :r En dan ook nog om voor politiestaathandlangers te spelen. :r
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')