abonnement Unibet Coolblue
pi_181711814
Stel je bent aan het daten en je hebt een diagnose in het autismespectrum. Je date merkt aan je dat je geen standaard persoonlijkheid bent en vind dat juist wel leuk maar weet niet dat het autisme is...

Zou je het vertellen en zo ja, wanneer?
pi_181712524
Even serieus a.u.b.

Zou je het willen weten van iemand die je date?
pi_181712540
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 20:21 schreef Brybry het volgende:
Even serieus a.u.b.

Zou je het willen weten van iemand die je date?
Wat boeit het? Hij/zij vindt je kennelijk leuk om wie je bent. Het komt vast wel een keer ter sprake. Juist als je zegt: "oh ja, nog even iets anders, ik ben een autist", komt dat wat raar over.
pi_181712556
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 20:21 schreef Brybry het volgende:
Even serieus a.u.b.

Zou je het willen weten van iemand die je date?
Wat denk je zelf?
Sorry hoor, maar deze vraag is vrij duidelijk te beantwoorden.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 5 september 2018 @ 20:22:58 #5
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_181712572
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 20:22 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Wat denk je zelf?
Sorry hoor, maar deze vraag is vrij duidelijk te beantwoorden.
Nou, ik denk dat dat per persoon verschillend is.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_181712615
quote:
7s.gif Op woensdag 5 september 2018 20:22 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat boeit het? Hij/zij vindt je kennelijk leuk om wie je bent. Het komt vast wel een keer ter sprake. Juist als je zegt: "oh ja, nog even iets anders, ik ben een autist", komt dat wat raar over.
Ja uiteindelijk wel maar het autisme zorgt wel voor bepaalde vraagtekens die ik dan met een lolletje of een andere waarheid af doe ...
pi_181712632
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 20:22 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Wat denk je zelf?
Sorry hoor, maar deze vraag is vrij duidelijk te beantwoorden.
Ik kan dat niet dus vandaar dat ik de vraag stel..
pi_181712652
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 20:24 schreef Brybry het volgende:

[..]

Ja uiteindelijk wel maar het autisme zorgt wel voor bepaalde vraagtekens die ik dan met een lolletje of een andere waarheid af doe ...
Wat voor vraagtekens bedoel je concreet?
pi_181712685
quote:
9s.gif Op woensdag 5 september 2018 20:26 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat voor vraagtekens bedoel je concreet?
Bepaalde verdieping in het daten/beginnende relatie..
Niet blijven slapen..
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 5 september 2018 @ 20:28:00 #10
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_181712694
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 20:24 schreef Brybry het volgende:

[..]

Ja uiteindelijk wel maar het autisme zorgt wel voor bepaalde vraagtekens die ik dan met een lolletje of een andere waarheid af doe ...
Als er bepaalde 'vraagtekens' komen ('waarom doe je dit/dat, waarom reageer je zo?') of iets dergelijks kun je het best gewoon zeggen, lijkt me. Dat is toch wat anders dan "Neem jij zo nog een toetje? Oh en ik heb autisme."
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_181712740
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 20:28 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Als er bepaalde 'vraagtekens' komen ('waarom doe je dit/dat, waarom reageer je zo?') of iets dergelijks kun je het best gewoon zeggen, lijkt me. Dat is toch wat anders dan "Neem jij zo nog een toetje? Oh en ik heb autisme."
Oké ...ik vind dat best eng namelijk...niet zozeer de reactie van de ander maar meer alsof ik moet zeggen dat ik "iets" heb
pi_181712788
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 19:51 schreef Brybry het volgende:
Stel je bent aan het daten en je hebt een diagnose in het autismespectrum. Je date merkt aan je dat je geen standaard persoonlijkheid bent en vind dat juist wel leuk maar weet niet dat het autisme is...

Zou je het vertellen en zo ja, wanneer?
Label is niet interessant. Zal door de meesten ook niet begrepen worden.

Er zijn vast specifieke karaktereigenschappen die jij hebf waar rekening mee gehouden moet worden. Ik zou die benoemen. Dat geeft iemand handvatten om jou te begrijpen.

Verder is het niet zo heel relevant.
  woensdag 5 september 2018 @ 20:35:02 #13
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_181712888
Er mag gewoon normaal gereageerd worden. Aantal posts verwijderd.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_181712893
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 20:22 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Nou, ik denk dat dat per persoon verschillend is.
Het lijkt me nogal naļef dit soort dingen niet te willen weten.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 5 september 2018 @ 20:39:15 #15
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_181713000
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 20:30 schreef Brybry het volgende:

[..]

Oké ...ik vind dat best eng namelijk...niet zozeer de reactie van de ander maar meer alsof ik moet zeggen dat ik "iets" heb
Tja, als je autisme of iets dergelijks hebt zijn bepaalde zaken nou eenmaal anders. Als iemand bijvoorbeeld begint te vragen waarom je niet blijft slapen en daar bijvoorbeeld twijfels door gaat krijgen, kun je dat toch gewoon aangeven?

Klein voorbeeldje: jaren geleden reisde ik naar Braziliė om m'n vriendin voor het eerst in het echt te bezoeken. In het begin was ik schijnbaar nogal stil, waardoor ze na een paar dagen begon te twijfelen of ik het wel naar m'n zin had (wat zeker wel het geval was). Pas nadat ik een en ander wat uitlegde waren haar twijfels weg en was er geen probleem meer.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_181717523
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 19:51 schreef Brybry het volgende:
Stel je bent aan het daten en je hebt een diagnose in het autismespectrum. Je date merkt aan je dat je geen standaard persoonlijkheid bent en vind dat juist wel leuk maar weet niet dat het autisme is...

Zou je het vertellen en zo ja, wanneer?
Was dat niet hét moment om het even te bespreken? :P
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
pi_181795311
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 20:39 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Tja, als je autisme of iets dergelijks hebt zijn bepaalde zaken nou eenmaal anders. Als iemand bijvoorbeeld begint te vragen waarom je niet blijft slapen en daar bijvoorbeeld twijfels door gaat krijgen, kun je dat toch gewoon aangeven?

Klein voorbeeldje: jaren geleden reisde ik naar Braziliė om m'n vriendin voor het eerst in het echt te bezoeken. In het begin was ik schijnbaar nogal stil, waardoor ze na een paar dagen begon te twijfelen of ik het wel naar m'n zin had (wat zeker wel het geval was). Pas nadat ik een en ander wat uitlegde waren haar twijfels weg en was er geen probleem meer.
Sorry voor mijn late reactie. Dat is wel een mooi voorbeeld inderdaad! Je hebt je vriendin dus flat out verteld dat je autist bent?

Ik neig het binnenkort wel te vertellen, het voelt alsof ik iets verberg en steeds leugentjes moet vertellen om onder bepaalde situaties uit te komen..
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 9 september 2018 @ 12:52:59 #18
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_181795351
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 12:50 schreef Brybry het volgende:

[..]

Sorry voor mijn late reactie. Dat is wel een mooi voorbeeld inderdaad! Je hebt je vriendin dus flat out verteld dat je autist bent?

Ja. Alleen in de jaren daarna hebben we dat steeds genegeerd en zoveel mogelijk gedaan alsof het helemaal niks was waardoor de relatie uiteindelijk klapte, maar goed, dat heeft er verder weinig mee te maken :+

Mijn huidige vriendin, met wie het eerste contact ook online was, heb ik het volgens mij in het allereerste online gesprek al verteld, maar geen idee meer wat aan aanleiding was.

quote:
Ik neig het binnenkort wel te vertellen, het voelt alsof ik iets verberg en steeds leugentjes moet vertellen om onder bepaalde situaties uit te komen..
Beter iemand vertellen wat je 'mankeert' dan steeds leugentjes verzinnen, toch?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_181795791
Je hebt autisme en autisme. Op het moment dat het je leven erg beļnvloedt dan is het wel iets om te bespreken. Als je bijvoorbeeld begeleid woont, of van een wajong leeft omdat werken niet gaat, maar ook als je veel meer structuur nodig hebt en uit balans raakt zonder structuur.

Iemand moet wel weten waar ie aan toe is. Maar ik zou dat niet direct op de eerste date mededelen. Meer als het ter sprake komt, of bijvoorbeeld iets qua gedrag opvalt dat door je autisme veroorzaakt wordt. Dat is het moment om het te bespreken.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 9 september 2018 @ 13:21:19 #20
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_181795824
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 13:19 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Je hebt autisme en autisme. Op het moment dat het je leven erg beļnvloedt dan is het wel iets om te bespreken. Als je bijvoorbeeld begeleid woont, of van een wajong leeft omdat werken niet gaat, maar ook als je veel meer structuur nodig hebt en uit balans raakt zonder structuur.

Iemand moet wel weten waar ie aan toe is. Maar ik zou dat niet direct op de eerste date mededelen. Meer als het ter sprake komt, of bijvoorbeeld iets qua gedrag opvalt dat door je autisme veroorzaakt wordt. Dat is het moment om het te bespreken.
Nou ja, als je leugentjes en dingen moet gaan verzinnen om zaken te 'verbergen', of iemand begint het toch wel wat vreemd te vinden dat je X of Y doet en gaat daar vragen over stellen, dan kun je toch best gewoon open uitleggen waarom je X of Y doet?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 9 september 2018 @ 13:25:29 #21
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_181795876
Niet vertellen. Het is non-informatie, elke autist is anders dus je date kan er niks mee.
  zondag 9 september 2018 @ 13:33:00 #22
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_181796019
Aanvulling: zeg eerder wie jij bent. Dat je je ongemakkelijk voelt als je zomaar blijft slapen (dat is niet voor elke autist zo dus dat zou je er sowieso extra bij moeten zeggen). Wat je wel en niet kan, nodig hebt, wilt, etc. Dat moet en kan je niet allemaal aan autisme ophangen.
Nu autisme steeds negatiever wordt beoordeeld door "de mensen" zal iemand er eerder op afknappen dan eerst eens kijken wat autisme nu eigenlijk is, en dan uitvissen wat jouw versie is.
pi_181796529
Zolang je date je leuk vind zou ik niet zo snel iets vertellen.
  zondag 9 september 2018 @ 14:53:27 #24
479857 mercimarci
To be weak is to be not strong
pi_181797192
Eerlijkheid is altijd goed. Als je direct ook alle dingen verteld die je in je leven verkeerd hebt gedaan dan weet ze dat ook.
Trying to bring me down, but you can't.
Got lots to say but I won't.
Forgot the ages of man and dragons.
Never shy away from your past and keep hopeful no matter what happens, everything will be fine. Just keep your head up and stay strong
pi_181808283
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 13:21 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Nou ja, als je leugentjes en dingen moet gaan verzinnen om zaken te 'verbergen', of iemand begint het toch wel wat vreemd te vinden dat je X of Y doet en gaat daar vragen over stellen, dan kun je toch best gewoon open uitleggen waarom je X of Y doet?
Dat is toch wat ik aangeef? Als het ter sprake komt of bepaalde dingen gaan opvallen. Maar anders niet meteen nee.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')