abonnement Unibet Coolblue
pi_181703512
Je kunt in ieder geval in een huis wonen dat al afbetaald is. Als je geen hypotheek of huur hoeft te betalen, zal dat al een aardig stuk stress wegnemen.

Huizen kopen om te verhuren is trouwens ook een heel mooi winstmodel, misschien kun je daar eens naar kijken. En laat je ook helpen door iemand, bijvoorbeeld je vader of moeder.

Als verhuurder houdt je ook nog aardig wat tijd over. Tijd die je mooi kunt gebruiken om te doen wat je leuk vindt. Hopelijk zit daar iets tussen wat ook geld oplevert, dan kun je dat gewoon parttime doen.

Het is allemaal wat praktisch, maar zo werkt het leven wel. Kijk voor de rest niet teveel naar anderen, het is niet zo dat je carrière moet maken omdat anderen dat ook doen.
pi_181708744
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 11:59 schreef Drug het volgende:
Als je wil maak ik je beroemd
Ik heb hier gloednieuwe Nike Roche sneakers. Kopen? 1 euro!
pi_181709427
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 12:32 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Ik herken een aantal zaken wel uit mijn eigen verleden... altijd in controle willen zijn, hoge mate van stress over 'what if' gedachten, ook met betrekking tot "ziek" zijn. Dingen moeten en forceren omdat het sociaal/maatschappelijk wenselijk zou zijn. Ik weet hoe zwaar dit kan zijn, dus de lichamelijke klachten verbazen mij niets. Vele dagelijkse dingen worden op den duur een gevecht. Ieder druppeltje doet iedere keer de emmer overlopen, en iets vormt al snel dat druppeltje, want overprikkeld as a motherfucker omdat je radar op high alert staat en in overdrive werkt.

Tegenwoordig, zelden last van, hoewel er altijd wel een klein restantje achterblijft.

Wat voor tips/hulp krijg je van je psycholoog? Enige idee van de bron/oorzaak van je gedachtenpatroon?
Bedankt voor delen. Ik herken me erg in jouw beschrijving. Voornamelijk ook altijd high alert en overdrive, en dat leid bij mij gewoon tot zeer imulsieve reacties. Ik heb nooit een lange termijn plan of doel gehad.

De psycholoog probeert mij voornamelijk te duwen naar het krijgen van structuur en ook om stressfactoren te vermijden.

Ik heb geen idee wat de bron/oorzaak is van mijn gedachten patroon. Ik vermoed wellicht dat het te maken heeft gehad met nooit het hebben van structuur en nooit echt iets zelf voor elkaar gekregen te hebben. Ik ken dus denk ik niet de relatie tussen input --> output.
pi_181709556
Iemand heeft mij een PM gestuurd, bedankt voor de link naar litaratuur. Ik kan je echter niet terug PMEn want ik heb een nieuw account.
pi_181710132
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 18:25 schreef gad12345 het volgende:

[..]

Bedankt voor delen. Ik herken me erg in jouw beschrijving. Voornamelijk ook altijd high alert en overdrive, en dat leid bij mij gewoon tot zeer imulsieve reacties. Ik heb nooit een lange termijn plan of doel gehad.

De psycholoog probeert mij voornamelijk te duwen naar het krijgen van structuur en ook om stressfactoren te vermijden.

Ik heb geen idee wat de bron/oorzaak is van mijn gedachten patroon. Ik vermoed wellicht dat het te maken heeft gehad met nooit het hebben van structuur en nooit echt iets zelf voor elkaar gekregen te hebben. Ik ken dus denk ik niet de relatie tussen input --> output.
Vaak hebben ervaringen uit de jeugdperiode er mee te maken. Aangeleerde onzekerheid door afkeuring, wantrouwen, misbruik, verwaarlozing, vernedering, verwend zijn, te veilige opvoeding of een combinatie van eerdergenoemden. Je verliest vertrouwen in je eigen kunnen en projecteert dit op den duur ook op andere zaken en situaties. De wereld, andere mensen, je lichaam, etc etc.
pi_181710969
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 18:50 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Vaak hebben ervaringen uit de jeugdperiode er mee te maken. Aangeleerde onzekerheid door afkeuring, wantrouwen, misbruik, verwaarlozing, vernedering, verwend zijn, te veilige opvoeding of een combinatie van eerdergenoemden. Je verliest vertrouwen in je eigen kunnen en projecteert dit op den duur ook op andere zaken en situaties. De wereld, andere mensen, je lichaam, etc etc.
Wat was dat bij jou dan? Ik had nooit echt problemen, ik was ''populair'' op de basis school en ook deels op de middelbare. Ik had vaak ouders die ruzie hadden (psycholoog denkt dat dit een bron van dit alles kan zijn) en was onzeker over m'n lichaam.
pi_181721465
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 19:18 schreef gad12345 het volgende:

[..]

Wat was dat bij jou dan? Ik had nooit echt problemen, ik was ''populair'' op de basis school en ook deels op de middelbare. Ik had vaak ouders die ruzie hadden (psycholoog denkt dat dit een bron van dit alles kan zijn) en was onzeker over m'n lichaam.
Te veilige opvoeding (vorm van wantrouwen), dagelijkse vernederingen en afkeuring door oudere broer, gebrek aan voorbeeldsfiguren in familie/gezin (sociaal, werk, sport etc), bijstand eenoudergezin, moeder die geen nee kon zeggen dus verwend.
pi_181724367
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 09:06 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Te veilige opvoeding (vorm van wantrouwen), dagelijkse vernederingen en afkeuring door oudere broer, gebrek aan voorbeeldsfiguren in familie/gezin (sociaal, werk, sport etc), bijstand eenoudergezin, moeder die geen nee kon zeggen dus verwend.
Vervelende situatie :(
  donderdag 6 september 2018 @ 12:09:58 #34
471241 NoFrauds
Niet je fokking moeder
pi_181724884
Okee, heb je je wel eens op AD(H)D laten testen? Niet gestructureerd kunnen zijn is daar een onderdeel van.

Verder heb je als het zo op mij overkomt meer en betere/andere hulp nodig. Je klinkt urgenter dan een keer per week naar een psycholoog. Misschien krijg je wel de verkeerde behandeling. Ik kan het weten, want ik heb jarenlang te oppervlakkige behandelingen gehad voor een veel dieperliggend probleem. Pas toen ik op de crisisdienst kwam, kwam men erachter. Dat is dus na 9 jaar gezeik en aankloten. Ik zou dus alle zeilen bijzetten om betere/andere hulp te krijgen, je moet echt dieper naar de oorzaak van je problemen. Heb je mensen in je omgeving die je hierbij kunnen helpen? Ook heel belangrijk. Zeg tegen ze dat het niet goed gaat en vraag om hulp.
Ik hou niet van fraude.
  donderdag 6 september 2018 @ 12:11:09 #35
471241 NoFrauds
Niet je fokking moeder
pi_181724909
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 19:18 schreef gad12345 het volgende:

[..]

Wat was dat bij jou dan? Ik had nooit echt problemen, ik was ''populair'' op de basis school en ook deels op de middelbare. Ik had vaak ouders die ruzie hadden (psycholoog denkt dat dit een bron van dit alles kan zijn) en was onzeker over m'n lichaam.
Nou, daar heb je dus misschien al een oorzaak. Blijven graven!
Ik hou niet van fraude.
pi_181726695
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 11:46 schreef gad12345 het volgende:

[..]

Vervelende situatie :(
Yup, and that's not even the half of it.

Zoals NoFrauds ook zegt, kun je je ook laten testen op AD(H)D. Deze test kun je bij je psycholoog aanvragen. Geen garanties, ook al wijst de test richting AD(H)D, maar voor sommige mensen kan het helpen om van daaruit specifieke hulp te krijgen.

Ik vind de hulp die je krijgt vrij gebrekkig, als dat het enige is wat je psycholoog je aanbiedt.
pi_181754823
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 12:09 schreef NoFrauds het volgende:
Okee, heb je je wel eens op AD(H)D laten testen? Niet gestructureerd kunnen zijn is daar een onderdeel van.

Verder heb je als het zo op mij overkomt meer en betere/andere hulp nodig. Je klinkt urgenter dan een keer per week naar een psycholoog. Misschien krijg je wel de verkeerde behandeling. Ik kan het weten, want ik heb jarenlang te oppervlakkige behandelingen gehad voor een veel dieperliggend probleem. Pas toen ik op de crisisdienst kwam, kwam men erachter. Dat is dus na 9 jaar gezeik en aankloten. Ik zou dus alle zeilen bijzetten om betere/andere hulp te krijgen, je moet echt dieper naar de oorzaak van je problemen. Heb je mensen in je omgeving die je hierbij kunnen helpen? Ook heel belangrijk. Zeg tegen ze dat het niet goed gaat en vraag om hulp.
Mijn ouders weten dit en proberen te helpen, zover mogelijk. Mijn moeder heeft jaren lang, tevergeefs, in het verleden bij een pscyholoog gelopen dus die is uberhaubt een beetje skeptisch.

Ik zal de ADHD test ter sprake brengen.
pi_181754830
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 14:03 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Yup, and that's not even the half of it.

Zoals NoFrauds ook zegt, kun je je ook laten testen op AD(H)D. Deze test kun je bij je psycholoog aanvragen. Geen garanties, ook al wijst de test richting AD(H)D, maar voor sommige mensen kan het helpen om van daaruit specifieke hulp te krijgen.

Ik vind de hulp die je krijgt vrij gebrekkig, als dat het enige is wat je psycholoog je aanbiedt.
Bedankt voor je reactie.
pi_181756468
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 17:31 schreef gad12345 het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie.
Alsjeblieft. Wat studeer je eigenlijk?
pi_181766382
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 14:03 schreef Cockwhale het volgende:

Yup, and that's not even the half of it.

Zoals NoFrauds ook zegt, kun je je ook laten testen op AD(H)D. Deze test kun je bij je psycholoog aanvragen. Geen garanties, ook al wijst de test richting AD(H)D, maar voor sommige mensen kan het helpen om van daaruit specifieke hulp te krijgen.

Ik vind de hulp die je krijgt vrij gebrekkig, als dat het enige is wat je psycholoog je aanbiedt.
Welkom in de wereld van de psychologische hulpverlening! Waar theorie en mooie beloftes iets heel anders zijn dan de praktijk

quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 12:09 schreef NoFrauds het volgende:
Okee, heb je je wel eens op AD(H)D laten testen? Niet gestructureerd kunnen zijn is daar een onderdeel van.

Verder heb je als het zo op mij overkomt meer en betere/andere hulp nodig. Je klinkt urgenter dan een keer per week naar een psycholoog. Misschien krijg je wel de verkeerde behandeling. Ik kan het weten, want ik heb jarenlang te oppervlakkige behandelingen gehad voor een veel dieperliggend probleem. Pas toen ik op de crisisdienst kwam, kwam men erachter. Dat is dus na 9 jaar gezeik en aankloten. Ik zou dus alle zeilen bijzetten om betere/andere hulp te krijgen, je moet echt dieper naar de oorzaak van je problemen. Heb je mensen in je omgeving die je hierbij kunnen helpen? Ook heel belangrijk. Zeg tegen ze dat het niet goed gaat en vraag om hulp.
Dus je adviseert de ts om het uit de hand te laten lopen dat ze bij crisisdienst terecht komt? Dat kun je niet zelf, of anders is het onverstandig. Goed gezegd; alleen dan helpen ze je echt voor dingen die ze eerst als luxeproblemen zagen, zoals adhd klachten. Of nou ja.. Zelf keer ook in ziekenhuis beland, had geen enkel effect op behandeling. Waarschijnlijk had het nog wat levensbedreigender moeten zijn geweest. Waar ligt de grens voor hen waarna ze je wel serieuzer moeten nemen dan alle anderen die ze maar behandelen om de wachtlijst weg te werken maar verder geen serieuze behandeling aanbieden vraag ik me af? Bijna gelukte zelfmoord? Ik ga het niet uittesten, raad het ook niemand aan.

[ Bericht 10% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 08-09-2018 08:28:23 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_181767088
Een gezellig, klein huisje kopen, dan heb je dat al op het droge en hoef je je daar al nooit meer zorgen over te maken. Daarna tijdelijk, al is het parttime een simpel baantje gaan doen. Ergens in een fabriek ofzo. Dat je wel bezig bent maar waar geen echte verwachtingen zijn.
Ondertussen je bloed nog eens laten testen op tekorten, vooral b12.
Dan inderdaad laten testen op ADHD en ADD.
Je eventuele opleiding kan later ook nog, dus laat dat even los! En kijk aub niet meer naar andere mensen. Het kan er misschien leuk uit zien maar je weet nooit wat daar echt speelt.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  zaterdag 8 september 2018 @ 17:07:31 #42
471241 NoFrauds
Niet je fokking moeder
pi_181774852
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 06:23 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Welkom in de wereld van de psychologische hulpverlening! Waar theorie en mooie beloftes iets heel anders zijn dan de praktijk

[..]

Dus je adviseert de ts om het uit de hand te laten lopen dat ze bij crisisdienst terecht komt? Dat kun je niet zelf, of anders is het onverstandig. Goed gezegd; alleen dan helpen ze je echt voor dingen die ze eerst als luxeproblemen zagen, zoals adhd klachten. Of nou ja.. Zelf keer ook in ziekenhuis beland, had geen enkel effect op behandeling. Waarschijnlijk had het nog wat levensbedreigender moeten zijn geweest. Waar ligt de grens voor hen waarna ze je wel serieuzer moeten nemen dan alle anderen die ze maar behandelen om de wachtlijst weg te werken maar verder geen serieuze behandeling aanbieden vraag ik me af? Bijna gelukte zelfmoord? Ik ga het niet uittesten, raad het ook niemand aan.
Uh nee dat adviseer ik niet, waar de fuck lees je dat? Ik adviseer om om andere hulp te vragen en om z'n omgeving (meer) in te schakelen. Natuurlijk adviseer ik TS niet om het uit de hand te laten lopen.
Ik hou niet van fraude.
pi_181781868
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 12:09 schreef NoFrauds het volgende:
Okee, heb je je wel eens op AD(H)D laten testen? Niet gestructureerd kunnen zijn is daar een onderdeel van.

Verder heb je als het zo op mij overkomt meer en betere/andere hulp nodig. Je klinkt urgenter dan een keer per week naar een psycholoog. Misschien krijg je wel de verkeerde behandeling. Ik kan het weten, want ik heb jarenlang te oppervlakkige behandelingen gehad voor een veel dieperliggend probleem. Pas toen ik op de crisisdienst kwam, kwam men erachter. Dat is dus na 9 jaar gezeik en aankloten. Ik zou dus alle zeilen bijzetten om betere/andere hulp te krijgen, je moet echt dieper naar de oorzaak van je problemen. Heb je mensen in je omgeving die je hierbij kunnen helpen? Ook heel belangrijk. Zeg tegen ze dat het niet goed gaat en vraag om hulp.
dat is dus de realiteit, was je niet op die crisisdienst beland dan was niemand erachter gekomen omdat ze het daarvoor kennelijk niks interesseerden
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  zondag 9 september 2018 @ 13:48:56 #44
471241 NoFrauds
Niet je fokking moeder
pi_181796330
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 21:52 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

dat is dus de realiteit, was je niet op die crisisdienst beland dan was niemand erachter gekomen omdat ze het daarvoor kennelijk niks interesseerden
Oh, jij bent zo'n pessimist bij wie het glas altijd halfleeg is. Daar ga ik niet mee in discussie.
Ik hou niet van fraude.
  zondag 9 september 2018 @ 17:08:48 #45
375333 Drogonno
Dromer des levens
pi_181799124
Maak een strandwandeling op je blote voeten
pi_181799146
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 11:58 schreef Drug het volgende:
Dm voor business opportunity
:D
pi_181811685
Is emdr of gedragstherapie geen optie voor je?
pi_181811737
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 11:46 schreef gad12345 het volgende:

[..]

De psycholoog adviseert vooral om het rustig aan te doen en mij te focussen op het aanbrengen van structuur en hobbies. Beide wat ik niet heb. Ik probeer dat maar elke keer val ik weer terug in oude patronen. Hij probeert verder te achterhalen wat de oorzaak van mijn klachten is. Want ik ben me er van bewust dat ik het echt niet slecht heb, maar toch zeer slecht voel.

Het was vrij intens maar die wereld an sich kon ik goed aan ondanks al deze ellende (qua gevoel).
Gebruik die vijf ton om de druk van de studie af te halen. Je mag er dus zonder probleem een kaartje langer over doen!

Opgeven zal je je waarschijnlijk aalleen slechter doen voelen. Dus breng structuur aan en volg dienden ook. En aangezien je een leuk vermogen apart hebt staan mag er nog vanalles mis gaan. Echter is vijf ton niet genoeg voor een pensioen, dus doenopnjengemak een studie, mak plezier, reis tussendoor en leer jezelf te accepteren.
Whatever...
pi_181829180
Heb je niet ook dingen waar je voldoening en/of plezier uit haalt? ik weet niet of reizen in die categorie valt, ik bedoel het eigenlijk meer in de zin van hoe besteed je je weekenden?

Je komt over alsof je iets nodig hebt dat je mentale energie geeft. Ik weet alleen niet wat jou energie zou geven, dat is erg persoonlijk. Voor de een is het een biertje gaan drinken met vrienden op een festival, een ander leest liever een boek met een goed verhaal.

En als je het niet weet, probeer dingen uit. Doe eens gek, ga op dansles.
pi_181829499
Naast je lijden door angsten zorgt de manier waarop je naar jezelf kijkt ook nog voor veel lijden, denk ik. Je schrijft dat je niets bereikt hebt en eigenlijk maar laf en een zeurpiet bent. Waarom ben je zo streng voor jezelf?

Het is denk ik een goed idee om met je psycholoog te bespreken hoe nu verder. Misschien helpen zijn adviezen niet zo goed voor je, en is er een andere vorm van hulp waar je meer bij gebaat bent.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')