Sorry voor de late reactie. Heb weinig tijd gehad de laatste 2 weken...
Heb mijn buurman mee laten kijken en hij zag dat er benzine in de kap lag. We zijn toen verder gaan kijken en zagen dat het vlotterbakje lekte. Doordat hij lekte kwam er te weinig benzine in de cilinder dus sloeg niet aan want de ontsteking was goed. De vorige eigenaar heeft blijkbaar het vlotterbakje te hard aangedraaid want hij was al gerepareerd met lijm en lijm en benzine gaan niet samen... Stom dat ik het niet eerder heb gezien ook niet met het schoonmaken van de carbaruteur, maar gelukkig loopt hij nu 😊.
Bedankt voor t meedenken! Ben door alles zeker wat wijzer geworder.
Wil ook nog wat anders meegeven en hoop dat iemand er wat aan heeft die bijv hierop googled.
Zoals de buitenboordmotor heb ik ook mn rubberboot 2de hands gekocht. De vorige eigenaar zei dat hij plakte en vies was en dat ik alles er zo eraf kon poetsen. Toen ik thuis was ging het plakken er niet af. Heb toen wat op internet gezocht en vond dat het plakken door de UV stralen van de zon kwam. Heb toen wat bedrijven gebeld en ze zeiden allemaal, op een na, dat de boot op was en dat ik een nieuwe gaan moest kopen. Een bedrijf die ervaring had met rubberboten opknappen zei dat je het kon verven met speciale rubberboot verf en dat het plakken door een lagje wat je erop smeerde dan zou ophouden. Ik heb toen verf gekocht (veneziani gummipaint), geverft en het werkt perfect! De boot ziet er weer uit als nieuw.
Dus als ik n tip mag geven, als je rubberboot plakt: verf hem. Het materiaal is natuurlijk niet nieuw maar als je er gewoon mee vaard kan hij nog jaren mee.
Een potje verf kost 30 euro en ik had 3 potjes van 375 ml nodig voor n rubberboot van 3,10 m.
Voordat je de verf aanbrengt, de boot zo goed mogelijk schoonmaken met rubberboot cleaner (en n wonderspons als het er niet afgaat), dan dun met thinner ontvetten, opschuren met schuurpapier 80 en als laatste met n droge schone doek alles schoonvegen.
Hoop dat mensen er wat aan hebben.