abonnement Unibet Coolblue
pi_181691443
Zoals tt al zegt.

Er is iemand achterop mijn auto gereden. Flink wat schade aan de auto.
Nu heeft zijn verzekering een expert gestuurd en deze wil de auto op bieden zetten. Wat houdt dit precies in en wat moet ik hiervan verwachten? De situatie is onbekend voor mij.

Alvast bedankt voor de reacties
pi_181691580
quote:
Dat denk ik niet aangezien de expert het over een wrak had. En niet voor de reparatie.
  dinsdag 4 september 2018 @ 21:15:39 #4
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_181691594
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 21:10 schreef pascalb112 het volgende:
Nu heeft zijn verzekering een expert gestuurd en deze wil de auto op bieden zetten.
Zou ik nooit mee akkoord gaan. Doet een of andere heikneuter het voor de laagste prijs.
Mijn verzekeraar eist dat het bij aangesloten schadebedrijven gerepareerd wordt. Andere bedrijven worden gewoon niet vergoed. Ook niet dezelfde service met vervangend vervoer en zulks....

-edit- zie nu je tweede post. Ze zullen hem voor onderdelen verkopen. Zolang jij maar iig de dagwaarde terugkrijgt, maar dat zal wel. Helaas koop je daar nooit hetzelfde voor.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_181691711
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 21:15 schreef goed_volk het volgende:

[..]

Zou ik nooit mee akkoord gaan. Doet een of andere heikneuter het voor de laagste prijs.
Mijn verzekeraar eist dat het bij aangesloten schadebedrijven gerepareerd wordt. Andere bedrijven worden gewoon niet vergoed. Ook niet dezelfde service met vervangend vervoer en zulks....

-edit- zie nu je tweede post. Ze zullen hem voor onderdelen verkopen. Zolang jij maar iig de dagwaarde terugkrijgt, maar dat zal wel. Helaas koop je daar nooit hetzelfde voor.
Is het verstandig om hiervoor misschien rechtsbijstand in te schakelen om er misschien meer uit te krijgen aangezien de tegenpartij schuld heeft bekend op het schade formulier? Of zal dit weinig effect hebben?
  dinsdag 4 september 2018 @ 21:20:20 #6
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_181691757
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 21:19 schreef pascalb112 het volgende:

[..]

Is het verstandig om hiervoor misschien rechtsbijstand in te schakelen om er misschien meer uit te krijgen aangezien de tegenpartij schuld heeft bekend op het schade formulier? Of zal dit weinig effect hebben?
Ik verwacht weinig resultaat, maar zou het iig bij je eigen verzekering navragen. Lijkt me dat die ook in dit geval jouw belangen behartigt.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_181691832
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 september 2018 21:20 schreef goed_volk het volgende:

[..]

Ik verwacht weinig resultaat, maar zou het iig bij je eigen verzekering navragen. Lijkt me dat die ook in dit geval jouw belangen behartigt.
Mijn verzekering doet eigenlijk helemaal niks aangezien ik WA plus verzekerd ben.. in het geval van all risk hadden ze wel iets gedaan.
  dinsdag 4 september 2018 @ 21:24:47 #8
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_181691920
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 21:22 schreef pascalb112 het volgende:

[..]

Mijn verzekering doet eigenlijk helemaal niks aangezien ik WA plus verzekerd ben.. in het geval van all risk hadden ze wel iets gedaan.
Zit daar geen rechtbijstandsclausule oid bij? Ik kan me niet voorstellen dat dit contact niet via je eigen verzekering loopt. Ik heb een enkele keer een dergelijk geval meegemaakt en werd door mijn verzekering op de hoogte gehouden. Ik had nooit direct met de tegenpartij of zijn/haar verzekering van doen....
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_181692359
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 21:24 schreef goed_volk het volgende:

[..]

Zit daar geen rechtbijstandsclausule oid bij? Ik kan me niet voorstellen dat dit contact niet via je eigen verzekering loopt. Ik heb een enkele keer een dergelijk geval meegemaakt en werd door mijn verzekering op de hoogte gehouden. Ik had nooit direct met de tegenpartij of zijn/haar verzekering van doen....
Ik heb wel een aparte rechtsbijstand. Deze moet ik wel apart inschakelen. Maar ik heb in vol vertrouwen zelf de verzekering van de tegenpartij opgebeld.
En wilde graag dat een expert kwam en die is vandaag geweest bij ons vaste autobedrijf en die melde mij vandaag dat de auto wordt aangeboden voor biedingen aangezien de garage en de expert er niet echt uitkwamen.


Lijkt me misschien wel verstandig om toch rechtsbijstand te gaan vragen op dit moment
  dinsdag 4 september 2018 @ 22:31:33 #10
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_181693707
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 21:38 schreef pascalb112 het volgende:

[..]

Ik heb wel een aparte rechtsbijstand. Deze moet ik wel apart inschakelen. Maar ik heb in vol vertrouwen zelf de verzekering van de tegenpartij opgebeld.
En wilde graag dat een expert kwam en die is vandaag geweest bij ons vaste autobedrijf en die melde mij vandaag dat de auto wordt aangeboden voor biedingen aangezien de garage en de expert er niet echt uitkwamen.

Lijkt me misschien wel verstandig om toch rechtsbijstand te gaan vragen op dit moment
Rechtsbijstand doen, en wel NU.

Taxateur van de tegenpartij.. uhhuh.. expert van je eigen verzekering laten kijken, sowieso hoef je niet accoord te gaan.. niks tekenen iig voor je met je 'eigen' mensen hebt gesproken.. die expert van de overkant is er om je te naaien.

Er is een wezenlijk verschil tussen de dagwaarde en de werkelijke waarde.. ga maar eens winkelen voor een vergelijkbare auto en wat die je gaat kosten.. die kant moet je op.. waarde van het wrak (als je hem niet wilt houden) moeten zij aanvullen totdat jij schadeloos bent.. niet tot de uiterste lage lowball dagwaarde die hij maar ergens kan vinden.. Het is die kerel zijn werk om je onder tafel te lullen om je maar zo weinig mogelijk uit te hoeven betalen.

Schade kun je evt laten taxeren door een schadebedrijf (kost je wel geld). Daadwerkelijke dagwaarde zijn tabelletjes en boekjes voor, maar die is meestal gebaseerd op handelsprijzen, en dat is gestoord weinig. JIJ moet voor het uitgekeerde bedrag een vergelijkbare auto terug kunnen kopen zonder al te veel problemen. Overleg ook bonnen van recent onderhoud en accessoires e.d., hoort er allemaal bij. En vraag naar de mogelijkheden voor vervangend vervoer als je dat nodig hebt,

Maar geef het maar aan je RBS, daar betaal je ze voor.. laat hen het maar opknappen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_181694392
Poeier die expert af en eis dingen
U MAD?
pi_181696523
Stel de veroorzaker 100% aansprakelijk voor alle schade, als zijn verzekering maar een deel van de schade vergoed dan moet je er met hem samen uitkomen.
pi_181696664
Nooit akkoord gaan met eerste vergoeding.
Wanneer geen schuld ook flink klagen over pijn in de nek en gelijk naar de dokter.

[ Bericht 51% gewijzigd door #ANONIEM op 05-09-2018 03:19:38 ]
pi_181701687
We hoeven niet meteen de verzekeraar en taxateur van oplichting te beschuldigen, zonder alle feiten te kennen. Bij ons ging het, na een total loss ongeluk buiten onze schuld, als volgt.
1. Taxateur schat de dagwaarde in (was bij ons nog geen 500 euro minder dan de tweedehands koopprijs drie jaar daarvoor)
2. Het wrak wordt te koop gezet op een speciaal daarvoor bedoelde website. Iemand biedt dan waarschijnlijk 1000 euro, of wat de reserveonderdelen nog waard zijn.
3. Van de verzekering van de tegenpartij kregen wij direkt de dagwaarde minus de 1000 euro die voor het wrak geboden is. Inclusief contactgegevens van de bieder, met de garantie dat die de auto zonder onderhandelen op komt halen. Als je wilt hoef je alleen maar ja te zeggen, en je hoeft niks te regelen behalve de sleutel aan de opkoper te geven. Je hebt dan precies de dagwaarde terug gekregen. Als je wilt kan je ook het wrak zelf houden of zelf proberen te verkopen. Eigenlijk dus een heel eerlijk proces, waar je helemaal zelf mag bepalen wat er met je auto gebeurt. Wij hebben het wrak zelf nog te koop gezet en daardoor 500 euro extra er uit gehaald.

In ons geval was er, tot hier aan toe, geen enkele reden om de tegenverzekering of taxateur van wat dan ook te beschuldigen.

Waar je wel heel erg mee op moet passen, is waar je voor de rest nog je handtekening op zet! Bij de brief waar in stond wat de dagwaarde was, zat ook een papiertje waar je iets kan ondertekenen dat je het bedrag aanneemt en voor der rest van alle claims af ziet. Dit hoef je niet te ondertekenen! Dat geld voor je auto krijg je sowieso, ook zonder iets te ondertekenen. Stuur je het wel terug, dan blijf je zitten op alle andere kosten die eventueel er nog komen, omdat je tenslotte officieel te kennen hebt gegeven af te zien van alle verdere claims. Bij ons was dat bijvoorbeeld de kosten voor de brandweer (trambaan vrij maken), afslepen naar de garage, autobahn vignette voor de rest van het jaar, administratiekosten afmelden parkeervergunning, enz. Uiteindelijk heeft een advocaat met een standaardbrief zelfs nog een paar duizend smartegeld en fysiotherapiekosten er uit gehaald. Alles bij elkaar ongeveer even veel als 2/3 van de dagwaarde van de auto.

Dus nogmaals, onderteken niets waardoor je van eventuele verdere claims afziet!
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_181704915
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 12:05 schreef knoopie het volgende:
We hoeven niet meteen de verzekeraar en taxateur van oplichting te beschuldigen, zonder alle feiten te kennen.
...
Dus nogmaals, onderteken niets waardoor je van eventuele verdere claims afziet!
Hier zie ik toch een tegenstelling in je post. Ondanks dat je strafrechtelijk gezien hier inderdaad niet van oplichting kan spreken, is de verzekering niet een partij die jouw belangen behartigt. Het is daarom ook altijd zaak om te onderhandelen en inderdaad niets blind te tekenen.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182129454
Bedankt voor alle reacties. De verzekering heeft inmiddels netjes het bedrag uitbetaald waar ons eigen garage bedrijf vanuit gegaan is. Dus het netjes opgelost
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')