abonnement Unibet Coolblue
pi_181690728
Is de kans op ziektes groter wanneer er veel vluchtelingen komen?
Puur wetenschappelijke vraag.
Is er dus een grotere kans dat ziektes worden overgedragen van mens op mens door mensen uit bepaald onderontwikkelde landen?
pi_181690911
Jazeker.
pi_181691051
Ja
Ik zwaai naar dieren.
  dinsdag 4 september 2018 @ 21:14:06 #4
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_181691553
Valt wel mee.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_181691895
Niet groter dan je op een willekeurige dag in het OV begeven.

Al zou ik er geen onbeschermde seks mee hebben.
blablablabla
  dinsdag 4 september 2018 @ 21:25:01 #6
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_181691930
Interessant topic! Nu graag nog de onderbouwde reacties ^O^
With the stars as her umbrella
pi_181692511
Ligt er aan waar de vluchtelingen vandaan komen.

Buiten europa zijn er bv veel gebieden waar weinig gevaccineerd word. Hierdoor is er dus een groter risico.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_181694244
Vluchtelingen hebben we hier niet.
  woensdag 5 september 2018 @ 07:29:21 #10
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_181697735
Op de website van het RIVM het volgende:

‘Een deel van de asielzoekers komt uit gebieden waar de gezondheidszorg niet goed functioneert. Ook is de gezondheidstoestand van asielzoekers door de vaak lange, vermoeiende reis niet optimaal. Daarom is het belangrijk de gezondheid van de asielzoekers goed in de gaten te houden. Toch is de kans op import van infectieziekten door asielzoekers klein. Omdat de infectieziektebestrijding in Nederland goed is georganiseerd is het risico op verdere verspreiding van dergelijke ziekten onder de Nederlandse bevolking gering.’

Tegelijkertijd las ik nieuwsberichten (2016) dat de screening van asielzoekers beter moet.

Kinderen van asielzoekers waarvan geen of onduidelijk bewijs is dat ze alle inentingen in her verleden hebben ontvangen, krijgen het Rijksvaccinatieprogramma aangeboden
https://rijksvaccinatiepr(...)/veelgestelde-vragen

Vooralsnog lijkt het niet dat er een grotere kans is op infectieziektes. Maar hulpverleners en andere beroepsgroepen die direct met asielzoekers te maken hebben, moeten een aantal zaken in acht nemen:
https://www.arbo-online.n(...)sielzoekers-10113025
Scabiës :9
With the stars as her umbrella
  woensdag 5 september 2018 @ 07:36:09 #11
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_181697782
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 07:29 schreef -Miauw- het volgende:
Op de website van het RIVM het volgende:

‘Een deel van de asielzoekers komt uit gebieden waar de gezondheidszorg niet goed functioneert. Ook is de gezondheidstoestand van asielzoekers door de vaak lange, vermoeiende reis niet optimaal. Daarom is het belangrijk de gezondheid van de asielzoekers goed in de gaten te houden. Toch is de kans op import van infectieziekten door asielzoekers klein. Omdat de infectieziektebestrijding in Nederland goed is georganiseerd is het risico op verdere verspreiding van dergelijke ziekten onder de Nederlandse bevolking gering.’

Tegelijkertijd las ik nieuwsberichten (2016) dat de screening van asielzoekers beter moet.

Kinderen van asielzoekers waarvan geen of onduidelijk bewijs is dat ze alle inentingen in her verleden hebben ontvangen, krijgen het Rijksvaccinatieprogramma aangeboden
https://rijksvaccinatiepr(...)/veelgestelde-vragen

Vooralsnog lijkt het niet dat er een grotere kans is op infectieziektes. Maar hulpverleners en andere beroepsgroepen die direct met asielzoekers te maken hebben, moeten een aantal zaken in acht nemen:
https://www.arbo-online.n(...)sielzoekers-10113025
Scabiës :9
Eigdnlijk zou het binnenhalen van vluchtelingen de kans op verspreiding van inectieziekten kunnen verkleinen door de vaccinatiegraad weer boven 95% te brengen. Vluchtelingen zijn dus juist goed voor de algemene gezondheid.
  woensdag 5 september 2018 @ 08:09:21 #12
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_181698080
quote:
10s.gif Op woensdag 5 september 2018 07:36 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Eigdnlijk zou het binnenhalen van vluchtelingen de kans op verspreiding van inectieziekten kunnen verkleinen door de vaccinatiegraad weer boven 95% te brengen. Vluchtelingen zijn dus juist goed voor de algemene gezondheid.
_O-
With the stars as her umbrella
pi_181698741
Als dat zo was, zou je veel meer infectieziekten moeten zien binnen asielzoekerscentra dan buiten. Zover ik weet is dat niet het geval.

Als mensen uit sub-saharan Afrika komen is de kans idd groter dat ze aan een soa lijden, maar voor zo ver ik weet is dat niet het geval voor landen zoals Syrië of Afghanistan. In Afghanistan hebben mensen wel vaak bacteriële infecties zoals buiktyfus door slechte hygiëne, maar je kan aan iemand direct zien als diegene zoiets heeft en kub je dus direct maatregelen nemen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')