abonnement Unibet Coolblue
pi_181689858


quote:
Stem nu op de Lage Landenlijst
Malle Babbe? Dromen zijn Bedrog? Of toch Zoutelande van BLØF. Wat vind jij het beste Nederlandstalige nummer? Door te stemmen bepaal jij de top 100 van de Lage Landenlijst. De lijst met de beste Nederlandstalige liedjes sinds 1945 uit Nederland en België.

Wat is de Lage Landenlijst?
De Lage Landenlijst werd voorheen uitgezonden door Radio 5 in samenwerking met de Radio 1 (Vlaanderen) maar dit jaar is de rol van Radio 5 overgenomen door drie Nederlandse regionale omroepen: L1, Omroep Brabant en Omroep Zeeland. Stemmen voor de Lage Landenlijst kan tot en met zaterdag 22 september. Op die dag volgt er een uitzending met de definitieve lijst live gepresenteerd vanuit Zoutelande door Jan Hautekiet van Radio 1 en Kirsten Paulus van L1.

Waar is de lijst te horen?
De gezamenlijke uitzending van de Lage Landenlijst is van 9 uur s ochtends tot 18 uur live te horen op de radio bij Omroep Zeeland, L1, Omroep Brabant en Radio 1. Dat houdt in dat al onze reguliere radio-programma's vervallen tussen 9 en 18 uur. De nieuwsbulletins deze dag worden ook verzorgd door de gezamenlijke omroepen en bestaan uit een mix van nieuws uit Vlaanderen, Brabant, Limburg en Zeeland.
Via de volgende website kun je stemmen op jouw drie favoriete nummers: https://lagelandenlijst.radio1.be

Wat is jullie top 3?
pi_181690755
Het is lastig kiezen omdat je maar drie nummers mag selecteren.
Nummers die ik bovengemiddeld mooi vind zijn onder andere:

Gerard van Maasakkers & JW Roy - As ge ooit:

Buurman (& Yevgueni) - London Stansted:

Yevgueni - Als ze lacht:

JW Roy - Nie meer goed:

+ een hoop andere nummers.

Maar uiteindelijk is mijn top 3:
1. Abel - Onderweg

2. Gorki - Mia

3. Het Zesde Metaal - Ploegsteert
pi_181710695
Leuk hoor, maar inderdaad lastig kiezen.

Ik ben voor deze Top 3 gegaan:

1 De Jeugd Van Tegenwoordig - Watskeburt
2 Flip Kowlier - Kwestie Van Organisatie
3 Het Zesde Metaal - Naar De Wuppe

Ik miste trouwens 't Smidje van Laïs in de keuzelijst!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_181717198
Oei leuk wel. Ik zou iig iets kiezen van het album 4 weken van Van Dik Hout en Spinvis. Verder even nadenken...
  woensdag 5 september 2018 @ 23:21:11 #5
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_181717623
Heel benieuwd wat er zou gebeuren als tienerhiphopliefhebbers deze lijst ontdekken en massaal hun muziek zouden indienen, want het lijkt er sterk op dat de voorkeurslijst niet voorziet in regels om zoiets te voorkomen. _O-
pi_181717665
quote:
10s.gif Op woensdag 5 september 2018 23:21 schreef Grobbel het volgende:
Heel benieuwd wat er zou gebeuren als tienerhiphopliefhebbers deze lijst ontdekken en massaal hun muziek zouden indienen, want het lijkt er sterk op dat de voorkeurslijst niet voorziet in regels om zoiets te voorkomen. _O-
mwah omroep zeeland en L1 hebben de regie :P
pi_182061722
Uitzending is begonnen.

Top 100: https://lagelandenlijst.radio1.be/lijst

Top 10 in willekeurige volgorde is bekend: https://lagelandenlijst.radio1.be
Tot in de midday kun je nog stemmen op jouw favoriete nummer uit de top 10.
pi_182064438
Mooie muziek _O_
pi_182065157
_O_ Abel - Onderweg _O_
pi_182080968
Wie stond er uiteindelijk bovenaan, TargaFlorio?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_182084583
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 12:39 schreef methodmich het volgende:
Wie stond er uiteindelijk bovenaan, TargaFlorio?
Ruimtevaarder van Kommil Foo, een nummer wat ik eigenlijk helemaal niet kende. :@



Volledige lijst: https://lagelandenlijst.radio1.be/lijst

Naar aanleiding van de lijst nog wat "huiswerk" te doen, ben nieuwsgierig geworden naar o.a. Tourist LeMC, Senne Guns, Hannelore Bedert en nog wat anderen.
pi_182087030
Afgezien van Zoutelande best een leuke top 10!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_182119436
Hopelijk krijgt de Vlaamse kleinkunst nu ook wat voet aan de grond dankzij deze lijst. Gorky stond de voorbije jaren alvast wel al in de Nederlandse top 2000.
pi_182192522
Stond Ten Dans van De Legende er eigenlijk ook in?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')