abonnement Unibet Coolblue
pi_181683777
Algemeen Dagblad

Het komt nu wel dichtbij. Het lijkt helaas een gevolg te zijn van een cultuur waarin medici met een toverpilletje alle kwaaltjes maar moeten kunnen wegnemen. Niemand wil meer ziek zijn, zwak zijn, even een paar dagen het bed in, want je zal maar ontslagen worden.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  Moderator dinsdag 4 september 2018 @ 15:12:43 #2
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_181683828
O+ evolutie O+
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 4 september 2018 @ 15:13:49 #3
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_181683849
Toverpilltjes zijn het probleem niet. Inadequate behandelingen en inname wel.

"Meneer, driemaal daags anderhalf tablet. Veertien dagen lang. Niet eerder stoppen"

- Oh, nou, ik ben negen dagen verder en ik voel me kiplekker. Wegpleuren maar die medicatie want goed kan het niet zijn"

:')

- Meneerde dokter ik heb een verkoudheid

"Hier, neem maar wat mijnstillers, vitamine C en dit antibioticakuurtje :')

Gelukkig voor Nederland komt het laatste daar in ieder geval minder voor. Derhalve ook dat MRSA in NL zo weinig voorkomt. En indien er wel iemand besmet is nemen ze megamaatregelen om verdere besmettingen te voorkomen. Ik moest met mijn MRSA-infectie naar een afgesloten afdeling van het ziekenhuis waar mensen in witte pakken en met maskers op mij kwamen ophalen :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 4 september 2018 @ 15:14:23 #4
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_181683861
Heb net nog een deurklink aangeraakt, kom wel erg dichtbij zo
#KICKOUTZP
  dinsdag 4 september 2018 @ 15:19:55 #5
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_181683959
Ik moet hier valk tegen de dokter bij een zware verkoudheid of griepje bij mij of de kinderen ook zeggen dat ze antibiotica wel achterwege mag laten. Willen ze altijd geven om een bijkomende infectie te voorkomen of onderdrukken.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  Moderator dinsdag 4 september 2018 @ 15:21:35 #6
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_181683996
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:19 schreef nixxx het volgende:
Ik moet hier valk tegen de dokter bij een zware verkoudheid of griepje bij mij of de kinderen ook zeggen dat ze antibiotica wel achterwege mag laten. Willen ze altijd geven om een bijkomende infectie te voorkomen of onderdrukken.
Serieus, ik had altijd het idee dat ze in nederland gewoon erg spaarzaam met antibiotica waren. Ik had portugese collega's die extra antibiotica meenamen omdat nederlandse huisartsen het niet wilden voorschrijven :D

En dat voor een verkoudheid en het was een wetenschapper |:(
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 4 september 2018 @ 15:23:00 #7
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_181684028
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:21 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Serieus, ik had altijd het idee dat ze in nederland gewoon erg spaarzaam met antibiotica waren. Ik had portugese collega's die extra antibiotica meenamen omdat nederlandse huisartsen het niet wilden voorschrijven :D

En dat voor een verkoudheid en het was een wetenschapper |:(
Hier is saudi Arabië met merendeels dokters uit de Filipijnen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  Moderator dinsdag 4 september 2018 @ 15:23:22 #8
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_181684031
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:23 schreef nixxx het volgende:

[..]

Hier is saudi Arabië met merendeels dokters uit de Filipijnen.
Ah dat verklaart wat :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_181684033
Het rucksichtloos anti-biotica voorschrijven voor kleine wondjes en ontstekingen is hier natuurlijk debet aan.

Toen mijn dochter een rood oog had even voor de zekerheid langs de huisarts die gelijk een kneiterzware anti-biotica kuur voorschreef (ze was toen 9).

Zelfs de apotheker zei dat hij het wel een erg zwaar middel voor zo'n kleine meid vond. Afijn, eerst maar gaan spoelen met uitgekookt water en dat hielp ook. Had ze dus bijna voor jan lul al op die jonge leeftijd een zware anti-biotica kuur gehad.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_181684111
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:23 schreef De_Onnoembare het volgende:
Het rucksichtloos anti-biotica voorschrijven voor kleine wondjes en ontstekingen is hier natuurlijk debet aan.

Toen mijn dochter een rood oog had even voor de zekerheid langs de huisarts die gelijk een kneiterzware anti-biotica kuur voorschreef (ze was toen 9).

Zelfs de apotheker zei dat hij het wel een erg zwaar middel voor zo'n kleine meid vond. Afijn, eerst maar gaan spoelen met uitgekookt water en dat hielp ook. Had ze dus bijna voor jan lul al op die jonge leeftijd een zware anti-biotica kuur gehad.
Huisartsen zijn ook maar mensen natuurlijk, ik dacht altijd dat het wel hele slimme mensen moesten zijn maar het valt volgens mij reuze mee allemaal.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_181684142
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:27 schreef ludovico het volgende:

[..]

Huisartsen zijn ook maar mensen natuurlijk, ik dacht altijd dat het wel hele slimme mensen moesten zijn maar het valt volgens mij reuze mee allemaal.
Ook mijn vrouw kreeg 2 x vlak achter elkaar een zware kuur voor onbekende ontstekingen. Maar er wordt niet gekeken naar wat die ontsteking nou was of wat het veroorzaakte.

Ik kan me eigenlijk voor mezelf niet herinneren ooit een kuur te hebben gehad, maar misschien na een kaakoperatie die ik 6 jaar geleden ben ondergaan, maar ik kan het me niet herinneren eerlijk gezegd dat ik daarna aan de pillen zat.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_181684160
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:29 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ook mijn vrouw kreeg 2 x vlak achter elkaar een zware kuur voor onbekende ontstekingen. Maar er wordt niet gekeken naar wat die ontsteking nou was of wat het veroorzaakte.

Ik kan me eigenlijk voor mezelf niet herinneren ooit een kuur te hebben gehad, maar misschien na een kaakoperatie die ik 6 jaar geleden ben ondergaan, maar ik kan het me niet herinneren eerlijk gezegd dat ik daarna aan de pillen zat.
De mond is de snelst helende plek van het lichaam geloof ik. (nouja misschien de maagwand..) ik denk dat de kans op een ontsteking daar vrij laag is dus het kan goed dat je niks hebt gehad naast wat pijnstillers / paracetamol.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_181684167
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:29 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ook mijn vrouw kreeg 2 x vlak achter elkaar een zware kuur voor onbekende ontstekingen. Maar er wordt niet gekeken naar wat die ontsteking nou was of wat het veroorzaakte.
Dat is zeker een nadeel van moderne westerse geneeskunde: zeer outcome-gericht.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  Moderator dinsdag 4 september 2018 @ 15:32:42 #14
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_181684189
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:27 schreef ludovico het volgende:

[..]

Huisartsen zijn ook maar mensen natuurlijk, ik dacht altijd dat het wel hele slimme mensen moesten zijn maar het valt volgens mij reuze mee allemaal.
Waar denk je zelf aan :X ALS IK DAT WIST WAS IK TOCH NIET HIER NAARTOE GEKOMEN Aaarg moderne huisartsen :N
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_181684228
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:32 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Waar denk je zelf aan :X ALS IK DAT WIST WAS IK TOCH NIET HIER NAARTOE GEKOMEN Aaarg moderne huisartsen :N
Mja je moet een beetje delen wat er gebeurt is enzo natuurlijk.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 4 september 2018 @ 15:35:18 #16
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_181684242
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:23 schreef nixxx het volgende:

[..]

Hier is saudi Arabië met merendeels dokters uit de Filipijnen.
Doen de Saudiërs zelf nog iets?
  dinsdag 4 september 2018 @ 15:44:48 #17
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_181684444
Wel ernstig van die anti-resistente bacterie. Vergeet niet de enorme hoeveelheden antibiotica die in de veeteelt wordt gebruikt. Het gaat een keer mis.
pi_181684525
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:44 schreef Jellereppe het volgende:
Wel ernstig van die anti-resistente bacterie. Vergeet niet de enorme hoeveelheden antibiotica die in de veeteelt wordt gebruikt. Het gaat een keer mis.
Vooral in Murica.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_181684569
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:30 schreef ludovico het volgende:

[..]

De mond is de snelst helende plek van het lichaam geloof ik. (nouja misschien de maagwand..) ik denk dat de kans op een ontsteking daar vrij laag is dus het kan goed dat je niks hebt gehad naast wat pijnstillers / paracetamol.
Nu ja, het was een operatie aan m'n jukbeen om precies te zijn, maar het viel onder de kaakchirurgie :P
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_181684582
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:21 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Serieus, ik had altijd het idee dat ze in nederland gewoon erg spaarzaam met antibiotica waren. Ik had portugese collega's die extra antibiotica meenamen omdat nederlandse huisartsen het niet wilden voorschrijven :D

En dat voor een verkoudheid en het was een wetenschapper |:(
Volgens mij klopt dat ook wel. Als ik hoor hoe het in Zuid-Amerika gaan, klagen over ons zorgsysteem maar wel vol antibiotica geven daar continu
pi_181684942
De oplossing: Bacteriofagen
Dit wordt succesvol toegepast in Georgie.
De bacterie wordt op een plaat gezet. Vervolgens wordt er een mengsel met virussen toegevoegd.
Je wacht een dag.
Virussen die de bacterie kunnen doden zijn in hoeveelheid toegenomen. Dit wordt dan als medicijn aan de patient toegeschreven.

In principe kunnen alle bacteriologische infecties hiermee behandeld worden.
  Forum Admin dinsdag 4 september 2018 @ 16:26:26 #22
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_181685059
Hiermee kunnen we het wellicht nog wel even uitstellen:
https://www.scientias.nl/(...)zeer-effectief-zijn/
  Moderator dinsdag 4 september 2018 @ 16:27:08 #23
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_181685073
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 16:17 schreef polderturk het volgende:
De oplossing: Bacteriofagen
Dit wordt succesvol toegepast in Georgie.
De bacterie wordt op een plaat gezet. Vervolgens wordt er een mengsel met virussen toegevoegd.
Je wacht een dag.
Virussen die de bacterie kunnen doden zijn in hoeveelheid toegenomen. Dit wordt dan als medicijn aan de patient toegeschreven.

In principe kunnen alle bacteriologische infecties hiermee behandeld worden.
En in princiepe kunnen bacteriën hier ook weer resistentie tegen ontwikkelen. Als de bacteriophagen zich vermeerderen kunnen ze ook in andere bacteriën gaan zitten en zo dus allom vertegenwoordigd worden waardoor je binnen no time andere resistenties hebt. Het is wel een redelijk mooi gegeven maar mate houden met antibacteriele middelen is altijd handiger.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 4 september 2018 @ 16:31:36 #24
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_181685153
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 16:17 schreef polderturk het volgende:
De oplossing: Bacteriofagen
Dit wordt succesvol toegepast in Georgie.
De bacterie wordt op een plaat gezet. Vervolgens wordt er een mengsel met virussen toegevoegd.
Je wacht een dag.
Virussen die de bacterie kunnen doden zijn in hoeveelheid toegenomen. Dit wordt dan als medicijn aan de patient toegeschreven.

In principe kunnen alle bacteriologische infecties hiermee behandeld worden.
Nouja, wel iets langer dan een dagje. Tijd die je niet altijd hebt. Maar inderdaad, mooie vooruitgang.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_181685158
Als klein kind heb ik aan de lopende band antibiotica kuren gekregen, tegen mijn hardnekkige "verkoudheden" nota bene, ze kwamen er pas veel later achter dat het astma bleek te zijn. Achterlijke incompetente kwakzalvers.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')