abonnement Unibet Coolblue
pi_181683711
Ik ben al een tijd aan het beleggen in verschillende producten. Laatste jaren zit ik voornamelijk in indextrackers en goud trackers. Ik trade via ABN.

Als ik goud ETFs koop betaal ik daar via ABN fors voor: afgezien van bied/laat prijs betaal ik voor goud trackers nog 30 euro extra transactiekosten. Mijn transacties zijn met ongeveer 2000 dus dan heb je het zo over 1,5%. Dat vind ik te fors. Zijn er betere alternatieven?

Voor een compleet beeld: gemiddeld 4 transacties per jaar a ¤2000.
Ik beleg hoofdzakelijk in AEX ETF (¤), Nasdaq ETF ($) en goudETF ($). Misschien nog uitbreiden naar Automatiserings ETF.
Verder vind ik stabiele systemen belangrijk. Ik wil kunnen traden tijdens piekmomenten zoals bij een crash.

Ik hoor graag of welke brokers handig en goedkoper zijn dan ABN :)
pi_181699112
Wellicht heb je hier iets aan;

https://www.financieelonafhankelijkblog.nl/degiro-kosten/

Of deze, wel iets ouder;

https://www.veb.net/media/2506/effect-4-webpdf_nw_2.pdf#page=8

hou even een slag om de arm vwb de kosten ik weet dat degiro ook t een en ander qua kosten heeft aangepast ivm die nieuwe wetgeving.
pi_181700956
DeGiro
  woensdag 5 september 2018 @ 12:36:23 #4
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_181702222
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 11:27 schreef wielrennerdt het volgende:
DeGiro
Is idd een van de goedkoopste, maar TS geeft ook aan Ik wil kunnen traden tijdens piekmomenten zoals bij een crash. Ik heb in het verleden toch wel downtime gezien als het wat spannender werd.
pi_181703762
Thanks voor het meedenken. Ik ben bij de Giro gaan informeren, maar het schijnt dat we in Europa geen Amerikaans ETFs meer mogen kopen. Iets met PRIIP las ik. Omdat ze geen ‘bijsluiter’ hebben mogen ze niet meer verhandeld worden in de EU.

Maar als ik call opties schrijf op een ETF in the money en hij expireert en uit laat voeren dan kan ik wel ETFs krijgen vreemd genoeg.
Ook interactive brokers heeft de Amerikaanse ETFs stilgelegd.

Dus dat is even geen optie. Wat is dan de beste broker als ik in Europese ETFs handel? De giro?
pi_181706157
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 13:56 schreef MisChrartin het volgende:
Thanks voor het meedenken. Ik ben bij de Giro gaan informeren, maar het schijnt dat we in Europa geen Amerikaans ETFs meer mogen kopen. Iets met PRIIP las ik. Omdat ze geen ‘bijsluiter’ hebben mogen ze niet meer verhandeld worden in de EU.

Maar als ik call opties schrijf op een ETF in the money en hij expireert en uit laat voeren dan kan ik wel ETFs krijgen vreemd genoeg.
Ook interactive brokers heeft de Amerikaanse ETFs stilgelegd.
Je mag die dingen niet meer kopen in de EU zonder bijsluiter, in jouw taal ook nog geloof ik. Klote maar waar.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_181709168
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 15:55 schreef miro86 het volgende:

[..]

Je mag die dingen niet meer kopen in de EU zonder bijsluiter, in jouw taal ook nog geloof ik. Klote maar waar.
Ja klopt. Het rare is dat je het wel kunt doen als je er een call optie op een ETF neemt en uitoefent. Dan kun je wel dit soort producten krijgen. Raar toch en dat lijkt me een behoorlijk gat in deze debiele regels.
  woensdag 5 september 2018 @ 21:21:23 #8
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_181714147
DeGiro zou ik niet nemen, Lynx heeft dat wel mooi uiteen gezet op hun website waarom. Van de Nederlandse partijen zou ik dan denk ik Binck of ING pakken.
The more debt, the better
pi_181714707
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 21:21 schreef flyguy het volgende:
DeGiro zou ik niet nemen, Lynx heeft dat wel mooi uiteen gezet op hun website waarom. Van de Nederlandse partijen zou ik dan denk ik Binck of ING pakken.
Door wat een concurrent zegt?
  woensdag 5 september 2018 @ 22:35:11 #10
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_181716230
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 21:39 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Door wat een concurrent zegt?
Nee, het is hier ook regelmatig gezegd, maar Lynx heeft het keurig op de website staan. Dus dat is makkelijker opzoeken dan zelf weer een verhaal te typen of op te zoeken.

Los daarvan snap ik het sowieso niet dat mensen de goedkoopste partij willen voor hun vermogen zonder grondig te kijken hoe het zit met counterpartyrisk, storingsgevoeligheid, afhandeling van klachten/claims, kosten voor corporate actions en andere zaken. 9 van de 10 staren zich blind op transactiekosten en bewaar-/servicekosten.
The more debt, the better
pi_181717750
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 22:35 schreef flyguy het volgende:

[..]

Nee, het is hier ook regelmatig gezegd, maar Lynx heeft het keurig op de website staan. Dus dat is makkelijker opzoeken dan zelf weer een verhaal te typen of op te zoeken.

Los daarvan snap ik het sowieso niet dat mensen de goedkoopste partij willen voor hun vermogen zonder grondig te kijken hoe het zit met counterpartyrisk, storingsgevoeligheid, afhandeling van klachten/claims, kosten voor corporate actions en andere zaken. 9 van de 10 staren zich blind op transactiekosten en bewaar-/servicekosten.
Kan het niet vinden, linkje?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 6 september 2018 @ 00:07:42 #12
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_181718616
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 23:25 schreef ludovico het volgende:

[..]

Kan het niet vinden, linkje?
https://www.lynx.nl/tarieven-beleggen/degiro/#companies
The more debt, the better
pi_181724388
quote:
Moet wel eerlijk blijven he, in the money opties worden gekocht met 3 euro transactiekosten niet meer niet minder... 20% van de winst is bs.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_181725246
Ik beleg zelf via Meesman, niet de goedkoopste maar wel goedkoop. Daarnaast lekker eenvoudig en toegankelijk, maar misschien iets te beperkt voor je wensen.
pi_181727521
quote:
Voor ETF's maakt het dus geen hol uit en kun je beter DEGIRO nemen.
  donderdag 6 september 2018 @ 19:59:36 #16
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_181733582
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 14:53 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Voor ETF's maakt het dus geen hol uit en kun je beter DEGIRO nemen.
Dan nog zit je met securities lending en heb je een omnibusrekening in plaats van dat effecten op eigen naam bij de bewaarplaatsen staan. Nee, zo maar DeGiro aanbevelen zou ik zeker niet doen.
The more debt, the better
pi_181795358
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 13:56 schreef MisChrartin het volgende:
Thanks voor het meedenken. Ik ben bij de Giro gaan informeren, maar het schijnt dat we in Europa geen Amerikaans ETFs meer mogen kopen. Iets met PRIIP las ik. Omdat ze geen ‘bijsluiter’ hebben mogen ze niet meer verhandeld worden in de EU.
Amerikaanse ETF's als in op een Amerikaanse beurs? Want op bijvoorbeeld Euronext Amsterdam kan ik gewoon handelen in indexes als Vanguard, ook die alleen Amerikaanse bedrijven volgen (S&P 500 bv.). Staan vaak ook nog op de kernselectie van DEGIRO zodat je regelmatig kleine beetjes kan inleggen zonder transactiekosten.

quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 21:21 schreef flyguy het volgende:
DeGiro zou ik niet nemen, Lynx heeft dat wel mooi uiteen gezet op hun website waarom. Van de Nederlandse partijen zou ik dan denk ik Binck of ING pakken.
Dat is alsof Microsoft op hun website uiteenzet waarom een PlayStation minder goed als als een Xbox, dat neem je ook met een grote schep zout :')

[ Bericht 3% gewijzigd door Fleischmeister op 09-09-2018 13:00:58 ]
  zondag 9 september 2018 @ 13:26:32 #18
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_181795900
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 12:53 schreef Henno het volgende:
Amerikaanse ETF's als in op een Amerikaanse beurs? Want op bijvoorbeeld Euronext Amsterdam kan ik gewoon handelen in indexes als Vanguard, ook die alleen Amerikaanse bedrijven volgen (S&P 500 bv.). Staan vaak ook nog op de kernselectie van DEGIRO zodat je regelmatig kleine beetjes kan inleggen zonder transactiekosten.
https://www.telegraaf.nl/(...)-stoppen-deel-handel
https://www.iex.nl/Column(...)ggingsproducten.aspx

Je hebt nu een veel beperkter aanbod en vaak ook hogere kosten.
pi_181799004
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 12:53 schreef Henno het volgende:

[..]

Amerikaanse ETF's als in op een Amerikaanse beurs? Want op bijvoorbeeld Euronext Amsterdam kan ik gewoon handelen in indexes als Vanguard, ook die alleen Amerikaanse bedrijven volgen (S&P 500 bv.). Staan vaak ook nog op de kernselectie van DEGIRO zodat je regelmatig kleine beetjes kan inleggen zonder transactiekosten.

[..]

Dat is alsof Microsoft op hun website uiteenzet waarom een PlayStation minder goed als als een Xbox, dat neem je ook met een grote schep zout :')
Thanks! Ik ben specifiek geīnteresseerd in Nasdaq. Zit die ook in de kernselectie?
pi_181801363
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 17:00 schreef MisChrartin het volgende:

[..]

Thanks! Ik ben specifiek geīnteresseerd in Nasdaq. Zit die ook in de kernselectie?
Google is je vriend.
https://www.degiro.nl/data/pdf/DEGIRO_Trackers_Kernselectie.pdf
FR0007063177; LYXOR ETF NSDQ 100; Euro; Euronext Paris
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')