abonnement Unibet Coolblue
pi_181682466
BRUSSEL - De ‘flitsbenoeming’ van de nieuwe secretaris-generaal van de Europese Commissie begin dit jaar wijst op wanbestuur. :D Zo werd een 'kunstmatig gevoel van urgentie' opgevoerd om geen vacature te hoeven uitschrijven. De commissie moet een nieuwe procedure ontwikkelen voor de toekomstige benoemingen, oordeelt de Europese Ombudsman Emily O’Reilly.

Ze schrijft dat in haar rapport na klachten over de omstreden aanstelling van de Duitser Martin Selmayr tot de hoogste ambtenaar van het dagelijks bestuur van de EU. Hij volgde per 1 maart de Nederlander Alexander Italianer op omdat die onverwacht met pensioen ging. Commissievoorzitter Jean-Claude Juncker regelde daarop de promotie van zijn stafchef Selmayr tot plaatsvervangend secretaris-generaal en in één moeite door tot secretaris-generaal. :')

Europarlementariër Sophie in ’t Veld (D66): ,,De conclusies van de Ombudsman zijn vernietigend. Het was een volstrekte schijnprocedure.''

Volgens de Ombudsman heeft de commissie met haar wijze van handelen het vertrouwen van het publiek in gevaar gebracht. ,,Het college van commissarissen is collectief verantwoordelijk voor dit wanbeleid. Het is raar dat geen enkele commissaris deze gang van zaken heeft betwist.'' Ze stuurt niet aan op het terugdraaien van de benoeming van Selmayr omdat het onderzoek niet over diens geschiktheid ging.

In ’t Veld is benieuwd hoe de nieuwe procedure voor toekomstige benoemingen tot stand zal komen. ,,Ik wil graag weten hoe de commissie dit gaat aanpakken. Het ontwerp daarvan ligt immers in handen van Selmayr zelf.”

https://www.telegraaf.nl/(...)enaar-was-wanbestuur

Dat drankorgel met rugproblemen :') is weer goed bezig geweest :|W :|W :|W
  Redactie Frontpage dinsdag 4 september 2018 @ 13:45:25 #2
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_181682510
En vervolgens gebeurt er niets met het rapport van de ombudsman...
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_181682520
Er is nog wel wat werk te verzetten daar in Brussel. Dit soort acties dragen alleen maar bij aan het beeld van een old boys network dat elkaar lucratieve baantjes toeschuift. Gelukkig is er nog iets van zelfreinigend vermogen ingebouwd en hopelijk wordt rapport van de ombudsman serieus opgepakt daar in Brussel.
pi_181682534
Duh. Dit zei iedereen. Maar nee, dat was weer anti-EU gedram van de critici.
"Pools are perfect for holding water"
pi_181682593
quote:
In ’t Veld is benieuwd hoe de nieuwe procedure voor toekomstige benoemingen tot stand zal komen. ,,Ik wil graag weten hoe de commissie dit gaat aanpakken. Het ontwerp daarvan ligt immers in handen van Selmayr zelf.”
Nou, ik ben benieuwd hoor. Zal vast heel integer en met respect voor de Europese burger zijn.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_181682604
Dit gaat er gebeuren: Juncker slobbert vanmiddag zijn champagne binnen, schrokt zijn zalm op, laat een flinke wind die hem erop wijst dat hij moet schijten. Bij het verlaten van zijn kantoor flikkert hij dit rapport vervolgens verveeld in de prullenbak. Zijn reet veegt hij af met de kranten die erover schrijven.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_181682694
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 13:51 schreef Oostwoud het volgende:
....... Zijn reet veegt hij af met de kranten die erover schrijven.
Daar heeft hij Mark Rutte toch voor, die likt zijn reet wel schoon en droomt er stiekem van om hem van achteren eens goed te penetreren :7
  dinsdag 4 september 2018 @ 14:18:19 #8
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_181682960
In Nederland vallen de ministers bij bosjes en het is hier al een enorme orgie van schandalen.
Juncker zit er nog steeds :')
pi_181685956
quote:
Ze stuurt niet aan op het terugdraaien van de benoeming van Selmayr omdat het onderzoek niet over diens geschiktheid ging.
Dus iemand die een loopje met de regels neemt om daar eigen voordeel uit te trekken is volgens D66 geschikt voor de functie? Interessant.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_181686095
Echt?

Echt waar?
  dinsdag 4 september 2018 @ 18:10:21 #11
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_181687532
Wat maakt het uit? Iedereen met kritiek op de EU is een gevaarlijke racist. Dankzij de EU is er al 70 jaar vrede in Europa en EU-politici behoren tot de meest integere ter wereld. Bovendien hebben we zelf op president Tusk en zijn handlanger Juncker gestemd (die overigens geheelonthouder) is.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 4 september 2018 @ 18:15:36 #12
408813 crew  trein2000
pi_181687650
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 18:10 schreef LXIV het volgende:
Wat maakt het uit? Iedereen met kritiek op de EU is een gevaarlijke racist. Dankzij de EU is er al 70 jaar vrede in Europa en EU-politici behoren tot de meest integere ter wereld. Bovendien hebben we zelf op president Tusk en zijn handlanger Juncker gestemd (die overigens geheelonthouder) is.
_O- _O_
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  dinsdag 4 september 2018 @ 18:59:49 #13
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_181688569
Hef die kut EU gewoon op. :(
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_181688835
Ik kan er bij mijn verstand niet bij dat Junker zoiets doet, gezien het feit dat het imago van de EU regelmatig onder vuur ligt bij het publiek.
Terwijl dieren zich aanpassen aan de wereld om te overleven, veranderen mensen de wereld teneinde méér te zijn. - Paulo Freire
pi_181688961
Remlof, joehoe waar ben je? :o
  dinsdag 4 september 2018 @ 19:32:12 #16
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_181689126
quote:
9s.gif Op dinsdag 4 september 2018 19:17 schreef Ambystoma_mexicanum het volgende:
Ik kan er bij mijn verstand niet bij dat Junker zoiets doet, gezien het feit dat het imago van de EU regelmatig onder vuur ligt bij het publiek.
Zal wel gechanteerd zijn. Als voormalig campagneleider van Juncker zal Selmayr de nodige vuile geheimpjes kennen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_181689639
Iemand die dus ongeschikt is op een dergelijke bewezen ondeugdelijke manier benoemen of die functie en er nog mee wegkomen ook.

Kan alleen in een instelling als de eu.

Mogen wij een nieuwe eu aub? Deze is stuk.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 4 september 2018 @ 21:03:18 #18
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_181691182
Geïnstitutionaliseerde corruptie. Dat is de eu
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_181693263
Parel voor de zwijnen op Fok waarschijnlijk, maar de EU is het op het moment transparanter dan lidstaten:

https://www.euractiv.com/(...)del-of-transparency/
Terwijl dieren zich aanpassen aan de wereld om te overleven, veranderen mensen de wereld teneinde méér te zijn. - Paulo Freire
pi_181693354
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 22:13 schreef Ambystoma_mexicanum het volgende:
Parel voor de zwijnen op Fok waarschijnlijk, maar de EU is het op het moment transparanter dan lidstaten:

https://www.euractiv.com/(...)del-of-transparency/
Als ik weet dat er toch nooit iemand in de buurt van mijn voordeur komt zou ik het ook wel aandurven om hem open te laten.
  dinsdag 4 september 2018 @ 22:17:54 #21
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_181693373
Hoog tijd om daar de bezem door te halen, decadent nest van corruptie.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_181693432
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 22:17 schreef Perrin het volgende:
Hoog tijd om daar de bezem door te halen, decadent nest van corruptie.
Ik heb anders al tijden geen parlementariërs met hun rolkoffertje aanwezigheid zien veinzen. Voornamelijk omdat de volgens Amby transparante EU het heeft verboden daar te filmen. Dus er is vooruitgang!
pi_181693799
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 17:13 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dus iemand die een loopje met de regels neemt om daar eigen voordeel uit te trekken is volgens D66 geschikt voor de functie? Interessant.
Integriteit is geen functievereiste in die contreien
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 4 september 2018 @ 23:06:50 #24
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_181694500
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 18:10 schreef LXIV het volgende:
Wat maakt het uit? Iedereen met kritiek op de EU is een gevaarlijke racist.
Dit heb ik nog nooit iemand horen beweren.

quote:
en EU-politici behoren tot de meest integere ter wereld
En wie heeft dit dan beweerd?
Krekker is de bom!
pi_181702182
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 22:17 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Als ik weet dat er toch nooit iemand in de buurt van mijn voordeur komt zou ik het ook wel aandurven om hem open te laten.
Denk je ? Onderonsjes zijn nog sterker aanwezig bij de EU vanwege het grotere bereik van nieuwe wetgeving. Door nu als voorwaarde te stellen dat men zich voor een gesprek met een Europarlementariër of Eurocommissionaris moet laten registeren en notities van de besprekingen openbaar te maken, loopt de EU sprongen vooruit qua transparantie dan de lidstaten zelf.

Wat je nu bijvoorbeeld in de afschaffing van de dividendbelasting ziet is dat het kabinet een onderonsje met Unilever heeft gehad, zonder dat iemand daarvan in eerste instantie op de hoogte was. Zoiets is onder het nieuwe Europese systeem praktisch onmogelijk.
Terwijl dieren zich aanpassen aan de wereld om te overleven, veranderen mensen de wereld teneinde méér te zijn. - Paulo Freire
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')