abonnement Unibet Coolblue
pi_181790223
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 17:27 schreef wajong_ultra het volgende:

[..]

Volgens mij vergis je je hier in. Als mensen nadat ze 1-2 kinderen hebben gehad gelijk zelf zouden sterven dan klopt jouw theorie, maar mensen worden gemiddeld 80 jaar oud dus al zou iedereen maar maximaal 2 kinderen mogen krijgen, dan nog krijg je een enorme stijging van wereld populatie en zal het ZEKER niet gelijk blijven.
Uhmm nee? Want er zijn nu ook al mensen op hoge leeftijd die geen kinderen meer krijgen (vroeger al gehad wellicht) en binnenkort sterven. Of kersverse ouders direct na het krijgen van twee kinderen sterven, of hun (groot-)ouders op 80-jarige leeftijd, maakt niet uit.

Als de levensverwachting stijgt, dan neemt de wereldpopulatie wel toe. En als mensen meer dan 2 kinderen krijgen.
Disclaimer: alles wat ik schrijf is slechts mijn mening, geen feit.
pi_181792533
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 17:27 schreef wajong_ultra het volgende:

[..]

Volgens mij vergis je je hier in. Als mensen nadat ze 1-2 kinderen hebben gehad gelijk zelf zouden sterven dan klopt jouw theorie, maar mensen worden gemiddeld 80 jaar oud dus al zou iedereen maar maximaal 2 kinderen mogen krijgen, dan nog krijg je een enorme stijging van wereld populatie en zal het ZEKER niet gelijk blijven.
Wel als het systeem in evenwicht is. Denk b.v. aan logistische groei waarbij de populatie gelijk is aan de draagcapaciteit.
-
pi_182052511
De voordelen van baby's raken iedereen. Zonder kinderen heb je op den duur geen maatschappij meer, al hadden we vandaag de dag 1.000 triljoen mensen op aarde. Ik denk verder dat een samenleving zonder kinderen niet de meest gezonde is. Maar ik vind het sowieso krom. Co2 uitstoot is niet de schuld van een baby maar van volwassenen.

Ik zou elk extra kind eerder een zegen dan een last noemen. Ik ontken niet dat er problemen zijn maar ik geloof dat je het probleemoplossend vermogen onderschat van mensen. Mensen die allemaal als onschuldig wezentje op aarde zijn gekomen.

  zondag 23 september 2018 @ 01:03:46 #54
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182075486
quote:
4s.gif Op dinsdag 4 september 2018 13:11 schreef wajong_ultra het volgende:
Voor elk extra kind wat we krijgen is er weer extra CO2 uitstoot (zowel direct als indirect), steeds meer dode zones op zee door overbevissing, steeds meer dieren die uitsterven, steeds warmer klimaat, slechtere luchtkwaliteit, en ga zo nog maar door.
Extra CO2-uitstoot is er door ons gedrag, niet door het krijgen van kinderen. Dus je hele betoog kan wat mij betreft de prullenbak in en er kan een slotje op deze thread.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_182098930
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 19:32 schreef up7 het volgende:
De voordelen van baby's raken iedereen. Zonder kinderen heb je op den duur geen maatschappij meer, al hadden we vandaag de dag 1.000 triljoen mensen op aarde.
Tuurlijk heb je ook een vorm van aanwas nodig. Maar er zijn nu veel te veel mensen op aarde. Het kan dus helemaal geen kwaad om die aanwas wat kleiner te hebben dan de uitval.

Het probleem is natuurlijk dat er voor iedereen ook plaats moet zijn om te wonen en om eten te verbouwen. Met een triljard mensen op aarde zal je vele lagen hoog moeten stapelen. Dan heb je pas echt problemen. ~O>
pi_182099060
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 10:34 schreef nanuk het volgende:

[..]

Tuurlijk heb je ook een vorm van aanwas nodig. Maar er zijn nu veel te veel mensen op aarde. Het kan dus helemaal geen kwaad om die aanwas wat kleiner te hebben dan de uitval.

Het probleem is natuurlijk dat er voor iedereen ook plaats moet zijn om te wonen en om eten te verbouwen. Met een triljard mensen op aarde zal je vele lagen hoog moeten stapelen. Dan heb je pas echt problemen. ~O>
Dat probleem stelt zich nu al.
pi_182099118
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 01:03 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Extra CO2-uitstoot is er door ons gedrag, niet door het krijgen van kinderen. Dus je hele betoog kan wat mij betreft de prullenbak in en er kan een slotje op deze thread.
CO² uitstoot is rechtstreeks gelinkt aan het bevolkingsaantal en daar kan geen enkel gedrag iets aan verhelpen. In plaats van deze draad naar de prullenmand te verwijzen zou je beter eens eerst nadenken over oorzaak en gevolg.
pi_182099794
We zullen wel zien hoe fijn het is dat mensen toch kinderen krijgen als jullie een jaar of 70 zijn geworden en nog een jaar twintig tot dertig te leven hebben.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_182100244
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 11:29 schreef FlippingCoin het volgende:
We zullen wel zien hoe fijn het is dat mensen toch kinderen krijgen als jullie een jaar of 70 zijn geworden en nog een jaar twintig tot dertig te leven hebben.
Er wordt steeds meer door robots gedaan. Daarnaast is over het algemeen een overschot aan mensen op de arbeidsmarkt. Zo nu en dan lopen bedrijven wel te janken dat er geen goed personeel te krijgen is maar daardoor heeft er nog nooit iemand honger hoeven lijden of is dat anderszins schadelijk geweest voor de maatschappij. Mogelijk wel schadelijk voor een individueel bedrijf wat de zaken niet op orde heeft.

Nogmaals, het pleit is niet voor een totale stop op kinderen maar gewoon een drastische vermindering zoals China gedaan heeft in de jaren zeventig tot nu.
pi_182101324
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 10:34 schreef nanuk het volgende:

[..]

Tuurlijk heb je ook een vorm van aanwas nodig. Maar er zijn nu veel te veel mensen op aarde. Het kan dus helemaal geen kwaad om die aanwas wat kleiner te hebben dan de uitval.
Waarop baseer je je door te stellen dat er nu te veel mensen op aarde zijn? Je kan net zo goed argumenteren dat er te weinig mensen op aarde zijn.
quote:
Het probleem is natuurlijk dat er voor iedereen ook plaats moet zijn om te wonen en om eten te verbouwen. Met een triljard mensen op aarde zal je vele lagen hoog moeten stapelen. Dan heb je pas echt problemen. ~O>
Het probleem van huisvesting en voedsel is op te lossen. In steden zijn we al gewend zijn om in vele lagen hoog te stapelen en de grootste steden hebben een immense aantrekkingskracht op mensen. Dus hoog moeten stapelen betekent niet direct dat het problematisch moet zijn.

Als je naar de toename van overgewicht kijkt en al het voedsel dat we weggooien ondanks de relatief hoge prijs hebben we op veel plekken nou niet echt een voedselprobleem. Een triljard mensen brengt uitdagingen met zich mee maar je lost alle problemen ook sneller op. Meer mensen betekent namelijk ook meer handjes, meer wetenschappers, verpleegkundigen, artsen, leraren etc.

Nee, ik geloof niet dat we nu leven in een overbevolkte wereld.
pi_182101445
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 11:55 schreef nanuk het volgende:

[..]

Er wordt steeds meer door robots gedaan. Daarnaast is over het algemeen een overschot aan mensen op de arbeidsmarkt. Zo nu en dan lopen bedrijven wel te janken dat er geen goed personeel te krijgen is maar daardoor heeft er nog nooit iemand honger hoeven lijden of is dat anderszins schadelijk geweest voor de maatschappij. Mogelijk wel schadelijk voor een individueel bedrijf wat de zaken niet op orde heeft.

Nogmaals, het pleit is niet voor een totale stop op kinderen maar gewoon een drastische vermindering zoals China gedaan heeft in de jaren zeventig tot nu.
Ja want dat heeft in China goed zo goed uitgepakt. :{

С уважением Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_182101458
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 10:46 schreef ATON het volgende:

[..]

CO² uitstoot is rechtstreeks gelinkt aan het bevolkingsaantal en daar kan geen enkel gedrag iets aan verhelpen. In plaats van deze draad naar de prullenmand te verwijzen zou je beter eens eerst nadenken over oorzaak en gevolg.
Geen enkel gedrag kan daar iets aan verhelpen? :? Waarom is dan de CO2 uitstoot per land zo verschillend als je er niets aan kunt doen? We hebben een zon die genoeg energie levert om triljoenen huishoudens met gemak van schone energie te voorzien. Dat de Shells van de wereld daar niet happig op zijn wil niet zeggen dat de schuld dan maar bij baby's moet worden gelegd.

[ Bericht 0% gewijzigd door up7 op 24-09-2018 13:56:36 ]
pi_182101804
quote:
16s.gif Op maandag 24 september 2018 12:49 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja want dat heeft in China goed zo goed uitgepakt. :{

С уважением Flip.
Wat China heeft uitgespookt is genocide en iedereen die daar voor staat zou zichzelf moeten laten nakijken. Alsof de gedwongen sterilisaties op het platteland en het vermoorden van meisjes niet erg genoeg was gaan ze nu verder met het gebruiken van big data om "goede" burgers van de "slechte" burgers te onderscheiden. Wat ze daar op grote schaal al met Oeigoeren doen. Maar die zijn een minderheid en beseft de gemiddelde Han Chinees nog niet dat ze leven in een Orwelliaanse werkelijkheid.
quote:
How good a citizen are you? China hopes to answer that question for every one of its citizens with a numerical rating system based on their financial standing, criminal record and social media behavior. A new translation of the government’s plans for a so-called social credit system sheds light on how China aims to utilize "Big Data" to hold all citizens accountable for financial decisions as well as moral choices.
https://www.ibtimes.com/c(...)redit-system-1898711
Dit zijn allemaal smerige campagnes die al veel langer gaande zijn en waar al veel langer tot opgeroepen wordt door pseudo-wetenschappers.
pi_182102811
quote:
16s.gif Op maandag 24 september 2018 12:49 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja want dat heeft in China goed zo goed uitgepakt. :{

С уважением Flip.
De manier waarop niet. Ze hebben ook redelijk star en lang vast gehouden aan de een kind politiek, dat kan ook subtieler om een wat evenwichtiger demografische opbouw te hebben. Toch zijn er nu beter aan toe dan de andere overbevolkte landen in de regio.
pi_182102829
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 14:17 schreef nanuk het volgende:

[..]

De manier waarop niet. Ze hebben ook redelijk star en lang vast gehouden aan de een kind politiek, dat kan ook subtieler om een wat evenwichtiger demografische opbouw te hebben. Toch zijn er nu beter aan toe dan de andere overbevolkte landen in de regio.
Zoals Zuid-Korea en Japan?

vennlig hilsen Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_182103401
quote:
16s.gif Op maandag 24 september 2018 14:19 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Zoals Zuid-Korea en Japan?

vennlig hilsen Flip.
India en indonesie

en ik heb het over bevolkingsdruk
pi_182104465
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 14:46 schreef nanuk het volgende:

[..]

India en indonesie

en ik heb het over bevolkingsdruk
Maar Indonesië en China verschillen toch helemaal niet veel qua bevolkingsdichtheid?

Agur bero bat Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_182104705
quote:
16s.gif Op maandag 24 september 2018 15:29 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Maar Indonesië en China verschillen toch helemaal niet veel qua bevolkingsdichtheid?

Agur bero bat Flip.
In zo verre dat China de laatste veertig jaar niet heel veel aanwas kent waar India anderhalf keer zo groot is geworden. Hele delen van Indonesië, o.a. Java zijn echt overvol.
pi_182106032
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 12:50 schreef up7 het volgende:

Geen enkel gedrag kan daar iets aan verhelpen? :? Waarom is dan de CO2 uitstoot per land zo verschillend als je er niets aan kunt doen? We hebben een zon die genoeg energie levert om triljoenen huishoudens met gemak van schone energie te voorzien. Dat de Shells van de wereld daar niet happig op zijn wil niet zeggen dat de schuld dan maar bij baby's moet worden gelegd.
O ja ? als een triljoen mensen een scheet laten zitten we al boven de norm. Reken daar nog bij de veestapel bij om deze te voeden en die laten ook scheten, of moeten we met z'n allen vegetarische worden ? Waar gaan we al die gewassen zetten ? Bossen kappen ? Heb je daar ooit enige studie over gelezen? Ik denk het niet, dan zou je zulke onzin niet posten.
pi_182108402
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 16:37 schreef ATON het volgende:

[..]

O ja ? als een triljoen mensen een scheet laten zitten we al boven de norm.
Wie of wat bepaalt DE norm?
quote:
Reken daar nog bij de veestapel bij om deze te voeden en die laten ook scheten, of moeten we met z'n allen vegetarische worden ?
Zo werkt het niet, Paul Ehrlich Je pakt de huidige problemen en gaat er dan zonder meer vanuit dat 10x zoveel mensen 10x zo veel problemen geeft. Das pas onzin, ATON

Daarbij zijn er nu al oplossingen om CO2 bruikbaar in te zetten. We vinden uiteindelijk een weg.
quote:
Waar gaan we al die gewassen zetten ? Bossen kappen ? Heb je daar ooit enige studie over gelezen? Ik denk het niet, dan zou je zulke onzin niet posten.
Technologisch staat niets ons in de weg om een wereld te hebben die voor een triljoen mensen "zorgt".

En ja wat minder vlees eten zou geen kwaad kunnen. Zou ook meteen wat overgewicht schelen.

[ Bericht 1% gewijzigd door up7 op 24-09-2018 18:52:18 ]
  Moderator maandag 24 september 2018 @ 19:42:19 #71
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_182110181
Er kan van alles maar wat sowieso kan is voor veel minder mensen grondstoffen gebruiken. Het is een heel simpel sommetje voor minder mensen heb je minder grondstoffen nodig. Grondstoffen delven we vanuit allerlei plekken en dat hoeven we met minder mensen minder te doen.

Waarom zou je willen streven naar nog meer mensen? Wie is daar bij gebaat?

Ik zou zeggen zet kinderen op de wereld als je ze goed kunt verzorgen en ze een fijn leven kunt geven, en eventueel hun kinderen ook. Kun je dat niet of wil je dat niet dan doe je het niet. Of wat voor andere bezwaren er ook zijn. Ikzelf wil geen kinderen omdat ik ze niet kan vragen of ze willen bestaan en ik niet graag keuzes voor anderen maak. Dan nog maakt het allemaal niet zo heel veel uit.. Het lijkt me vooral een beslissing voor mensen zelf.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_182112397
quote:
2s.gif Op maandag 24 september 2018 19:42 schreef Bosbeetle het volgende:
Waarom zou je willen streven naar nog meer mensen? Wie is daar bij gebaat?
Iedereen is er bij gebaat.
quote:
Ik zou zeggen zet kinderen op de wereld als je ze goed kunt verzorgen en ze een fijn leven kunt geven, en eventueel hun kinderen ook. Kun je dat niet of wil je dat niet dan doe je het niet. Of wat voor andere bezwaren er ook zijn.
Er zijn altijd bezwaren te bedenken, met die instelling zouden er geen kinderen meer geboren worden. De mens is van ver gekomen ondanks alle ellende maar nu we in comfort "moeten" leven is elk bezwaar er kennelijk een te veel.
quote:
Ikzelf wil geen kinderen omdat ik ze niet kan vragen of ze willen bestaan en ik niet graag keuzes voor anderen maak. Dan nog maakt het allemaal niet zo heel veel uit.. Het lijkt me vooral een beslissing voor mensen zelf.
Je kan ze zeer zeker vragen of ze willen bestaan. Maar welke conclusie wil je aan het antwoord verbinden? Als je je kind op 20-jarige leeftijd vraagt of hij had willen bestaan dan zal er een correlatie zijn tussen het antwoord en de opvoeding die je je kind hebt gegeven.

Want daar draait het om. Heb je er over nagedacht wat je je hypothetische kind zou kunnen vertellen over het bestaan en hoe zou dat hem of haar zelfredzaam maakt? Want nu doe je alsof iemand die zo'n verantwoordelijkheid op zich neemt meer schade brengt dan iemand die dat niet doet.
  Moderator maandag 24 september 2018 @ 21:04:35 #73
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_182112533
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 21:01 schreef up7 het volgende:
Iedereen is er bij gebaat.
Waarom?

Iets genuanceerder waarom zou jij er bij gebaat zijn als ik kinderen krijg?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 24 september 2018 @ 21:06:36 #74
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_182112600
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 21:01 schreef up7 het volgende:
Je kan ze zeer zeker vragen of ze willen bestaan. Maar welke conclusie wil je aan het antwoord verbinden? Als je je kind op 20-jarige leeftijd vraagt of hij had willen bestaan dan zal er een correlatie zijn tussen het antwoord en de opvoeding die je je kind hebt gegeven.

Want daar draait het om. Heb je er over nagedacht wat je je hypothetische kind zou kunnen vertellen over het bestaan en hoe zou dat hem of haar zelfredzaam maakt? Want nu doe je alsof iemand die zo'n verantwoordelijkheid op zich neemt meer schade brengt dan iemand die dat niet doet.
Als je een 20 jarige vraagt of ze wel of niet willen bestaan is dat een nutteloze vraag omdat ze al bestaan. En die keuze wil ik niet maken voor niemand... dan blijft er voor mijzelf één keuze over, geen kinderen.

Maar zoals ik een paar posts hierboven ook al aangaf dat is volgensmij ieders persoonlijke keuze. En daar heeft iedereen zijn of haar eigen argumenten voor.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_182114109
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 12:41 schreef up7 het volgende:

[..]

Waarop baseer je je door te stellen dat er nu te veel mensen op aarde zijn? Je kan net zo goed argumenteren dat er te weinig mensen op aarde zijn.

[..]

Het probleem van huisvesting en voedsel is op te lossen. In steden zijn we al gewend zijn om in vele lagen hoog te stapelen en de grootste steden hebben een immense aantrekkingskracht op mensen. Dus hoog moeten stapelen betekent niet direct dat het problematisch moet zijn.

Als je naar de toename van overgewicht kijkt en al het voedsel dat we weggooien ondanks de relatief hoge prijs hebben we op veel plekken nou niet echt een voedselprobleem. Een triljard mensen brengt uitdagingen met zich mee maar je lost alle problemen ook sneller op. Meer mensen betekent namelijk ook meer handjes, meer wetenschappers, verpleegkundigen, artsen, leraren etc.

Nee, ik geloof niet dat we nu leven in een overbevolkte wereld.
Waarom is men altijd zo gericht op dingen oplossen in plaats van voorkomen. Zie je ook vaak bij debatten over klimaatverandering.


Voorlichting over geboortebeperking is veel raadzamer dan telkens maar weer oneindig veel oplossingen te zoeken, en oplossingen van de problemen die er bij zulk soort oplossingen ontstaan, etc., te zoeken. Dat houdt een keer op.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')