abonnement Unibet Coolblue
pi_181693637
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 22:24 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ik zie niet in hoe het dragen een bord van een vermoord persoon je 'extreem-rechts' maakt.
Ze demonstreren niet met die borden van slachtoffers van niet-buitenlanders.
Het gaat niet om die slachtoffers maar om buitenlanderhaat.
Overigens kon extreemrechts aan de macht komen in Duitsland 1933 door een meerderheid van stemmen van gewone mensen.

quote:
Ik snap waar je naar toe wilt, maar bijna de helft van Nederland heeft gestemd op een partij die 'minder buitenlanders' wil, dus om dat als enige principe te nemen...
welke partij kreeg bijna de helft van alle kiezers vorig jaar Tweede Kamerverkiezingen
?
PVV kreeg 13% van de stemmen.
  dinsdag 4 september 2018 @ 22:29:54 #27
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_181693667
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 22:24 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ik zie niet in hoe het dragen een bord van een vermoord persoon je 'extreem-rechts' maakt. Ik snap waar je naar toe wilt, maar bijna de helft van Nederland heeft gestemd op een partij die 'minder buitenlanders' wil, dus om dat als enige principe te nemen...
Het gaat me er niet direct om, dat men minder buitenlanders in eigen land wil, hoewel ik dat niet direct een doel op zich vind... overbevolking of het ontstaan van grote sociale problemen zjin veel twee gehoorde, in mijn optiek legitieme redenen om paal en perk te stellen aan immigratie, maar dat zijn dan denk ik de problemen die je wil voorkomen... niet per se minder buitenlanders. Dat komt op me over als een vreemd doel op zich.

Het gaat me er om dat deze moorden eruit gelicht worden om de haat tegen hen aan te wakkeren om dat doel te bereiken. Dat maakt hen die zich van deze praktijk bedienen, in mijn ogen, extreem rechts.

Maar goed, voordat ik weer verwijten krijg op een vervolgreactie dat ik niet zou reageren: ik ben ongeveer nu naar bed. Dus ik vind het wel even goed zo. :)
  dinsdag 4 september 2018 @ 22:35:49 #28
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181693806
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 22:29 schreef ExtraWaskracht het volgende:

Het gaat me er om dat deze moorden eruit gelicht worden
Er uit gelicht worden?

Ongebreidelde import heeft gewoon direct voor deze doden gezorgd.
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 4 september 2018 @ 22:37:05 #29
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181693836
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 22:28 schreef Bluesdude het volgende:

IEDEREEN IS RACIST ECHT WERKELIJK IEDEREEN

Dank je voor je input, bluesdude.
&lt;signature here&gt;.
pi_181693859
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 22:28 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ze demonstreren niet met die borden van slachtoffers van niet-buitenlanders.
Het gaat niet om die slachtoffers maar om buitenlanderhaat.
Overigens kon extreemrechts aan de macht komen in Duitsland 1933 door een meerderheid van stemmen van gewone mensen.

[..]

welke partij kreeg bijna de helft van alle kiezers vorig jaar Tweede Kamerverkiezingen
?
PVV kreeg 13% van de stemmen.
Letterlijk de eerste persoon op de posters in die foto's heeft een tintje :') Hitler was trouwens ook vegetariër wist je dat? Misschien moeten we die mensen ook maar preventief als nazi bestempelen!

Tevens hadden de PVV, de VVD, de SP en FvD als uitgangspunt om vluchteling dan wel te weigeren dan wel in de regio op te vangen, wat neerkomt op minder vluchtelingen hier.
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 22:29 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Het gaat me er niet direct om, dat men minder buitenlanders in eigen land wil, hoewel ik dat niet direct een doel op zich vind... overbevolking of het ontstaan van grote sociale problemen zjin veel twee gehoorde, in mijn optiek legitieme redenen om paal en perk te stellen aan immigratie, maar dat zijn dan denk ik de problemen die je wil voorkomen... niet per se minder buitenlanders. Dat komt op me over als een vreemd doel op zich.

Het gaat me er om dat deze moorden eruit gelicht worden om de haat tegen hen aan te wakkeren om dat doel te bereiken. Dat maakt hen die zich van deze praktijk bedienen, in mijn ogen, extreem rechts.

Maar goed, voordat ik weer verwijten krijg op een vervolgreactie dat ik niet zou reageren: ik ben ongeveer nu naar bed. Dus ik vind het wel even goed zo. :)
Op zich wel een legitiem punt, echter zijn er ook mensen die niet blank zijn die daar op de poster staan, dus compleet racistisch is het ook weer niet. Het wakkert inderdaad waarschijnlijk wel haat aan, echter zijn allochtone bevolkingsgroepen nu eenmaal oververtegenwoordigd in de criminaliteit. Daar kan je over soebatten wat de werkelijke aanleiding nu hiervan is, maar het maakt je nog niet extreem rechts als je die mening deelt dat er minder buitenlanders zich in je land moeten vestigen. Maar goed, dat is slechts mijn mening, ieder zijn eigen ding, trusten verder.
pi_181697932
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 17:07 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Laten ze eens beginnen met de boel niet proberen te bedonderen. Dan leg ik de lat extreem laag en daar kwamen ze al niet bovenuit.

[..]

Wat een domme uitvlucht weer.
Het zou de discussie goed doen, als je het over de inhoud zou hebben ipv. met op de persoon gespeelde one-liners zou komen aanzetten.

Het doet trouwens pijn in het hart om te zien hoe iemand kan afglijden van een veelbelovende rechtenstudent die lange inhoudelijke postings schrijft tot een ongeschoolde die hersenloos radicaal-rechts gedachtegoed verdedigt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-09-2018 07:55:47 ]
pi_181698693
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 07:55 schreef Igen het volgende:

[..]

Het zou de discussie goed doen, als je het over de inhoud zou hebben ipv. met op de persoon gespeelde one-liners zou komen aanzetten.
We hebben het hier over de Duitse publieke omroep die de beelden lasterlijk manipuleert om de kijkers in de maling te nemen, ten bate van één politieke opvatting. Dan kun je niet aan komen kakken met 'maar hullie kijken ook wel eens naar fake news' en dat weet je zelf ook wel.

Dat je ooit begon als niet erg getalenteerde rechtluller van wat krom is betekent niet dat je daarin helemaal geen vorderingen had kunnen maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Weltschmerz op 05-09-2018 10:09:59 ]
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_181698710
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 21:55 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Het leidende principe is gewoon om minder buitenlanders te hebben, niet om minder moorden te hebben. Zo simpel is het bij deze radicalen. Het lijkt me evident dat dit onder het extreem-rechtse kopje valt.
Je bent nu al radicaal als je onnodige doden laat zien die het directe gevolg zijn van het ongebreideld binnenlaten van 3e wereldbewoners? Echt?

Dan is radicaal zijn een geuzennaam!
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_181699281
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 21:55 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Het leidende principe is gewoon om minder buitenlanders te hebben, niet om minder moorden te hebben. Zo simpel is het bij deze radicalen. Het lijkt me evident dat dit onder het extreem-rechtse kopje valt.
Mijn moeder ziet ook graag dat er minder migranten worden opgenomen.
Ze is dus blijkbaar extreem-rechts. :') __________________!!!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-09-2018 09:47:04 ]
pi_181699292
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 09:46 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Mijn moeder ziet ook graag dat er minder migranten worden opgenomen.
Ze is dus blijkbaar extreem-rechts. :') __________________!!!
Tegenwoordig ben je extreem-rechts als je het niet zo'n goed idee vind dat de Europeaan vervangen wordt door de Afrikaan.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_181699332
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 09:11 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

We hebben het hier over de Duitse publieke omroep die de beelden lasterlijk manipuleert om de kijkers in de maling te nemen, ten bate van één politieke opvatting. Dan kun je niet aankomen met kakken met 'maar hullie kijken ook wel eens naar fake news' en dat weet je zelf ook wel.

Haha, touché. Dat is wel echt het niveau van Igen en nog wat figuren hier. _O-
pi_181699425
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 09:47 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Tegenwoordig ben je extreem-rechts als je het niet zo'n goed idee vind dat de Europeaan vervangen wordt door de Afrikaan.
Als je je afvraagt hoe dit financieel allemaal te dragen is ben je al een extremist. Het zijn dooddoeners van bepaalde lieden die roeptoeteren dat rechts nooit de dialoog wilt aangaan en zelf wederom hypocriet alles afdoen als racisme of extremisme omdat de dialoog nooit of te nimmer in hun voordeel kan uitvallen mits we ons beroepen tot feiten.
pi_181699566
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 09:50 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Haha, touché. Dat is wel echt het niveau van Igen en nog wat figuren hier. _O-
Ik vraag mij af wat de beweegredenen van deze figuren zijn, waarom willen zij onze maatschappij kapot maken? Alleen de elite heeft voordeel bij de immigratie, hoewel dat ook van korte duur is. Maar dan kan de elite makkelijk verkassen naar andere landen, waar ze al huizen en andere bezittingen hebben. Hun geld vliegt al met 1 druk op de knop overal over de wereld.

Nu is nog de onderklasse het slachtoffer, zoals de mensen in Chemnitz. Maar de onderklasse groeit versneld mede door immigratie en automatisering. De toegestroomde immigranten zijn op termijn volkomen nutteloos als arbeidskrachten, waardoor op termijn ook het sociale stelsel instort. De belastingdruk op de kleiner wordende middenklasse is nu al groot (lees de analyses van Baudet bijv) en zal in de toekomst nog groter worden.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_181699691
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 09:56 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Als je je afvraagt hoe dit financieel allemaal te dragen is ben je al een extremist. Het zijn dooddoeners van bepaalde lieden die roeptoeteren dat rechts nooit de dialoog wilt aangaan en zelf wederom hypocriet alles afdoen als racisme of extremisme omdat de dialoog nooit of te nimmer in hun voordeel kan uitvallen mits we ons beroepen tot feiten.
Men valt serieus erover dat een Baudet zegt dat het fijn is als Europa etnisch Europees (= blank) zou blijven ipv volledig te verzwarten. Als je dus NIET wilt dat een millenia oude situatie en volkeren uitgeroeid worden, dan ben je een racist. Soit. So be it.

Want vreemd genoeg is dat weer geen probleem als de Chinezen het zeggen.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_181700209
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 10:05 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Ik vraag mij af wat de beweegredenen van deze figuren zijn, waarom willen zij onze maatschappij kapot maken? Alleen de elite heeft voordeel bij de immigratie, hoewel dat ook van korte duur is. Maar dan kan de elite makkelijk verkassen naar andere landen, waar ze al huizen en andere bezittingen hebben. Hun geld vliegt al met 1 druk op de knop overal over de wereld.

Nu is nog de onderklasse het slachtoffer, zoals de mensen in Chemnitz. Maar de onderklasse groeit versneld mede door immigratie en automatisering. De toegestroomde immigranten zijn op termijn volkomen nutteloos als arbeidskrachten, waardoor op termijn ook het sociale stelsel instort. De belastingdruk op de kleiner wordende middenklasse is nu al groot (lees de analyses van Baudet bijv) en zal in de toekomst nog groter worden.
Er is een kliek mensen die daadwerkelijk geloven dat 'de blanken' het ergste zijn wat de wereld overkomen is. We zijn racistisch, hebben de hele wereld die vreemdzaam was veroverd en racisme geïntroduceerd, Afrika leeggeplunderd, slavernij uitgevonden en zelfs oorlog is onze uitvinding oh en uiteraard de holocaust, die volgens hun de grootste slachtpartij ooit was. Ze geloven daadwerkelijk dat als we allemaal uitgefaseerd zijn, het Grote Onrecht is rechtgezet en Utopia ontstaat. Dat zijn de SJW, oa te vinden bij D66/GL en co en bij de racisten van DENK en co. DENK en Co zien echter ook hun kansen liggen door de zelfhaat die gepropagandeerd wordt door voornoemde, echter die willen heus geen 'gelijkheid en diversiteit' hoor, die willen simpelweg zichzelf aan de macht hebben en hoe minder Europeanen en hoe meer moslims/Afrikanen hoe beter voor hun.

Dan heb je de VVD-Unilver-types die simpelweg meer inwoners willen en minder grenzen omdat dat gunstig is (op de korte termijn) voor hun multi-nationals.

Dat is zo'n beetje de kern denk ik.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_181703647
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 10:14 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Men valt serieus erover dat een Baudet zegt dat het fijn is als Europa etnisch Europees (= blank) zou blijven ipv volledig te verzwarten. Als je dus NIET wilt dat een millenia oude situatie en volkeren uitgeroeid worden, dan ben je een racist. Soit. So be it.

Want vreemd genoeg is dat weer geen probleem als de Chinezen het zeggen.
Niemand heeft het over "uitroeien".

Dat is precies het probleem: extreem-rechts bedenkt een verzonnen vijandbeeld van "links". Daarom valt er ook nauwelijks inhoudelijk te discussieren.
pi_181703763
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 13:51 schreef Igen het volgende:

[..]

Niemand heeft het over "uitroeien".

Dat is precies het probleem: extreem-rechts bedenkt een verzonnen vijandbeeld van "links". Daarom valt er ook nauwelijks inhoudelijk te discussieren.

Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_181705662
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 10:14 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Men valt serieus erover dat een Baudet zegt dat het fijn is als Europa etnisch Europees (= blank) zou blijven ipv volledig te verzwarten. Als je dus NIET wilt dat een millenia oude situatie en volkeren uitgeroeid worden, dan ben je een racist. Soit. So be it.

Want vreemd genoeg is dat weer geen probleem als de Chinezen het zeggen.
Merkwaardige eigenschap van het woord racisme, het is nogal erg context gevoelig.
Het lijkt erop of het begrip alleen van toepassing is op blanken en dan ook nog in de actieve zin, want blanken worden nooit gediscrimineerd
Daarom kunnen buitenlanders (niet blanken) nooit discrimineren.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  woensdag 5 september 2018 @ 17:18:15 #44
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_181707940
Echt, waar bemoeit zich men mee... gaat dit erop uitlopen dat je geen promotie meer kunt krijgen bij Siemens als je met een vreedzame demonstratie meeloopt? Ontslag misschien als je de “verkeerde” ideeën hebt?
Ook geen woord over de vele vreedzame demonstranten natuurlijk.

https://www.nu.nl/economi(...)reken-xenofobie.html
quote:
Conglomeraat Siemens heeft personeel in Oost-Duitsland gevraagd stelling te nemen tegen xenofobie. Het concern doet dat nadat in de Duitse deelstaat Saksen rechts-extremisten agressieve betogingen hielden na de dood van een 35-jarige man.
Zo vielen zondag achttien gewonden, onder wie drie politieagenten, toen in Chemnitz mensen weer de straat op gingen. Ook zijn er beelden waarin groepen rechts-extremisten achter mensen met een buitenlands uiterlijk aanrenden.

In een brief die in het bezit is van Bloomberg schrijven managers van het bedrijf dat het tijd is om publiekelijk stelling te nemen om tolerantie en menselijkheid te promoten. Siemens-topman Joe Kaeser riep afgelopen zondag al op tot tolerantie en in de zomer zei hij nog te vrezen voor brandende auto's in de straten.

Ook andere delen van het Duitse bedrijfsleven spreken zich uit tegen de gebeurtenissen in Chemnitz. Eric Schweitzer, hoofd van de Duitse handelskamer voor de industrie vertelde vorige week dat de gebeurtenissen in de Oost-Duitse stad onacceptabel zijn voor de Duitse industrie. Xenofobie en nationalisme beschadigen het imago van Duitsland als locatie voor het bedrijfsleven, aldus Schweitzer.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  woensdag 5 september 2018 @ 18:02:22 #45
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_181708868
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 17:18 schreef nixxx het volgende:
Echt, waar bemoeit zich men mee... gaat dit erop uitlopen dat je geen promotie meer kunt krijgen bij Siemens als je met een vreedzame demonstratie meeloopt? Ontslag misschien als je de “verkeerde” ideeën hebt?
Ook geen woord over de vele vreedzame demonstranten natuurlijk.

https://www.nu.nl/economi(...)reken-xenofobie.html

[..]

Hoe kan je daar nu problemen mee hebben?
Huilen dan.
pi_181710357
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 09:46 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Mijn moeder ziet ook graag dat er minder migranten worden opgenomen.
Ze is dus blijkbaar extreem-rechts. :') __________________!!!
De appel valt niet ver van de boom. :D

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 05-09-2018 18:58:59 ]
  woensdag 5 september 2018 @ 19:01:47 #47
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_181710463
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 09:46 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Mijn moeder ziet ook graag dat er minder migranten worden opgenomen.
Ze is dus blijkbaar extreem-rechts. :') __________________!!!
Dan heb je niet gelezen wat ik geschreven heb. Probeer opnieuw.
pi_181710907
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 17:18 schreef nixxx het volgende:
Echt, waar bemoeit zich men mee... gaat dit erop uitlopen dat je geen promotie meer kunt krijgen bij Siemens als je met een vreedzame demonstratie meeloopt? Ontslag misschien als je de “verkeerde” ideeën hebt?
Ook geen woord over de vele vreedzame demonstranten natuurlijk.

https://www.nu.nl/economi(...)reken-xenofobie.html

[..]

Bedrijven denken ook alleen aan geld.
ROBODEMONS..................|:(
  woensdag 5 september 2018 @ 21:24:13 #49
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_181714226
quote:
7s.gif Op woensdag 5 september 2018 18:02 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Hoe kan je daar nu problemen mee hebben?
Het begint er al mee dat ze vragen om stelling te nemen tegen xenofobie naar aanleiding van protesten in Chemnitz. Dat impliceert twee dingen, het zet de protesten in chemnitz in zijn geheel weg als xenofobisch, en xenofobie als iets principieel slechts. Xenofobie is angst voor het vreemde, voornamelijk in het normale taalgebruik afkeer van het vreemde, daar valt in sommige gevallen best wat voor te zeggen, afkeer van vreemde gewoontes zoals uithuwelijking, vrouwenbesnijdenis, etc.

Laat een werkgever zich daar lekker over op de vlakte houden en niet een politiek keurslijf op te leggen aan de werknemers.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_181715461
Bij een vorige werkgever moest ik een verklaring ondertekenen dat ik mij 'neutraal' op moet stellen.

Is ook wel wat voor te zeggen, voorkomt wel extremen op de werkvloer.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')