abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_181683670
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:00 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Je kunt mijn argument wel negeren, maar dat maakt jouw argument niet sterker.
Ok, wat jij wilt. In de praktijk blijkt de islam een van de meest gefragmenteerde religies op aarde. Maar blijf jij lekker volhouden dat er maar één interpretatie van de islam is, en dat die kwaadaardig is. Toch raar dat al die moslims zich dan nog niet verenigd hebben in die ene stroming, domme jongens dat het zijn.

Laat het ze niet horen, dat gelul over 'één islam', anders breng je ze misschien nog op ideeën. :')
"Pools are perfect for holding water"
pi_181683674
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 14:59 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

De stap van begrip, naar sympathie, naar daadwerkelijke steun hoeft niet groot te zijn.

Maar als jij mij vraagt naar bewijs van een groot wereldcomplot van moslims tegen de rest, nee, zulke onderzoeken zijn er niet, want taqiyya. Alhoewel, de Quran is er klip-en-klaar over. Maar die moet je dan kennen en daar schort het nu precies aan bij jou.
En ook nog eens niet begrijpen wat die taqiyya eigenlijk inhoudt maar wel de eerste de beste psuedo-arabist die onder de hoede van Wilders liep geloven.
pi_181683695
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:02 schreef probeer het volgende:

[..]

Ok, wat jij wilt. In de praktijk blijkt de islam een van de meest gefragmenteerde religies op aarde. Maar blijf jij lekker volhouden dat er maar één interpretatie van de islam is, en dat die kwaadaardig is. Toch raar dat al die moslims zich dan nog niet verenigd hebben in één stroming.
Dat doen ze alleen maar voor de buitenwereld zodat het net lijkt alsof ze niet allemaal op hetzelfde doel uit zijn.
pi_181683700
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:02 schreef probeer het volgende:

[..]

Ok, wat jij wilt. In de praktijk blijkt de islam een van de meest gefragmenteerde religies op aarde. Maar blijf jij lekker volhouden dat er maar één interpretatie van de islam is, en dat die kwaadaardig is. Toch raar dat al die moslims zich dan nog niet verenigd hebben in één stroming.
Ook moslims zijn niet vrij van etnische en culturele verschillen, machtswellust. Turken, Arabieren, Perzen en andere moslims mogen elkaar nu eenmaal niet zo. Daarom is er geen sprake van één stroming.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_181683705
Dat ik ooit nog eens in een topic over NOS-berichtgeving gebaseerd op Tilburge sociale studies een daadwerkelijke discussie zou kunnen lezen die de bron niet in twijfel trekt, lijkt wel of dat alleen gebeurt al er een bepaalde utikomst is.

Anyways
quote:
Naar schatting zijn er op dit moment enkele duizenden salafisten en volgens de onderzoekers is hun aantal over tien jaar verdubbeld.
Zelfs al zou hun schatting kloppen, is het dan echt een probleem? Een handjevol moslims die een soort van commune vormen. Lekker boeiend. Zoals in het artikel staat is er maar een enkeling die geweld acceptabel vindt en die worden ook nog eens extra in de gaten gehouden door het moskeebestuur. Ik zie het probleem allemaal niet. Er zijn toch wel meer leefgemeenschappen die er vreemde ideeën op nahouden?
  dinsdag 4 september 2018 @ 15:04:51 #81
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_181683708
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 september 2018 14:55 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Er zouden er maar een paar duizend komen hoor, zei onze minister. Iedereen behalve Xa1pt en Dven: :')

Werden er 'iets meer' https://www.volkskrant.nl(...)-nederland~b18c7b63/
De_Onnoembare : Er zouden er maar 10.000 komen

Bron die onnoembare daarna neerpleurt na langdurig googlespeurwerk : Er zijn nu meer dan vijf keer zoveel polen als in 2000 en ze hebben een hogere arbeidsdeelname dan autochtone Nederlanders. 70% keert terug. Polen en Bulgaren behoren tot de bevolkingsgroepen die het minst gebruik maken van uitkering.

Te verwachten reactie

"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_181683715
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:01 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Oh? Bron?
Vergelijk het aantal stromingen en scholen binnen de islam met die van het christendom.
pi_181683723
quote:
9s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:04 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat doen ze alleen maar voor de buitenwereld zodat het net lijkt alsof ze niet allemaal op hetzelfde doel uit zijn.
Ik weet het niet hoor ... Zou ook best kunnen dat Oostwoud de nieuwe islamitische profeet is, die alle domme en gefragmenteerde moslims zal verenigen met zijn waarheid over één islam.

In dat geval hoop ik dat hij dan straks nog eens aan ons denkt, zodat we niet op het dorpsplein onthoofd worden en zo.
"Pools are perfect for holding water"
pi_181683724
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:04 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Ook moslims zijn niet vrij van etnische en culturele verschillen, machtswellust. Turken, Arabieren, Perzen en andere moslims mogen elkaar nu eenmaal niet zo. Daarom is er geen sprake van één stroming.
Mooie fantast ben je.
pi_181683738
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:04 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Ook moslims zijn niet vrij van etnische en culturele verschillen, machtswellust. Turken, Arabieren, Perzen en andere moslims mogen elkaar nu eenmaal niet zo. Daarom is er geen sprake van één stroming.
Maar er is wel maar 'één islam'? Welke stroming heeft het dan bij het juiste einde?
"Pools are perfect for holding water"
pi_181683742
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:05 schreef probeer het volgende:

[..]

Ik weet het niet hoor ... Zou ook best kunnen dat Oostwoud de nieuwe islamitische profeet is, die alle domme en gefragmenteerde moslims zal verenigen met zijn waarheid over één islam.
Hij weet in ieder geval wel hoe je de islam moet lezen, dus wie weet.
pi_181683747
Insgelijks.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_181683758
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:00 schreef probeer het volgende:

[..]

Jouw oplossing is 'het verbieden van één specifiek geloof'? Of hoe moeten we dat dan precies zien?

En iedereen die daar niet aan wilt, heeft zware oogkleppen op?
Het kan aan mij liggen, maar je quote een opmerking van mij over oogkleppen en begint over het verbieden van één specifiek geloof?

Ik weet dat anderen zich schuldig maken aan het "verzinnen" van zaken of meteen een opmerking tot het extreme trekken, had ik alleen van jou niet verwacht.
  dinsdag 4 september 2018 @ 15:08:56 #89
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_181683764
quote:
Geile chick in die clip :9~ . Krijg je haar er gratis bij als je salafist wordt? Want dan wordt het toch wel erg tempting!
Krekker is de bom!
pi_181683776
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:08 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Het kan aan mij liggen, maar je quote een opmerking van mij over oogkleppen en begint over het verbieden van één specifiek geloof?

Ik weet dat anderen zich schuldig maken aan het "verzinnen" van zaken of meteen een opmerking tot het extreme trekken, had ik alleen van jou niet verwacht.
Er staat toch een vraagteken achter? Dan mag je van mij wel gewoon antwoorden met 'nee hoor, ik vind ....'

Maar sorry, ik zal er een open vraag van maken, want op de manier zoals ik het vroeg schuilt er inderdaad wel een dikke aanname in mijn vraag:

"Wat is jouw oplossing voor het salafisme?"

Want anders dan ze heel lief vragen (en wat aansporen) om toch leuk mee te willen doen, zie ik niet echt.

[ Bericht 3% gewijzigd door probeer op 04-09-2018 15:14:54 ]
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 4 september 2018 @ 15:09:56 #91
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_181683786
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:04 schreef Stranger het volgende:
Dat ik ooit nog eens in een topic over NOS-berichtgeving gebaseerd op Tilburge sociale studies een daadwerkelijke discussie zou kunnen lezen die de bron niet in twijfel trekt, lijkt wel of dat alleen gebeurt al er een bepaalde utikomst is.

Anyways

[..]

Zelfs al zou hun schatting kloppen, is het dan echt een probleem? Een handjevol moslims die een soort van commune vormen. Lekker boeiend. Zoals in het artikel staat is er maar een enkeling die geweld acceptabel vindt en die worden ook nog eens extra in de gaten gehouden door het moskeebestuur. Ik zie het probleem allemaal niet. Er zijn toch wel meer leefgemeenschappen die er vreemde ideeën op nahouden?
Nouja, het aantal salfisten van enkele duizenden (laten we voor het gemak van 5.000 uitgaan) en het aantal moslims hier jaarlijks met tientallen duizenden stijgt, dan lijkt het allemaal heel erg mee te vallen ja :)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_181683810
Zolang ze geweld niet verheerlijken kan je er weinig aan doen. Tenzij je salafisme wilt verbieden, of islam. Wat toch niet gaat gebeuren. Groepje orthodoxen dat naar segegratie neigt heb je altijd wel ja.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_181683812
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 12:13 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Tja, met zo'n burgermeester van Rotterdam die zichzelf tot de Salafisten rekent, worden dit soort oorspronkelijk kleine groepjes ook gesterkt en gelegitimeerd.

En als je al in de Islam zit, is het ook makkelijker om te radicaliseren. Je gelooft al in die bullshit over vliegende paarden en al het ''moois'' dat Mohammed heeft gedaan dus waarom jezelf niet dieper ingraven in de fantasie? En zodoende kom je steeds vijandiger te staan tegenover de samenleving en de mensen die wel normaal zijn gebleven en logica gebruiken bij het waarnemen van de realiteit om hen heen.
Haha wat voor onzin is dit dan zeg.
pi_181683824
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:11 schreef Aloulu het volgende:
Zolang ze geweld niet verheerlijken kan je er weinig aan doen. Tenzij je salafisme wilt verbieden, of islam. Wat toch niet gaat gebeuren. Groepje orthodoxen dat naar segegratie neigt heb je altijd wel ja.
Ja, precies dit dus.
"Pools are perfect for holding water"
pi_181683913
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:04 schreef Dven het volgende:

[..]

De_Onnoembare : Er zouden er maar 10.000 komen

Bron die onnoembare daarna neerpleurt na langdurig googlespeurwerk : Er zijn nu meer dan vijf keer zoveel polen als in 2000 en ze hebben een hogere arbeidsdeelname dan autochtone Nederlanders. 70% keert terug. Polen en Bulgaren behoren tot de bevolkingsgroepen die het minst gebruik maken van uitkering.

Te verwachten reactie

[ afbeelding ]
Dven: gaat zoals gewoonlijk nergens op in omdat de bron mijn stelling duidelijk onderbouwd.

Dus Dven slaat zijn Roma-stokslobberin even op zij, denkt heel hard na over een hele grappige opmerking terug die niets met de originele stelling te maken heeft en:

*Plaatst een South Park plaatje*

Waaaaaaaauuuuuuw! Wat een genialiteit! Wat adrem!

Maar toegegeven, het is beter dan je normale 'ok' als je weer eens met je bek vol tanden staat.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_181683917
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:11 schreef DeParo het volgende:

[..]

Haha wat voor onzin is dit dan zeg.
Och, zo werkt dat toch met religie. Iedereen weet dat christenen ook een verhoogde kans hebben om kinderen te willen verkrachten. En dat joden ook bovengemiddeld vaak 40 jaar door de woestijn sjouwen. Want als je in een religie gelooft, ben je nou eenmaal sneller geneigd om je in te laten met de extremistische beleving die anderen in jouw geloof denken te zien.

Ik stem SP. Dus zal ik sneller geneigd zijn om communistische strafkampen te bouwen en duizenden landgenoten te laten creperen. En alle PVV-ers zijn nazis.
"Pools are perfect for holding water"
pi_181683924
quote:
9s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:05 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Vergelijk het aantal stromingen en scholen binnen de islam met die van het christendom.
Nee laat maar zien. Jij beweert het heel stellig, dus jij bewijst.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_181683930
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:09 schreef probeer het volgende:

[..]

Er staat toch een vraagteken achter? Dan mag je van mij wel gewoon antwoorden met 'nee hoor, ik vind ....'
Nee hoor, ik vind van niet. Maar als we op dat niveau verder gaan, gezien je er niets over gezegd hebt. Ben jij van mening dat de islam de overheersende cultuur is en de rest van de samenleving zich maar moet schikken naar de islam en moslims? Weet dat je er niets over hebt geroepen, maar er staat een vraagteken achter. ;)

quote:
Maar sorry, ik zal er een open vraag van maken, want op de manier zoals ik het vroeg schuilt er inderdaad wel een dikke aanname in mijn vraag:

"Wat is jouw oplossing voor het probleem genaamd, het salafisme?"

Want anders dan ze heel lief vragen (en wat aansporen) om toch leuk mee te willen doen, zie ik niet echt.
Kijk hier kan ik al wat meer mee. Ik zou niet direct een oplossing weten, ja als ik drastisch ben dan zeg ik dat ze alle radicale elementen vanuit het salafisme moeten verbieden in de samenleving. Dus geen gescheiden vrouwen/mannen, gewoon handen geven, geen hoofddoekjes. Als je dat niet wilt dan rot je maar op uit dit land.

Maar ook ik weet dat het niet zo makkelijk is, omdat je in principe de gedachtegang niet kan veranderen. Dan gaan ze ondergrond en blijven ze vervallen in hun gedachtegang en worden nog extremer met kans op aanslagen. Ik denk zelf dat er maar één optie is, en dat is hun gedachtegang proberen te veranderen. Maar na 30 jaar problemen met veelal die bevolkingsgroep, na miljarden geïnvesteerd te hebben en ze vooral lopen knuffelen zie ik dat niet met vertrouwen tegemoet. We blijven maar doorsukkelen, misschien moeten we nu maar eens drastisch optreden en dat volk keihard gaan aanpakken. Geloven is geen probleem, maar met mate en dat gaat op voor alle geloven.
pi_181683975
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:09 schreef Dven het volgende:

[..]

Nouja, het aantal salfisten van enkele duizenden (laten we voor het gemak van 5.000 uitgaan) en het aantal moslims hier jaarlijks met tientallen duizenden stijgt, dan lijkt het allemaal heel erg mee te vallen ja :)
Vreemd genoeg hoor ik je nu nooit zo relativerend over een 'paar duizend neo-nazis'
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_181684004
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:17 schreef probeer het volgende:

[..]

Och, zo werkt dat toch met religie. Iedereen weet dat christenen ook een verhoogde kans hebben om kinderen te verkrachten. En dat joden ook bovengemiddeld vaak 40 jaar door de woestijn sjouwen. Want als je in een religie gelooft, ben je nou eenmaal sneller geneigd om je in te laten met de extremistische beleving die anderen in jouw geloof denken te zien.

Ik stem SP. Dus zal ik sneller geneigd zijn om communistische strafkampen te bouwen en duizenden landgenoten te laten creperen. En alle PVV-ers zijn nazis.
Toen politiek nog eenvoudig was.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')