abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_182060999
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 07:54 schreef eRKa het volgende:
Uhmmm, wellicht komt dat door het feit dat de common rail diesel bevat onder 1600bar druk.
Het is de afdichting naar de cilinder. Dus de compressiedruk.
"Willen jullie in deze stad en in Nederland meer of minder managers".......dan gaan we dat regelen.....
pi_182069969
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 08:18 schreef blomke het volgende:

[..]

Het is de afdichting naar de cilinder. Dus de compressiedruk.
Nóg meer druk dus.
Is overigens de koppakking die je bedoelt, zou ik geen achterlijk afdichtringetje noemen. Maar je hebt dus géén énkel idee of besef van alles dat met motoren te maken heeft. Koppakking gaat in principe een motorleven lang mee, maar soms heb je pech (ik dus onlangs, ¤1500 reparatie want achterlijk veel werk).
pi_182070127
Denk dat het brandplaatje (koperen ring tussen de verstuiver en cylinderkop) bedoeld wordt :)
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_182070585
registreer om deze reclame te verbergen
Dat is toch alleen bij auto’s van de ster?
.
pi_182071832
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 20:23 schreef eRKa het volgende:

Nóg meer druk dus.
Is overigens de koppakking die je bedoelt, zou ik geen achterlijk afdichtringetje noemen. Maar je hebt dus géén énkel idee of besef van alles dat met motoren te maken heeft.
Ach, heb er meer verstand van dan jij. De compressiedruk in een diesel is veel lager dan de brandstofpomp levert, scheelt een factor 100 bijna.

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 20:32 schreef Sjoegerd het volgende:
Denk dat het brandplaatje (koperen ring tussen de verstuiver en cylinderkop) bedoeld wordt :)
Dat ja. Neen, echt de afdichting tussen verstuiver en de kop.

[ Bericht 3% gewijzigd door blomke op 22-09-2018 22:26:42 ]
"Willen jullie in deze stad en in Nederland meer of minder managers".......dan gaan we dat regelen.....
  zondag 23 september 2018 @ 05:31:27 #131
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182076738
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2018 16:41 schreef Sounddragon het volgende:

'zeg Audi, wij zouden graag willen dat jullie geen A6 3.0tdi meer maken, maak in plaats daarvan maar allemaal A1 en A2 haardrogertjes. Jullie leggen het zelf wel uit aan je klanten he? :W'

Wiedes, beter voor het omgeving. En er rijden A1 met haardrogertjes rond, die je met een A6 3.0 tdi net niet gaat bijhouden. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_182080412
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 05:31 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Wiedes, beter voor het omgeving. En er rijden A1 met haardrogertjes rond, die je met een A6 3.0 tdi net niet gaat bijhouden. :)
Mwoah, als ik al mijn werkzooi mee moet slepen plus een 2 weeks survivalpakket aan kleding en whatnot en ik prak dat in een A1, moet om te beginnen de achterbank plat en daarna kom je er achter dat koppel toch wel fijn is als je zo naar Noord Germanië moet.
Het kan allemaal best als het moet, maar het is gewoon niet in alle gevallen even praktisch :)

Nu een weekje in een '15 Frot Fiasco diezol rondgehobbeld hier, best een leuk karretje, maar eventjes een inhaalaktie heuveltje/bergje op zit er niet in :+
Torque makes life easy.
Team Jean
pi_182090518
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 22:05 schreef blomke het volgende:

[..]

Ach, heb er meer verstand van dan jij.
Wat jij wil.
Dat je koppakking als achterlijk afdichtringetje benoemd bewijst dan sowieso.
pi_182092347
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 05:31 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Wiedes, beter voor het omgeving. En er rijden A1 met haardrogertjes rond, die je met een A6 3.0 tdi net niet gaat bijhouden. :)
Van 0 naar 100 misschien... Maar op 1200 km moet je met een A1 met opgefokt haardrogertje aardig doorfietsen om bij een 3.0 TDI te blijven... Ook omdat die laatste minder vaak hoeft te stoppen voor een tankbeurt. Zeker als je hem ook nog vol pakt met belading/passagiers.
Knappe S1 heb je trouwens als je een A6 3.0 TDI voor blijft... De A6 heeft 5,1 seconde nodig tot 100, de S1 5,8. En dan is de A6 met een grotere tank uitgerust en volgens de boekjes nog zuiniger ook.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zondag 23 september 2018 @ 23:50:31 #135
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182094737
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 21:45 schreef Pizza_Boom het volgende:

Van 0 naar 100 misschien... Maar op 1200 km moet je met een A1 met opgefokt haardrogertje aardig doorfietsen om bij een 3.0 TDI te blijven...
Bij '1200km' ben ik gestopt met lezen. :O

quote:
Knappe S1 heb je trouwens als je een A6 3.0 TDI voor blijft...
De A6 heeft 5,1 seconde nodig tot 100, de S1 5,8. En dan is de A6 met een grotere tank uitgerust en volgens de boekjes nog zuiniger ook.
En viezer....

Trouwens, alsof iedereen met de 272pk versie rijdt. De meeste leaserijders hebben het instapmodelletje met 218 pk. En die kun je met de haardroger in de RS1 hebben. :)

Ik doe een voorspelling; binnen 10 jaar worden er geen dieselpersonenauto's meer verkocht. of het is onbetaalbaar, of je mag nergens meer komen. Rijden 'jullie' allemaal met haardrogers of op batterijen. ^O^
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_182095421
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 23:50 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Trouwens, alsof iedereen met de 272pk versie rijdt. De meeste leaserijders hebben het instapmodelletje met 218 pk. En die kun je met de haardroger in de RS1 hebben. :)
Alleen die RS1 bestaat helemaal niet. De S1 is nog altijd het topmodel. En ook die hebben maar weinigen.

quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 23:50 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Bij '1200km' ben ik gestopt met lezen. :O
Dan moet je niet met een 3.0 TDI gaan vergelijken. Zo'n ding rijd je niet om van hier naar de lokale supermarkt te rijden. Zo'n ding heb je om kilometers mee te vreten.

quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 23:50 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
En viezer....
De Clio van Renault, MY18, doet 105 gram CO2 per kilometer... Ligt een 0,9 liter turbobenzineblokje in. De XE van Jaguar, MY17, doet 99 gram CO2 per kilometer... Ligt een 2 liter turbodiesel in. En met die laatste heb ik een praktijkverbruik van 1:24,5 gehaald... Gemeten over een goede 600 km met een gemiddelde reissnelheid, dus inclusief stops van 115 km/h. En over 2500 km heb ik er zo'n 1:20 mee gedaan. Dat is inclusief flinke stukken 225 draaien, maar ook een paar uur filerijden. Ik lach mij echt rot hoor, dat ik er aan Sloveense grens voor net een euro de liter 40 liter peut in liet lopen, bij Limburg an der Lahn 4 cent de liter meer betaalde en er nog eens 48 liter in liet lopen en in Nederland nog meer dan een halve tank had. En dan moet ik heel Nederland door.

Zulke ritten ook wel gedaan voor de autoverhuur... Vanaf Amsterdam naar Milaan pik ik er even uit. Ga je bij Karlsruhe tanken, gaat er niet eens 30 liter in een diesel, ben ik ook nog thuis met dat ding geweest, heb ik er dus al 600 km op zitten en is het tankje iets meer dan halfleeg.

Toevallig in die periode ook eens privé met een stel gasten naar Oostenrijk vanuit Brabant (vandaar de rit Amsterdam - Milaan, redelijk vergelijkbaar traject), auto redelijk dezelfde klasse, alleen een benzineblokje. Moet je bij Mannheim al tanken, net 435 km erop... Gaat er 28 liter in. Rijd je door naar Oostenrijk, 520 km verder, moet er weer getankt worden... 38 liter. Met die diesel reed ik door naar Milaan om er daar nog eens 30 liter in te flikkeren. Ben ik alleen wel even 580 km verder... Dat is dus 60 km verder op 8 liter minder.

Leuke aan dat soort ritten is dat ik het allemaal bij hield in Google spreadsheets... Kon je offline doen op je telefoon, op de wifi even updaten. Maar dat kan ik nog allemaal terugvinden.

En ach... Met een PSA 1.1tje dat ik ooit had deed ik ook 1:23 naar Oberhausen... Alleen reed ik niet harder dan 100. Met de 1.5 diesel kon je planken wat je wilde, ding bleef stomweg boven de 1:30.

Op batterijen rijden wil ik best wel hoor, mits het bereik voldoende is. Die nieuwe die komt, die Sion, ik vind het tof. Jammer dat het bereik voor mij eigenlijk net te kort is voor mijn lange ritten... Ik zit nog wel eens in het Ruhrgebied, afgelopen 24 maanden alleen al een keer of 10 en dan is 250 km op het randje, net wel/net niet. Met airco en/of verlichting aan zal dat dus wel net niet worden. En 10x lijkt niet veel, maar ik moet wel uit de kop van Noord Holland komen, vanaf mijn woonplaats naar Wuppertal en weer terug is zo'n 595 km, Mulheim of Oberhausen is 100 km minder. Maar verder? Met mijn woon-werk en privé erbij zou ik, afgaande op de laatste paar maanden, maximaal 1x per week aan de stekker hoeven, als dat malle ding werkelijk die 25-30 km per dag opladen op zijn panelen zou halen.

Maar tot die tijd? Zo lang ik weinig kilometers draai (zoals dit jaar, in 2017 zat ik nog op 80k, nu pas op iets van 10k), is benzine prima. Ga ik echter weer veel kilometers draaien, dan wil ik een grote tank en weinig verbruik met toch voldoende power. Een diesel dus, dan hoef je niet iedere dag te tanken. En een Tesla o.i.d. die mij 400-500 km op een dag laat rijden, iedere dag, zonder speciaal naar een snellader te hoeven, is ook best. Maar dat is vooralsnog utopie.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  maandag 24 september 2018 @ 01:18:38 #137
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182095475
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 01:09 schreef Pizza_Boom het volgende:

Alleen die RS1 bestaat helemaal niet. De S1 is nog altijd het topmodel. En ook die hebben maar weinigen.
O ja, de S1. Die sneller is dan de instap A6 3.0 TDI en net zo snel (op accelleratie) als de 272pk 3,.0 TDI. Ik heb ook alleen maar aangegeven, in reactie op de denigrerende opmerking van de mod, dat er 'haardrogers' zijn die sneller zijn dan een A6 3.0 TDI.

Ik heb het niet over CO2, maar NOx. Je weet wel, dat spul waar je kinderen longemfyseem van krijgen. Ik vind dat dieselpersonenauto's uit steden geweerd moeten worden, om mee te beginnen. Dat is alvast een goed begin.

[ Bericht 11% gewijzigd door Captain_Jack_Sparrow op 24-09-2018 01:30:42 ]
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_182097522
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 01:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Ik heb het niet over CO2, maar NOx. Je weet wel, dat spul waar je kinderen longemfyseem van krijgen. Ik vind dat dieselpersonenauto's uit steden geweerd moeten worden, om mee te beginnen. Dat is alvast een goed begin.
Mee eens.
Maar dan ook uitbreiden met de benzinemotoren met directe hoge druk inspuiting zonder Gasoline Particle Filter. Die stoten nog veel meer fijnstof uit als een diesel.
  vrijdag 28 september 2018 @ 09:47:43 #139
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182180513
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 07:59 schreef oldford het volgende:

[..]

Mee eens.
Maar dan ook uitbreiden met de benzinemotoren met directe hoge druk inspuiting zonder Gasoline Particle Filter. Die stoten nog veel meer fijnstof uit als een diesel.
Absoluut!
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')