abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_181845604
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 20:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik rij regelmatig vroeg, maar zelfs midden in de nacht tijdens de WK finale NL Duitsland ga je het niet redden een uur 140 te rijden in Nederland
Denk het ook niet. De A7 vanaf de afsluitdijk afrijden is een vrij lekker stuk maar twee banen zal je altijd zien dat er iemand net een vrachtwagen inhaalt. Daarna door A8, A10, A2... op de A2 zit je wel veilig voor een tijd en trajectcontrole is toch uit 's nachts. Dan heb je de 140 km wel gehaald :P Maar vrees dat je af en toe de vluchtstrook moet pakken.

Een uur gemiddeld 140 km/u halen is wel te doen (tijdens NL-DE).
When you are dead, you don't know you are dead. It's only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
  dinsdag 11 september 2018 @ 21:19:22 #77
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181845664
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 21:17 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Denk het ook niet. De A7 vanaf de afsluitdijk afrijden is een vrij lekker stuk maar twee banen zal je altijd zien dat er iemand net een vrachtwagen inhaalt. Daarna door A8, A10, A2... op de A2 zit je wel veilig voor een tijd en trajectcontrole is toch uit 's nachts. Dan heb je de 140 km wel gehaald :P Maar vrees dat je af en toe de vluchtstrook moet pakken.

Een uur gemiddeld 140 km/u halen is wel te doen.
Afgezien van controles, de wegen/infra laten het niet toe.
Gemiddeld lukt idd wel
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181845758
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 21:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Afgezien van controles, de wegen/infra laten het niet toe.
Gemiddeld lukt idd wel
De meeste invoegstroken zijn vrij lang, de wegen zijn goed genoeg voor hogere snelheden. Meerdere gedeeltes hebben 4 rijstroken, maar het grootste gedeelte wel 2. De wegen zijn het probleem niet, de andere weggebruikers wel en dan met name door vrachtwagens.
When you are dead, you don't know you are dead. It's only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
pi_181846050
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 20:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik rij regelmatig vroeg, maar zelfs midden in de nacht tijdens de WK finale NL Duitsland ga je het niet redden een uur 140 te rijden in Nederland
Als je geen problemen hebt met een fly-over met 140 (makkie :7 ) kan dat gt wel.. En bij de oosterburen is het heleml feest 's nachts. Ben ik wel eens in 3 uur en 8 minuten naar Hamburg (448 km) gepeerd . tank was bijna leeg, maar goffedompies wat is dat lekker _O_

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Terug in de vrijdagmiddag/avondspits was bijna het dubbele ;(
Torque makes life easy.
Team Jean
pi_181846167
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 21:23 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

De meeste invoegstroken zijn vrij lang, de wegen zijn goed genoeg voor hogere snelheden. Meerdere gedeeltes hebben 4 rijstroken, maar het grootste gedeelte wel 2. De wegen zijn het probleem niet, de andere weggebruikers wel en dan met name door vrachtwagens.
Als je in Duitsland 250 kunt rijden, kan je in NL 500.
Torque makes life easy.
Team Jean
pi_181846303
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 10:33 schreef blomke het volgende:

[..]

En dat is een PSA 1,6 HDi??
Nee, een ouwe VAG 1.9 TDI. (BJB blok) Zo'n ding die nog klinkt als een traktor, maar ook als redelijk onverwoestbaar bekend staat.

modelletje uit 2005 dus zonder roetfilter, dus geen gedoe met as, regenereren of verstopt raken

alleen een oranje umweltplakkette en straks een hogere MRB
pi_181846332
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 21:44 schreef DJSmiley het volgende:
alleen een oranje umweltplakkette en straks een hogere MRB
Gaat de mRB van diesels omhoog? Kan je daar iets meer over zeggen? Linkje? Bvd.
"Willen jullie in deze stad en in Nederland meer of minder managers".......dan gaan we dat regelen.....
pi_181846396
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 21:44 schreef blomke het volgende:

[..]

Gaat de mRB van diesels omhoog? Kan je daar iets meer over zeggen? Linkje? Bvd.
Plan was om de vervuilende diesels (lees: Degene zonder roetfilter) per 1-1-2019 met 15% zwaarder te belasten.

Schijnt nog een jaartje uitgesteld te zijn omdat de systemen van de belastingdienst nog te brak zijn.... maar heb daar, behalve wat online artikelen, (nog) geen officiele overheidsbron van gezien.

https://www.rijksoverheid(...)elasting-2018---2020

quote:
Mrb diesel vanaf 2019 omhoog
Voor dieselauto’s zonder fabrieksroetfilter gaat de mrb per 2019 omhoog met 15%. Dit is inclusief het deel van de mrb dat naar de provincies gaat (provinciale opcenten). Voor een gemiddelde dieselpersonenauto in de gewichtsklasse 1350-1450 kilo betekent dat een verhoging van 225 per jaar.
Maar zelfs dan blijft diesel interessant als je veel KM rijd, alleen komt het omslagpunt wel steeds hoger te liggen.

Als ik even reken: Gelderland, auto 1151-1250kg, benzine 1:[email protected] 1,649, diesel 1:[email protected],339
Bij 20.000km
Benzine: 604 (wegenbelasting), brandstof 2355 eur, totaal 4459 euro
Diesel: 1236 (wegenbelasting), brandstof 1339 eur, totaal 5075 eur

Bij 30k/jaar:zit het ongeveer gelijk: 5637 voor benzine, 5744 voor de diesel

Bij 35k/jaar is diesel 147 euro voordeliger.

Met een oude auto (dus +15%) ligt het omslagpunt rond de 36k.

Voor mij is de keuze (nu nog) diesel vooral ivm de grotere range (minder vaak tanken) en het comfort van het koppel van een diesel. (En gevoelsmatig de degelijkheid van een diesel, al kan dat best een gedachte van vroeger zijn..)

[ Bericht 21% gewijzigd door DJSmiley op 11-09-2018 22:00:36 ]
pi_181846451
Thanks. Heb ik nog een beetje respijt met roetfilter.
"Willen jullie in deze stad en in Nederland meer of minder managers".......dan gaan we dat regelen.....
  woensdag 12 september 2018 @ 13:25:05 #85
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_181857515
quote:
14s.gif Op maandag 10 september 2018 13:08 schreef Sounddragon het volgende:

Beetje inherent aan het feit dat er tegenwoordig standaard een turbo op een diesel zit denk ik.
Er zijn merken die al 40 jaar turbo's aan hun benzinemotoren hangen en die blokken gaan tonnen mee.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_181857624
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 13:25 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Er zijn merken die al 40 jaar turbo's aan hun benzinemotoren hangen en die blokken gaan tonnen mee.
kwestie van een beetje overmaat erop en op 75% laten lopen.. Sommige fabrikanten hebben ook naloop systemen op de auto zodat de turbo wordt nagekoeld nadat de motor wordt afgezet. Dat soort maatregelen verlengen de levensduur wel aanzienlijk denk ik.
Het blijft wel gewoon een supergevoelig slijtagedeel, dus het gaat een keertje stuk. De crux zit hem gewoon in het vervangen van het ding vrdat hij echt vastloopt. Je vervangt je remschijven ook voordat ze afbreken.
Torque makes life easy.
Team Jean
  vrijdag 14 september 2018 @ 11:27:38 #87
Why is all the rum gone?
pi_181896936
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 13:31 schreef Sounddragon het volgende:

kwestie van een beetje overmaat erop en op 75% laten lopen.. Sommige fabrikanten hebben ook naloop systemen op de auto zodat de turbo wordt nagekoeld nadat de motor wordt afgezet. Dat soort maatregelen verlengen de levensduur wel aanzienlijk denk ik.
Het blijft wel gewoon een supergevoelig slijtagedeel, dus het gaat een keertje stuk. De crux zit hem gewoon in het vervangen van het ding vrdat hij echt vastloopt. Je vervangt je remschijven ook voordat ze afbreken.
Maar met remschijven doe je geen 350dkm. En dat heb ik met mijn vorige turbo wel gedaan. Zonder ooit een probleem, zonder noodzaak voor revisie of zoiets. En daar was geen '75% laten lopen' bij.

Peugeots en Renault's zijn misschien een beetje wegwerpvoorwerpen, maar de stelling dat een diesel wel een tonnetje of twee langer meegaat en dat de onderhoudskosten standaard lager zijn, is niet echt te onderbouwen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_181898870
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 11:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Maar met remschijven doe je geen 350dkm. En dat heb ik met mijn vorige turbo wel gedaan. Zonder ooit een probleem, zonder noodzaak voor revisie of zoiets. En daar was geen '75% laten lopen' bij.

Peugeots en Renault's zijn misschien een beetje wegwerpvoorwerpen, maar de stelling dat een diesel wel een tonnetje of twee langer meegaat en dat de onderhoudskosten standaard lager zijn, is niet echt te onderbouwen.
schijven zijn er bij mij ergens rond de 260 vervangen, en niet omdat ze op waren, maar ik vond ze irritant remmen.
Torque makes life easy.
Team Jean
  vrijdag 14 september 2018 @ 13:29:51 #89
Why is all the rum gone?
pi_181898897
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 13:28 schreef Sounddragon het volgende:

schijven zijn er bij mij ergens rond de 260 vervangen, en niet omdat ze op waren, maar ik vond ze irritant remmen.
Dat is geen 360. :)
pi_181899484
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 september 2018 13:22 schreef DieselTank het volgende:
Diesel zal altijd superieur zijn voor eckte werkauto's :7
Ik rij ongeveer 55.000km/jaar met een stationcar op diesel. Omdat ik voor werk naar heel veel verschillende plekken moet, ben ik nooit zeker van een laadplek in de buurt. Werk bevindt zich op 30-300km van huis, afhankelijk bij welke klant ik een cursus moet geven. Doordat het werk zo wisselvallig is, soms een hele week op dezelfde plek en dan weer maandag Sliedrecht, dinsdag Almelo, woensdag Eindhoven etc, kan ik met een oplaadbare auto helemaal niks beginnen. Hooguit een Tesla zou kunnen werken omdat die snel kan laden, mits je een snellaadpunt hebt. Op een normaal stopcontact moet je rekenen op minimaal 20uur laden, en zo lang staat de auto niet stil bij mij. Daarbij, raak eens in een file waar je 2-4 uur op dezelfde plek staat. Dan kun je verwarming/airco wel uitzetten omdat dat de accu leeg trekt....even de wegenwacht bellen voor een kannetje benzine werkt dan niet.

Dus, diesel is echt de enige oplossing voor mijn vervoersvraag. Benzine met plug-in hybride zou wellicht nog kunnen, maar dan heb je veel kleinere EV actieradius (30-80km). Daarbij kost laden niet veel minder dan benzine tanken, hooguit is het leuk als je ergens gratis kunt laden.
pi_181900019
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 11:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Daar zijn de prijzen ook naar. Overigens is mijn beperkte ervaring, dat auto's motorisch steeds complexer en gevoeliger worden, de carrosserie beter en de afschrijving lager.
pi_181901666
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 18:59 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Het ging volgens mij niet om beter onderhoudbaar. Daarnaast ging hetmij om de uitspraak in zijn algemeen dat 'dieselmotoren nu niet meer betrouwbaar zjin, zoals ze vroeger wel waren'.

Diesel heeft idd de naam betrouwbaar te zijn. Mijn Passat uit 2014 heeft een kleine 200.000km gereden en is nu in reparatie:
- Aircopomp
- Draagarmrubbers
- Vliegwiel DSG bak
- Koppakking (incl koprevisie)
- Distributieriem
- HD dieselpomp (revisie)
- Injectoren (revisie)
- 4x gloeiplug (nieuw)

Geschatte kosten: 5000,- :( :( :(

Tsja, inruilen en 5k bijleggen had geen auto van deze klasse opgeleverd. Ik rij toch best wel veel en wil de tijd onderweg in alle comfort kunnen doorbrengen. Bij inruil op een Toyota Auris Station had ik ws niet meer dan 5k hoeven bijleggen, maar dat is toch een iets andere auto dan een 2.0TDI (210pk), highline, panoramadak, leren interieur, voorruitverwarming etc etc
pi_181902544
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 13:29 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dat is geen 360. :)
nope, hadden ze denk ik wel gered qua dikte, maar er zat ergens een hobbeltje in en ik had geen zin om ze af te laten draaien. Ik ben niet zo van het remmen, maar ik erger me kapot aan zulke dingen }:|
Torque makes life easy.
Team Jean
  vrijdag 14 september 2018 @ 19:21:33 #94
45206 Pietverdriet
pi_181905009
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 16:27 schreef eRKa het volgende:

[..]

Diesel heeft idd de naam betrouwbaar te zijn. Mijn Passat uit 2014 heeft een kleine 200.000km gereden en is nu in reparatie:
- Aircopomp
- Draagarmrubbers
- Vliegwiel DSG bak
- Distributieriem
- Injectoren (revisie)
- 4x gloeiplug (nieuw)

Tsja, inruilen en 5k bijleggen had geen auto van deze klasse opgeleverd. Ik rij toch best wel veel en wil de tijd onderweg in alle comfort kunnen doorbrengen. Bij inruil op een Toyota Auris Station had ik ws niet meer dan 5k hoeven bijleggen, maar dat is toch een iets andere auto dan een 2.0TDI (210pk), highline, panoramadak, leren interieur, voorruitverwarming etc etc
En dan loopt half fok altijd te schelden dat Franse auto’s rampenbakken zijn
pi_181905386
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 16:27 schreef eRKa het volgende:

- Aircopomp
- Draagarmrubbers
- Vliegwiel DSG bak
- Distributieriem
- Injectoren (revisie)
- 4x gloeiplug (nieuw)

Dit is dus gewoon slecht. Bij een benzinemotor hoor je 200000 gewoon probleemloos te halen.
pi_181905459
Fabrikanten zijn worden er steeds beter in om de auto’s probleemloos de eerste 5-6 jaar te laten rijden, steeds vaker ben je na 200000km de sigaar.

Koppelingen worden kleiner en lichter, oliecarters bevatten minder olie, injectoren krijgen microgaatjes. Het slijt en vervuilt zichzelf alleen maar voor betere milieu- en verbruikscijfers. En meer winst voor de fabrikant.

Als ik prive een auto zou kopen, zou ik denk ik een Prius nemen. Relatief is het best eenvoudig en bewezen technologie wat daarin ligt.
.
  vrijdag 14 september 2018 @ 20:08:59 #97
45206 Pietverdriet
pi_181905791
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 19:48 schreef Fer het volgende:
Fabrikanten zijn worden er steeds beter in om de auto’s probleemloos de eerste 5-6 jaar te laten rijden, steeds vaker ben je na 200000km de sigaar.

Koppelingen worden kleiner en lichter, oliecarters bevatten minder olie, injectoren krijgen microgaatjes. Het slijt en vervuilt zichzelf alleen maar voor betere milieu- en verbruikscijfers. En meer winst voor de fabrikant.

Als ik prive een auto zou kopen, zou ik denk ik een Prius nemen. Relatief is het best eenvoudig en bewezen technologie wat daarin ligt.
Eigen geld zou ik Japans kopen idd, maar zeker geen Prius, lawaai, harde stuiterbak, wel erg compleet
pi_181905821
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 20:08 schreef Pietverdriet het volgende:
Eigen geld zou ik Japans kopen idd, maar zeker geen Prius, lawaai, harde stuiterbak, wel erg compleet
Mazda wel?
pi_181906001
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 19:44 schreef blomke het volgende:

[..]

Dit is dus gewoon slecht. Bij een benzinemotor hoor je 200000 gewoon probleemloos te halen.
Tis een diesel
pi_181906046
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 20:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Al eens in een P3 of P4 gereden? Ik heb drie jaar met een P3 gereden, super auto die juist heel stil is (P2 had wel lawaai). En vering is eerder te zacht dan te hard, stuitert zeer zeker niet.
Als je iets negatiefs over de P3 wil zeggen, dan is het de wegligging. Op snelheid door de bocht met een Prius is levensgevaarlijk. Rechtuit zijn ze goed, bochten niet.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')