abonnement Unibet Coolblue
pi_181907065
Op snelheid door de bocht ben je toch wel klaar mee op termijn, ik anders wel.
.
pi_181907118
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 20:19 schreef eRKa het volgende:
Tis een diesel
Dat snap ik en die kunnen het dubbele (zonder die poeha dingen als turbo, DPF en CR), dus eigenlijk slechter dan slecht.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  maandag 17 september 2018 @ 19:26:40 #103
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_181968237
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 21:07 schreef blomke het volgende:

(zonder die poeha dingen als turbo....)
Wut?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_181968296
Oh sorry. Ik bedoel, dat turbo, roetfilter e.d. de storingsgevoelige delen zijn. Maar geven wel extra's aan een diesel.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  maandag 17 september 2018 @ 19:59:15 #105
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_181968899
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 19:29 schreef blomke het volgende:
Oh sorry. Ik bedoel, dat turbo, roetfilter e.d. de storingsgevoelige delen zijn. Maar geven wel extra's aan een diesel.
Dacht ook al. :)

Een turbo hoeft helemaal niet storingsgevoelig te zijn. Als hij dat wel is, dan komt dat door verkeerde keuzes van de fabrikant.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_181969963
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 19:59 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Een turbo hoeft helemaal niet storingsgevoelig te zijn. Als hij dat wel is, dan komt dat door verkeerde keuzes van de fabrikant.
Of verkeerd onderhoud. Smering van de as schijnt kritisch punt in die PSA HDi motoren te zijn.

Ook zo wat: die HD inspuiters (common rail) schijnen nogal eens te lekken op een achterlijk afdichtringetje.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  maandag 17 september 2018 @ 20:52:30 #107
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_181970067
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 20:47 schreef blomke het volgende:

Of verkeerd onderhoud. Smering van de as schijnt kritisch punt in die PSA HDi motoren te zijn.
Als dat een kritisch punt is, dan is dat in de ontwerpfase al opgekloot. Heb mijn vorige benzineturbo met 340dkm op de teller weggedaan; aan de turbo is, voor zover ik weet, nooit gewerkt.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 17 september 2018 @ 21:49:29 #108
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_181971828
Het geluid van de startende dieselmotor hoort bij de ochtend en is rustgevend voor mij.

Voor sommige mensen niet voor te stellen, maar ik zal het gaan missen in ieder geval.

Geen grap. :P
  maandag 17 september 2018 @ 22:26:56 #109
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_181972796
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 21:49 schreef Ixnay het volgende:
Het geluid van de startende dieselmotor hoort bij de ochtend en is rustgevend voor mij.

Voor sommige mensen niet voor te stellen, maar ik zal het gaan missen in ieder geval.

Geen grap. :P
Vooral als het stevig vriest heb je bij het starten een pikzwarte walm en een heerlijk schokkende tractor.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  dinsdag 18 september 2018 @ 02:41:24 #110
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_181975811
quote:
10s.gif Op maandag 17 september 2018 22:26 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Vooral als het stevig vriest heb je bij het starten een pikzwarte walm en een heerlijk schokkende tractor.
Bullshit alert.

Nog wel eens buiten geweest na 1985? _O-
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 18 september 2018 @ 08:44:31 #111
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_181978230
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 september 2018 02:41 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Bullshit alert.

Nog wel eens buiten geweest na 1985? _O-
Zeker :7
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  dinsdag 18 september 2018 @ 19:07:32 #112
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_181989656
quote:
10s.gif Op maandag 17 september 2018 22:26 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Vooral als het stevig vriest heb je bij het starten een pikzwarte walm en een heerlijk schokkende tractor.
Juist die eerste 20-30 seconden even rust nadat je in de kou naar de auto hebt gelopen, totdat de turbo op temperatuur is.

Sommige mensen gaan dat nooit snappen en besteden die tijd liever in de kou op het tankstation met een pomp in hun hand.
  donderdag 20 september 2018 @ 01:26:59 #113
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_182018917
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 19:07 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Juist die eerste 20-30 seconden even rust nadat je in de kou naar de auto hebt gelopen, totdat de turbo op temperatuur is.

Sommige mensen gaan dat nooit snappen en besteden die tijd liever in de kou op het tankstation met een pomp in hun hand.
is dit vertaald uit het chinees door Google-translate of wat? :?

Turbo die opwarmt in 30 seconden, tankstations waar je pompen moet sjouwen..

Dit ga ik idd nooit snappen, schiet mij maar in een banaan of waslijnoprolautomaat.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 20 september 2018 @ 10:00:14 #114
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_182021831
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 19:07 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Juist die eerste 20-30 seconden even rust nadat je in de kou naar de auto hebt gelopen, totdat de turbo op temperatuur is.

Sommige mensen gaan dat nooit snappen en besteden die tijd liever in de kou op het tankstation met een pomp in hun hand.
Dit ga ik nooit snappen nee.
pi_182021925
Ik mis mijn diesel soms wel. Heerlijk soepel, niet dat nerveuzer van een benzinemotor en inderdaad het geratel bij kou en af en toe een zwarte pluim. Ook al was het maar een klein blok, toch sleurde die aardig.
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  Redactie Frontpage donderdag 20 september 2018 @ 12:23:08 #116
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_182024470
quote:
'Verkoop benzine- en dieselauto's moet over tien jaar stoppen'

Als Europa de afspraken in het Klimaatakkoord van Parijs wil nakomen, mag er over tien jaar geen enkele diesel-, benzine- of hybride-auto meer worden verkocht. Dat blijkt uit een onderzoek van het Duitse lucht- en ruimtevaartcentrum DLR, in opdracht van milieuorganisatie Greenpeace.

De landen die het Klimaatakkoord van Parijs ondertekenden, beloofden de uitstoot van broeikasgassen aan banden te leggen zodat de klimaatopwarming beperkt blijft tot 1,5 of 2 graden Celsius ten opzichte van het niveau van voor het industriële tijdperk. Europa zal daar alleen in slagen als de laatste auto's die op fossiele brandstoffen rijden, uiterlijk in 2028 van de band rollen, stelt Greenpeace. Tegen 2035 moet het aantal diesel- en benzinewagens op de weg verminderd zijn met 80 procent.

,,Het einde van de verbrandingsmotor is niet enkel een goede zaak voor het klimaat, maar zal ook de luchtkwaliteit en de levenskwaliteit in Europa aanzienlijk verbeteren'', stelt Joeri Thijs, expert duurzame mobiliteit en luchtkwaliteit van de milieuorganisatie. ,,Hoe sneller het ons lukt om deze vervuilende wagens weg te halen uit de buurt van onze woningen, scholen en ziekenhuizen, hoe beter."

Uitdoof-scenario
Volgens Greenpeace zal Europa zijn klimaatdoelstellingen enkel halen als alle overheden, van het Europese tot het lokale niveau, hun schouders zetten onder een bindend 'uitdoof-scenario'. Bovendien vraagt Greenpeace de autofabrikanten om onmiddellijk te stoppen met de productie van dieselauto's en te investeren in kleinere en betaalbare elektrische voertuigen met een laag energieverbruik.

Minder auto's
Uit het onderzoek blijkt verder dat het geen oplossing is om simpelweg elke conventionele auto te vervangen door een elektrisch model. We moeten evolueren naar een fundamenteel andere mobiliteit met veel minder particuliere voertuigen, klinkt het. ,,Ook hier is een belangrijke rol weggelegd voor onze overheden. Het stimuleren van autodelen en investeringen in goede wandel- en fietspaden en in een goed functionerend openbaar vervoer, zullen ervoor zorgen dat minder mensen een auto nodig hebben", besluit Thijs.
Denk dat 10 jaar wel te snel gaat zijn, tenzij ze opeens een baanbrekend en algemeen betaalbaar alternatief kunnen bedenken. Elektrisch is leuk, alleen momenteel nog veel te duur en door alle accu's ook nog niet heel milieuvriendelijk, alsmede de manier hoe de stroom wordt opgewekt.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_182025088
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 17:10 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

bereiken je dan ook de kosten voor onderhoud en afschrijving mee? Een diesel gaat effe een tonnetje, misschien wel 2, langer mee en heeft minder onderhoud nodig. En hoewel in bijna heel europa de prijzen voor benzine en diesel nagenoeg gelijk liggen, betalen wij hier gewoon gedwee 30 cent meer voor een liter benzine als de rest van europa..

We worden geript en dat is prihiimaaaa.. Viiiivaaaa Hollan-di-ja *O* *O* *O* *O*
Toch is de afschrijving van een diesel hoger dan van een benzine
  donderdag 20 september 2018 @ 16:41:14 #118
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_182029449
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 12:23 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Denk dat 10 jaar wel te snel gaat zijn, tenzij ze opeens een baanbrekend en algemeen betaalbaar alternatief kunnen bedenken. Elektrisch is leuk, alleen momenteel nog veel te duur en door alle accu's ook nog niet heel milieuvriendelijk, alsmede de manier hoe de stroom wordt opgewekt.
'zeg Audi, wij zouden graag willen dat jullie geen A6 3.0tdi meer maken, maak in plaats daarvan maar allemaal A1 en A2 haardrogertjes. Jullie leggen het zelf wel uit aan je klanten he? :W'

Die geitenwollensokkenjosti's hebben echt een tik van de molen gehad hoor :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 20 september 2018 @ 20:42:29 #119
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_182034109
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 12:23 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Denk dat 10 jaar wel te snel gaat zijn, tenzij ze opeens een baanbrekend en algemeen betaalbaar alternatief kunnen bedenken. Elektrisch is leuk, alleen momenteel nog veel te duur en door alle accu's ook nog niet heel milieuvriendelijk, alsmede de manier hoe de stroom wordt opgewekt.
Vergeet de actieradius en oplaadtijd niet.
  donderdag 20 september 2018 @ 21:11:43 #120
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_182034898
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2018 16:41 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

'zeg Audi, wij zouden graag willen dat jullie geen A6 3.0tdi meer maken, maak in plaats daarvan maar allemaal A1 en A2 haardrogertjes. Jullie leggen het zelf wel uit aan je klanten he? :W'

Die geitenwollensokkenjosti's hebben echt een tik van de molen gehad hoor :')
We gaan niet net doen alsof politiek kaas heeft gegeten van techniek of ondernemerschap he? Dan hadden ze wel een echte baan genomen :+
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 20 september 2018 @ 21:37:50 #121
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_182035533
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 21:11 schreef daNpy het volgende:

[..]

We gaan niet net doen alsof politiek kaas heeft gegeten van techniek of ondernemerschap he? Dan hadden ze wel een echte baan genomen :+
Sowieso is hét grote probleem van de politiek dat het voornamelijk mensen zijn die geen enkel raakvlak hebben met de maatschappij.. Die hebben geen flauw benul wat er buiten allemaal gebeurt. Als er eens zo'n figuur in het publiek buiten loopt en met ekte ekte mensen praat is het groot nieuws, dat zegt al genoeg.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_182035942
Ik zie een handeltje afzetmarket diesel range extenders komen. Lekker electrisch rijden en bij aankomst laden met het eigen diesel agregaat, zonder euronorm.
.
pi_182043951
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 10:07 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik mis mijn diesel soms wel. Heerlijk soepel, niet dat nerveuzer van een benzinemotor en inderdaad het geratel bij kou
En het soepele draaien van een warme dieselmotor op 1800 rpm op de A2 bij 100 km/uur en 1:22 rijdend :9 :9 .
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_182051994
Overmorgen krijg ik mijn eigen diesel weer terug, na 3 weken. Heerlijk weer 210pk met automaat en alle luxe tov. de tijd dat ik het met de helft van het vermogen met handbak moest doen.
pi_182060688
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 20:47 schreef blomke het volgende:

[..]


Ook zo wat: die HD inspuiters (common rail) schijnen nogal eens te lekken op een achterlijk afdichtringetje.
Uhmmm, wellicht komt dat door het feit dat de common rail diesel bevat onder 1600bar druk.
pi_182060999
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 07:54 schreef eRKa het volgende:
Uhmmm, wellicht komt dat door het feit dat de common rail diesel bevat onder 1600bar druk.
Het is de afdichting naar de cilinder. Dus de compressiedruk.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_182069969
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 08:18 schreef blomke het volgende:

[..]

Het is de afdichting naar de cilinder. Dus de compressiedruk.
Nóg meer druk dus.
Is overigens de koppakking die je bedoelt, zou ik geen achterlijk afdichtringetje noemen. Maar je hebt dus géén énkel idee of besef van alles dat met motoren te maken heeft. Koppakking gaat in principe een motorleven lang mee, maar soms heb je pech (ik dus onlangs, ¤1500 reparatie want achterlijk veel werk).
pi_182070127
Denk dat het brandplaatje (koperen ring tussen de verstuiver en cylinderkop) bedoeld wordt :)
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_182070585
Dat is toch alleen bij auto’s van de ster?
.
pi_182071832
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 20:23 schreef eRKa het volgende:

Nóg meer druk dus.
Is overigens de koppakking die je bedoelt, zou ik geen achterlijk afdichtringetje noemen. Maar je hebt dus géén énkel idee of besef van alles dat met motoren te maken heeft.
Ach, heb er meer verstand van dan jij. De compressiedruk in een diesel is veel lager dan de brandstofpomp levert, scheelt een factor 100 bijna.

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 20:32 schreef Sjoegerd het volgende:
Denk dat het brandplaatje (koperen ring tussen de verstuiver en cylinderkop) bedoeld wordt :)
Dat ja. Neen, echt de afdichting tussen verstuiver en de kop.

[ Bericht 3% gewijzigd door blomke op 22-09-2018 22:26:42 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 23 september 2018 @ 05:31:27 #131
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182076738
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2018 16:41 schreef Sounddragon het volgende:

'zeg Audi, wij zouden graag willen dat jullie geen A6 3.0tdi meer maken, maak in plaats daarvan maar allemaal A1 en A2 haardrogertjes. Jullie leggen het zelf wel uit aan je klanten he? :W'

Wiedes, beter voor het omgeving. En er rijden A1 met haardrogertjes rond, die je met een A6 3.0 tdi net niet gaat bijhouden. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 23 september 2018 @ 12:13:02 #132
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_182080412
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 05:31 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Wiedes, beter voor het omgeving. En er rijden A1 met haardrogertjes rond, die je met een A6 3.0 tdi net niet gaat bijhouden. :)
Mwoah, als ik al mijn werkzooi mee moet slepen plus een 2 weeks survivalpakket aan kleding en whatnot en ik prak dat in een A1, moet om te beginnen de achterbank plat en daarna kom je er achter dat koppel toch wel fijn is als je zo naar Noord Germanië moet.
Het kan allemaal best als het moet, maar het is gewoon niet in alle gevallen even praktisch :)

Nu een weekje in een '15 Frot Fiasco diezol rondgehobbeld hier, best een leuk karretje, maar eventjes een inhaalaktie heuveltje/bergje op zit er niet in :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_182090518
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 22:05 schreef blomke het volgende:

[..]

Ach, heb er meer verstand van dan jij.
Wat jij wil.
Dat je koppakking als achterlijk afdichtringetje benoemd bewijst dan sowieso.
  FOK!fotograaf zondag 23 september 2018 @ 21:45:51 #134
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_182092347
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 05:31 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Wiedes, beter voor het omgeving. En er rijden A1 met haardrogertjes rond, die je met een A6 3.0 tdi net niet gaat bijhouden. :)
Van 0 naar 100 misschien... Maar op 1200 km moet je met een A1 met opgefokt haardrogertje aardig doorfietsen om bij een 3.0 TDI te blijven... Ook omdat die laatste minder vaak hoeft te stoppen voor een tankbeurt. Zeker als je hem ook nog vol pakt met belading/passagiers.
Knappe S1 heb je trouwens als je een A6 3.0 TDI voor blijft... De A6 heeft 5,1 seconde nodig tot 100, de S1 5,8. En dan is de A6 met een grotere tank uitgerust en volgens de boekjes nog zuiniger ook.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zondag 23 september 2018 @ 23:50:31 #135
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182094737
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 21:45 schreef Pizza_Boom het volgende:

Van 0 naar 100 misschien... Maar op 1200 km moet je met een A1 met opgefokt haardrogertje aardig doorfietsen om bij een 3.0 TDI te blijven...
Bij '1200km' ben ik gestopt met lezen. :O

quote:
Knappe S1 heb je trouwens als je een A6 3.0 TDI voor blijft...
De A6 heeft 5,1 seconde nodig tot 100, de S1 5,8. En dan is de A6 met een grotere tank uitgerust en volgens de boekjes nog zuiniger ook.
En viezer....

Trouwens, alsof iedereen met de 272pk versie rijdt. De meeste leaserijders hebben het instapmodelletje met 218 pk. En die kun je met de haardroger in de RS1 hebben. :)

Ik doe een voorspelling; binnen 10 jaar worden er geen dieselpersonenauto's meer verkocht. of het is onbetaalbaar, of je mag nergens meer komen. Rijden 'jullie' allemaal met haardrogers of op batterijen. ^O^
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  FOK!fotograaf maandag 24 september 2018 @ 01:09:13 #136
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_182095421
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 23:50 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Trouwens, alsof iedereen met de 272pk versie rijdt. De meeste leaserijders hebben het instapmodelletje met 218 pk. En die kun je met de haardroger in de RS1 hebben. :)
Alleen die RS1 bestaat helemaal niet. De S1 is nog altijd het topmodel. En ook die hebben maar weinigen.

quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 23:50 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Bij '1200km' ben ik gestopt met lezen. :O
Dan moet je niet met een 3.0 TDI gaan vergelijken. Zo'n ding rijd je niet om van hier naar de lokale supermarkt te rijden. Zo'n ding heb je om kilometers mee te vreten.

quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 23:50 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
En viezer....
De Clio van Renault, MY18, doet 105 gram CO2 per kilometer... Ligt een 0,9 liter turbobenzineblokje in. De XE van Jaguar, MY17, doet 99 gram CO2 per kilometer... Ligt een 2 liter turbodiesel in. En met die laatste heb ik een praktijkverbruik van 1:24,5 gehaald... Gemeten over een goede 600 km met een gemiddelde reissnelheid, dus inclusief stops van 115 km/h. En over 2500 km heb ik er zo'n 1:20 mee gedaan. Dat is inclusief flinke stukken 225 draaien, maar ook een paar uur filerijden. Ik lach mij echt rot hoor, dat ik er aan Sloveense grens voor net een euro de liter 40 liter peut in liet lopen, bij Limburg an der Lahn 4 cent de liter meer betaalde en er nog eens 48 liter in liet lopen en in Nederland nog meer dan een halve tank had. En dan moet ik heel Nederland door.

Zulke ritten ook wel gedaan voor de autoverhuur... Vanaf Amsterdam naar Milaan pik ik er even uit. Ga je bij Karlsruhe tanken, gaat er niet eens 30 liter in een diesel, ben ik ook nog thuis met dat ding geweest, heb ik er dus al 600 km op zitten en is het tankje iets meer dan halfleeg.

Toevallig in die periode ook eens privé met een stel gasten naar Oostenrijk vanuit Brabant (vandaar de rit Amsterdam - Milaan, redelijk vergelijkbaar traject), auto redelijk dezelfde klasse, alleen een benzineblokje. Moet je bij Mannheim al tanken, net 435 km erop... Gaat er 28 liter in. Rijd je door naar Oostenrijk, 520 km verder, moet er weer getankt worden... 38 liter. Met die diesel reed ik door naar Milaan om er daar nog eens 30 liter in te flikkeren. Ben ik alleen wel even 580 km verder... Dat is dus 60 km verder op 8 liter minder.

Leuke aan dat soort ritten is dat ik het allemaal bij hield in Google spreadsheets... Kon je offline doen op je telefoon, op de wifi even updaten. Maar dat kan ik nog allemaal terugvinden.

En ach... Met een PSA 1.1tje dat ik ooit had deed ik ook 1:23 naar Oberhausen... Alleen reed ik niet harder dan 100. Met de 1.5 diesel kon je planken wat je wilde, ding bleef stomweg boven de 1:30.

Op batterijen rijden wil ik best wel hoor, mits het bereik voldoende is. Die nieuwe die komt, die Sion, ik vind het tof. Jammer dat het bereik voor mij eigenlijk net te kort is voor mijn lange ritten... Ik zit nog wel eens in het Ruhrgebied, afgelopen 24 maanden alleen al een keer of 10 en dan is 250 km op het randje, net wel/net niet. Met airco en/of verlichting aan zal dat dus wel net niet worden. En 10x lijkt niet veel, maar ik moet wel uit de kop van Noord Holland komen, vanaf mijn woonplaats naar Wuppertal en weer terug is zo'n 595 km, Mulheim of Oberhausen is 100 km minder. Maar verder? Met mijn woon-werk en privé erbij zou ik, afgaande op de laatste paar maanden, maximaal 1x per week aan de stekker hoeven, als dat malle ding werkelijk die 25-30 km per dag opladen op zijn panelen zou halen.

Maar tot die tijd? Zo lang ik weinig kilometers draai (zoals dit jaar, in 2017 zat ik nog op 80k, nu pas op iets van 10k), is benzine prima. Ga ik echter weer veel kilometers draaien, dan wil ik een grote tank en weinig verbruik met toch voldoende power. Een diesel dus, dan hoef je niet iedere dag te tanken. En een Tesla o.i.d. die mij 400-500 km op een dag laat rijden, iedere dag, zonder speciaal naar een snellader te hoeven, is ook best. Maar dat is vooralsnog utopie.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  maandag 24 september 2018 @ 01:18:38 #137
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182095475
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 01:09 schreef Pizza_Boom het volgende:

Alleen die RS1 bestaat helemaal niet. De S1 is nog altijd het topmodel. En ook die hebben maar weinigen.
O ja, de S1. Die sneller is dan de instap A6 3.0 TDI en net zo snel (op accelleratie) als de 272pk 3,.0 TDI. Ik heb ook alleen maar aangegeven, in reactie op de denigrerende opmerking van de mod, dat er 'haardrogers' zijn die sneller zijn dan een A6 3.0 TDI.

Ik heb het niet over CO2, maar NOx. Je weet wel, dat spul waar je kinderen longemfyseem van krijgen. Ik vind dat dieselpersonenauto's uit steden geweerd moeten worden, om mee te beginnen. Dat is alvast een goed begin.

[ Bericht 11% gewijzigd door Captain_Jack_Sparrow op 24-09-2018 01:30:42 ]
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_182097522
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 01:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Ik heb het niet over CO2, maar NOx. Je weet wel, dat spul waar je kinderen longemfyseem van krijgen. Ik vind dat dieselpersonenauto's uit steden geweerd moeten worden, om mee te beginnen. Dat is alvast een goed begin.
Mee eens.
Maar dan ook uitbreiden met de benzinemotoren met directe hoge druk inspuiting zonder Gasoline Particle Filter. Die stoten nog veel meer fijnstof uit als een diesel.
  vrijdag 28 september 2018 @ 09:47:43 #139
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182180513
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 07:59 schreef oldford het volgende:

[..]

Mee eens.
Maar dan ook uitbreiden met de benzinemotoren met directe hoge druk inspuiting zonder Gasoline Particle Filter. Die stoten nog veel meer fijnstof uit als een diesel.
Absoluut!
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')