Geen idee, ik heb dit nog nooit zelf geregeld.quote:Op dinsdag 4 september 2018 09:10 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Moet je niet nog online inchecken? Met je ticketnummer waarbij je stoelen tegen betaling mag uitzoeken?
Tja. Dubbeltje op eerste rang en daar maakt Ryanair gebruik van. Geld betalen zodat je naast elkaar kan zitten. Straks kost zelf meegebracht eten ook geld. Maar ja, keuze is vaak ruim. Twee tientjes meer en je vliegt met KLM waar je gratis cola en stroopwafel krijgt...quote:Op dinsdag 4 september 2018 09:45 schreef DeeBee het volgende:
Poverty vluchten boeken en dan telkens klagen over niet bij elkaar zitten etc. etc.
Dat zijn toch geen vragen over vliegen, maar basiskennis...
Met je ticketnummer moet je nog inchecken: online of op het vliegveld. Doe je het online, dan kan je daarna je boarding pass downloaden en printen of in een app laten zien. Via een eventuele app kan je ook het inchecken doen. Check je in op het vliegveld, dan krijg je daar je boarding pass. Daarmee kan je verder.quote:Op dinsdag 4 september 2018 09:06 schreef dimmak het volgende:
Ik heb 2 vragen eigenlijk waarmee ik hoop dat jullie mij kunnen helpen voordat ik de klantenservice benader.
1. Ik heb een mail waarin staat dat dit het mijn reisdocument is. In de mail staan de elektronische ticketnummers. Ik heb echter geen e-tickets in mijn bijlage staan zoals ik dat normaal gesproken gewend bent. Hoe werkt dit verder? Kan ik door het laten zien van mijn e-mail aan boord?
2. Ik keek in de KLM app of ik misschien al stoelen kon uitzoeken. Nu blijkt dat ik per stoel nog 20 euro p.p. bovenop mijn ticket van 800 p.p. moet betalen. Is dit normaal? En is het noodzakelijk dat ik stoelen uit zoek?
Duidelijk, dus als ik in de KLM app een stoel ga kiezen, zal mijn boardingpass hoogstwaarschijnlijk ook zichtbaar worden?quote:Op dinsdag 4 september 2018 09:51 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Met je ticketnummer moet je nog inchecken: online of op het vliegveld. Doe je het online, dan kan je daarna je boarding pass downloaden en printen of in een app laten zien. Via een eventuele app kan je ook het inchecken doen. Check je in op het vliegveld, dan krijg je daar je boarding pass. Daarmee kan je verder.
Bijbetalen voor stoelkeuze kan zeker, ook als je ticket aan de prijs is. Zoek je geen stoel uit dan krijg je een van de overgebleven stoelen, maar heb je dus geen inspraak in welke stoel dat is.
United had laatst ook stroopwafelsquote:Op dinsdag 4 september 2018 09:50 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Tja. Dubbeltje op eerste rang en daar maakt Ryanair gebruik van. Geld betalen zodat je naast elkaar kan zitten. Straks kost zelf meegebracht eten ook geld. Maar ja, keuze is vaak ruim. Twee tientjes meer en je vliegt met KLM waar je gratis cola en stroopwafel krijgt...
quote:Op dinsdag 4 september 2018 09:45 schreef DeeBee het volgende:
Poverty vluchten boeken en dan telkens klagen over niet bij elkaar zitten etc. etc.
Dat zijn toch geen vragen over vliegen, maar basiskennis...
Ik moet bij KLM juist betalen om naast elkaar te zitten. Dus geen poverty vlucht. Ik had juist bij KLM geboekt om dit te vermijden, maar moet ik alsnog betalen.quote:Op dinsdag 4 september 2018 09:50 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Tja. Dubbeltje op eerste rang en daar maakt Ryanair gebruik van. Geld betalen zodat je naast elkaar kan zitten. Straks kost zelf meegebracht eten ook geld. Maar ja, keuze is vaak ruim. Twee tientjes meer en je vliegt met KLM waar je gratis cola en stroopwafel krijgt...
Opzich is het wel klachtwaardig dat er maatschappijen als ryanair en easyjet bestaan. Maar goed alle waar naar zijn geld.quote:Op dinsdag 4 september 2018 09:45 schreef DeeBee het volgende:
Poverty vluchten boeken en dan telkens klagen over niet bij elkaar zitten etc. etc.
Niet direct waarschijnlijk. Als je vlucht pas over een maand gaat krijg je nog geen boarding pass, dat is pas na het inchecken. Vertrekt je vlucht morgen dan kan het wel direct na elkaar.quote:Op dinsdag 4 september 2018 10:01 schreef dimmak het volgende:
[..]
Duidelijk, dus als ik in de KLM app een stoel ga kiezen, zal mijn boardingpass hoogstwaarschijnlijk ook zichtbaar worden?
Race to the Bottom genot.quote:Op dinsdag 4 september 2018 10:16 schreef dimmak het volgende:
[..]
[..]
Ik moet bij KLM juist betalen om naast elkaar te zitten. Dus geen poverty vlucht. Ik had juist bij KLM geboekt om dit te vermijden, maar moet ik alsnog betalen.
Ok, nou ik heb stoelen uitgezocht en vastgelegd, dus dan wacht ik het wel af. Bedankt voor je hulp.quote:Op dinsdag 4 september 2018 12:41 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Niet direct waarschijnlijk. Als je vlucht pas over een maand gaat krijg je nog geen boarding pass, dat is pas na het inchecken. Vertrekt je vlucht morgen dan kan het wel direct na elkaar.
Lekker danquote:Op dinsdag 4 september 2018 13:03 schreef JanPawelII het volgende:
[..]
Race to the Bottom genot.
Bij british airways betaal je zelfs voor je stoel keuze als je duizenden pond neerlegt voor business als je geen status hebt.
Afgelopen november was ik wel teleurgesteld toen ik bij BA op mijn vlucht naar Londen geen gratis drankje kreeg . Wist niet dat ze die eruit hadden gegooidquote:Op dinsdag 4 september 2018 13:03 schreef JanPawelII het volgende:
[..]
Race to the Bottom genot.
Bij british airways betaal je zelfs voor je stoel keuze als je duizenden pond neerlegt voor business als je geen status hebt.
Als je bij British Airways business vliegt ben je sowieso zelf schuld. Gewoon 8 stoelen naast elkaar in Business... er zijn maatschappijen waarbij ik liever eco plus zou boekenquote:Op dinsdag 4 september 2018 13:03 schreef JanPawelII het volgende:
[..]
Race to the Bottom genot.
Bij british airways betaal je zelfs voor je stoel keuze als je duizenden pond neerlegt voor business als je geen status hebt.
Over het algemeen lukt dat met KLM wel ja.quote:Op dinsdag 4 september 2018 19:36 schreef Yreal het volgende:
Bij klm is het bij de checkin kosteloos om normale stoelen te kiezen. Als je er gewoon op het moment bij bent dat ie opent heb je plek naast elkaar.
BA gaat het ondanks deze maatregelen niet redden, men is van premium carrier aan het proberen een low cost carrier te worden met net niet low cost prijzen, maar wel een low cost indeling en service. Ik snap dat dit het beleid is van de holding, maar verstandig lijkt he tme niet.quote:Op dinsdag 4 september 2018 19:59 schreef XL het volgende:
[..]
Als je bij British Airways business vliegt ben je sowieso zelf schuld. Gewoon 8 stoelen naast elkaar in Business... er zijn maatschappijen waarbij ik liever eco plus zou boeken
Guilty!quote:Op dinsdag 4 september 2018 19:59 schreef XL het volgende:
[..]
Als je bij British Airways business vliegt ben je sowieso zelf schuld. Gewoon 8 stoelen naast elkaar in Business... er zijn maatschappijen waarbij ik liever eco plus zou boeken
Zoals welke?quote:Op dinsdag 4 september 2018 19:59 schreef XL het volgende:
[..]
Als je bij British Airways business vliegt ben je sowieso zelf schuld. Gewoon 8 stoelen naast elkaar in Business... er zijn maatschappijen waarbij ik liever eco plus zou boeken
De meerwaarde van BA zit hem natuurlijk nog altijd in de vliegvelden (binnen de M25 scheelt me gewoon een hoop tijd) en vliegtijden, hoewel easyjet redelijk aan de weg timmert op LGW.quote:Op dinsdag 4 september 2018 21:36 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
BA gaat het ondanks deze maatregelen niet redden, men is van premium carrier aan het proberen een low cost carrier te worden met net niet low cost prijzen, maar wel een low cost indeling en service. Ik snap dat dit het beleid is van de holding, maar verstandig lijkt he tme niet.
Het no service concept voor reguliere prijs overkomt een nietsvermoedende passagier één keer, maar de volgende keer niet.
BA is vaak wel de goedkoopste tegenover de andere 'reguliere' lijndienstmaatschappijen, maar de kans dat ik vrijwillig in een toestel van Iberia/BA/Vueling stap is nihil.... BA heeft geen toegevoegde waarde ten opzichte van een Easyjet, Ryanair of Wizz Air....
Concorde is voor first class, dat is bij BA vergelijkbaar met een goede business class. De lounge zal ongetwijfeld goed zijn. De normale first lounge is dat iig al.quote:Op dinsdag 4 september 2018 23:12 schreef JanPawelII het volgende:
[..]
De meerwaarde van BA zit hem natuurlijk nog altijd in de vliegvelden (binnen de M25 scheelt me gewoon een hoop tijd) en vliegtijden, hoewel easyjet redelijk aan de weg timmert op LGW.
Plus concorde room.
Concorde pass, dus altijd met oneworld.quote:Op dinsdag 4 september 2018 23:20 schreef XL het volgende:
Concorde is voor first class, dat is bij BA vergelijkbaar met een goede business class. De lounge zal ongetwijfeld goed zijn. De normale first lounge is dat iig al.
De goedkope vluchten van BA naar LGW kosten ook niet heel veel meer dan bij easyJet. Maar ja, je krijgt dan niet meer service... alleen wat punten. Als je een keer per jaar een tripje naar Londen doet heb je niet heel veel reden om met BA te gaan, tenzij je heel graag op LHR of City wil vliegenquote:Op dinsdag 4 september 2018 21:36 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
BA heeft geen toegevoegde waarde ten opzichte van een Easyjet, Ryanair of Wizz Air....
Ik kan geen prijzen vinden van LHR naar SIN met Air New Zealand.quote:Op dinsdag 4 september 2018 23:20 schreef XL het volgende:
[..]
Concorde is voor first class, dat is bij BA vergelijkbaar met een goede business class. De lounge zal ongetwijfeld goed zijn. De normale first lounge is dat iig al.
Air New Zealand is in premium economy beter dan BA in business. Kleinere cabine, betere stoelen, betere service. Vliegen die nog van LHR naar SIN?
Ah, bij BA kun je het verdienen met punten. Ik heb mijn status elders in de alliance. Dan zal die lounge ook wel overlopen zijn. Wel een gepaste oplossing, als compensatie voor de beroerde on board experience iets duurdere champagne in de lounge.quote:Op dinsdag 4 september 2018 23:22 schreef JanPawelII het volgende:
[..]
Concorde pass, dus altijd met oneworld.
De tickets zijn sowieso duurder dan dat en het is niet lie flat bij Air New Zealand.quote:Op woensdag 5 september 2018 08:53 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Ik kan geen prijzen vinden van LHR naar SIN met Air New Zealand.
Lie flat stoel is voor mij dé reden om voor Business te kiezen. De rest is dan minder van belang wat mij betreft.
En dan boek ik eigenlijk ook alleen nog de acties/aanbiedingen (vorig jaar voor ¤950 naar de VS geweest).
Normaal tarief momenteel met BA:
AMS-BKK: ¤1440
AMS-HKG: ¤1863
Das natuurlijk een puntje, voor een frequente reiziger kan het frequent flyer programma handig zijn, zo doe ik dat met Skyteam, en eerlijk is eerlijk die loungetoegang en gratis stoelkeuze is handig, maar voor de eenmalige reiziger die BA kiest om de naam en dan bedrogen uit komt zal niet zo snel nog een keer boeken, met als gevolg dat BA om de toestellen vol te krijgen de prijssetting echt lager moet zetten met als gevolg dat de strategie niet goed werkt in mijn ogen...quote:Op dinsdag 4 september 2018 23:46 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
De goedkope vluchten van BA naar LGW kosten ook niet heel veel meer dan bij easyJet. Maar ja, je krijgt dan niet meer service... alleen wat punten. Als je een keer per jaar een tripje naar Londen doet heb je niet heel veel reden om met BA te gaan, tenzij je heel graag op LHR of City wil vliegen
Is dat niet de "directe" vlucht van Amsterdam naar Muscat - KL421? Die heeft een stop in Dammam. In sommige zulke gevallen mag je gewoon blijven zitten. Ik weet echter niet of dat hier het geval is.quote:Op donderdag 6 september 2018 19:45 schreef Party_P het volgende:
Ben nu aan het kijken naar vliegtickets naar Colombo (Sri Lanka) en ik kom (o,a,) de de volgende vlucht tegen:
AMS --> Dammam
11:10 -> 18:25
Dammam --> Muscat
19:15 -> 22:00
Muscat --> Colombo
02:10 --> 07:40
2x overstappen dus, waarvan maar 50min overstap in Dammam, dat is toch niet haalbaar?
Ik zie dat de vluchten van AMS-->DMM en DMM-->MCT beiden hetzelfde vluchtnummer hebben, namelijk WY5441 (uitgevoerd door KLM).quote:Op donderdag 6 september 2018 20:15 schreef miro86 het volgende:
[..]
Is dat niet de "directe" vlucht van Amsterdam naar Muscat - KL421? Die heeft een stop in Dammam. In sommige zulke gevallen mag je gewoon blijven zitten. Ik weet echter niet of dat hier het geval is.
EDIT: Zo te lezen hoef je inderdaad niet uit te stappen in Dammam bij KL421. Heb onlangs in 45 minuten moeten overstappen op Pleso (Zagreb) - dat ging makkelijk maar erg groot is het daar niet.
Ja, dat is de KLM421, Oman Air verkoopt dat als WY5441. Zelfde vliegtuig en je mag hoogstwaarschijnlijk gewoon blijven zitten.quote:
Twee tientjes? Minimaal 150 euro op de bestemmingen die ik dit jaar heb aangedaan en dan vlieg je ook nog vanaf dat ellendige Schiphol.quote:Op dinsdag 4 september 2018 09:50 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Tja. Dubbeltje op eerste rang en daar maakt Ryanair gebruik van. Geld betalen zodat je naast elkaar kan zitten. Straks kost zelf meegebracht eten ook geld. Maar ja, keuze is vaak ruim. Twee tientjes meer en je vliegt met KLM waar je gratis cola en stroopwafel krijgt...
Hier mochten ze wel blijven zitten (rond 6:25)quote:Op vrijdag 7 september 2018 10:51 schreef Yreal het volgende:
Op kleine vliegveldjes is 45 minuten peanuts, maar op Frankfurt is de mct 45 minuten. Dat was ook eens maar nooit meer.
De vraag of je mag blijven zitten hangt er een beetje vanaf. Klm421 is sowieso dezelfde kist, maar soms willen ze iedereen eruit, soms niet. Geen pijl op te trekken. Totaal afhankelijk van de maatschappij/vliegveld. Ik heb geen idee hoe ze dat doen met die specifieke vlucht.
ohja maar ik nam wel aan dat die specifieke vlucht wel goed zat hoor. Ze gaan je natuurlijk sowieso niet laten staan.quote:Op vrijdag 7 september 2018 11:05 schreef miro86 het volgende:
[..]
Hier mochten ze wel blijven zitten (rond 6:25)
Elke maatschappij heeft weer andere regels, volgens mij. Als ik jou was, zou ik contact opnemen met de vliegtuigmaatschappij.quote:Op dinsdag 11 september 2018 14:46 schreef Sunri5e het volgende:
Weet iemand hoe luchtvaartmaatschappijen omgaan met drones en hun batterijen? Moeten die mee in het bagageruim of in de handbagage?
Toevallig bekend met de regels van Kenya Airways? Ik kan daar op internet niet (lees niets) veel over vinden.quote:Op dinsdag 11 september 2018 15:25 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Elke maatschappij heeft weer andere regels, volgens mij. Als ik jou was, zou ik contact opnemen met de vliegtuigmaatschappij.
Totaal niet bekend mee. Even contact opnemen met ze dus.quote:Op dinsdag 11 september 2018 15:38 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Toevallig bekend met de regels van Kenya Airways? Ik kan daar op internet niet (lees niets) veel over vinden.
Mijn ervaring is dat het uit de machine niet lukt, althans, als het niet in één boeking zit, dan lukt het niet.quote:Op dinsdag 11 september 2018 07:29 schreef Yreal het volgende:
Iemand enig idee of er serieus een restrictie zit op boardingpas printen? Geprobeerd heatrow Amsterdam al in Athene te printen, maar dat werkt dus niet.
allereerste keer dat ik op heatrow kom, dus ik heb echt de allerlaatste Embraer terug naar Amsterdam. Van de 2.5 uur misschien drie kwartier nodig gehad.quote:Op dinsdag 11 september 2018 20:39 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat het uit de machine niet lukt, althans, als het niet in één boeking zit, dan lukt het niet.
Wat in ieder geval bij KLM kan is 2 verschillende tickets aan elkaar koppelen, ik heb regelmatig het segment Kuala Lumpur - Jakarta apart van de andere KLM vlucht Amsterdam - Kuala Lumpur geboekt omdat ik namelijk wel heen naar Jakarta moet maar op de terugweg vanaf Kuala Lumpur en ik echt niet in Jakarta kan opstappen om alles dan in de tussenstop van 1 uur en 15 minuten te regelen in Kuala Lumpur.
Dan lukt het dus wel om de boarding pass te krijgen uit de machine.
Aan een balie een boarding pass krijgen vanaf een andere luchthaven als het niet in één reservering maar wel in één alliantie zit ligt soms aan de skills van de medewerker en soms kan men echt niet in het systeem van de andere maatschappij ook al is het één alliantie. (Gelukkig valt het tegenwoordig wel mee met de overlast die het geeft omdat je met online inchecken een eind komt).
Ik zag bij KLM tickets vanuit de VS met een overstap van 30 minuten in de VS, volgens hun klantenservice is dat haalbaar.quote:Op donderdag 6 september 2018 19:45 schreef Party_P het volgende:
Ben nu aan het kijken naar vliegtickets naar Colombo (Sri Lanka) en ik kom (o,a,) de de volgende vlucht tegen:
AMS --> Dammam
11:10 -> 18:25
Dammam --> Muscat
19:15 -> 22:00
Muscat --> Colombo
02:10 --> 07:40
2x overstappen dus, waarvan maar 50min overstap in Dammam, dat is toch niet haalbaar?
Dji mavic pro / phantom??quote:Op dinsdag 11 september 2018 14:46 schreef Sunri5e het volgende:
Weet iemand hoe luchtvaartmaatschappijen omgaan met drones en hun batterijen? Moeten die mee in het bagageruim of in de handbagage?
Wat is er mis met bellen? Die jeugd van tegenwoordig.quote:Op dinsdag 11 september 2018 15:38 schreef Sunri5e het volgende:
Ik kan daar op internet niet (lees niets) veel over vinden.
Het is een Mavic Air.quote:Op dinsdag 11 september 2018 21:37 schreef RipCity het volgende:
[..]
Dji mavic pro / phantom??
Dan de drone zelf en de losse batterijen mee in handbagage. Al je accesoires en de remote en alles kunnen in het bagageruim.
Als je de drone toch in het ruim doet zal die 9/10 keer geweigerd worden.
Bellen opa!quote:Op dinsdag 11 september 2018 23:32 schreef static het volgende:
[..]
Wat is er mis met bellen? Die jeugd van tegenwoordig.
Met een reactietijd van 12 uur was dat niet echt een succes gisterquote:Op woensdag 12 september 2018 08:22 schreef XL het volgende:
[..]
Bellen opa!
Je stuurt KLM toch gewoon een whatsappje
Ik wacht al 6 weken op een mail van eurowingsquote:Op woensdag 12 september 2018 14:40 schreef Yreal het volgende:
[..]
Met een reactietijd van 12 uur was dat niet echt een succes gister
KLM beoordeeld de vragen die via de APP binnenkomen op prioriteit.quote:Op woensdag 12 september 2018 14:40 schreef Yreal het volgende:
[..]
Met een reactietijd van 12 uur was dat niet echt een succes gister
Jussus wat slecht :’)quote:Op woensdag 12 september 2018 15:45 schreef XL het volgende:
[..]
Ik wacht al 6 weken op een mail van eurowings
als bagage nooit meer geclaimd wordt, mogen jullie het dan zelf houden?quote:Op dinsdag 11 september 2018 21:27 schreef G-Pier het volgende:
Hoi! Ik ben tot kort grondpersoneel geweest op Schiphol bij het kantoor van vermiste/beschadigde bagage van 20 airlines. Dus mochten daar vragen over zijn kun je ze hier aan mij stellen (mij quoten) of dm’men.
Nee, zodra bagage ongeclaimd is wordt het vijf dagen in de opslag gehouden. Zo onstaat er tijd voor de passagier om te zoeken. Het kan altijd zijn dat de passagier is omgeboekt naar een andere eindbestemming, het label op de koffer blijft origineel en mag niet gewijzigd worden met een nieuw label.quote:Op donderdag 13 september 2018 10:11 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
als bagage nooit meer geclaimd wordt, mogen jullie het dan zelf houden?
Daar geloof ik helemaal niets van. Customs alleen duurt vaak al 30 minuten, dan moet je nog je bagage van de band halen en opnieuw inchecken en naar je gate.quote:Op dinsdag 11 september 2018 21:15 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik zag bij KLM tickets vanuit de VS met een overstap van 30 minuten in de VS, volgens hun klantenservice is dat haalbaar.
Vanuit de VS.quote:Op donderdag 13 september 2018 16:14 schreef Shivo het volgende:
[..]
Daar geloof ik helemaal niets van. Customs alleen duurt vaak al 30 minuten, dan moet je nog je bagage van de band halen en opnieuw inchecken en naar je gate.
Ik moest afgelopen zomer mijn bagage niet opnieuw inchecken met een overstap in de VS. Ik moest het wel van de band afhalen en iets verderop weer op een andere band leggen.quote:Op donderdag 13 september 2018 16:14 schreef Shivo het volgende:
[..]
Daar geloof ik helemaal niets van. Customs alleen duurt vaak al 30 minuten, dan moet je nog je bagage van de band halen en opnieuw inchecken en naar je gate.
Je hoeft niet door customs en niet naar de bagagebandquote:Op donderdag 13 september 2018 16:14 schreef Shivo het volgende:
[..]
Daar geloof ik helemaal niets van. Customs alleen duurt vaak al 30 minuten, dan moet je nog je bagage van de band halen en opnieuw inchecken en naar je gate.
Niet als je vanuit de vs in de vs landtquote:Op donderdag 13 september 2018 18:19 schreef Shivo het volgende:
Ik bedoelde inderdaad niet dat je opnieuw een boarding pass moet halen wanneer je in de VS landt, maar dat je de bagage opnieuw moet afgeven.
Dat is bij een vlucht naar de VS, mij is door KLM verzekerd dat dat bij een vlucht VS - VS - NL niet nodig is en dat men daarom een minimale overstaptijd van 30 minuten hanteert.quote:Op donderdag 13 september 2018 18:19 schreef Shivo het volgende:
Ik bedoelde inderdaad niet dat je opnieuw een boarding pass moet halen wanneer je in de VS landt, maar dat je de bagage opnieuw moet afgeven.
Dit klopt 100%. Ik vlieg met enige regelmaat Pittsburgh-Atlanta-Amsterdam en altijd doorgelabelde bagage.quote:Op donderdag 13 september 2018 19:29 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Dat is bij een vlucht naar de VS, mij is door KLM verzekerd dat dat bij een vlucht VS - VS - NL niet nodig is en dat men daarom een minimale overstaptijd van 30 minuten hanteert.
Nee, dat was jaaaaren geleden nieuw.quote:Op donderdag 13 september 2018 22:20 schreef Enchanter het volgende:
Ik ben niet iemand die maandelijks vliegt , maar is het tegenwoordig nieuw om vliegtickets aan te bieden zonder bagage ?
Mwah , heb vorig rond deze tijd tickets gekocht voor Orlando en er stond niks bij over extra kosten voor bagage , nu ben ik weer aan het kijken en is het allemaal zonder bagage.quote:Op donderdag 13 september 2018 22:21 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Nee, dat was jaaaaren geleden nieuw.
KLM is (als ik me niet vergis) sinds dit jaar begonnen met uitgeklede vluchten naar de VS en Canada, waarbij je moet bijbetalen voor het kiezen van een stoel en het meenemen van reisbagage. Zogenaamd om te kunnen concurreren met maatschappijen als Norwegian en Wow al is daar in de gemiddelde prijzen weinig van te merken.quote:Op donderdag 13 september 2018 22:22 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Mwah , heb vorig rond deze tijd tickets gekocht voor Orlando en er stond niks bij over extra kosten voor bagage , nu ben ik weer aan het kijken en is het allemaal zonder bagage.
Ja dat klopt , ik ga in November naar New York met de KLM / Delta en dat was/is idd zonder bagaga (is dat ook zonder handbagage ? )quote:Op donderdag 13 september 2018 22:25 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
KLM is (als ik me niet vergis) sinds dit jaar begonnen met uitgeklede vluchten naar de VS en Canada, waarbij je moet bijbetalen voor het kiezen van een stoel en het meenemen van reisbagage. Zogenaamd om te kunnen concurreren met maatschappijen als Norwegian en Wow al is daar in de gemiddelde prijzen weinig van te merken.
Handbagage is inbegrepen. Stoelkeuze is bij Delta eveneens inbegrepen.quote:Op donderdag 13 september 2018 22:29 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Ja dat klopt , ik ga in November naar New York met de KLM / Delta en dat was/is idd zonder bagaga (is dat ook zonder handbagage ? )
Dit is tegenwoordig ook al op vluchten binnen Europa kwam ik laatst achter. Vorige week naar Praag geloven met KLM (Cityhopper) en toen was mijn ticket ook enkel inclusief handbagage en exclusief ruimbagage..quote:Op donderdag 13 september 2018 22:25 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
KLM is (als ik me niet vergis) sinds dit jaar begonnen met uitgeklede vluchten naar de VS en Canada, waarbij je moet bijbetalen voor het kiezen van een stoel en het meenemen van reisbagage. Zogenaamd om te kunnen concurreren met maatschappijen als Norwegian en Wow al is daar in de gemiddelde prijzen weinig van te merken.
Dat is echt al een hele tijd zoquote:Op donderdag 13 september 2018 22:48 schreef Vieuw het volgende:
[..]
Dit is tegenwoordig ook al op vluchten binnen Europa kwam ik laatst achter. Vorige week naar Praag geloven met KLM (Cityhopper) en toen was mijn ticket ook enkel inclusief handbagage en exclusief ruimbagage..
Okay top , dank je.quote:Op donderdag 13 september 2018 22:32 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Handbagage is inbegrepen. Stoelkeuze is bij Delta eveneens inbegrepen.
Ruimbagage kost 50 euro per enkele reis en is bij een vlucht met Delta bij online boeken pas te selecteren op het moment van online inchecken (telefonisch kan het met de nodige moeite wel eerder).
Ah, eigenlijk nooit bij stil gestaan. Wel logisch op zich.quote:Op donderdag 13 september 2018 23:12 schreef JanPawelII het volgende:
[..]
Dat is echt al een hele tijd zo
staat op je ticket..quote:Op donderdag 13 september 2018 23:48 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Okay top , dank je.
Mag je ook 2 stuks handbagage meenemen ( laptop en trolley ) ?
Normaal wel, je mag vaak 1 cabin luggage (trolley) en 1 accessoire meenemen, dus een handtas/laptoptas/kleine rugzak zie dan onder je stoel moet.quote:Op donderdag 13 september 2018 23:48 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Okay top , dank je.
Mag je ook 2 stuks handbagage meenemen ( laptop en trolley ) ?
Okay top , dank jequote:Op vrijdag 14 september 2018 11:35 schreef Vieuw het volgende:
[..]
Normaal wel, je mag vaak 1 cabin luggage (trolley) en 1 accessoire meenemen, dus een handtas/laptoptas/kleine rugzak zie dan onder je stoel moet.
Eigenlijk vind ik het niet logisch, nu heb ik er persoonlijk geen last van, ik kan namelijk wel altijd gratis bagage inchecken (maar doe het werkelijk nooit), maar door dit beleid zijn de bagagebakken steeds voller geworden en gaat het zijn van een reguliere maatschappij in plaats van een low cost airliner er eigenlijk wel een beetje vanaf.quote:Op vrijdag 14 september 2018 10:14 schreef Vieuw het volgende:
[..]
Ah, eigenlijk nooit bij stil gestaan. Wel logisch op zich.
Daar zit zeker wat in, die volle bagage bakken zijn erg vervelend. Al valt het mij wel op dat de prijzen voor bijvoorbeeld KLM op Europese routes vaak niet veel verschillen dan die van bijvoorbeeld Easyjet. Dan is het kleine verschil waar je voor betaald enkel voor de naam en het drankje en de snack en dat ik dan geen ruimbagage mee kan nemen (wat ik toch bijna nooit doe) maakt mij dan niet zo uit op een korte vlucht.quote:Op vrijdag 14 september 2018 20:40 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Eigenlijk vind ik het niet logisch, nu heb ik er persoonlijk geen last van, ik kan namelijk wel altijd gratis bagage inchecken (maar doe het werkelijk nooit), maar door dit beleid zijn de bagagebakken steeds voller geworden en gaat het zijn van een reguliere maatschappij in plaats van een low cost airliner er eigenlijk wel een beetje vanaf.
Het voor het incheckmoment moeten betalen om stoelen vast te leggen, als niet frequent flyer, vindt ik dan wel weer logisch, want het moet natuurlijk niet zo zijn dat iemand 8 maanden voor een goedkoop tarief boekt, de beste stoelen kan selecteren en iemand die korter vooraf boekt, een hoger tarief betaald ergens achterin een stoel kan vastleggen, de beschikbaarheid van stoelen welke je vooraf kan vastleggen is voor mij een stuk verbeterd, ik kan vooraf altijd voorin de cabine een stoel uitzoeken als ik dat wil.
In het begin na invoering van de regel was het inderdaad wat behelpen, en zeker toen wat aanvaringen gehad met cabinepersoneel, want nee mijn relatief kleine bagage gaat niet zonder meer onder de stoel voor mij zodat de hutkoffer mee kan.quote:Op vrijdag 14 september 2018 20:45 schreef Insomnia2.0 het volgende:
Het feit dat je binnen Europa nu standaard tijd verliest omdat Henk en Ingrid hun vakantie in een handbagage stoppen om een paar tientjes te besparen, waardoor de cabin crew met pijn en moeite alles wegkrijgt. Dat is wel echt heel kut.
Wat ik me trouwens even terzijde afvroeg.. sommige bagage mag juist niet in de hold omdat er speciale batterijen inzitten e.d. Maar bij uitdelen van dit soort zaken vragen ze daar niet meer om en komt het er alsnog in... Lijkt me ietswat vreemde zaak dan?quote:Op maandag 17 september 2018 20:45 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
In het begin na invoering van de regel was het inderdaad wat behelpen, en zeker toen wat aanvaringen gehad met cabinepersoneel, want nee mijn relatief kleine bagage gaat niet zonder meer onder de stoel voor mij zodat de hutkoffer mee kan.
Tegenwoordig op drukke vluchten deelt men vooraf 2 kleuren handbagage labels uit, blauw en geel waar volgens mij geel niet gegarandeerd aan boord kan, en blauw wel die eventueel onder de stoel voor je moet, en neemt men die bagage al in de slurf of bij de gate in.
Al wordt aan mijn bagage die labels nooit gehangen, zal wel te maken hebben met het moment van boarden het kost over het algemeen wat minder tijd om 2 of 3 koffers die dan nog niet passen het ruim in te krijgen versus 20+ in het begin.
Er zijn luchthavens waar men aangeeft, als handbagage in het ruim moet, om waardevolle spullen en elektronische apparaten uit deze bagage te halen en als nog aan boord mee te nemen.quote:Op maandag 17 september 2018 21:49 schreef RipCity het volgende:
[..]
Wat ik me trouwens even terzijde afvroeg.. sommige bagage mag juist niet in de hold omdat er speciale batterijen inzitten e.d. Maar bij uitdelen van dit soort zaken vragen ze daar niet meer om en komt het er alsnog in... Lijkt me ietswat vreemde zaak dan?
Vliegen met Ryanair is een stuk relaxter geworden, nu er altijd ruim voldoende ruimte in de cabine is. Henk en Ingrid gooien lekker hun koffertje het ruim in omdat dat een paar euro bespaart.quote:Op dinsdag 18 september 2018 20:44 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Aan de andere kant, een Ryanair loopt hier vast op vooruit door, als ik het goed begrepen heb, de mogelijkheid te bieden om de kleine handbagage tot 10 kg vooraf al in te checken als je geen priority boarding hebt en anders het risico loopt dat je aan de gate geweigerd wordt of dat je tegen een hoge vergoeding de bagage alsnog moet afgeven...
Alle bagage die toegestaan is als handbagage, is qua EU-wetgeving ook toegestaan als ruimbagage. Maatschappijen nemen zelf soms strengere regels aan, met name m.b.t. batterijen inderdaad. Sommige maatschappijen verbieden bijv. het gebruik van powerbanks aan boord. Maar dit betreft dus regels van de maatschappij zelf, het staat Ryanair vrij om handbagage naar het ruim te verplaatsen.quote:Op dinsdag 18 september 2018 20:44 schreef ozzietukker het volgende:
Ik denk dat het wachten is op het eerste incident en dan zullen dergelijke regels wat moeten worden herzien
net weer eens een hopje met onze ierse vrienden naar Dublin gemaakt, maar rustig is het inderdaad nu zeker.quote:Op woensdag 19 september 2018 14:11 schreef Reageurs het volgende:
[..]
Vliegen met Ryanair is een stuk relaxter geworden, nu er altijd ruim voldoende ruimte in de cabine is. Henk en Ingrid gooien lekker hun koffertje het ruim in omdat dat een paar euro bespaart.
Boarden gaat veel sneller met dit beleid en levert minder stress op. Wizzair was hier trouwens al wat eerder mee, ook helemaal top.
Hopelijk volgen KLM en transavia ook met een dergelijk beleid, want het boarden gaat daar momenteel echt nog een stuk stroever en vervelender. Van mijn afgelopen 4 KLM/transaviavluchten, 3x mijn tas bij m'n benen moeten hebben en 2x gehad dat er nog wat koffers toch nog van de cabine naar het ruim moesten. Veroorzaakt alleen maar ergernis en vertraging bij iedereen.
[..]
Alle bagage die toegestaan is als handbagage, is qua EU-wetgeving ook toegestaan als ruimbagage. Maatschappijen nemen zelf soms strengere regels aan, met name m.b.t. batterijen inderdaad. Sommige maatschappijen verbieden bijv. het gebruik van powerbanks aan boord. Maar dit betreft dus regels van de maatschappij zelf, het staat Ryanair vrij om handbagage naar het ruim te verplaatsen.
Zo'n storm kan de meest doorgewinterde reiziger toch wat zenuwachtig maken, bekend gevoel inderdaad.quote:Op woensdag 19 september 2018 15:08 schreef Yreal het volgende:
net weer eens een hopje met onze ierse vrienden naar Dublin gemaakt, maar rustig is het inderdaad nu zeker.
Maar goed, nu mag die koffer nog gewoon mee en boeit het niet zo heel erg allemaal. Ik vraag me toch af of mensen nog wel zin hebben in Ryanair als ze niet eens normaal handbagage mogen meenemen. Vroeger bij wizzair stond dat ook heel veel mensen flink tegen.
Heftig wind in Ierland trouwens. Drie kwartier in een hold over zee, daarna nog een afgebroken landing en weer terug naar zee. Moet zeggen dat ik hem wel begon te knijpen met al die fuell verhalen in je achterhoofd...
Welke fuelverhalen zitten er in je achterhoofd dan?quote:Op woensdag 19 september 2018 15:08 schreef Yreal het volgende:
Drie kwartier in een hold over zee, daarna nog een afgebroken landing en weer terug naar zee. Moet zeggen dat ik hem wel begon te knijpen met al die fuell verhalen in je achterhoofd...
Er is één keer een dergelijk incident geweest met 3 Ryanairvluchten, die moesten uitwijken en uiteindelijk een Mayday uitriepen.quote:Op woensdag 19 september 2018 22:49 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Welke fuelverhalen zitten er in je achterhoofd dan?
De enige die ik ken, zijn van Air Crash Investigation. En die zitten niet voor niks daarin: omdat het uitzonderingen zijn waarbij fout op fout is gestapeld.
Precies. Uitzonderingen. Niks om druk om te maken.quote:Op woensdag 19 september 2018 23:00 schreef Reageurs het volgende:
[..]
Er is één keer een dergelijk incident geweest met 3 Ryanairvluchten, die moesten uitwijken en uiteindelijk een Mayday uitriepen.
https://en.wikipedia.org/wiki/Ryanair#Fuel_incidents
https://www.luchtvaartnie(...)andingen-in-valencia
Hier een ietwat overdreven - en betwiste - docu van de KRO Brandpunt over dit incident:
Bij transavia is dit trouwens afgelopen paar jaar meerdere keren gebeurd, waarvan dit de bekendste is: https://www.metronieuws.n(...)ransavia-veel-paniek
Gek genoeg heeft KRO Brandpunt nooit een docu over transavia gemaakt... (zal wel met de Nederlandse KLM/transavia lobby te maken hebben)
Nou. Alsnog. Zijn gister op dublin best wel wat vluchten ook maar gewoon weer terug gevlogen omdat het niet te doen was met die winden.quote:Op woensdag 19 september 2018 23:36 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Precies. Uitzonderingen. Niks om druk om te maken.
Dat is wat anders dan een Mayday i.v.m. brandstofgebrek. Dat terugvliegen gebeurt wel vaker en is gewoon een goede veligheidsmaatregel.quote:Op donderdag 20 september 2018 07:00 schreef Yreal het volgende:
[..]
Nou. Alsnog. Zijn gister op dublin best wel wat vluchten ook maar gewoon weer terug gevlogen omdat het niet te doen was met die winden.
Voor vertrek worden piloten ook op de hoogte gesteld van de verwachte weersituatie, en bij verwachte stormen wordt er dan van de piloten verwacht dat men extra brandstof meeneemt.quote:Op donderdag 20 september 2018 07:00 schreef Yreal het volgende:
[..]
Nou. Alsnog. Zijn gister op Dublin best wel wat vluchten ook maar gewoon weer terug gevlogen omdat het niet te doen was met die winden.
Welke maatschappij?quote:Op vrijdag 21 september 2018 15:15 schreef Loekie1 het volgende:
Iemand wel eens gehad dat online inchecken niet lukte omdat je naam niet bekend was? Vervolgens moest ik op het vliegveld inchecken en de volle prijs voor de ruimbagage betalen. Mooi stom.
Naam goed gespeld bij boeking?quote:Op vrijdag 21 september 2018 15:15 schreef Loekie1 het volgende:
Iemand wel eens gehad dat online inchecken niet lukte omdat je naam niet bekend was? Vervolgens moest ik op het vliegveld inchecken en de volle prijs voor de ruimbagage betalen. Mooi stom.
ik wil ook niet neerstorten in een uitzonderingquote:Op woensdag 19 september 2018 23:36 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Precies. Uitzonderingen. Niks om druk om te maken.
Het is statistisch gevaarlijker om thuis te blijven of op straat te rijden dan om te vliegen. Zit je 's avonds op de bank ook peentjes te zweten?quote:Op vrijdag 21 september 2018 17:04 schreef Yreal het volgende:
ik wil ook niet neerstorten in een uitzondering
Tijdens het reizen heb je wel iets grotere kans om dood te gaan dan tijdens het thuis op de bank zitten hoor. Niet veel, maar wel iets.quote:Op vrijdag 21 september 2018 17:09 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Het is statistisch gevaarlijker om thuis te blijven of op straat te rijden dan om te vliegen. Zit je 's avonds op de bank ook peentjes te zweten?
Een piloot weet prima wanneer het tijd is om naar een andere luchthaven uit te wijken.
Als je van 30.000 voet naar beneden valt, heeft het ook geen nut om je druk te maken. Dood ga je toch. Maar dan snap ik het nog.quote:Op vrijdag 21 september 2018 17:22 schreef Reageurs het volgende:
[..]
Tijdens het reizen heb je wel iets grotere kans om dood te gaan dan tijdens het thuis op de bank zitten hoor. Niet veel, maar wel iets.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |