abonnement Unibet Coolblue
pi_181677148
quote:
Danske's Estonia branch handled $30 bln of non-residents' money in 2013

COPENHAGEN, Sept 3 (Reuters) - Danske Bank handled up to $30 billion of non-residents’ money via its Estonian branch in 2013 according to an independent investigation, the Financial Times reported on Monday.

The non-resident portfolio at the Estonian branch has been at the centre of allegations that the bank had flawed money laundering controls in the years from 2007 to 2015, which has led to criminal investigations in both Denmark and Estonia.

Danske Bank said in an email to Reuters it was not able to verify the information in the FT report.

“The matter is very complex, and no conclusion as to the number of suspicious customers or transactions - or indeed the extent of potential money laundering - can be drawn from any individual pieces of information taken out of context,” the bank said in the email.

Danske Bank has admitted to flaws in its anti-money laundering controls in Estonia and has launched its own inquiry and the results are expected this month.

The FT said the findings on the non-resident portfolio were contained in a draft report by consultancy Promontory Financial commissioned by Danske Bank.

“NRP [non-resident portfolio] transaction volume peaked in 2013 with the number of transactions approaching 80,000 that year, and the transaction volume approaching $30bn,” the FT said the independent findings showed.

The newspaper also said that not all of those transactions will be suspicious.
Bron

Daar waar Nederlandse banken Nederlandse staatsburgers een simpele betaalrekening eenvoudig kunnen ontzeggen en wat geruchten verspreiden over compliance, heeft de Danske Bank eenvoudigweg een klein filiaal in Estland geopend om het geld van Russische gangsters wit te wassen. Het blijkt dus maar weer eens dat in de Europese Unie beleid op een verschillende manier wordt uitgewerkt en gehandhaaft.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  dinsdag 4 september 2018 @ 09:10:02 #2
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_181678356
:') :') :') :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 4 september 2018 @ 09:12:04 #3
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_181678376
quote:
Daar waar Nederlandse banken Nederlandse staatsburgers een simpele betaalrekening eenvoudig kunnen ontzeggen en wat geruchten verspreiden over compliance
Dat kan overal

quote:
heeft de Danske Bank eenvoudigweg een klein filiaal in Estland geopend om het geld van Russische gangsters wit te wassen.
Nederland staat in de absolute top van Europa voor wat betreft verdachte transacties en het witwassen van geld via banken.

Ergo ; Rot op.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_181678428
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 09:12 schreef Dven het volgende:

[..]

Nederland staat in de absolute top van Europa voor wat betreft verdachte transacties en het witwassen van geld via banken.

Ergo ; Rot op.
meer dan 30 miljard ja? laat eens zien dan
  dinsdag 4 september 2018 @ 09:53:35 #5
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_181678860
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 09:16 schreef Adames het volgende:

[..]

meer dan 30 miljard ja? laat eens zien dan
Eerst en vooral is het genoemde bedrag van dertig miljard dat jij als witwassen ziet foutief. Het is niet bekend hoeveel van het gestalde 30 miljard daadwerkelijk verdacht is een hoeveel daarvan dan ook weer daadwerkelijk witgewassen is. Vermoedens lopen in de miljarden en dat komt prim overeen met wat er in Nederland via banken op jaarlijkse basis wordt witgewassen.

Nederland staat in de absolute top in Europa voor wat betreft verdachte transacties en in de wereldwijde top 10 op een respectabele 7e positie voor wat betreft witwassen in het algemeen. Schattingen lopen uit van 25 tot 40 miljard dat daadwerkelijk wordt witgewassen. Jaar na jaar na jaar na jaar.

Maar boehoe, gemeen Europa, Denemaken mag alles, in Estland kan alles en wij zijn zo zielig :'(

[ Bericht 3% gewijzigd door Dven op 04-09-2018 10:04:56 ]
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 4 september 2018 @ 10:10:51 #6
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_181679209
Goh, wat een toeval. Net weer een bericht dat onze nationale trots de ING net weer een kleine 800 miljoen kwijt is aan boetes wegens witwassen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_181679309
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 10:10 schreef Dven het volgende:
Goh, wat een toeval. Net weer een bericht dat onze nationale trots de ING net weer een kleine 800 miljoen kwijt is aan boetes wegens witwassen.
Boetes wegen falen voldoende toezicht te houden op mogelijk witwassen.

Tot zover de nuancepolitie.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 4 september 2018 @ 11:41:56 #8
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_181680577
deze wereld :')
#KICKOUTZP
pi_181681967
quote:
6s.gif Op dinsdag 4 september 2018 10:16 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Boetes wegen falen voldoende toezicht te houden op mogelijk witwassen.

Tot zover de nuancepolitie.
Dat is voor zover ik begrijp hetzelfde als waar de Deense bank de mist in is gegaan. Banken dienen AML(Anti Money Laundering) en KYC(Know Your Customer)-maatregelen te nemen.

quote:
The non-resident portfolio at the Estonian branch has been at the centre of allegations that the bank had flawed money laundering controls in the years from 2007 to 2015, which has led to criminal investigations in both Denmark and Estonia.
pi_182051407
quote:
Topman Danske Bank vertrekt na miljardenfraude onder zijn bewind

Topman Thomas Borgen vertrekt bij Danske Bank, meldt hij woensdag. Hij neemt verantwoordelijkheid voor de enorme witwaszaak bij de instelling onder zijn bewind. Daarbij zijn tussen 2007 en 2015 miljarden euro's weggesluisd.

Vorige maand kwam naar buiten dat autoriteiten een onderzoek zijn gestart naar fraude bij de Deense financiële instelling. De grootste bank van Denemarken zou zich schuldig hebben gemaakt aan witwaspraktijken via een Ests onderdeel.

Het zou onder meer gaan om crimineel geld uit Rusland dat met medeweten van de Denen in Estland werd gestald. De exacte omvang van de fraude is nog niet duidelijk, maar de Estse divisie verwerkte in de bewuste periode een geldstroom van in totaal 200 miljard euro.

Borgen zegt dat extern onderzoek heeft aangetoond dat hem niets te verwijten valt, maar dat hij evengoed verantwoordelijkheid neemt. "Het is duidelijk dat Danske Bank gefaald heeft. Dat betreur ik ten zeerste."
Deuk in goed imago van Denemarken

De beschuldigingen aan het adres van de bank sloegen in als een bom in Denemarken, een land dat bekendstaat om zijn transparantie en lage niveaus van corruptie.

Borgen leidde de bank sinds 2013. Hij zal zijn taak blijven vervullen tot er een vervanger is gevonden, meldt persbureau Bloomberg. Het is nog onduidelijk wanneer er een opvolger gevonden zal zijn.

Onlangs trof ING in Nederland al een schikking wegens witwassen en eerder was Deutsche Bank betrokken bij een witwaszaak. De gevallen zijn aanleiding voor de Europese Commissie om strenge maatregelen te overwegen.
Bron
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182051419
quote:
Deense toezichthouder heropent witwaszaak Danske Bank

De Deense toezichthouder FSA heeft een onderzoek naar witwassen bij Danske Bank heropend. Dat doet de financiële waakhond naar aanleiding van een eigen rapport van de bank over het schandaal. Een eerste onderzoek van de FSA was in mei afgesloten.

Deze week vertrok topman Thomas Borgen van Danske Bank vanwege het witwasschandaal, dat bij de Estse tak van de grootste Deense bank speelde. Daarbij werden miljarden euro's crimineel geld uit Rusland weggesluisd.

De precieze omvang van de fraude is niet duidelijk, maar in de periode waarin het schandaal speelde, verwerkte de Estse divisie een geldstroom van in totaal 200 miljard euro.

De Deense autoriteiten zijn vorige maand ook een onderzoek gestart naar fraude bij Danske Bank. De beschuldigingen aan het adres van de bank sloegen in als een bom in Denemarken.

Onlangs trof ING in Nederland al een schikking wegens witwassen en eerder was Deutsche Bank ook al betrokken bij een witwaszaak.
Bron
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182066421
Het lijkt erop dat banken dit gewoon allemaal doen. Wat wel logisch is want het zijn concurrenten van elkaar. Zij faciliteren dus willens en wetens het witwassen van geld. Wat ook weer logisch is als je mensen die het zo makkelijk verdienen hun gang laat gaan. Zij willen dan altijd meer. Maakt niet uit waar je het mee verdient als je maar verdient.

Misschien moet het hele fenomeen bank eens onder de loep worden genomen. Zij zijn vervreemd van wat eens hun core-business was. Zij maken ook veel teveel winst. Dit onder druk van de "aandeelhouder". Ook een fenomeen wat verbetering behoeft. Als je eerlijke zaken wilt doen dan dien je niet de hete adem van miljoenen geldgeile mannen die rijk willen worden door niets te doen in de nek te voelen.

De "topmannen" niet belonen met opties en ze verbieden te handelen in eigen aandelen zou al helpen. Gewoon terug naar het eenvoudige handwerk van het bankiersvak.

[ Bericht 10% gewijzigd door Bart2002 op 22-09-2018 17:16:07 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 22 september 2018 @ 16:54:41 #13
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182066636
Heb het al vaker gezegd, wordt tijd voor een Europese Recherche a la FBI
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_182066869
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 16:54 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb het al vaker gezegd, wordt tijd voor een Europese Recherche a la FBI
Zal het helpen? Wordt wel strenger gestraft in de US of A. Handel met voorkennis komt men hier nog steeds mee weg terwijl het verhaal wil dat de gevangenissen aldaar er vol mee zit. Weet niet of dat echt zo is maar klinkt goed.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 22 september 2018 @ 17:20:02 #15
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182066949
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 17:13 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Zal het helpen? Wordt wel strenger gestraft in de US of A. Handel met voorkennis komt men hier nog steeds mee weg terwijl het verhaal wil dat de gevangenissen aldaar er vol mee zit. Weet niet of dat echt zo is maar klinkt goed.
De ceo van de ING was in de VS voorzien van een mooi oranje pak, in Duitsland trouwens ook.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_182067016
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 09:12 schreef Dven het volgende:

[..]

Dat kan overal

[..]

Nederland staat in de absolute top van Europa voor wat betreft verdachte transacties en het witwassen van geld via banken.

Ergo ; Rot op.
Heb je hier een onderbouwing voor, als in ben wel benieuwd. :)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_182067294
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 17:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De ceo van de ING was in de VS voorzien van een mooi oranje pak, in Duitsland trouwens ook.
Da's mooi. Als er echte persoonlijke risico's aan kleven zal dat het prudenter handelen en iets meer nadenken over de consequenties ondersteunen. Daar willen we wel heen althans ik wel. Het houdt de mensen netjes. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_182067460
De bonussen komen uit de opbrengsten van criminaliteit lijkt wel.
pi_182067472
nou en joh geld moet rollen
pi_182067612
Een jaar of 6-7 geleden ging het echt niet goed met de Danske Bank. Ik vermoed dat deze zijstap een reactie is geweest op een herstel van de financiële positie van die bank.

Zo hebben ze een retailprogramma geïntroduceerd voor de betere cliënt, dat een kopie was van van Lanschot bankiers.

Iets dat iedere Deen zwaar tegen de borst stuit. Zaken doen op basis van een correcte moraliteit staat hier zeer zeer hoog aangeschreven.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  zaterdag 22 september 2018 @ 18:32:55 #21
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_182068146
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 17:24 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Heb je hier een onderbouwing voor, als in ben wel benieuwd. :)
Google een paar woorden die ik in die post zei en je hebt bewijs genoeg
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zaterdag 22 september 2018 @ 18:40:13 #22
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182068231
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 18:32 schreef Dven het volgende:

[..]

Google een paar woorden die ik in die post zei en je hebt bewijs genoeg
Wie claimt maakt hard
Verder zijn de grootste foute bankiers natuurlijk de Zwitsers, al heel erg lang
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_182068279
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 16:54 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb het al vaker gezegd, wordt tijd voor een Europese Recherche a la FBI
Was dat niet het idee achter Europol?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  zaterdag 22 september 2018 @ 18:45:26 #24
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182068311
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 18:43 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Was dat niet het idee achter Europol?
quote:
Europol heeft geen uitvoerende macht. Het is een ondersteunende dienst voor de ordehandhavingsdiensten van de EU-lidstaten. Dit betekent dat Europol niets te zeggen heeft in onderzoeken of het arresteren van verdachten. Europol kan wel informatie uitwisselen en analyseren. Daarvoor heeft elke lidstaat onder andere een of meerdere liaisons bij Europol gestationeerd en een Europol National Unit (ENU) in eigen land opgericht vanwaaruit de contacten tussen Europol en de nationale politiediensten plaatsvinden. De Nederlandse ENU is georganiseerd binnen de Dienst Internationale Politiesamenwerking van het KLPD.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_182068316
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 18:40 schreef Pietverdriet het volgende:
Verder zijn de grootste foute bankiers natuurlijk de Zwitsers, al heel erg lang
Alles behalve.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')