abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_181673649
registreer om deze reclame te verbergen
Soms zie je het wel eens op tv dat ÚÚn of andere leipe vogel een andere automobilist voorbij raast, voor hem stil gaat staan, uitstapt en (agressief) verhaal komt halen over de eerder genoemde automobilist. Wat de reden dan ook mag zijn laten we even terzijde (te langzaam rijden, op de rem trappen vanwege kleven etc), maar het punt is eigenlijk: Wat mag je in je auto meenemen om jezelf te verdedigen? Er ook even vanuit gaande dat je NIET weg kunt rijden omdat je klem staat of in een file.

Wat sowieso niet mag:
- Pistolen / Luchtbuksen / (Machine)geweren / Granaten / Kernwapens
- Slagwapens zoals een honkbalknuppel, ploertendoder, gummiknuppel
- Pepperspray
- Messen en andere steekwapens

Wat mag eigenlijk wel?
- Maglite (alhoewel in sommige gevallen deze 'staaf' ook als wapen gezien kan worden)
- Spuitverf

Vooral dat laatste lijkt me een goed idee. Pepperspray mag dan weliswaar niet, maar wat als je gewoon een bus (roze/rode) spuitverf meeneemt in je auto? Je ziet je tegenstander aan komen lopen, draait je raampje een stukje open en zodra hij bij je autoraam is spuit je je z'n gezicht direct vol met verf. Gelijk uitgeschakeld en gemarkeerd voor de politie om aangehouden te worden. Maar ja, ongeacht dat je jezelf wilt verdedigen wil je niemand permanent schade aandoen (zelfs niet de persoon die verhaal bij je komt halen), want met dat verf kun je iemand ook blind maken. Dus in principe ook niet echt ideaal.

Er van uit gaande dat je NIET op straat ouderwets wilt knokken wat blijft er voor de automobilist dan nog over om jezelf te beschermen? Je mag zelfs je auto zelf niet gebruiken als verdedigingswapen, alhoewel ik zelf persoonlijk niet zou schromen iemand omver te rijden als de gelegenheid daar is.

In je auto blijven zitten met de deuren op slot en de belager op video opnemen in geval van schade? En maar hopen dat hij het glas niet inslaat? Politie bellen? Hmm dat laatste zou wel heel lang duren.

Er zijn wel eens van die moment dat ik wou dat ik een KANON in mijn kofferbak ge´nstalleerd had, om irritante bumperklevers van me af te schieten.
pi_181673696
Haha ts rijdt altijd langzaam
pi_181673744
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 22:38 schreef Geerd het volgende:
Haha ts rijdt altijd langzaam
Ik niet, ik knal altijd door met 130-150km/u gemiddeld over de autosnelwegen.
pi_181673747
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 22:37 schreef TechnoCat het volgende:
Soms zie je het wel eens op tv
Ja sorry hier haak ik al af.
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul.
pi_181673790
X-marker? Heb je ook nog kans dat ze denken dat het pepperspray is.
pi_181673860
Deze TS.... Beter rij je gewoon weg want een beetje leipe gast vreet zo'n watje als jou zo op. Of je nou wapens hebt of niet.
  maandag 3 september 2018 @ 22:47:00 #7
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_181673863
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 22:41 schreef TechnoCat het volgende:

[..]

Stoer.
tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! - QotSA || Den Helder || AZ
  maandag 3 september 2018 @ 22:48:08 #8
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_181673885
Een goede moersleutel?
slechts gestoord door het niet gestoord willen worden
You can all run naked backwards through a field of dicks. :6
leve de eigenpijperij
al die willen te kaap'ren varen moeten mannen met baarden zijn
  maandag 3 september 2018 @ 22:48:16 #9
276822 Monopoly
Ik eet gehaktballen
pi_181673888
Honkbalknuppel, zolang je er een honkbal en een handschoen bij hebt liggen. Voor de geloofwaardigheid een cup kopen en je advocaat doet de rest!
Ik ook.
pi_181673906
quote:
Kernwapens
Serieus niet? Kutzooi, morgen maar ff snel uit mijn auto halen voordat de politie erachter komt
De :') koning
pi_181673910
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 22:46 schreef Sjemmert het volgende:
Deze TS.... Beter rij je gewoon weg want een beetje leipe gast vreet zo'n watje als jou zo op. Of je nou wapens hebt of niet.
Lezen is ook een vak, of niet? Je kunt niet wegrijden in deze situatie.

En niemand zegt dat als het daadwerkelijk op knokken aan komt dat ik het verlies, maar wie van jullie heeft nu "ZIN" in knokken op de snelweg??? Niemand toch? }:|
  maandag 3 september 2018 @ 22:49:23 #12
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_181673912
quote:
Wat mag eigenlijk wel?
De zwengel van je krik natuurlijk. Of een wielmoersleutel:

mannesmann-m155-uitschuifbare-wielmoersleutel-1-2-opname.png
  maandag 3 september 2018 @ 22:50:01 #13
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_181673928
Een golfclub deed het in GTA wel aardig dacht ik. :+
slechts gestoord door het niet gestoord willen worden
You can all run naked backwards through a field of dicks. :6
leve de eigenpijperij
al die willen te kaap'ren varen moeten mannen met baarden zijn
pi_181674008
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 22:41 schreef TechnoCat het volgende:

[..]

Zoo hee! Gast!
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul.
pi_181674027
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 22:49 schreef TechnoCat het volgende:

[..]

Lezen is ook een vak, of niet? Je kunt niet wegrijden in deze situatie.

En niemand zegt dat als het daadwerkelijk op knokken aan komt dat ik het verlies, maar wie van jullie heeft nu "ZIN" in knokken op de snelweg??? Niemand toch? }:|
Ik lees prima. Je bent al bang om te veel schade aan te richten. Begin er nou maar niet aan.

En jou wapens kunnen ook tegen je gebruikt worden. In een rechtzaak of tegen je hoofd.

[ Bericht 1% gewijzigd door Sjemmert op 03-09-2018 23:14:40 ]
pi_181674288
Mijn fantasie gaat ook wel eens met me aan de haal m.b.t. wat ik allemaal graag zou willen uithalen met mensen die te dicht achter me rijden in het verkeer of die anderszins asociaal gedrag vertonen op de weg.

Maar pro tip : laat het lekker bij de fantasie, laat je niet provoceren. Voor je het weet sta je op dumpert of wordt de politie gebeld. Mag je je nog komen verantwoorden ook.
pi_181676656
Heeft er echt niemand dan enige vorm van een verdedigingswapen in zijn of haar auto? Met zoveel agressieve bestuurders tegenwoordig op de weg, en niet te vergeten al die automobilisten die zich weer aan jou ergeren, je rijdt te langzaam, of juist te snel, of je gaat niet naar rechts op de autosnelweg omdat je 100 meter verderop alweer een vrachtwagen ziet, en die dikke BMW achter je zit maar te seinen "rot aan de kant", terwijl je al 140 rijdt en ik zie dat achter hem nog een stoet auto's zit en ik dus lekker in de ankers kan als ik naar rechts ga, achter die vrachtwagen, pfff. Het kan mij g een zak schelen wat wel en niet is toegestaan volgens de wet. Ik heb ook wapens in huis dus wil ik ook een wapen in de auto. Ik moest ook even aan dit filmpje denken, lekker effectief:

pi_181676687
quote:
Wat mag eigenlijk wel?
Niets, je mag gewoon geen enkel wapen bij hebben, tenzij je daar, van rechtswege, expliciete toestemming voor hebt. Borrelpraat zegt natuurlijk iets anders en weet altijd een slimme manier, waar nog nooit iemand eerder op gekomen is. Alleen kun je aan borrelpraat weinig rechten ontlenen. Beter leg je je vraag voor aan een strafrechtadvocaat, die je wel kan verdedigen in tegenstelling tot borrelpraat. Of verhuis naar een jurisdictie waar de regels wat vrijer zijn, Texas bijvoorbeeld.
quote:
Vooral dat laatste lijkt me een goed idee. Pepperspray mag dan weliswaar niet, maar wat als je gewoon een bus (roze/rode) spuitverf meeneemt in je auto? Je ziet je tegenstander aan komen lopen, draait je raampje een stukje open en zodra hij bij je autoraam is spuit je je z'n gezicht direct vol met verf. Gelijk uitgeschakeld en gemarkeerd voor de politie om aangehouden te worden.
En dan is die persoon dus gelijk blind en kun jij een veroordeling voor zware mishandeling tegemoet zien.
quote:
Er van uit gaande dat je NIET op straat ouderwets wilt knokken wat blijft er voor de automobilist dan nog over om jezelf te beschermen?
Het beste is gewoon maken dat je wegkomt.
quote:
Je mag zelfs je auto zelf niet gebruiken als verdedigingswapen, alhoewel ik zelf persoonlijk niet zou schromen iemand omver te rijden als de gelegenheid daar is.
...
Er zijn wel eens van die moment dat ik wou dat ik een KANON in mijn kofferbak ge´nstalleerd had, om irritante bumperklevers van me af te schieten.
Ik vraag mij openlijk af, of jij wel een rijbevoegdheid zou moeten hebben. Het lijkt er sterk op dat voor jouw het belangrijker is om je gelijk te halen, het zij op geweldadige wijze, dan de veiligheid van jezelf en jouw omgeving te waarborgen.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181676694
Het beste wapen is je auto zelf.
Als iemand voor me uitstapt zou ik "van schrik" de koppeling laten schieten.
pi_181677106
Je sleutelbos. In je vuist klemmen zodanig dat de sleutelbaarden tussen je vingers steken. Heel effectief op korte afstand.
"To learn who rules over you, simply find out who you are not allowed to criticize" -Voltaire
pi_181677965
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 04:39 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Niets, je mag gewoon geen enkel wapen bij hebben, tenzij je daar, van rechtswege, expliciete toestemming voor hebt. Borrelpraat zegt natuurlijk iets anders en weet altijd een slimme manier, waar nog nooit iemand eerder op gekomen is. Alleen kun je aan borrelpraat weinig rechten ontlenen. Beter leg je je vraag voor aan een strafrechtadvocaat, die je wel kan verdedigen in tegenstelling tot borrelpraat. Of verhuis naar een jurisdictie waar de regels wat vrijer zijn, Texas bijvoorbeeld.

[..]

En dan is die persoon dus gelijk blind en kun jij een veroordeling voor zware mishandeling tegemoet zien.

[..]

Het beste is gewoon maken dat je wegkomt.

[..]

Ik vraag mij openlijk af, of jij wel een rijbevoegdheid zou moeten hebben. Het lijkt er sterk op dat voor jouw het belangrijker is om je gelijk te halen, het zij op geweldadige wijze, dan de veiligheid van jezelf en jouw omgeving te waarborgen.
Ik moest lachen om Texas :+
Verder spijker op z’n kop.
So which way is the wind blowin',
And what does your heart say?
  dinsdag 4 september 2018 @ 08:58:23 #22
7380 Treinhomo
Bring me Edelweiss
pi_181678255
quote:
Op dinsdag 4 september 2018 04:10 schreef TechnoCat het volgende:
Heeft er echt niemand dan enige vorm van een verdedigingswapen in zijn of haar auto? Met zoveel agressieve bestuurders tegenwoordig op de weg, en niet te vergeten al die automobilisten die zich weer aan jou ergeren, je rijdt te langzaam, of juist te snel, of je gaat niet naar rechts op de autosnelweg omdat je 100 meter verderop alweer een vrachtwagen ziet, en die dikke BMW achter je zit maar te seinen "rot aan de kant", terwijl je al 140 rijdt en ik zie dat achter hem nog een stoet auto's zit en ik dus lekker in de ankers kan als ik naar rechts ga, achter die vrachtwagen, pfff. Het kan mij geen zak schelen wat wel en niet is toegestaan volgens de wet. Ik heb ook wapens in huis dus wil ik ook een wapen in de auto. Ik moest ook even aan dit filmpje denken, lekker effectief:

Waarom kom je het hier dan vragen :?
Mike Pence and ISIS are both homophobic,
but Mike doesn't throw gay men off the roof
so he is better
this isn't that hard, people !
  dinsdag 4 september 2018 @ 09:08:41 #23
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_181678337
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 04:10 schreef TechnoCat het volgende:
Heeft er echt niemand dan enige vorm van een verdedigingswapen in zijn of haar auto?
Uhhh, nee. Is dat zo vreemd dan :?

En spuitverf? Wel eerst even twee minuten schudden voor gebruik he :+
Don't let my username fool you...
pi_181678350
TS is een agressieve tokkie :')
Mijn andere account is "Danny"
Op dinsdag 18 oktober 2016 11:31 schreef Antaris het volgende:
Hallojo heeft gelijk.
  dinsdag 4 september 2018 @ 09:11:28 #25
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_181678369
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 04:10 schreef TechnoCat het volgende:
Ik heb ook wapens in huis dus wil ik ook een wapen in de auto.
Zet je vriendin op de bijrijderstoel zou ik zeggen.

We leven niet in Amerika.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')