abonnement Unibet Coolblue
pi_181695748
quote:
14s.gif Op woensdag 5 september 2018 00:21 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

1 ongelukkig moment, en dat kostte hem maar één plek. Zoals ook al gezegd. Die SCs leverden veel meer op. Oh, en het helpt ook dat Bottas altijd aan de kant gezet wordt.
Wanneer is Bottas aan de kant gegaan dan?

En hoeveel punten extra leverden die 2 sc situaties volgens jou op?
pi_181695785
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 14:55 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Nee niet gezien inderdaad ik kijk dat zelden :@

Dat hij het er niet mee eens is staat ook wel in dat stukje maar ik bedoel vooral dat hij nu zegt dat hij misschien iets meer ruimte had moeten/kunnen laten. Dat is al wat anders dan wat hij na de race zei.

Misschien later nog even peptalk terug kijken.
Ik denk dat jij het zo moet zien. Jij loopt 's nachts door een ongure buurt en wordt met een zwaar voorwerp op de kop getikt en vervolgens beroofd van al je bezitting. Als jij na een bezoek aan de eerste hulp thuiskomt, ben jij boos door het onrecht dat jou is aangedaan.

De volgende dag zeg jij: ik had die wijk misschien beter kunnen mijden of ik had een taxi kunnen pakken. Dat wil niet zeggen dat jij niet nog altijd boos bent over het onrecht dat jou is aangedaan, maar jij kijkt wel hoe jij de kans had kunnen verkleinen om met het onrecht geconfronteerd te worden.

Zo is het ook bij Max. Hem is onrecht aangedaan, maar had hij een paar centimeter meer ruimte gegeven, dan was de kans dat hem onrecht was aangedaan kleiner.
  woensdag 5 september 2018 @ 01:38:32 #78
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_181696085
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 00:29 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Wanneer is Bottas aan de kant gegaan dan?
Engeland en Duitsland. En ook deze race werd hij geofferd.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 5 september 2018 @ 08:52:56 #79
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_181698461
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 22:47 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Vettel moest remmen om niet vol in de zijkant van Hamilton te zitten :P
Vettel laat daar toch een enorm gat aan de buitenkant?
Natuurlijk moet je harder remmen als je de binnenbocht wil gaan nemen. Dat is logisch.

ALs je het over agressief wurgen wil hebben:

You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 5 september 2018 @ 09:08:15 #80
131800 Tarado
capô de fusca
pi_181698651
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 20:53 schreef Gezicht het volgende:
Ergens heeft Vettel wel gelijk natuurlijk. Allemaal leuk en aardig dat Kimi sneller was en Vettel er niet in de eerste 2 bochten langsliet, maar als je wilt meedoen voor het constructeurs- én coureurskampioenschap zijn team orders / 1e + 2e coureursrelaties nodig.

Zonder Bottas had Hamilton er nu immers ook niet zo goed voorgestaan. Het is dat iedereen Kimi een succesje gunt. Had Bottas op pole gestaan en Hamilton P2 was het altijd Hamilton geweest die als eerste de chicane uitkomt.
over de zaterdag misschien wel ja al was zijn laatste rondje ook gewoon niet zo clean maar daar moet je op zondag dan ook niet meer over zeuren, je kan moeilijk verlangen van de polesitter dat hij maar inhoudt bij de start, dat is toch niet te managen.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 5 september 2018 @ 09:54:21 #81
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_181699392
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 08:52 schreef daNpy het volgende:

[..]

Vettel laat daar toch een enorm gat aan de buitenkant?
Natuurlijk moet je harder remmen als je de binnenbocht wil gaan nemen. Dat is logisch.

ALs je het over agressief wurgen wil hebben:

[ afbeelding ]
Dat weet jij, dat weet ik en dat heeft Vettel nu ook gemerkt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_181702528
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 00:35 schreef maan_man het volgende:

[..]

Ik denk dat jij het zo moet zien. Jij loopt 's nachts door een ongure buurt en wordt met een zwaar voorwerp op de kop getikt en vervolgens beroofd van al je bezitting. Als jij na een bezoek aan de eerste hulp thuiskomt, ben jij boos door het onrecht dat jou is aangedaan.

De volgende dag zeg jij: ik had die wijk misschien beter kunnen mijden of ik had een taxi kunnen pakken. Dat wil niet zeggen dat jij niet nog altijd boos bent over het onrecht dat jou is aangedaan, maar jij kijkt wel hoe jij de kans had kunnen verkleinen om met het onrecht geconfronteerd te worden.

Zo is het ook bij Max. Hem is onrecht aangedaan, maar had hij een paar centimeter meer ruimte gegeven, dan was de kans dat hem onrecht was aangedaan kleiner.
Slechte vergelijking, want hij hield zich niet aan de regels. Als hij die paar centimeter meer ruimte had overgelaten had hij zich wel aan de regels gehouden en was hij niet bestraft.

Dat hij het niet eens is met de regels wil niet zeggen dat hem onrecht is aangedaan.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_181703287
https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/241059/-

Op F1today hebben ze er genoeg van. Blijkt dat niet alleen FOK! last heeft van trolls en dergelijke :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_181703384
Vorig jaar was Max wel heel goed tijdens de kwalificatie in Singapore, hopelijk niet weer een drama zoals in de race alleen :X
SOONY
pi_181703756
quote:
7s.gif Op woensdag 5 september 2018 13:32 schreef vosss het volgende:
https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/241059/-

Op F1today hebben ze er genoeg van. Blijkt dat niet alleen FOK! last heeft van trolls en dergelijke :)
Ach, had vandeweek een aardige discussie met een paar mensen op Twitter (en Tom Coronel), en dat mondde ook uit in een scheldpartij van de andere kant toen ik daadwerkelijk de betrokken artikelen uit de regels inclusief foto's van het vergrijp plaatste en hij zijn ongelijk niet wilde toegeven. Toen ging het ineens over mijn 'slechts' 12 volgers, en mijn intelligentie, enzo.

Conclusie: Eikels heb je altijd en overal...
pi_181703799
quote:
7s.gif Op woensdag 5 september 2018 13:32 schreef vosss het volgende:
https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/241059/-

Op F1today hebben ze er genoeg van. Blijkt dat niet alleen FOK! last heeft van trolls en dergelijke :)
Goed van hen! ^O^
Met dit verschil dat het daar tenminste keihard (zero tolerance) aangepakt wordt, op FOK zie ik sommige (niet alle!) moderators gewoon meedoen, of (laat ik het milder stellen) de trollen aanmoedigen door lollig mee te reageren.
Het mag hier op FOK ook wel eens tijd worden voor een zero tolerance beleid.
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
  woensdag 5 september 2018 @ 14:01:57 #87
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_181703851
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 12:54 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Slechte vergelijking, want hij hield zich niet aan de regels
Daar valt nogal over te twisten. Wat mij betreft was er genoeg ruimte, de touché was nauwelijks de moeite waard om over te praten.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_181703996
quote:
3s.gif Op woensdag 5 september 2018 14:01 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Daar valt nogal over te twisten. Wat mij betreft was er genoeg ruimte, de touché was nauwelijks de moeite waard om over te praten.
https://www.fia.com/regulation/category/123

Appendix L: Hoofdstuk IV, Artikel 2 lid b) Minstens 1 wagenbreedte vrij laten tot de rand van de baan als je na verdedigd te hebben buiten de racelijn weer teruggaat naar de racelijn om een bocht in te sturen.

Appendix L: Hoofdstuk IV, Artikel 2 lid c) Om enige twijfel weg te nemen hoort de witte lijn die de rand van de baan aangeeft bij de baan, maar de kerbstones niet.

Dus reglementair zat Max fout want Bottas zat met zijn linkerachterwiel al op het groen (en dus over de witte lijn) toen Max hem raakte. Max had door die overtreding voordeel. Dus de enige conclusie die je kan trekken is dat de straf terecht was.

Of die regel niet volledig onzinnig is, en of de handhaving van deze regels altijd even consistent is kun je over twisten, maar de straf is wel degelijk terecht.

Edit: En mocht je willen aanvoeren dat Max niet terugging naar zijn lijn maar Bottas buitenom verdedigde, dan zegt 2.b ook nog eens dat je maar 1 keer voor een verdedigende actie van lijn mag veranderen, en dat had ie al gedaan door naar binnen te gaan om Bottas daar niet langs te laten.

[ Bericht 8% gewijzigd door TagForce op 05-09-2018 14:15:34 (kleine toevoeging) ]
pi_181704636
quote:
7s.gif Op woensdag 5 september 2018 13:32 schreef vosss het volgende:
https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/241059/-

Op F1today hebben ze er genoeg van. Blijkt dat niet alleen FOK! last heeft van trolls en dergelijke :)
Nice, nu hier nog. Al moet ik zeggen dat die live topics behoorlijk schoon gehouden worden en dat je daar tenminste een normale discussie kan voeren, zonder last van Klapmongeaul, Rubensosa of andere trolls. AL is die laatste wel een stukje ingebonden de laatste tijd, maar ik vermoed dat Gaslygod een alias van m is.
pi_181704813
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 14:39 schreef Donderkonijn het volgende:

[..]

Nice, nu hier nog. Al moet ik zeggen dat die live topics behoorlijk schoon gehouden worden en dat je daar tenminste een normale discussie kan voeren, zonder last van Klapmongeaul, Rubensosa of andere trolls. AL is die laatste wel een stukje ingebonden de laatste tijd, maar ik vermoed dat Gaslygod een alias van m is.
Gaslygod is een anti-troll registratie

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-09-2018 14:58:14 ]
  woensdag 5 september 2018 @ 16:52:01 #91
420541 Twieki
Immer Intelligent
pi_181707352
De docu 'Senna' uit 2010 staat op Netflix voor de geïnteresseerden.
Op zaterdag 7 januari 2017 @ 12:28:30 schreef Stofje het volgende:
Held. Thanks. Godverdomme.
pi_181707440
quote:
7s.gif Op woensdag 5 september 2018 13:32 schreef vosss het volgende:
https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/241059/-

Op F1today hebben ze er genoeg van. Blijkt dat niet alleen FOK! last heeft van trolls en dergelijke :)
Dat werk je ook zelf in de hand. Tweakers is veelal gewoon duidelijk in hun beleid en er wordt ingegrepen. Zag laatst ook alweer een 'Het is hier geen Fok!'-waarschuwing voorbij komen. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_181707868
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 14:11 schreef TagForce het volgende:

[..]

https://www.fia.com/regulation/category/123

Appendix L: Hoofdstuk IV, Artikel 2 lid b) Minstens 1 wagenbreedte vrij laten tot de rand van de baan als je na verdedigd te hebben buiten de racelijn weer teruggaat naar de racelijn om een bocht in te sturen.

Appendix L: Hoofdstuk IV, Artikel 2 lid c) Om enige twijfel weg te nemen hoort de witte lijn die de rand van de baan aangeeft bij de baan, maar de kerbstones niet.

Dus reglementair zat Max fout want Bottas zat met zijn linkerachterwiel al op het groen (en dus over de witte lijn) toen Max hem raakte. Max had door die overtreding voordeel. Dus de enige conclusie die je kan trekken is dat de straf terecht was.

Of die regel niet volledig onzinnig is, en of de handhaving van deze regels altijd even consistent is kun je over twisten, maar de straf is wel degelijk terecht.

Edit: En mocht je willen aanvoeren dat Max niet terugging naar zijn lijn maar Bottas buitenom verdedigde, dan zegt 2.b ook nog eens dat je maar 1 keer voor een verdedigende actie van lijn mag veranderen, en dat had ie al gedaan door naar binnen te gaan om Bottas daar niet langs te laten.
Helemaal mee eens en het klopt ook.
Wie dit leest is gek
  woensdag 5 september 2018 @ 17:27:09 #94
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_181708135
quote:
7s.gif Op woensdag 5 september 2018 13:32 schreef vosss het volgende:
https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/241059/-

Op F1today hebben ze er genoeg van. Blijkt dat niet alleen FOK! last heeft van trolls en dergelijke :)
GPblog is ook altijd een feestje.
And so is the past
  woensdag 5 september 2018 @ 17:34:07 #95
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_181708290
quote:
14s.gif Op woensdag 5 september 2018 17:27 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

GPblog is ook altijd een feestje.
Zeg dat.. Een hoop vd reacties daar :N

Maar benieuwd of F1 Today nu eindelijk eens gaat doorpakken. Vanaf 2016 waten er al plannen voor mods, maar ze hebben nooit doorgepakt... En ze hebben een vrij vreemde keuze in welke users ze waarderen. Een user die constant uitlokt/zuigt willen belonen omdat betreffende user al X jaar lid is bijvoorbeeld...
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 5 september 2018 @ 17:37:17 #96
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_181708362
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 13:59 schreef KillerBee4ever het volgende:

[..]

Goed van hen! ^O^
Met dit verschil dat het daar tenminste keihard (zero tolerance) aangepakt wordt, op FOK zie ik sommige (niet alle!) moderators gewoon meedoen, of (laat ik het milder stellen) de trollen aanmoedigen door lollig mee te reageren.
Het mag hier op FOK ook wel eens tijd worden voor een zero tolerance beleid.
Geloof het maar niet meteen.. Ze hebben wel vaker prachtige plannen gehad (en halfslachtig wat gedaan wat tap doodbloedde), maar nooit doorgepakt. Hoop dat ze het nu wel doen, maar ik geloof het niet op voorhand.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_181708436
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 14:11 schreef TagForce het volgende:

[..]

https://www.fia.com/regulation/category/123

Appendix L: Hoofdstuk IV, Artikel 2 lid b) Minstens 1 wagenbreedte vrij laten tot de rand van de baan als je na verdedigd te hebben buiten de racelijn weer teruggaat naar de racelijn om een bocht in te sturen.

Appendix L: Hoofdstuk IV, Artikel 2 lid c) Om enige twijfel weg te nemen hoort de witte lijn die de rand van de baan aangeeft bij de baan, maar de kerbstones niet.

Dus reglementair zat Max fout want Bottas zat met zijn linkerachterwiel al op het groen (en dus over de witte lijn) toen Max hem raakte. Max had door die overtreding voordeel. Dus de enige conclusie die je kan trekken is dat de straf terecht was.

Of die regel niet volledig onzinnig is, en of de handhaving van deze regels altijd even consistent is kun je over twisten, maar de straf is wel degelijk terecht.

Edit: En mocht je willen aanvoeren dat Max niet terugging naar zijn lijn maar Bottas buitenom verdedigde, dan zegt 2.b ook nog eens dat je maar 1 keer voor een verdedigende actie van lijn mag veranderen, en dat had ie al gedaan door naar binnen te gaan om Bottas daar niet langs te laten.
Hij zat op het moment van het contact nog midden op de witte lijn. Door het contact brak zijn achterkant uit en kwam die over de lijn heen. Je kan een penalty geven volgens de regels maar andersom was het nooit gebeurd.
"The wolves will come again," said Jojen solemnly. - George R.R. Martin
pi_181708579
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 20:37 schreef daNpy het volgende:
https://thesportsrush.com(...)i-over-monza-fiasco/

Eigen schuld, dikke "Boehoe ze gaan niet voor me aan de kant :'( :'("

Jankerdje is weer terug?
Het is wel vervelend,maar het komt er nu wel op neer dat het Vettel VS Räikkönen VS Hamilton is, daar waar Bottas volledig in dienst rijdt voor Hamilton.

Als Ferrari kampioen wil worden zullen er echt keuzes gemaakt moeten worden
Built for Speed
pi_181708791
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 20:37 schreef daNpy het volgende:
https://thesportsrush.com(...)i-over-monza-fiasco/

Eigen schuld, dikke "Boehoe ze gaan niet voor me aan de kant :'( :'("

Jankerdje is weer terug?
Dat wordt leuk als Leclerc bij Ferrari komt rijden, die wil zich ook bewijzen
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_181709000
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 17:58 schreef F1gamer het volgende:

[..]

Dat wordt leuk als Leclerc bij Ferrari komt rijden, die wil zich ook bewijzen
Met Leclerc kunnen ze zoiets contractueel vastleggen mbt het 1e en 2e rijderschap.
Built for Speed
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')