12.2.4 waaraan gerefereerd wordt zegt dat pitlane penalties alsmede andere penalties expliciet genoemd in de sporting regulations uitgezonderd zijn van het doen van een protest.quote:Op maandag 3 september 2018 22:09 schreef daNpy het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hier staat dat het wel mag.
Mooi voorbeeld hoe media met foutieve vertalingen een verkeerd beeld wegzetten.quote:RenaultSportF1
ANOTHER UPDATE: It is a shame that due to his penalty Verstappen narrowly missed out on a podium in Monza, with the new Renault Spec C PU. We can confirm that after studying the PU on Ricciardo’s car, his retirement was not linked to the engine. It was rather a clutch issue.
Die zin is ook wel wat raar.quote:Op dinsdag 4 september 2018 05:57 schreef ender_xenocide het volgende:
https://www.gpfans.com/nl(...)-lag-niet-aan-motor/
[..]
Mooi voorbeeld hoe media met foutieve vertalingen een verkeerd beeld wegzetten.
It's a shame is niet: het is een schande, het betekent: het is jammer dat. Shame on Verstappen zou beteken dat hij zich moet schamen.
sowieso die Nederlandse F1 nieuws sites , copy paste google translatequote:Op dinsdag 4 september 2018 05:57 schreef ender_xenocide het volgende:
https://www.gpfans.com/nl(...)-lag-niet-aan-motor/
[..]
Mooi voorbeeld hoe media met foutieve vertalingen een verkeerd beeld wegzetten.
It's a shame is niet: het is een schande, het betekent: het is jammer dat. Shame on Verstappen zou beteken dat hij zich moet schamen.
Okquote:Op maandag 3 september 2018 22:55 schreef TagForce het volgende:
[..]
12.2.4 waaraan gerefereerd wordt zegt dat pitlane penalties alsmede andere penalties expliciet genoemd in de sporting regulations uitgezonderd zijn van het doen van een protest.
Regel 38.3 van de sporting regulations somt 7 straffen waartegen geen beroep aangetekend kan worden. Tijdstraffen voor een coureur tijdens de race staan daar genoemd.
Sporting Code
12.2.4 Penalties of drive‐through or stopping in pit lanes,
together with certain penalties specified in the applicable
sporting regulations where this is expressly stated, are not
susceptible to appeal.
Sporting Regulations
38.3 The stewards may impose any one of the penalties below on any driver involved in an
Incident :
a) A five second time penalty. The driver must enter the pit lane, stop in his pit stop
position for at least five seconds and then re-join the race. The relevant driver may
however elect not to stop, provided he carries out no further pit stop before the end of
the race. In such cases five seconds will be added to the elapsed race time of the driver
concerned.
b) A ten second time penalty. The driver must enter the pit lane, stop in his pit stop
position for at least ten seconds and then re-join the race. The relevant driver may
however elect not to stop, provided he carries out no further pit stop before the end of
the race. In such cases ten seconds will be added to the elapsed race time of the driver
concerned.
In both of the above cases the driver concerned must carry out the penalty the next time he
enters the pit lane and, for the avoidance of doubt, this includes any stop the driver makes
whilst a VSC or safety car procedure is in use.
c) A drive-through penalty. The driver must enter the pit lane and re-join the race without
stopping.
d) A ten second stop-and-go time penalty. The driver must enter the pit lane, stop in his pit
stop position for at least ten seconds and then re-join the race.
If any of the four penalties above are imposed upon a driver, and that driver is unable to serve
the penalty due to retirement from the race, the stewards may impose a grid place penalty on
the driver at his next Event.
If any of the four penalties above are imposed during the last three laps, or after the end of a
race, Article 38.4(b) below will not apply and five seconds will be added to the elapsed race
time of the driver concerned in the case of (a) above, 10 seconds in the case of (b), 20 seconds
in the case of (c) and 30 seconds in the case of (d).
e) A time penalty.
f) A reprimand.
g) A drop of any number of grid positions at the driver’s next Event.
If any of the seven penalties above are imposed they shall not be subject to appeal.
h) Disqualification from the results.
i) Suspension from the driver’s next Event.
Op zich prima ware het niet dat het altijd zo'n wellus/nietus issue wordt. En dus te lang door ettert.quote:Op dinsdag 4 september 2018 10:17 schreef JayHovah het volgende:
Wat is het lekker als straks de nieuwe Raceweek aanbreekt en dat geneuzel over de eventuele terechte of onterechte straf van Max eens over is...
Hetzelfde dus als altijd wanneer max een straf krijgt.quote:Op dinsdag 4 september 2018 10:17 schreef JayHovah het volgende:
Wat is het lekker als straks de nieuwe Raceweek aanbreekt en dat geneuzel over de eventuele terechte of onterechte straf van Max eens over is...
Nietus.quote:Op dinsdag 4 september 2018 10:21 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Op zich prima ware het niet dat het altijd zo'n wellus/nietus issue wordt. En dus te lang door ettert.
Ericsson.quote:Op dinsdag 4 september 2018 10:22 schreef vosss het volgende:
[..]
Hetzelfde dus als altijd wanneer max een straf krijgt.
Ps: het is de schuld van grosjean!!
de vraag is of Leclerc beter of minder had gepresteerd met deze auto maar eigenlijk staat Seb ook ter discussie, die haalt er toch ook niet uit wat er in zit.quote:Op dinsdag 4 september 2018 10:54 schreef vosss het volgende:
Kimi zn 100ste podium gepakt; dat had ik even gemist.
Zijn maar 4 anderen die dat ook hebben.
1. Schumacher - 155
2. Hamilton - 128
3. Vettel - 107
4. Prost - 106
5. Kimi - 100
Ferrari zou wel gek zijn om hem buiten te flikkeren
Ik denk dat het over het functioneren van Vettel een goede discussie gevoerd kan worden want hij heeft het zelf een paar keer verpest. Een paar keer hoort er bij, maar misschien wel te vaak. Hamilton is weinig op fouten te betrappen (helaas)quote:Op dinsdag 4 september 2018 11:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
de vraag is of Leclerc beter of minder had gepresteerd met deze auto maar eigenlijk staat Seb ook ter discussie, die haalt er toch ook niet uit wat er in zit.
Kimi maakt toch wel regelmatig fouten in de kwalificatie. Hij was een aantal keren sneller, maar maakte dan toch een klein foutje in een sector.quote:Op dinsdag 4 september 2018 11:35 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik denk dat het over het functioneren van Vettel een goede discussie gevoerd kan worden want hij heeft het zelf een paar keer verpest. Een paar keer hoort er bij, maar misschien wel te vaak. Hamilton is weinig op fouten te betrappen (helaas)
Kimi is ook niet op fouten te betrappen, alleen is hij vaak langzamer
Zeker, maar al met al is Kimi wel nog altijd een prima puntenpakkerquote:Op dinsdag 4 september 2018 12:03 schreef Waffle het volgende:
[..]
Kimi maakt toch wel regelmatig fouten in de kwalificatie. Hij was een aantal keren sneller, maar maakte dan toch een klein foutje in een sector.
Het is niet voor niets dat Vettel liever geen Leclerc in het team heeft. Veel te bang dat die meteen mee kan komen en wat zegt dat dan over hem...quote:Op dinsdag 4 september 2018 11:35 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik denk dat het over het functioneren van Vettel een goede discussie gevoerd kan worden want hij heeft het zelf een paar keer verpest. Een paar keer hoort er bij, maar misschien wel te vaak. Hamilton is weinig op fouten te betrappen (helaas)
Kimi is ook niet op fouten te betrappen, alleen is hij vaak langzamer
Dan gaat ie nog meer fouten maken om zich te bewijzen wellicht.quote:Op dinsdag 4 september 2018 12:36 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Het is niet voor niets dat Vettel liever geen Leclerc in het team heeft. Veel te bang dat die meteen mee kan komen en wat zegt dat dan over hem...
Peptalk niet gezien, denk ik?quote:Op dinsdag 4 september 2018 13:14 schreef Sjemmert het volgende:
Max komt voorzichtig al wat tot inkeer lijkt het.
https://www.f1today.net/n(...)-ruimte-kunnen-geven
Nee niet gezien inderdaad ik kijk dat zeldenquote:Op dinsdag 4 september 2018 13:54 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Peptalk niet gezien, denk ik?
Hij heeft dit wel gezegd, maar hij heeft nog wel meer gezegd dat niet (of niet duidelijk) in dit stukje staat. Hij is het niet eens met de straf (vooral vanwege de inconsistentie ervan, vanuit de stewards), maar berust zich erin (omdat je als team er toch niet tegen in verweer kunt gaan), dat is iets anders dan tot inkeer komen .
Was wel een leuk interview trouwens.
Hij maakt ze wel, alleen komt hij er altijd mee weg. Baku bijvoorbeeld, dat had vele malen slechter kunnen aflopen.quote:Op dinsdag 4 september 2018 11:35 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hamilton is weinig op fouten te betrappen (helaas)
twitter:McLarenF1 twitterde op dinsdag 04-09-2018 om 15:30:18 McLaren can today confirm that Pat Fry will return to the team as our Engineering Director. https://t.co/7ic1US38Op reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |