abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 4 september 2018 @ 15:16:41 #51
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_181683908
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:13 schreef Farenji het volgende:
Oudere dieselauto's worden al uit de stad geweerd wegens te slecht voor het milieu en dan zouden ze voor deze massale mega vervuilers met hun gore stinkende stookolie een oogje dichtknijpen voor de centjes, dat zou wel een gotspe zijn hoor.
vruisen is nog vervuilende dan vlieger
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_181687140
Waarom lezen mensen niet goed? Er staat nergens dat de schepen niet naar NL komen met hun passagiers. Er staat wel dat ze niet meer voor onderhoud komen..
dag
pi_181688129
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 september 2018 12:42 schreef Ryan3 het volgende:
Vrijwel iedereen is het met elkaar eens in dit topic?
Hangt er een beetje vanaf. Stel dat de reder oprecht in de veronderstelling verkeerde dat de regels niet werden overtreden, zo raar is het invliegen van een vaste groep werknemers nou ook weer niet. En stel dat die werknemers bij een buitenlands bedrijf ook wel redelijke arbeidsvoorwaarden hebben en geen grote besparing vormen tov de situatie dat ze onder Nederlandse arbeidsvergunning hadden gewerkt.

Dan kan ik me voorstellen dat de reder de boete excessief vindt, en stel dat ze niet naar Rotterdam komen omdat ze vrezen dat het schip aan de ketting wordt gelegd zolang ze niet betalen. Dan kan ik me voorstellen dat je als overheid wil schikken voor een veel lager bedrag, en afspreekt hoe dat in de toekomst geregeld gaat worden.

Maar als het hier gaat om spotgoedkope Filippijnen die veel te hard en gevaarlijk moeten werken voor veel te weinig geld en de reder de boel heeft bedonderd, vervolg de verantwoordelijken dan ook persoonlijk, laat een internationaal arrestatiebevel uitgaan en laat hun schepen in elke Europese haven aan de ketting leggen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 4 september 2018 @ 18:38:13 #54
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181688161
De Cruise wordt duur betaald
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181688472
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 18:36 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hangt er een beetje vanaf. Stel dat de reder oprecht in de veronderstelling verkeerde dat de regels niet werden overtreden, zo raar is het invliegen van een vaste groep werknemers nou ook weer niet. En stel dat die werknemers bij een buitenlands bedrijf ook wel redelijke arbeidsvoorwaarden hebben en geen grote besparing vormen tov de situatie dat ze onder Nederlandse arbeidsvergunning hadden gewerkt.

Dan kan ik me voorstellen dat de reder de boete excessief vindt, en stel dat ze niet naar Rotterdam komen omdat ze vrezen dat het schip aan de ketting wordt gelegd zolang ze niet betalen. Dan kan ik me voorstellen dat je als overheid wil schikken voor een veel lager bedrag, en afspreekt hoe dat in de toekomst geregeld gaat worden.

Maar als het hier gaat om spotgoedkope Filippijnen die veel te hard en gevaarlijk moeten werken voor veel te weinig geld en de reder de boel heeft bedonderd, vervolg de verantwoordelijken dan ook persoonlijk, laat een internationaal arrestatiebevel uitgaan en laat hun schepen in elke Europese haven aan de ketting leggen.
Werkvergunningen zijn er nu juist op gericht om te garanderen dat die werkomstandigheden en het salaris deugen. En het lijkt mij eigenlijk ook niet heel plausibel dat de reder daar niet bekend mee was: voor 1350 mensen die daar aan het werk waren was wel (voor dit project) een werkvergunning afgegeven.

Het is mij ook compleet onduidelijk op grond waarvan de reder denkt dat die Filipijnen geen vergunning nodig hadden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Molurus op 04-09-2018 19:01:10 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 4 september 2018 @ 19:06:05 #56
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_181688660
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 20:32 schreef Pleun2011 het volgende:
Boete juist wel intrekken. Belang van de werkgelegenheid weegt zwaarder dan van een groepje Filippijnen dat niemand boeit en die zelf allang blij zijn dat ze wat dollars verdienen.
Ah, race to the Bottom.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_181691243
Die Filipinoos werken nu toch ook, alleen in een andere droogdok.
.
pi_181693074
Ik ken deze zaak niet in detail, heb het wel in het nieuws gehoord. Ben zelf werkzaam in deze tak van sport.

Waren de filipijnen geen onderdeel van de bemanning? En waren de werkzaamheden die hun uitvoerden in het schip zelf?

Als een schip in droogdok komt mag de eigen bemanning ook werkzaamheden uitvoeren. En het is niet ongebruikelijk om tijdens een drookdok periode extra bemanning in te vliegen.

De grotere werkzaamheden en alles wat rondom het dokken gebeurt wordt door de werf gedaan. Door eigen personeel en onderaannemers.

Maar stel dat de machinekamer geschilderd moet worden, als schip kun je er dan voor kiezen dit uit te besteden aan de werf of het door je eigen bemanning te laten doen.

Het dokken van (cruise)schepen geeft veel werkgelegenheid voor de werf en tientallen bedrijven daaromheen.

Maar goed, ik ken de details van deze zaak niet en weet dan ook niet wat nu de precieze overtreding is geweest.

In dok liggen de schepen aan de walspanning vanwege gebrek aan koelwater. Dus geen uitlaatgassen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')