abonnement Unibet Coolblue
pi_181668392
Hierover hoorde ik net op de radio... maar kan er gek genoeg weinig nieuwsberichten over vinden anders dan die op RTV Rijnmond.

Het lijkt mij wel een interessante kwestie:

quote:
Minister Koolmees neemt deze week een besluit over de boete van 992.000 euro die de Arbeidsinspectie heeft opgelegd aan de Amerikaanse eigenaar van het mega-cruiseschip The Oasis of the Sea.

Dat meldt de NOS maandag. De reder verzet zich tegen de boete.

De kwestie gaat over een opknapbeurt die het schip in 2014 kreeg in een droogdok van Keppel Verolme in Rotterdam. De inspectie ontdekte dat er 124 Filippijnen zonder werkvergunning aan de slag waren.

De reder betwist dat de groep onder het Nederlandse arbeidsrecht valt. Zolang de boete niet van tafel is, komen grote cruiseschepen niet meer naar Nederland voor onderhoud, zegt een werfdirecteur.
Bron: RTV Rijnmond

De minister staat nu voor een lastige keuze: het Nederlandse arbeidsrecht handhaven, of een oogje toeknijpen om de spinoff van zulke cruiseschepen in Rotterdam niet mis te lopen.

Edit:

Ah, hier het artikel bij NOS:

https://nos.nl/artikel/22(...)-in-cruiseruzie.html
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181668477
Zal op het hoofdkantoor wel even een rekenmachine aangeslingerd worden
  maandag 3 september 2018 @ 19:16:42 #3
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_181668481
Waarschijnlijk gaat die boete eraan. Alles voor meer banen, al hebben we geen mensen meer.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_181668561
Ik wist niet eens dat je een werkvergunning moet hebben om te mogen werken?
Nog een goede reden lekker in de wajong te blijven.
pindazakje
  maandag 3 september 2018 @ 19:20:35 #5
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_181668568
Lijkt me sterk dat de cruiseschepen direct terugkomen als de boete ingetrokken wordt, dan zal er toch minstens een soort garantie moeten liggen dat er in de toekomst helemaal geen boetes gegeven worden.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_181668743
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 19:20 schreef Hyaenidae het volgende:

Ik wist niet eens dat je een werkvergunning moet hebben om te mogen werken?
Voor mensen die worden ingevlogen van buiten de EER wel ja. :P
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181668842
Willen we meer of minder amper betaalde Filipijnse slavenarbeid!?
pi_181668898
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 19:30 schreef Glazenmaker het volgende:

Willen we meer of minder amper betaalde Filipijnse slavenarbeid!?
Zelf zou ik zeggen: minder. Gewoon het arbeidsrecht handhaven.

Wat deze kwestie interessant maakt is dat dit tegelijk ook een redelijk relevante economische keuze is. Het resultaat daarvan is namelijk dat die schepen Rotterdam gaan mijden.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 3 september 2018 @ 19:35:41 #9
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181669014
Mee Lees Post
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181669034
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 19:32 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zelf zou ik zeggen: minder. Gewoon het arbeidsrecht handhaven.

Wat deze kwestie interessant maakt is dat dit tegelijk ook een redelijk relevante economische keuze is. Het resultaat daarvan is namelijk dat die schepen Rotterdam gaan mijden.
Ik zou graag zien dat onze overheid eens een moreel voortouw nam. Beetje brallen tegen buitenlanders over mensenrechten en tegen het MKB over arbeidsrechten en dan vervolgens multinationals verkapte subsidie geven ten koste van veel van de meest uitgebuite mensen ter wereld. Om te kotsen. Onbegrijpelijk dat Duitsland dit blijkbaar wel ok vindt en typisch dat ze dit al jaren laten doorsudderen met alle negatieve gevolgen van dien, maar 0 van de positieve.
pi_181669316
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 19:36 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik zou graag zien dat onze overheid eens een moreel voortouw nam. Beetje brallen tegen buitenlanders over mensenrechten en tegen het MKB over arbeidsrechten en dan vervolgens multinationals verkapte subsidie geven ten koste van veel van de meest uitgebuite mensen ter wereld. Om te kotsen. Onbegrijpelijk dat Duitsland dit blijkbaar wel ok vindt en typisch dat ze dit al jaren laten doorsudderen met alle negatieve gevolgen van dien, maar 0 van de positieve.
In het artikel van NOS staat:

"Zolang die boete daar ligt, komen de cruiseschepen niet meer naar Nederland, maar kiezen ze liever voor steden als Hamburg", zegt Jan Kees Pilaar, de directeur van scheepswerf Damen Verolme. Hij roept de minister op de boete ongedaan te maken en meer duidelijkheid te geven over de Nederlandse wet.

Wellicht is het beter om Duitsland hier eens op aan te spreken dan die boete in te trekken.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181669393
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 19:16 schreef LXIV het volgende:
Waarschijnlijk gaat die boete eraan. Alles voor meer banen, al hebben we geen mensen meer.
En als we die mensen wel hebben wordt ingevuld door mensen uit den vreemde.
pi_181670011
Arbeidsrecht gewoon handhaven. Hier moet je niet aan willen mee werken als Nederland.
pi_181670075
Boete juist wel intrekken. Belang van de werkgelegenheid weegt zwaarder dan van een groepje Filippijnen dat niemand boeit en die zelf allang blij zijn dat ze wat dollars verdienen.
pi_181670337
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 20:29 schreef bamibij het volgende:
Arbeidsrecht gewoon handhaven. Hier moet je niet aan willen mee werken als Nederland.
Dit. En op Europees verband ijveren voor handhaven/invoeren van dezelfde regels in de hele EU.
dag
pi_181674662
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 20:41 schreef Peter het volgende:

[..]

Dit. En op Europees verband ijveren voor handhaven/invoeren van dezelfde regels in de hele EU.
_O- Het arbeidsrecht in de EU nivelleren en dan denken dat iedereen evenveel rechten gaat krijgen als in Nederland. _O- _O- _O-
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  dinsdag 4 september 2018 @ 08:31:45 #17
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_181678003
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 20:32 schreef Pleun2011 het volgende:
Boete juist wel intrekken. Belang van de werkgelegenheid weegt zwaarder dan van een groepje Filippijnen dat niemand boeit en die zelf allang blij zijn dat ze wat dollars verdienen.
Je hebt weinig aan werkgelegenheid in NL als die werkgelegenheid wordt ingevuld door slaafjes uit Azie. Daar verdient in NL niemand aan.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  dinsdag 4 september 2018 @ 08:34:22 #18
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_181678030
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 08:31 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Je hebt weinig aan werkgelegenheid in NL als die werkgelegenheid wordt ingevuld door slaafjes uit Azie. Daar verdient in NL niemand aan.
En met Nederlandse lonen worden de ticketprijzen zo hoog dat niemand die cruise meer boekt.
pi_181678054
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 19:16 schreef LXIV het volgende:
Waarschijnlijk gaat die boete eraan. Alles voor meer banen, al hebben we geen mensen meer.
Race naar de bodem moet koste wat kost voortgezet worden. VVD/D66/CDA/CU beleid.
I´m back.
pi_181678062
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 19:50 schreef Molurus het volgende:

[..]

In het artikel van NOS staat:

"Zolang die boete daar ligt, komen de cruiseschepen niet meer naar Nederland, maar kiezen ze liever voor steden als Hamburg", zegt Jan Kees Pilaar, de directeur van scheepswerf Damen Verolme. Hij roept de minister op de boete ongedaan te maken en meer duidelijkheid te geven over de Nederlandse wet.

Wellicht is het beter om Duitsland hier eens op aan te spreken dan die boete in te trekken.
Dat doen ze niet...
I´m back.
  dinsdag 4 september 2018 @ 08:40:11 #21
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_181678077
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 08:34 schreef Richestorags het volgende:

[..]

En met Nederlandse lonen worden de ticketprijzen zo hoog dat niemand die cruise meer boekt.
Welnee.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_181678097
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 08:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Race naar de bodem moet koste wat kost voortgezet worden. VVD/D66/CDA/CU beleid.
  dinsdag 4 september 2018 @ 09:56:43 #23
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_181678923
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 08:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Race naar de bodem moet koste wat kost voortgezet worden. VVD/D66/CDA/CU beleid.
Die race is helemaal niet nodig. Nederland biedt genoeg om er iets voor te kunnen vragen. Goed opgeleide mensen, infra, veiligheid. Ook multinationals profiteren daarvan.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_181680297
Gewoon helemaal weg die lelijke boot, verkloot het hele uitzicht.
Drijvende plastic pukkel...

En die touristen, ook weg ermee, paupers.
pi_181680326
En die AIDA, ook weg, ook lelijk.
pi_181680428
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 23:19 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

_O- Het arbeidsrecht in de EU nivelleren en dan denken dat iedereen evenveel rechten gaat krijgen als in Nederland. _O- _O- _O-
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 08:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Race naar de bodem moet koste wat kost voortgezet worden. VVD/D66/CDA/CU beleid.
Het is natuurlijk makkelijk praten vanaf de zijlijn.

Wat zouden jullie doen als jullie in de positie van de minister zaten? Arbeidsrecht handhaven? Boete kwijtschelden? Iets anders?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181680459
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 08:31 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Je hebt weinig aan werkgelegenheid in NL als die werkgelegenheid wordt ingevuld door slaafjes uit Azie. Daar verdient in NL niemand aan.
Het gaat hier niet alleen om het werk dat die 'Aziatische slaafjes' doen. De aanwezigheid van die schepen in de haven van Rotterdam genereert ongelofelijk veel economische spin-off die we daarmee ook mislopen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181680488
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 september 2018 11:31 schreef Molurus het volgende:

[..]

[..]

Het is natuurlijk makkelijk praten vanaf de zijlijn.

Wat zouden jullie doen als jullie in de positie van de minister zaten? Arbeidsrecht handhaven? Boete kwijtschelden? Iets anders?
Ik zou nooit in dit kabinet zitten. Maar idd wat jij zegt (pro-actief) afdwingen dat ook de Duitsers (ook Dld heeft nu een minimumloon) zich houden aan geldend arbeidsrecht en dat ze hiervan geen uitzondering maken. Er worden bij het onderhoud van die schepen onderbetaalde werknemers ingevlogen uit andere delen van de wereld. En dus die boete handhaven.

Race naar de bodem-beleid bij de scheepvaart klinkt sws niet erg slim btw.
I´m back.
pi_181680493
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 11:33 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het gaat hier niet alleen om het werk dat die 'Aziatische slaafjes' doen. De aanwezigheid van die schepen in de haven van Rotterdam genereert ongelofelijk veel economische spin-off die we daarmee ook mislopen.
Lul niet, ze drinken en vreten op die boot. Kopen niets en pakken direct de bus naar A'dam en Zaandam.

Liggeld, ik schat dat op ¤100000,- per dag. Tenminste dat is het in Venetië voor de Maasdamboot. Die ligt iets buiten de stad.
pi_181680558
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 11:36 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Lul niet, ze drinken en vreten op die boot. Kopen niets en pakken direct de bus naar A'dam en Zaandam.
Ik heb het niet over de bestedingen van passagiers. Dit geschil gaat over een grote renovatie van dat schip. (Tip: lees even waar het over gaat voor je zomaar wat roept.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181680600
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 11:36 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik zou nooit in dit kabinet zitten. Maar idd wat jij zegt (pro-actief) afdwingen dat ook de Duitsers (ook Dld heeft nu een minimumloon) zich houden aan geldend arbeidsrecht en dat ze hiervan geen uitzondering maken. Er worden bij het onderhoud van die schepen onderbetaalde werknemers ingevlogen uit andere delen van de wereld. En dus die boete handhaven.

Race naar de bodem-beleid bij de scheepvaart klinkt sws niet erg slim btw.
Ok, dan zijn we het wel eens. :)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181680759
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 11:40 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik heb het niet over de bestedingen van passagiers. Dit geschil gaat over een grote renovatie van dat schip. (Tip: lees even waar het over gaat voor je zomaar wat roept.)
ok, boete behouden.
pi_181681317
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 11:21 schreef ootjekatootje het volgende:
Gewoon helemaal weg die lelijke boot, verkloot het hele uitzicht.
Drijvende plastic pukkel...

En die touristen, ook weg ermee, paupers.
Nou idd de stad waar ze aanmeren verdient er geen zak aan, die lui eten op de boot, slapen op de boot, Venetie probeert ze te verbannen!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_181681353
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 september 2018 11:31 schreef Molurus het volgende:


Wat zouden jullie doen als jullie in de positie van de minister zaten? Arbeidsrecht handhaven? Boete kwijtschelden? Iets anders?
Boete handhaven en blij zijn dat die enorm vervuilende slavernijschepen minder vaak hier willen aanmeren.
pi_181681493
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 19:50 schreef Molurus het volgende:

[..]

In het artikel van NOS staat:

"Zolang die boete daar ligt, komen de cruiseschepen niet meer naar Nederland, maar kiezen ze liever voor steden als Hamburg", zegt Jan Kees Pilaar, de directeur van scheepswerf Damen Verolme. Hij roept de minister op de boete ongedaan te maken en meer duidelijkheid te geven over de Nederlandse wet.

Wellicht is het beter om Duitsland hier eens op aan te spreken dan die boete in te trekken.
Dit dus. Je moet collectief hard optreden tegen dit soort grote bedrijven die maar van alles kunnen maken omdat ze dreigen anders maar ergens anders in Europa verder te gaan. :{
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  dinsdag 4 september 2018 @ 12:40:43 #36
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_181681556
Boete handhaven, sowieso. Je wil ze in principe niet kwijt als klant, maar het allerlaatste wat je wil is de deur openzetten voor dit soort uitbuitingsconstructies. Als wij zo'n mooie droogdokken hebben dan mogen ze er ook Nederlands (of EU-)personeel bij zoeken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 4 september 2018 @ 12:40:50 #37
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_181681559
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 12:36 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Dit dus. Je moet collectief hard optreden tegen dit soort grote bedrijven die maar van alles kunnen maken omdat ze dreigen anders maar ergens anders in Europa verder te gaan. :{
zelfde als met de dividendbelasting
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_181681585
Vrijwel iedereen is het met elkaar eens in dit topic?
I´m back.
pi_181681669
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 12:40 schreef Janneke141 het volgende:
Boete handhaven, sowieso. Je wil ze in principe niet kwijt als klant, maar het allerlaatste wat je wil is de deur openzetten voor dit soort uitbuitingsconstructies. Als wij zo'n mooie droogdokken hebben dan mogen ze er ook Nederlands (of EU-)personeel bij zoeken.
Het curieuze hier is dat er in totaal zo'n 1500 man van buiten de EU werkzaam waren op dat schip. Er zijn 1350 werkvergunningen afgegeven, en dit geschil gaat over een groep van 124 Filipijnen waarvoor geen werkvergunning was afgegeven.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181681682
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 september 2018 12:42 schreef Ryan3 het volgende:
Vrijwel iedereen is het met elkaar eens in dit topic?
Dat is ook wel eens verfrissend inderdaad. :)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181681783
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 12:47 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat is ook wel eens verfrissend inderdaad. :)
Was bij het nasynchroniseren van Duitse serie ook. Wrs ook over salafisme.
I´m back.
pi_181682029
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 september 2018 11:31 schreef Molurus het volgende:

[..]

[..]

Het is natuurlijk makkelijk praten vanaf de zijlijn.

Wat zouden jullie doen als jullie in de positie van de minister zaten? Arbeidsrecht handhaven? Boete kwijtschelden? Iets anders?
Gewoon dat schip confisqueren.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181682224
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 12:40 schreef Janneke141 het volgende:
Boete handhaven, sowieso. Je wil ze in principe niet kwijt als klant, maar het allerlaatste wat je wil is de deur openzetten voor dit soort uitbuitingsconstructies. Als wij zo'n mooie droogdokken hebben dan mogen ze er ook Nederlands (of EU-)personeel bij zoeken.
Ja precies je wilt niet dat deze mega bedrijven landen nog verder tegen elkaar uit gaan spelen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_181682239
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 12:40 schreef LXIV het volgende:

[..]

zelfde als met de dividendbelasting
Soortgelijk iets ja, het is gewoon verwerpelijk. :r
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_181682328
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 20:29 schreef bamibij het volgende:
Arbeidsrecht gewoon handhaven. Hier moet je niet aan willen mee werken als Nederland.
Dit
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_181682390
Het zou nogal hypocriet zijn als land wanneer je met het vingertje naar de slechte arbeidsvoorwaarden van Filipijnse arbeiders in Arabische landen wijst en men er zelf in Nederland net zo hard aan meewerkt dit in stand te houden op cruiseschepen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ambystoma_mexicanum op 04-09-2018 14:54:40 ]
Terwijl dieren zich aanpassen aan de wereld om te overleven, veranderen mensen de wereld teneinde méér te zijn. - Paulo Freire
pi_181683529
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 19:16 schreef LXIV het volgende:
Waarschijnlijk gaat die boete eraan. Alles voor meer banen, al hebben we geen mensen meer.
welke banen ? die rederijen huren alleen maar een droogdok en brengen dan blijkbaar een bootlading Filipijnen binnen die het werk doen.
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
  dinsdag 4 september 2018 @ 15:11:27 #48
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_181683804
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 14:52 schreef dontcare het volgende:

[..]

welke banen ? die rederijen huren alleen maar een droogdok en brengen dan blijkbaar een bootlading Filipijnen binnen die het werk doen.
dat maakt het nog oninteressanter. Te gek dat goedkope werknemers ingevlogen mogen tegen bodemprijzen los van arbeidsrecht. Als er een ongeluk gebeurt, wie is aansprakelijk? Worden nl tegels mbt veiligheid nog nageleefd?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 4 september 2018 @ 15:12:09 #49
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_181683816
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 13:37 schreef Ambystoma_mexicanum het volgende:
Het zou nogal hypocriet zijn als land wanneer je met het vingertje naar de slechte arbeidsvoorwaarden van Filipijnse arbeiders in Arabische landen wijst en men er zelf in Nederland net zo hard aan meewerkt dit in stand te houden op cruiseschepen.
Dat past dan wel weer bij het kabinetsbeleid idd
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_181683843
Oudere dieselauto's worden al uit de stad geweerd wegens te slecht voor het milieu en dan zouden ze voor deze massale mega vervuilers met hun gore stinkende stookolie een oogje dichtknijpen voor de centjes, dat zou wel een gotspe zijn hoor.
  dinsdag 4 september 2018 @ 15:16:41 #51
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_181683908
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:13 schreef Farenji het volgende:
Oudere dieselauto's worden al uit de stad geweerd wegens te slecht voor het milieu en dan zouden ze voor deze massale mega vervuilers met hun gore stinkende stookolie een oogje dichtknijpen voor de centjes, dat zou wel een gotspe zijn hoor.
vruisen is nog vervuilende dan vlieger
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_181687140
Waarom lezen mensen niet goed? Er staat nergens dat de schepen niet naar NL komen met hun passagiers. Er staat wel dat ze niet meer voor onderhoud komen..
dag
pi_181688129
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 september 2018 12:42 schreef Ryan3 het volgende:
Vrijwel iedereen is het met elkaar eens in dit topic?
Hangt er een beetje vanaf. Stel dat de reder oprecht in de veronderstelling verkeerde dat de regels niet werden overtreden, zo raar is het invliegen van een vaste groep werknemers nou ook weer niet. En stel dat die werknemers bij een buitenlands bedrijf ook wel redelijke arbeidsvoorwaarden hebben en geen grote besparing vormen tov de situatie dat ze onder Nederlandse arbeidsvergunning hadden gewerkt.

Dan kan ik me voorstellen dat de reder de boete excessief vindt, en stel dat ze niet naar Rotterdam komen omdat ze vrezen dat het schip aan de ketting wordt gelegd zolang ze niet betalen. Dan kan ik me voorstellen dat je als overheid wil schikken voor een veel lager bedrag, en afspreekt hoe dat in de toekomst geregeld gaat worden.

Maar als het hier gaat om spotgoedkope Filippijnen die veel te hard en gevaarlijk moeten werken voor veel te weinig geld en de reder de boel heeft bedonderd, vervolg de verantwoordelijken dan ook persoonlijk, laat een internationaal arrestatiebevel uitgaan en laat hun schepen in elke Europese haven aan de ketting leggen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 4 september 2018 @ 18:38:13 #54
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181688161
De Cruise wordt duur betaald
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181688472
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 18:36 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hangt er een beetje vanaf. Stel dat de reder oprecht in de veronderstelling verkeerde dat de regels niet werden overtreden, zo raar is het invliegen van een vaste groep werknemers nou ook weer niet. En stel dat die werknemers bij een buitenlands bedrijf ook wel redelijke arbeidsvoorwaarden hebben en geen grote besparing vormen tov de situatie dat ze onder Nederlandse arbeidsvergunning hadden gewerkt.

Dan kan ik me voorstellen dat de reder de boete excessief vindt, en stel dat ze niet naar Rotterdam komen omdat ze vrezen dat het schip aan de ketting wordt gelegd zolang ze niet betalen. Dan kan ik me voorstellen dat je als overheid wil schikken voor een veel lager bedrag, en afspreekt hoe dat in de toekomst geregeld gaat worden.

Maar als het hier gaat om spotgoedkope Filippijnen die veel te hard en gevaarlijk moeten werken voor veel te weinig geld en de reder de boel heeft bedonderd, vervolg de verantwoordelijken dan ook persoonlijk, laat een internationaal arrestatiebevel uitgaan en laat hun schepen in elke Europese haven aan de ketting leggen.
Werkvergunningen zijn er nu juist op gericht om te garanderen dat die werkomstandigheden en het salaris deugen. En het lijkt mij eigenlijk ook niet heel plausibel dat de reder daar niet bekend mee was: voor 1350 mensen die daar aan het werk waren was wel (voor dit project) een werkvergunning afgegeven.

Het is mij ook compleet onduidelijk op grond waarvan de reder denkt dat die Filipijnen geen vergunning nodig hadden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Molurus op 04-09-2018 19:01:10 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 4 september 2018 @ 19:06:05 #56
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_181688660
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 20:32 schreef Pleun2011 het volgende:
Boete juist wel intrekken. Belang van de werkgelegenheid weegt zwaarder dan van een groepje Filippijnen dat niemand boeit en die zelf allang blij zijn dat ze wat dollars verdienen.
Ah, race to the Bottom.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_181691243
Die Filipinoos werken nu toch ook, alleen in een andere droogdok.
.
pi_181693074
Ik ken deze zaak niet in detail, heb het wel in het nieuws gehoord. Ben zelf werkzaam in deze tak van sport.

Waren de filipijnen geen onderdeel van de bemanning? En waren de werkzaamheden die hun uitvoerden in het schip zelf?

Als een schip in droogdok komt mag de eigen bemanning ook werkzaamheden uitvoeren. En het is niet ongebruikelijk om tijdens een drookdok periode extra bemanning in te vliegen.

De grotere werkzaamheden en alles wat rondom het dokken gebeurt wordt door de werf gedaan. Door eigen personeel en onderaannemers.

Maar stel dat de machinekamer geschilderd moet worden, als schip kun je er dan voor kiezen dit uit te besteden aan de werf of het door je eigen bemanning te laten doen.

Het dokken van (cruise)schepen geeft veel werkgelegenheid voor de werf en tientallen bedrijven daaromheen.

Maar goed, ik ken de details van deze zaak niet en weet dan ook niet wat nu de precieze overtreding is geweest.

In dok liggen de schepen aan de walspanning vanwege gebrek aan koelwater. Dus geen uitlaatgassen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')