abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_181667505
quote:
Advocaat Lili en Howick: ‘We kunnen uitzetting niet voorkomen’

De in Nederland opgegroeide Armeense kinderen Lili (12) en Howick (13) zijn “heel erg verdrietig en boos” nu hun uitzetting onafwendbaar lijkt, zo zeiden ze woensdag in het NOS Jeugdjournaal. In dezelfde uitzending liet de advocaat van de kinderen, Flip Schüller, weten dat hij niets meer voor de kinderen kan doen.

“Ik heb sinds vrijdag goed uitgezocht of er nog mogelijkheden zijn om bij een nog hogere, internationale rechter door te gaan. En helaas kan dat niet. We kunnen de uitzetting niet voorkomen”, zei de advocaat. Afgelopen vrijdag oordeelde de Raad van State dat de beide kinderen terug moeten naar hun geboorteland, waar hun moeder vorig jaar al naar is uitgezet. Uiterlijk 8 september moeten ze terug.

Dit is een angstaanjagende periode”, aldus Howick. “Hoe moeten we daar leven, we hebben daar niks. We spreken de taal niet, we hebben er geen familie en vrienden. We kunnen er niet wonen.” “Het is gemeen en niet eerlijk. Daar denk je de hele dag aan”, aldus Lili. Als de twee worden uitgezet, komen ze waarschijnlijk terecht in een weeshuis. Hun moeder is te kleinbehuisd om de twee op te vangen, vertelde Howick.

De enige die de uitzetting nog kan voorkomen is staatssecretaris Mark Harbers van Immigratie, maar hij zei woensdag dat “het niet voor de hand ligt dat we tot een ander oordeel komen”. Een onmenselijk oordeel, vindt Howick. “We hopen dat hij een beetje menselijk wordt en ons toch kan helpen.”

Ook Defence for Children heeft die hoop nog niet opgegeven, zegt een woordvoerster. Volgens haar toont deze zaak aan dat de politiek er werk van moet maken om kinderrechten een voorname rol te laten spelen in migratiewetgeving.
Uitzetting is blijkbaar niet te voorkomen en biedt de gang naar een internationaal gerechtshof zoals het EHRM geen mogelijkheid. Ik vind het verontrustend dat ondanks de maatregelen de asielprocedures te versnellen sinds 2010 het nog steeds mogelijk blijkt meer dan 10 jaar door te kunnen procederen vanwege beroepsmogelijkheden etc.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_181667531
Moeten ze eerst nog gevonden worden.
pi_181667725
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 18:31 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik snap de voorstanders van uitzetting wel, maar persoonlijk mogen ze van mij blijven, volgens mij is de samenleving ook niet slechter geworden nadat soortgelijke gevallen een pardon kregen.
De precedentwerking is enorm. Door aan 1 gezin die al jarenlang uitgeprocedeerd is alsnog een verblijfsvergunning te geven, zorg je ervoor dat tientallen andere uitgeprocedeerde gezinnen door blijven procederen, traineren en manipuleren totdat ze er na soms meer dan 10 jaar fysiek uitgezet worden. Met alle kosten en ellende voor die asielzoekers op de koop toe.

Het is een bizarre uitspraak van jou om te zeggen dat onze samenleving er niet slechter van word om deze kinderen, en dus automatisch ook weer deze moeder, in Nederland te laten blijven.

quote:
De verblijfsvergunning voor het ene gezin, geeft het andere gezin hoop, zegt een medewerker van de Dienst Terugkeer en Vertrek in het onderzoek. Er wordt een voorbeeld gegeven van een Armeens gezin dat na zes jaar alsnog een vergunning kreeg. Het gezin kon in een huis in de buurt van de gezinslocatie gaan wonen. Dat zorgde er volgens hem voor dat er nieuwe hoop ontstond bij andere Armeense families op de locatie.

Een andere medewerker van de dienst vat het zo samen in het rapport: "Ze hopen altijd dat er een minister is die zegt: 'Laten we deze moeder een vergunning geven', en dat ze zo alsnog een vergunning krijgen, omdat dat de laatste jaren vaker is gebeurd. Dus dat zorgt ervoor dat veel mensen hier blijven en het stimuleert niet om terug te keren."
https://nos.nl/artikel/22(...)p-heel-klein-is.html
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_181667767
Plus dat het dan loont om flinke stampij te maken. Alleen daarom al mag de overheid van mij haar rug recht houden.
Somebody that I used to know
pi_181667791
Nou om het te compenseren, ik hoop dat ze zsm uitgezet worden, ze horen hier niet.
pi_181667796
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 18:47 schreef Postbus100 het volgende:
Plus dat het dan loont om flinke stampij te maken. Alleen daarom al mag de overheid van mij haar rug recht houden.
Idd, het lijkt erop dat hoe meer je de media opzoekt met zielige verhalen, hoe groter de kans op een verblijfsvergunning is. En dat kan en mag natuurlijk nooit de bedoeling zijn.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_181667813
Het lijkt erop dat nu er steeds meer gaten in de asiel en migratie wetgeving dichtgemaakt worden dit tot steeds wanhopiger pogingen leidt. Dat was zichtbaar bij de omgang met "We are here" en nu ook bij het kinderpardon waar je bijna geen aanspraak meer op kan maken sinds het van kracht is gegaan. Medewerking aan terugkeer is voorwaarde en het gaat nu juist in toenemende mate om egocentrische migranten die dat juist helemaal niet willen ondanks de afwijzing van hun asielverzoek. Het oude zeer waarbij migranten buiten schuld, dus ondanks medewerking niet kunnen terugkeren neemt af.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181667945
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 18:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

De precedentwerking is enorm. Door aan 1 gezin die al jarenlang uitgeprocedeerd is alsnog een verblijfsvergunning te geven, zorg je ervoor dat tientallen andere uitgeprocedeerde gezinnen door blijven procederen, traineren en manipuleren totdat ze er na soms meer dan 10 jaar fysiek uitgezet worden. Met alle kosten en ellende voor die asielzoekers op de koop toe.

Het is een bizarre uitspraak van jou om te zeggen dat onze samenleving er niet slechter van word om deze kinderen, en dus automatisch ook weer deze moeder, in Nederland te laten blijven.

[..]

Ik had het over die kinderen, niet de moeder.

Natuurlijk begrijpt mijn hoofd dat de regels gevolgd dienen te worden, maar mijn hart vindt het niet heel humaan om kinderen die vrijwel hun leven hier al wonen nu nog weg te sturen.

Waarom is de overheid niet in staat die eindeloze procedures in te korten? Maak daar dan betere wetgeving voor.
٩๏̯͡๏)۶
pi_181667995
Gaan we weer.. :')
pi_181668000
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 18:55 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Ik had het over die kinderen, niet de moeder.

Natuurlijk begrijpt mijn hoofd dat de regels gevolgd dienen te worden, maar mijn hart vindt het niet heel humaan om kinderen die vrijwel hun leven hier al wonen nu nog weg te sturen.

Waarom is de overheid niet in staat die eindeloze procedures in te korten? Maak daar dan betere wetgeving voor.
Omdat deze wetgeving er voor bedoeld is om vluchtelingen dezelfde juridische kansen te geven als Nederlanders. Het is inmiddels wel duidelijk dat dat een fout was...
  maandag 3 september 2018 @ 18:58:41 #11
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_181668022
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 16:52 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Iedereen verdient een humane aanpak in een beschaafd land. De keerzijde hiervan is dat er mensen misbruik van maken. Om "dit soort mensen" een andere status dan mens te geven zul je een heel ongemakkelijke set van criteria moeten gaan creëren.
Hoezo een andere status dan mens geven ? Ik zie het meer als zich lik op stuk geven aan mensen die zich misdragen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_181668090
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 18:55 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Ik had het over die kinderen, niet de moeder.

Natuurlijk begrijpt mijn hoofd dat de regels gevolgd dienen te worden, maar mijn hart vindt het niet heel humaan om kinderen die vrijwel hun leven hier al wonen nu nog weg te sturen.

Waarom is de overheid niet in staat die eindeloze procedures in te korten? Maak daar dan betere wetgeving voor.
Oke, ik vind het aan de ene kant ook zielig voor die kinderen.

Waar ik over viel is jouw bizarre uitspraak dat de samenleving niet slechter af zou zijn om deze kinderen, en daarmee automatisch ook de moeder, alsnog met een verblijfsvergunning te belonen.

Het is bijna niet voor te stellen hoe slecht dit namelijk is voor onze samenleving.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_181668170
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 15:21 schreef MadJackthePirate het volgende:
Elk weldenkend mens zal zeggen dat dit het juiste is.
In ieder geval elk rationeel mens. Emotioneel daarentegen...

[ Bericht 59% gewijzigd door Postbus100 op 03-09-2018 21:44:39 (Lay-out quote aangepast.) ]
Somebody that I used to know
pi_181668255
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 19:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Oke, ik vind het aan de ene kant ook zielig voor die kinderen.

Waar ik over viel is jouw bizarre uitspraak dat de samenleving niet slechter af zou zijn om deze kinderen, en daarmee automatisch ook de moeder, alsnog met een verblijfsvergunning te belonen.

Het is bijna niet voor te stellen hoe slecht dit namelijk is voor onze samenleving.
Waarom is het zo slecht dan, behalve de juridische aspecten. Je hebt toch geen last van deze kinderen, als ze volwaardig meedraaien zie ik geen enorm problemen.
٩๏̯͡๏)۶
pi_181668311
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 19:07 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Waarom is het zo slecht dan, behalve de juridische aspecten. Je hebt toch geen last van deze kinderen, als ze volwaardig meedraaien zie ik geen enorm problemen.
Behalve dat het volledige rechtssysteem even aan de kant wordt geschoven voor een paar huillies, bedoel je? Ik denk dat ik dan ook ga huilen als ik een verkeersboete krijg. Misschien dat de minister zijn hand over zijn hart strijkt en de boete kwijtscheldt.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_181668346
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 19:07 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Waarom is het zo slecht dan, behalve de juridische aspecten. Je hebt toch geen last van deze kinderen, als ze volwaardig meedraaien zie ik geen enorm problemen.
Jammer genoeg hangen er duizenden zoniet miljoenen kinderen aan vast. Wil je rechtsgelijkheid betrachten open je al snel een box of Pandora. De RvS zal dat in haar overwegingen hebben meegenomen. Je hebt dus terdege met de juridische aspecten rekening te houden.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181668421
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 19:09 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Behalve dat het volledige rechtssysteem even aan de kant wordt geschoven voor een paar huillies, bedoel je? Ik denk dat ik dan ook ga huilen als ik een verkeersboete krijg. Misschien dat de minister zijn hand over zijn hart strijkt en de boete kwijtscheldt.
Ik denk dat de overheid kan fluiten naar zijn belasting dit jaar, anders kom ik in een...*snuf* een... weeshuis :'(
pi_181668753
En wie schiet er wat mee op als die kinderen naar Armenie gaan ??

Laat die kinderen lekker met hun moeder in Nederland blijven, en dan hoop ik dat ze een mooie carriere hier tegenmoet kunnen gaan ^O^
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_181668831
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 19:27 schreef TLC het volgende:
En wie schiet er wat mee op als die kinderen naar Armenie gaan ??

We houden de rechtstaat in stand, voorkomen toenemend misbruik van het asielrechtsysteem en besparen miljoenen tot mogelijk zelfs miljarden aan kosten en we hoeven ons sociaal stelsel niet af te schaffen op termijn vanwege onbetaalbaar geworden.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181668865
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 19:27 schreef TLC het volgende:
En wie schiet er wat mee op als die kinderen naar Armenie gaan ??

Laat die kinderen lekker met hun moeder in Nederland blijven, en dan hoop ik dat ze een mooie carriere hier tegenmoet kunnen gaan ^O^
Wij allemaal want dan is er een keer geen slappe houding en wordt duidelijk dat huilverhalen en procederen geen zin heeft.
pi_181668924
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 19:27 schreef TLC het volgende:
En wie schiet er wat mee op als die kinderen naar Armenie gaan ??

Laat die kinderen lekker met hun moeder in Nederland blijven, en dan hoop ik dat ze een mooie carriere hier tegenmoet kunnen gaan ^O^
Ik hoop dat ze hier nooit geen voet meer op Nederlands grondgebied zetten, 750k door de plee...
  maandag 3 september 2018 @ 19:34:12 #22
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_181668970
Achja de grens moet ergens worden getrokken.

Iedereen is ergens wel zielig.
Man of Steal.
pi_181669006
Krankzinnig veel stampij hierover in alle programma's. Wie regeren dit land nu eigenlijk, journalisten of politici?
De kinderen zijn helemaal niet ziek, als ze straks groot zijn kunnen ze hier gaan studeren. What's the problem?
Moeten we dan een precedent scheppen en gaan straks nog tallozen een procedure van tien jaar starten?
pi_181669018
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 19:32 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ik hoop dat ze hier nooit geen voet meer op Nederlands grondgebied zetten, 750k door de plee...
Dat waren de geschatte kosten voor de belastingbetaler in 2017 nog voor de gang naar de RvS, ondertussen zal het al richting een miljoen lopen vermoed ik.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181669051
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 19:35 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Dat waren de geschatte kosten voor de belastingbetaler in 2017 nog voor de gang naar de RvS, ondertussen zal het al richting een miljoen lopen vermoed ik.
Erg zat
pi_181669539
De Armeense kwestie.
pi_181669643
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 20:00 schreef Pleun2011 het volgende:
Vind het eigenlijk wel apart dat ze als hyena's op deze kinderen duiken maar dat het gros van de illegalen kan gaan en staan waar ze maar willen.
De kinderen zijn niet gedetineerd sinds de uitspraak van de RvS ondanks dat de kans op onderduiken gezien de historie aanwezig was en men gerechtigd was dat te doen omdat er zicht was op daadwerkelijke uitzetting op korte termijn wat een eis is van het europees hof. Men heeft besloten dat niet te doen dus als hyena's op deze kinderen duiken lijkt me ongepast binnen deze context. Illegalen kunnen niet zo makkelijk meer gaan en staan waar ze willen sinds de bed, bad, broodregeling en de omgang met de groep "We are here" getuigt ervan dat illegaal verblijf steeds lastiger wordt.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181669687
Ik gok dat na het mediaoffensief en de inzet van BN-ers er nog deze week een uitzondering wordt gemaakt en ze gewoon blijven.
pi_181669871
quote:
9s.gif Op maandag 3 september 2018 20:00 schreef Triggershot het volgende:
De Armeense kwestie.
Hallo Mr. Turkse Softpower.
pi_181669934
quote:
7s.gif Op maandag 3 september 2018 20:21 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Hallo Mr. Turkse Softpower.
Ewa Kanye.
pi_181669942
Ben ik heel raar als ik zelf in zo'n situatie veel liever m'n spullen pakte om in Armenië een leven op te bouwen ipv in Nederland maar in onzekerheid te leven?

Ja, het zijn kinderen, maar toch.
pi_181670038
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 20:25 schreef havanagila het volgende:
Ben ik heel raar als ik zelf in zo'n situatie veel liever m'n spullen pakte om in Armenië een leven op te bouwen ipv in Nederland maar in onzekerheid te leven?

Ja, het zijn kinderen, maar toch.
De kinderen zijn nu in Nederland, en door de druk van moeder en alle hulpverleners (die vertellen dat het in Armenië verschrikkelijk is), zullen ze die knop vast nog niet omgezet hebben.
  maandag 3 september 2018 @ 20:41:58 #33
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181670340
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 19:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:

Waar ik over viel is jouw bizarre uitspraak dat de samenleving niet slechter af zou zijn om deze kinderen, en daarmee automatisch ook de moeder, alsnog met een verblijfsvergunning te belonen.
Deze kinderen zullen actief bijdragen aan Nederland in de toekomst. Werken voor dr geld, enz.
Dit in tegenstelling tot de huidige import uit Afrika waarvan een groot deel aan het staatsinfuus zal hangen wegens laaggeschoold, onaangepast, enz.

Als de kinderen zouden mogen blijven, weet ik niet op de moeder ook een verblijfsvergunning zou krijgen. Mag hopen van niet.. Lees ook niet dat ie de moeder ook maar een verblijfsvergunning wil geven, of heb ik wat gemist?
pi_181670448
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 19:35 schreef Loekie1 het volgende:
Krankzinnig veel stampij hierover in alle programma's. Wie regeren dit land nu eigenlijk, journalisten of politici?
De kinderen zijn helemaal niet ziek, als ze straks groot zijn kunnen ze hier gaan studeren. What's the problem?
Moeten we dan een precedent scheppen en gaan straks nog tallozen een procedure van tien jaar starten?
pi_181670459
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 20:41 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]
Als de kinderen zouden mogen blijven, weet ik niet op de moeder ook een verblijfsvergunning zou krijgen. Mag hopen van niet.. Lees ook niet dat ie de moeder ook maar een verblijfsvergunning wil geven, of heb ik wat gemist?
Vanwege het recht op gezinshereniging krijgt de moeder ook een verblijfsvergunning als de kinderen mogen blijven. Het kwalijke gedrag van moeder zou dan dus uiteindelijk beloont worden en een onwenselijk precedent scheppen.

quote:
Frontpage: Armeense asielkinderen ondergedoken
De asielaanvraag van de moeder werd onder meer afgewezen omdat ze die onder een Russische nationaliteit deed, welke ze niet bleek te hebben.
Staatssecretaris Mark Harbers (VVD) kan in principe zijn zogeheten discretionaire bevoegdheid gebruiken zodat de kinderen toch kunnen blijven, maar het kabinet zou vrezen dat hierdoor ook andere asielzoekers hun procedure gaan rekken. Harbers liet eerder weten dat het "niet voor de hand ligt" dat hij tot een ander oordeel komt.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 3 september 2018 @ 20:47:21 #36
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_181670461
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 20:41 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Deze kinderen zullen actief bijdragen aan Nederland in de toekomst. Werken voor dr geld, enz.
Dit in tegenstelling tot de huidige import uit Afrika waarvan een groot deel aan het staatsinfuus zal hangen wegens laaggeschoold, onaangepast, enz.

Als de kinderen zouden mogen blijven, weet ik niet op de moeder ook een verblijfsvergunning zou krijgen. Mag hopen van niet.. Lees ook niet dat ie de moeder ook maar een verblijfsvergunning wil geven, of heb ik wat gemist?
Het probleem is dat als je die kinderen toelaat de rest van de familie ook terug komt d.m.v gezinshereniging. Dus dan wordt daar straks ook weer misbruik van gemaakt.

Wat iemand al eerder zei, waar trek je de grens, gaan we alles maar toelaten omwille van 'Maar het is zooooo zielig' 'Maar ik reed maar 5kilometer te hard' 'Maar ik heb zo weinig inkomen om belasting te betalen'

Dan klapt het hele systeem op een gegeven moment in elkaar.
pi_181670488
Overigens falen de media echt in een objectieve behandeling van deze zaak. Wat ze nu doen is een stukje emotie de wereld in zenden van huilende kinderen die Nederland moeten verlaten.

Maak nu eens een feitelijk overzicht. Wanneer is de moeder in Nederland gekomen? Welke procedures zijn er gevolgd? Hoe zit het met de verkeerd doorgegeven namen en wanneer hebben ze ondergedoken gezeten? Dan kan men zelf oordelen. Bijvoorbeeld of, en hoeveel, tijd er gerekt is en of het wel logisch is dat de kinderen geen Armeens meer spreken. Meestal spreekt een moeder echt niet meteen goed Nederlands, en blijft men thuis gewoon de taal spreken die men gewend is.

Neem bijvoorbeeld dit stukje gericht op de jeugdigen onder ons van het jeugdjournaal.


De presentatrice meldt dat Lily en Howick boos en verdrietig zijn. Vervolgens komt er een advocaat van de kinderen in beeld, hierna volgt een interview met de kinderen zelf, die de beslissing 'gemeen' en 'niet eerlijk' vinden. De tranen vloeien letterlijk. Vervolgens sluit de advocaat het item af.

Je maakt toch alleen zo'n item als je vindt dat de kinderen hier moeten blijven? Dit heeft echt nog maar weinig met objectieve journalistiek te maken.
pi_181670635
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 20:48 schreef luxerobots het volgende:
Overigens falen de media echt in een objectieve behandeling van deze zaak. Wat ze nu doen is een stukje emotie de wereld in zenden van huilende kinderen die Nederland moeten verlaten.

Maak nu eens een feitelijk overzicht. Wanneer is de moeder in Nederland gekomen? Welke procedures zijn er gevolgd? Hoe zit het met de verkeerd doorgegeven namen en wanneer hebben ze ondergedoken gezeten? Dan kan men zelf oordelen. Bijvoorbeeld of er gerekt is en of het wel logisch is dat de kinderen geen Armeens meer spreken. Meestal spreekt een moeder echt niet meteen goed Nederlands, en blijft men thuis gewoon de taal spreken die men gewend is.
De video van Nu.nl vind ik objectiever.


quote:
De Armeense kinderen Lili en Howick (12 en 13) zijn afgelopen weekend ondergedoken, schrijft hun moeder in een brief aan het AD. Twee weken geleden oordeelde de Raad van State dat de beide kinderen terug moeten naar Armenië, waar hun moeder vorig jaar al naar is uitgezet. Bekijk hoe het Kinderpardon werkt en waarom Lili en Howick hier niet succesvol gebruik van konden maken.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 3 september 2018 @ 20:54:50 #39
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_181670646
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 20:48 schreef luxerobots het volgende:
Overigens falen de media echt in een objectieve behandeling van deze zaak. Wat ze nu doen is een stukje emotie de wereld in zenden van huilende kinderen die Nederland moeten verlaten.

Maak nu eens een feitelijk overzicht. Wanneer is de moeder in Nederland gekomen? Welke procedures zijn er gevolgd? Hoe zit het met de verkeerd doorgegeven namen en wanneer hebben ze ondergedoken gezeten? Dan kan men zelf oordelen. Bijvoorbeeld of, en hoeveel, tijd er gerekt is en of het wel logisch is dat de kinderen geen Armeens meer spreken. Meestal spreekt een moeder echt niet meteen goed Nederlands, en blijft men thuis gewoon de taal spreken die men gewend is.

Neem bijvoorbeeld dit stukje gericht op de jeugdigen onder ons van het jeugdjournaal.


De presentatrice meldt dat Lily en Howick boos en verdrietig zijn. Vervolgens komt er een advocaat van de kinderen in beeld, hierna volgt een interview met de kinderen zelf, die de beslissing 'gemeen' en 'niet eerlijk' vinden. De tranen vloeien letterlijk. Vervolgens sluit de advocaat het item af.

Je maakt toch alleen zo'n item als je vindt dat de kinderen hier moeten blijven? Dit heeft echt nog maar weinig met objectieve journalistiek te maken.
Dit zijn gewoon typisch linkse media praktijken en sfeermakerij omwille van zieltjes krijgen zodat de overheid straks in een positie staat waar ze eigenlijk geen nee meer kunnen zeggen.

Walgelijk is zoiets.
  maandag 3 september 2018 @ 20:55:31 #40
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_181670663
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 18:58 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Hoezo een andere status dan mens geven ? Ik zie het meer als zich lik op stuk geven aan mensen die zich misdragen.
Je had het erover dat sommige mensen geen humane behandeling verdienen.
Het idee van lik op stuk zit verankerd in de wet. Als je een soort subset van inhumane consequenties wilt gaan inbouwen in de wet voor een specifieke groep personen, dan ondermijn je het hele idee achter de rechtstaat.
pi_181670744
quote:
6s.gif Op maandag 3 september 2018 20:54 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Dit zijn gewoon typisch linkse media praktijken en sfeermakerij omwille van zieltjes krijgen zodat de overheid straks in een positie staat waar ze eigenlijk geen nee meer kunnen zeggen.

Walgelijk is zoiets.
Dat zal wel meevallen men zal niet zomaar een uitspraak van de RvS naast zich neerleggen zonder dat er een wezenlijke verandering van omstandigheden heeft plaatsgevonden. Zoiets staat op gespannen voet met de handhaving van de rechtsstaat.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 3 september 2018 @ 21:02:50 #42
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_181670833
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 18:34 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Lijkt me echt zo zwaar, dat werken bij de IND enzo. Niets is wat het lijkt en je kan eigenlijk niemand op z'n blauwe /bruine ogen geloven.
Het is heel zwaar, helemaal omdat er te weinig mensen zijn (of destijds waren) en het toen ook zo was dat er te weinig kennis was over bepaalde regio's. Je had echt de stomste vragen en conclusies van ambtenaren van de IND die duidelijk niet berekend waren op hun taak ("In Ghana spreken ze eh Ghanees en daar wonen eh Ghanezen") maar die met hun werk wel zorgden dat mensenlevens veranderd werden. Ik zeg niet dat ze kwaadwillend waren, maar in veel gevallen deden ze hun werk niet goed door onvermogen.

Dan krijg je dus a) dat er heel veel ruimte is voor fraude en b) dat uitgerekend de gevallen waar heel zorgvuldig naar gekeken moet worden buiten de boot vallen door onkunde. Er kwamen mensen hun beulen tegen, die wél een verblijfsvergunning hadden gekregen terwijl zij zelf uitgeprocedeerd waren.

Ik vergeet nooit die ene meid die in paniek uit het raam sprong: ("Dat is die Hutu!") bijvoorbeeld of de jongen die zichzelf ophing zodat hij maar geen 18 werd en uitgezet ging worden. Dat is geen aandachttrekkerij, dat zijn keiharde consequenties van slecht beleid waar mensen aan kapot gingen en nog steeds gaan. Dat zijn geen zielige verhalen in de media, want voor Lily en Howick zijn er nog honderd gevallen dit jaar alleen.

Ik ben er gelukkig inmiddels wat jaren uit, dat wereldje, want ik trok het niet meer van beide kanten: het onrecht en het gedrag van bepaalde asielzoekers, maar ik hoop dat het waar is dat het ten goede veranderd is inmiddels.
  maandag 3 september 2018 @ 21:06:18 #43
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_181670920
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 20:58 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Dat zal wel meevallen men zal niet zomaar een uitspraak van de RvS naast zich neerleggen zonder dat er een wezenlijke verandering van omstandigheden heeft plaatsgevonden. Zoiets staat op gespannen voet met de handhaving van de rechtsstaat.
Ik hoop het, als ze nu wel van standpunt veranderen dan zou dat een zeer slechte zaak zijn.

quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 21:02 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Het is heel zwaar, helemaal omdat er te weinig mensen zijn (of destijds waren) en het toen ook zo was dat er te weinig kennis was over bepaalde regio's. Je had echt de stomste vragen en conclusies van ambtenaren van de IND die duidelijk niet berekend waren op hun taak ("In Ghana spreken ze eh Ghanees en daar wonen eh Ghanezen") maar die met hun werk wel zorgden dat mensenlevens veranderd werden. Ik zeg niet dat ze kwaadwillend waren, maar in veel gevallen deden ze hun werk niet goed door onvermogen.

Dan krijg je dus a) dat er heel veel ruimte is voor fraude en b) dat uitgerekend de gevallen waar heel zorgvuldig naar gekeken moet worden buiten de boot vallen door onkunde. Er kwamen mensen hun beulen tegen, die wél een verblijfsvergunning hadden gekregen terwijl zij zelf uitgeprocedeerd waren.

Ik vergeet nooit die ene meid die in paniek uit het raam sprong: ("Dat is die Hutu!") bijvoorbeeld of de jongen die zichzelf ophing zodat hij maar geen 18 werd en uitgezet ging worden. Dat is geen aandachttrekkerij, dat zijn keiharde consequenties van slecht beleid waar mensen aan kapot gingen en nog steeds gaan. Dat zijn geen zielige verhalen in de media, want voor Lily en Howick zijn er nog honderd gevallen dit jaar alleen.

Ik ben er gelukkig inmiddels wat jaren uit, dat wereldje, want ik trok het niet meer van beide kanten: het onrecht en het gedrag van bepaalde asielzoekers, maar ik hoop dat het waar is dat het ten goede veranderd is inmiddels.
De slechte verpesten het gewoon voor degene die alles wel netjes regelen en hier als echte vluchtelingen komen. Daar mogen ze best meer hun best voor doen in plaats van economische-migranten vanalles geven en aanmoedigen om allemaal maar hierheen te komen.
  maandag 3 september 2018 @ 21:18:01 #44
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_181671223
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 20:55 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Je had het erover dat sommige mensen geen humane behandeling verdienen.
Het idee van lik op stuk zit verankerd in de wet. Als je een soort subset van inhumane consequenties wilt gaan inbouwen in de wet voor een specifieke groep personen, dan ondermijn je het hele idee achter de rechtstaat.
10 jaar kunnen procederen om je zin te krijgen noem ik geen lik op stuk geven. Dat die mogelijkheid bestaat noem ik dus (ook)overdreven humaan. Daar zag ik graag verandering in. Uithongeren gaat me te ver maar opsluiten en ze voor mijn part op water en brood zetten lijkt me in sommige hardnekkige gevallen wel een prima plan. Ophouden met deze mensen zoveel te gratis te geven. Geen geld meer verspillen aan die vele rechtszaken. Dat moet na een beroep gewoon stoppen. Nee is nee en niet ja maar mijn gezondheid en ja maar mijn kinderen en wat er nog meer voor mogelijkheden zijn.
De migranten maken IMO van de hele rechtstaat een aanfluiting.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_181671256
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 21:02 schreef Qarrad het volgende:
Ik ben er gelukkig inmiddels wat jaren uit, dat wereldje, want ik trok het niet meer van beide kanten: het onrecht en het gedrag van bepaalde asielzoekers, maar ik hoop dat het waar is dat het ten goede veranderd is inmiddels.
Een gewetensvraag.

Is het niet eerlijker om gewoon het hele asielbeleid af te schaffen? Dat we dus geen verblijfsvergunningen en voorrang meer geven aan zielige gevallen? (zoals het vroeger eigenlijk ook was)

Want dan komt men ook niet met tal van verwachtingen hierheen.
pi_181671289
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 20:54 schreef Digi2 het volgende:

[..]

De video van Nu.nl vind ik objectiever.


[..]

Dat filmpje zegt dus ook vrij weinig. Alleen dat de moeder niet mee heeft gewerkt aan het vertrek, waardoor er dus geen kinderpardon in zit.
pi_181671291
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 21:18 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Een gewetensvraag.

Is het niet eerlijker om gewoon het hele asielbeleid af te schaffen? Dat we dus geen verblijfsvergunningen en voorrang meer geven aan zielige gevallen? (zoals het vroeger eigenlijk ook was)
We geven al standaard geen voorrang aan 'zielige' gevallen. Of je moet mensen die daadwerkelijk bommen op hun dak hebben gehad als 'zielige gevallen' bestempelen.
pi_181671484
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 21:20 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

We geven al standaard geen voorrang aan 'zielige' gevallen. Of je moet mensen die daadwerkelijk bommen op hun dak hebben gehad als 'zielige gevallen' bestempelen.
Ons beleid zorgt ervoor dat bepaalde mensen waarvan we vinden dat ze in een ander land geen leven hebben hier mogen verblijven. Dat kunnen mensen zijn die mogelijk in hun eigen land gemarteld worden, of mensen waarvan wij het hele land onveilig verklaard hebben (zoals Syrië).

Dat noem ik maar even op grond van zieligheid.
  maandag 3 september 2018 @ 21:28:45 #49
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_181671522
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 21:18 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Een gewetensvraag.

Is het niet eerlijker om gewoon het hele asielbeleid af te schaffen? Dat we dus geen verblijfsvergunningen en voorrang meer geven aan zielige gevallen? (zoals het vroeger eigenlijk ook was)

Want dan komt men ook niet met tal van verwachtingen hierheen.
Nou nee, want ik heb dus ook genoeg mensen gezien die alle grond hadden om asiel aan te vragen. Het probleem is dat het de enige manier is om hier naartoe te verhuizen, of dat die manier er is en loont. Mijn idee is dan ook om het asielbeleid samen met het hele immigratiebeleid op de schop te gooien, zodat mensen die iets toe te voegen hebben of die echt grond hebben voor asiel hier terecht komen en de rest weet dat het er niet in zit.
pi_181671570
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 21:27 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ons beleid zorgt ervoor dat bepaalde mensen waarvan we vinden dat ze in een ander land geen leven hebben hier mogen verblijven. Dat kunnen mensen zijn die mogelijk in hun eigen land gemarteld worden, of mensen waarvan wij het hele land onveilig verklaard hebben (zoals Syrië).

Dat noem ik maar even op grond van zieligheid.
Als je het op die manier stelt is het meer een discussie van: "Moeten we echte oorlogsvluchtelingen opnemen?".
pi_181671592
Zijn ze nog niet weg ? Ik kan niet meer wachten met mijn gifje.
  maandag 3 september 2018 @ 21:31:35 #52
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_181671611
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 21:18 schreef deedeetee het volgende:

[..]

10 jaar kunnen procederen om je zin te krijgen noem ik geen lik op stuk geven. Dat die mogelijkheid bestaat noem ik dus (ook)overdreven humaan. Daar zag ik graag verandering in. Uithongeren gaat me te ver maar opsluiten en ze voor mijn part op water en brood zetten lijkt me in sommige hardnekkige gevallen wel een prima plan. Ophouden met deze mensen zoveel te gratis te geven. Geen geld meer verspillen aan die vele rechtszaken. Dat moet na een beroep gewoon stoppen. Nee is nee en niet ja maar mijn gezondheid en ja maar mijn kinderen en wat er nog meer voor mogelijkheden zijn.
De migranten maken IMO van de hele rechtstaat een aanfluiting.
Ik ben ook niet tegen lik op stuk geven, ik ben tegen constructies waarbij de lik al in zicht komt voordat het stuk is gepleegd door groep X of Y. Ik ben tegen het behandelen van asielzoekers alsof het criminelen zijn ("water en brood") of nog minder dan dat. Ik ben vóór het versnellen en verbeteren van de procedures zodat er geen kans meer is voor de hardnekkige gevallen.
pi_181671618
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 20:48 schreef luxerobots het volgende:
Overigens falen de media echt in een objectieve behandeling van deze zaak. Wat ze nu doen is een stukje emotie de wereld in zenden van huilende kinderen die Nederland moeten verlaten.

Maak nu eens een feitelijk overzicht. Wanneer is de moeder in Nederland gekomen? Welke procedures zijn er gevolgd? Hoe zit het met de verkeerd doorgegeven namen en wanneer hebben ze ondergedoken gezeten? Dan kan men zelf oordelen. Bijvoorbeeld of, en hoeveel, tijd er gerekt is en of het wel logisch is dat de kinderen geen Armeens meer spreken. Meestal spreekt een moeder echt niet meteen goed Nederlands, en blijft men thuis gewoon de taal spreken die men gewend is.

Neem bijvoorbeeld dit stukje gericht op de jeugdigen onder ons van het jeugdjournaal.


De presentatrice meldt dat Lily en Howick boos en verdrietig zijn. Vervolgens komt er een advocaat van de kinderen in beeld, hierna volgt een interview met de kinderen zelf, die de beslissing 'gemeen' en 'niet eerlijk' vinden. De tranen vloeien letterlijk. Vervolgens sluit de advocaat het item af.

Je maakt toch alleen zo'n item als je vindt dat de kinderen hier moeten blijven? Dit heeft echt nog maar weinig met objectieve journalistiek te maken.
En dat geldt ook voor Laat op 1, radio 1, Nieuwsuur, etc etc.
pi_181671630
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 21:30 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Als je het op die manier stelt is het meer een discussie van: "Moeten we echte oorlogsvluchtelingen opnemen?".
Maar wat zijn echte oorlogsvluchtelingen?

Want Syrië is natuurlijk een failed state. Maar ook daar gaat het gewone leven door. Toch geven we vrijwel elke Syriër die hier binnenkomt een huis, gezondheidszorg, onderwijs voor de kinderen en geld om van te leven.
  maandag 3 september 2018 @ 21:33:11 #55
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_181671662
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 21:31 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ik ben ook niet tegen lik op stuk geven, ik ben tegen constructies waarbij de lik al in zicht komt voordat het stuk is gepleegd door groep X of Y. Ik ben tegen het behandelen van asielzoekers alsof het criminelen zijn ("water en brood") of nog minder dan dat. Ik ben vóór het versnellen en verbeteren van de procedures zodat er geen kans meer is voor de hardnekkige gevallen.
Het hele probleem is gewoon dat er van die clubjes omheen hangen die dit soort wangedrag faciliteren. Kijk naar die WeAreHere en wat voor types eromheen hangen.
pi_181671723
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 21:32 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Maar wat zijn echte oorlogsvluchtelingen?

Want Syrië is natuurlijk een failed state. Maar ook daar gaat het gewone leven door. Toch geven we vrijwel elke Syriër die hier binnenkomt een huis, gezondheidszorg, onderwijs voor de kinderen en geld om van te leven.
Ik geef liever iemand uit Syrië een plaats in Nederland dan een 'vluchteling' uit Somalië of Eritrea :')! Die mensen kunnen ze het beste meteen tot aan hun dood inschrijven bij het UWV
  maandag 3 september 2018 @ 21:36:26 #57
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181671755
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 20:08 schreef Wirelessmouse het volgende:
Ik gok dat na het mediaoffensief en de inzet van BN-ers er nog deze week een uitzondering wordt gemaakt en ze gewoon blijven.
Ik niet, anders had dat wel al gebeurd. En ik hoop ook dat er niet alsnog wordt gezwicht; het geeft een verkeerd signaal af.

Voor Howick en Lili hoop ik van wel, dat dan weer wel. Die gun ik het wel, want: aangepast, nette kinderen. Maar goed, soms moet je emoties uitschakelen en zakelijk blijven.
pi_181671763
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 21:35 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ik geef liever iemand uit Syrië een plaats in Nederland dan een 'vluchteling' uit Somalië of Eritrea :')! Die mensen kunnen ze het beste meteen tot aan hun dood inschrijven bij het UWV
Eritrea is nog zo'n land wat we bijna als geheel onveilig beschouwen.
pi_181671772
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 21:36 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Eritrea is nog zo'n land wat we bijna als geheel onveilig beschouwen.
Beter de gehele bevolking hierheen importeren inderdaad, daar hebben we wat aan!!!
  maandag 3 september 2018 @ 21:38:10 #60
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_181671799
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 21:36 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Eritrea is nog zo'n land wat we bijna als geheel onveilig beschouwen.
Dat standaarden, regels en regimes ergens anders zijn wil niet zeggen dat het onveilig is.

Je kan zulk soort dingen gewoon niet 1:1 vergelijken.
  maandag 3 september 2018 @ 21:39:04 #61
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181671828
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 20:47 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Vanwege het recht op gezinshereniging krijgt de moeder ook een verblijfsvergunning als de kinderen mogen blijven. Het kwalijke gedrag van moeder zou dan dus uiteindelijk beloont worden en een onwenselijk precedent scheppen.

[..]

Ok, uitzetten dus ;) Duidelijk.

Jammer voor die kinderen, dat wel, maar het is niet anders. Dergelijke gedrag moet je niet belonen en als dat betekent dat de moeder ook hierheen terug kan dan moet, wat moet.

Bovendien, ze zijn al 7x afgewezen en die gerechtelijke uitspraken moet en mag je ook neit zomaar negeren. Vind ik in ieder geval.
  maandag 3 september 2018 @ 21:43:29 #62
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_181671971
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 21:36 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Eritrea is nog zo'n land wat we bijna als geheel onveilig beschouwen.
Grappig ja, en toch gaan ze massaal op vakantie naar dat land xD. Echt hoe dom.
pi_181672033
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 21:43 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Grappig ja, en toch gaan ze massaal op vakantie naar dat land xD. Echt hoe dom.
Massaal nog wel... Maar dat volk heeft gewoon niets te zoeken hier mijn inziens. Totaal incompatibel met de bevolking hier en draagt niets bij.
  maandag 3 september 2018 @ 21:47:35 #64
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_181672136
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 21:31 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ik ben ook niet tegen lik op stuk geven, ik ben tegen constructies waarbij de lik al in zicht komt voordat het stuk is gepleegd door groep X of Y. Ik ben tegen het behandelen van asielzoekers alsof het criminelen zijn ("water en brood") of nog minder dan dat. Ik ben vóór het versnellen en verbeteren van de procedures zodat er geen kans meer is voor de hardnekkige gevallen.
Ik zie ze niet (meer) als asielzoekers. IMO zijn het gewoon migranten.

[ Bericht 0% gewijzigd door deedeetee op 03-09-2018 21:54:37 ]
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 3 september 2018 @ 21:47:45 #65
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_181672146
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 21:45 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Massaal nog wel... Maar dat volk heeft gewoon niets te zoeken hier mijn inziens. Totaal incompatibel met de bevolking hier en draagt niets bij.
in mijn omgeving stikt het van de Eritreeers, beetje rondhangen enzo. Ik heb veel meer hoop in de liberale Syriërs/Irakezen die bereid zijn om te assimileren.
pi_181672147
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 21:36 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Eritrea is nog zo'n land wat we bijna als geheel onveilig beschouwen.
Wij zijn het enigste land in Europa toch?
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  maandag 3 september 2018 @ 21:48:09 #67
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_181672161
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 21:47 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Wij zijn het enigste land in Europa toch?
Enige!
pi_181672162
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 21:35 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ik geef liever iemand uit Syrië een plaats in Nederland dan een 'vluchteling' uit Somalië of Eritrea :')! Die mensen kunnen ze het beste meteen tot aan hun dood inschrijven bij het UWV
Liever Armeniërs dan al die groepen ;)
pi_181672208
quote:
Demonstratie tegen uitzetting van Armeense kinderen Lili en Howick

Defence for Children organiseert een demonstratie voor de in Nederland opgegroeide kinderen Lili (12) en Howick (13). Het tweetal wordt uitgezet naar Armenië.

De organisatie wil met de demonstratie ''een krachtig signaal sturen" naar Mark Harbers, de staatssecretaris van Justitie en Veiligheid.

Afgelopen vrijdag oordeelde de Raad van State dat de beide kinderen terug moeten naar hun geboorteland, waar hun moeder vorig jaar al naar is uitgezet. Uiterlijk 8 september moeten Lili en Howick terug.

Harbers kan de uitzetting van de kinderen te voorkomen, maar volgens de staatssecretaris "ligt het niet voor de hand dat we tot een ander oordeel komen".

Demonstratie moet kinderen hart onder riem steken
Daarnaast is de bijeenkomst bedoeld om de kinderen een hart onder de riem te steken, zegt een woordvoerder van Defence for Children.

De demonstratie is komende donderdag tussen 12.00 en 14.00 uur op de Lange Vijverberg in Den Haag. Om 13.00 uur wordt een petitie aangeboden aan drie bereid gevonden politici.

''Wij rekenen op een opkomst van 250 tot 500 mensen", aldus de woordvoerster. De organisatie roept bekende Nederlanders op zich bij de demonstratie te voegen om het programma donderdag kracht bij te zetten.
Voorlopig zijn de kinderen nog ondergedoken dus of ze binnenkort uitgezet worden is de vraag.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 3 september 2018 @ 21:49:55 #70
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_181672233
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 21:48 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Liever Armeniërs dan al die groepen ;)
. Syriërs kunnen ook Armeens zijn he :p. Nee, liever Armeniërs, Assyriërs , Alawieten etc. Dan moslims en Afrikanen.
pi_181672239
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 21:47 schreef Ciclon het volgende:

[..]

in mijn omgeving stikt het van de Eritreeers, beetje rondhangen enzo. Ik heb veel meer hoop in de liberale Syriërs/Irakezen die bereid zijn om te assimileren.
Exact, wil niet zeggen dat we blindelings iedereen toe moeten laten, maar men moet gewoon accepteren dat sommige groepen gewoon echt alle hulp voorbij zijn.
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 21:48 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Liever Armeniërs dan al die groepen ;)
Klopt
pi_181672257
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 21:48 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Enige!
:r :r :r :r :r
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_181672270
Misschien kunnen ze asiel aanvragen in Turkije.
pi_181672409
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 21:49 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Voorlopig zijn de kinderen nog ondergedoken dus of ze binnenkort uitgezet worden is de vraag.
Ach, zodra ze ergens opduiken of gespot worden, gaan ze linea recta het land uit. Ze kunnen toch niet eeuwig ondergedoken blijven.

En die demonstratie: :'):')
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  maandag 3 september 2018 @ 21:56:24 #75
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_181672438
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 21:50 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Exact, wil niet zeggen dat we blindelings iedereen toe moeten laten, maar men moet gewoon accepteren dat sommige groepen gewoon echt alle hulp voorbij zijn.
Als hier de pleuris uitbreekt dan hoop ik dat men ook, als men om economische redenen naar een ander land gaat, keihard geweigerd wordt.

Bouw je eigen land weer op in plaats van de rest in de shit achter te laten en het probleem erger te maken.
pi_181672513
quote:
6s.gif Op maandag 3 september 2018 21:56 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Als hier de pleuris uitbreekt dan hoop ik dat men ook, als men om economische redenen naar een ander land gaat, keihard geweigerd wordt.

Bouw je eigen land weer op in plaats van de rest in de shit achter te laten en het probleem erger te maken.
Als hier de pleuris uitbreekt? Heb je weer van de paddo's zitten snoepen? Want volgens mij zitten we in zo'n beetje het meest veilige land ter wereld.
  maandag 3 september 2018 @ 21:59:45 #77
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_181672545
En die mensen die zo nodig deze kinderen onderdak moeten geven zou ik willen zeggen : er zijn genoeg kinderen die opvang in een goed pleeggezin harder nodig hebben...Maar dat is natuurlijk niet zo spannend. :')
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_181672618
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 21:59 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Als hier de pleuris uitbreekt? Heb je weer van de paddo's zitten snoepen? Want volgens mij zitten we in zo'n beetje het meest veilige land ter wereld.
Dat vond Duitsland ook.
pi_181672650
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 21:55 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ach, zodra ze ergens opduiken of gespot worden, gaan ze linea recta het land uit. Ze kunnen toch niet eeuwig ondergedoken blijven.

En die demonstratie: :'):')
a.s donderdag gaan ze demonstreren he? Om je dood te ergeren ;(
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_181672706
quote:
9s.gif Op maandag 3 september 2018 22:01 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dat vond Duitsland ook.
Ja en zie hoe ze nu zijn ;(
pi_181672741
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 22:04 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ja en zie hoe ze nu zijn ;(
Nog steeds volle tank, haha snap je um?
pi_181672762
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 22:04 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ja en zie hoe ze nu zijn ;(
Gelukkig gaat het in Zweden een stuk beter.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181672908
quote:
17s.gif Op maandag 3 september 2018 21:50 schreef Triggershot het volgende:
Misschien kunnen ze asiel aanvragen in Turkije.
Kan niet want Turkije heeft geen....

SOOOOOOOOOOFFTTTTTPOOOOOOWEEEEEERRRRRRR
pi_181672960
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 22:12 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Kan niet want Turkije heeft geen....

SOOOOOOOOOOFFTTTTTPOOOOOOWEEEEEERRRRRRR
Klopt, dan is het ineens HARDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDPOWEEEEEEEEEEEEEERRRRRRRRRRRR weten ze alles van.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-09-2018 22:14:05 ]
pi_181673196
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 21:47 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Wij zijn het enigste land in Europa toch?
Zweden volgens mij vergelijkbaar.
pi_181673550
Ze hebben zichzelf gemeld!

Verstandig.

Misschien kan iemand de inhoud van deze bron hier plaatsen:
https://www.ad.nl/binnenl(...)er-terecht~a480e39c/
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 3 september 2018 @ 22:43:35 #87
408813 crew  trein2000
pi_181673787
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 22:33 schreef Physsic het volgende:
Ze hebben zichzelf gemeld!

Verstandig.

Misschien kan iemand de inhoud van deze bron hier plaatsen:
https://www.ad.nl/binnenl(...)er-terecht~a480e39c/
Mooi! En nu direct opsluiten.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_181673870
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 22:33 schreef Physsic het volgende:
Ze hebben zichzelf gemeld!

Verstandig.

Misschien kan iemand de inhoud van deze bron hier plaatsen:
https://www.ad.nl/binnenl(...)er-terecht~a480e39c/
quote:
Lili en Howick zijn weer terecht

Na drie dagen te zijn ondergedoken, hebben de in Nederland opgegroeide Armeense asielkinderen Lili (12) en Howick (13) zich vandaag bij de autoriteiten gemeld.

Dat bevestigt de voogdij-instelling Nidos. Zij zullen zich nu ontfermen over de kinderen, aldus Nidos-woordvoerder Esther Faber. Volgens kinderrechtenactivist Britt Borghaerts, die nauw contact heeft met moeder Armina Hambartsjumian, zijn de kinderen terug bij hun pleeggezin. Zaterdag werden zij in opdracht van Armina ondergebracht op een veilige plek. Een gezin met kinderen waar Lili en Howick zich volgens Borghaerts op hun gemak voelen.

Het was volgens Borghaerts de bedoeling van moeder ‘om de kinderen een paar dagen op adem te laten komen, omdat de stress voor de naderende uitzetting hen teveel werd’. Maar tijdens de onderhandelingen met Nidos en de Dienst Terugkeer & Vertrek heeft moeder besloten de locatie van de kinderen toch bekend te maken.

DT&V en Nidos zouden volgens Borghaerts hebben gedreigd de kinderen in een detentiecentrum te stoppen als Lili en Howick door de autoriteiten werden gevonden. ,,Het Nidos wilde toezicht blijven houden en drong bij Armina aan om de verblijfplaats van de kinderen bekend te maken. Er was een medewerker van het Nidos in Jerevan die urenlang bij haar heeft gezeten. Armina werd verscheurd tussen wat ze voor haar kinderen wil en wat er van haar werd gevraagd. Lili en Howick konden de afgelopen dagen eindelijk weer onbezorgd buiten spelen en hoefde niet bang te zijn dat er ieder moment iemand aan de deur stond die hen op kwam halen. De poging van Armina om de kinderen een paar dagen rust te gunnen is niet gelukt.”

Het Nidos kan verder niet inhoudelijk reageren op de kwestie.

Armina schreef gisteren in een brief aan deze krant dat ze in paniek raakte toen ze via neuroloog Erik Scherder hoorde dat haar kinderen posttraumatische stresssyndroom (PTSS) hebben en dat de kans op herstel volgens Scherder in Armenië klein is. ,,De afgelopen dagen is de spanning voor Lili en Howick te groot. De stress is zo groot, dat ik bang ben dat mijn kinderen instorten als dit zo doorgaat. In Armenië zullen zij nog meer stress krijgen. Ik kan hier niet voor hen zorgen en hier is geen goede hulp voor traumaverwerking. Ik kan hun verdriet en angst niet meer aanzien. Het is mijn taak als moeder om Howick en Lili te beschermen,” schreef de 37-jarige moeder. Een jaar geleden werd Armina in haar eentje teruggestuurd naar Armenië, omdat de kinderen toen ook zaten ondergedoken.

Volgens Borghaerts staat de uitzetting nog altijd gepland voor aanstaande zaterdag. ,,Er slaapt vanavond (gisteravond red.) iemand van het Nidos bij de kinderen. Morgen (vandaag red.) wordt er gekeken naar waar de kinderen heen gaan, maar hoogstwaarschijnlijk naar een bewaakte plek.”

Vorige week schreven broer en zus via deze krant een brief aan premier Mark Rutte, staatssecretaris van Justitie en Veiligheid Mark Harbers en de koning en koningin, waarin ze smeken om hen niet naar een weeshuis te sturen. Ook schreven zij ‘doodsbang te zijn’. De Raad van State oordeelde vorige maand dat Harbers de asielaanvraag van de kinderen terecht heeft afgewezen omdat Armenië een veilig land is. Lili en Howick wonen tien jaar in Nederland. Armina ontving verschillende afwijzingen op haar asielaanvraag. De rechtbank oordeelde eerder dat de ­Rus­sische nationaliteit waarmee ze een asielprocedure startte, niet juist is.
Somebody that I used to know
pi_181673920
De kinderen hebben PTSS. Ja, wie heeft daar in eerste instantie voor gezorgd dan? En alweer: "bedankt, mam!"
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_181673993
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 22:49 schreef spijkerbroek het volgende:
De kinderen hebben PTSS. Ja, wie heeft daar in eerste instantie voor gezorgd dan? En alweer: "bedankt, mam!"
Die kinderen hebben geen PTSS. Een neuroloog die ze NIET heeft gezien of onderzocht jut de boel ff op
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_181674033
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 22:52 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Die kinderen hebben geen PTSS. Een neuroloog die ze NIET heeft gezien of onderzocht jut de boel ff op
https://www.ad.nl/video/b(...)e-langnekdino~p48773

Ja, en de kans op herstel in Armenië is nul.

:')
  maandag 3 september 2018 @ 22:55:44 #92
150967 Papabear
Bona diagnosis, bona curatio
pi_181674065
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 20:48 schreef luxerobots het volgende:
Overigens falen de media echt in een objectieve behandeling van deze zaak. Wat ze nu doen is een stukje emotie de wereld in zenden van huilende kinderen die Nederland moeten verlaten.

Maak nu eens een feitelijk overzicht. Wanneer is de moeder in Nederland gekomen? Welke procedures zijn er gevolgd? Hoe zit het met de verkeerd doorgegeven namen en wanneer hebben ze ondergedoken gezeten? Dan kan men zelf oordelen. Bijvoorbeeld of, en hoeveel, tijd er gerekt is en of het wel logisch is dat de kinderen geen Armeens meer spreken. Meestal spreekt een moeder echt niet meteen goed Nederlands, en blijft men thuis gewoon de taal spreken die men gewend is.

Neem bijvoorbeeld dit stukje gericht op de jeugdigen onder ons van het jeugdjournaal.


De presentatrice meldt dat Lily en Howick boos en verdrietig zijn. Vervolgens komt er een advocaat van de kinderen in beeld, hierna volgt een interview met de kinderen zelf, die de beslissing 'gemeen' en 'niet eerlijk' vinden. De tranen vloeien letterlijk. Vervolgens sluit de advocaat het item af.

Je maakt toch alleen zo'n item als je vindt dat de kinderen hier moeten blijven? Dit heeft echt nog maar weinig met objectieve journalistiek te maken.
Dat is de kracht van de media en dat weten die moeder en kids ook. Even een potje janken op tv en de ene na de andere actie wordt op touw gezet, berichten massaal op social media gedeeld, enz.
Gewoon blijven schreeuwen en dan komt er uiteindelijk wel weer een pardon en mogen de kids blijven. En daarna natuurlijk recht op gezinshereniging en moeder komt weer terug.

Mission completed :)
Bona valetudo melior est quam maximae divitiae
pi_181674087
Waarom worden dit soort casussen toch zo enorm overtrokken in de media |:(. Mauro all over again.
pi_181674105
Kinderen van 12 en 13, die de taal nog regelmatig gesproken hebben (hoe hebben ze anders contact met hun moeder?) passen zich in een nieuw land nog het snelst van allemaal aan.

Daarbij worden ze in Armenië echt niet aan de straat gezet.

pi_181674178
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 22:56 schreef datwouiknetzeggen het volgende:
Waarom worden dit soort casussen toch zo enorm overtrokken in de media |:(. Mauro all over again.
Omdat zielige kinderen het goed doen en de kijk-, luister- en leescijfers drastisch verhogen.
De ratio wordt binnen 3 seconden het raam uitgekegeld en er worden uit emotie dingen gezegd en gedaan. En die stroken soms niet met de ratio van de rechtsstaat. Tja.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_181674674
Over de media: wat mij vooral stoorde was dat die kinderen bij Laat op een vertellen dat ze uit logeren waren en dat hun moeder werd uitgezet zonder dat ze afscheid konden nemen. Uit logeren is een mooi eufemisme voor onderduiken.

En niemand die hier iets van zegt. Nu hoef jij van mij die kinderen niet kei hard aan te pakken op tv. Maar duidelijke onjuistheden in het verhaal moet je corrigeren.
  maandag 3 september 2018 @ 23:24:15 #97
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_181674793
Opruimen die opvreters
  maandag 3 september 2018 @ 23:25:53 #98
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_181674831
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 23:24 schreef Ciclon het volgende:
Opruimen die opvreters
doe normaal joh t zijn kiddos
#KICKOUTZP
pi_181674909
quote:
15s.gif Op maandag 3 september 2018 23:25 schreef wollah het volgende:

[..]

doe normaal joh t zijn kiddos
Kiddo's :') Dan helemaal
  maandag 3 september 2018 @ 23:30:00 #100
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_181674922
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 23:29 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Kiddo's :') Dan helemaal
ja sorry ben weer onder invloed
#KICKOUTZP
pi_181674942
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 23:30 schreef wollah het volgende:

[..]

ja sorry ben weer onder invloed
Ik ook, maar ik zeg toch niet kiddo's... :{
  maandag 3 september 2018 @ 23:31:18 #102
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_181674952
quote:
10s.gif Op maandag 3 september 2018 23:30 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ik ook, maar ik zeg toch niet kiddo's... :{
Kids dan :')
#KICKOUTZP
pi_181675214
quote:
2s.gif Op maandag 3 september 2018 22:47 schreef Postbus100 het volgende:

[..]


[..]

quote:
Het was volgens Borghaerts de bedoeling van de moeder ‘om de kinderen een paar dagen op adem te laten komen, omdat de stress voor de naderende uitzetting hen teveel werd’
Onzin natuurlijk, gezien de brief die ze schreef.
  maandag 3 september 2018 @ 23:50:20 #104
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_181675307
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 20:48 schreef luxerobots het volgende:
Overigens falen de media echt in een objectieve behandeling van deze zaak. Wat ze nu doen is een stukje emotie de wereld in zenden van huilende kinderen die Nederland moeten verlaten.

Maak nu eens een feitelijk overzicht. Wanneer is de moeder in Nederland gekomen? Welke procedures zijn er gevolgd? Hoe zit het met de verkeerd doorgegeven namen en wanneer hebben ze ondergedoken gezeten? Dan kan men zelf oordelen. Bijvoorbeeld of, en hoeveel, tijd er gerekt is en of het wel logisch is dat de kinderen geen Armeens meer spreken. Meestal spreekt een moeder echt niet meteen goed Nederlands, en blijft men thuis gewoon de taal spreken die men gewend is.
Je vergeet dat dat soort dingen dingen niet openbaar zijn. De media moeten zich in dit soort berichten behelpen met de informatie die ze van deze mensen zelf krijgen en dat is sowieso gekleurd.
KuikenGuppy
  maandag 3 september 2018 @ 23:54:29 #105
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_181675373
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 21:02 schreef Qarrad het volgende:
Ik ben er gelukkig inmiddels wat jaren uit, dat wereldje, want ik trok het niet meer van beide kanten: het onrecht en het gedrag van bepaalde asielzoekers, maar ik hoop dat het waar is dat het ten goede veranderd is inmiddels.
Oud-collega?
KuikenGuppy
pi_181675523
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 23:50 schreef Burdie het volgende:

[..]

Je vergeet dat dat soort dingen dingen niet openbaar zijn. De media moeten zich in dit soort berichten behelpen met de informatie die ze van deze mensen zelf krijgen en dat is sowieso gekleurd.
Er zijn verschillende uitspraken van deze zaak gepubliceerd. Daarin staat bijvoorbeeld al vermeld dat de moeder al in 2009 haar eerste afwijzing kreeg en dat ze niet eerlijk is geweest over haar identiteit. Ik, als buitenstaander, kon dat destijds al makkelijk vinden, maar daar was in de nieuwsberichten niets over terug te vinden.
Als ik dat kan, kan een journalist dat ook.
  dinsdag 4 september 2018 @ 00:10:36 #107
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_181675578
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 00:06 schreef Physsic het volgende:

[..]

Er zijn verschillende uitspraken van deze zaak gepubliceerd. Daarin staat bijvoorbeeld al vermeld dat de moeder al in 2009 haar eerste afwijzing kreeg en dat ze niet eerlijk is geweest over haar identiteit. Ik, als buitenstaander, kon dat destijds al makkelijk vinden, maar daar was in de nieuwsberichten niets over terug te vinden.
Als ik dat kan, kan een journalist dat ook.
Oh dan heb ik niks gezegd, ik volg deze zaak verder niet zo goed. Ik weet wel van andere zaken dat de betrokkenen naar de media toe een heel ander verhaal hadden dan de waarheid, maar als media moet je het doen met wat je kunt vinden/wordt verteld en dat zal meestal niet van een objectieve bron komen.
KuikenGuppy
pi_181675638
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 01:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ja, het is triest voor deze kinderen. En ja, als we Howick en Lili nu in Nederland zouden houden dan zouden ze ongetwijfeld een nuttige bijdrage zijn voor de samenleving in de toekomst.

Het beste zouden we, als we het over dit Roemeense drietal hebben, zelfs zijn geweest als we ze direct 10 jaar geleden een verblijfsvergunning hadden gegeven. Dat had ons een klein miljoen aan advocatenkosten geweest. De tijd van al die rechters hadden we trouwens ook wel beter kunnen besteden.

Maar de reden dat we deze soap van meer dan een decennium mogen meemaken is dat deze moeder wist, waarschijnlijk van eerdere succesverhalen van immigranten die na jaren afwijzen alsnog een verblijfsvergunning, dat het loont om nooit een nee te accepteren en in plaats daarvan alles bij elkaar liegen, bedriegen en proces na proces na proces aan te spannen.

Als ze dit niet uit haarzelf wist, dan zal ze het ongetwijfeld gehoord hebben van 1 van haar eerste advocaten die een eigen belang hebben bij zulk soort mensen zo lang mogelijk aan het lijntje te houden.

Nu zijn deze kinderen en deze moeder uitbundig in het nieuws geweest en zal het nieuws in Roemenie en andere landen waar veel mensen maar wat graag naar het welvarende Nederland willen vertrekken ook gevolgt worden.

Daarom is de precedentwerking alleen al genoeg redenen om er alles aan te doen om deze kinderen nooit een verblijfsvergunning te laten krijgen. En daarna om er alles aan te doen om ervoor te zorgen dat asielprocedures nooit meer zo lang kunnen duren.

Dat is uiteindelijk in het belang van iedereeen. Ook van toekomstige asielzoekers.
Ik zou nooit de moeder hiervan de schuld geven. Zij maakt enkel gebruik van de rechten die ze heeft hier in Nederland. Waar ik me overigens wel enorm aan stoor is de traagheid van de ambtelijke apparaat waar de Nederlandse bureaucratie om bekend staat. Laten we het eerst daar eens over hebben. Gewoon een deadline instellen, waarbij een procedure afgehandeld moet worden. Ik stel voor, dat een asielprocedure niet langer mag duren dan twee maanden. Is die tijd verstreken, dan word je automatisch genationaliseerd. Het moet gewoon niet mogelijk zijn om eindeloos lang te procederen, dit doet me een beetje denken aan een schilder, die een project krijgt en daar doet hij dan gewoon 10 jaar lang over. De regering moet dit niet willen, en zij moeten vooral deze ambtenaren op hun donder geven, dat ze harder moeten werken om alles rond te krijgen. Er is geen baan, waar je tien jaar lang mag blijven treuzelen, dus zou het bij de rechtbank ook niet zo mogen zijn.
pi_181675824
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 00:15 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Ik zou nooit de moeder hiervan de schuld geven. Zij maakt enkel gebruik van de rechten die ze heeft hier in Nederland. Waar ik me overigens wel enorm aan stoor is de traagheid van de ambtelijke apparaat waar de Nederlandse bureaucratie om bekend staat. Laten we het eerst daar eens over hebben. Gewoon een deadline instellen, waarbij een procedure afgehandeld moet worden. Ik stel voor, dat een asielprocedure niet langer mag duren dan twee maanden. Is die tijd verstreken, dan word je automatisch genationaliseerd. Het moet gewoon niet mogelijk zijn om eindeloos lang te procederen, dit doet me een beetje denken aan een schilder, die een project krijgt en daar doet hij dan gewoon 10 jaar lang over. De regering moet dit niet willen, en zij moeten vooral deze ambtenaren op hun donder geven, dat ze harder moeten werken om alles rond te krijgen. Er is geen baan, waar je tien jaar lang mag blijven treuzelen, dus zou het bij de rechtbank ook niet zo mogen zijn.
Het zit toch ietsje anders in elkaar.
NWS / Uitgezette Armeense moeder startte 7 procedures om te blijven :')
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181675829
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 00:10 schreef Burdie het volgende:

[..]

Oh dan heb ik niks gezegd, ik volg deze zaak verder niet zo goed. Ik weet wel van andere zaken dat de betrokkenen naar de media toe een heel ander verhaal hadden dan de waarheid, maar als media moet je het doen met wat je kunt vinden/wordt verteld en dat zal meestal niet van een objectieve bron komen.
Ja, dat doen betrokkenen zeker en is vanuit hun kant ook wel begrijpelijk. Ik verwacht echter van een journalist dat hij/zij snapt dat iemand niet zomaar 8 jaar, 10 jaar, 12 jaar of zelfs nog langer in een procedure zit (misschien zijn er uitzonderingen) en dan zo veel mogelijk feiten probeert te achterhalen.

Eerlijk gezegd denk ik dat journalisten gewoon niet zo graag dat echte verhaal vertellen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_181675852
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 00:15 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Ik zou nooit de moeder hiervan de schuld geven. Zij maakt enkel gebruik van de rechten die ze heeft hier in Nederland. Waar ik me overigens wel enorm aan stoor is de traagheid van de ambtelijke apparaat waar de Nederlandse bureaucratie om bekend staat. Laten we het eerst daar eens over hebben. Gewoon een deadline instellen, waarbij een procedure afgehandeld moet worden. Ik stel voor, dat een asielprocedure niet langer mag duren dan twee maanden. Is die tijd verstreken, dan word je automatisch genationaliseerd. Het moet gewoon niet mogelijk zijn om eindeloos lang te procederen, dit doet me een beetje denken aan een schilder, die een project krijgt en daar doet hij dan gewoon 10 jaar lang over. De regering moet dit niet willen, en zij moeten vooral deze ambtenaren op hun donder geven, dat ze harder moeten werken om alles rond te krijgen. Er is geen baan, waar je tien jaar lang mag blijven treuzelen, dus zou het bij de rechtbank ook niet zo mogen zijn.
Goed idee zeg.

Gewoon even liegen over je identiteit en/of op andere manieren de procedure frustreren en binnen twee maanden heb je automatisch een paspoort. 8)7
pi_181675866
Zijn ze nou nog niet weg? :{w Moet ik ze zelf brengen ofzo?
Niet Fokken met mij.
pi_181675904
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 00:33 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
Zijn ze nou nog niet weg? :{w Moet ik ze zelf brengen ofzo?
Zaterdag a.s. Kan je daar nog op wachten? :P
pi_181675995
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 00:15 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Ik zou nooit de moeder hiervan de schuld geven. Zij maakt enkel gebruik van de rechten die ze heeft hier in Nederland. Waar ik me overigens wel enorm aan stoor is de traagheid van de ambtelijke apparaat waar de Nederlandse bureaucratie om bekend staat. Laten we het eerst daar eens over hebben. Gewoon een deadline instellen, waarbij een procedure afgehandeld moet worden. Ik stel voor, dat een asielprocedure niet langer mag duren dan twee maanden. Is die tijd verstreken, dan word je automatisch genationaliseerd. Het moet gewoon niet mogelijk zijn om eindeloos lang te procederen, dit doet me een beetje denken aan een schilder, die een project krijgt en daar doet hij dan gewoon 10 jaar lang over. De regering moet dit niet willen, en zij moeten vooral deze ambtenaren op hun donder geven, dat ze harder moeten werken om alles rond te krijgen. Er is geen baan, waar je tien jaar lang mag blijven treuzelen, dus zou het bij de rechtbank ook niet zo mogen zijn.
Ik neem die moeder verschillende dingen kwalijk, maar daar valt niet onder dat ze gebruik maakt van de geboden mogelijkheden.

Wat daar wel onder valt: liegen, bedriegen, manipuleren en de gezondheid en geestelijke gesteldheid van haar kinderen gebruiken om voor haarzelf en haar kinderen een verblijfsvergunning te verkrijgen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_181676024
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 00:36 schreef Physsic het volgende:

[..]

Zaterdag a.s. Kan je daar nog op wachten? :P
Als het ook echt zaterdag gaat gebeuren wel, maar zal wel niet. Komen nu ook demonstraties, BNers zullen wel weer aandacht zien die ze kunnen pakken. Puntje bij paaltje mogen ze blijven. Ik ben Lili en Howick-moe. Ze moeten gewoon luisteren, nee is nee. Dus weg :W
Niet Fokken met mij.
pi_181676517
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 00:44 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:

[..]

Als het ook echt zaterdag gaat gebeuren wel, maar zal wel niet. Komen nu ook demonstraties, BNers zullen wel weer aandacht zien die ze kunnen pakken. Puntje bij paaltje mogen ze blijven. Ik ben Lili en Howick-moe. Ze moeten gewoon luisteren, nee is nee. Dus weg :W
Vrees ik ook voor, het maakt mij geen reet uit of die kinderen blijven. Ik gun het gewoon die sluwe linkse (allesvernietigende) geestelijk beperkte mensen niet.
pi_181677150
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 21:31 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

En dat geldt ook voor Laat op 1, radio 1, Nieuwsuur, etc etc.
Feiten interesseren niemand mensen willen gevoelens zien jankende kindjes die zeggen dat ze het gemeen vinden zorgen voor kijker/lezers die terugkomen en dus inkomsten. Als ze het verhaal vertellen zoals het is denkt 90% dat ken ik al en kijkt naar iets anders
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_181677793
De media hebben hier al teveel aandacht aan besteed.
pi_181677819
Waar is de vader?
pi_181678022
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 00:15 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Ik zou nooit de moeder hiervan de schuld geven. Zij maakt enkel gebruik van de rechten die ze heeft hier in Nederland. Waar ik me overigens wel enorm aan stoor is de traagheid van de ambtelijke apparaat waar de Nederlandse bureaucratie om bekend staat. Laten we het eerst daar eens over hebben. Gewoon een deadline instellen, waarbij een procedure afgehandeld moet worden. Ik stel voor, dat een asielprocedure niet langer mag duren dan twee maanden. Is die tijd verstreken, dan word je automatisch genationaliseerd. Het moet gewoon niet mogelijk zijn om eindeloos lang te procederen, dit doet me een beetje denken aan een schilder, die een project krijgt en daar doet hij dan gewoon 10 jaar lang over. De regering moet dit niet willen, en zij moeten vooral deze ambtenaren op hun donder geven, dat ze harder moeten werken om alles rond te krijgen. Er is geen baan, waar je tien jaar lang mag blijven treuzelen, dus zou het bij de rechtbank ook niet zo mogen zijn.
En hoezo zou je die moeder dan niet de schuld moeten geven? Zij maakt slechts gebruik van haar rechten? Daar kiest zij toch zelf voor zonder een moment stil te staan bij wat het beste is voor haar kinderen. Zij had ook na 1 afwijzing kunnen denken "ik ga terug naar Armenië zodat mijn kinderen daar een bestaan op kunnen bouwen". Maar dat deed ze niet, ze heeft "haar rechten" tot op het bot uitgebuit zonder aan het welzijn van haar kinderen te denken. Dat dit nu is uitgelopen op een zeer schrijnende situatie daar kun je haar wel degelijk de schuld van geven.

Het ambtelijke apparaat is niet traag. Ze hebben de afwijzing al im 2008 gekregen en verblijven al 10 jaar illegaal in Nederland.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  dinsdag 4 september 2018 @ 08:59:14 #121
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181678265
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 08:10 schreef polderturk het volgende:
Waar is de vader?
In de kroeg om met een biertje te vieren dat ie nooit met dat secreet getrouwd is en van dr af is..
pi_181680150
Tering.

Die stoet van jankverhalen in de media, de selectieve popi polonaise draait nu echt volop en onverminderd overuren.

Een omhooggevallen prinsesje komt vlot uit haar comfortabele holletje gerend om in de spotlights haar liefde en bezorgdheid uit te spreken en zelfs Hollands eigen immer verzuurde beroepskankeraar die altijd alles en iedereen genadeloos afbrandt van het Hek gaan zich nu met dit circus bemoeien en vindt dat deze zieligerds moeten blijven.

Niet alleen de moeder maar de kwetsbare zieltjes zelf zijn blijkbaar opeens mentale wrakken en worden geplaagd door het magische PTSS.

Ze moeten daarom zo snel mogelijk worden verzorgd, opgevangen en verpleegd vindt hun advocaat. En dat natuurlijk in Nederland.

"Nee" bestaat blijkbaar allen voor mensen die niet dit ranzige circus achter zich hebben en die niet de media geile huilkoppen hebben van mama en haar stumperds.

Die mensen waarvan we de namen nooit van (zullen) kennen en waar de rechtsspraak hun werk gewoon naar behoren kan doen.

Waar een "nee" uiteindelijk veelal ook "nee" betekent.

Alles op alles blijven zetten, jarenlang liegen, rekken en traineren om je prijs koste wat het kost te willen binnenslepen.

Schaamteloos.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 4 september 2018 @ 11:23:24 #123
74056 crew  ToT
pi_181680319
Ik ben benieuwd of er voor zaterdag nog nieuwe ontwikkelingen gaan komen.
Ultra linkse advocaten die ergens uit stoffige archieven precedenten gevonden hebben waarin succesvol voorkomen is dat mensen uitgezet worden die psychologische hulp nodig hebben en in het thuisland niet goed opgevangen zullen worden enzo.

Ja van 17 keer verhuizen en voortdurend met hulp van ultra linkse types maar blijven vechten en onderduiken en je laten aanpraten dat je in eigen land in een hel terecht komt; daar kun je idd PTSS van oplopen lijkt me zo, maar aangezien mama nu ineens ook niet helemaal goed snik meer is en niet meer voor hen zou kunnen zorgen, klinkt het meer als het 20.000e trucje om hier te kunnen blijven.

Ja, het is oprecht kut voor de kinderen maar dit circus heeft echt VEEL te lang geduurd dankzij die moeder, iedereen die hen helpt en misschien ook deels de kinderen zelf? Genoeg is genoeg!

Ik hoop dat deze uitkomst een wijze les is voor alle betrokkenen; zielige gezichtjes staan gelukkig niet boven de wet. Ze moeten zich juist schamen voor wat ze die kinderen hebben aangedaan. Als ze daadwerkelijk PTSS hebben opgelopen is het HUN schuld en dat van de moeder.

[ Bericht 9% gewijzigd door ToT op 04-09-2018 11:30:38 ]
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 4 september 2018 @ 11:28:16 #124
74056 crew  ToT
pi_181680389
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 08:33 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

En hoezo zou je die moeder dan niet de schuld moeten geven? Zij maakt slechts gebruik van haar rechten? Daar kiest zij toch zelf voor zonder een moment stil te staan bij wat het beste is voor haar kinderen. Zij had ook na 1 afwijzing kunnen denken "ik ga terug naar Armenië zodat mijn kinderen daar een bestaan op kunnen bouwen". Maar dat deed ze niet, ze heeft "haar rechten" tot op het bot uitgebuit zonder aan het welzijn van haar kinderen te denken. Dat dit nu is uitgelopen op een zeer schrijnende situatie daar kun je haar wel degelijk de schuld van geven.

Het ambtelijke apparaat is niet traag. Ze hebben de afwijzing al im 2008 gekregen en verblijven al 10 jaar illegaal in Nederland.
Ja en dan krijg je weer te horen van dat de kinderen niet gestraft moeten worden om wat mama allemaal gedaan heeft.
Misschien heeft mama de boel wel te veel lopen rekken, maar daar mogen de kinderen niet het slachtoffer van worden, dus geef hen gewoon een veilig thuis hier.

En aangezien je gezinnen natuurlijk niet zomaar uit elkaar mag scheuren, moet mama ook meteen een verblijfsvergunning krijgen en hier komen wonen om voor hen te kunnen zorgen (dan zijn haar psychische problemen natuurlijk op slag verdwenen) en hebben we meteen een prima voorbeeld voor vele tienduizenden andere mensen met pasgeboren kinderen / van vruchtbare leeftijd die ook hier naar toe willen komen en ook niet vies zijn van de boel 10 jaar lang lopen rekken, 17 keer verhuizen en de Nederlandse belastingbetaler dik ¤750.000 laten ophoesten voor alle proceskosten.
pi_181680747
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 11:11 schreef DrMabuse het volgende:
Tering.

Die stoet van jankverhalen in de media, de selectieve popi polonaise draait nu echt volop en onverminderd overuren.

Een omhooggevallen prinsesje komt vlot uit haar comfortabele holletje gerend om in de spotlights haar liefde en bezorgdheid uit te spreken en zelfs Hollands eigen immer verzuurde beroepskankeraar die altijd alles en iedereen genadeloos afbrandt van het Hek gaan zich nu met dit circus bemoeien en vindt dat deze zieligerds moeten blijven.

Niet alleen de moeder maar de kwetsbare zieltjes zelf zijn blijkbaar opeens mentale wrakken en worden geplaagd door het magische PTSS.

Ze moeten daarom zo snel mogelijk worden verzorgd, opgevangen en verpleegd vindt hun advocaat. En dat natuurlijk in Nederland.

"Nee" bestaat blijkbaar allen voor mensen die niet dit ranzige circus achter zich hebben en die niet de media geile huilkoppen hebben van mama en haar stumperds.

Die mensen waarvan we de namen nooit van (zullen) kennen en waar de rechtsspraak hun werk gewoon naar behoren kan doen.

Waar een "nee" uiteindelijk veelal ook "nee" betekent.

Alles op alles blijven zetten, jarenlang liegen, rekken en traineren om je prijs koste wat het kost te willen binnenslepen.

Schaamteloos.
Het is niet alsof ze de dood worden ingestuurd. Ze gaan naar Armenie, een land waar vrede is. Mensen doen alsof het verschrikkelijk is om naar je land van herkomst gestuurd te worden waar vrede is.
pi_181680781
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 september 2018 11:23 schreef ToT het volgende:
Ik ben benieuwd of er voor zaterdag nog nieuwe ontwikkelingen gaan komen.
Ultra linkse advocaten die ergens uit stoffige archieven precedenten gevonden hebben waarin succesvol voorkomen is dat mensen uitgezet worden die psychologische hulp nodig hebben en in het thuisland niet goed opgevangen zullen worden enzo.

Ja van 17 keer verhuizen en voortdurend met hulp van ultra linkse types maar blijven vechten en onderduiken en je laten aanpraten dat je in eigen land in een hel terecht komt; daar kun je idd PTSS van oplopen lijkt me zo, maar aangezien mama nu ineens ook niet helemaal goed snik meer is en niet meer voor hen zou kunnen zorgen, klinkt het meer als het 20.000e trucje om hier te kunnen blijven.

Ja, het is oprecht kut voor de kinderen maar dit circus heeft echt VEEL te lang geduurd dankzij die moeder, iedereen die hen helpt en misschien ook deels de kinderen zelf? Genoeg is genoeg!

Ik hoop dat deze uitkomst een wijze les is voor alle betrokkenen; zielige gezichtjes staan gelukkig niet boven de wet. Ze moeten zich juist schamen voor wat ze die kinderen hebben aangedaan. Als ze daadwerkelijk PTSS hebben opgelopen is het HUN schuld en dat van de moeder.
Ze hebben geen PTSS.
En die moeder kan echt wel voor hun zorgen. Dit is gewoon het zoveelste spel. Trap er niet in.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 4 september 2018 @ 11:54:40 #127
74056 crew  ToT
pi_181680809
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 11:53 schreef polderturk het volgende:

[..]

Ze hebben geen PTSS.
En die moeder kan echt wel voor hun zorgen. Dit is gewoon het zoveelste spel. Trap er niet in.
Ik trap er ook niet in hoor. ;) Maar ff meedenken met hun leugens en die weer tegen hen gebruiken. :)

Het zou me echt HEEL sterk lijken als ze ergens in een weeshuis terecht gaan komen.
Mama gaat spontaan een miraculeuze genezing krijgen zodra ze in Armenië aankomen.
Zo niet; dan heeft dit hele mediacircus er wel voor gezorgd dat er zich talloze gastgezinnen voor hen aanmelden.
pi_181680839
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 september 2018 11:28 schreef ToT het volgende:

[..]

Ja en dan krijg je weer te horen van dat de kinderen niet gestraft moeten worden om wat mama allemaal gedaan heeft.
Misschien heeft mama de boel wel te veel lopen rekken, maar daar mogen de kinderen niet het slachtoffer van worden, dus geef hen gewoon een veilig thuis hier.

En aangezien je gezinnen natuurlijk niet zomaar uit elkaar mag scheuren, moet mama ook meteen een verblijfsvergunning krijgen en hier komen wonen om voor hen te kunnen zorgen (dan zijn haar psychische problemen natuurlijk op slag verdwenen) en hebben we meteen een prima voorbeeld voor vele tienduizenden andere mensen met pasgeboren kinderen / van vruchtbare leeftijd die ook hier naar toe willen komen en ook niet vies zijn van de boel 10 jaar lang lopen rekken, 17 keer verhuizen en de Nederlandse belastingbetaler dik ¤750.000 laten ophoesten voor alle proceskosten.
Er zijn eerder mensen uitgezet die hier illegaal naartoe zijn gekomen en zelfs in Nederland kinderen hebben gekregen. Die gevallen zijn allemaal niet in de media gekomen. Als je deze mensen een verblijfsvergunning geeft, dan waarom niet al die andere gevallen?
pi_181680846
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 september 2018 11:54 schreef ToT het volgende:

[..]

Ik trap er ook niet in hoor. ;) Maar ff meedenken met hun leugens en die weer tegen hen gebruiken. :)

Het zou me echt HEEL sterk lijken als ze ergens in een weeshuis terecht gaan komen.
Mama gaat spontaan een miraculeuze genezing krijgen zodra ze in Armenië aankomen.
En de woning dan?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 4 september 2018 @ 11:56:53 #130
74056 crew  ToT
pi_181680854
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 11:56 schreef polderturk het volgende:

[..]

Er zijn eerder mensen uitgezet die hier illegaal naartoe zijn gekomen en zelfs in Nederland kinderen hebben gekregen. Die gevallen zijn allemaal niet in de media gekomen. Als je deze mensen een verblijfsvergunning geeft, dan waarom niet al die andere gevallen?
Precies wat ik bedoel! :Y
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 4 september 2018 @ 11:59:12 #131
74056 crew  ToT
pi_181680894
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 11:56 schreef Physsic het volgende:

[..]

En de woning dan?
Ow dat ze daar geen huis hebben?
Ik ken de regelgeving daar niet, maar gezien hoe extreem ze gesteund zijn hier in Nederland zal er vast wel een rekening geopend zijn waarop door velen geld gestort is waarmee ze voorlopig wel een appartementje kunnen huren tot mams een baantje heeft gevonden.
En dan nog; moet je dan ieder gezinnetje hier opnemen omdat ze huis en haard hebben achtergelaten en niets meer hebben om naar terug te gaan? Niet ons probleem. (Klinkt hard, I know.)
pi_181680919
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 11:56 schreef Physsic het volgende:

[..]

En de woning dan?
Die moeder heeft in dat hele jaar dus niks gedaan om aan een betere woning te komen.
  dinsdag 4 september 2018 @ 12:00:56 #133
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_181680923
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 11:56 schreef Physsic het volgende:

[..]

En de woning dan?
Daar liegt ze vast ook over. Het zou me niks verbazen als ze over een redelijk normale woonruimte kan beschikken indien ze dit zelf zou willen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 4 september 2018 @ 12:01:38 #134
74056 crew  ToT
pi_181680933
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 12:00 schreef T-D het volgende:

[..]

Die moeder heeft in dat hele jaar dus niks gedaan om aan een betere woning te komen.
Ook weer een gooed point, maar mama is zogenaamd koekoek en dus kon ze geen huis vinden, en het feit dat ze zogenaamd geen huis heeft is natuurlijk weer een pressiemiddel om de Nederlandse regering te laten beslissen om die koters dan toch maar hier te laten blijven.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 4 september 2018 @ 12:03:26 #135
74056 crew  ToT
pi_181680961
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 12:00 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Daar liegt ze vast ook over. Het zou me niks verbazen als ze over een redelijk normale woonruimte kan beschikken indien ze dit zelf zou willen.
Ik denk dat dit gezin zo onderhand celebrities zijn in eigen land. Hier en daar een interview afgeven in een talkshow tegen een redelijke vergoeding, een boek schrijven over hun leven in Nederland en de kinderen hebben dik genoeg geld voor een universitaire opleiding daar. Hell, misschien kunnen ze dan nog met een uitwisselingsprogramma hier in Nederland komen studeren! *O*
  dinsdag 4 september 2018 @ 12:03:46 #136
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_181680964
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 september 2018 11:54 schreef ToT het volgende:

[..]

Ik trap er ook niet in hoor. ;) Maar ff meedenken met hun leugens en die weer tegen hen gebruiken. :)

Het zou me echt HEEL sterk lijken als ze ergens in een weeshuis terecht gaan komen.
Mama gaat spontaan een miraculeuze genezing krijgen zodra ze in Armenië aankomen.
Zo niet; dan heeft dit hele mediacircus er wel voor gezorgd dat er zich talloze gastgezinnen voor hen aanmelden.
Je kan er inderdaad vergif op innemen dat als ze daar aankomen alle weer oke is en mamma opeens zelf voor ze kan zorgen.

Ik geloof geen snars van die hele moeder en de manier hoe zij de boel bij elkaar liegt en bedriegt.
pi_181680967
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 september 2018 12:01 schreef ToT het volgende:

[..]

Ook weer een gooed point, maar mama is zogenaamd koekoek en dus kon ze geen huis vinden, en het feit dat ze zogenaamd geen huis heeft is natuurlijk weer een pressiemiddel om de Nederlandse regering te laten beslissen om die koters dan toch maar hier te laten blijven.
Ach in Armenië hebben ze vast ook pleeggezinnen enzo.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 4 september 2018 @ 12:05:23 #138
74056 crew  ToT
pi_181680995
quote:
6s.gif Op dinsdag 4 september 2018 12:03 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Je kan er inderdaad vergif op innemen dat als ze daar aankomen alle weer oke is en mamma opeens zelf voor ze kan zorgen.

Ik geloof geen snars van die hele moeder en de manier hoe zij de boel bij elkaar liegt en bedriegt.
Precies, gesteund door een leger aan advocaten en activisten die hen van alles zitten in te fluisteren. "Schrijf ook maar een brief met z'n tweeën die je o.a. aan de koning richt. Zeg maar dat je neurochirurg wil worden of zo, zodat duidelijk is dat jullie een echte aanwinst voor het land zijn, en maak maar goed duidelijk hoe bang dat je bent om het land uit gezet te worden!"
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 4 september 2018 @ 12:05:36 #139
74056 crew  ToT
pi_181680999
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 12:03 schreef T-D het volgende:

[..]

Ach in Armenië hebben ze vast ook pleeggezinnen enzo.
Precies! :Y
  dinsdag 4 september 2018 @ 12:06:02 #140
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_181681013
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 11:56 schreef Physsic het volgende:

[..]

En de woning dan?
Dat is haar probleem.

In plaats van ervoor kiezen en ervoor te zorgen dat als ze daar aankomen dat er iets voor ze is en het een goede omgeving is heeft zij gekozen, om de tijd die ze had, te gebruiken om maar dwars te liggen en te procederen.
pi_181681016
Wat is er eigenlijk mis met Armenië? Waarom zou je daar niet kunnen wonen? (Serieus bedoelde vraag hoor).
  dinsdag 4 september 2018 @ 12:07:10 #142
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_181681030
Laten we voor de goede orde ook niet vergeten dan moeder alle medewerking daar om iets op te bouwen zelf weggeduwd heeft en zelf nooit is komen opdagen.
pi_181681058
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 september 2018 11:59 schreef ToT het volgende:

[..]

Ow dat ze daar geen huis hebben?
Ik ken de regelgeving daar niet, maar gezien hoe extreem ze gesteund zijn hier in Nederland zal er vast wel een rekening geopend zijn waarop door velen geld gestort is waarmee ze voorlopig wel een appartementje kunnen huren tot mams een baantje heeft gevonden.
En dan nog; moet je dan ieder gezinnetje hier opnemen omdat ze huis en haard hebben achtergelaten en niets meer hebben om naar terug te gaan? Niet ons probleem. (Klinkt hard, I know.)
De moeder heeft een heel klein (vervallen) kamertje of appartement, waar niet nog eens twee kinderen bij kunnen wonen. Volgens de verhalen en de foto’s dan, ik ben zelf niet wezen kijken. Dat is een van de redenen dat de kinderen naar het opvanghuis gaan (geen weeshuis).

Wellicht is er wel een andere woning beschikbaar, maar omdat moeder alle hulp weigert zullen we dat nooit weten.

Ik denk dus niet dat moeder opeens wel een geschikte woning heeft zodra de kinderen op het vliegveld staan.
pi_181681079
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 12:00 schreef T-D het volgende:

[..]

Die moeder heeft in dat hele jaar dus niks gedaan om aan een betere woning te komen.
quote:
6s.gif Op dinsdag 4 september 2018 12:06 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Dat is haar probleem.

In plaats van ervoor kiezen en ervoor te zorgen dat als ze daar aankomen dat er iets voor ze is en het een goede omgeving is heeft zij gekozen, om de tijd die ze had, te gebruiken om maar dwars te liggen en te procederen.
Daar ging het niet om.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 4 september 2018 @ 12:09:30 #145
74056 crew  ToT
pi_181681082
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 12:06 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat is er eigenlijk mis met Armenië? Waarom zou je daar niet kunnen wonen? (Serieus bedoelde vraag hoor).






:'( Vreselijke taferelen....lijkt me echt een hel daar! :'(
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 4 september 2018 @ 12:09:47 #146
74056 crew  ToT
pi_181681086
quote:
6s.gif Op dinsdag 4 september 2018 12:07 schreef S95Sedan het volgende:
Laten we voor de goede orde ook niet vergeten dan moeder alle medewerking daar om iets op te bouwen zelf weggeduwd heeft en zelf nooit is komen opdagen.
Oh? Dat heb ik ff niet meegekregen? :o
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 4 september 2018 @ 12:11:00 #147
74056 crew  ToT
pi_181681110
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 12:08 schreef Physsic het volgende:

[..]

De moeder heeft een heel klein (vervallen) kamertje of appartement, waar niet nog eens twee kinderen bij kunnen wonen. Volgens de verhalen en de foto’s dan, ik ben zelf niet wezen kijken. Dat is een van de redenen dat de kinderen naar het opvanghuis gaan (geen weeshuis).

Wellicht is er wel een andere woning beschikbaar, maar omdat moeder alle hulp weigert zullen we dat nooit weten.

Ik denk dus niet dat moeder opeens wel een geschikte woning heeft zodra de kinderen op het vliegveld staan.
Ik had begrepen dat ze idd in 1 kamertje woonde, maar dat het vooral haar psychische staat was waarom ze niet voor die kinderen kon zorgen.

En er wordt wel over een weeshuis gesproken: https://www.rtlnieuws.nl/(...)et-naar-een-weeshuis Ook weer emotionele manipulatie dus?
  dinsdag 4 september 2018 @ 12:11:33 #148
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_181681121
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 12:09 schreef Physsic het volgende:

[..]

Daar ging het niet om.
Waar dan wel om?

quote:
2s.gif Op dinsdag 4 september 2018 12:09 schreef ToT het volgende:

[..]

Oh? Dat heb ik ff niet meegekregen? :o
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-nooit-komen-opdagen
pi_181681123
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 september 2018 12:09 schreef ToT het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

:'( Vreselijke taferelen....lijkt me echt een hel daar! :'(
Haha, ja zoiets dacht ik al.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 4 september 2018 @ 12:15:25 #150
74056 crew  ToT
pi_181681182
quote:
Damn! :')
En het is TIJDELIJKE opvang die de kinderen daar zullen krijgen, en er is daar dus echt wel hulp beschikbaar voor die zogenaamde PTSS van hen. En ze kunnen daar straks prima naar school! ^O^ Ze komen in een gespreid bedje terecht! :D
pi_181681264
quote:
ToT zei dat het hem onwaarschijnlijk lijkt dat ze in een weeshuis terecht komen, omdat hij denkt dat moeder spontaan genezen is als de kinderen naar Armenië worden uitgezet. Dat laatste is goed mogelijk, maar dan is er nog steeds die (te) kleine woning van de moeder. Vanwege dat laatste denk ik niet dat ze direct terug zullen gaan naar de moeder.

Het ging dus niet om wie z’n schuld het is dat de moeder een kleine woonruimte heeft.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 4 september 2018 @ 12:22:12 #152
74056 crew  ToT
pi_181681294
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 12:20 schreef Physsic het volgende:

[..]

ToT zei dat het hem onwaarschijnlijk lijkt dat ze in een weeshuis terecht komen, omdat hij denkt dat moeder spontaan genezen is als de kinderen naar Armenië worden uitgezet. Dat laatste is goed mogelijk, maar dan is er nog steeds die (te) kleine woning van de moeder. Vanwege dat laatste denk ik niet dat ze direct terug zullen gaan naar de moeder.

Het ging dus niet om wie z’n schuld het is dat de moeder een kleine woonruimte heeft.
Yup, maar in dat bericht staat dat ze naar een tijdelijke opvang gaan, niet naar een weeshuis. Dat is wat men hier in de media gegooid heeft, met vreselijke taferelen er bij.

En daarbij; omdat de moeder alles loopt te saboteren en BEWUST haar situatie zo slecht mogelijk houdt moeten we de kinderen dan maar hier houden?
pi_181681359
En wat is er zo erg aan een weeshuis in Armenie? Waarom is het erg dat ze daar moeten verblijven? In Nederland verbleven ze toch ook op andere adressen dan waar de moeder verbleef?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 4 september 2018 @ 12:28:07 #154
74056 crew  ToT
pi_181681368
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 12:27 schreef polderturk het volgende:
En wat is er zo erg aan een weeshuis in Armenie? Waarom is het erg dat ze daar moeten verblijven? In Nederland verbleven ze toch ook op andere adressen dan waar de moeder verbleef?
Ja een paar dagen geleden lieten ze wat primitieve omstandigheden zien van een arm weeshuis daar, als schrikbeeld van waar ze straks in terecht zouden kunnen komen.
pi_181681641
quote:
Uitzetting Howick en Lili gaat door: ook moeder staakt verzet
https://www.rtlnieuws.nl/(...)moeder-staakt-verzet
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 4 september 2018 @ 12:53:22 #156
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_181681756
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 september 2018 12:15 schreef ToT het volgende:

[..]

Damn! :')
En het is TIJDELIJKE opvang die de kinderen daar zullen krijgen, en er is daar dus echt wel hulp beschikbaar voor die zogenaamde PTSS van hen. En ze kunnen daar straks prima naar school! ^O^ Ze komen in een gespreid bedje terecht! :D
Ze krijgen inderdaad al meer hulp dan dat menig andere illegaal die uitgeprocedeerd is zou krijgen. Die moeder zou blij moeten zijn met dat alles in plaats van tegenwerken. Echt absurd is het.

quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 12:20 schreef Physsic het volgende:

[..]

ToT zei dat het hem onwaarschijnlijk lijkt dat ze in een weeshuis terecht komen, omdat hij denkt dat moeder spontaan genezen is als de kinderen naar Armenië worden uitgezet. Dat laatste is goed mogelijk, maar dan is er nog steeds die (te) kleine woning van de moeder. Vanwege dat laatste denk ik niet dat ze direct terug zullen gaan naar de moeder.

Het ging dus niet om wie z’n schuld het is dat de moeder een kleine woonruimte heeft.
Maar wat is het probleem dan dat zij een kleine woning heeft?

Als je een beetje kijkt hoe alles gelopen is dan gaat zij dat denk ik nooit toelaten.
pi_181681796
quote:
6s.gif Op dinsdag 4 september 2018 12:53 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Ze krijgen inderdaad al meer hulp dan dat menig andere illegaal die uitgeprocedeerd is zou krijgen. Die moeder zou blij moeten zijn met dat alles in plaats van tegenwerken. Echt absurd is het.

[..]

Maar wat is het probleem dan dat zij een kleine woning heeft?

Als je een beetje kijkt hoe alles gelopen is dan gaat zij dat denk ik nooit toelaten.
Lees de post boven je eens
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 4 september 2018 @ 12:58:33 #158
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_181681827
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 12:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Lees de post boven je eens
Juist, nadat het IND heeft gezegd dat ze in detentie gezet zouden worden als hun ze zouden vinden.
  dinsdag 4 september 2018 @ 12:59:12 #159
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_181681833
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 september 2018 12:03 schreef ToT het volgende:

[..]

Ik denk dat dit gezin zo onderhand celebrities zijn in eigen land. Hier en daar een interview afgeven in een talkshow tegen een redelijke vergoeding, een boek schrijven over hun leven in Nederland en de kinderen hebben dik genoeg geld voor een universitaire opleiding daar. Hell, misschien kunnen ze dan nog met een uitwisselingsprogramma hier in Nederland komen studeren! *O*
Ik zou anders geen hoge dunk hebben van een vrouw die zo over mijn land dacht en sprak als deze vrouw. Kinderen die gaan snikken bij de gedachte in mijn land te moeten wonen. Die zou ik dus liever niet als buren willen hebben. Kan me eerder voorstellen dat men in Armenië inmiddels grondig de pest aan haar en haar nazaten heeft vanwege de beroerde voorstelling die ze van Armenië geven.
En die kinderen hoeven wat mij betreft ook niet terug te komen. Laat ze maar lekker daar blijven. :{w
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_181681856
quote:
6s.gif Op dinsdag 4 september 2018 12:58 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Juist, nadat het IND heeft gezegd dat ze in detentie gezet zouden worden als hun ze zouden vinden.
De moeder werkt dus niet meer tegen en ergens heb ik ook de plotselinge ingeving dat dat kleine kamertje van 1 bij 1 door moeder snel verlaten word voor een normaler onderkomen waar ze gewoon samen zal kunnen wonen met Howick en Lili.

En mocht ze inderdaad, of de kinderen zoals ze beweerd, mentale problemen hebben, dan gok ik dat ze plotseling ineens wel hulp gaat accepteren.

Maar ik acht de kans groter dat er met haar en haar kinderen geestelijk helemaal niets mis is.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_181682128
Met links aan het roer hadden ze gewoon gebleven. Hulde voor alle Nederlanders, voel meteen weer wat extra zuurstof in mijn longen schieten
pi_181682228
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 12:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Jaar of 10 te laat, maar beter laat dan nooit.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  dinsdag 4 september 2018 @ 13:33:01 #163
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_181682312
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 13:20 schreef kurk_droog het volgende:
Met links aan het roer hadden ze gewoon gebleven. Hulde voor alle Nederlanders, voel meteen weer wat extra zuurstof in mijn longen schieten
Ik had liever gezien dat deze twee kinderen hadden mogen blijven en dat ze dat tuig van We Are Here eindelijk eens het land uit geschopt hadden.
pi_181682337
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 september 2018 12:22 schreef ToT het volgende:

[..]

Yup, maar in dat bericht staat dat ze naar een tijdelijke opvang gaan, niet naar een weeshuis. Dat is wat men hier in de media gegooid heeft, met vreselijke taferelen er bij.

En daarbij; omdat de moeder alles loopt te saboteren en BEWUST haar situatie zo slecht mogelijk houdt moeten we de kinderen dan maar hier houden?
Er is de moeder ook hulp aangeboden om een baan te vinden. Wilde ze niet. Heel apart allemaal.
pi_181682346
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 13:33 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik had liever gezien dat deze twee kinderen hadden mogen blijven en dat ze dat tuig van We Are Here eindelijk eens het land uit geschopt hadden.
Wmb is het geen of, maar en en.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_181682807
Howick doet me qua manier van spreken en stemgeluid zo denken aan Arnon Grunberg.
pi_181682892
quote:
6s.gif Op dinsdag 4 september 2018 12:07 schreef S95Sedan het volgende:
Laten we voor de goede orde ook niet vergeten dan moeder alle medewerking daar om iets op te bouwen zelf weggeduwd heeft en zelf nooit is komen opdagen.
Ze wil en zal naar Nederland gaan en die verblijfsvergunning krijgen.

Daar gaat het al jaren over en om.

Zal me niks verbazen als er nog meer jankverhalen uit de doos gaan komen die het lekker in de media doen.

Wie weet zijn de kinderen morgen beide transgender of spoorslags suïcidaal.

Ik kijk echt nergens meer van op,
  dinsdag 4 september 2018 @ 14:21:26 #168
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181683013
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 13:33 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik had liever gezien dat deze twee kinderen hadden mogen blijven en dat ze dat tuig van We Are Here eindelijk eens het land uit geschopt hadden.
Inderdaad. Die lui zijn al jaren in Nederland, uitgeprocedeerd. Hebben zeeen van tijd maar het enige wat ze doen is eisen, eisen en nog eens eisen. De taal leren, zich aanpassen en meer belangrijke dingen om succesvol te integreren daar hebben ze nog nooit van gehoord. Geef die een verblijfsvergunning en je weet dat ze voor dr rest van dr leven in de bijstand zitten.

Nee, dan liever deze twee kinderen die keurig netjes zijn, de taal spreken, zich Nederlander voelen en een toekomst voor zich hadden waar ze niet in de bijstand hoeven te komen.
  dinsdag 4 september 2018 @ 14:30:23 #169
262 Re
Kiss & Swallow
pi_181683160
KInderen slachtofferen omdat de wet het toelaat om in deze situatie te komen is best apart... Ik zie niet in waarom deze kinderen zo slecht zijn voor onze maatschappij behalve dan dat ze het zuur oprispen bij extreem rechts… wat dan wel weer bewonderenswaardig is.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_181683531
quote:
6s.gif Op dinsdag 4 september 2018 14:30 schreef Re het volgende:
KInderen slachtofferen omdat de wet het toelaat om in deze situatie te komen is best apart... Ik zie niet in waarom deze kinderen zo slecht zijn voor onze maatschappij behalve dan dat ze het zuur oprispen bij extreem rechts… wat dan wel weer bewonderenswaardig is.
Er zijn miljoenen kinderen die individueel niet slecht zijn voor onze maatschappij, maar we kunnen ze niet allemaal een plaatsje bieden in Nederland, daarom hebben wij regels. Daarvan afwijken zal een aanzuigende werking hebben.
pi_181683754
Moeder is op zoek naar een huis.
_O-
pi_181683775
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:08 schreef Physsic het volgende:
Moeder is op zoek naar een huis.
_O-
Laat haar maar een brief sturen naar Yvonne Jaspers, zat eenzame boeren met grote huizen.
  dinsdag 4 september 2018 @ 15:10:03 #173
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_181683787
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:09 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Laat haar maar een brief sturen naar Yvonne Jaspers, zat eenzame boeren met grote huizen.
Hoe oud is ze. Een boer wil een vrouw dat vruchtbaar is en kinderen voor hem kan baren zodat het bedrijf overgenomen kan worden.
pi_181683788
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 14:52 schreef maan_man het volgende:

[..]

Er zijn miljoenen kinderen die individueel niet slecht zijn voor onze maatschappij, maar we kunnen ze niet allemaal een plaatsje bieden in Nederland, daarom hebben wij regels. Daarvan afwijken zal een aanzuigende werking hebben.
Dat dit mogelijk is faalt keihard. Dus daar moet iets aan veranderen. Heeft met een groot deel snelheid te maken. Van allerlei processen.

Daarnaast, belonen kan niet, want dan overstroomt het hier met mensen en wordt ons rechterlijke systeem helemaal uitgehold.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 4 september 2018 @ 15:14:48 #175
3542 Gia
User under construction
pi_181683869
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 12:08 schreef Physsic het volgende:

[..]

De moeder heeft een heel klein (vervallen) kamertje of appartement, waar niet nog eens twee kinderen bij kunnen wonen. Volgens de verhalen en de foto’s dan, ik ben zelf niet wezen kijken. Dat is een van de redenen dat de kinderen naar het opvanghuis gaan (geen weeshuis).

Wellicht is er wel een andere woning beschikbaar, maar omdat moeder alle hulp weigert zullen we dat nooit weten.

Ik denk dus niet dat moeder opeens wel een geschikte woning heeft zodra de kinderen op het vliegveld staan.
Heeft moeder hier in Nederland wel een woning?
Nee. Moet ze dan maar alle wachtlijsten voorbij, voorrang krijgen voor een woning in Nederland?
Waarom niet voor een woning in Armenië?
pi_181684151
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:14 schreef Gia het volgende:

[..]

Heeft moeder hier in Nederland wel een woning?
Nee. Moet ze dan maar alle wachtlijsten voorbij, voorrang krijgen voor een woning in Nederland?
Waarom niet voor een woning in Armenië?
Nogmaals; daar ging het niet over. 8)7
  dinsdag 4 september 2018 @ 15:36:12 #177
262 Re
Kiss & Swallow
pi_181684260
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 14:52 schreef maan_man het volgende:

[..]

Er zijn miljoenen kinderen die individueel niet slecht zijn voor onze maatschappij, maar we kunnen ze niet allemaal een plaatsje bieden in Nederland, daarom hebben wij regels. Daarvan afwijken zal een aanzuigende werking hebben.
miljarden kinderen zelfs, maar dat was het punt niet… en die aanzuigende werking valt wel mee, die is er nu ook niet meer, een gevalletje van 10-jaar procederen zal echt geen extra mensen motiveren om hierheen te komen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 4 september 2018 @ 15:39:44 #178
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_181684344
quote:
3s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:36 schreef Re het volgende:

[..]

miljarden kinderen zelfs, maar dat was het punt niet… en die aanzuigende werking valt wel mee, die is er nu ook niet meer, een gevalletje van 10-jaar procederen zal echt geen extra mensen motiveren om hierheen te komen
Dat geloof je toch zelf niet? Kom op, doe niet zo naief.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 4 september 2018 @ 15:40:54 #179
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_181684362
quote:
6s.gif Op dinsdag 4 september 2018 14:30 schreef Re het volgende:
KInderen slachtofferen omdat de wet het toelaat
Niet de wet, mensenrechten.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_181684415
quote:
6s.gif Op dinsdag 4 september 2018 14:30 schreef Re het volgende:
KInderen slachtofferen omdat de wet het toelaat om in deze situatie te komen is best apart... Ik zie niet in waarom deze kinderen zo slecht zijn voor onze maatschappij behalve dan dat ze het zuur oprispen bij extreem rechts… wat dan wel weer bewonderenswaardig is.
Waarom wordt dit als slachtofferen gezien? Ze gaan naar een veilig land dat iets minder welvarend is. Ze gaan niet naar een verschrikkelijk land toe. Is het een straf om naar Armenie te verhuizen?
  dinsdag 4 september 2018 @ 15:44:35 #181
262 Re
Kiss & Swallow
pi_181684442
quote:
5s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:39 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat geloof je toch zelf niet? Kom op, doe niet zo naief.
laat eens wat cijfers zien van de aanzuigende werking van onze ultralange procedures... denk dat je dat niet kan onderbouwen namelijk… die aanzuigende werking heeft hele andere motieven
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 4 september 2018 @ 15:46:20 #182
3542 Gia
User under construction
pi_181684474
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:29 schreef Physsic het volgende:

Nogmaals; daar ging het niet over. 8)7
Jawel, dat wordt keer op keer aangehaald. De kinderen kunnen niet naar Armenië omdat moeder slechts een klein kamertje heeft.

Dan kunnen ze ook niet hier blijven, want hier heeft moeder niets.
  dinsdag 4 september 2018 @ 15:47:04 #183
262 Re
Kiss & Swallow
pi_181684488
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:43 schreef polderturk het volgende:

[..]

Waarom wordt dit als slachtofferen gezien? Ze gaan naar een veilig land dat iets minder welvarend is. Ze gaan niet naar een verschrikkelijk land toe. Is het een straf om naar Armenie te verhuizen?
dat lijkt me het punt niet, ze zijn hier opgegroeid spreken de taal patticiperen in de maatschappij… ik weet dat we graag het geinvesteerde geld/tijd in die twee weg willen gooien omdat het lekker bekt voor de buhne maar realitisch lijkt me het voordeliger om ze hier in deze maatschappij wat terug te laten doen, maar ja
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 4 september 2018 @ 15:47:34 #184
262 Re
Kiss & Swallow
pi_181684492
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:46 schreef Gia het volgende:

[..]

Jawel, dat wordt keer op keer aangehaald. De kinderen kunnen niet naar Armenië omdat moeder slechts een klein kamertje heeft.

Dan kunnen ze ook niet hier blijven, want hier heeft moeder niets.
ze leven immers nu op straat toch...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 4 september 2018 @ 15:48:03 #185
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181684506
Benieuwd of ze zaterdag echt uitgezet worden of dat er weer een verdwijntruc gedaan wordt.
pi_181684524
quote:
3s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:47 schreef Re het volgende:

[..]

ze leven immers nu op straat toch...
In Armenie hoeven ze ook niet op straat te leven. Daar zullen ook wel mensen zijn die ze op zullen vangen.
  dinsdag 4 september 2018 @ 15:51:08 #187
262 Re
Kiss & Swallow
pi_181684555
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:48 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

We are here.
dat is geen antwoord.... die zijn er al, en die zijn niet hier gekomen door de aanzuigende werking van 10 jaar procederen

Als je gewoon zorgt dat procedure maximaal 2 jaar duurt voor elke aanvrager dan ben je er toch al...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_181684562
quote:
3s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:47 schreef Re het volgende:

[..]

dat lijkt me het punt niet, ze zijn hier opgegroeid spreken de taal patticiperen in de maatschappij… ik weet dat we graag het geinvesteerde geld/tijd in die twee weg willen gooien omdat het lekker bekt voor de buhne maar realitisch lijkt me het voordeliger om ze hier in deze maatschappij wat terug te laten doen, maar ja
Dan heb je binnenkort hier duizenden illegalen die hiernaar toe zullen reizen, kinderen gaan baren, jarenlang gaan procederen, hun kinderen gaan verstoppen, etc etc tot ze een verblijfsvergunning krijgen.
  dinsdag 4 september 2018 @ 15:52:43 #189
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181684580
quote:
3s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:51 schreef Re het volgende:

[..]

dat is geen antwoord.... die zijn er al, en die zijn niet hier gekomen door de aanzuigende werking van 10 jaar procederen

Als je gewoon zorgt dat procedure maximaal 2 jaar duurt voor elke aanvrager dan ben je er toch al...
En waarom zijn die gekomen? Voor de euro's uiteraard, maar ook omdat ze weten dat ze tig keer in beroep kunnen hier in Nederland en toch niet uitgezet worden. Net als de moeder van Lili dacht.
  dinsdag 4 september 2018 @ 15:53:19 #190
262 Re
Kiss & Swallow
pi_181684593
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:49 schreef polderturk het volgende:

[..]

In Armenie hoeven ze ook niet op straat te leven. Daar zullen ook wel mensen zijn die ze op zullen vangen.
dat is niet het argument natuurlijk... er is natuurlijk al aardig wat geld en tijd in die twee geinvesteerd om in deze maatschappij te participeren... ik zou ze lekker weghouden bij die moeder en hier hun investering terug laten geven aan onze matschappij... is een stuk voordeliger
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 4 september 2018 @ 15:54:38 #191
262 Re
Kiss & Swallow
pi_181684614
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:51 schreef polderturk het volgende:

[..]

Dan heb je binnenkort hier duizenden illegalen die hiernaar toe zullen reizen, kinderen gaan baren, jarenlang gaan procederen, hun kinderen gaan verstoppen, etc etc tot ze een verblijfsvergunning krijgen.
nah, hoeveel extra aanvragen heeft het vorige kinderpardon precies gegeven, laat het me zien dat het zo is...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 4 september 2018 @ 15:54:51 #192
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_181684619
quote:
3s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:44 schreef Re het volgende:

[..]

laat eens wat cijfers zien van de aanzuigende werking van onze ultralange procedures...
Je vraagt iets dat onmogelijk is aangezien de meeste mensen na die ultralange procedures gelukkig alsnog uitgezet worden. Behalve dus als er media-aandacht komt, dan krijgen ze vaak alsnog een verblijfsvergunning. De advocaat heeft ook al een paar keer gezegd dat er weer een kinderpardon moet komen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 4 september 2018 @ 15:55:40 #193
262 Re
Kiss & Swallow
pi_181684630
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:52 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

En waarom zijn die gekomen? Voor de euro's uiteraard, maar ook omdat ze weten dat ze tig keer in beroep kunnen hier in Nederland en toch niet uitgezet worden. Net als de moeder van Lili dacht.
cijfers graag...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 4 september 2018 @ 15:55:47 #194
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_181684631
quote:
3s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:53 schreef Re het volgende:

[..]

dat is niet het argument natuurlijk... er is natuurlijk al aardig wat geld en tijd in die twee geinvesteerd om in deze maatschappij te participeren... ik zou ze lekker weghouden bij die moeder en hier hun investering terug laten geven aan onze matschappij... is een stuk voordeliger
https://en.wikipedia.org/(...)he_sunk_cost_fallacy
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_181684641
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:46 schreef Gia het volgende:

[..]

Jawel, dat wordt keer op keer aangehaald. De kinderen kunnen niet naar Armenië omdat moeder slechts een klein kamertje heeft.

Dan kunnen ze ook niet hier blijven, want hier heeft moeder niets.
Als je doelt op mijn post, dan moet je echt beter lezen. Dat zeg ik namelijk helemaal niet. Ik leg het n.b. uit in die post.

Als je niet doelt op mijn post, waarom reageer je er dan op en stel je al die vragen aan mij?
pi_181684650
Ik denk dat die kinderen trouwens nog zeer veel hulp krijgen als ze daadwerkelijk uitgezet worden. Die komen echt niet in een oude sovjet weeshuis terecht, maar in een relatief mooi appartement ofzo.
٩๏̯͡๏)۶
  dinsdag 4 september 2018 @ 15:56:36 #197
262 Re
Kiss & Swallow
pi_181684651
quote:
3s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:54 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Je vraagt iets dat onmogelijk is aangezien de meeste mensen na die ultralange procedures gelukkig alsnog uitgezet worden. Behalve dus als er media-aandacht komt, dan krijgen ze vaak alsnog een verblijfsvergunning. De advocaat heeft ook al een paar keer gezegd dat er weer een kinderpardon moet komen.
dus omdat het niet mogelijk is die cijfers te laten zien moet het wel waar zijn dat het aanzuigende werking heeft terwijl er tig andere oorzaken zijn die wel aantoonbare motivatie geven hier heen te komen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 4 september 2018 @ 15:58:18 #198
262 Re
Kiss & Swallow
pi_181684678
quote:
ja jij en fallacies is hilarisch zoals iedereen dat weet
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 4 september 2018 @ 15:59:01 #199
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_181684692
quote:
3s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:56 schreef Re het volgende:

[..]

dus omdat het niet mogelijk is die cijfers te laten zien moet het wel waar zijn dat het aanzuigende werking heeft
Eh, nee. Dat is een hele domme redenatie. Lees de rest van de post misschien ook eens.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 4 september 2018 @ 15:59:25 #200
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_181684700
quote:
3s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:58 schreef Re het volgende:

[..]

ja jij en fallacies is hilarisch zoals iedereen dat weet
Goeie bijdrage weer hoor. Zoals gewoonlijk heb je weer geen antwoord.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_181684704
quote:
3s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:51 schreef Re het volgende:

[..]

dat is geen antwoord.... die zijn er al, en die zijn niet hier gekomen door de aanzuigende werking van 10 jaar procederen

Als je gewoon zorgt dat procedure maximaal 2 jaar duurt voor elke aanvrager dan ben je er toch al...
De eerste procedure was volledig (met hoger beroep meegeteld) afgerond binnen drie jaar. Daarna volgende echter nog zeven procedures.

Voor elke aanvrager, zeg je.. Telt het dan ook als elk gezinslid vervolgens afzonderlijk opnieuw een nieuwe procedure start? Dat is namelijk een van de dingen waar in dit geval sprake van was.
pi_181684744
quote:
3s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:53 schreef Re het volgende:

[..]

dat is niet het argument natuurlijk... er is natuurlijk al aardig wat geld en tijd in die twee geinvesteerd om in deze maatschappij te participeren... ik zou ze lekker weghouden bij die moeder en hier hun investering terug laten geven aan onze matschappij... is een stuk voordeliger
Als je dat doet, dan heeft die vrouw haar doel al bereikt. Het jarenlang bedonderen van de boel wordt dan beloond. Mensen moeten begrijpen dat het bedonderen van de zaak niet loont.
  dinsdag 4 september 2018 @ 16:03:26 #203
262 Re
Kiss & Swallow
pi_181684746
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:59 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Goeie bijdrage weer hoor. Zoals gewoonlijk heb je weer geen antwoord.
ik heb genoeg antwoorden, maar laat eerst maar is zien dat de aanzuigende werking bberust op de lange procedures hier... jij stelt dat het niet te meten is maar gebruikt het toch als argument...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 4 september 2018 @ 16:04:40 #204
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_181684755
quote:
3s.gif Op dinsdag 4 september 2018 16:03 schreef Re het volgende:

[..]

ik heb genoeg antwoorden, maar laat eerst maar is zien dat de aanzuigende werking bberust op de lange procedures hier... jij stelt dat het niet te meten is maar gebruikt het toch als argument...
Fout. Jij zegt categorisch dat het geen aanzuigende werking zal hebben. Jij maakt de claim, maak het maar hard.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 4 september 2018 @ 16:05:04 #205
262 Re
Kiss & Swallow
pi_181684759
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:59 schreef Physsic het volgende:

[..]

De eerste procedure was volledig (met hoger beroep meegeteld) afgerond binnen drie jaar. Daarna volgende echter nog zeven procedures.

Voor elke aanvrager, zeg je.. Telt het dan ook als elk gezinslid vervolgens afzonderlijk opnieuw een nieuwe procedure start? Dat is namelijk een van de dingen waar in dit geval sprake van was.
gewoon 2-jaar voor het gezin, moet niet moeilijk zijn, ik heb ook liever niet dat ze hier 10 jaar doorbrengen om ze dan alsnog terug te sturen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 4 september 2018 @ 16:06:13 #206
262 Re
Kiss & Swallow
pi_181684775
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 16:03 schreef polderturk het volgende:

[..]

Als je dat doet, dan heeft die vrouw haar doel al bereikt. Het jarenlang bedonderen van de boel wordt dan beloond. Mensen moeten begrijpen dat het bedonderen van de zaak niet loont.
dat kun je toch wettelijk dan aanpassen, dat zij de gaten vindt is haar goed recht, de consequenties over de rug van haar kinderen maar dat zou ik de kinderen niet aanrekenen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_181684794
quote:
3s.gif Op dinsdag 4 september 2018 16:05 schreef Re het volgende:

[..]

gewoon 2-jaar voor het gezin, moet niet moeilijk zijn, ik heb ook liever niet dat ze hier 10 jaar doorbrengen om ze dan alsnog terug te sturen
Waarom denk je dat met maximaal 2 jaar het probleem is opgelost, terwijl dat duidelijk bij 3 jaar niet het geval is?

Deze vrouw heeft zich niets aangetrokken van de afwijzing en is gewoon een nieuwe procedure gestart. Dat was niet anders geweest als de eerste procedure een jaar korter zou hebben geduurd.
  dinsdag 4 september 2018 @ 16:08:54 #208
262 Re
Kiss & Swallow
pi_181684815
quote:
3s.gif Op dinsdag 4 september 2018 16:04 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Fout. Jij zegt categorisch dat het geen aanzuigende werking zal hebben. Jij maakt de claim, maak het maar hard.
nee jij zegt dat het een aanzuigende werking heeft grapjurk, nu niet de zaak omdraaien
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 4 september 2018 @ 16:10:16 #209
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_181684824
quote:
3s.gif Op dinsdag 4 september 2018 16:08 schreef Re het volgende:

[..]

nee jij zegt dat het een aanzuigende werking heeft grapjurk, nu niet de zaak omdraaien
quote:
3s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:36 schreef Re het volgende:

[..]

een gevalletje van 10-jaar procederen zal echt geen extra mensen motiveren om hierheen te komen
Man man man....

Je komt in dit topic blaten zonder enige kennis van zaken en gaat vervolgens lopen liegen over je eigen posts. Wat een blamage weer :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 4 september 2018 @ 16:10:19 #210
262 Re
Kiss & Swallow
pi_181684825
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 16:07 schreef Physsic het volgende:

[..]

Waarom denk je dat met maximaal 2 jaar het probleem is opgelost, terwijl dat duidelijk bij 3 jaar niet het geval is?

Deze vrouw heeft zich niets aangetrokken van de afwijzing en is gewoon een nieuwe procedure gestart. Dat was niet anders geweest als de eerste procedure een jaar korter zou hebben geduurd.
gewoon 1 keer mogelijk maken om een procedure te starten de tijd die vrijkomt zal het faciliterern
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 4 september 2018 @ 16:13:41 #211
262 Re
Kiss & Swallow
pi_181684866
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 september 2018 16:10 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

[..]

Man man man....

Je komt in dit topic blaten zonder enige kennis van zaken en gaat vervolgens lopen liegen over je eigen posts. Wat een blamage weer :').
ik reageer toch op iemand die dat stelt joh :') lezen is moeilijk, dat jij daarna de vraag werderkeert maakt niet dat je hem als eerste stelt
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_181684913
quote:
3s.gif Op dinsdag 4 september 2018 16:10 schreef Re het volgende:

[..]

gewoon 1 keer mogelijk maken om een procedure te starten de tijd die vrijkomt zal het faciliterern
Dat zal niet zomaar gaan. Heeft Rutte ook al aangegeven.

Die wetgeving is grotendeels gebaseerd op internationale verdragen en wetten, dat is niet zomaar te beperken.
Er zijn ook verschillende gronden waarop asiel (of ander verblijfrecht) kan worden aangevraagd. Als je het aantal te starten procedures al kan beperken tot één, dan zullen daar (echte) vluchtelingen de dupe van worden.

Het Kinderpardon kan dan ook meteen worden geschrapt. Die kinderen hebben namelijk allemaal al (minstens) één procedure doorlopen, dus mogen niet meer een nieuwe procedure starten. 😅
  dinsdag 4 september 2018 @ 16:17:45 #213
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_181684934
quote:
3s.gif Op dinsdag 4 september 2018 16:13 schreef Re het volgende:

[..]

ik reageer toch op iemand die dat stelt joh :')
Wat maakt mij dat uit? Ik reageer op jou, niet op hem. Kap eens met dat ontwijkgedrag.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 4 september 2018 @ 16:36:17 #214
262 Re
Kiss & Swallow
pi_181685217
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 september 2018 16:17 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wat maakt mij dat uit? Ik reageer op jou, niet op hem. Kap eens met dat ontwijkgedrag.
:')

ja ik vraag bewijs en jij vraagt mij bewijs en allebei geven we het niet... en dan mij verwijten
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 4 september 2018 @ 16:37:16 #215
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_181685233
quote:
3s.gif Op dinsdag 4 september 2018 16:36 schreef Re het volgende:

[..]

:')

ja ik vraag bewijs en jij vraagt mij bewijs en allebei geven we het niet... en dan mij verwijten
Ik doe geen stelling.

Dus wat als er straks iemand roept dat deze kwestie directe aanleiding is om hier heen te komen? Eet je je schoen op ofzo?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_181685332
Vraagje, indien de kinderen zouden mogen blijven, zou de moeder dan ook mogen terugkeren? BVD
  dinsdag 4 september 2018 @ 16:45:05 #217
262 Re
Kiss & Swallow
pi_181685366
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 september 2018 16:37 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik doe geen stelling.

Dus wat als er straks iemand roept dat deze kwestie directe aanleiding is om hier heen te komen? Eet je je schoen op ofzo?
als er een iemand iets roept maakt dat nog geen consistent bewijs dat het op grote schaal gebeurd...

het is nu gewoon te makkelijk blijkbaar om hier 7-10 jaar in procedure te zitten die kinderen zijn gebaat bij een snelle beslissing
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 4 september 2018 @ 16:47:40 #218
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_181685420
quote:
3s.gif Op dinsdag 4 september 2018 16:45 schreef Re het volgende:

[..]

als er een iemand iets roept maakt dat nog geen consistent bewijs dat het op grote schaal gebeurd...

het is nu gewoon te makkelijk blijkbaar om hier 7-10 jaar in procedure te zitten die kinderen zijn gebaat bij een snelle beslissing
Dat het mogelijk is betekent niet dat je het ook moet doen.

Ik kan ook met mijn kinderen elk half jaar in een ander land gaan wonen, zijn ze ook niet bij gebaat maar dat is dan toch echt mijn schuld, niet die van de wetgever die die mogelijkheid biedt.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_181685457
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 16:43 schreef Za het volgende:
Vraagje, indien de kinderen zouden mogen blijven, zou de moeder dan ook mogen terugkeren? BVD
Volgens een open-brief van een oud-medewerker van de IND zou de moeder inderdaad na verloop van tijd een procedure kunnen starten op grond van gezinshereniging. Ik kan niet bedenken waarom die zou worden afgewezen.
pi_181686182
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 16:49 schreef Physsic het volgende:

Volgens een open-brief van een oud-medewerker van de IND zou de moeder inderdaad na verloop van tijd een procedure kunnen starten op grond van gezinshereniging. Ik kan niet bedenken waarom die zou worden afgewezen.
Thanks Physsic.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 4 september 2018 @ 17:33:11 #221
74056 crew  ToT
pi_181686463
@ aanzuigende werking; die moeder had al aangegeven dat ze telkens hoop kreeg zodra ze merkte dat anderen na jaren van procederen ineens alsnog een verblijfsvergunning kregen. Hierover werd gezegd dat dit kan gebeuren als de persoonlijke situatie van zulke mensen na al die jaren ineens veranderd zijn, maar toch gaf het haar hoop. Zo ook met We Are Here; toen die ene knakker ineens ook een verblijfsvergunning kreeg, kreeg de rest van de groep ineens ook weer de moed om door te blijven zetten.

Het is natuurlijk nooit in absolute cijfers aan te tonen zoals sommigen hier heel bijdehand zitten te eisen, maar het is wel een zeer stimulerende factor voor degenen die dit ook willen doen / aan het doen zijn.
  dinsdag 4 september 2018 @ 17:48:24 #222
262 Re
Kiss & Swallow
pi_181686909
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 september 2018 17:33 schreef ToT het volgende:
@ aanzuigende werking; die moeder had al aangegeven dat ze telkens hoop kreeg zodra ze merkte dat anderen na jaren van procederen ineens alsnog een verblijfsvergunning kregen. Hierover werd gezegd dat dit kan gebeuren als de persoonlijke situatie van zulke mensen na al die jaren ineens veranderd zijn, maar toch gaf het haar hoop. Zo ook met We Are Here; toen die ene knakker ineens ook een verblijfsvergunning kreeg, kreeg de rest van de groep ineens ook weer de moed om door te blijven zetten.

Het is natuurlijk nooit in absolute cijfers aan te tonen zoals sommigen hier heel bijdehand zitten te eisen, maar het is wel een zeer stimulerende factor voor degenen die dit ook willen doen / aan het doen zijn.
dat het een factor is voor mensen die hier al zijn betwist ik ook niet, het gaat over de aanzuigende werking van nieuwe asielzoekers. In eerste instantie komen ze hier omdat het beter is dan waar ze zitten. Maar ik wil me best laten overtuigen dat 10 haar procederen een gunstige aanzuigingskracht blijkt te zijn
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_181690103
Het constant de media opzoeken dmv die blonde mevrouw heeft Howick en Lilly's zaak niet geholpen imo.

Persoonlijk zap ik gelijk weg wanneer dit item voor de 300 ste keer voorbijkomt, en ik denk velen met mij.

Daarbij zal de minister juist in een zaak met zoveel media aandacht niet toegeven, omdat je daarmee illegaal verblijven en blijven procederen en druk zetten via de media zou belonen, voor het oog van iedereen.

Geen idee of een anonieme Howick en Lilly meer succes zouden hebben gehad, maar ik ben de discussie beu. Wmb blijven ze hier uiteraard, op dat er maar meer Howick en Lilly's mogen volgen met al die vergrijsden.
pi_181690735
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 00:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik neem die moeder verschillende dingen kwalijk, maar daar valt niet onder dat ze gebruik maakt van de geboden mogelijkheden.

Wat daar wel onder valt: liegen, bedriegen, manipuleren en de gezondheid en geestelijke gesteldheid van haar kinderen gebruiken om voor haarzelf en haar kinderen een verblijfsvergunning te verkrijgen.
Jij hebt echt geen idee hoe een rechtszaak in elkaar steekt. daar doe je alles aan om deze niet te verliezen tegen een overmacht aan advocaten van de regering. Natuurlijk grijpt de moeder alles aan. Ik zou exact hetzelfde doen als mijn kinderen het land uit werden getrapt door de regering. Dan laat je je gewoon niet naaien, maar je vecht als moeder voor wat het waard is.

Het vertragen en frustreren van procedures is daarvan een tactiek dat wordt ingefluisterd door diverse advocaten. Het is ons rechtssysteem dat dit mogelijk maakt. wil je het spel veranderen, begin dan eerst bij de spelregels waardoor het frustreren en vertragen niet meer mogelijk is.
En ik vind het ambtelijke apparaat altijd al ontzettend traag werken, daar is deze zaak geen uitzondering bij. Neem nou de zaak Wilders of de zaak Holleeder hoe vaak wordt dat wel niet gefrustreerd en vertraagd. Dit komt alleen omdat ons rechtssysteem het toelaat. En eerlijkheid gezegd weten we natuurlijk allemaal wel waarom dit zo is. Zo wordt er kapitalen verdiend en werk gemaakt dat er eigenlijk niet is. Een advocaat houdt nu eenmaal niet van beklonken zaken waar geen tijd en dus geld in zit.
pi_181693569
Shake it off scrape it off zou ik zeggen.
  dinsdag 4 september 2018 @ 22:38:10 #226
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_181693858
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 20:47 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Jij hebt echt geen idee hoe een rechtszaak in elkaar steekt. daar doe je alles aan om deze niet te verliezen tegen een overmacht aan advocaten van de regering. Natuurlijk grijpt de moeder alles aan. Ik zou exact hetzelfde doen als mijn kinderen het land uit werden getrapt door de regering. Dan laat je je gewoon niet naaien, maar je vecht als moeder voor wat het waard is.

Het vertragen en frustreren van procedures is daarvan een tactiek dat wordt ingefluisterd door diverse advocaten. Het is ons rechtssysteem dat dit mogelijk maakt. wil je het spel veranderen, begin dan eerst bij de spelregels waardoor het frustreren en vertragen niet meer mogelijk is.
En ik vind het ambtelijke apparaat altijd al ontzettend traag werken, daar is deze zaak geen uitzondering bij. Neem nou de zaak Wilders of de zaak Holleeder hoe vaak wordt dat wel niet gefrustreerd en vertraagd. Dit komt alleen omdat ons rechtssysteem het toelaat. En eerlijkheid gezegd weten we natuurlijk allemaal wel waarom dit zo is. Zo wordt er kapitalen verdiend en werk gemaakt dat er eigenlijk niet is. Een advocaat houdt nu eenmaal niet van beklonken zaken waar geen tijd en dus geld in zit.
Wat een bak onzin zeg :').

Rechtspraak is traag. Omdat het zorgvuldig is.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_181694411
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:51 schreef polderturk het volgende:

[..]

Dan heb je binnenkort hier duizenden illegalen die hiernaar toe zullen reizen, kinderen gaan baren, jarenlang gaan procederen, hun kinderen gaan verstoppen, etc etc tot ze een verblijfsvergunning krijgen.
Schets ff een groot monster met klauwen zonder menselijke kant.

Het punt blijft dat het mensen zijn en dat iedereen vrij is een zaak te starten als men voelt dat men onrecht aangedaan is. Het mag voor derden een systematische weg lijken naar het geld, voor individuen zit er een emotionele factor bij en is het wel wat gecompliceerder dan 'even een procedure'

We hebben hier vast ook wel leden die door een vervelende samenloop ergens in verwikkeld zitten en die hebben net zo goed recht op een eerlijke rechtsgang in binnen- en buitenland.

[ Bericht 26% gewijzigd door Beathoven op 04-09-2018 23:08:43 ]
pi_181694459
Die advocate zit weer bij Pauw.
  dinsdag 4 september 2018 @ 23:12:23 #229
3542 Gia
User under construction
pi_181694622
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 20:47 schreef MakkieR het volgende:

Natuurlijk grijpt de moeder alles aan. Ik zou exact hetzelfde doen als mijn kinderen het land uit werden getrapt door de regering.
Als je als moeder in Nederland woont en je kinderen worden het land uitgeschopt, dan begrijp ik je.

Maar hier worden de kinderen niet uit het eigen land, moederland, waar moeder woont, geschopt, maar zijn ze in een ander land, waar ze niet thuishoren.

Het land uitschoppen is hier een foute term. Naar huis sturen, klinkt iets beter en dekt de lading.
pi_181694638
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 16:16 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dat zal niet zomaar gaan. Heeft Rutte ook al aangegeven.

Die wetgeving is grotendeels gebaseerd op internationale verdragen en wetten, dat is niet zomaar te beperken.
Er zijn ook verschillende gronden waarop asiel (of ander verblijfrecht) kan worden aangevraagd. Als je het aantal te starten procedures al kan beperken tot één, dan zullen daar (echte) vluchtelingen de dupe van worden.

Het Kinderpardon kan dan ook meteen worden geschrapt. Die kinderen hebben namelijk allemaal al (minstens) één procedure doorlopen, dus mogen niet meer een nieuwe procedure starten. 😅
Dan zou je bv kunnen zeggen dat de 1e asielaanvraag gratis is en willen ze verder procederen dat ze het zelf moeten betalen
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_181697387
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 20:47 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Jij hebt echt geen idee hoe een rechtszaak in elkaar steekt. daar doe je alles aan om deze niet te verliezen tegen een overmacht aan advocaten van de regering. Natuurlijk grijpt de moeder alles aan. Ik zou exact hetzelfde doen als mijn kinderen het land uit werden getrapt door de regering. Dan laat je je gewoon niet naaien, maar je vecht als moeder voor wat het waard is.

Het vertragen en frustreren van procedures is daarvan een tactiek dat wordt ingefluisterd door diverse advocaten. Het is ons rechtssysteem dat dit mogelijk maakt. wil je het spel veranderen, begin dan eerst bij de spelregels waardoor het frustreren en vertragen niet meer mogelijk is.
En ik vind het ambtelijke apparaat altijd al ontzettend traag werken, daar is deze zaak geen uitzondering bij. Neem nou de zaak Wilders of de zaak Holleeder hoe vaak wordt dat wel niet gefrustreerd en vertraagd. Dit komt alleen omdat ons rechtssysteem het toelaat. En eerlijkheid gezegd weten we natuurlijk allemaal wel waarom dit zo is. Zo wordt er kapitalen verdiend en werk gemaakt dat er eigenlijk niet is. Een advocaat houdt nu eenmaal niet van beklonken zaken waar geen tijd en dus geld in zit.
Een Wilders of Holleeder zaak is iets heel anders als immigratie.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_181697995
Misschien komen ze wel helemaal bij in het lekker rustige Armenië. Al die publiciteit lijkt me niet gezond voor jonge kinderen.
  woensdag 5 september 2018 @ 08:03:51 #233
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_181698020
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 08:00 schreef Loekie1 het volgende:
Misschien komen ze wel helemaal bij in het lekker rustige Armenië. Al die publiciteit lijkt me niet gezond voor jonge kinderen.
Precies!
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_181698054
Onontdekt vakantieland:

Armenië, officieel Republiek Armenië, is een onbekend en onbemind land. Het ligt in de Zuidelijke Kakasus, volledig verwijderd van zee. Geografisch gezien zou Armenië tot Azië behoren, maar de Armeniërs zelf rekenen het land tot Europa.

Als vakantiebestemming is het verre van populair. Jammer, want het is een schitterend land met een bijzonder vriendelijke bevolking. Van groene, beboste bergen en kloven tot bloemenvelden, grasvlaktes en vulkanen. Van nomadische dorpjes en imposante kloosters tot aan de hoofdstad Jerevan met zijn moderne kunst.

Jerevan is niet alleen de hoofdstad van Armenië, het is ook nog eens een van de oudste steden ter wereld. Je kijkt vanuit de hoofdstad op Ararat, een uitgedoofde vulkaan op grondgebied van Turkije en nog altijd de nationale trots van Armenië. Jerevan is een belangrijk economisch en cultureel centrum. Je vindt er musea, theaters, uitgaansgelegenheden, orthodoxe kerken en diverse restaurants. Het standbeeld Moeder van Armenië kijkt uit over de stad.

Net buiten Jerevan staat de hellenistische zonnetempel van Garni en in Khndzoresk vind je indrukwekkende grotten. Ga ook zeker naar het stadje Halidzor met de langste kabelbaan ter wereld. Over een afstand van 5,7 kilometer ben je in 11 minuten tijd bij het adembenemende Tatev klooster. Het klooster staat op een plateau op de rand van een kloof en biedt een schitterend uitzicht. Met name hier in het noorden van Armenië wordt veel geïnvesteerd in het toerisme. De voormalige sovjet-resorts zijn vervangen door moderne hotels en kloosters en kerken worden gerestaureerd.

Armenië is groen. Beboste bergen, uitgestrekte grasvelden en vrolijk gekleurde bloemenweides zijn typerend voor het Armeense landschap. De vele kloosters en kerken komen in deze mooie omgeving nog beter tot hun recht. Vlakbij de hoofdstad Yerevan ligt het Sevanmeer. Een prachtig bergmeer met aan de oever het Armeense klooster Sevanavank. De Araks, Debed en Hrazdan zijn de grootste, snelstromende rivieren van Armenië.

Armenië is de oudste christelijke staat ter wereld. Het grootste deel van de Armenen is lid van de Armeens-apostolische kerk. De bevolking staat bekend als warm, gastvrij en vrijgevig. Ze beschouwen jou, als toerist, als een geschenk van God.

De Armenen hebben hun eigen taal met eigen alfabet.
https://www.anwb.nl/vakantie/armenie

Langste kabelbaan ter wereld!


[ Bericht 3% gewijzigd door Loekie1 op 05-09-2018 08:13:48 ]
  woensdag 5 september 2018 @ 08:13:53 #235
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_181698116
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 08:06 schreef Loekie1 het volgende:
Onontdekt vakantieland:

Armenië, officieel Republiek Armenië, is een onbekend en onbemind land. Het ligt in de Zuidelijke Kakasus, volledig verwijderd van zee. Geografisch gezien zou Armenië tot Azië behoren, maar de Armeniërs zelf rekenen het land tot Europa.

Als vakantiebestemming is het verre van populair. Jammer, want het is een schitterend land met een bijzonder vriendelijke bevolking. Van groene, beboste bergen en kloven tot bloemenvelden, grasvlaktes en vulkanen. Van nomadische dorpjes en imposante kloosters tot aan de hoofdstad Jerevan met zijn moderne kunst.

Jerevan is niet alleen de hoofdstad van Armenië, het is ook nog eens een van de oudste steden ter wereld. Je kijkt vanuit de hoofdstad op Ararat, een uitgedoofde vulkaan op grondgebied van Turkije en nog altijd de nationale trots van Armenië. Jerevan is een belangrijk economisch en cultureel centrum. Je vindt er musea, theaters, uitgaansgelegenheden, orthodoxe kerken en diverse restaurants. Het standbeeld Moeder van Armenië kijkt uit over de stad.

Net buiten Jerevan staat de hellenistische zonnetempel van Garni en in Khndzoresk vind je indrukwekkende grotten. Ga ook zeker naar het stadje Halidzor met de langste kabelbaan ter wereld. Over een afstand van 5,7 kilometer ben je in 11 minuten tijd bij het adembenemende Tatev klooster. Het klooster staat op een plateau op de rand van een kloof en biedt een schitterend uitzicht. Met name hier in het noorden van Armenië wordt veel geïnvesteerd in het toerisme. De voormalige sovjet-resorts zijn vervangen door moderne hotels en kloosters en kerken worden gerestaureerd.

Armenië is groen. Beboste bergen, uitgestrekte grasvelden en vrolijk gekleurde bloemenweides zijn typerend voor het Armeense landschap. De vele kloosters en kerken komen in deze mooie omgeving nog beter tot hun recht. Vlakbij de hoofdstad Yerevan ligt het Sevanmeer. Een prachtig bergmeer met aan de oever het Armeense klooster Sevanavank. De Araks, Debed en Hrazdan zijn de grootste, snelstromende rivieren van Armenië.

Armenië is de oudste christelijke staat ter wereld. Het grootste deel van de Armenen is lid van de Armeens-apostolische kerk. De bevolking staat bekend als warm, gastvrij en vrijgevig. Ze beschouwen jou, als toerist, als een geschenk van God.

De Armenen hebben hun eigen taal met eigen alfabet.
https://www.anwb.nl/vakantie/armenie
Dit dus. Ohja, en al die Nederlanders kunnen toch ook wel doneren om ze een taalcursus te laten doen?
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_181699181
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 23:04 schreef Physsic het volgende:
Die advocate zit weer bij Pauw.
Er werd tijdens de uitzending gesproken over een opiniepeiling waarbij iets meer dan de helft voor het doorzetten van uitzetting zegt te zijn. Van gebruik van de discretionaire bevoegdheid lijkt een sterke aanzuigende werking uit te gaan en het kabinet blijkt van zins het daarom te willen terugdringen. Er zouden nog circa 400 van vergelijkbare gevallen spelen. Verschillende uitspraken gisteren op het journaal van politici t.a.v. de zaak wezen er al op.
quote:
Situatie Lili en Howick legt pijnlijke punten bloot van huidige asielbeleid
Iedere maand worden er naar schatting tussen de vijf en tien kinderen geruisloos uitgezet. Defence for Children schat dat het aantal 'gewortelde kinderen' neerkomt op zo’n vierhonderd in totaal. Dat zijn dus kinderen, zoals Lili en Howick, die al jaren in Nederland wonen maar nog altijd in afwachting zijn van een definitief asielbesluit.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181699207
Ik wil graag lili en howick adopteren. Weten jullie hoe ik in contact kan komen met hun moeder?
pi_181699309
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 09:42 schreef Starmanelon het volgende:
Ik wil graag lili en howick adopteren. Weten jullie hoe ik in contact kan komen met hun moeder?
Esther van Dijken is ongetwijfeld via social media te bereiken.
pi_181699314
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 09:42 schreef Starmanelon het volgende:
Weten jullie hoe ik in contact kan komen met hun moeder?
Hoe, dat weet ondertussen iedereen die dit Topic volgt en meer dan 2 hersencellen heeft.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181699391
Dit onderwerp zorgt bij mij voor een heel dubbel gevoel. Enerzijds ben ik van mening dat het een schande is dat mensen (kinderen in dit geval) moeten onderduiken uit angst voor een overheid (doet je denken aan bruine tijden), maar aan de andere kant: als wij deze kinderen niet zouden straffen voor het rekken van de moeder en advocaten, dan zou dat wel eens een aanzuigende werking kunnen hebben. Verder zie ik ook niet goed wat deze situatie anders maakt dan andere immigranten die zijn uitgezet. Dus het uitzonderingenpositie gaat hier strafrechtelijk ook niet op.
pi_181699497
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 08:06 schreef Loekie1 het volgende:
Onontdekt vakantieland:

Armenië, officieel Republiek Armenië, is een onbekend en onbemind land. Het ligt in de Zuidelijke Kakasus, volledig verwijderd van zee. Geografisch gezien zou Armenië tot Azië behoren, maar de Armeniërs zelf rekenen het land tot Europa.

Als vakantiebestemming is het verre van populair. Jammer, want het is een schitterend land met een bijzonder vriendelijke bevolking. Van groene, beboste bergen en kloven tot bloemenvelden, grasvlaktes en vulkanen. Van nomadische dorpjes en imposante kloosters tot aan de hoofdstad Jerevan met zijn moderne kunst.

Jerevan is niet alleen de hoofdstad van Armenië, het is ook nog eens een van de oudste steden ter wereld. Je kijkt vanuit de hoofdstad op Ararat, een uitgedoofde vulkaan op grondgebied van Turkije en nog altijd de nationale trots van Armenië. Jerevan is een belangrijk economisch en cultureel centrum. Je vindt er musea, theaters, uitgaansgelegenheden, orthodoxe kerken en diverse restaurants. Het standbeeld Moeder van Armenië kijkt uit over de stad.

Net buiten Jerevan staat de hellenistische zonnetempel van Garni en in Khndzoresk vind je indrukwekkende grotten. Ga ook zeker naar het stadje Halidzor met de langste kabelbaan ter wereld. Over een afstand van 5,7 kilometer ben je in 11 minuten tijd bij het adembenemende Tatev klooster. Het klooster staat op een plateau op de rand van een kloof en biedt een schitterend uitzicht. Met name hier in het noorden van Armenië wordt veel geïnvesteerd in het toerisme. De voormalige sovjet-resorts zijn vervangen door moderne hotels en kloosters en kerken worden gerestaureerd.

Armenië is groen. Beboste bergen, uitgestrekte grasvelden en vrolijk gekleurde bloemenweides zijn typerend voor het Armeense landschap. De vele kloosters en kerken komen in deze mooie omgeving nog beter tot hun recht. Vlakbij de hoofdstad Yerevan ligt het Sevanmeer. Een prachtig bergmeer met aan de oever het Armeense klooster Sevanavank. De Araks, Debed en Hrazdan zijn de grootste, snelstromende rivieren van Armenië.

Armenië is de oudste christelijke staat ter wereld. Het grootste deel van de Armenen is lid van de Armeens-apostolische kerk. De bevolking staat bekend als warm, gastvrij en vrijgevig. Ze beschouwen jou, als toerist, als een geschenk van God.

De Armenen hebben hun eigen taal met eigen alfabet.
https://www.anwb.nl/vakantie/armenie

Langste kabelbaan ter wereld!
Klinkt vreselijk! Naar deze hel sturen wij die arme kinders? Wat voor beesten zijn we wel niet?! Waarom halen we niet alle Armenen naar Nederland? Lees dan wat voor verdoemde plek dat Armenië is! Waarom heeft de VN nog niet ingegrepen in dat hellevuur daar?!
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_181699590
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 09:54 schreef theunderdog het volgende:
Dit onderwerp zorgt bij mij voor een heel dubbel gevoel. Enerzijds ben ik van mening dat het een schande is dat mensen (kinderen in dit geval) moeten onderduiken uit angst voor een overheid (doet je denken aan bruine tijden), maar aan de andere kant: als wij deze kinderen niet zouden straffen voor het rekken van de moeder en advocaten, dan zou dat wel eens een aanzuigende werking kunnen hebben. Verder zie ik ook niet goed wat deze situatie anders maakt dan andere immigranten die zijn uitgezet. Dus het uitzonderingenpositie gaat hier strafrechtelijk ook niet op.
De kinderen worden dan ook niet gestraft volgens het strafrecht maar hen wordt al circa 10 jaar het verblijfsrecht in Nederland ontzegt waaraan nu hoogst waarschijnlijk uitvoering wordt gegeven. De kinderen zijn vooral slachtoffer van het tijdrekken van de moeder en asieladvocatuur. Ook zij dienen zich af te vragen of eindeloos doorprocederen het belang van kinderen schaadt en dat mee te nemen in hun overwegingen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181699746
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 10:07 schreef Digi2 het volgende:

[..]

De kinderen worden dan ook niet gestraft volgens het strafrecht maar hen wordt al circa 10 jaar het verblijfsrecht in Nederland ontzegt waaraan nu hoogst waarschijnlijk uitvoering wordt gegeven. De kinderen zijn vooral slachtoffer van het tijdrekken van de moeder en asieladvocatuur. Ook zij dienen zich af te vragen of eindeloos doorprocederen het belang van kinderen schaadt en dat mee te nemen in hun overwegingen.
Dat zeg ik
pi_181699950
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 09:54 schreef theunderdog het volgende:
Dit onderwerp zorgt bij mij voor een heel dubbel gevoel. Enerzijds ben ik van mening dat het een schande is dat mensen (kinderen in dit geval) moeten onderduiken uit angst voor een overheid (doet je denken aan bruine tijden), maar aan de andere kant: als wij deze kinderen niet zouden straffen voor het rekken van de moeder en advocaten, dan zou dat wel eens een aanzuigende werking kunnen hebben. Verder zie ik ook niet goed wat deze situatie anders maakt dan andere immigranten die zijn uitgezet. Dus het uitzonderingenpositie gaat hier strafrechtelijk ook niet op.
Ga je nou serieus dit hele jarenlange circus van verstoppertje spelen van / door de kinderen geregisseerd door de moeder en de "helpers" eromheen vergelijken met de Jodenvervolging?
pi_181699970
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 10:27 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Ga je nou serieus dit hele jarenlange circus van verstoppertje spelen van / door de kinderen geregisseerd door de moeder en de "helpers" eromheen vergelijken met de Jodenvervolging?
Gevolg is: uitzetting. Deze kinderen zijn daarvoor op de vlucht.
pi_181699986
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 10:28 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Gevolg is: uitzetting. Deze kinderen zijn daarvoor op de vlucht.
Ze zijn helemaal niet op de vlucht?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_181700057
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 10:29 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ze zijn helemaal niet op de vlucht?
Ze waren ondergedoken. Dus ja, wel degelijk
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 5 september 2018 @ 10:34:28 #248
74056 crew  ToT
pi_181700065
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 09:40 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Er werd tijdens de uitzending gesproken over een opiniepeiling waarbij iets meer dan de helft voor het doorzetten van uitzetting zegt te zijn. Van gebruik van de discretionaire bevoegdheid lijkt een sterke aanzuigende werking uit te gaan en het kabinet blijkt van zins het daarom te willen terugdringen. Er zouden nog circa 400 van vergelijkbare gevallen spelen. Verschillende uitspraken gisteren op het journaal van politici t.a.v. de zaak wezen er al op.

[..]

Diezelfde aanzuigende werking waarvoor er hier in dit topic bewijs gevraagd wordt, waar dus blijkbaar door sommigen aan getwijfeld wordt? :P

Tja het is ook niet meer dan logisch; breeduit in alle media dit op de voet volgen en als dan de einduitslag zou zijn dat al hun moeite beloond wordt met een Nederlands paspoort en dat nieuws gaat dan de wereld rond, dan komen echt wel meer mensen deze kant op.
pi_181700077
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 10:27 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Ga je nou serieus dit hele jarenlange circus van verstoppertje spelen van / door de kinderen geregisseerd door de moeder en de "helpers" eromheen vergelijken met de Jodenvervolging?
Wauw, inderdaad. 8)7
pi_181700127
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 10:33 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ze waren ondergedoken. Dus ja, wel degelijk
Sleutelwoord: waren.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_181700154
quote:
2s.gif Op woensdag 5 september 2018 10:34 schreef ToT het volgende:

[..]

Diezelfde aanzuigende werking waarvoor er hier in dit topic bewijs gevraagd wordt, waar dus blijkbaar door sommigen aan getwijfeld wordt? :P

Tja het is ook niet meer dan logisch; breeduit in alle media dit op de voet volgen en als dan de einduitslag zou zijn dat al hun moeite beloond wordt met een Nederlands paspoort en dat nieuws gaat dan de wereld rond, dan komen echt wel meer mensen deze kant op.
Die werking lijkt er wel degelijk te zijn volgens Defence for Children zelf, volgens hen zijn er nog circa 400 vergelijkbare gevallen. Het kabinet lijkt daarom van zins die aanzuigende werking terug te dringen door het gebruik van de discretionaire bevoegdheid te beperken.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 5 september 2018 @ 10:40:38 #252
74056 crew  ToT
pi_181700176
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 10:33 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ze waren ondergedoken. Dus ja, wel degelijk
Serieus; ze hebben geen recht om hier te blijven en moeten gewoon terug naar eigen land.
Dat willen ze niet en daarom verstopten ze zich (op aanraden van moeders en allerlei advocaten en activisten e.d.) terwijl moeders deed alsof ze daar in een hel terecht komen en niet voor hen kan zorgen, maar nu ze echt weg moeten, kan ze ineens van alles regelen om hen toch in een gespreid bedje te laten belanden.

:o Mijn hemel, je hebt gelijk! Precies de Jodenvervolging idd! We mogen wel oppassen dat de verbrandingsovens net weer opgestart gaan worden! :o


Ik ben wel blij dat je beide kanten van het verhaal kunt zien, maar echt; Godwins voor deze situatie? :N
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 5 september 2018 @ 10:41:16 #253
74056 crew  ToT
pi_181700187
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 10:39 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Die werking lijkt er wel degelijk te zijn volgens Defence for Children zelf, volgens hen zijn er nog circa 400 vergelijkbare gevallen. Het kabinet lijkt daarom van zins die aanzuigende werking terug te dringen door het gebruik van de discretionaire bevoegdheid te beperken.
^O^ Top!

Ik hoop dat Re dit ook leest! :Y
pi_181700201
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 10:33 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ze waren ondergedoken. Dus ja, wel degelijk
Dus iedereen die onderduikt voor de overheid wordt behandeld als de Joden in de oorlog? :') .

Dit mogen dan kinderen zijn, ze maken illegaal en tegen de wet in gebruik van Nederlands grondgebied. Deze onrechtmatigheid moet rechtgezet worden. En dan is de sterke arm der wet gerechtvaardigd.
pi_181700205
De discretionaire bevoegdheid van de minister is prima en moet ook blijven voor de schrijnende gevallen, maar dat moet natuurlijk geen gemeengoed worden. Het kan en mag niet zo zijn dat men hierop gaat hopen of zelfs rekenen. Als het gemeengoed wordt, kunnen we dat beter tot wet maken. Maar ik heb het idee dat daar geen meerderheid voor te vinden is.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 5 september 2018 @ 10:44:02 #256
74056 crew  ToT
pi_181700234
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 10:42 schreef spijkerbroek het volgende:
De discretionaire bevoegdheid van de minister is prima en moet ook blijven voor de schrijnende gevallen, maar dat moet natuurlijk geen gemeengoed worden. Het kan en mag niet zo zijn dat men hierop gaat hopen of zelfs rekenen. Als het gemeengoed wordt, kunnen we dat beter tot wet maken. Maar ik heb het idee dat daar geen meerderheid voor te vinden is.
En zeker als het overal in de media onder de loep ligt. Hoe meer uitzonderingsgevallen er in het nieuws komt na jarenlang gedoe, hoe meer men gaat denken dat stug volhouden, tegenwerken en frustreren loont.
  woensdag 5 september 2018 @ 10:49:42 #257
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_181700325
quote:
2s.gif Op woensdag 5 september 2018 10:41 schreef ToT het volgende:

[..]

^O^ Top!

Ik hoop dat Re dit ook leest! :Y
Als zijn oogkleppen niet in de weg zitten.
pi_181700365
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 10:42 schreef spijkerbroek het volgende:
De discretionaire bevoegdheid van de minister is prima en moet ook blijven voor de schrijnende gevallen, maar dat moet natuurlijk geen gemeengoed worden. Het kan en mag niet zo zijn dat men hierop gaat hopen of zelfs rekenen. Als het gemeengoed wordt, kunnen we dat beter tot wet maken. Maar ik heb het idee dat daar geen meerderheid voor te vinden is.
Eens, er is al een kinderpardon wet. Voorwaarde is wel dat migrant mee heeft gewerkt aan terugkeer. Daar is in de huidige gevallen vaak geen sprake van. Onder een ruimer kinderpardon zouden deze kinderen waarschijnlijk evenmin vallen omdat leugen en bedrog eigenlijk altijd uitsluitingsgronden zijn binnen de wetgeving.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 5 september 2018 @ 10:54:38 #259
74056 crew  ToT
pi_181700397
Maar goed, ik blijf het wel grappig vinden dat sommige mensen vanuit het niets ineens reageren in berichten over dit onderwerp en dan lopen te janken van de "vreselijke rechts-extremistische opvattingen hier" of iets dergelijks, terwijl ze niks weten over hoe de vork nou echt in de steel zit en dat het veel toneelspelerij is, met name van die moeder die alles wat hun situatie kon verbeteren lange tijd zit tegen te houden om maar zo zielig en hulpeloos mogelijk over te komen.
pi_181700441
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 10:42 schreef spijkerbroek het volgende:
De discretionaire bevoegdheid van de minister is prima en moet ook blijven voor de schrijnende gevallen, maar dat moet natuurlijk geen gemeengoed worden. Het kan en mag niet zo zijn dat men hierop gaat hopen of zelfs rekenen. Als het gemeengoed wordt, kunnen we dat beter tot wet maken. Maar ik heb het idee dat daar geen meerderheid voor te vinden is.
Het gekke is: het Kinderpardon is (ook) geen gemeengoed, de laatste jaren is een aanvraag voor een verblijfsvergunning op die grond slechts in een zeer beperkt aantal gevallen toegewezen. In veel gevallen is de aanvraag afgewezen, waarbij het meewerkcriterium werd tegengeworpen.

Toch blijkt nog altijd dat asielzoekers hier op hopen of zelfs rekenen. Ondanks dat de kans dat het wordt toegewezen enorm klein is. Waarom dat zo is, weet ik niet. Misschien geven hun advocaten hen hoop.

Mogelijk werkt dat hetzelfde voor de discretionaire bevoegdheid; ondanks dat de kans op succes niet zo groot is, blijft men er op hopen of soms misschien zelfs rekenen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Physsic op 05-09-2018 11:13:25 ]
pi_181700689
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 10:57 schreef Physsic het volgende:

[..]

Mogelijk werkt dat hetzelfde voor de discretionaire bevoegdheid; ondanks dat de kans op succes niet zo groot is, blijft men er op hope of soms misschien zelfs rekenen.
Uit de reacties van betrokken politici gisteren op het journaal lijkt dat de reden te zijn waarom het kabinet het gebruik van de discretionaire bevoegdheid verder wil beperken. De kosten van eindeloos doorprocederen zijn enorm voor de overheid en het levert schade aan kinderen op. Het dichtspijkeren van de wetgeving ertegen zoals het onder het strafrecht brengen van illegaliteit acht men blijkbaar niet wenselijk vanwege de (nog) geringe omvang van de problematiek. Reden genoeg om er geen voeding aan te geven naar mijn idee en het recht zijn beloop te laten. Hierbij valt nog op te merken dat de VVD voorstander was van het strafbaar stellen van illegaliteit. Mijn ernstige vermoeden is dat men dat heeft laten vallen tijdens de formatie-onderhandelingen in ruil voor het laten vallen van de eis het kinderpardon te verruimen, iets wat de CU graag wilde en dus ook niet in het regeerakkoord terechtkwam.

[ Bericht 1% gewijzigd door Digi2 op 05-09-2018 12:17:59 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181702249
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 10:57 schreef Physsic het volgende:

[..]

Toch blijkt nog altijd dat asielzoekers hier op hopen of zelfs rekenen. Ondanks dat de kans dat het wordt toegewezen enorm klein is. Waarom dat zo is, weet ik niet. Misschien geven hun advocaten hen hoop.
Circa 1% van de migranten zal vanwege een psychische aandoening zoals egocentrisme of NPS geen genoegen nemen met een oordeel dat niet overeenkomt met hun wens. Omdat het onderdeel van de aandoening is het zelf te ontkennen wordt de aandoening niet gebruikt als grond voor verblijf. Naar mijn idee een groot voordeel omdat dit op termijn uiterst schadelijke personen kunnen zijn voor hun directe omgeving. Het hoeft dus niet te liggen aan de advocaten die hen hoop zouden geven.

[ Bericht 1% gewijzigd door Digi2 op 05-09-2018 12:45:59 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  woensdag 5 september 2018 @ 12:49:42 #263
3542 Gia
User under construction
pi_181702429
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 10:33 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ze waren ondergedoken. Dus ja, wel degelijk
Ze duiken onder, omdat ze zich willen onttrekken aan een maatregel van de overheid.
Vind jij het dan ook terecht als een man als Jos B. zou ontsnappen en onderduiken om niet voor de rechter te hoeven verschijnen?

We hebben een overheid die wetten en regels stelt waar de bevolking zich aan moet houden. Het moet toch niet zo zijn dat iedereen die zich ergens aan wil onttrekken dan maar moet onderduiken. En dat dan vergelijken met de jodenvervolging???
pi_181702569
De vergelijking met jodenvervolging gaat nogal mank naar mijn opvatting omdat het hier niet om vervolging gaat op grond van ras of religie en bovendien is Armenië geen concentratiekamp. Je zou dan evengoed onderduikende criminelen kunnen associëren met de jodenvervolging.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  woensdag 5 september 2018 @ 15:52:27 #265
262 Re
Kiss & Swallow
pi_181706097
quote:
2s.gif Op woensdag 5 september 2018 10:41 schreef ToT het volgende:

[..]

^O^ Top!

Ik hoop dat Re dit ook leest! :Y
gelezen :)… en geacepteerd als argument :)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 5 september 2018 @ 15:53:15 #266
74056 crew  ToT
pi_181706115
quote:
3s.gif Op woensdag 5 september 2018 15:52 schreef Re het volgende:

[..]

gelezen :)… en geacepteerd als argument :)
^O^
  woensdag 5 september 2018 @ 15:54:31 #267
262 Re
Kiss & Swallow
pi_181706141
al heb ik daar wel wat opmerkingen bij :6 ;)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 5 september 2018 @ 15:57:50 #268
74056 crew  ToT
pi_181706211
quote:
6s.gif Op woensdag 5 september 2018 15:54 schreef Re het volgende:
al heb ik daar wel wat opmerkingen bij :6 ;)
_O- Het zal ook weer niet!

Vertel! :P
  woensdag 5 september 2018 @ 16:54:53 #269
262 Re
Kiss & Swallow
pi_181707425
quote:
2s.gif Op woensdag 5 september 2018 15:57 schreef ToT het volgende:

[..]

_O- Het zal ook weer niet!

Vertel! :P
400 kinderen vind ik persoonlijk niet zoveel, wat me niet duidelijk wordt is hoeveel van die 400 daadwerkelijk hierheen waren gekomen omdat men weet dat de procedure 10 jaar kan duren
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 5 september 2018 @ 17:00:34 #270
74056 crew  ToT
pi_181707578
quote:
3s.gif Op woensdag 5 september 2018 16:54 schreef Re het volgende:

[..]

400 kinderen vind ik persoonlijk niet zoveel, wat me niet duidelijk wordt is hoeveel van die 400 daadwerkelijk hierheen waren gekomen omdat men weet dat de procedure 10 jaar kan duren
Ik neem aan dat dit om 400 specifieke gevallen gaat waar de link aantoonbaar te leggen valt. Hoe komen ze anders op zo'n exact (en klein) getal?
Maar nieuws als dit verspreidt zich uiteraard razendsnel en de effecten daarvan kun je uiteraard zoals je zelf ook heus wel weet niet zomaar 1 op 1 op papier uitstippelen van dat Fatima en Ahmed om die specifieke reden op dit moment hier naar toe aan het afreizen zouden zijn als deze koters alsnog hadden mogen blijven, en dat Amira en Mohammed over 2 jaar diezelfde keuze gaan maken als ze dit nieuws een keertje via vrienden en familie op Youtube bekijken met de ondertitelingfunctie.

En nee; dit zal ook heus niet de ENIGE reden zijn waarom ze zouden beslissen om hier naar toe te komen, maar het kan wel meetellen in hun keuze, ÉN om als ze eenmaal hier zijn, ÓÓK de boel hopeloos te gaan frustreren en processen aan te spannen om hier te kunnen blijven, met hun kinderen als joker ingezet. Dat moet je allemaal gewoon helemaal niet willen!

pi_181707695
quote:
3s.gif Op woensdag 5 september 2018 16:54 schreef Re het volgende:

[..]

400 kinderen vind ik persoonlijk niet zoveel, wat me niet duidelijk wordt is hoeveel van die 400 daadwerkelijk hierheen waren gekomen omdat men weet dat de procedure 10 jaar kan duren
Ik had zelf dan ook gesteld dat het probleem (nog) beperkt is. Om de mogelijkheid van discretionaire bevoegdheid open te houden moeten betrokkenen echter discretie betrachten, juist vanwege het voorkomen van precedentwerking of aanzuigende werking. De moeder en de asieladvocatuur hebben dat echter niet betracht in dit geval. Indien er wezenlijk veranderde omstandigheden optreden sinds de uitspraak van de RvS zou nu nog gebruik van de discretionaire bevoegdheid kunnen worden gemaakt zonder het idee van de rechtsstaat geweld aan te doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 05-09-2018 17:12:26 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181708033
quote:
2s.gif Op woensdag 5 september 2018 17:00 schreef ToT het volgende:

[..]

Ik neem aan dat dit om 400 specifieke gevallen gaat waar de link aantoonbaar te leggen valt. Hoe komen ze anders op zo'n exact (en klein) getal?
quote:
Defence for Children, de organisatie die de kinderen bijstaat, schat het aantal „gewortelde kinderen” op zo’n 400.
Een schatting en bovendien nogal een vaag begrip..
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 5 september 2018 @ 17:24:02 #273
74056 crew  ToT
pi_181708065
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 17:22 schreef Physsic het volgende:

[..]

[..]

Een schatting en bovendien nogal een vaag begrip..
Gewortelde kinderen, dus die al hier wonen?
Dat lijkt me niet onder die aanzuigende werking vallen, maar wel dat ze dezelfde trucjes zouden kunnen gaan toepassen idd.

Aanzuigend komt meer over als dat mensen naar Nederland toe komen nadat ze hiervan gehoord hebben. :)
pi_181708095
Altijd zielig lopen doen over kinderen. :')

Om vervolgens als ze volwassen zijn als loonslaaf gebruiken. :')

Kinderen maken. :')

Neuken zonder condoom. :')

In het buitenland vertoefen. :')

Schijt hebben aan die land zijn regels. :')

Protesteren. :')
pi_181708152
quote:
2s.gif Op woensdag 5 september 2018 17:24 schreef ToT het volgende:

[..]

Aanzuigend komt meer over als dat mensen naar Nederland toe komen nadat ze hiervan gehoord hebben. :)
Niet alleen dat want ook migranten waarvan het asielverzoek al is afgewezen en die zich nog in Nederland bevinden zouden eerder de overweging kunnen maken maar niet mee te werken aan uitzetting en eindeloos door te procederen o.a. ten koste van hun kinderen en de belastingbetaler. Stel je voor 400x een miljoen aan proceskosten etc. is al 400 miljoen. Wel een uiterste aanname maar het toont wel aan hoe snel zoiets uit de klauwen loopt.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181708221
quote:
2s.gif Op woensdag 5 september 2018 17:24 schreef ToT het volgende:

[..]

Gewortelde kinderen, dus die al hier wonen?
Dat lijkt me niet onder die aanzuigende werking vallen, maar wel dat ze dezelfde trucjes zouden kunnen gaan toepassen idd.

Aanzuigend komt meer over als dat mensen naar Nederland toe komen nadat ze hiervan gehoord hebben. :)
Snap ik, maar die 400 kinderen gaat dus over kinderen die hier al enige tijd verblijven en waarvan DfC meent dat ze in een vergelijkbare situatie zitten als Howick en Lili.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 5 september 2018 @ 17:32:35 #277
74056 crew  ToT
pi_181708253
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 17:27 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Niet alleen dat want ook migranten waarvan het asielverzoek al is afgewezen en die zich nog in Nederland bevinden zouden eerder de overweging kunnen maken maar niet mee te werken aan uitzetting en eindeloos door te procederen o.a. ten koste van hun kinderen en de belastingbetaler.
Stel je voor 400x een miljoen aan proceskosten etc. is al 400 miljoen. Wel een uiterste aanname maar het toont wel aan hoe snel zoiets uit de klauwen loopt.
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 17:31 schreef Physsic het volgende:

[..]

Snap ik, maar die 400 kinderen gaat dus over kinderen die hier al enige tijd verblijven en waarvan DfC meent dat ze in een vergelijkbare situatie zitten als Howick en Lili.
Helder.

Hoe dan ook en hoe je het wil formuleren; ze willen geen precedentwerking wat andere mensen op dezelfde ideeën zouden kunnen brengen en die ineens eisen zouden kunnen stellen omdat deze mensen hun zin wel zouden krijgen; dan zouden die anderen dus automatisch ook allemaal hun zin moeten krijgen. :)
pi_181708641
quote:
2s.gif Op woensdag 5 september 2018 17:32 schreef ToT het volgende:

[..]

[..]

dan zouden die anderen dus automatisch ook allemaal hun zin moeten krijgen. :)
Dat is ook waarom discretionaire bevoegdheid op gespannen voet staat met het beginsel van rechtsgelijkheid binnen een rechtsstaat. Het is mijnsinziens dan ook terecht dat er behoedzaam mee wordt omgegaan want anders verruil je de rechtsstaat voor willekeur.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181708996
Iemand al gedacht aan een scenario waarbij de moeder zelfmoord pleegt?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 5 september 2018 @ 18:09:45 #280
74056 crew  ToT
pi_181709039
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 18:08 schreef Digi2 het volgende:
Iemand al gedacht aan een scenario waarbij de moeder zelfmoord pleegt?
:N Daar is ze echt te eigenwijs voor.
pi_181709211
quote:
2s.gif Op woensdag 5 september 2018 18:09 schreef ToT het volgende:

[..]

:N Daar is ze echt te eigenwijs voor.
Hopelijk wel :Y Het zou er hoogst waarschijnlijk toe leiden dat de kinderen mogen blijven of terugkeren naar Nederland. Het zou bovendien kunnen leiden tot een debat t.a.v. het huidige kinderpardon in de 2e kamer.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 5 september 2018 @ 18:18:45 #282
74056 crew  ToT
pi_181709231
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 18:17 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Hopelijk wel :Y Het zou er hoogst waarschijnlijk toe leiden dat de kinderen mogen blijven of terugkeren naar Nederland. Het zou bovendien kunnen leiden tot een debat t.a.v. het huidige kinderpardon in de 2e kamer.
Het ziet er sowieso niet naar uit dat ze het zou doen, aangezien ze nu ineens dus WEL allerlei soorten hulp begint te accepteren.
pi_181709379
quote:
2s.gif Op woensdag 5 september 2018 18:18 schreef ToT het volgende:

[..]

Het ziet er sowieso niet naar uit dat ze het zou doen, aangezien ze nu ineens dus WEL allerlei soorten hulp begint te accepteren.
Laat ik het er maar op houden dat het een onwaarschijnlijk doomscenario is.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  woensdag 5 september 2018 @ 19:02:12 #284
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_181710478
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 18:08 schreef Digi2 het volgende:
Iemand al gedacht aan een scenario waarbij de moeder zelfmoord pleegt?
Dat zou betekenen dat ze écht niet goed bij haar hoofd is. Dat gaat een normaal mens haar kinderen toch niet aan doen ? Zo gek is ze vast niet... hoop ik...
Een met opzet mislukte poging zou nog kunnen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_181711011
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 23:12 schreef Gia het volgende:

[..]

Als je als moeder in Nederland woont en je kinderen worden het land uitgeschopt, dan begrijp ik je.

Maar hier worden de kinderen niet uit het eigen land, moederland, waar moeder woont, geschopt, maar zijn ze in een ander land, waar ze niet thuishoren.

Het land uitschoppen is hier een foute term. Naar huis sturen, klinkt iets beter en dekt de lading.
Mijn god vrouw, heb jij je verstand wel. Die kinderen zijn zo goed als Nederlander en ze beheersen de Nederlandse taal beter dan Nederlanders met een taal achterstand. Natuurlijk stuur je die kinderen niet naar huis. Nederland is hun thuis. Dus in zekere zin worden deze kinderen wel degelijk hun land uit getrapt. Naar een land waar ze helemaal niks mee hebben. Heb je überhaupt wel empathisch vermogen om te kunnen begrijpen dat wanneer je hier 10 van de 12 jaar hebt gewoond je compleet kansloos zou zijn met 2 jaar Armeens ervaring. Ik ben geboren in Friesland, daar heb ik gewoond van mijn geboorte tot mijn 4e jaar. En ik begrijp deze kinderen meteen, want ook ik heb echt niks!!! met mijn geboorteplaats. Ik spreek de taal niet, ik ken hun cultuur niet en ze zouden mij behandelen als een vreemde. Ik ben niet van hun net zoals deze kinderen nooit van Armenië zal zijn. De kinderen zijn vreemd en ongewenst door de Armeense samenleving dat kan ik je nu al vertellen.
pi_181711101
Als ik de moeder was, dan had ik allang een leuke Hollandse kerel gezocht om mee te trouwen. Even de inburgeringsprocedure doorlopen en het probleem is zo opgelost.

ps. het hoeft niet eens een schijnhuwelijk te zijn, want er lopen genoeg leuke mannen rond hier in Nederland, en voor zover ik begrijp is de moeder nog steeds single.
pi_181711242
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 19:02 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dat zou betekenen dat ze écht niet goed bij haar hoofd is.
Zou je dat ook van je eigen moeder zeggen, of volgt er dan vooral ongeloof en een zoektocht naar begrip?
pi_181711342
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 19:20 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Mijn god vrouw, heb jij je verstand wel. Die kinderen zijn zo goed als Nederlander en ze beheersen de Nederlandse taal beter dan Nederlanders met een taal achterstand. Natuurlijk stuur je die kinderen niet naar huis. Nederland is hun thuis. Dus in zekere zin worden deze kinderen wel degelijk hun land uit getrapt. Naar een land waar ze helemaal niks mee hebben. Heb je überhaupt wel empathisch vermogen om te kunnen begrijpen dat wanneer je hier 10 van de 12 jaar hebt gewoond je compleet kansloos zou zijn met 2 jaar Armeens ervaring. Ik ben geboren in Friesland, daar heb ik gewoond van mijn geboorte tot mijn 4e jaar. En ik begrijp deze kinderen meteen, want ook ik heb echt niks!!! met mijn geboorteplaats. Ik spreek de taal niet, ik ken hun cultuur niet en ze zouden mij behandelen als een vreemde. Ik ben niet van hun net zoals deze kinderen nooit van Armenië zal zijn. De kinderen zijn vreemd en ongewenst door de Armeense samenleving dat kan ik je nu al vertellen.
In een gemiddelde aflevering van “Ik Vertrek” zijn ook enige kinderen die in een vreemd land komen waar ze niks mee hebben, waar ze als vreemde worden behandeld en de taal niet spreken. Deze kinderen moeten daarheen omdat hun ouders dat willen, en ja daar zitten ook kinderen van 8 tot 15 tussen.

Infeite lopen die tegen dezelfde problemen aan. En ook daar zijn kinderen soms dood ongelukkig. En nee niet helemaal 1 op 1 te vergelijken omdat die kinderen hier wel een leuke jeugd gehad hebben. Maar ja, dat die 2 kinderen geen leuke jeugd hebben met een dozijn verhuizingen en basisscholen ligt toch echt aan de moeder
pi_181711533
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 19:34 schreef alopio het volgende:

[..]

In een gemiddelde aflevering van “Ik Vertrek” zijn ook enige kinderen die in een vreemd land komen waar ze niks mee hebben, waar ze als vreemde worden behandeld en de taal niet spreken. Deze kinderen moeten daarheen omdat hun ouders dat willen, en ja daar zitten ook kinderen van 8 tot 15 tussen.

Infeite lopen die tegen dezelfde problemen aan. En ook daar zijn kinderen soms dood ongelukkig. En nee niet helemaal 1 op 1 te vergelijken omdat die kinderen hier wel een leuke jeugd gehad hebben. Maar ja, dat die 2 kinderen geen leuke jeugd hebben met een dozijn verhuizingen en basisscholen ligt toch echt aan de moeder
Dus, door een schuldige aan te wijzen voor de komende ellende is dit allemaal ineens in kan en kruiken?

Zoiets kun je ook naar misbruik trekken. Oh, jammer van alle ellende maar de schuld ligt bij de dader. Succes met de ellende.
pi_181711534
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 19:20 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Mijn god vrouw, heb jij je verstand wel. Die kinderen zijn zo goed als Nederlander en ze beheersen de Nederlandse taal beter dan Nederlanders met een taal achterstand. Natuurlijk stuur je die kinderen niet naar huis. Nederland is hun thuis. Dus in zekere zin worden deze kinderen wel degelijk hun land uit getrapt. Naar een land waar ze helemaal niks mee hebben. Heb je überhaupt wel empathisch vermogen om te kunnen begrijpen dat wanneer je hier 10 van de 12 jaar hebt gewoond je compleet kansloos zou zijn met 2 jaar Armeens ervaring. Ik ben geboren in Friesland, daar heb ik gewoond van mijn geboorte tot mijn 4e jaar. En ik begrijp deze kinderen meteen, want ook ik heb echt niks!!! met mijn geboorteplaats. Ik spreek de taal niet, ik ken hun cultuur niet en ze zouden mij behandelen als een vreemde. Ik ben niet van hun net zoals deze kinderen nooit van Armenië zal zijn. De kinderen zijn vreemd en ongewenst door de Armeense samenleving dat kan ik je nu al vertellen.
Je bent een slapzak die niet met zijn verstand kan denken maar alleen met emotie. Het Nederlanderschap wordt verkregen op basis van objectieve criteria, opgenomen in de wet. Niet door vage criteria als dat ze de taal een beetje spreken, al 'lang' wonen in Nederland en voelen zich Nederlander, voelen zich niet thuis in het land van hun STAATSBURGERSCHAP en weet ik veel welke drogredenen je nog mee komt aanzetten.

Dit soort slappe, domme en op de onderbuik gebaseerde emotiepolitiek is een gevaar voor de rechtsstaat. Je hebt geen idee waar je het over hebt.
pi_181711629
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 19:24 schreef MakkieR het volgende:
en voor zover ik begrijp is de moeder nog steeds single.
Dat mag gezien wat er van haar reeds bekend is weinig verbazing wekken. Je moet wel erg kutjedol zijn om daar op te vallen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181711719
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 19:42 schreef Confetti het volgende:

[..]

Je bent een slapzak die niet met zijn verstand kan denken maar alleen met emotie. Het Nederlanderschap wordt verkregen op basis van objectieve criteria, opgenomen in de wet. Niet door vage criteria als dat ze de taal een beetje spreken, al 'lang' wonen in Nederland en voelen zich Nederlander, voelen zich niet thuis in het land van hun STAATSBURGERSCHAP en weet ik veel welke drogredenen je nog mee komt aanzetten.

Dit soort slappe, domme en op de onderbuik gebaseerde emotiepolitiek is een gevaar voor de rechtsstaat. Je hebt geen idee waar je het over hebt.
Rechters en advocaten houden zich niet alleen bezig met kille wetgeving maar kijken ook naar bepaalde omstandigheden. Vaak kan een wet later ook op de schop genomen worden omdat pijnlijke voorbeelden zijn behandeld; of een Nederlandse wet kan worden overruled door Europese wetgeving. Dit soort zaken gaan niet over een nacht ijs.
pi_181711949
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 19:48 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Rechters en advocaten houden zich niet alleen bezig met kille wetgevig maar kijken ook naar bepaalde omstandigheden. Vaak kan een wet later ook op de schop genomen worden omdat pijnlijke voorbeelden zijn behandeld; of een Nederlandse wet kan worden overruled door Europese wetgeving. Dit soort zaken gaan niet over een nacht ijs.
Nee inderdaad. Al honderd rechters en ambtenaren hebben er naar gekeken en ook de bijzondere omstandigheden van het geval meegenomen. Nee, nee en nog eens nee hebben al die vakmensen gezegd. Maar figuren hier, die niks weten van het vreemdelingenrecht denken het beter te weten. Denken te weten dat dit een 'schrijnend' geval is. Alsof ze ieder dossier die langskomt inzien.

Men heeft geen idee van wat voor schrijnende gevallen er voorbijkomen in het vreemdelingenrecht.
pi_181712214
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 19:42 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Zoiets kun je ook naar misbruik trekken. Oh, jammer van alle ellende maar de schuld ligt bij de dader. Succes met de ellende.
Het belangrijkste lijkt het me nog meer misbruik te beperken en dus de rechtsgang te volgen.

Trolley problem

Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181712543
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 19:24 schreef MakkieR het volgende:
Als ik de moeder was, dan had ik allang een leuke Hollandse kerel gezocht om mee te trouwen. Even de inburgeringsprocedure doorlopen en het probleem is zo opgelost.

ps. het hoeft niet eens een schijnhuwelijk te zijn, want er lopen genoeg leuke mannen rond hier in Nederland, en voor zover ik begrijp is de moeder nog steeds single.
Wat let je om met haar in contact te treden?
pi_181712892
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 19:24 schreef MakkieR het volgende:
Als ik de moeder was, dan had ik allang een leuke Hollandse kerel gezocht om mee te trouwen. Even de inburgeringsprocedure doorlopen en het probleem is zo opgelost.

ps. het hoeft niet eens een schijnhuwelijk te zijn, want er lopen genoeg leuke mannen rond hier in Nederland, en voor zover ik begrijp is de moeder nog steeds single.
Ik weet niet of dat wel zo makkelijk is als de kinderen niet van beide zijn en dus niet (ook) de NL nationaliteit dragen. Lijkt me dat hij dan maar in Armenie moet gaan wonen.
  woensdag 5 september 2018 @ 20:40:33 #297
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181713045
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 18:08 schreef Digi2 het volgende:
Iemand al gedacht aan een scenario waarbij de moeder zelfmoord pleegt?
Ik niet.

Iemand al gedacht aan een scenario waarbij de moeder zich als postorderbruid weet te koppelen aan een Nederlander?
  woensdag 5 september 2018 @ 20:41:00 #298
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_181713061
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 19:30 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Zou je dat ook van je eigen moeder zeggen, of volgt er dan vooral ongeloof en een zoektocht naar begrip?
Heb jij ff pech : mijn moeder dreigde met zelfmoord tijdens een huwelijkscrisis. Ik was ongeveer 13 jr. Dat wil je als kind niet meemaken hoor. Mijn conclusie is dus als een moeder zo iets doet.... Dan is ze echt niet goed bij haar hoofd. Dat doe je namelijk als weldenkend mens je kinderen niet aan. :N
Nee verwacht van mij dus geen compassie met dat mens, als ze echt zoiets gaat doen, is ze volgens mij t doodschoppen niet waard. :P
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_181713081
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 20:40 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Iemand al gedacht aan een scenario waarbij de moeder zich als postorderbruid weet te koppelen aan een Nederlander?
Ik heb hier al iemand met mogelijke belangstelling zien posten in dit Topic :Y
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181713428
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 20:41 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Heb jij ff pech : mijn moeder dreigde met zelfmoord tijdens een huwelijkscrisis. Ik was ongeveer 13 jr. Dat wil je als kind niet meemaken hoor. Mijn conclusie is dus als een moeder zo iets doet.... Dan is ze echt niet goed bij haar hoofd. Dat doe je namelijk als weldenkend mens je kinderen niet aan. :N
Nee verwacht van mij dus geen compassie met dat mens, als ze echt zoiets gaat doen, is ze volgens mij t doodschoppen niet waard. :P
sorry

Mensen moeten volgens mij vrij diep in de meest donkere depressies zitten willen ze dat ook echt gaan doen. Maar goed. Als kind van 13 ben je daar niet klaar voor. Als 30 jarige welicht ook niet maar valt het wel iets beter te verwerken.
  woensdag 5 september 2018 @ 21:05:17 #301
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_181713717
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 20:55 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Gecondoleerd en sorry

Mensen moeten volgens mij vrij diep in de meest donkere depressies zitten willen ze dat doen. Maar goed. Als kind van 13 ben je daar niet klaar voor. Als 30 jarige welicht ook niet maar valt het wel iets beter te verwerken.
Het is gelukkig bij dreigen gebleven hoor. Maar ik denk dat ik er niet overheen was gekomen als ze t ook nog 'ns écht had gedaan. Dan zou ik niet over t schuldgevoel heen zijn gekomen.

Maar om OT te blijven : ik vind dat deze vrouw haar kinderen op een akelige manier in de steek heeft gelaten. Ik ga echt nooit in de prijzen vallen als beste moeder van t jaar,( had ook niet zo'n best voorbeeld :P) maar zou dit toch anders aangepakt hebben.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')