abonnement Unibet Coolblue
  maandag 3 september 2018 @ 14:51:14 #1
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_181663449
Ik heb een Helios thermostaat en die vond het blijkbaar leuk om even de temperatuur op 100 graden te zetten. Ja 100 graden ja. Ik wist niet dat het kon. Ik rook opeens zo'n warme verwarmingslucht die je al een paar maanden niet hebt geroken want het is zomer natuurlijk.

Moest hem echt 2 minuten ingedrukt houden om hem weer naar 18 te brengen. Maar nu ben ik bang dat het binnenkort weer gebeurt.

twee dagen terug was trouwens het schermlicht aan het branden terwijl ik niks anders kon aflezen. Heb toen de batterijen vervangen (die volgens mij nog gewoon goed moeten zijn want ik had ze 3 maanden terug ook al vervangen) en het ding reset en toen deed die het volgens mij weer ff. Tot nu net dan toen die opeens fucking heet werd.

Al met al riekt dit een bietje naar problemen.

Is er hier een thermostaten kenner die wellicht weet wat mij te verwachten staat?
Man of Steal.
  Moderator maandag 3 september 2018 @ 16:11:26 #2
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_181665013
Gewoon gedoe voor zijn en een nieuwe thermostaat kopen?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_181665201
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 16:11 schreef CoolGuy het volgende:
Gewoon gedoe voor zijn en een nieuwe thermostaat kopen?
Nou die dingen zijn best duur dus ik zou het nog even aankijken.
  Moderator maandag 3 september 2018 @ 16:39:31 #4
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_181665520
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 16:23 schreef erikkll het volgende:

[..]

Nou die dingen zijn best duur dus ik zou het nog even aankijken.
True, maar je hut meerdere keren naar de 100 graden stoken is duurder :P
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 3 september 2018 @ 17:03:01 #5
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_181665897
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 16:39 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

True, maar je hut meerdere keren naar de 100 graden stoken is duurder :P
Ja als het nog een keer gebeurt ga ik de batterijen er maar uit halen.
Zomaar n nieuwe thermostaat kopen is ook een beetje te,

Wel vaag hoe die op 100 graden kan staan. Lijkt me dat een thermostaat een limiet heeft van 30 of zo? Of zou die naar fahrenheit gegaan zijn of zo? Hoe dan ook is het vaag.
Man of Steal.
pi_181666272
100 graden fahrenheit is 38 graden , dat lijkt mij wel de max wat je uberhaupt als temperatuur wil instellen in je huis . ff checken ?
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_181678596
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 17:03 schreef SuperNeger het volgende:
Ja als het nog een keer gebeurt ga ik de batterijen er maar uit halen.

Die zou ik nu dus gaan vervangen. Dikke kans dat het je probleem oplost.
  dinsdag 4 september 2018 @ 12:58:54 #8
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_181681830
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 17:28 schreef Cybersijp het volgende:
100 graden fahrenheit is 38 graden , dat lijkt mij wel de max wat je uberhaupt als temperatuur wil instellen in je huis . ff checken ?
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 09:33 schreef nanuk het volgende:

[..]

Die zou ik nu dus gaan vervangen. Dikke kans dat het je probleem oplost.
Ik kom net thuis en hij stond op 33 graden. Fucking heet binnen. :')

Batterijen heb ik dus paar dagen terug alweer vervangen. Snap er geen ene kut van teringding.

Wat kost het om zoiets te vervangen? Heb koophuis dus moet het waarschijnlijk zelf gaan fixen :(
Man of Steal.
pi_181681882
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 12:58 schreef SuperNeger het volgende:

[..]


[..]

Heb koophuis dus moet het waarschijnlijk zelf gaan fixen :(
Joh...

Gewoon van de “onderhoud en onverwachte zaken” spaarrekening.
  dinsdag 4 september 2018 @ 13:15:46 #10
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_181682048
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 13:04 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Joh...

Gewoon van de “onderhoud en onverwachte zaken” spaarrekening.
Wat kost zoiets ongeveer?

Ik ben er nog steeds niet uit of die echt kapot is. Dit is zo'n ingewikkelde die ook verschillende programma's heeft. Dat die 6 momenten per dag of zo verschillende temperaturen doet. Misschien dat die een oud programma gebruikt ook al kan ik me haast niet voorstellen dat de vorige eigenaar 40 graden had ingesteld. Fucking ingewikkeld waarom die niet gewoon een warmer en kouder knop heeft en t daarbij laat is me een raadsel.

Ik ga t nog een paar dagen aankijken. Desnoods ruk ik dat ding van de muur. Heb normaal gesproken toch alleen 3 maanden per jaar dat ding aan, is ook zonde van het geld om dat nu al te doen.
Man of Steal.
pi_181682182
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 12:58 schreef SuperNeger het volgende:
Batterijen heb ik dus paar dagen terug alweer vervangen.

Kijk, dat is een duidelijke aanwijzing. Het ding is stroomloos geweest, waarschijnlijk zijn op dat moment een deel van de instellingen verdwenen of gewijzigd.
quote:
Snap er geen ene kut van teringding.
Dat is dus het werkelijk probleem. Zoek eens een gebruiksaanwijzing op internet en dan eventueel een handige buurvrouw er mee laten spelen.

Om nu dus de kachel niet op hol te laten staan kan je natuurlijk de stekker van de ketel er even uithalen. Wel er weer in doen voor je met instellingen van die thermostaat aan de gang gaat.

Het kan zijn dat ie stuk is maar zo langzamerhand komen er steeds meer info boven water wat er op duidt dat het een 'gebruikersfout' is.

edit: gebruikersfout is de IT term voor alles wat geen hardware storing of bug is. Geen waardeoordeel dus.
  dinsdag 4 september 2018 @ 13:31:56 #12
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_181682297
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 13:24 schreef nanuk het volgende:

[..]

Kijk, dat is een duidelijke aanwijzing. Het ding is stroomloos geweest, waarschijnlijk zijn op dat moment een deel van de instellingen verdwenen of gewijzigd.

[..]

Dat is dus het werkelijk probleem. Zoek eens een gebruiksaanwijzing op internet en dan eventueel een handige buurvrouw er mee laten spelen.

Om nu dus de kachel niet op hol te laten staan kan je natuurlijk de stekker van de ketel er even uithalen. Wel er weer in doen voor je met instellingen van die thermostaat aan de gang gaat.

Het kan zijn dat ie stuk is maar zo langzamerhand komen er steeds meer info boven water wat er op duidt dat het een 'gebruikersfout' is.

edit: gebruikersfout is de IT term voor alles wat geen hardware storing of bug is. Geen waardeoordeel dus.
De reden dat de batterijen er dus uit waren was omdat die al raar deed. 3 maanden geleden had ik er namelijk al nieuwe in gedaan en het lijkt me stug dat je die elke 3 maanden moet vervangen.

Ik dacht ook al dat die op een andere setting staat maar het display is ook helemaal raar met tekens die niet universeel zijn of zo. Of hij is half chinees geworden

Er stonden tekens op die ik niet herken i.pv. gewone uren en minuten. Maar heb nu op het sleuteltje gedrukt en hoop dat die daarmee mijn instellingen op slot zet en niks meer uit zichzelf doet.

Naja we zien wel wat voor temperatuur er morgen is of overmorgen. Ga pas iemand bellen als hij echt kapot is en ik hem nodig heb maar dat is meestal pas in november/december
Man of Steal.
pi_181682385
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 13:31 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

De reden dat de batterijen er dus uit waren was omdat die al raar deed. 3 maanden geleden had ik er namelijk al nieuwe in gedaan en het lijkt me stug dat je die elke 3 maanden moet vervangen.

Ik dacht ook al dat die op een andere setting staat maar het display is ook helemaal raar met tekens die niet universeel zijn of zo. Of hij is half chinees geworden

Er stonden tekens op die ik niet herken i.pv. gewone uren en minuten. Maar heb nu op het sleuteltje gedrukt en hoop dat die daarmee mijn instellingen op slot zet en niks meer uit zichzelf doet.

Naja we zien wel wat voor temperatuur er morgen is of overmorgen. Ga pas iemand bellen als hij echt kapot is en ik hem nodig heb maar dat is meestal pas in november/december
Probeer dan eens de batterijen er uit te halen en ook de stekker van de ketel. Laat dat voor de zekerheid dan even een dag of langer rusten. Daarna weer de batterijen er in en de stekker. Met een beetje geluk is de thermostaat dan terug naar fabrieksinstellingen. Dan moet een en ander er in ieder geval éénduidig uit zien. Heb je dan nog talen door elkaar dan ist ie echt stuk.

Het ding zit maar met twee, hooguit drie draadjes vast. Je kan dus eenvoudig die thermostaat zelf vervangen door een nieuwe. Vermeld hier je merk en type ketel maar en ook de eisen/wensen die jij hebt voor een thermostaat. Dan kan vast iemand wel vertellen welke het handigste is voor jou.

[ Bericht 0% gewijzigd door nanuk op 04-09-2018 15:14:05 ]
  dinsdag 4 september 2018 @ 14:22:48 #14
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_181683041
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 13:37 schreef nanuk het volgende:

[..]

Probeer dan eens de batterijen er uit te halen en ook de stekker van de ketel. Laat dat voor de zekerheid dan even een dag of langer rusten. Daarna weer de batterijen er in en de stekker. Met een beetje geluk is de thermostaat dan terug naar fabrieksinstellingen. Dan moet een en ander er in ieder geval éénduidig uit zien. Heb je dan nog talen door elkaar dan ist ie echt stuk.

Het ding zit maar met twee, hooguit drie draadjes vast. Je kan dus eenvoudig die thermostaat zelf vervangen door een nieuwe. Vermeld hier je merk en type ketel maar en ook de eisen/wensen die jij hebt voor een thermostaat. Dan kan vast iemand wel vertellen welke het handigste is voor jou.


kheb zown ding

ik hoop dat ik het nu met het sleuteltje heb gefixed. Heb nooit die andere instellingen gebruikt dat die 6 verschillende standen afgaat op een dag, vind dat sowieso onzin
Man of Steal.
pi_181768361
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 13:15 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Wat kost zoiets ongeveer?

Ik ben er nog steeds niet uit of die echt kapot is. Dit is zo'n ingewikkelde die ook verschillende programma's heeft. Dat die 6 momenten per dag of zo verschillende temperaturen doet. Misschien dat die een oud programma gebruikt ook al kan ik me haast niet voorstellen dat de vorige eigenaar 40 graden had ingesteld. Fucking ingewikkeld waarom die niet gewoon een warmer en kouder knop heeft en t daarbij laat is me een raadsel.

Ik ga t nog een paar dagen aankijken. Desnoods ruk ik dat ding van de muur. Heb normaal gesproken toch alleen 3 maanden per jaar dat ding aan, is ook zonde van het geld om dat nu al te doen.
Als de thermostaat slimmer is dan de gebruiker, dan wordt het tijd om een andere te halen.
  zaterdag 8 september 2018 @ 16:38:25 #16
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_181774108
Even een update: Hij doet het nog steeds goed

Ik had dus op het sleuteltje moeten drukken :7
Man of Steal.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')