abonnement Unibet Coolblue
pi_181899466
Ik krijg ook bepaalde neigingen bij die kwijljurken. Ik denk dat ik eens ga oefenen op mijn linkse. :r

Die lui hebben echt een plaat voor de kop. Ze zien gewoon niet eens dat ze aan alle kanten genaaid worden. Of het kan ze niets schelen.

Ze snijden zichzelf niet alleen in de vingers, maar ze naaien hun collega's ook.

[ Bericht 37% gewijzigd door Globetrottertje op 14-09-2018 14:29:42 ]
pi_181899958
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 14:08 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik krijg ook bepaalde neigingen bij die kwijljurken. Ik denk dat ik eens ga oefenen op mijn linkse. :r

Die lui hebben echt een plaat voor de kop. Ze zien gewoon niet eens dat ze aan alle kanten genaaid worden. Of het kan ze niets schelen.

Ze snijden zichzelf niet alleen in de vingers, maar ze naaien hun collega's ook.
Ja ik twijfel dus serieus of deze mensen wel bezorgen...
pi_181900460
Om eerlijk te zijn zie ik het probleem niet zo. Als zij tegen een staking zijn is dat toch hun goed recht? Goed, ik vind het wat naief dat ze denken dat ze serieus invloed hebben op hoe de combibundel wordt ingevoerd, want postnl luistert al jaren niet meer naar de OR en het personeel en volgens mij ligt het hele plan van aanpak van die combibundel allang klaar, maar dan nog, als zij er verder geen problemen mee hebben: prima.

Verder heb ik ook niet het idee dat die staking nou erg groots wordt aangepakt. ik heb op de vestiging nog niks zien liggen van de FNV. Nu weet ik dat er wel eens vestigingen zijn waar dat soort spul meteen weg wordt gehaald, maar bij ons doen ze dat niet.
Ik hoor er op het werk ook serieus niemand over, en om eerlijk te zijn was ik het al bijna weer vergeten juist doordat ik er dus eigenlijk niks over hoor.

Bij ons zijn er nu sinds een aantal weken wat wijken aangewezen als combibundel wijken, zodat mensen vast wat kunnen wennen, en de meesten zijn het er wel over eens dat het zetten toch wel sneller gaat op deze manier. Dus ja, het tegenargument zou dan vooral zijn dat het ons op den duur uren gaat kosten, maar dat is dan weer niet echt een goed argument om het tegen te houden helaas.
Op straat weet ik niet echt hoe mensen erover denken, heb pas twee mensen gesproken die ermee gelopen hebben, maar die vonden het op zich wel meevallen, alleen wat beter opletten. Volgens hen waren ze ook niet echt veel extra tijd kwijt.

Als ik puur even afga op wat ik in mijn eigen regio zie heb ik toch wel het idee dat die hele staking 1 grote mislukking gaat worden.
pi_181902238
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 15:11 schreef gelestipjes het volgende:
Om eerlijk te zijn zie ik het probleem niet zo. Als zij tegen een staking zijn is dat toch hun goed recht? Goed, ik vind het wat naief dat ze denken dat ze serieus invloed hebben op hoe de combibundel wordt ingevoerd, want postnl luistert al jaren niet meer naar de OR en het personeel en volgens mij ligt het hele plan van aanpak van die combibundel allang klaar, maar dan nog, als zij er verder geen problemen mee hebben: prima.

Verder heb ik ook niet het idee dat die staking nou erg groots wordt aangepakt. ik heb op de vestiging nog niks zien liggen van de FNV. Nu weet ik dat er wel eens vestigingen zijn waar dat soort spul meteen weg wordt gehaald, maar bij ons doen ze dat niet.
Ik hoor er op het werk ook serieus niemand over, en om eerlijk te zijn was ik het al bijna weer vergeten juist doordat ik er dus eigenlijk niks over hoor.

Bij ons zijn er nu sinds een aantal weken wat wijken aangewezen als combibundel wijken, zodat mensen vast wat kunnen wennen, en de meesten zijn het er wel over eens dat het zetten toch wel sneller gaat op deze manier. Dus ja, het tegenargument zou dan vooral zijn dat het ons op den duur uren gaat kosten, maar dat is dan weer niet echt een goed argument om het tegen te houden helaas.
Op straat weet ik niet echt hoe mensen erover denken, heb pas twee mensen gesproken die ermee gelopen hebben, maar die vonden het op zich wel meevallen, alleen wat beter opletten. Volgens hen waren ze ook niet echt veel extra tijd kwijt.

Als ik puur even afga op wat ik in mijn eigen regio zie heb ik toch wel het idee dat die hele staking 1 grote mislukking gaat worden.
Ik geloof er nog steeds geen zak van dat er iemand zin heeft in dat domme vest, en daarom dat er wat postnl management loopt te stoken ofzo.
pi_181903345
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 september 2018 16:57 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ik geloof er nog steeds geen zak van dat er iemand zin heeft in dat domme vest, en daarom dat er wat postnl management loopt te stoken ofzo.
tja, dan draag je het vest gewoon niet he, het is niet verplicht om dat ding te gebruiken.
pi_181903555
Met de combibundel lijkt het mij onhandig op de arm. Hah heb ik normaliter achter de post. Ik pak de post voor een adres en schuif het achter het hah. Pak het met hah en schuif de boel in de bus.

Wij hebben nog geen combibundel en postvest trouwens.

Ik denk dat je met een combibundel een beetje aan het postvest gebonden bent.
pi_181903730
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 15:11 schreef gelestipjes het volgende:
Ik hoor er op het werk ook serieus niemand over, en om eerlijk te zijn was ik het al bijna weer vergeten juist doordat ik er dus eigenlijk niks over hoor.
doordat 80% afhankelijk is van dat beetje geld,dan wordt het een beetje moeilijk om mee te doen
pi_181903802
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 september 2018 16:57 schreef Yreal het volgende:
Ik geloof er nog steeds geen zak van dat er iemand zin heeft in dat domme vest, en daarom dat er wat postnl management loopt te stoken ofzo.
nieuwe aanwas komt er ook niet heel gauw,alleen als het moet(onder dwang bww/ww,etc..)door al die fraaie berichten over het bedrijf.
pi_181903813
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 18:00 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

doordat 80% afhankelijk is van dat beetje geld,dan wordt het een beetje moeilijk om mee te doen
van de postbodes heb ik ook nog niemand gehoord die mee gaat doen
pi_181903875
Ik blijf het een schimmig kluppie vinden die tegenbeweging. Ze willen niet zeggen met hoeveel mensen ze zijn en ze vinden dat het ook niet uitmaakt of ze met 2 of 2000 zijn. Ik vind dat het wel uitmaakt: 2 mensen zijn geen beweging. Daarbij formuleren ze hun teksten wel op een manier die de indruk moet wekken dat zij spreken namens grote groepen postbezorgers. Als de BVPP hier niet achter zit dan moet het wel haast een initiatief zijn dat komt vanuit al dan niet lokaal management van PostNL zelf. Als het echt volledig eigen initiatief is van postbezorgers van PostNL dan gaat het hier om mensen die wel heel erg kritiekloos alle propagandapraat van PostNL nawauwelen. De volumes dalen dus ik besef dat reorganiseren nodig is. Tegelijkertijd denk ik ook dat de combibundel en het postvest niet de gehoopte besparing gaan opleveren, en dat het zal leiden tot een nog groter bezettingsprobleem en een slechtere bezorgkwaliteit. En dat zal uiteindelijk schadelijker zijn voor PostNL dan negatieve berichten in de media.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_181904058
Mee eens Kramerica en die berichten over 80000 elektrische fietsen helpen ook niet mee als ze zo graag willen bezuinigen. Dan hadden ze beter die machines (SMX?) aan kunnen schaffen. Waren ze goedkoper uit geweest uiteindelijk.

Postnl komt niet echt geloofwaardig over voor zowel werknemers als de consument.
pi_181904251
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 18:09 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik blijf het een schimmig kluppie vinden die tegenbeweging. Ze willen niet zeggen met hoeveel mensen ze zijn en ze vinden dat het ook niet uitmaakt of ze met 2 of 2000 zijn. Ik vind dat het wel uitmaakt: 2 mensen zijn geen beweging. Daarbij formuleren ze hun teksten wel op een manier die de indruk moet wekken dat zij spreken namens grote groepen postbezorgers. Als de BVPP hier niet achter zit dan moet het wel haast een initiatief zijn dat komt vanuit al dan niet lokaal management van PostNL zelf. Als het echt volledig eigen initiatief is van postbezorgers van PostNL dan gaat het hier om mensen die wel heel erg kritiekloos alle propagandapraat van PostNL nawauwelen. De volumes dalen dus ik besef dat reorganiseren nodig is. Tegelijkertijd denk ik ook dat de combibundel en het postvest niet de gehoopte besparing gaan opleveren, en dat het zal leiden tot een nog groter bezettingsprobleem en een slechtere bezorgkwaliteit. En dat zal uiteindelijk schadelijker zijn voor PostNL dan negatieve berichten in de media.
als ik het goed geanalyseerd heb(kan er naast zitten)komen de meeste "leden" van die postvestclub
pi_181904263
Kijk, Kramerica kan dat allemaal heel goed verwoorden _O_

Tuurlijk mogen mensen een andere mening hebben, maar dat gejubel van sommigen vind ik erg verdacht. Dat vond ik bij die beheerder van de Postvest Facebook groep al, en toen verscheen ze ineens ook in een officieel filmpje. Zij is nu ook aanhanger van de tegenbeweging, ja dat vind ik allemaal wat verdacht. Ik geloof best dat er mensen zijn die het vest fijn vinden, zeker als mensen bepaalde fysieke klachten hadden waarbij dat vest juist wat belasting wegneemt op die plekken, dat begrijp ik nog wel. Maar het gaat er bij mij niet in dat er echt veel mensen zijn die dit fijn vinden werken en alles zo positief vinden.

Die Facebook groep is ook wel echt een lachertje. Die beheerder was naar een fysio geweest en die had het vest 'goedgekeurd' en vond het een mooie oplossing, maar de uitkomsten van het ergonomisch onderzoek dat de FNV laatst had laten uitvoeren waren niet welkom op de pagina. Ook waren de oproepen tot actie en staking niet welkom, vakbondberichten mochten niet geplaatst/gedeeld worden. En dan nu dit dus weer wel. Daar zit ook gewoon duidelijk een bepaalde agenda achter :N

Die staking.... tja, die gaat inderdaad wel floppen denk ik. Met of zonder deze tegenactie. Maar dit strijkt een heleboel collega's nu wel tegen de haren in.

Ik ben zelf ingepland op de dienst van iemand die vakantie heeft, dus als ik dan niet ga staken krijg ik iig geen wijken van iemand die het wel doet.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_181904712
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:18 schreef Rafierafie het volgende:
De propagandamachine staat niet stil: Postspreiding niet bij brievenbuspakjes
Uit dezelfde bron: 'We passen onze dienstverlening continu aan. Aan de aanhoudende volumedaling en aan de behoeften van onze klanten om de post betrouwbaar, betaalbaar en bereikbaar te houden. Ook op de langere termijn willen we namelijk het service- en kwaliteitsniveau kunnen bieden waar onze klanten om vragen. Dat maakt dat we deze verandering nu voorbereiden'.

Sinds bij ons de codeerregel is ingevoerd is de kwaliteit dramatisch achteruit gegaan.
Het aantal foutlopers is met minstens een factor tien gestegen. Soms ben je aan het eind van je wijk een kwartier bezig met herstelstickers schrijven.

Die herstelpost doorloopt meerdere keren het bezorgproces, en loopt dus vertraging op.
Ik kan me moeilijk voorstellen dat deze manier van werken (a) kosten bespaart, immers er moet meer werk worden verricht, omdat post meerdere keren het proces doorloopt, en (b) het kwaliteitsniveau biedt waar onze klanten om vragen, omdat post er langer over doet dan de klant verwacht.

Als bezorger word je er tegenwoordig al door (boze) bewoners op aangesproken dat hun post dagen te laat wordt bezorgd. Zelfs spoedeisende post (bijvoorbeeld rouwpost) komt dagen later aan omdat die eerst, blijkbaar, in een verkeerde wijk terecht kwam vanwege problemen met de codeerregel.

Als je tijdens het bezorgen een beetje op de datumstempels let dan kun je zien dat post soms wel een week onderweg is, zelfs postzegelpost die eigenlijk binnen 24 uur bezorgd had moeten worden.

Dus ik heb moeite met de juichverhalen uit de koker van PostNL. Ofwel hebben ze geen idee dat het op de werkvloer en op straat een puinhoop is, ofwel spiegelen ze welbewust de zaken mooier voor dan ze zijn.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 14 september 2018 @ 19:09:56 #190
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_181904820
leuk en aardig met te late rouwpost, maar dan hebben meerdere mensen hun werk niet goed gedaan. De sorteerder die niet extra oplet bij rouwpost, de bezorger die de boel weer in de bus gooit ipv een tc aan zijn jas te trekken en degenen die de sorteerder en bezorger opgeleid hebben, want die moeten de juiste procedures mededelen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_181904824
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 19:03 schreef blijevis het volgende:

[..]

Uit dezelfde bron: 'We passen onze dienstverlening continu aan. Aan de aanhoudende volumedaling en aan de behoeften van onze klanten om de post betrouwbaar, betaalbaar en bereikbaar te houden. Ook op de langere termijn willen we namelijk het service- en kwaliteitsniveau kunnen bieden waar onze klanten om vragen. Dat maakt dat we deze verandering nu voorbereiden'.

Sinds bij ons de codeerregel is ingevoerd is de kwaliteit dramatisch achteruit gegaan.
Het aantal foutlopers is met minstens een factor tien gestegen. Soms ben je aan het eind van je wijk een kwartier bezig met herstelstickers schrijven.

Die herstelpost doorloopt meerdere keren het bezorgproces, en loopt dus vertraging op.
Ik kan me moeilijk voorstellen dat deze manier van werken (a) kosten bespaart, immers er moet meer werk worden verricht, omdat post meerdere keren het proces doorloopt, en (b) het kwaliteitsniveau biedt waar onze klanten om vragen, omdat post er langer over doet dan de klant verwacht.

Als bezorger word je er tegenwoordig al door (boze) bewoners op aangesproken dat hun post dagen te laat wordt bezorgd. Zelfs spoedeisende post (bijvoorbeeld rouwpost) komt dagen later aan omdat die eerst, blijkbaar, in een verkeerde wijk terecht kwam vanwege problemen met de codeerregel.

Als je tijdens het bezorgen een beetje op de datumstempels let dan kun je zien dat post soms wel een week onderweg is, zelfs postzegelpost die eigenlijk binnen 24 uur bezorgd had moeten worden.

Dus ik heb moeite met de juichverhalen uit de koker van PostNL. Ofwel hebben ze geen idee dat het op de werkvloer en op straat een puinhoop is, ofwel spiegelen ze welbewust de zaken mooier voor dan ze zijn.
daarom duikt de media er ook bovenop
pi_181904835
tja, ze kunnen moeilijk eerlijk gaan zeggen dat ze kwaliteit niet meer belangrijk vinden. Wij zien dat natuurlijk wel, maar om dat dan naar buiten te brengen....Niet lang geleden waren pakjes nog superbelangrijk, evenals de voetbal international of de boerderij of zo. Dan moest er alles aan gedaan worden om te zorgen dat dat nog wel meeging die dag. Nu is het "oh, de wijk is al klaar? Nou, jammer, morgen weer een dag, want los meegeven in de rode bak doen we niet meer aan, behalve dan voor rouwpost of medische post".

Wat dat betreft is het wel handig die app waarin je kunt zien welke post je zou moeten krijgen. Ik had woensdag iets moeten ontvangen, maar heb het nog steeds niet. Ben benieuwd bij wie mijn bezorger het dan in de bus heeft gegooid.
pi_181904904
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 september 2018 19:09 schreef Peterselieman het volgende:
leuk en aardig met te late rouwpost, maar dan hebben meerdere mensen hun werk niet goed gedaan. De sorteerder die niet extra oplet bij rouwpost, de bezorger die de boel weer in de bus gooit ipv een tc aan zijn jas te trekken en degenen die de sorteerder en bezorger opgeleid hebben, want die moeten de juiste procedures mededelen.
De sorteerder let wel goed op, maar let op het verkeerde ding: hij of zij mag alleen maar naar het laatste stukje van de codeerregelcode kijken, en als die niet klopt gaat het mis. Ligt het probleem dan bij de sorteerder, of bij de werkmethode?

De werkinstructie zegt: de sorteermachine maakt geen fouten dus het is verboden om tijd te verspillen aan het controleren van machinepost. In werkelijkheid maakt de sorteermachine wel fouten.

[ Bericht 5% gewijzigd door blijevis op 14-09-2018 19:27:00 ]
pi_181904930
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 september 2018 19:09 schreef Peterselieman het volgende:
leuk en aardig met te late rouwpost, maar dan hebben meerdere mensen hun werk niet goed gedaan. De sorteerder die niet extra oplet bij rouwpost, de bezorger die de boel weer in de bus gooit ipv een tc aan zijn jas te trekken en degenen die de sorteerder en bezorger opgeleid hebben, want die moeten de juiste procedures mededelen.
Dingen vertellen bij opleiding heeft ook niet altijd het gewenste resultaat. Ik heb de afgelopen paar maanden best wat bezorgers opgeleid, en ik heb toch meerdere keren meegemaakt dat ze later bepaalde dingen niet meer wisten of dingen verkeerd deden, terwijl ik zeker wist dat ik het uitgelegd had :P

Eentje had bijvoorbeeld niet door dat ze haar uitloop kon plussen. Dat laat ik altijd de eerste dag meteen zien, dan kijken we samen op de app hoe lang we erover hebben gedaan en plus ik terwijl de nieuwe collega mee kijkt. Dat soort dingen dus. Snap ook best dat niet alle info blijft hangen ;)

Als het goed is krijgen ze daarom ook nog een zakboekje, en hebben ze een of ander online trainingsprogramma. Dat moeten ze eigenlijk al afgerond hebben voordat ze mee lopen, maar dat gaat ook nogal eens mis. Dan kregen ze het niet voor elkaar, of ze hadden er geen tijd voor gehad :') of ze hadden hem juist wel gedaan en zeiden bij alles dat ik uit probeerde te leggen: Ja dat weet ik al! Tja :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 14 september 2018 @ 19:22:55 #195
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_181905038
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 19:15 schreef blijevis het volgende:

[..]

De sorteerder let wel goed op, maar let op het verkeerde ding: hij of zij mag alleen maar naar het laatste stukje van de codeerregelcode kijken, en als die niet klopt gaat het mis. Ligt het probleem dan bij de sorteerder, of bij de werkmethode?
beide
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_181905068
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 19:15 schreef blijevis het volgende:

[..]

De sorteerder let wel goed op, maar let op het verkeerde ding: hij of zij mag alleen maar naar het laatste stukje van de codeerregelcode kijken, en als die niet klopt gaat het mis. Ligt het probleem dan bij de sorteerder, of bij de werkmethode?
voornamelijk bij de sorteerder. Met pakjes niet, maar bij een rouwkaart die je ertussen moet zetten hoor je over het algemeen wel te zien dat het niet klopt omdat de laatste cijfers van die code dan 9 van de 10 keer niet overeenkomen met de cijfers van de rest van het vakje wat je aan het zetten bent.
pi_181905079
Dat wordt ook nog wel wat trouwens, opleiden. Ik ben niet van plan om met het vest te gaan werken, maar met opleiden moet ik dan nieuwe bezorgers zeker wel laten zien hoe ze het vest moeten gebruiken :') of moet ik ze alle mogelijke werkmethodes laten zien..... nee vast niet, PostNL wil bij voorkeur natuurlijk wel dat men het vest gebruikt :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_181905787
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 19:15 schreef blijevis het volgende:

[..]

De sorteerder let wel goed op, maar let op het verkeerde ding: hij of zij mag alleen maar naar het laatste stukje van de codeerregelcode kijken, en als die niet klopt gaat het mis. Ligt het probleem dan bij de sorteerder, of bij de werkmethode?

De werkinstructie zegt: de sorteermachine maakt geen fouten dus het is verboden om tijd te verspillen aan het controleren van machinepost. In werkelijkheid maakt de sorteermachine wel fouten.
Dat klopt ook niet. Er zijn veel TL's Voorbereiden die dat zeggen, dat je alleen maar naar de laatste cijfertjes mag kijken. Maar het is wel degelijk de bedoeling dat ze ook een stapje terug kijken. Ik neem het de voorbereiders niet kwalijk. Want als hun teamleider dat zegt, waarom zou je er dan tegenin gaan? En je hoeft ook niet van een vreemde forumbewoner aan te nemen die wat anders zegt dan jouw teamleider... Toch jammer dat dat zo spaak loopt.
Net als die wijd verbreide fabel dat een voorbereider geen fout mag herstellen als hij/zij die ziet. Dat mag wel degelijk. Je mag alleen niet meer 'vlooien'. Maar alweer, er zijn zoveel teamleiders binnen die zeggen dat je geen fout mag herstellen al zie je er vijf. Ik heb het ze in Amsterdam zelf horen beweren. Gewoon balen, want die voorbereiders leveren slechtere kwaliteit af dan ze zelf willen. En de postbezorgers balen omdat ze weer fouten in hun bundels hebben.
pi_181905810
En mijn TL aan zijn jasje trekken bij een rouwkaart helpt ook niet. Die zegt gewoon dat ik moet stickeren en terug in de brievenbus moet gooien. Wat moet je dan nog?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 14 september 2018 @ 20:20:20 #200
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_181906015
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 20:10 schreef SnawyHoulet het volgende:
En mijn TL aan zijn jasje trekken bij een rouwkaart helpt ook niet. Die zegt gewoon dat ik moet stickeren en terug in de brievenbus moet gooien. Wat moet je dan nog?
oranje kaart invullen, omdat jouw TC zijn werk niet goed doet
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')