abonnement Unibet Coolblue
pi_181659072
Ik vroeg mij af of iemand ervaringen heeft met winveiligen.nl?

Ikzelf vertrouw het voor geen meter maar misschien zit ik er naast.
Het werkt als volgt: op deze site kun je bieden op allerlei artikelen met een stevig prijskaartje in de winkel, onder andere spelcomputers, smartphones (Iphone, Galaxy S9 enz.), Professionele drones, Gaming PC's/Laptops, PS4, Xbox en nog andere mooie spullen.

Bieden kun je doen met zogenaamde biedcredits, waarvan je er 40 krijgt bij inschrijven en deze eventueel kunt bijkopen (hier wordt het geld mee verdient mag ik aannemen).

Bij elke bieding stijgt het bedrag met 1 cent, ook loopt de bieding in tijd af en bij elke bieding komen er een x aantal seconden bij.

Het "verdachte" aan deze website is, is dat de artikelen weggaan voor spotprijzen.
Bijv. 75 euro voor een Iphone x, 35 euro voor een PS4 Pro enz.
Leuke foto's van de "winnaars" op de site met hun artikelen erbij maar altijd in zeer lage kwaliteit en zonder verder commentaar.

Volgens Trustpilot is deze site "goed" en de recensies zijn zeer lovend al zie je wel meteen dat een aantal recensies zijn gerapporteerd door winveilingen (en dus niet zichtbaar) onder het motto "in strijd met.." en ik durf wel aan te nemen dat deze recensies negatief zijn.

Ik heb nog geen cent in deze site gestoken want ik vraag mij echt af of dit allemaal wel zuivere koffie is.

Iemand ervaringen met deze site? Ik hoor het graag!

[ Bericht 0% gewijzigd door MCPO op 03-09-2018 11:20:28 ]
  maandag 3 september 2018 @ 11:12:02 #2
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_181659144
Ik gok dat het principe gelijk is aan dit:
quote:
6s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 03:31 schreef hugecooll het volgende:
Naja je koopt 'bied-credits'. De kosten daarvan staan hier: http://www.scooterveilingonline.nl/my-account-2/payments

Iedere keer dat je biedt, betaal je dus (afhankelijk van welk pakket je hebt gekocht) tussen de ¤1,82 en ¤2,20, waarvoor je in principe nog niets hebt. Het bod gaat daarmee met ¤0,10 omhoog. Het kan dus zijn dat jij 15 keer biedt en daarvoor tussen de ¤27,30 en ¤33 hebt betaald (enkel voor het bieden) en de veiling niet hebt gewonnen. Dan ben je dat geld dus kwijt en heb je er niets voor gekregen. Aan de andere kant kan je in theorie ook voor bijvoorbeeld ¤1 (+5x kosten voor bieden) iets winnen wat duurder is.

Bottom line: vrij dure grap, ik zou er geen gebruik van maken

edit: blijkbaar heeft iedere veiling ook nog een minimumbedrag, dus die ¤1 +5x biedkosten zal ook niet opgaan :')
  maandag 3 september 2018 @ 11:15:50 #3
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_181659192
Als iets te mooi lijkt om waar te zijn dan is het dat meestal ook.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_181659425
Wel een keer een berekening gezien van een dergelijke website. Uiteindelijk hebben zij als inkomsten ongeveer drie keer de normale winkelprijs van een iPhone, dus erg lucratief. En tja, iemand krijgt die dan dus goedkoop, maar de inkomsten zijn dan toch al binnen.
Don't let my username fool you...
pi_181659465
Heb een account aangemaakt op de 'biedpakketten' te kunnen zien:



Meeste mensen kiezen blijkbaar voor: 240 biedcredits voor 89 euro. Dat is 37 cent per keer.




Gesloten veilingen:


Bij elk bod stijgt de prijs met 1 cent.
Die Galaxy S9 kost nieuw 699 euro.

Er is 6480 keer op geboden.
6480 credits van 37 cent = 2397,60 euro.




Het leuke is dus dat jij geen zekerheid hebt om te winnen, maar ondertussen wel elke keer zit te bieden en dus wel betaalt.

En dat zij hoe dan ook dik winst maken.





Niet doen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 03-09-2018 11:29:38 ]
pi_181659605
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 11:28 schreef zarGon het volgende:
Heb een account aangemaakt op de 'biedpakketten' te kunnen zien:

[ afbeelding ]

Meeste mensen kiezen blijkbaar voor: 240 biedcredits voor 89 euro. Dat is 37 cent per keer.




Gesloten veilingen:
[ afbeelding ]

Bij elk bod stijgt de prijs met 1 cent.
Die Galaxy S9 kost nieuw 699 euro.

Er is 6480 keer op geboden.
6480 credits van 37 cent = 2397,60 euro.




Het leuke is dus dat jij geen zekerheid hebt om te winnen, maar ondertussen wel elke keer zit te bieden en dus wel betaalt.

En dat zij hoe dan ook dik winst maken.





Niet doen.
Bedankt voor de heldere uitleg zarGon, dit geeft het mooi in/overzichtelijk weer.
Leuk verdienmodel zo, wat zijn mensen toch gewiekst.
Zoals ik al vermoede, hier gaat geen cent heen van mij!
pi_181659729
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 11:34 schreef MCPO het volgende:

[..]

Bedankt voor de heldere uitleg zarGon, dit geeft het mooi in/overzichtelijk weer.
Leuk verdienmodel zo, wat zijn mensen toch gewiekst.
Zoals ik al vermoede, hier gaat geen cent heen van mij!
Het ergste is dat je niet weet of het allemaal wel zo eerlijk is: de 'computer' kan natuurlijk blijven bieden op de minst drukke tijden (je gaat me niet zeggen dat er 24 uur mensen zijn die blijven bieden). Het product wordt dan dus geveild op het moment dat het ''winstgevend' is geworden.

Voor die Samsung S9 moeten ze dus minimaal 700 euro aan inkomsten hebben. Dat betekent dat-ie sowieso in de veiling blijft totdat 'de prijs' zo'n 20 euro is.

Het is gewoon gokken. Enorm veel kans om minimaal 16,50 euro in te steken en niets te winnen, en vervolgens weer een pakket te kopen, om vervolgens weer net niet te winnen. Voor je het weet ben je tientallen euro's lichter en heb je nog niets gewonnen.


 
 

Trouwens, de prijs die je op de website ziet is niet de prijs die je betaalt. Dat hebben veel mensen helemaal niet door, totdat ze euro's lichter zijn. De prijs heeft echt helemaal niets te maken met wat jij ervoor moet bieden... Het is slechts een indicatie hoeveel keren er geboden is.


[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 03-09-2018 11:43:53 ]
pi_181660107
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 11:42 schreef zarGon het volgende:

Het ergste is dat je niet weet of het allemaal wel zo eerlijk is: de 'computer' kan natuurlijk blijven bieden op de minst drukke tijden (je gaat me niet zeggen dat er 24 uur mensen zijn die blijven bieden). Het product wordt dan dus geveild op het moment dat het ''winstgevend' is geworden.

Voor die Samsung S9 moeten ze dus minimaal 700 euro aan inkomsten hebben. Dat betekent dat-ie sowieso in de veiling blijft totdat 'de prijs' zo'n 20 euro is.

Het is gewoon gokken. Enorm veel kans om minimaal 16,50 euro in te steken en niets te winnen, en vervolgens weer een pakket te kopen, om vervolgens weer net niet te winnen. Voor je het weet ben je tientallen euro's lichter en heb je nog niets gewonnen.




Trouwens, de prijs die je op de website ziet is niet de prijs die je betaalt. Dat hebben veel mensen helemaal niet door, totdat ze euro's lichter zijn. De prijs heeft echt helemaal niets te maken met wat jij ervoor moet bieden... Het is slechts een indicatie hoeveel keren er geboden is.

Dat denk ik dus ook, dat er geboden wordt door computers en niet door "echte" personen, is deze site dan geen pure oplichting? Dat is het natuurlijk sowieso al maar is het dan geen strafrechtelijke/illegale oplichting?
pi_181661544
Hm, het lijkt shady en etisch niet helemaal juist. Maar op zich is het gewoon gokken, zoals hierboven al wordt gesuggereerd.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  maandag 3 september 2018 @ 14:14:20 #10
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_181662635
Als ergens "win" of "winnen" in voor komt vertrouw ik het al niet.
Man of Steal.
pi_181662791
En voila, dit staat nu als review op TRUSTpilot:

Lopend fraude onderzoek

Beste lezer,

Vooreerst in het kort: gebruik deze website niet!

Wij zijn een onafhankelijk meldpunt van IT-ers voor frauduleuze websites met ongelimiteerde toegang tot advocaten binnen een advocaten kantoor.
Momenteel loopt een onderzoek naar de website WINveilingen.nl. Het gaat hier om een website die misleidende informatie adverteert. Zo is de winkelprijs vaak 1.5-2 x hoger dan bij de fabricant. Dit is bewezen en een aanklacht volgt.

Op dit moment zijn er 256 meldingen binnen gekomen van oprechte bieders die het vermoeden hebben dat fake bieders in het spel zijn om de prijs op te drijven. Deze oprechte bieders hebben effectief (nog) niets gewonnen, en gaven honderden euros uit aan credits. Er bestaat ook gegronde twijfel of de personen achter deze website de aangeboden producten op voorraad hebben. Zoniet is dit opnieuw een inbreuk op het consumentenvertrouwen door middel van misleidende handelspraktijken.

Wees op je hoede betreffende serienummers van producten. Het gaat vaak niet om het (laatste) nieuwe toestel. Weliswaar aan een prijs hoger geadverteerd dan een laatste nieuw toestel bij de fabricant zelf.

Het lijstje gaat verder, en nog veel verder, maar in het belang van het onderzoek kan dit nog niet vermeld worden.

De huidige grootste aanklacht is deze tegen de Europese richtlijn 2005/29 die misleidende handelspraktijken beschrijft.

Wij raden iedereen af om deze website te gebruiken !

Duidelijk verhaal, er zijn dus inderdaad illegale praktijken bezig op deze website.
Zoals iemand al zei: Als het te mooi is om waar te zijn...
pi_181662929
Hahaha, wat een malafide organisatie zeg....

2 minuten na het plaatsen van bovenstaand bericht was deze door winveilingen al gerapporteerd bij trustpilot. Dit staat nu op de website als je kijkt:

Winveilingen heeft deze review gerapporteerd omdat het in strijd is met Trustpilot richtlijnen. We zijn op dit moment de review aan het evalueren in overeenstemming met ons rapporteer proces.

En dat evalueren duurt echt heel lang, dus voordat deze review weer online zal staan hebben ze al weer duizenden euro's verdiend. Dit doen ze dus ook bij andere negatieve reviewers, zo blijven alleen de possitieve reviews staan. Ja, zo lust ik er nog wel een paar.......
pi_181663900
Wie doet mee aan zoiets :')
Dan moet je toch niet goed bij je pannekoek zijn... wtf
U MAD?
  maandag 3 september 2018 @ 16:07:10 #14
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_181664929
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 14:21 schreef MCPO het volgende:
Op dit moment zijn er 256 meldingen binnen gekomen van oprechte bieders die het vermoeden hebben dat fake bieders in het spel zijn om de prijs op te drijven.
Ow, ik weet wel zeker dat er fakebieders in het spel zijn. Daar zit gewoon een handig algoritme achter dat niets voor minder dan de gewenste prijs de deur uit laat gaan.

Of het illegaal is durf ik niet te zeggen, maar een grijs gebied is het zeker. Als ze slim zijn, laten ze af en toe eens iemand écht "winnen" zodat het wordt rondgesproken en je meer bezoekers/bieders krijgt.

Ergens vind ik het best slim van de makers, maar weer heel stom als je hierin trapt.
Don't let my username fool you...
pi_181670321
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 15:13 schreef de_boswachter het volgende:
Wie doet mee aan zoiets :')
Dan moet je toch niet goed bij je pannekoek zijn... wtf
Daar moet je een boswachtertje voor zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-09-2018 20:41:33 ]
pi_181670974
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 20:41 schreef bamibij het volgende:

[..]

Daar moet je een boswachtertje voor zijn.
HUH hoe bedoel je
U MAD?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')