abonnement Unibet Coolblue
pi_181647326
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 18:55 schreef Monolith het volgende:
Die twee strafpunten zijn in mijn ogen zwaar overtrokken. Dat je VER 5 sec geeft is nog wel consistent met de rest van de beslissingen dit seizoen, maar die twee punten was gewoon overdreven. Dan waren er ook nog wel wat andere kandidaten voor een penalty dit weekend.
Die worden altijd uitgedeeld bij een tijdstraf.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_181647333
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 19:01 schreef daNpy het volgende:

[..]

Dat ging over iets heel anders, namelijk afsnijden van de bocht na een lock up. Ook iets wat Mercedessen wel mogen maar anderen niet :D
Beide gevallen was agressief verdedigen. Zinloos btw. Ik ben enorm Max fan, dus kan het hem vergeven. Maar ik had liever P4 gezien.
  zondag 2 september 2018 @ 19:07:27 #153
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_181647407
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 18:59 schreef beantherio het volgende:

[..]

Volgens mij viel dat wel mee. Ik heb Vettel zich er nergens hard over horen uitspreken.
Dat zeg ik toch ook niet? Hij geeft Hamilton de schuld.

https://nl.motorsport.com(...)alie/3170065/?nrt=54
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 2 september 2018 @ 19:08:20 #154
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_181647424
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 19:03 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ja dat is achteraf allemaal leuk. Als Kimi bottas had ingehaald had je er niemand over gehoord.
Wel, want dan hadden zijn banden het ook niet volgehouden.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 2 september 2018 @ 19:10:29 #155
21467 franske19
Hit the deck!
pi_181647475
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 18:58 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Omdat hij de ronde er voor al een tik op z'n vingers had gehad. Dan ga je daar niet nog een keer een net iets ander randje opzoeken.
Hard racen heet zoiets. Het was cm werk. Zonder die kansloze aanval van Bottas was er ook nooit contact geweest.
"The wolves will come again," said Jojen solemnly. - George R.R. Martin
  zondag 2 september 2018 @ 19:10:40 #156
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_181647479
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 18:55 schreef Monolith het volgende:
Die twee strafpunten zijn in mijn ogen zwaar overtrokken. Dat je VER 5 sec geeft is nog wel consistent met de rest van de beslissingen dit seizoen, maar die twee punten was gewoon overdreven. Dan waren er ook nog wel wat andere kandidaten voor een penalty dit weekend.
Men krijgt altijd ook punten Of bedoel je dat het er 1 had moeten zijn?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 2 september 2018 @ 19:12:05 #157
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_181647504
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 18:59 schreef beantherio het volgende:

[..]

Volgens mij viel dat wel mee. Ik heb Vettel zich er nergens hard over horen uitspreken.
Ik wel. En hier gepost ook.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_181647529
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 19:10 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Men krijgt altijd ook punten Of bedoel je dat het er 1 had moeten zijn?
Ik vond de vijf seconden al op het randje, dan is twee punten wel wat veel inderdaad.
Aan de andere kant geef je ook weer twijfel aan als steward als je mild bent qua licentiepunten, dus daarom krijg je al snel dit soort gedrag.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 2 september 2018 @ 19:14:14 #159
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_181647546
De stewards zijn sowieso weer compleet belachelijk bezig. Er valt geen touw meer aan vast te knopen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_181647639
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 19:02 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Die tweede regel bestaat niet. In ieder geval niet in de Sporting Regulations of appendix L.

Wel staat er iets over een abnormal change of direction, maar geen enkele regel die iets zegt over remmen.
Precies. Nog maar eens om twijfel te voorkomen...

quote:
b) Overtaking, according to the circumstances, may be carried out
on either the right or the left.
A driver may not deliberately leave the track without justifiable
reason.

More than one change of direction to defend a position is not
permitted.

Any driver moving back towards the racing line, having earlier
defended his position off-line, should leave at least one car
width between his own car and the edge of the track on the approach to the corner.

However, manoeuvres liable to hinder other drivers, such as
deliberate crowding of a car beyond the edge of the track or
any other abnormal change of direction, are strictly prohibited.
Any driver who appears guilty of any of the above offences will
be reported to the Stewards.
pi_181647640
Ik vond die opmerking van Vettel best wel sterk dat F1 moet ophouden deze sport een jurysport te maken. Laten ze dat maar bij turnen doen of bij dressuur, hier wil je gewoon zien wie er als eerste over de finish komt.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 2 september 2018 @ 19:46:48 #162
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_181648270
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 19:19 schreef MakkieR het volgende:
Ik vond die opmerking van Vettel best wel sterk dat F1 moet ophouden deze sport een jurysport te maken. Laten ze dat maar bij turnen doen of bij dressuur, hier wil je gewoon zien wie er als eerste over de finish komt.
Lammers zei bij de NOS min of meer hetzelfde
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 2 september 2018 @ 19:49:09 #163
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_181648326
Logische straf. Daarnaast is een Mercedes natuurlijk ook gewoon sneller dan een RB, zeker op dit circuit, dus zo vreemd is de uitslag niet. Verstappen moet niet zeuren, gegokt en verloren. Volgende keer beter.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  zondag 2 september 2018 @ 19:49:16 #164
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_181648331
Benieuwd wat hier uit komt en met welke argumenten: https://www.f1today.net/n(...)legaliteit-haas-auto

[ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 02-09-2018 19:55:16 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 2 september 2018 @ 19:58:35 #165
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_181648577
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 19:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
Benieuwd wat hier uit komt en met welke argumenten: https://www.f1today.net/n(...)legaliteit-haas-auto
pfff, maak gewoon een goede motor, sukkels
pi_181648622
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 19:49 schreef hooibaal het volgende:
Logische straf. Daarnaast is een Mercedes natuurlijk ook gewoon sneller dan een RB, zeker op dit circuit, dus zo vreemd is de uitslag niet. Verstappen moet niet zeuren, gegokt en verloren. Volgende keer beter.
Daar ben ik het niet mee eens, Bottas was niet sneller dan Verstappen vandaag, hij krijgt 5 seconden cadeau, net als Vettel. Ik wil een F1 zien met zo weinig mogelijk regels, anders kun je ook wel moeilijk gaan doen over de incident Vettel/Hamilton na de eerste bocht. Verder zie je toch wel vaak dat alle oude rotten (top 5 exclusief Verstappen) gematst wordt tegenover de jonkies, de rookies en de minder belangrijke coureurs. Vettel en Hamilton kunnen vrijwel alles ongestraft doen.
  zondag 2 september 2018 @ 20:03:52 #167
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_181648726
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 20:00 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Daar ben ik het niet mee eens, Bottas was niet sneller dan Verstappen vandaag, hij krijgt 5 seconden cadeau, net als Vettel. Ik wil een F1 zien met zo weinig mogelijk regels, anders kun je ook wel moeilijk gaan doen over de incident Vettel/Hamilton na de eerste bocht. Verder zie je toch wel vaak dat alle oude rotten (top 5 exclusief Verstappen) gematst wordt tegenover de jonkies, de rookies en de minder belangrijke coureurs. Vettel en Hamilton kunnen vrijwel alles ongestraft doen.
aangezien ze de pitspoezen hebben vervangen dor kinderen, gaat dat nooit gebeuren. deze F1 is een soort VVV
pi_181648784
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 19:02 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Die tweede regel bestaat niet. In ieder geval niet in de Sporting Regulations of appendix L.

Wel staat er iets over een abnormal change of direction, maar geen enkele regel die iets zegt over remmen.
Klopt, die 2e is volgens mij zoiets wat in keer is opgetekend in een technical briefing van Charly, maar nooit officieel vastgelegd door de FIA.

Bijvoorbeeld zo’n divebomb van Ricciardo. Als de voorste dan besluit nog een stuurbeweging te maken, kan er wellicht nog ruimte zijn om uit te wijken, maar heeft de aanvallende auto op dat moment onvoldoende tractie (door het harde remmen) om ook die kant op te sturen.
.
pi_181648792
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 20:00 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Daar ben ik het niet mee eens, Bottas was niet sneller dan Verstappen vandaag, hij krijgt 5 seconden cadeau, net als Vettel. Ik wil een F1 zien met zo weinig mogelijk regels, anders kun je ook wel moeilijk gaan doen over de incident Vettel/Hamilton na de eerste bocht. Verder zie je toch wel vaak dat alle oude rotten (top 5 exclusief Verstappen) gematst wordt tegenover de jonkies, de rookies en de minder belangrijke coureurs. Vettel en Hamilton kunnen vrijwel alles ongestraft doen.
Bottas was wel degelijk sneller, maar Verstappen wist hem heel lang heel goed achter zich te houden. Er wordt natuurlijk veel geklaagd over de huidige auto's die inhalen moeilijk maken, maar in zo'n race als vandaag maakt Verstappen daar wel volop gebruik van.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Redactie Frontpage / Sport zondag 2 september 2018 @ 20:08:23 #170
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_181648862
ligt er ook aan wie er met de auto rijdt, want een Hamilton of een Vettel mag je veel hoger aanslaan dan een Räikkönen en een Bottas. Die eerste twee waren er wel voorbij geraakt
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 2 september 2018 @ 20:08:53 #171
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_181648881
https://www.gpblog.com/nl(...)motor-te-maken-.html

Koppelingsprobleem? Met die rook? _O-
En heel toevallig maakt RBR de koppeling zelf. Oftewel: Renault roept dat het niet aan hen ligt maar aan RBR..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_181648981
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 20:00 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Daar ben ik het niet mee eens, Bottas was niet sneller dan Verstappen vandaag, hij krijgt 5 seconden cadeau, net als Vettel.
Bottas reed de 4 seconden achterstand die hij opliep bij het incident met Verstappen in 3 ronden weer weg. Dus hij was toen een stuk sneller en de rest van de race verloor hij geen tijd, zelfs niet toen hij Räikkönen moest opvangen
  zondag 2 september 2018 @ 20:14:11 #173
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_181649057
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 20:06 schreef Monolith het volgende:

[..]

Bottas was wel degelijk sneller, maar Verstappen wist hem heel lang heel goed achter zich te houden. Er wordt natuurlijk veel geklaagd over de huidige auto's die inhalen moeilijk maken, maar in zo'n race als vandaag maakt Verstappen daar wel volop gebruik van.
Hamilton komt Raikkonen wel voorbij, nou had Raikkonen natuurlijk mindere banden maar dat inhalen nou echt zo moeilijk is als je een snellere auto hebt denk ik niet. Bottas heeft zich weer laten kennen deze race wat mij betreft. Het begon natuurlijk al bij de start.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_181649146
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 20:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
https://www.gpblog.com/nl(...)motor-te-maken-.html

Koppelingsprobleem? Met die rook? _O-
En heel toevallig maakt RBR de koppeling zelf. Oftewel: Renault roept dat het niet aan hen ligt maar aan RBR..
Ontstond die rook nadat Ricciardo de bocht had gemist en over die kerbs reed of was het missen van de bocht een gevolg?

Ik geloof Renault eigenlijk wel. Volgens mij zei Ricciardo direct dat hij niet wist wat het probleem was en dat hij de auto stilgezet heeft vanwege de rook (wie het beter herinnert, ik hoor het graag)
pi_181649172
quote:
2s.gif Op zondag 2 september 2018 20:14 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Hamilton komt Raikkonen wel voorbij, nou had Raikkonen natuurlijk mindere banden maar dat inhalen nou echt zo moeilijk is als je een snellere auto hebt denk ik niet. Bottas heeft zich weer laten kennen deze race wat mij betreft. Het begon natuurlijk al bij de start.
Dat was de vraag dan ook niet.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')