abonnement Unibet Coolblue
pi_181654672
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 00:01 schreef Saind het volgende:

[..]

De prequels moet je gewoon negeren
Jongen ik vreet al die films. Zelfs van The Phantom Menace en Clone Wars was ik compleet hyped
blablablabla
  maandag 3 september 2018 @ 00:06:05 #277
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_181654687
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 00:04 schreef Elan het volgende:

[..]

Jongen ik vreet al die films. Zelfs van The Phantom Menace en Clone Wars was ik compleet hyped
Denk dat jeugdsentiment je mening wel erg vertroebeld :P niet erg verder als je er fan van bent, maar ik kon er echt niks mee. En ik had vooraf oprecht zin om de hele Star Wars serie te bekijken, maar na die eerste film was alle interesse gewoon volkomen weg.
Oh.
pi_181654702
Hoi
pi_181654711
Wilde net geld pinnen deed mn pas het niet :(
pi_181654714
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 00:03 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Het had gewoon de originele naam 'Star Wars' toen het uitkwam, en toen had ook niemand een idee wat er vooraf was gebeurd omdat dat nog niet bedacht was.
Nee.

quote:
Gedurende de productie van de film American Graffiti kwam Lucas al met het idee voor een "space opera". In mei 1973 schreef hij een 14 pagina’s tellend verhaal voor in totaal zes films. Omdat het verhaal zich in de ruimte afspeelde, werd het vooral gezien als een sciencefictionverhaal. Dit genre was in die tijd niet echt populair, dus wezen veel filmmakers Lucas’ idee af. Het was 20th Century Fox die uiteindelijk akkoord ging.
blablablabla
pi_181654718
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 00:03 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Personages niet goed uitgewerkt en kon ik geen binding mee krijgen, trieste scèneovergangen, het gevecht tussen die Darth Vader en die andere oude kerel (die een Jedi was) is echt zulke lachwekkende choreografie, de personages zijn heel cliché en het hoofdpersonage is maar irritant, die aliens in die bar zien er werkelijk niet uit en zit geen enkele interne logica in, het verhaal springt van de hak op de tak met eerst die robots volgen en daarna ineens uitkomen bij die Luke en hup vijf minuten later ineens dat hele Jediverhaal.

De muziek daarentegen is uiteraard wel goed, maar verder vond ik het allemaal heel erg matig. En dat moet wel zo zijn wil ik spacegevechten kunnen waarderen (vond ik wel te behappen in BSG, ook al vond ik dat nog steeds de mindere delen)
Personages clichématig vinden is omdat die film die clichés heeft gemaakt. En ze zijn juist zo sterk omdat ze herkenbaar zijn. Han Solo is de scoundrel macho, Skywalker een sterke protagonist en Leia een perfect vrouwelijk plot device.

Als je de editing niet goed vindt begrijp je editing niet daar kan ik niets aan doen. Maar juist een van de dingen die de film zo sterk maakt is dat. Kijk de opening, klein rebel schip dat achterna gezeten wordt door gigantisch empire schip. 1 shot en je weet alles, empire sterk en slecht en de rebels goed en underdog. De hele film zit vol zulk soort visual storytelling.

Choreografie van gevechten is irrelevant jij fucking kleuter kijk naar de prequels heb je van die ellenlange complexe gevechten die doodsaai zijn. De kortheid en aanloop naar de gevechten in de OT is zó veel sterker en doelmatiger, en zelfs zonder vergelijking gewoon goed. Ze doen precies wat de bedoeling was. De aanloop is de spanning, niet het gevecht.

Wat je daarna zegt is me niet duidelijk. Volstrekt geraaskal.
pi_181654722
Het ging pas mis toen Disney zich er mee ging bemoeien.
blablablabla
  maandag 3 september 2018 @ 00:09:33 #283
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_181654729
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 00:08 schreef Elan het volgende:

[..]

Nee.

[..]

Dan nog steeds hadden veel mensen die toen naar de bioscoop gingen ook geen idee van wat er vooraf gebeurde.
Oh.
pi_181654730
Star wars is serieus het saaiste wat er ooit bestaan heeft. Daarmee vergeleken is GoT nog vermakelijk
pi_181654740
Ga je haten op make-up uit 76

Man man man :')
pi_181654752
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 00:09 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Dan nog steeds hadden veel mensen die toen naar de bioscoop gingen ook geen idee van wat er vooraf gebeurde.
Klopt, maar de maker wel.
Dat maakt het mede zo geniaal.
blablablabla
pi_181654757
Grensverleggende film voor FX maar jr vindt het lachwekkend
pi_181654763
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 00:11 schreef Saind het volgende:
Grensverleggende film voor FX maar jr vindt het lachwekkend
JR moet a Serbian film eens gaan kijken, hij is nu oud genoeg
pi_181654764
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 00:11 schreef Saind het volgende:
Grensverleggende film voor FX maar jr vindt het lachwekkend
Wat verwacht je van iemand wiens favoriete film alle tijden The Lion King is (lol)
blablablabla
pi_181654765
Zo even wat post hardcore luisteren alsof ik weer 13 ben

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-09-2018 00:11:58 ]
pi_181654774
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 00:11 schreef Doublepain het volgende:

[..]

JR moet a Serbian film eens gaan kijken, hij is nu oud genoeg
hij zou beter stoppen met films kijken of dan toch in ieder geval stoppen met erover praten
pi_181654794
In Zwaag (Noord-Holland) is een kind
van vier ernstig gewond geraakt nadat
hij was beschoten met een luchtbuks.De
jongen was vanmiddag aan het spelen met
vriendjes,toen hij het plots benauwd
kreeg en pijn in zijn borst kreeg.In
het ziekenhuis bleek er een kogel in
zijn lichaam te zitten.Zijn toestand is
stabiel.Er is nog niemand aangehouden.
blablablabla
  maandag 3 september 2018 @ 00:14:42 #293
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_181654795
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 00:08 schreef Saind het volgende:

[..]

Personages clichématig vinden is omdat die film die clichés heeft gemaakt. En ze zijn juist zo sterk omdat ze herkenbaar zijn. Han Solo is de scoundrel macho, Skywalker een sterke protagonist en Leia een perfect vrouwelijk plot device.
Nee joh, dat soort personages werden al gebruikt in allemaal sprookjes vroeger. Dat heeft Star Wars echt niet verzonnen

quote:
Als je de editing niet goed vindt begrijp je editing niet daar kan ik niets aan doen. Maar juist een van de dingen die de film zo sterk maakt is dat. Kijk de opening, klein rebel schip dat achterna gezeten wordt door gigantisch empire schip. 1 shot en je weet alles, empire sterk en slecht en de rebels goed en underdog. De hele film zit vol zulk soort visual storytelling.
Alsof dit zo bijzonder is _O- dat is gewoon heel standaard in iets als een film.

quote:
Choreografie van gevechten is irrelevant jij fucking kleuter kijk naar de prequels heb je van die ellenlange complexe gevechten die doodsaai zijn. De kortheid en aanloop naar de gevechten in de OT is zó veel sterker en doelmatiger, en zelfs zonder vergelijking gewoon goed. Ze doen precies wat de bedoeling was. De aanloop is de spanning, niet het gevecht.
Meteen gaan schelden :D, maar dat gevecht was gewoon totaal niet goed. Het hoeft niet ellenlang te zijn (liever niet) maar het zag er gewoon lachwekkend uit en daardoor kon je het allemaal totaal niet serieus nemen dat die gasten er iets van konden

quote:
Wat je daarna zegt is me niet duidelijk. Volstrekt geraaskal.
Daarvoor kon je dus even niks verzinnen, prima :)
Oh.
pi_181654802
Ben het met Jr eens
  maandag 3 september 2018 @ 00:15:50 #295
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_181654807
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 00:10 schreef Elan het volgende:

[..]

Klopt, maar de maker wel.
Dat maakt het mede zo geniaal.
Het is verre van geniaal, maar oké.
Oh.
pi_181654813
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 00:14 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Nee joh, dat soort personages werden al gebruikt in allemaal sprookjes vroeger. Dat heeft Star Wars echt niet verzonnen

[..]

Alsof dit zo bijzonder is _O- dat is gewoon heel standaard in iets als een film.

[..]

Meteen gaan schelden :D, maar dat gevecht was gewoon totaal niet goed. Het hoeft niet ellenlang te zijn (liever niet) maar het zag er gewoon lachwekkend uit en daardoor kon je het allemaal totaal niet serieus nemen dat die gasten er iets van konden

[..]

Daarvoor kon je dus even niks verzinnen, prima :)
In 77 was dat niet normaal toen was dat baanbrekend.

Kijk ff de Redlettermedia reviews van de prequels.
  maandag 3 september 2018 @ 00:16:30 #297
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_181654817
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 00:11 schreef Elan het volgende:

[..]

Wat verwacht je van iemand wiens favoriete film alle tijden The Lion King is (lol)
Dat is wel een stukken betere film dan Star Wars in elk geval.
Oh.
pi_181654820
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 00:15 schreef JanPawelII het volgende:
Ben het met Jr eens


Alweer 6 jaar geleden :{
pi_181654829
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 00:17 schreef Doublepain het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Alweer 6 jaar geleden :{
Stylo dp Inso lebron fans
  maandag 3 september 2018 @ 00:17:53 #300
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_181654830
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 00:16 schreef Saind het volgende:

[..]

In 77 was dat niet normaal toen was dat baanbrekend.

Kijk ff de Redlettermedia reviews van de prequels.
Ik zeik ze ook niet af op verouderde special effects of dat soort dingen, dat snap ik allemaal wel (ohja dat met één knop verwoesten van een gehele planeet was trouwens ook echt verschrikkelijk lachwekkend), maar ik heb meer kritiek op hoe het verhaal in elkaar zit of de personages zijn uitgewerkt. Of het idee achter de kostuums van die aliens, en niet of het er perse goed uit zag qua techniek.
Oh.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')