abonnement Unibet Coolblue
pi_181676078
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 00:41 schreef Vallon het volgende:

[..]

Nu je Duitsland noemt...... op nog geen kilometer afstand, zou daar al gezocht onderzoek zijn gedaan of is uitgesloten dat daar (mede)daders over de grens kunnen/zijn gekomen ?

Ik weet dat Duitsland (terecht) een wat andere kijk heeft op DNA verwantschapsonderzoek.

Ik quote ter info met plattegrond locatie(s) nog even uit

[..]

Ik zou het niet weten, het enigste wat ik hoop is dat Brech, als het zou zijn dat deze iets weet of meer weet, zingt als een vogeltje. Hopelijk laat Peter hem eerst zingen.
Niet dat deze kompleet dichtslaat als Peter er mee aan de gang gaat.
  dinsdag 4 september 2018 @ 00:58:43 #252
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_181676159
quote:
Ja wat bedoel daarmee te zeggen ? Jouw locatie is een parkeerveldje in/aan de Nieuwenhagerenweg wat hemelsbreed ruim kilometer in het noord westelijk ligt van de Heikop en 2.5km van waar Nicky's lijkje (hier 50.918900, 6.010494) aan de Schinvelderweg is gevonden.

"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_181676193
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 00:58 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ja wat bedoel daarmee te zeggen ? Jouw locatie is een parkeerveldje in/aan de Nieuwenhagerenweg wat hemelsbreed ruim kilometer in het noord westelijk ligt van de Heikop en 2.5km van waar Nicky's lijkje (hier 50.918900, 6.010494) is gevonden.

[ afbeelding ]
Mijn locatie?
Je weet van voren niet dat je van achteren leeft?

quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 23:54 schreef Gorraay het volgende:
De parkeerplaats en ontmoetingsplek waar het hier over gaat ligt iets meer dan een kilometer van de plek waar de tenten stonden. Niet echt vlakbij dus. Locatie: 50.9344, 6.0009.
Daar geef ik die reactie op wat jij mijlenver noemen doet?
En wat jij schinvelderweg of straat noemen doet?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2018 01:06:16 ]
  dinsdag 4 september 2018 @ 01:09:51 #254
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181676246
quote:
2s.gif Op maandag 3 september 2018 23:25 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Kamelenteen kent die hele plek ook niet.
Ik zou er ook niet snel alleen gaan rondwandelen, en Jos B. zat zover ik weet ook niet op die verharde slingerweg maar op een van de paden in het bos.
Overdag OK, maar 's nachts ga je daar beter niet alleen rondhangen.
Ken de plek inderdaad niet ;) Maar ben niet zo snel bang in het donker, ook niet als ik weet dat er een homo-ontmoetingsplek is fiets ik daar niet voor om. Maar om nou over onverharde, onverlichte paadjes te fietsen gaat inderdaad wel wat te ver. Ik ben er vanuit gegaan dat dat het geval is geweest, dat ie gewoon over een fietspad daar reed en de weg kent.

Maar, 's nachts in het bos fietsen of wandelen? Geen probleem.
  dinsdag 4 september 2018 @ 01:12:17 #255
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181676263
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 23:01 schreef john2406 het volgende:

[..]

Die parkeerplaatsen daar stonden toen bekent als zwoele ontmoetingsplaatsen, of het daadwerkelijk zo was ik weet het niet?

https://l1.nl/meer-agress(...)unssummerheide-64900

1 iemand doet niet veel, komt echter een groep al zijn het kinderen, denk ik dat ik het onderspit delf!
Ja, dat heb ik gelezen? Dan nog. moet je daar bang voor zijn dan?

Nog nooit gelezen dat homo's een fietser van zn fiets hebben gesleurd om 'm anaal te verkrachten. Volgens mij vallen verkrachtingen onder homo's verder ook wel mee ook trouwens.
pi_181676274
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 01:12 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Ja, dat heb ik gelezen? Dan nog. moet je daar bang voor zijn dan?

Nog nooit gelezen dat homo's een fietser van zn fiets hebben gesleurd om 'm anaal te verkrachten. Volgens mij vallen verkrachtingen onder homo's verder ook wel mee ook trouwens.
Of er wordt geen melding van gedaan?
  dinsdag 4 september 2018 @ 01:16:00 #257
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181676300
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 01:13 schreef john2406 het volgende:

[..]

Of er wordt geen melding van gedaan?
Je bedoelt door getrouwde mannen :)

Nah, ik denk dat ook een man die echt verkracht wordt, ook wel aangifte zou doen. Is toch even wat anders dan een ongewilde kneep in je kont.
pi_181676333
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 01:16 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Je bedoelt door getrouwde mannen :)

Nah, ik denk dat ook een man die echt verkracht wordt, ook wel aangifte zou doen.
Zou men zo een persoon serieus nemen op het bureau?

En ik bedoel niet getrouwde mannen maar mannen in het algemeen.
Heeft wat mij betreft niks van doen met getrouwd of ongetrouwd.
  dinsdag 4 september 2018 @ 01:22:51 #259
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181676349
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 01:20 schreef john2406 het volgende:

[..]

Zou men zo een persoon serieus nemen op het bureau?

En ik bedoel niet getrouwde mannen maar mannen in het algemeen.
Heeft wat mij betreft niks van doen met getrouwd of ongetrouwd.
Zou niet weten waarom niet. Elke melding van een verkrachting moet serieus genomen worden, of die nu van een man of van een vrouw komt.

Getrouwd? Vaak heimelijk, vrouw mag het niet te weten komen want latente homo. Dat is haast onmogelijk om dan aangifte te doen zonder dat je vrouw het te weten komt dan.
pi_181676367
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 01:22 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Getrouwd? Vaak heimelijk, vrouw mag het niet te weten komen want latente homo. Dat is haast onmogelijk om dan aangifte te doen zonder dat je vrouw het te weten komt dan.
Klopt dat soort geeft het zich ook nog inderdaad.
  dinsdag 4 september 2018 @ 02:46:01 #261
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_181676616
Wie is/was Kobie Meijers nu weer?

Waarom ligt zij achter het monument van NV begraven?
Non possumus non loqui
  dinsdag 4 september 2018 @ 03:44:59 #262
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181676643
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 02:46 schreef Knip het volgende:
Wie is/was Kobie Meijers nu weer?

Waarom ligt zij achter het monument van NV begraven?
Geen idee.

Een monument in het dorpje Heibloem stuitte op veel weerstand van de dorpsbewoners en priester -die als een van de weinigen openlijk steun bood aan de familie en hen niet liet vallen- heeft toen gezegd dat het monument dan maar geplaatst mocht worden op het grondgebied van de kerk. Dat zou wellicht de reden kunnen zijn dat erachter een graf ligt.


Even gegoogled.
Kan me niet voorstellen dat daar serieus iemand ligt begraven. Dacht dat het op het terrein van de kerk was maar het is echt op de hei. Zal wel iemand grappig hebben gevonden ofzo?
pi_181678277
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 03:44 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Geen idee.

Een monument in het dorpje Heibloem stuitte op veel weerstand van de dorpsbewoners en priester -die als een van de weinigen openlijk steun bood aan de familie en hen niet liet vallen- heeft toen gezegd dat het monument dan maar geplaatst mocht worden op het grondgebied van de kerk. Dat zou wellicht de reden kunnen zijn dat erachter een graf ligt.


Even gegoogled.
Kan me niet voorstellen dat daar serieus iemand ligt begraven. Dacht dat het op het terrein van de kerk was maar het is echt op de hei. Zal wel iemand grappig hebben gevonden ofzo?
die eens een foto dan, kan me niet voorstellen dat het nu een natuurlijke begraafplaats is.

Er zijn twee monumenten, een in de tuin van de pastoor en een op de hei. Daarnaast nog zijn graf.
  dinsdag 4 september 2018 @ 09:15:43 #264
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181678425
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 09:01 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

die eens een foto dan, kan me niet voorstellen dat het nu een natuurlijke begraafplaats is.

Er zijn twee monumenten, een in de tuin van de pastoor en een op de hei. Daarnaast nog zijn graf.
https://martijnmastenbroe(...)ak-nicky-verstappen/
pi_181678554
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 17:07 schreef Snowbomb het volgende:

[..]

Zie inderdaad speciaal vliegtuig staan. Maar ik had hem gewoon op een lijnvlucht gezet. Stuk goedkoper.
Ik denk dat dit onderzoek al miljoenen heeft gekost dus die paar duizend euro (of wat zal het zijn?) zal ook niet veel uitmaken.
  dinsdag 4 september 2018 @ 09:44:21 #266
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181678730
quote:
Dus iemand zet in een bos bij een boompje een "hier rust die en die" neer en dan doet we net alsof daar werkelijk iemand begraven is?

Daarbij zal het er een behoorlijk eind achter liggen, want dat "grafmonument" van Kobie Meijers staat tegen een berk aan en achter het herinneringsmonument op de heide voor Nicky staan geen berken.
Daarbij staat een grafmonument zoals dat van Kobie Meijers meestal op het graf, en ik weet niet hoeveel ervaring jij hebt met het begraven van iemand aan de voet van een berk, maar je mag aannemen dat je tussen de wortels van een berk geen graf kunt graven.
Ergo: Kobie Meijers ligt daar niet begraven, het is hoogstens de plek waar men (illegaal) as heeft uitgestrooid.
Je mag in NL ook niet zomaar ergens iemand begraven, sterker nog: als je zelf een tuin van 40.000m² hebt mag je daar niet eens zonder toestemming iemand op begraven.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181680969
Voor degenen die de bron van de harde schijf wilden, deze info is afkomstig van onderzoeksleider Ferdinand Schellinkhout danwel de zaaksofficieren van justitie Paul Emmen en Dave Mattheijs.

Het gehele artikel is ellenlang, maar gezien de bronnen en uitvoerigheid misschien nuttig voor de volgende OP?

Gehele artikel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_181681122
Opmerkelijk is dat de zus en de 4e en 5e graads verwanten al gevraagd is DNA af te staan, voordat er een DNA profiel op de harde schijf naar voren was gekomen, dus voordat Jos B. als verdachte was aangemerkt. Ik meen dat Vallon zich dit afvroeg.
pi_181681472
Bron Telegraaf
Alle emoties komen terug
https://www.telegraaf.nl/(...)rug-bij-pieter-pongs
pi_181681648
Bron de Limburger


De Limburger MobileMenu
Dna-deskundige: Dit biedt kansen voor alle andere onopgeloste zaken

23-08-2018 om 10:14
2 afbeeldingen
Grootschalig dna-onderzoek heeft weer geleid tot een doorbraak. Lossen we straks alle moorden op? "Ik hoop het", zegt de vrouw die meehielp in de zaak Nicky Verstappen.
Charissa van Kooten is dna-deskundige bij het Nederlands Forensisch Instituut (NFI). De afgelopen jaren heeft ze meegeholpen bij het dna-onderzoek in de zaak van Nicky Verstappen. Dat nu een dader in beeld is, geeft haar veel voldoening. "Hiervoor hebben we het gedaan. Voor de nabestaanden. Ik hoop dat deze man wordt gevonden, zodat hij kan uitleggen hoe zijn celmateriaal op Nicky terecht is gekomen."

Begin dit jaar stonden meer dan 15.000 mannen wangslijm af voor het grootste dna-verwantschapsonderzoek ooit in Nederland. De meesten woonden in de buurt van de heide waar Nicky werd vermoord. Een andere groep - van zo'n 1500 mannen - werd gevraagd dna af te staan, omdat zij direct betrokken waren bij de zaak, bijvoorbeeld als getuige of passant. Zo ook Jos Brech, die niet kwam opdagen.

De dna-match met Brech is niet aan het licht gekomen in het grootschalige verwantschapsonderzoek. Hoe zit dat?
"Het dna van de verdachte is voor het eerst aangetroffen op spullen die vanwege zijn vermissing waren ingeleverd. Dan moet je denken aan een tandenborstel, waarop altijd veel dna zit. Dat dna-profiel is ingevoerd in de databank voor vermiste personen. Als een lichaam gevonden zou worden, kunnen we dat via deze databank koppelen aan een naam."

"Nadat bleek dat deze man niet had gereageerd op de oproep om dna af te staan én vermist was, is zijn dna uit de vermissingsdatabank op verzoek van het politieteam vergeleken met dat in de zaak Nicky Verstappen. Dat leverde een match op. Zijn dna werd ook gevonden op spullen die vanwege het politieonderzoek in beslag waren genomen. Vervolgens hebben we ter verificatie een klein verwantschapsonderzoek gedaan: twee mannelijke familieleden van de verdachte stonden vrijwillig dna af. Toen wisten we het zeker: dit is onze man."

Leidt verwantschapsonderzoek altijd tot een doorbraak?
"Slechts twee keer eerder hebben wij grootschalig dna-verwantschapsonderzoek uitgevoerd. Zowel in de zaak van Marianne Vaatstra als van Milica van Doorn leidde dat tot een aanhouding. Sinds 2012 is dit type onderzoek wettelijk toegestaan. Veel mensen weten niet dat wij wekelijks verwantschapsonderzoek doen, maar dan op veel kleinere schaal. Bijvoorbeeld voor de Immigratie- en Natuaralisatiedienst, om te bepalen of iemand écht familie is en voor gezinshereniging naar Nederland mag komen.''

"Maar ook als een lichaam lang in het water of een woning heeft gelegen en het niet meer identificeerbaar is via andere technieken. Door in de databank voor strafzaken te zoeken - met daarin dna-profielen van bijna 300.000 personen - kunnen we ook familieleden van verdachten vinden. Op die manier is de Rotterdamse prostitueekiller ontdekt, net als de man die in 1993 twee mannen vermoordde in het Kralingse Bos."


Waarom doen we dit grootschalige dna-onderzoek niet veel vaker? Dan kan de onopgeloste moordzaak straks tot het verleden behoren.
"Ik hoop het wel. Maar helaas zullen er altijd zaken blijven die onoplosbaar zijn. In sommige moordzaken is niet of nauwelijks sporenmateriaal van een verdachte beschikbaar. Dan wordt het heel moeilijk. Als je dna-verwantschapsonderzoek wilt doen, is het cruciaal dat er delictgerelateerde sporen zijn. Je moet dus vrijwel zeker weten dat een spoor alleen afkomstig kan zijn van de dader. Bij sperma in een verkrachtingszaak is dat duidelijk. Maar bij contactsporen, die ook overgebracht kunnen zijn door een toevallige aanraking, ligt dat heel anders. Dan is het niet zinvol om een verwantschapsonderzoek te doen."

Is grootschalig dna-verwantschapsonderzoek duur?
"In het begin waren de analysetechnieken - de kits en de chemicaliën waarmee het gebeurt - erg duur. In de loop der tijd zijn de kosten naar beneden gegaan, en dat gaat door. Het wordt steeds betaalbaarder om dit soort onderzoek te doen. Maar bij grootschalig verwantschapsonderzoek komt natuurlijk veel meer kijken: de politie moet van tevoren een selectie maken en veel onderzoek doen. Ook in het onderzoek zelf gaat veel tijd en mankracht zitten."

Biedt deze doorbraak hoop voor andere moordzaken?
"Zeker. In de zaak van Nicky duurde het vele jaren voordat we een geschikt dna-spoor hadden. Sinds 2008 konden we het spoor één op één vergelijken met dna-profielen en sinds 2015 was het geschikt voor dna-verwantschapsonderzoek. De laatste tijd worden onze dna-technieken steeds beter. Dat biedt kansen voor al die 1500 ernstige zaken in Nederland die nog altijd niet zijn opgelost."

Door AD/Peter Winterman
  dinsdag 4 september 2018 @ 19:44:15 #271
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_181689366
Morgen komt die bastard van een Jos Brech naar Nederland toe met het vliegtuig. Het is geen reguliere vlucht is inmiddels bekend. Wat dan wel? Privevlucht :?
pi_181689707
Even resumerend, als niet deskundige op velerlei vlak; in mei is een onderzoek ingesteld naar Jos B. op basis van "een gevoel" (hij was toen nog geen verdachte) waarbij zijn zussen zijn verzocht DNA af te staan, en waarin 4e en 5e graads familieleden zijn nagetrokken en benaderd met het verzoek om DNA af te staan.
Tevens is vriend/collega Erik benaderd en verzocht spullen van Jos B. te komen brengen voor DNA onderzoek (louter vanwege "een gevoel") dat weer onderdeel van was van een onderzoek waarbij de deelname vrijwillig was, en waarbij Erik niet de wettelijke beheerder was van de eigendommen van B.
Jos B. kwam pas als verdachte in beeld op 8 juni, toen DNA van zijn harde schijf, aangeleverd ivm zijn vermissing werd getoetst met sporen van de zaak NV, onrechtmatig verkregen DNA dus.
Tevens betrof de 100 DNA match 'slechts' 2 contactsporen, waarbij je niet kunt stellen dat "hier iemand heel wat uit te leggen heeft".

Ten gevolge hiervan is vervolgens (nav en dmv een bijna 1 uur durende persconferentie) een heksenjacht ontketend, geïnitieerd door de politie, waarin Jos B. wiens privacy gerespecteerd zou moeten worden gezien hij geen bekende Nederlander was en er evenmin acuut gevaar dreigde, zijn volledige naam openlijk werd verspreid icm afbeeldingen die tevens aangeleverd waren ivm zijn vermissing, videos, tal van persoonlijke informatie zoals geboorteplaats, mogelijke verblijfplaats, hobbies, werk, verleden etc.

Daarbij werd eea aangekondigd als DE grote doorbraak, waarbij de suggestie wordt gewekt dat Jos B zich daadwerkelijk schuldig zou hebben gemaakt aan het misbruiken en vermoorden van een kind.

Aan de gehele (hardhandige) aanhouding van deze Jos B. liggen onrechtmatigheden ten grondslag, ik vraag me oprecht af hoe en if so voor hoelang hij in bewaring kan worden gesteld.
Niet ter verdediging van B. maar vanwege de vraag in hoeverre de handelwijze van invloed gaat zijn.
pi_181690314
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 19:59 schreef Za het volgende:
Even resumerend, als niet deskundige op velerlei vlak; in mei is een onderzoek ingesteld naar Jos B. op basis van "een gevoel" (hij was toen nog geen verdachte) waarbij zijn zussen zijn verzocht DNA af te staan, en waarin 4e en 5e graads familieleden zijn nagetrokken en benaderd met het verzoek om DNA af te staan.
Tevens is vriend/collega Erik benaderd en verzocht spullen van Jos B. te komen brengen voor DNA onderzoek (louter vanwege "een gevoel") dat weer onderdeel van was van een onderzoek waarbij de deelname vrijwillig was, en waarbij Erik niet de wettelijke beheerder was van de eigendommen van B.
Jos B. kwam pas als verdachte in beeld op 8 juni, toen DNA van zijn harde schijf, aangeleverd ivm zijn vermissing werd getoetst met sporen van de zaak NV, onrechtmatig verkregen DNA dus.
Tevens betrof de 100 DNA match 'slechts' 2 contactsporen, waarbij je niet kunt stellen dat "hier iemand heel wat uit te leggen heeft".

Ten gevolge hiervan is vervolgens (nav en dmv een bijna 1 uur durende persconferentie) een heksenjacht ontketend, geïnitieerd door de politie, waarin Jos B. wiens privacy gerespecteerd zou moeten worden gezien hij geen bekende Nederlander was en er evenmin acuut gevaar dreigde, zijn volledige naam openlijk werd verspreid icm afbeeldingen die tevens aangeleverd waren ivm zijn vermissing, videos, tal van persoonlijke informatie zoals geboorteplaats, mogelijke verblijfplaats, hobbies, werk, verleden etc.

Daarbij werd eea aangekondigd als DE grote doorbraak, waarbij de suggestie wordt gewekt dat Jos B zich daadwerkelijk schuldig zou hebben gemaakt aan het misbruiken en vermoorden van een kind.

Aan de gehele (hardhandige) aanhouding van deze Jos B. liggen onrechtmatigheden ten grondslag, ik vraag me oprecht af hoe en if so voor hoelang hij in bewaring kan worden gesteld.
Niet ter verdediging van B. maar vanwege de vraag in hoeverre de handelwijze van invloed gaat zijn.
Dit gaat natuurlijk allemaal een rol spelen straks in een evt Strafproces we gaan het allemaal meemaken al zal het best een tijdje duren voor er wat naar buiten komt
  dinsdag 4 september 2018 @ 20:40:26 #274
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_181690589
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 12:11 schreef Za het volgende:
Opmerkelijk is dat de zus en de 4e en 5e graads verwanten al gevraagd is DNA af te staan, voordat er een DNA profiel op de harde schijf naar voren was gekomen, dus voordat Jos B. als verdachte was aangemerkt. Ik meen dat Vallon zich dit afvroeg.
Ik vroeg mij idd af of e.e.a georkestreerd was/is, Ik ga het artikel nog even teruglezen.

Edit gelezen: Die Harde schijf blijft dus een primair verhaal houden. Men (OM/Politie) kan wel zeggen dat zij niet vanwege de vermissing om die schijf hebben gevraagd maar dat zijn nu slechts woorden. Lastig wordt/is hier dat er twee onderzoeksteams zijn die (natuurlijk) formeel niet hebben samengewerkt maar elkaar wel kunnen hebben (toe)gesproken.....doe jij dit zus... doe ik dat zo....
Vriend "van 't Padje" (toepasselijk naam) zal zich - als vriend !! - ongemakkelijk voelen over zijn toeschietelijke rol. Wettelijk kan hij echter weinig anders, alleen directe familieleden kunnen zich beroepen op hun zwijgrecht.

Ongeacht zegt de aanwezigheid van overeenkomend DNA nog weinig over de (in/directe) betrokkenheid van Jos B. Ik blijf stellen dat alleen DNA (sporen) tot niets zal leiden.
Pas wanneer het DNA door Jos B daar aantoonbaar is aangebracht terwijl Nicky (al of niet) nog leefde, is er een hardere zaak. Dat is vervelend voor de rechtsgang vanuit het lynchpubliek maar wel de wet die ons beschermd voor (vele) misstappen.

//

Verder hoop ik dat eenieder nog geen definitief oordeelt velt over Jos B voordat de rechter uitspraak heeft gedaan. Emoties en (wens)gedachten, ook van premium kranten, verstoren het denk & discussieproces.

Jos B komt straks naar NL in beperking. Ik weet niet of deze en gene weet wat dat inhoudt.
Kort gezegd: Jos B mag niets weten en ook zijn advocaat mag (feitelijk) niets zeggen en ook niet vertellen waarom Jos B is aangehouden en (straks) gearresteerd. Jos B zal afgezien van één uur luchten per dag, in de cel zitten of tussen 09u00 en middernacht verhoord (mogen) worden.

Ik zie ook ergens een tactisch spelletje om (eventueel) veel verhoortijd te winnen.

Jos B zal (als dat zo is) pas Woensdag terugkomen en formeel pas rond 17u30 worden gearresteerd op NL grondgebied. Na aankomst krijgt hij een eerste verhoor van maximaal 6 uur. Daarna, binnen 3 dagen en 15 uur gerekend van 09u00 (ja dat luistert precies) moet Jos B worden voorgeleid aan een rechter, dit kan (en mag) met 3 dagen worden verlengd wanneer er een weekend tussen zit (wat hier alsdan het geval is).
Jos B zal/kan zich dus buiten de Spaanse celtijd, nog 6 dagen wezenloos afvragen wat er aan de hand is. Wanneer hij eenmaal in de cel zit (in Nederland) mag Jos B ongeveer 14 uur per dag worden verhoord. En nogmaals, zijn advocaat mag nu (nog) feitelijk niets (mede)delen. Dat mag pas wanneer er een formele ten laste legging is èn/of Jos B niet (langer) in beperking zit.
De advocaat kan alleen toezien of het voorarrest volgens de regels verloopt. (bron: politie)

Jos B zal ook zeker niet ergens in bewaring worden gesteld waar hij gevaar loopt of dat hij mede contact heeft met andere gedetineerde(n) die hem iets over de strafzaak kunnen gaan (mede)delen.

In ben straks benieuwd naar het gevleugelde verslag van WimLex en Peter Air :P

[ Bericht 8% gewijzigd door Vallon op 04-09-2018 21:09:44 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_181691652
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 september 2018 20:40 schreef Vallon het volgende:
Vriend "van 't Padje" (toepasselijk naam) zal zich - als vriend !! - ongemakkelijk voelen over zijn toeschietelijke rol. Wettelijk kan hij echter weinig anders, alleen directe familieleden kunnen zich beroepen op hun zwijgrecht.

Ga er maar rustig van uit dat het vooral een zakelijke relatie betrof. Ja, dat Jos was vermist heeft hij zich ingezet om de man te vinden. Maar vanaf het moment dat hij op de hoogte was van het verleden van Jos is de stemming bij Erik echt wel omgeslagen. Sterker nog, hij heeft juist de politie kunnen helpen en van de in Frankrijk achtergelaten persoonlijke eigendommen van Jos kunnen voorzien.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')