Vind het in deze vreemd dat die lui al gaan Twitteren voordat het incident is afgesloten. Sterker nog ze zijn nog onderweg. Is het doel informeren wat die lui doen of is het retweets binnenharken ofzo?quote:Op donderdag 13 september 2018 12:20 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Veiligheid voor alles, dus eerst Twitteren en dan pas weggaan...
Ze zouden ook over de Hanzelijn moeten gaan rijden op termijn. Maar dan zal eerst een groot deel van het machinistenbestand ETCS-cursus moeten gaan krijgen.quote:Op vrijdag 14 september 2018 07:40 schreef MTL het volgende:
SNG is overigens wel weer interessant qua introductie. Ik meende begrepen te hebben dat het spul na de eerste twee baanvakken (Haarlem - Den Haag en Leiden - Hoorn Kersenboogerd) op Utrecht - Zwolle zou komen te rijden, maar dat is pas per wijzigingsblad juni '19. Schijnbaar gaat het spul eerder in de sprinters Zwolle - Groningen/Meppel/Leeuwarden rijden, per wijzigingsblad april '19.
Vanaf eind oktober dit jaar dus trouwens proefbedrijf in reizigersdienst, maar dat was volgens mij hier al bekend
de FLIRT was een noodbestelling zonder normale aanbestedingprocedures o.a. om de plotselinge toename in reizigers op te vangen die mede veroorzaakt werd door een uitbreiding van studentenreisrecht voor MBO scholieren terwijl men daarvoor nog plannen had het reisrecht te beperken. Als je treinen als noodbestelling plaatst kun je niet eerst een jaartje de tijd nemen om al je personeel op te gaan leiden.quote:Op donderdag 13 september 2018 23:46 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ah oke, en wat was dan de gedachte achter die introductiestatus van twee jaar?
Niet noodzakelijkerwijs. De SNG kan zowel in ERTMS/STM-ATB modus rijden, als geforceerd in STM-ATB. Dat laatste wordt nu aan iedereen aangeleerd.quote:Op vrijdag 14 september 2018 08:01 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ze zouden ook over de Hanzelijn moeten gaan rijden op termijn. Maar dan zal eerst een groot deel van het machinistenbestand ETCS-cursus moeten gaan krijgen.
ik begreep dat ertms van volgend jaar ofzo verplicht in de basisoleiding komt dus ook als je de rest van je carrière van Maastricht naar randwyck gaat pendelen zul je eraan moetenquote:Op vrijdag 14 september 2018 08:29 schreef MTL het volgende:
[..]
Niet noodzakelijkerwijs. De SNG kan zowel in ERTMS/STM-ATB modus rijden, als geforceerd in STM-ATB. Dat laatste wordt nu aan iedereen aangeleerd.
Persoonlijk zou ik het zeker goed vinden als iedereen nu eindelijk een keer voor ERTMS opgeleid zou gaan worden en dan op zo'n baanvak het alvast in de vingers kan krijgen. Op de Hanzelijn kan je eenvoudig een fout maken en dan direct weer verder gaan onder alleen ATB indien nodig, zonder dat het direct grote gevolgen zou hebben.
True. Was vergeten dat in de stopper Apeldoorn-Almelo idd voorlopig geen gelijkvloers mat gaat verschijnen.quote:Op vrijdag 14 september 2018 05:45 schreef dennistd het volgende:
Je vergeet Amersfoort-Wierden ook nog, daar heb je alleen IC's en DDAR (die laatste wordt aannemelijk eerst weer SGM als DDAR er weer uit gaat)
En begrijp ik dan goed dat nu die twee jaar op z'n einde loopt de matbekendheid Flirt dus wat meer landelijk verspreid wordt ? Zou onze dienstpakketten namelijk zeer goed doenquote:Op donderdag 13 september 2018 23:58 schreef MTL het volgende:
Het idee was te voorkomen wat er gebeurde met SLT: veel bedieningsfouten (naast de softwareproblemen) doordat mensen maanden ervoor opgeleid waren en er nooit op gereden hadden. Dus op de standplaatsen waar het niet in het standaardpakket zat, was het dus de bedoeling 50% om het in de vingers te krijgen en te houden.
Die speciale status loopt dus eind dit jaar af.
Voor SNG weet ik het niet. Die zit bij ons dus in het basispakket straks
Maar dat gebeurt nu waarschijnlijk dus ook met SNG, waarvoor eerst een beperkt aantal standplaatsen wordt opgeleid.quote:Op vrijdag 14 september 2018 08:01 schreef Salatrel het volgende:
[..]
Als je treinen als noodbestelling plaatst kun je niet eerst een jaartje de tijd nemen om al je personeel op te gaan leiden.
Haha dus die LM rit zit bij jullie in de pakketten verwerkt. Ik heb wel eens die rit vanaf Dordrecht dat ik m in de avonduren zelf moet splitsen in Breda. De eerste keer wisten ik en mijn HC niet wat de bedoeling was, er was geen RET machinist te bekennen daar. Ben er uiteindelijk maar gewoon mee verder geredenquote:Het eerste jaar was voor de flirt voornamelijk introductie. De machinisten van de standplaatsen die er toen op reden reden als ze een "FLIRT dienst" hadden de hele dag niks anders. Het tweede jaar (dit jaar) is dat veel minder. Als ik nu een flirt dienstje heb is het vaak maar 1 ritje en de rest is ander spul. Er zijn wel uitzonderingen natuurlijk dat je van Dordrecht via Arnhem naar Zutphen gaat en dezelfde route terug maar er is ook een dienst dat de enige flirt rit leeg mat van Breda naar Roosendaal is
volgens mij valt dat wel mee hoor. Er zijn een stuk of 4 locaties waar ze ce instructies geven en zeker in Amersfoort waren er, in ieder geval de afgelopen dagen, meerdere groepen tegelijk bezigquote:Op vrijdag 14 september 2018 12:39 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Maar dat gebeurt nu waarschijnlijk dus ook met SNG, waarvoor eerst een beperkt aantal standplaatsen wordt opgeleid.
En in 's-Hertogenbosch vroeg men zich toen af waarom je met 2 stellen aan kwam zetten?quote:Op vrijdag 14 september 2018 12:39 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Maar dat gebeurt nu waarschijnlijk dus ook met SNG, waarvoor eerst een beperkt aantal standplaatsen wordt opgeleid.
[..]
Haha dus die LM rit zit bij jullie in de pakketten verwerkt. Ik heb wel eens die rit vanaf Dordrecht dat ik m in de avonduren zelf moet splitsen in Breda. De eerste keer wisten ik en mijn HC niet wat de bedoeling was, er was geen RET machinist te bekennen daar. Ben er uiteindelijk maar gewoon mee verder gereden
quote:Op vrijdag 14 september 2018 17:19 schreef Peterselieman het volgende:
De heropening van de Hoekse Lijn wordt nu waarschijnlijk pas eind januari of begin februari ...
https://nos.nl/artikel/22(...)ail-hoekse-lijn.html
Nee, nooit iets over gehoord verder, het stel werd in Breda blijkbaar ook niet gemistquote:Op vrijdag 14 september 2018 17:09 schreef James1988 het volgende:
[..]
En in 's-Hertogenbosch vroeg men zich toen af waarom je met 2 stellen aan kwam zetten?
twitter:Arriva_NL twitterde op zaterdag 15-09-2018 om 11:37:07 @ruitergroene2 @MelvGroenbos @scHeerenveen We hebben wel Arriva treinen. Alleen niet in Friesland. Wel vanuit Groningen. ^Resh reageer retweet
Vast wel. Ben wel benieuwd hoe het hybride concept op de GTW uitgewerkt gaat worden.quote:Op zaterdag 15 september 2018 12:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Weten ze wel wat een trein is daar dan?
Tussen Groningen en Europapark komen wel over alle vier de sporen de bovenleidingportalen te staan, Dus het is er wel enigszins op voorbereid. Maar voor de rest is alles vrij strikt gescheiden, ook het opstelterrein heeft een diesel deel en een elektrisch deel.quote:Op zaterdag 15 september 2018 12:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vast wel. Ben wel benieuwd hoe het hybride concept op de GTW uitgewerkt gaat worden.
Daarnaast is het opvallend dat in de huidige plannen voor het nieuwe station Groningen boven de dieselsporen geen waslijn komt terwijl de nieuwe WINK/Flirtino wel een panto krijgt. Hoe lang gaat het duren voordat die er wel komt te hangen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |