ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Sloopt wel eens echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Ik ben m'n broertje ook pas bijna aangevlogen toen we al bij hem in de straat waren. In het vervolg vraag ik welke dag ze gaan zodat ik een andere kan gaan.
Over Heino. Ik zag op de tekening dat de seinen voor vertrek maximaal Groen-Knipper kunnen tonen. Wat daar de reden van is, is mij niet duidelijk. Tegengestelde rijrichtingen gaan wel uit van 60 km/h.
Die in Amersfoort geloof ik. Grote kans dat ze het project volledig hebben uitgekleed naar het ophogen van de snelheid op de vrije baan om kosten bij de provincie te besparen en dat daarom de bestaande (in 2016) situatie van het emplacement Heino is gehandhaafd.
Op maandag 3 september 2018 11:21 schreef Mr_Klaasje het volgende: Die in Amersfoort geloof ik. Grote kans dat ze het project volledig hebben uitgekleed naar het ophogen van de snelheid op de vrije baan om kosten bij de provincie te besparen en dat daarom de bestaande (in 2016) situatie van het emplacement Heino is gehandhaafd.
Vermoedelijk ja, want normaal gesproken zou spoor 2 een nieuw zijperron hebben moeten krijgen, waarna op het huidige perron een hekje was verschenen. Met wat andere aanpassingen had je van Heino een station kunnen maken waar met 100 km/h doorgereden had kunnen worden.
Op maandag 3 september 2018 10:53 schreef Mr_Klaasje het volgende: Over Heino. Ik zag op de tekening dat de seinen voor vertrek maximaal Groen-Knipper kunnen tonen. Wat daar de reden van is, is mij niet duidelijk. Tegengestelde rijrichtingen gaan wel uit van 60 km/h.
Er zal denk ik een 40km/h wissel zijn.
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
Gaat lekker met de werkzaamheden bij Haren. Ze wilden dit weekend drie spoordekken inschuiven, maar als ik het goed begrepen heb is er zelfs geen enkele ingeschoven ...
Het wachten is nu op thermietlassers uit Duitsland, waardoor het treinverkeer nog tot zeker 20.00 uur platligt tussen Groningen en Assen
Op maandag 3 september 2018 11:50 schreef Peterselieman het volgende: Gaat lekker met de werkzaamheden bij Haren. Ze wilden dit weekend drie spoordekken inschuiven, maar als ik het goed begrepen heb is er zelfs geen enkele ingeschoven ...
Het wachten is nu op thermietlassers uit Duitsland, waardoor het treinverkeer nog tot zeker 20.00 uur platligt tussen Groningen en Assen
Zo lekker is dat dan baal je als uitvoerder van het project ook wel. Als het materiaal niet werkt waar ze de spoordekken mee zouden inschuiven/rijden.
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
Ik heb een vraagje met betrekking tot het produkt RET maandkorting 20 procent
In de voorwaarden van het produkt staat (en ik citeer)
quote:
Bij andere OV-bedrijven werkt dit reisproduct niet. Dus als u overstapt op een lijn van een ander OV-bedrijf en u gaat daar op saldo reizen, dan betaalt u opnieuw het basistarief en een bedrag per gereisde kilometer. Als u vervolgens op de terugweg overstapt naar de RET gaat u niet met RET MaandKorting reizen, maar op saldo. Kortom, gebruik RET MaandKorting uitsluitend als u alleen maar met de RET reist en niet met een ander OV-bedrijf.
Is dit dus ook van toepassing van een overstap van NS naar RET? Omdat NS natuurlijk het 'Produkt' Reizen op saldo op je OV chipkaart zet en dat sowieso 'Apart' is?
Is dit dus ook van toepassing van een overstap van NS naar RET? Omdat NS natuurlijk het 'Produkt' Reizen op saldo op je OV chipkaart zet en dat sowieso 'Apart' is?
NS staat los van het tariefsysteem voor bus, tram en metro en zal dus hoogstwaarschijnlijk geen gevolgen hebben voor RET MaandKorting.
Dat je bij een overstap RET->andere vervoerder opnieuw het basistarief betaalt kan ik me nog voorstellen (de andere vervoerder 'weet' niet waarmee je gereisd hebt), maar dat andere vervoerder->RET ķķk betekent dat je opnieuw het basistarief betaalt is raar. Dat zou de RET w.m.b. gewoon moeten kunnen zien.
Begrijp mij niet verkeerd, maar door je woordkeuze 'hoogstwaarschijnlijk' ben ik het toch gaan navragen bij de RET zelf zonder verwachtingen, want meestal snappen ze toch niet wat je bedoeld.
En dat hoeft inmiddels ook niet meer. Standaard wordt de boel nu op 2e klas gezet als je die keuze niet gemaakt hebt, mits je je saldo hebt opgeladen via de automaat.
Op maandag 3 september 2018 20:09 schreef MTL het volgende: En dat hoeft inmiddels ook niet meer. Standaard wordt de boel nu op 2e klas gezet als je die keuze niet gemaakt hebt, mits je je saldo hebt opgeladen via de automaat.
dan moet je toch nog steeds het product op je kaart hebben staan?
Ook dit jaar was de VSM er weer vroeg bij tijdens Terug naar Toen. Nog voor de zon goed en wel doorgebroken was kwam loc 44 1593 als voorbij de Ruggeweg in Lieren met de eerste goederentrein Loenen-Apeldoorn.
Terwijl het zonnetje al wat geklommen is komen drie stoomlocomotieven langsrijden op weg van het nachtdepot in Loenen naar Beekbergen. Het zijn de 50 0073, 50 3654 en 23 071 die hier flink rokend langs de Ruggeweg in Lieren komen.
Aan de noordkant van de overweg in de Ruggeweg in Lieren werd de zon kort na zonsopkomst nog belemmerd door een ruim 100 meter verderop liggend bosperceeltje. Dat mag de pret van loc 50 307 met een zeer korte goederentrein echter niet drukken, terwijl deze hier het niet-functionele voorsein met bakens van station Beekbergen passeert op weg naar Loenen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op dinsdag 4 september 2018 09:15 schreef Goverman het volgende: Mooie foto's! Vooral het licht is erg mooi. Dat zal vooral de tijd van de dag zijn, maar wellicht ook een HDR-setting en misschien wat nabewerking.
Kun je daar wat meer over zeggen?
Deels de tijd van de dag (een foto van midden op de middag krijg je ook met veel nabewerking niet zo). Een HDR-stand kun je niet zoveel mee vanwege de beweging van de trein, dat wil alleen bij stilstand. Nabewerking zit er zeker wel in, daarmee wordt toch een soort HDR-effect bereikt, namelijk de lichte delen donkerder en de donkere delen lichter. Hieronder de originele jpegs zoals de camera ze uitspuugt:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Toevallig heb ik gisteren zitten zoeken of je op de zondagen ook alleen naar het museumstation in Beekbergen kan zonder een treinrit te maken. Weet iemand dat? Leek wel zo op de site en in de folder, maar helemaal duidelijk was het me niet.
Deels de tijd van de dag (een foto van midden op de middag krijg je ook met veel nabewerking niet zo). Een HDR-stand kun je niet zoveel mee vanwege de beweging van de trein, dat wil alleen bij stilstand. Nabewerking zit er zeker wel in, daarmee wordt toch een soort HDR-effect bereikt, namelijk de lichte delen donkerder en de donkere delen lichter. Hieronder de originele jpegs zoals de camera ze uitspuugt:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik neem aan dat je ook in RAW schiet, toch?
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Toevallig heb ik gisteren zitten zoeken of je op de zondagen ook alleen naar het museumstation in Beekbergen kan zonder een treinrit te maken. Weet iemand dat? Leek wel zo op de site en in de folder, maar helemaal duidelijk was het me niet.
Volgens mij kun je gewoon het terrein op ja
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
GB Railfreight Charity Railtours organiseert over twee weken een vierdaagse railtour voor het goede doel. Onderweg worden er allerlei routes genomen waar zelden reizigerstreinen komen, en er rijdt zelfs een nachtelijke trein vanuit de oude Eurostarterminal te London Waterloo naar het Schotse Motherwell.
- Ge moet per trein reizen naar Sint-Martens-Bodegem. * Awel, en hoe moet ik dat doen dan? - Ge gaat naar het station in Brussel-Zuid, en wacht daar op dezen trein * Amai zeg, dat klinkt niet moeilijk. Dat gaat me zeker en vast lukken.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik heb nog een vraag over RET maandkorting, weet niet of dit in het bussentopic moet of hier
In de voorwaarden van het produkt staat, en ik citeer
quote:
Bij andere OV-bedrijven werkt dit reisproduct niet. Dus als u overstapt op een lijn van een ander OV-bedrijf en u gaat daar op saldo reizen, dan betaalt u opnieuw het basistarief en een bedrag per gereisde kilometer. Als u vervolgens op de terugweg overstapt naar de RET gaat u niet met RET MaandKorting reizen, maar op saldo. Kortom, gebruik RET MaandKorting uitsluitend als u alleen maar met de RET reist en niet met een ander OV-bedrijf.
NS staat los van het tariefsysteem voor bus, tram en metro en zal dus hoogstwaarschijnlijk geen gevolgen hebben voor RET MaandKorting.
Dat je bij een overstap RET->andere vervoerder opnieuw het basistarief betaalt kan ik me nog voorstellen (de andere vervoerder 'weet' niet waarmee je gereisd hebt), maar dat andere vervoerder->RET ķķk betekent dat je opnieuw het basistarief betaalt is raar. Dat zou de RET w.m.b. gewoon moeten kunnen zien.
Mijn vraag is, stel ik reis met een arriva bus naar Den Haag centraal en wil veder met Randstadrail naar Rotterdam, kan ik dit probleem dan ondervangen dan door een keer bij NS in en uit te checken?
Kan me niet voorstellen dat iemand met een IQ van boven het vriespunt dit "normaal" vindt.
Bij een koude start van dieselmotoren kan dit gebeuren. In het begin draaien er maar een paar cilinders mee en langzaam maar zeker gaan ze allemaal meedoen in het verbrandingsproces. Na elke plof hoor je het motortje anders lopen. Die witte rook aan het eind kan duiden op een lekke koppakking. Daar zou ik me meer zorgen over maken.
Ze leveren die dingen zo op bedoel je? "ja een kwartiertje roken als de hel moet kunnen respecte le environnement " En vervoerder / opdrachtgever / ministerie vindt dat allemaal prima? Hoe gaat zoiets?
Bij een koude start van dieselmotoren kan dit gebeuren. In het begin draaien er maar een paar cilinders mee en langzaam maar zeker gaan ze allemaal meedoen in het verbrandingsproces. Na elke plof hoor je het motortje anders lopen. Die witte rook aan het eind kan duiden op een lekke koppakking. Daar zou ik me meer zorgen over maken.
Op donderdag 6 september 2018 18:45 schreef Dr_Flash het volgende: Ze leveren die dingen zo op bedoel je? "ja een kwartiertje roken als de hel moet kunnen respecte le environnement " En vervoerder / opdrachtgever / ministerie vindt dat allemaal prima? Hoe gaat zoiets?
Niet echt. Bij een motor die voorverwarmd is zul je dit nauwelijks gaan zien, maar bij erg lage temperaturen en een compleet koude start kan het met dit soort motoren wel. De verbranding is verre van optimaal dan en dat levert gigantisch veel rook op.
Op donderdag 6 september 2018 18:45 schreef Dr_Flash het volgende: Ze leveren die dingen zo op bedoel je? "ja een kwartiertje roken als de hel moet kunnen respecte le environnement " En vervoerder / opdrachtgever / ministerie vindt dat allemaal prima? Hoe gaat zoiets?
modernere machines (bv 6400) hebben een kachel die motorolie en koelwater op temperatuur houden.
Een v16 met 100L cilinderinhoud start je niet zomaar op. Helemaal niet als alle olie koud is en stroperig
Op donderdag 6 september 2018 20:01 schreef James1988 het volgende: Dit vind ik bijzonder... eerst dat gepiep van een moderne elektrische tractieinstallatie en dan ineens die klereherrie van een dieselmotor
Het ontwerp is gebaseerd op een standaardtype van MaK, de DE 1002. […]
Ze zijn langer dan dit type, omdat er ruimte nodig was voor de ATB en een hulpdieselmotor, die bij een geparkeerde loc elektriciteit opwekt voor batterijlading en voor de verwarmingselementen die het koelwater van de hoofddieselmotor op temperatuur brengen of houden. Hierdoor is de hoofdmotor altijd op bedrijfstemperatuur en is het niet nodig de hoofdmotor stationair warm te laten draaien. In tegenstelling tot de eerdere Nederlandse locomotieftypen kan de hoofddieselmotor niet koud gestart worden.
Enkel koelwater dus wat op temperatuur gehouden moet worden. Geen idee of daardoor de olie ook op temperatuur blijft want volgens mij is dat het belangrijkste.
Die Engelse treinstellen lijken nieuwer, idioot dat die zoiets niet hebben. Lijkt me ook beter voor de motor.
The InterCity 125 (also referred to as the High Speed Train) is a diesel-powered passenger train built by British Rail Engineering Limited between 1975 and 1982.
Ergo: ouder.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Is er een mogelijkheid om op te zoeken welk materieel heeft gereden in een bepaalde treinserie op een bepaald uur? Ik heb al op somda gekeken maar dat leverde niks op.
vorigend jaar waren we voor de opnames van de NS reklame in de Houtrakpolder bezig met een VIRM4. dat stel werd toen door een loc van type 2200 van de Houtrakpolder naar de Watergraafsmeer getrokken. de NS 2200 is van 1955-1958 en blijkbaar nog wel in gebruik.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op vrijdag 7 september 2018 13:38 schreef TjjWester het volgende: Is er een mogelijkheid om op te zoeken welk materieel heeft gereden in een bepaalde treinserie op een bepaald uur? Ik heb al op somda gekeken maar dat leverde niks op.
Als zoiets op somda niet staat, vergeet het dan maar
Als zoiets op somda niet staat, vergeet het dan maar
Jammer, zo belangerijk is het ook weer niet.
Wat anders, sinds een paar weken reis ik regelmatig met de ic direct van en naar eindhoven, mij valt op dat er in de achterste bak op de achterste zitplaatsen, een zeer vervelende trilling aanwezig is. Het voelt aan alsof er een basbox naast je staat te dreunen en is qua geluid bijna niet uit te houden.
Het valt op dat de ene het minder heeft dan de ander en bij geen van alle is het permanent aanwezig, woensdag ochtend zat ik een trein waarbij het trillende geluid zo erg was dat mijn medereizigers en ik opzoek zijn gegaan naar een anderr plek, terwijl op de terugweg deze trilling een "irriterende" factor was.
Op vrijdag 7 september 2018 13:38 schreef TjjWester het volgende: Is er een mogelijkheid om op te zoeken welk materieel heeft gereden in een bepaalde treinserie op een bepaald uur? Ik heb al op somda gekeken maar dat leverde niks op.
www.ovtijden.com houdt het bij, maar dan moet je wel snel zijn - a.s. maandag gaat het archief offline. De ontwikkelaar heeft er geen tijd meer voor.
komend weekend geen treinverkeer tussen Alkmaar en ... Santpoort Noord. onduidelijk wat de werkzaamheden precies inhouden... waar je normaal een half uur nodig hebt om van Alkmaar naar Driehuis te gaan met de trein... kun je daar nu 2 uur over doen. de stopbus van Alkmaar naar Santpoort stopt niet in Driehuis.
er gaat wel een snelbus van Alkmaar naar Wormerveer.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op vrijdag 7 september 2018 13:39 schreef spectrumanalyser het volgende: vorigend jaar waren we voor de opnames van de NS reklame in de Houtrakpolder bezig met een VIRM4. dat stel werd toen door een loc van type 2200 van de Houtrakpolder naar de Watergraafsmeer getrokken. de NS 2200 is van 1955-1958 en blijkbaar nog wel in gebruik.
Dat was een museumloc. Class 37: Despite all members of the build now being over 50 years old, over 60 locomotives are still mainline registered and remain active undertaking a variety of passenger, freight and departmental duties on the national rail network in 2018.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
het is in de spits altijd proppen geblazen en die gekke rode dingen die tussen gouda en alphen rijden, ik moest mij letterlijk erin gooien en ik stond gezellig naast een stinkende zwetende vent en ik had niks om mij vast te houden met mijn laptoptas, jij mag zelf invullen wat er gebeurde
godverdomme
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
Op vrijdag 7 september 2018 13:38 schreef TjjWester het volgende: Is er een mogelijkheid om op te zoeken welk materieel heeft gereden in een bepaalde treinserie op een bepaald uur? Ik heb al op somda gekeken maar dat leverde niks op.
Op vrijdag 7 september 2018 16:10 schreef James1988 het volgende: Class 37 klinkt heel leuk als hij optrekt. In Anglia rijden ze ermee in sandwichmodus ('top and tail') met maarliefst 3 rijtuigen ertussen
Op vrijdag 7 september 2018 16:10 schreef James1988 het volgende: Class 37 klinkt heel leuk als hij optrekt. In Anglia rijden ze ermee in sandwichmodus ('top and tail') met maarliefst 3 rijtuigen ertussen
Op vrijdag 7 september 2018 16:10 schreef James1988 het volgende: Class 37 klinkt heel leuk als hij optrekt. In Anglia rijden ze ermee in sandwichmodus ('top and tail') met maarliefst 3 rijtuigen ertussen
Hoeveel infra hebben ze daar eigenlijk nog liggen waar sinds de 19e eeuw niets meer aan gedaan is?
Vrij veel, al wordt het wel aangepakt nu Network Rail bezig is met een grote centralisatieslag. In plaats van overal kleine blokposten en overwegwachters gaat er veel meer centraal geregeld worden, zoals ook in Nederland al jaren gebeurt.
In Anglia zijn ze al enige tijd bezig met 'resignalling', die armseinen zijn binnen een jaar pleite.
Waarom staan er in Deventer toch geen chippaaltjes voor overstappers? Nu heb ik toevallig tijd zat (doordat de Pimpel drie kwartier vertraging had dankzij "personen im gleis") voor trap af, tunnel door, poortje door, poortje door, tunnel door, trap op maar handig is anders.
Op zaterdag 8 september 2018 22:55 schreef ReisT het volgende: NS en DB, ik tel er twee. Dan nog, waarom staan die paaltjes er in Utrecht bijvoorbeeld wel?
Als je een internationaal ticket hebt, dan is dat meestal vanaf vertrekstation toch? Dan hoef je niet in te checken.
Op zaterdag 8 september 2018 23:09 schreef ReisT het volgende: Mijn internationale ticket is tweede klas, ik wil voor het laatste stukje omreizen naar huis graag gebruikmaken van m'n eerste klas weekend vrij.
Welke route precies? En is Hengelo dan geen ombliep-optie?
En trouwens, als Moskou - Utrecht sneller wordt via Arnhem als Apeldoorn - Amersfoort eruit ligt, zal het nooit om meer dan een half uur verschil gaan. Wat boeit het?
Ik zat in de trein uit Berlijn, ik blijk niet via Amersfoort te kunnen, ik kijk in de reisplanner en daar rolde een advies met overstap in Deventer uit.
Op zaterdag 8 september 2018 23:36 schreef ReisT het volgende: Ik zat in de trein uit Berlijn, ik blijk niet via Amersfoort te kunnen, ik kijk in de reisplanner en daar rolde een advies met overstap in Deventer uit.
Oh Hgl - Dv - Ah - Ut of zo?
quote:
Op zaterdag 8 september 2018 23:19 schreef ReisT het volgende: Moskou-Utrecht, omdat Apeldoorn-Amersfoort er uit ligt was via Arnhem het snelste alternatief.
Ik dacht dat je bij vertrek uit Moskou al wist dat je via Arnhem zou gaan dus iets als Berlin - Hannover - Düsseldorf - etc
Ik had nu eenmaal een ticket met Zugbindung via Bad Bentheim. En ik denk altijd maar, als ik eenmaal de grens over ben en weer in Nederland ben, dan kom ik wel thuis. Een half uurtje ofzo extra boeit dan inderdaad niet.
Op zondag 9 september 2018 00:12 schreef ReisT het volgende: Ik had nu eenmaal een ticket met Zugbindung via Bad Bentheim. En ik denk altijd maar, als ik eenmaal de grens over ben en weer in Nederland ben, dan kom ik wel thuis. Een half uurtje ofzo extra boeit dan inderdaad niet.
Ja logisch, zo mag iedereen denken. Maar het zal niet de eerste keer zijn dat een reis van 3000+ km in de laatste 100 km nog kapot loopt op Nederlandse lulligheid
Op zaterdag 8 september 2018 21:44 schreef Isane het volgende: Gaat lekker met het materieel tussen Almelo en Hardenberg. Waar gaat het altijd mis? Ze hadden toch een reserve trein?
De Lintjes beginnen hard minder te worden. Er is nu wel een reserve-stel bij Arriva, maar als er net eentje in Zutphen staat voor onderhoud als er een ander kapot gaat heb je er niks aan...
Bij Syntus zijn er 9 stellen waarvan je er met 4 de dienst kunt uitvoeren (weliswaar losse stellen en geen mogelijkheid tot tanken/controles). Daarom heb je daar minder problemen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zaterdag 8 september 2018 22:55 schreef ReisT het volgende: NS en DB, ik tel er twee. Dan nog, waarom staan die paaltjes er in Utrecht bijvoorbeeld wel?
NS en DB zijn één vervoerder in NL (DB treinen worden gereden door NS), en sinds wanneer staan die dingen in Utrecht op het perron joh? Heb ik helemaal gemist.
Oh en nog iets; Het is dus echt zo dat je ook mag omreizen met je product, je hoeft niet in te checken zolang je je oorspronkelijke internationale ticket ook kan overleggen.
De Lintjes beginnen hard minder te worden. Er is nu wel een reserve-stel bij Arriva, maar als er net eentje in Zutphen staat voor onderhoud als er een ander kapot gaat heb je er niks aan...
Bij Syntus zijn er 9 stellen waarvan je er met 4 de dienst kunt uitvoeren (weliswaar losse stellen en geen mogelijkheid tot tanken/controles). Daarom heb je daar minder problemen.
Ja dat is mooi in de vakantieperiode, maar in deze periode heb je in de ochtendspits, toch zeker 8 stellen nodig en is er maar 1 reserve. Wat nu al vaak te weinig is.
Ja dat is mooi in de vakantieperiode, maar in deze periode heb je in de ochtendspits, toch zeker 8 stellen nodig en is er maar 1 reserve. Wat nu al vaak te weinig is.
Daar ben ik het helemaal mee eens, maar met 4 treinen kun je theoretisch alles rijden. Wel met veel te weinig capaciteit, dat wel
Maar uitval van treinen komt bij Syntus toch beduidend minder vaker voor dan bij Arriva met de Lintjes.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
NS en DB zijn één vervoerder in NL (DB treinen worden gereden door NS), en sinds wanneer staan die dingen in Utrecht op het perron joh? Heb ik helemaal gemist.
In Rotterdam, Roosendaal, Den Haag HS en Breda staan er ook CiCo's op het perron. Dat is zodat je een aanreis kunt maken met OV-chipkaart
In Rotterdam, Roosendaal, Den Haag HS en Breda staan er ook CiCo's op het perron. Dat is zodat je een aanreis kunt maken met OV-chipkaart
Ja, dat heb ik eerder gezien maar neemt niet weg dat de NS hier zelf regels over heeft en die zijn simpelweg dat je bij een internationale reis, mocht je verder gewoon reisrecht hebt, helemaal niet hoeft in te checken.
Maargoed, als ReisT echt zo graag wil inchecken dan kan dat natuurlijk in Deventer, daar is 10 minuten overstaptijd geloof ik.
Tsja, dat kan NS wel denken.. maar in de praktijk sluit dat niet goed aan. Begin dit jaar zijn we met het nieuwjaarsrondje naar Wroclaw gegaan. greavy had toen DB Gruppentickets geregeld vanaf Amersfoort.
Ik kom uit Breda, en heb dus 1) geen reisrecht en 2) geen vervoerbewijs voor de INT-trein. Die had greavy dus. Ik stond toch even raar te kijken toen ik in Deventer niet op het perron kon uitchecken.
Is uiteindelijk allemaal wel weer goedgekomen (vergeten uit te checken via Mijn NS) maar goed geregeld vond ik het niet.
Nee, daar heb je gelijk in maar die situatie is onvergelijkbaar want in dit geval is er een ticket (komende vanuit Moskou) én sprake van eersteklas reisrecht.
Begrijp ik nu goed dat op enig moment overdag er alleen een metro rijdt tussen Amstel en CS maar dan weer niet ten zuiden van Amstel?
Allicht een enkele treinserie laten rijden via de Arena-Boog en Watergraafsmeer. Of vol inzetten op omreizen via Amsterdam-Zuid + Noord/Zuidlijn. Het laatste is altijd beter dan elke 10 seconden een bus laten rijden..
Begrijp ik nu goed dat op enig moment overdag er alleen een metro rijdt tussen Amstel en CS maar dan weer niet ten zuiden van Amstel?
Allicht een enkele treinserie laten rijden via de Arena-Boog en Watergraafsmeer. Of vol inzetten op omreizen via Amsterdam-Zuid + Noord/Zuidlijn. Het laatste is altijd beter dan elke 10 seconden een bus laten rijden..
Duizenden machinisten worden opgeleid: nieuwe Sprinters dit najaar op het spoor
De nieuwe Sprinters van de NS komen vanaf december op het spoor. De Sprinter is voorzien van wifi en stopcontacten en beschikt ook weer over een toilet. De komende maand worden veel machinisten van de NS opgeleid om in de nieuwe Sprinters te kunnen rijden.
De nieuwe Sprinters van de NS komen vanaf december op het spoor. De Sprinter is voorzien van wifi en stopcontacten en beschikt ook weer over een toilet. De komende maand worden veel machinisten van de NS opgeleid om in de nieuwe Sprinters te kunnen rijden.
Ik las in RM dat ze toelating hebben voor niet gekoppeld rijden. Je zou bijna alle betrokken partijen een pluim geven voor het correct uitvoeren van hun werk en het maken van een kloppende planning.
De nieuwe Sprinters van de NS komen vanaf december op het spoor. De Sprinter is voorzien van wifi en stopcontacten en beschikt ook weer over een toilet. De komende maand worden veel machinisten van de NS opgeleid om in de nieuwe Sprinters te kunnen rijden.
Ik las in RM dat ze toelating hebben voor niet gekoppeld rijden. Je zou bijna alle betrokken partijen een pluim geven voor het correct uitvoeren van hun werk en het maken van een kloppende planning.
Ja, zo werkt dat bij nieuw materieel. Eerst wordt de toelating geregeld voor niet-gekoppelde stellen, daarna pas voor de gekoppelde dienst. Ik begreep twee weken terug van een van de machinisten die ook de toelatingsritten uitvoert dat het tot nu toe gewoon goed gaat met die toelating.
Munckhof is het contract voor het treinvervangend vervoer van NS kwijt. Hopen dat de kwaliteit (vooral het rijden volgens dienstregeling) dan ook omhoog gaat. Ik had liever gezien dat alle bussen te volgen waren geweest ipv die biodiesel....
Was ook wel zo. Het sarcasme zat hem in het pluim geven voor op tijd rond hebben van de toelating. Want ik ben echt oprecht verbaasd dat het nu al twee keer (als ik Flirt meereken zonder de buurlandversies) redelijk goed is gegaan met die toelatingen.
Op maandag 10 september 2018 12:16 schreef dennistd het volgende: Munckhof is het contract voor het treinvervangend vervoer van NS kwijt. Hopen dat de kwaliteit (vooral het rijden volgens dienstregeling) dan ook omhoog gaat. Ik had liever gezien dat alle bussen te volgen waren geweest ipv die biodiesel....
Och Jezus, Transvision... Nog op de Taxi gezeten voor die gasten. Dat wordt bij aanvang een zooitje. Regiotaxi Utrecht waren ze voor einde contract al kwijt door allerlei problemen...
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Topman Deutsche Bahn trekt aan noodrem: treinen te laat, schulden te hoog
‘Pünktlich’ kunnen de Duitse treinen allang niet meer worden genoemd. Staatsbedrijf Deutsche Bahn zucht bovendien onder de schulden en de kosten van de Duitse spoorwegen zijn opgelopen tot kritische hoogte. Topman Richard Lutz slaat met zijn medebestuurders alarm over de situatie. ‘Drastische maatregelen’ zijn nodig voor de gewenste maar uitblijvende ommekeer bij Deutsche Bahn, schrijven zij in een brandbrief.
Bedrijfsresultaat weggezakt De brief kwam via de Duitse media afgelopen weekend in de publiciteit. Het bedrijfsresultaat van Deutsche Bahn is volgens hem ver weggezakt onder het niveau van een jaar geleden. De doelstellingen die al waren teruggeschroefd zouden in de verste verte niet worden gehaald. Lutz vreest dat een derde winstwaarschuwing binnen een paar maanden de financiële positie ‘verder destabiliseert’ en het vertrouwen en de goodwill van de eigenaar en het publiek ‘verder beschadigt’. Woordvoerders weigerden vooralsnog commentaar op de brief van vier kantjes van de zeskoppige raad van bestuur.
Lutz wil de onderneming strakker aansturen vanuit de raad van bestuur. De afzonderlijke bedrijfsdomeinen werken volgen hem onvoldoende samen. Het staatsbedrijf bevindt zich in een ‘moeilijke situatie’ die de afgelopen maanden niet is verbeterd maar verslechterd, aldus Lutz in zijn uitgelekte brief. Hij roept op tot onmiddellijke actie.
Vertraging door storingen en hitte Vrijdag maakte Deutsche Bahn bekend de treinvertragingen onvoldoende onder controle te hebben. Ook Nederlandse reizigers zijn de dupe. Drie van de tien langeafstandstreinen van de Deutsche Bahn kwamen te laat aan in augustus. Dat is een verdere verslechtering ten opzichte van de maanden juni en juli en de slechtste score sinds 2015. Deutsche Bahn wijdt de vertragingen aan storingen op voertuigen en infrastructuur en aan bosbranden als gevolg van de hittegolf in Europa. Reizigers in Duitse treinen krijgen doorgaans een deel van hun ticket gecompenseerd als de vertraging langer is dan een uur. Schuldengrens nadert
De hogere vertragingen hebben impact op de winstcijfers. Daarnaast kampt Deutsche Bahn met problemen in het verliesgevende goederenvervoer van DB Cargo. Lutz heeft in het voorjaar nog zware investeringen in treinen en het spoorwegnet aangekondigd, ondanks de schuld van tegen de ¤20 mrd. De federale regering heeft de grens getrokken bij ¤20,4 mrd, maar die lijkt snel gepasseerd te worden.
Volgens interne berekeningen loopt de schuld tot 2023 tot de ¤25 mrd als er niet wordt ingegrepen. Volgens Handelsblatt wordt McKinsey ingeschakeld om Deutsche Bahn van raad te voorzien. De zakenkrant schrijft verder dat net als een paar jaar geleden wordt overwogen dochteronderneming Arriva, ook zeer actief in Nederland, (deels) in de verkoop te doen. Dat zou naar schatting ¤4,5 mrd kunnen opleveren.
Deutsche Bahn zag de vorige topman begin vorig jaar vertrekken. Na ruim een jaar heeft Lutz de problemen op het bord van zijn voorganger niet kunnen wegnemen. Het Duitse spoorbedrijf staat al jaren voor de uitgave om zichzelf te moderniseren, betere resultaten te laten zien en meer treinen op tijd te laten rijden.
Op zaterdag 8 september 2018 21:44 schreef Isane het volgende: Gaat lekker met het materieel tussen Almelo en Hardenberg. Waar gaat het altijd mis? Ze hadden toch een reserve trein?
De reserve trein is nog slechter dan de andere twee die ze hebben.
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
Toch wel grappig dat als je dit leest en er altijd gewezen wordt dat daar zoveel extra sporen liggen te verroesten en dat daar veel meer capaciteit is. Ik weet wel waar ik voor kies..
Op maandag 10 september 2018 20:35 schreef b2py het volgende: Toch wel grappig dat als je dit leest en er altijd gewezen wordt dat daar zoveel extra sporen liggen te verroesten en dat daar veel meer capaciteit is. Ik weet wel waar ik voor kies..
Ik ook. Maar wat meer capaciteit hier zou ook niet misstaan. Als er een verstoring is rond Bad Bentheim staan de goederentreinen in de file tot Amersfoort tegenwoordig. Dat kan best anders zonder dat het heel veel geld hoeft te kosten.
Is er ook echt sprake van zoveel meer capaciteit of valt dat ook vies tegen? Lange blokken als je nog niet op gang bent en viersporigheden die lullig aangesloten zijn geven ook weinig profijt..
Ik ben van de week paar keer met de TER op stap geweest. Maakt je toch wel weer blij met de NS hoor. Grote stad als Marseille waar je alleen om 9:30 of om 13:00 een trein kan pakken naar naburig stadje. En dan kan je pas om 16:30 weer terug. Raarrrrrr.
Tussen Eext en Gieten grijpt op deze zaterdagochtend de trein van 10.27 uur een koe. Het dier overleeft het niet en komt in stukken onder de locomotief terecht. Het treinpersoneel en enkele passagiers halen het kadaver onder de locomotief vandaan, waarna de trein zijn reis met vertraging kan voortzetten.
Moet je nu nog om komen
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op donderdag 13 september 2018 11:36 schreef Salatrel het volgende: Ik ben blij dat men na het v250 debacle gekozen heeft voor degelijke Spaanse kwaliteit voor de SNG...
Op donderdag 13 september 2018 11:36 schreef Salatrel het volgende: Ik ben blij dat men na het v250 debacle gekozen heeft voor degelijke Spaanse kwaliteit voor de SNG...
machinisten die noodremmingen doen omdat.... wegwerkers bezig zijn met belijning op de overweg. zelfs de politie is al onderweg.
twitter:
ICB_Joelle twitterde op donderdag 13-09-2018 om 11:08:52 Melding dat een machinist noodremming heeft moeten maken voor wegwerkers die belijning zetten op een overweg. Dat is niet de bedoeling, veiligheid gaat voor alles dus Dennis en ik gaan polshoogte nemen en indien mogelijk het gesprek aan met deze werkers. #prorailreageerretweet
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op donderdag 13 september 2018 12:15 schreef spectrumanalyser het volgende: machinisten die noodremmingen doen omdat.... wegwerkers bezig zijn met belijning op de overweg. zelfs de politie is al onderweg.
twitter:
ICB_Joelle twitterde op donderdag 13-09-2018 om 11:08:52 Melding dat een machinist noodremming heeft moeten maken voor wegwerkers die belijning zetten op een overweg. Dat is niet de bedoeling, veiligheid gaat voor alles dus Dennis en ik gaan polshoogte nemen en indien mogelijk het gesprek aan met deze werkers. #prorailreageerretweet
Veiligheid voor alles, dus eerst Twitteren en dan pas weggaan...
Incidentenbestrijder Joelle. Deskundige vrouw en leuk om te zien. Ze was op TV te zien geweest, voordat ze ICB'er was, bij programma "De Handhavers". https://www.prorail.nl/ni(...)iel-in-de-handhavers
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op donderdag 13 september 2018 17:55 schreef Salatrel het volgende: Vandaag voor het eerst met de SNG gereden in het kader van de opleiding.. trok genoeg bekijks in amersfeurt
Mooie trein om te zien. Hopelijk zijn de rijeigenschappen ook goed
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
Rijdt het een beetje, meneer de keerpuntmachinist?
Ik ben volgende week de pineut. Ben benieuwd
qua vgm zul je denk ik veel herkennen van SLT maar ook wat van de traxx(heb ik mij laten vertellen). rijden zelf lijkt het meest op SLT al loopt de snelheid bij uitrollen wat sneller terug. ik vind de cabine van een flirt wel stiller
Ik was het eigenlijk bijna vergeten. Maar vandaag precies honderd jaar geleden vond één van de ernstigste treinrampen in de Nederlandse geschiedenis plaats
quote:
Na precies honderd jaar leeft de treinramp bij Weesp nog steeds voor Vincent Ophoff. Bij het ongeluk op vrijdag 13 september 1918 kwamen 41 mensen om het leven, onder wie zijn opa. Tientallen mensen raakten zwaargewond.
"Dat verhaal is in de familie altijd iets waar we het over hadden. Vrijdag de 13e was voor ons altijd een dag waarvan we blij waren als die zonder problemen was verlopen", zegt Ophoff bij NH Nieuws.
Zijn opa zat in de bewuste trein, op weg naar zijn werk. "Hij begon die dag in de Vituskerk in Hilversum. Er was een volksmissie waarbij de paters de gelovigen op het rechte spoor probeerden te brengen, voor zover dat nodig was. Daarom wilde hij naar de mis in die ochtend en pakte hij pas om 10.10 uur de trein. Anders was hij veel vroeger op pad gegaan. Eigenlijk is hij aan zijn geloof ten onder gegaan."
De trein zat vol met dames uit Het Gooi die gingen winkelen in Amsterdam, weet Ophoff. "De reis ging prachtig, totdat ze voorbij Weesp kwamen. De dames begonnen al hun hoedjes op te zetten en de jassen aan te trekken, want ze zouden zo in Amsterdam zijn. Maar toen stortte de trein met alle wagons naar beneden, want opeens was de spoordijk weg."
ik denk laptopje mee want als keerpuntmcn kun je volgens mij niet veel meer doen dan vgm en als die mcn dat niet zelf kan hoort ie überhaupt niet bevoegd te zijn met dat mat te rijden
Willen wij een snuffelaarsclubje zijn? Daar staan we toch boven man. Zo'n meid doet ook gewoon d'r werk net als jij en ik. Er zijn meer dan zat genoeg autistenclubjes die achter zo iemand aan gaan snuffelen. Dit is niet iets waar Fok! wat mee te maken wil hebben
qua vgm zul je denk ik veel herkennen van SLT maar ook wat van de traxx(heb ik mij laten vertellen). rijden zelf lijkt het meest op SLT al loopt de snelheid bij uitrollen wat sneller terug. ik vind de cabine van een flirt wel stiller
Mooi om te horen. Klinkt als een appeltje/eitje/etc. FLIRT heb ik geen ervaring mee, dat is alleen voor de echte machinisten:P
Oh en laptop mee klinkt als een goed idee. Ik denk voor de draagbaarheid meer aan een tablet, met Netflix of zoiets. En idd, als je niet eens weet hoe je dat ding gereed moet maken, vraag ik mij inderdaad af hoe je in 's hemelsnaam geslaagd bent voor die instructie Wat dat betreft is het ook volstrekt loos om het zo te doen, maar goed. We gaan het meemaken
De FLIRT had de afgelopen twee jaar de 'speciale' introductiestatus. Ze wilden dat machinisten 50% van de diensten op de FLIRT zou rijden, dus zijn er op mijn standplaats slechts een beperkt aantal roosters aangewezen. Aangezien de ICD voor mij theoretisch al 50% van mijn week in beslag neemt, is mijn rooster logischerwijs niet aangewezen, anders zou ik 50% Flirt en 50% ICD rijden. Geen idee wat het komende jaar gaat brengen. In ieder geval de SNG, vanaf eind oktober in de reizigersdienst
Op donderdag 13 september 2018 23:09 schreef MTL het volgende: De FLIRT had de afgelopen twee jaar de 'speciale' introductiestatus. Ze wilden dat machinisten 50% van de diensten op de FLIRT zou rijden, dus zijn er op mijn standplaats slechts een beperkt aantal roosters aangewezen. Aangezien de ICD voor mij theoretisch al 50% van mijn week in beslag neemt, is mijn rooster logischerwijs niet aangewezen, anders zou ik 50% Flirt en 50% ICD rijden. Geen idee wat het komende jaar gaat brengen. In ieder geval de SNG, vanaf eind oktober in de reizigersdienst
Ah oke, en wat was dan de gedachte achter die introductiestatus van twee jaar? De meeste storingen waren er na een paar maanden wel uitgeholpen... De eerste paar maanden na de ingebruikname hadden we hier in het verre oosten inderdaad diensten onder een speciaal nummer, dan wist je vantevoren al wat je te rijden kreeg. Overigens zijn die diensten er nu nog steeds, alleen hebben ze hun gewone nummertje weer teruggekregen
SNG zal ook wel een dergelijke status krijgen. Heb op mijn standplaats niks gehoord over eventuele matcursussen.
Het idee was te voorkomen wat er gebeurde met SLT: veel bedieningsfouten (naast de softwareproblemen) doordat mensen maanden ervoor opgeleid waren en er nooit op gereden hadden. Dus op de standplaatsen waar het niet in het standaardpakket zat, was het dus de bedoeling 50% om het in de vingers te krijgen en te houden. Die speciale status loopt dus eind dit jaar af. Voor SNG weet ik het niet. Die zit bij ons dus in het basispakket straks
[ Bericht 19% gewijzigd door MTL op 14-09-2018 00:03:58 ]
wat ook logisch is, omdat SNG na de introductie vrij snel over het land uit zal waaieren.
Straks hebben alleen de uitlopers Roosendaal-Vlissingen, Heerhugobijlmer-Den Helder en Deurne-Venlo (tijdelijk) geen gelijkvloerse instap voor passagiers.
Zwolle-Zutphen zou ik dan weer geen uitloper willen noemen, maar ook daar zit het volgens mij voorlopig niet in de planning.
SNG is overigens wel weer interessant qua introductie. Ik meende begrepen te hebben dat het spul na de eerste twee baanvakken (Haarlem - Den Haag en Leiden - Hoorn Kersenboogerd) op Utrecht - Zwolle zou komen te rijden, maar dat is pas per wijzigingsblad juni '19. Schijnbaar gaat het spul eerder in de sprinters Zwolle - Groningen/Meppel/Leeuwarden rijden, per wijzigingsblad april '19.
Vanaf eind oktober dit jaar dus trouwens proefbedrijf in reizigersdienst, maar dat was volgens mij hier al bekend
Veiligheid voor alles, dus eerst Twitteren en dan pas weggaan...
Vind het in deze vreemd dat die lui al gaan Twitteren voordat het incident is afgesloten. Sterker nog ze zijn nog onderweg. Is het doel informeren wat die lui doen of is het retweets binnenharken ofzo?
Op vrijdag 14 september 2018 07:40 schreef MTL het volgende: SNG is overigens wel weer interessant qua introductie. Ik meende begrepen te hebben dat het spul na de eerste twee baanvakken (Haarlem - Den Haag en Leiden - Hoorn Kersenboogerd) op Utrecht - Zwolle zou komen te rijden, maar dat is pas per wijzigingsblad juni '19. Schijnbaar gaat het spul eerder in de sprinters Zwolle - Groningen/Meppel/Leeuwarden rijden, per wijzigingsblad april '19.
Vanaf eind oktober dit jaar dus trouwens proefbedrijf in reizigersdienst, maar dat was volgens mij hier al bekend
Ze zouden ook over de Hanzelijn moeten gaan rijden op termijn. Maar dan zal eerst een groot deel van het machinistenbestand ETCS-cursus moeten gaan krijgen.
Ah oke, en wat was dan de gedachte achter die introductiestatus van twee jaar?
de FLIRT was een noodbestelling zonder normale aanbestedingprocedures o.a. om de plotselinge toename in reizigers op te vangen die mede veroorzaakt werd door een uitbreiding van studentenreisrecht voor MBO scholieren terwijl men daarvoor nog plannen had het reisrecht te beperken. Als je treinen als noodbestelling plaatst kun je niet eerst een jaartje de tijd nemen om al je personeel op te gaan leiden.
Daar komt nog bij dat het gewoon een relatief kleine serie is van een stuk of 60 ofzo die ook nog eens niet allemaal constant ingezet worden (spitsversterkingen) dus het aantal diensten waar FLIRT in zit is vrij beperkt. Toen DM'90 nog in dienst was zat deze ook in het Rotterdamse werkpakket maar was het aantal machinisten daar wat er mee mocht rijden nog veel beperkter.
Het eerste jaar was voor de flirt voornamelijk introductie. De machinisten van de standplaatsen die er toen op reden reden als ze een "FLIRT dienst" hadden de hele dag niks anders. Het tweede jaar (dit jaar) is dat veel minder. Als ik nu een flirt dienstje heb is het vaak maar 1 ritje en de rest is ander spul. Er zijn wel uitzonderingen natuurlijk dat je van Dordrecht via Arnhem naar Zutphen gaat en dezelfde route terug maar er is ook een dienst dat de enige flirt rit leeg mat van Breda naar Roosendaal is
Ik vind het persoonlijk helemaal prima die FLIRT want het is vaak gecombineerd met Venlo, Maastricht of de IJssellijn dus je komt nog eens ergens..
Ze zouden ook over de Hanzelijn moeten gaan rijden op termijn. Maar dan zal eerst een groot deel van het machinistenbestand ETCS-cursus moeten gaan krijgen.
Niet noodzakelijkerwijs. De SNG kan zowel in ERTMS/STM-ATB modus rijden, als geforceerd in STM-ATB. Dat laatste wordt nu aan iedereen aangeleerd.
Persoonlijk zou ik het zeker goed vinden als iedereen nu eindelijk een keer voor ERTMS opgeleid zou gaan worden en dan op zo'n baanvak het alvast in de vingers kan krijgen. Op de Hanzelijn kan je eenvoudig een fout maken en dan direct weer verder gaan onder alleen ATB indien nodig, zonder dat het direct grote gevolgen zou hebben.
Niet noodzakelijkerwijs. De SNG kan zowel in ERTMS/STM-ATB modus rijden, als geforceerd in STM-ATB. Dat laatste wordt nu aan iedereen aangeleerd.
Persoonlijk zou ik het zeker goed vinden als iedereen nu eindelijk een keer voor ERTMS opgeleid zou gaan worden en dan op zo'n baanvak het alvast in de vingers kan krijgen. Op de Hanzelijn kan je eenvoudig een fout maken en dan direct weer verder gaan onder alleen ATB indien nodig, zonder dat het direct grote gevolgen zou hebben.
ik begreep dat ertms van volgend jaar ofzo verplicht in de basisoleiding komt dus ook als je de rest van je carričre van Maastricht naar randwyck gaat pendelen zul je eraan moeten
Op vrijdag 14 september 2018 05:45 schreef dennistd het volgende: Je vergeet Amersfoort-Wierden ook nog, daar heb je alleen IC's en DDAR (die laatste wordt aannemelijk eerst weer SGM als DDAR er weer uit gaat)
True. Was vergeten dat in de stopper Apeldoorn-Almelo idd voorlopig geen gelijkvloers mat gaat verschijnen.
Maar goed, dat heb je tussen Utrecht en Arnhem ook waar op een deeltraject alleen IC's rijden. Dat verandert pas als ze met doorgaande stoppers gaan rijden.
Op donderdag 13 september 2018 23:58 schreef MTL het volgende: Het idee was te voorkomen wat er gebeurde met SLT: veel bedieningsfouten (naast de softwareproblemen) doordat mensen maanden ervoor opgeleid waren en er nooit op gereden hadden. Dus op de standplaatsen waar het niet in het standaardpakket zat, was het dus de bedoeling 50% om het in de vingers te krijgen en te houden. Die speciale status loopt dus eind dit jaar af. Voor SNG weet ik het niet. Die zit bij ons dus in het basispakket straks
En begrijp ik dan goed dat nu die twee jaar op z'n einde loopt de matbekendheid Flirt dus wat meer landelijk verspreid wordt ? Zou onze dienstpakketten namelijk zeer goed doen
[..] Als je treinen als noodbestelling plaatst kun je niet eerst een jaartje de tijd nemen om al je personeel op te gaan leiden.
Maar dat gebeurt nu waarschijnlijk dus ook met SNG, waarvoor eerst een beperkt aantal standplaatsen wordt opgeleid.
quote:
Het eerste jaar was voor de flirt voornamelijk introductie. De machinisten van de standplaatsen die er toen op reden reden als ze een "FLIRT dienst" hadden de hele dag niks anders. Het tweede jaar (dit jaar) is dat veel minder. Als ik nu een flirt dienstje heb is het vaak maar 1 ritje en de rest is ander spul. Er zijn wel uitzonderingen natuurlijk dat je van Dordrecht via Arnhem naar Zutphen gaat en dezelfde route terug maar er is ook een dienst dat de enige flirt rit leeg mat van Breda naar Roosendaal is
Haha dus die LM rit zit bij jullie in de pakketten verwerkt. Ik heb wel eens die rit vanaf Dordrecht dat ik m in de avonduren zelf moet splitsen in Breda. De eerste keer wisten ik en mijn HC niet wat de bedoeling was, er was geen RET machinist te bekennen daar. Ben er uiteindelijk maar gewoon mee verder gereden
Maar dat gebeurt nu waarschijnlijk dus ook met SNG, waarvoor eerst een beperkt aantal standplaatsen wordt opgeleid.
volgens mij valt dat wel mee hoor. Er zijn een stuk of 4 locaties waar ze ce instructies geven en zeker in Amersfoort waren er, in ieder geval de afgelopen dagen, meerdere groepen tegelijk bezig
Maar dat gebeurt nu waarschijnlijk dus ook met SNG, waarvoor eerst een beperkt aantal standplaatsen wordt opgeleid.
[..]
Haha dus die LM rit zit bij jullie in de pakketten verwerkt. Ik heb wel eens die rit vanaf Dordrecht dat ik m in de avonduren zelf moet splitsen in Breda. De eerste keer wisten ik en mijn HC niet wat de bedoeling was, er was geen RET machinist te bekennen daar. Ben er uiteindelijk maar gewoon mee verder gereden
En in 's-Hertogenbosch vroeg men zich toen af waarom je met 2 stellen aan kwam zetten?
Vast wel. Ben wel benieuwd hoe het hybride concept op de GTW uitgewerkt gaat worden.
Daarnaast is het opvallend dat in de huidige plannen voor het nieuwe station Groningen boven de dieselsporen geen waslijn komt terwijl de nieuwe WINK/Flirtino wel een panto krijgt. Hoe lang gaat het duren voordat die er wel komt te hangen?
Vast wel. Ben wel benieuwd hoe het hybride concept op de GTW uitgewerkt gaat worden.
Daarnaast is het opvallend dat in de huidige plannen voor het nieuwe station Groningen boven de dieselsporen geen waslijn komt terwijl de nieuwe WINK/Flirtino wel een panto krijgt. Hoe lang gaat het duren voordat die er wel komt te hangen?
Tussen Groningen en Europapark komen wel over alle vier de sporen de bovenleidingportalen te staan, Dus het is er wel enigszins op voorbereid. Maar voor de rest is alles vrij strikt gescheiden, ook het opstelterrein heeft een diesel deel en een elektrisch deel.
Vast wel. Ben wel benieuwd hoe het hybride concept op de GTW uitgewerkt gaat worden.
Daarnaast is het opvallend dat in de huidige plannen voor het nieuwe station Groningen boven de dieselsporen geen waslijn komt terwijl de nieuwe WINK/Flirtino wel een panto krijgt. Hoe lang gaat het duren voordat die er wel komt te hangen?
Tussen Groningen en Europapark komen wel over alle vier de sporen de bovenleidingportalen te staan, Dus het is er wel enigszins op voorbereid. Maar voor de rest is alles vrij strikt gescheiden, ook het opstelterrein heeft een diesel deel en een elektrisch deel.
die plaatjes heb ik gezien ja, maar het is een gemiste kans om het niet direct mee te nemen
Ter gelegenheid van een in mei getrouwd stel reed vandaag de 766 een rondje door Nederland. Vanaf Amersfoort kwam de Mat'54 naar Hardenberg, waar het gezelschap instapte en kop werd gemaakt. Via Zwolle en Deventer ging het richting Amersfoort en vanaf daar via Zwolle weer terug naar Hardenberg. Aansluitend werd in Coevorden kopgemaakt en terug naar Amersfoort gereden.
Gisteravond sneuvelde de BE E01 bij Ommen toen deze met de Coevorden-shuttle onderweg was naar Rotterdam. Door de Almelose 6400 van DB Cargo is de trein vervolgens teruggehaald naar het aansluitspoor van de Euroterminal in Coevorden. Vandaag werd ex-1700 101001 van Railpromo ingeschakeld om de trein alsnog naar Rotterdam te brengen. Met +1320 (22 uur vertraging) wordt hier weldra station Ommen bereikt waar gekruist wordt met stoptrein 8057 naar Emmen.
[ Bericht 0% gewijzigd door dennistd op 15-09-2018 23:02:59 ]
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
#Winterswijk onze afdeling #FO (Forensische opsporing) doet nu sporenonderzoek ivm de op het spoor aangetroffen metalen balk.
Behalve de metalen balk is er tussen de spoorstaven ook nog een hele serie houten balken aangetroffen. Die zijn ook door de politie meegenomen voor onderzoek.
[ afbeelding ] Gisteravond sneuvelde de BE E01 bij Ommen toen deze met de Coevorden-shuttle onderweg was naar Rotterdam. Door de Almelose 6400 van DB Cargo is de trein vervolgens teruggehaald naar het aansluitspoor van de Euroterminal in Coevorden. Vandaag werd ex-1700 101001 van Railpromo ingeschakeld om de trein alsnog naar Rotterdam te brengen. Met +1320 (22 uur vertraging) wordt hier weldra station Ommen bereikt waar gekruist wordt met stoptrein 8057 naar Emmen.
Dit blijven toch de mooiste locs die er zijn (zelfs de Railpromo-kleurenkots kan dat niet teniet doen).
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op zaterdag 15 september 2018 22:28 schreef dennistd het volgende: Ter gelegenheid van een in mei getrouwd stel reed vandaag de 766 een rondje door Nederland. Vanaf Amersfoort kwam de Mat'54 naar Hardenberg, waar het gezelschap instapte en kop werd gemaakt. Via Zwolle en Deventer ging het richting Amersfoort en vanaf daar via Zwolle weer terug naar Hardenberg. Aansluitend werd in Coevorden kopgemaakt en terug naar Amersfoort gereden.
[ afbeelding ] Als trein 39385 wordt Hardenberg bereikt, eindstation voor de reizigers.
[ afbeelding ] Als leeg materieel komt de trein hier aan te Ommen, waar gekruist wordt met de sneltrein naar Emmen.
[ afbeelding ] Gisteravond sneuvelde de BE E01 bij Ommen toen deze met de Coevorden-shuttle onderweg was naar Rotterdam. Door de Almelose 6400 van DB Cargo is de trein vervolgens teruggehaald naar het aansluitspoor van de Euroterminal in Coevorden. Vandaag werd ex-1700 101001 van Railpromo ingeschakeld om de trein alsnog naar Rotterdam te brengen. Met +1320 (22 uur vertraging) wordt hier weldra station Ommen bereikt waar gekruist wordt met stoptrein 8057 naar Emmen.
Mooie plaatjes
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
Op zaterdag 15 september 2018 22:28 schreef dennistd het volgende: Ter gelegenheid van een in mei getrouwd stel reed vandaag de 766 een rondje door Nederland. Vanaf Amersfoort kwam de Mat'54 naar Hardenberg, waar het gezelschap instapte en kop werd gemaakt. Via Zwolle en Deventer ging het richting Amersfoort en vanaf daar via Zwolle weer terug naar Hardenberg. Aansluitend werd in Coevorden kopgemaakt en terug naar Amersfoort gereden.
Op de voormalige vliegbasis Twent(h)e is tegenwoordig onder ander het Trainingscentrum Oost-Nederland (Troned) gevestigd. Hier worden hulpverleners getraind in diverse scenario's. Naast diverse trainingsgebouwen zijn er ook voertuigen aanwezig om zo ongevallen te simuleren. Sinds 23 februari 2018 behoort daartoe ook een trein. Deze bestaat uit de Bk-bakken van de Plan V-treinstellen 962 en 964. Voordat 'het treinstel' hier kwam was het de bedoeling dat dit als restaurent bij Amsterdam Lelylaan gebruikt zou worden, een project dat jammerlijk mislukt is. Een open dag bood de kans om deze op normaal gesproken afgesloten terrein staande trein nader te bekijken.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Hoeveel grensovergangen voor personenverkeer zijn er eigenlijk nog in dienst tussen België en Frankrijk? Ik ken: - Lille - Moeskroen - Lille - Tournai - HSL 1
Op maandag 17 september 2018 07:34 schreef Maegrim het volgende: die half-uur-snellere-speciaal-hiervoor-gewassen-icberlin-met-bobos-trein was bijna geschrapt vanochtend, bovenleiding stuk bij Almelo
Definieer "bijna". In Deventer reed hij iig helemaal niet. Net als bijna alles op de oost-west as trouwens. Inmiddels lijkt het opgelost, maar ik rij nu door Ravenstein ipv Geldermalsen