abonnement Unibet Coolblue
  zondag 2 september 2018 @ 00:17:23 #1
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_181633170
Hoi iedereen,

Sinds ik een relatie heb heb ik ook de zorg voor oa een schildpad. Ik probeer te achterhalen wat voor soort schildpad het is, maar ik weet het niet goed, omdat mijn vriend zegt dat het een zaagschildpad is en dat geen hit op google oplevert. Weet iemand van jullie bij het zien van onderstaande foto wat voor soort schildpad het is? Hij leeft iig in het water maar kan ook lang onder een warmtelamp liggen.



Volgende vraag: hoe houd ik een schildpad gelukkig?
With love :*
pi_181633207
In het engels zoeken levert meer hits ;)

https://www.google.nl/sea(...)3i30i19l2.3791.10405..11902...2.0..0.83.721.11......0....1.......3..0j41j46j0i131j46i131j0i13j46i13j0i10j0i10i30j0i13i10j0i13i10i30.Xzwfvz7Wm7k
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_181633411
Hoewel ik puur op basis van je foto zou gokken geelwangschildpad
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  zondag 2 september 2018 @ 00:36:23 #4
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_181633604
Thanks tombolafan! Ik heb nog even verder gezocht op saw turtle, uiteindelijk denk ik dat het om een zaagrug schildpad gaat. Heeft mijn vriend toch deels gelijk :P Ik wil mijn schildpad graag een beter terrarium bieden/inrichten, waar hij gelukkiger van wordt. Planten vreet hij wel meteen op, ik zat te denken aan iets van boomstammetjes en zijn eilandje een wat ruwere ondergrond geven zodat hij er makkelijker op kan om te zonnebaden.
With love :*
pi_181635682
Als je hem gelukkig wil maken, kun je hem beter uit z'n lijden verlossen.
Zielig man zo'n beest in zo'n bak. En dan kunnen ze ook nog eens oud worden.
Radio Espantoso
  zondag 2 september 2018 @ 08:16:09 #6
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_181636278
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 00:36 schreef girlnextdoor. het volgende:
Thanks tombolafan! Ik heb nog even verder gezocht op saw turtle, uiteindelijk denk ik dat het om een zaagrug schildpad gaat. Heeft mijn vriend toch deels gelijk :P Ik wil mijn schildpad graag een beter terrarium bieden/inrichten, waar hij gelukkiger van wordt. Planten vreet hij wel meteen op, ik zat te denken aan iets van boomstammetjes en zijn eilandje een wat ruwere ondergrond geven zodat hij er makkelijker op kan om te zonnebaden.
Groot, groter grootst met veel afwisseling met rotsen en beplanting.
pi_181636367
Geel- en roodwangschildpadden kunnen in de zomer ook buiten in een vijver leven (waarbij je natuurlijk wel op moet passen dat ze niet de wijde wereld in kunnen ontsnappen, dan worden het invasieve exoten die alle lokale visjes enzo uitmoorden). Misschien kun je voor deze ook een buitenverblijf regelen voor in de zomer? Of misschien wil je vriend de schildpad wel een beter leven bieden bij een opvang of dierenpark, waar hij met soortgenoten kan leven. Want in zijn eentje zijn hele leven binnen in een aquariumpje slijten is in feite wel een beetje triest natuurlijk...
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_181637059
Oh die kunnen wel zo groot worden als een stoeptegel, hebben veel ruimte nodig en zijn dol op 1 dags muisjes. Die lusten ze graag, hebben veel ruimte nodig. Je ziet vaak dat mensen ze op den duur zat zijn of ze worden te groot en dan gooien ze die over het hek de vijver in bij een kinderboerderij. Kennis kwam hier bij het zwemplas ook al een schildpad tegen die daar vrolijk op een drijvende stronk aan het zonnen was

Het grote nadeel vond ik altijd, die bak gaat enorm ruiken, we hadden ze in de gang bij school staan, dat was een gang die ik liever niet nam.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')