abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_181632656
quote:
Verdachte steekpartij Amsterdam-Centraal is 19-jarige Afghaan, mogelijk terreurdaad




De man die er van wordt verdacht vanmiddag twee mensen te hebben neergestoken in het centraal station van Amsterdam blijkt een 19-jarige Afghaan met een Duitse verblijfsvergunning te zijn. Hij werd door de politie neergeschoten. Bij het incident rond 12.20 uur raakten twee andere mensen gewond. Zij werden zwaargewond naar het ziekenhuis gebracht. De politie is bezig met een onderzoek en daarbij "worden alle scenario's opengehouden". Terreur wordt niet uitgesloten.

Na de steekpartij werd het station ontruimd en was het treinverkeer van en naar Amsterdam CS urenlang ontregeld. De verdachte is na zijn daad neergeschoten door de politie. Hij raakte gewond aan zijn onderlichaam en werd aangehouden.

De Afghaan en de slachtoffers zijn naar het ziekenhuis gebracht. De twee slachtoffers verkeren volgens de gemeente buiten levensgevaar. De verdachte verblijft onder politiebewaking in het ziekenhuis en wordt over zijn motief verhoord door de politie.

"Met de Duitse autoriteiten is intensief contact over de achtergronden van deze verdachte", zegt de gemeente in een verklaring. "Uit het eerste onderzoek van de politie blijkt niet dat de slachtoffers bewust of met een duidelijke aanleiding zijn uitgekozen."
Dreigingsniveau blijft op 4

Een woordvoerder van de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV) zei dat de bekendmaking geen gevolgen heeft voor het dreigingsniveau in Nederland. "Die blijft staan op 4, op een schaal van 5. Daar komt geen verandering in."

Volgens minister van Justitie en Veiligheid Ferd Grapperhaus is het onderzoek naar de steekpartij in volle gang. "Goed contact met lokale driehoek Amsterdam en NCTV. Alle scenario's worden opengehouden, waaronder een terroristisch motief", tweette hij.

Burgemeester Femke Halsema was niet bereikbaar voor aanvullend commentaar. Eerder op de dag bracht ze een bezoek aan het station en sprak ze met personeel van de spoorwegmaatschappij NS, ondernemers en winkelpersoneel.

Een woordvoerder van de politie wilde niet zeggen of er in Amsterdam sprake is van opschaling van veiligheidsmaatregelen wegens de gebeurtenis. "Daarover doen wij nooit uitspraken."
"Ik dacht meteen aan terreur"

Volgens Richard Snelders, eigenaar van een bloemenzaak in het station, kwam er een jongen met een bebloede hand zijn zaak in. Hij was waarschijnlijk neergestoken. In de hal zag Snelders nog een bebloede man liggen.

Even verderop voor de Hema lag volgens Snelders de waarschijnlijk neergeschoten dader. Hij werd onder schot gehouden, terwijl de agenten 'liggen blijven' schreeuwden. Snelders spreekt van een paniekerige situatie. "Ik dacht meteen aan terreur."









https://www.hln.be/nieuws(...)erreurdaad~ad398791/
OP vorige topic

quote:
Just in:

PatrickKnoo twitterde op vrijdag 31-08-2018 om 12:18:57 Zojuist schieten op a’dam cs. Massale paniek op spoor 14 #amsterdam reageer retweet
SebastianProos twitterde op vrijdag 31-08-2018 om 12:23:02 er is een schietpartij geweest op #AmsterdamCS. Politie en ambulances ter plekke. er werd blijkbaar een man onder schot gehouden. https://t.co/xUKVI73k8L reageer retweet
RTL bron nu:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)n-amsterdam-centraal
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_181632714
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 september 2018 22:03 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Eh, wat? Waar lees je dat in godsnaam?

[..]

Ik zeg ook niet dat streven naar meer veiligheid een slecht idee is, ik zeg alleen dat het nergens op slaat om moord en brand te roepen. We hebben er niet heel veel invloed op, het asielbeleid gaat niet drastisch om, het gaat al behoorlijk goed en vooralsnog verzandt het vooral in onzinnig geleuter waar niemand verder iets aan heeft.

Laat mensen dan eens nadenken over de zin en onzin van de eigen bijdragen die gevraagd worden bijvoorbeeld. Of de werkloosheidsindustrie. Of de zorg voor dak- en thuislozen. Er zijn genoeg thema's die wel voor verbetering vatbaar zijn maar waar niet zoveel aandacht aan geschonken wordt. Jammer, want als er ergens aandacht voor ontstaat betekent dat ook weer een potentiële verandering.

Maar nee, in plaats daarvan gaat het al jaar in jaar uit over moslims en asielzoekers.

:') :R

[..]

Dit is weer zo'n klassieke drogreden. Er is nog steeds geld genoeg om mensen goed te behandelen. Nu zeg je dus eigenlijk tegen die mensen "we behandelen je niet goed omdat er allochonen in dit land wonen". Vind je dat ergens niet een heel klein beetje idioot klinken?
Nouja het is veiliger dan ooit toch. Dat is blijkbaar een argument om te zeggen dat het niet onveilig is momenteel. Nu anders toch behoorlijk wat incidentjes voor 'veiliger dan ooit' vind je niet?

Takes one to know one he, met je drogredenen. Jij doet niks anders, in elk topic weer. Irrelevante argumenten aanhalen en die in de verkeerde context plaatsen. En dat zet je weg als een waarheid en van daaruit redeneer je weer verder. Snap ik wel, want daadwerkelijke argumenten heb je niet, en die oogkleppen staan je best goed.

Nou vooruit: Waar lees je dat ik zeg "we behandelen je niet goed omdat er allochonen in dit land wonen". Wijs ook maar eens aan dan. Kan je niet he? Want dat is niet wat ik zeg.
pi_181632976
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 september 2018 21:17 schreef Falco het volgende:

[..]

Netjes gehandeld hoor
quote:
6s.gif Op zaterdag 1 september 2018 19:07 schreef Janneke141 het volgende:
Het wordt hoog tijd dat ze meer betonblokken gaan plaatsen.
We hebben het aan het snelle politieoptreden en de veiligheidsmaatregelen te danken dat er hier geen doden zijn gevallen. Deze Afghaan liep wat heen en weer bij de informatiebalie, pakte plotseling een groot mes uit zijn tas en begon op de rug van de Amerikaanse toeristen in te steken. Het 2e slachtoffer kon na gestoken te zijn nog wegvluchten en de dader probeerde vervolgens om te vluchten of andere slachtoffers op te zoeken.

Omdat er binnen 30 seconden agenten waren die vrijwel direct schoten is deze dader gestopt.

quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 18:29 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

toch jammer dat de politie niet wat meer richting borstkas heeft geschoten.
De dader is meerdere keren in zijn onderbuik geraakt. Daar gaat hij echt nog wel een tijdje last van hebben.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_181633168
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 september 2018 23:59 schreef Faxie het volgende:

[..]

Nouja het is veiliger dan ooit toch. Dat is blijkbaar een argument om te zeggen dat het niet onveilig is momenteel. Nu anders toch behoorlijk wat incidentjes voor 'veiliger dan ooit' vind je niet?
Dus als het droger dan ooit is betekent dat dat het nooit meer regent? Is je logica kapot ofzo?

quote:
Nou vooruit: Waar lees je dat ik zeg "we behandelen je niet goed omdat er allochonen in dit land wonen". Wijs ook maar eens aan dan. Kan je niet he? Want dat is niet wat ik zeg.
Errr, hier.

quote:
Als er nou eens niet 50% niet westerse allochtonen in de bijstand zaten, had dat geld mooi gebruikt kunnen worden voor de mensen die het wat moeilijker hebben ja. Toch mooi dat je dat inziet
Er is namelijk genoeg geld. Je zegt nu eigenlijk dat de allochtonen er de schuld van zijn dat hulpbehoevenden het slechter hebben.
pi_181633682
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 september 2018 23:59 schreef Faxie het volgende:

[..]

Nou ja het is veiliger dan ooit toch.
Nee, vroeger was het veiliger.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zondag 2 september 2018 @ 08:36:55 #6
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_181636502
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 00:40 schreef Montagui het volgende:

[..]

Nee, vroeger was het veiliger.
Dat denk ik niet perse, maar het was wel anders. Het terrorisme was meer separatistisch/communistisch, nu lijkt het echt tegen onze hele westerse levenswijze gericht. Dus ook al is het qua omvang minder dan jaren 70-80, toch is het beangstigender omdat het je direct kan raken.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_181636636
Had meer reacties verwacht sinds dit een officiële aanslag is :')
pi_181636640
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 00:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De dader is meerdere keren in zijn onderbuik geraakt. Daar gaat hij echt nog wel een tijdje last van hebben.
Die heeft nu ook last van een onderbuikgevoel
  zondag 2 september 2018 @ 08:53:19 #9
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_181636691
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 08:49 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Die heeft nu ook last van een onderbuikgevoel
Religie is onderbuik. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_181636719
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 08:49 schreef byah het volgende:
Had meer reacties verwacht sinds dit een officiële aanslag is :')
Voor de meeste mensen is het gewoon de zoveelste. Die tellen ook de "bloedsuikerspiegelman", de man in Palestijnse vlag die een Joods restaurant in de fik wilde steken en de talloze steek, roof, verkrachtings en moord "incidenten" mee.
pi_181636768
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 08:57 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Voor de meeste mensen is het gewoon de zoveelste. Die tellen ook de "bloedsuikerspiegelman", de man in Palestijnse vlag die een Joods restaurant in de fik wilde steken en de talloze steek, roof, verkrachtings en moord "incidenten" mee.
Nou nee. Er zijn geen doden gevallen en daarom heeft bijna niemand care.
Bier.
pi_181636785
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 09:03 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Nou nee. Er zijn geen doden gevallen en daarom heeft bijna niemand care.
Waren die er wel bij de andere incidenten dan (afgezien van de liquidaties natuurlijk) ?
pi_181641853
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 00:40 schreef Montagui het volgende:

[..]

Nee, vroeger was het veiliger.
Echt? je kan mij niet overtuigen dat het in de middeleeuwen veiliger was....
Of tijdens de ijstijd of tijdens het romeinse rijk, etc....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_181641863
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 08:49 schreef byah het volgende:
Had meer reacties verwacht sinds dit een officiële aanslag is :')
Er zijn er al meer geweest hoor...
ook in NL.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_181641913
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 08:49 schreef byah het volgende:
Had meer reacties verwacht sinds dit een officiële aanslag is :')
Ik merk het ook bij mezelf. Gaat volledig langs me heen. Vind het ook niet erg ofzo, het raakt me niet. En ik denk dat dat komt doordat het nieuws in twee afdelingen kwam. Eerst zijn er mensen neergestoken (oké, is rot, maar kan gebeuren, en ik ga over tot de orde van de dag), en één of twee dagen later is het ineens een terroristische aanslag. Ja, hé, ik was al overgegaan tot de orde van de dag...

Heel anders dan bijvoorbeeld toen met Bataclan, waarbij iedereen direct wist : dit is foute boel.
Somebody that I used to know
  zondag 2 september 2018 @ 16:31:22 #17
8369 speknek
Another day another slay
pi_181644156
Een Afghaan die Amerikanen verwond is niet echt een aanslag. Meer collateral damage.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 2 september 2018 @ 16:54:38 #18
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_181644578
quote:
Naast hen staat een toerfiets. Misschien hoort die ene fiets bij de pilaar en de Afghaan ook bij dit paar, maar wachten ze ff onder het genot van koffie voordat ze weer verder op pad kunnen :).
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 2 september 2018 @ 17:08:54 #20
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_181644809
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 16:31 schreef speknek het volgende:
Een Afghaan die Amerikanen verwond is niet echt een aanslag. Meer collateral damage.
Had hij het specifiek gemunt op Amerikanen?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 2 september 2018 @ 17:13:46 #21
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_181644916
Wel prettig dat het overgrote gedeelte van de NLse bevolking wel relaxed omgaat met deze tweede (recente) door een moslim gepleegde terreuraanslag, een paar bange schreeuwlelijken uitgezonderd natuurlijk. Maar dat voorkom je toch niet :).
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_181645024
quote:
2s.gif Op zondag 2 september 2018 17:13 schreef Falco het volgende:
Wel prettig dat het overgrote gedeelte van de NLse bevolking wel relaxed omgaat met deze tweede (recente) door een moslim gepleegde terreuraanslag, een paar bange schreeuwlelijken uitgezonderd natuurlijk. Maar dat voorkom je toch niet :).
Ja, want de rust bewaren en Wilders min of meer de schuld in de schoenen schuiven van deze aanslag is belangrijker dan dit soort aanslagen voorkomen.

Jij bent je gevoel voor prioriteiten ook echt helemaal kwijt hè? :')
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_181645075
quote:
2s.gif Op zondag 2 september 2018 17:13 schreef Falco het volgende:
Wel prettig dat het overgrote gedeelte van de NLse bevolking wel relaxed omgaat met deze tweede (recente) door een moslim gepleegde terreuraanslag, een paar bange schreeuwlelijken uitgezonderd natuurlijk. Maar dat voorkom je toch niet :).
Terreuraanslag vind ik ook wel een groot woord.
Dit is gewoon een wanhoopsdaad van een verwarde eenling.

Onder terreuraanslag versta ik meer georganiseerde daden zoals bijvoorbeeld Londen of Madrid.
Ik vrees dat er dan wel anders gereageerd zou worden.
  zondag 2 september 2018 @ 17:43:23 #24
8369 speknek
Another day another slay
pi_181645671
quote:
5s.gif Op zondag 2 september 2018 17:08 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Had hij het specifiek gemunt op Amerikanen?
De kans dat je als Afghaan nota bene twee random mensen in Amsterdam neersteekt en ze blijken allebei Amerikaans te zijn, acht ik zo astronomisch klein, dat het me vrij gericht lijkt. Misschien niet gepremiditeerd, maar ongetwijfeld heeft hij ze een stukje gevolgd.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 2 september 2018 @ 17:46:58 #25
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_181645754
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 17:43 schreef speknek het volgende:

[..]

De kans dat je als Afghaan nota bene twee random mensen in Amsterdam neersteekt en ze blijken allebei Amerikaans te zijn, acht ik zo astronomisch klein, dat het me vrij gericht lijkt. Misschien niet gepremiditeerd, maar ongetwijfeld heeft hij ze een stukje gevolgd.
Dit is dus pure speculatie van jouw kant. Hoezo is de kans dat je Amerikanen tegenkomt om Amsterdam CS eind augustus zo klein?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_181646157
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 16:31 schreef speknek het volgende:
Een Afghaan die Amerikanen verwond is niet echt een aanslag. Meer collateral damage.
Dat is dus juist niet collateral damage, als ie het op Amerikanen gemunt heeft.

Vind je dit ok, ofzo?
pi_181646337
Geen FOK! users die er toevallig bij waren?
pi_181646668
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 17:43 schreef speknek het volgende:

[..]

De kans dat je als Afghaan nota bene twee random mensen in Amsterdam neersteekt en ze blijken allebei Amerikaans te zijn, acht ik zo astronomisch klein, dat het me vrij gericht lijkt. Misschien niet gepremiditeerd, maar ongetwijfeld heeft hij ze een stukje gevolgd.
Femke Halsema zei dat het toeval was (dat het elke nationaliteit had kunnen zijn). Maar ja, vreemd dat ze dat nu al weten. Meestal zeggen ze : dat moeten we nog uitzoeken.
Somebody that I used to know
pi_181647005
quote:
2s.gif Op zondag 2 september 2018 17:46 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dit is dus pure speculatie van jouw kant. Hoezo is de kans dat je Amerikanen tegenkomt om Amsterdam CS eind augustus zo klein?
er zijn oneindig meer niet-amerikanen op CS.
pi_181647012
Die Afghaan zal geen Nederlands verstaan. Hij herkent wel Engels. Aanleiding kan evengoed de cartoons zijn.
En zo kunnen er meer op weg zijn dus ik zou het wel fijn vinden als er een soort van messencontrole zou komen. Toch belachelijk dat die gast zo'n gigames bij zich kan hebben?
Al geef je maar aan dat er een random controle is, dat kan al wat gasten tegenhouden.
pi_181647080
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 18:49 schreef Loekie1 het volgende:
Die Afghaan zal geen Nederlands verstaan. Hij herkent wel Engels. Aanleiding kan evengoed de cartoons zijn.
En zo kunnen er meer op weg zijn dus ik zou het wel fijn vinden als er een soort van messencontrole zou komen. Toch belachelijk dat die gast zo'n gigames bij zich kan hebben?
Ja, metaaldetectoren en bodyscanners overalllllllLLLL!

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2018 18:53:27 ]
  zondag 2 september 2018 @ 19:24:15 #32
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_181647744
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 18:49 schreef Loekie1 het volgende:
Die Afghaan zal geen Nederlands verstaan. Hij herkent wel Engels. Aanleiding kan evengoed de cartoons zijn.
En zo kunnen er meer op weg zijn dus ik zou het wel fijn vinden als er een soort van messencontrole zou komen. Toch belachelijk dat die gast zo'n gigames bij zich kan hebben?
Al geef je maar aan dat er een random controle is, dat kan al wat gasten tegenhouden.
Helemaal mee eens. Het kan nooit de bedoeling zijn dat je met wapens door een openbare plek als een station kan lopen.

Fatsoenlijke ingangscontroles hadden dit incident gewoon voorkomen.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_181647811
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 18:53 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ja, metaaldetectoren en bodyscanners overalllllllLLLL!
Net als in China en Spanje.

Ik snap dat nooit zo goed, want dan krijg je dat voor de security check, dus buiten op het stationsplein, een heleboel mensen open en bloot bij elkaar staan. Maar misschien geeft het de doorsnee passagier toch een gevoel van veiligheid.
pi_181648062
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 19:24 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Het kan nooit de bedoeling zijn dat je met wapens door een openbare plek als een station kan lopen.

Fatsoenlijke ingangscontroles hadden dit incident gewoon voorkomen.
Maar hoe kom ik bij honkbaltraining als mijn knuppel niet meemag in de trein ?
pi_181648141
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 18:14 schreef J0kkebr0k het volgende:
Geen FOK! users die er toevallig bij waren?
Hoe kan dat nou als we nooit van onze zolderkamer af komen?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  zondag 2 september 2018 @ 19:50:23 #36
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_181648355
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 19:38 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Maar hoe kom ik bij honkbaltraining als mijn knuppel niet meemag in de trein ?
Laat maar lekker op de club. Wat moet je thuis met zo'n ding?
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_181648467
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 19:50 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Laat maar lekker op de club. Wat moet je thuis met zo'n ding?
Schoonmaken ?

Het is overigens werkelijk zo op vrijwel iedere sportclub in Nederland dat mensen geacht worden hun honkbalknuppels, hockeysticks etc. mee naar huis te nemen
  zondag 2 september 2018 @ 19:56:50 #38
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_181648528
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 19:54 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Schoonmaken ?

Het is overigens werkelijk zo op vrijwel iedere sportclub in Nederland dat mensen geacht worden hun honkbalknuppels, hockeysticks etc. mee naar huis te nemen
Dat het overal zo is, ie een vrij slecht argument om dat niet te veranderen. Slagwapens hebben niets te zoeken in de openbare ruimte - net als steek- en schietwapens.

Schoonmaken kun je in het clubhuis ook.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_181648646
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 19:24 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Het kan nooit de bedoeling zijn dat je met wapens door een openbare plek als een station kan lopen.

Fatsoenlijke ingangscontroles hadden dit incident gewoon voorkomen.
Ik weet het nog beter gemaakt. Voor ieder huis en alle andere gebouwen een uitgangscontrole. Zo weet je zeker dat er geen wapens meer op straat komen.
  zondag 2 september 2018 @ 20:02:33 #40
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_181648681
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 20:01 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ik weet het nog beter gemaakt. Voor ieder huis en alle andere gebouwen een uitgangscontrole. Zo weet je zeker dat er geen wapens meer op straat komen.
Dat lijkt me niet realiseerbaar. Maar voor een aantal openbare plekken zoals stations, ziekenhuizen, stadions of pretparken horen gewoon controles te zijn. De plaatsen waar veel mensen bij elkaar zijn, zeg maar.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_181648719
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 20:02 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet realiseerbaar. Maar voor een aantal openbare plekken zoals stations, ziekenhuizen, stadions of pretparken horen gewoon controles te zijn. De plaatsen waar veel mensen bij elkaar zijn, zeg maar.
Een paar jaar geleden werd dat wel eens gedaan bij stations.
pi_181648739
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 20:02 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet realiseerbaar. Maar voor een aantal openbare plekken zoals stations, ziekenhuizen, stadions of pretparken horen gewoon controles te zijn. De plaatsen waar veel mensen bij elkaar zijn, zeg maar.
Dat hoort helemaal niet anders was het al zo geweest.

Verder heb jij een enorme hang naar schijnveiligheid.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2018 20:05:10 ]
  zondag 2 september 2018 @ 20:05:54 #43
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_181648788
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 18:49 schreef Loekie1 het volgende:
En zo kunnen er meer op weg zijn dus ik zou het wel fijn vinden als er een soort van messencontrole zou komen. Toch belachelijk dat die gast zo'n gigames bij zich kan hebben?
Al geef je maar aan dat er een random controle is, dat kan al wat gasten tegenhouden.
Fijn, dus als ik over 2 weken terug kom van vakantie kan ik niet met de trein. Daar had ik toch al een hekel aan. ^O^
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  zondag 2 september 2018 @ 20:06:43 #44
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_181648820
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 20:04 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dat hoort helemaal niet anders was het als zo geweest.
Nog zo'n droevig argument. Misschien was het eerder nog niet nodig, of zagen politici of politie om andere redenen nog geen noodzaak om de veiligheid op openbare plekken te vergroten. Nu is het nodig, dat maakt dit incident, en andere, wel duidelijk.
quote:
Verder heb jij een enorme hang naar schijnveiligheid.
Als je niet met messen een station op kan lopen, dan kan je ook niet worden neergestoken (met een plastic mesje van de Burger King, maar verder...). Dat heeft met schijnveiligheid niet zo veel te maken.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_181648879
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 20:06 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Nog zo'n droevig argument. Misschien was het eerder nog niet nodig, of zagen politici of politie om andere redenen nog geen noodzaak om de veiligheid op openbare plekken te vergroten. Nu is het nodig, dat maakt dit incident, en andere, wel duidelijk.

[..]

Als je niet met messen een station op kan lopen, dan kan je ook niet worden neergestoken (met een plastic mesje van de Burger King, maar verder...). Dat heeft met schijnveiligheid niet zo veel te maken.
:D

Dan steek ik je toch neer onderweg naar het station.

Of in de rij voor de metaaldetector/bodyscan.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2018 20:10:16 ]
pi_181648954
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 19:24 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Het kan nooit de bedoeling zijn dat je met wapens door een openbare plek als een station kan lopen.

Fatsoenlijke ingangscontroles hadden dit incident gewoon voorkomen.
jij gaat nooit met de trein denk ik?
Het is absoluut ondoenlijk om op zo’n druk station alle passagiers te scannen. Probeer eens voor te stellen hoe de spits dan verloopt, gewoon brave burgers die hun trein moeten halen om op tijd op het werk te zijn
  zondag 2 september 2018 @ 20:12:10 #47
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_181648999
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 20:08 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

:D

Dan steek ik je toch neer onderweg naar het station.

Of in de rij voor de metaaldetector/bodyscan.
Er zijn ook controles op vliegvelden. Waarom worden er niet massaal mensen neergestoken en opgeblazen net buiten Schiphol? oh ja.

We beveiligen al sinds jaar en dag kritische plekken. Het wordt gewoon tijd (of dat was het al een aantal jaar) dat we die plekken gaan uitbreiden.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_181649017
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 20:12 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Er zijn ook controles op vliegvelden. Waarom worden er niet massaal mensen neergestoken en opgeblazen net buiten Schiphol? oh ja.

We beveiligen al sinds jaar en dag kritische plekken. Het wordt gewoon tijd (of dat was het al een aantal jaar) dat we die plekken gaan uitbreiden.
Op treinstations worden mensen massaal neergestoken en opgeblazen? :?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2018 20:13:51 ]
  zondag 2 september 2018 @ 20:13:33 #49
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_181649040
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 20:10 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

jij gaat nooit met de trein denk ik?
Het is absoluut ondoenlijk om op zo’n druk station alle passagiers te scannen. Probeer eens voor te stellen hoe de spits dan verloopt, gewoon brave burgers die hun trein moeten halen om op tijd op het werk te zijn
Dan kom je wat eerder. Doe je op een vliegveld ook.

Nu begon deze gup op een perron om zich heen te steken. Dit wil je toch echt niet in een trein hebben, dan kun je helemaal nergens naartoe.

Trouwens: we hebben al poortjes op treinstations. Hoe moeilijk kan het zijn.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_181649071
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 20:13 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Dan kom je wat eerder. Doe je op een vliegveld ook.

Nu begon deze gup op een perron om zich heen te steken. Dit wil je toch echt niet in een trein hebben, dan kun je helemaal nergens naartoe.

Trouwens: we hebben al poortjes op treinstations. Hoe moeilijk kan het zijn.
Hij had het ook in de Appie Heijn kunnen doen, of in de bioscoop, of bij je voetbalvereniging, of in de wachtkamer van je huisarts.
pi_181649113
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 20:13 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Dan kom je wat eerder. Doe je op een vliegveld ook.

Nu begon deze gup op een perron om zich heen te steken. Dit wil je toch echt niet in een trein hebben, dan kun je helemaal nergens naartoe.

Trouwens: we hebben al poortjes op treinstations. Hoe moeilijk kan het zijn.
het was niet eens op het perron, ga nou geen onzin uitkramen svp.
En ga eerst eens op CS kijken op maandagochtend om 8 uur of zo.
  zondag 2 september 2018 @ 20:16:09 #52
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_181649123
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 20:14 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Hij had het ook in de Appie Heijn kunnen doen, of in de bioscoop, of bij je voetbalvereniging, of in de wachtkamer van je huisarts.
Genoeg Albert Heijns met beveiliging aan de deur, bij een vereniging kom je alleen maar binnen als je lid bent en in de wachtkamer van de huisarts kom je alleen maar als je een afspraak hebt en je meldt bij de assistente. Totaal andere situaties dus.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  zondag 2 september 2018 @ 20:16:46 #53
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_181649144
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 20:15 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
En ga eerst eens op CS kijken op maandagochtend om 8 uur of zo.
Ja, gruwelijk druk. Oftewel: makkelijk en voor de hand liggend doelwit. Dat moet je dus beveiligen.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_181649168
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 20:16 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Genoeg Albert Heijns met beveiliging aan de deur, bij een vereniging kom je alleen maar binnen als je lid bent en in de wachtkamer van de huisarts kom je alleen maar als je een afspraak hebt en je meldt bij de assistente. Totaal andere situaties dus.
Ik denk dat het voor jou het beste is dat je niet meer naar buiten gaat. Blijf lekker veilig binnen. :)
  zondag 2 september 2018 @ 20:18:04 #55
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_181649188
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 20:08 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

:D

Dan steek ik je toch neer onderweg naar het station.

Of in de rij voor de metaaldetector/bodyscan.
Ik wil dan een bodyscan voordat je een bodyscan krijgt! En dan nog een bodyscan voordat je dat krijgt.
pi_181649293
Ik begrijp sowieso niet dat er niet opgeschaald wordt nu al binnen korte tijd twee keer een gast vanwege de cartoons hierheen komt om een aanslag te plegen. Dat effect kan nog wel een tijdje duren. Ook in Duitsland zijn ze blijkbaar beledigd.
Men kan toch random controles houden?
pi_181649383
DENK na steekpartij CS: 'Te weinig aandacht voor terrorisme vanuit rechts-extremistische hoek'

https://www.at5.nl/artike(...)-extremistische-hoek

:')
pi_181649495
Deze week moet ik ook met de trein. Ik neem ook maar een mes mee. Gewoon voor het gevoel van veiligheid.
pi_181649531
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 20:25 schreef julius123 het volgende:
DENK na steekpartij CS: 'Te weinig aandacht voor terrorisme vanuit rechts-extremistische hoek'

https://www.at5.nl/artike(...)-extremistische-hoek

:')
Tja, dat is wel net zo ongepast als Trump die na die moordpartij van rechts maar steeds benadrukte dat ook links geweld pleegt.
pi_181649597
quote:
18s.gif Op zondag 2 september 2018 20:30 schreef Loekie1 het volgende:
Deze week moet ik ook met de trein. Ik neem ook maar een mes mee. Gewoon voor het gevoel van veiligheid.
Waarom niet? Het mag gewoon mits je mes niet binnen categorie 1 of 4 valt en er geen plaatselijke verordening is die het verbied.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2018 20:36:23 ]
pi_181650707
Heel het station ontruimd. Is dat redelijk denken jullie?
pi_181651221
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 21:16 schreef Aluah-Snackbar het volgende:
Heel het station ontruimd. Is dat redelijk denken jullie?
Nee, niet redelijk genoeg. Heel Amsterdam had ontruimd moeten worden. Heel Nederland zelfs.
  zondag 2 september 2018 @ 21:46:41 #63
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_181651723
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 21:29 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Nee, niet redelijk genoeg. Heel Amsterdam had ontruimd moeten worden. Heel Nederland zelfs.
Heel Nederland? Die gast kwam uit Duitsland. Nederland en Duitsland hadden ontruimd moeten worden!
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
pi_181651894
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 21:46 schreef Rodgrod het volgende:

[..]

Heel Nederland? Die gast kwam uit Duitsland. Nederland en Duitsland hadden ontruimd moeten worden!
Ik hoop dat men van deze fouten leert.
  † In Memoriam † zondag 2 september 2018 @ 23:10:08 #65
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181653783
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 20:25 schreef julius123 het volgende:
DENK na steekpartij CS: 'Te weinig aandacht voor terrorisme vanuit rechts-extremistische hoek'

https://www.at5.nl/artike(...)-extremistische-hoek

:')
Waarom hou jij je nou niet aan de afspraak?
We zouden die club toch doodzwijgen.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_181655033
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 20:25 schreef julius123 het volgende:
DENK na steekpartij CS: 'Te weinig aandacht voor terrorisme vanuit rechts-extremistische hoek'

https://www.at5.nl/artike(...)-extremistische-hoek

:')
Wellicht omdat dat er gewoon helemaal niet is.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_181655294
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 21:46 schreef Rodgrod het volgende:

[..]

Heel Nederland? Die gast kwam uit Duitsland. Nederland en Duitsland hadden ontruimd moeten worden!
Dan valt geheel A'dam centraal in het niet ja puik werk van ze.
pi_181657009
De volgende keer zijn ze met zijn tweeën en dan vallen er vijf doden. Dan piep je wel anders. De politie kan er niet altijd zo snel bij zijn.
Op den duur krijgen we wel weer grenscontrole maar dan moeten er eerst nog een paar erge dingen gebeuren.
  maandag 3 september 2018 @ 09:04:09 #69
8369 speknek
Another day another slay
pi_181657356
Er komt geen grenscontrole, economische kostenpost is veel, veel te hoog. Frankrijk heeft twee jaar de noodtoestand gehad en alleen maar sporadische grenscontroles uitgevoerd.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_181657959
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 09:04 schreef speknek het volgende:
Er komt geen grenscontrole, economische kostenpost is veel, veel te hoog. Frankrijk heeft twee jaar de noodtoestand gehad en alleen maar sporadische grenscontroles uitgevoerd.
Waarom zou je wel grenscontrole willen? alsof terroristen met een naambordje rondlopen : 'ja hey, ik ben een terrorist !'..
  † In Memoriam † maandag 3 september 2018 @ 11:10:28 #71
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181659115
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 09:52 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Waarom zou je wel grenscontrole willen? alsof terroristen met een naambordje rondlopen : 'ja hey, ik ben een terrorist !'..
Heb je ooit grenscontroles binnen Europa meegemaakt?

Als je vroeger (voor 1992) van Nederland naar Duitsland en weer terug wilde werd je gecontroleerd, dat systeem was wellicht niet helemaal waterdicht, maar nu gebeurt er helemaal niets.

En voor België gold precies hetzelfde.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  maandag 3 september 2018 @ 11:14:22 #72
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_181659175
Het valt me nog mee dat Trump er nog niet over getweet heeft, ik zag het gisteren bij Fox News onder in beeld scrollen, dus het lijkt me dat hij het wel gezien heeft.

[ Bericht 1% gewijzigd door nixxx op 03-09-2018 11:20:17 ]
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_181659241
quote:
2s.gif Op maandag 3 september 2018 11:10 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Heb je ooit grenscontroles binnen Europa meegemaakt?

Als je vroeger (voor 1992) van Nederland naar Duitsland en weer terug wilde werd je gecontroleerd, dat systeem was wellicht niet helemaal waterdicht, maar nu gebeurt er helemaal niets.

En voor België gold precies hetzelfde.
Op naar de tijd waar 30 km file is tot in de stadscentra van Arnhem en Nijmegen omdat een onnozele hals denkt dat criminelen en terroristen zich keurig melden bij de douane en zeggen dat ze een bomgordel of Kalashnikov hebben aan te geven.. O+
pi_181659248
quote:
2s.gif Op maandag 3 september 2018 11:10 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Heb je ooit grenscontroles binnen Europa meegemaakt?

Als je vroeger (voor 1992) van Nederland naar Duitsland en weer terug wilde werd je gecontroleerd, dat systeem was wellicht niet helemaal waterdicht, maar nu gebeurt er helemaal niets.

En voor België gold precies hetzelfde.
Voor 1985. Toen werd eerste Schengenverdrag praktijk.
In de praktijk viel die controle veel eerder al enorm mee.
Ook bij de Franse grens.
I´m back.
  † In Memoriam † maandag 3 september 2018 @ 11:23:30 #75
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181659355
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 11:18 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Op naar de tijd waar 30 km file is tot in de stadscentra van Arnhem en Nijmegen omdat een onnozele hals denkt dat criminelen en terroristen zich keurig melden bij de douane en zeggen dat ze een bomgordel of Kalashnikov hebben aan te geven.. O+
Kijk even in de spiegel knul.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  † In Memoriam † maandag 3 september 2018 @ 11:23:46 #76
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181659360
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 11:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Voor 1985. Toen werd eerste Schengenverdrag praktijk.
In de praktijk viel die controle veel eerder al enorm mee.
Ook bij de Franse grens.
Hier in de regio werd je gecheckt, zelfs als je met de bus ging.

En dat heb ik niet van horen vertellen, maar aan den lijve ondervonden.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_181659363
Nederland heeft denk ik veel geluk gehad met de gekozen locatie. Natuurlijk is het een aanslag in het centrum van de hoofdstad en dat zal misschien hebben meegespeeld in de keuze van de locatie, maar door de keuze van de locatie is de dader ook snel uitgeschakeld.

Bij een gemiddeld station in de provincie kan het 's morgens ook erg druk zijn en daar is de aanrijdtijd van politie enkele minuten tot een kwartier.

quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 20:22 schreef Loekie1 het volgende:
Ik begrijp sowieso niet dat er niet opgeschaald wordt nu al binnen korte tijd twee keer een gast vanwege de cartoons hierheen komt om een aanslag te plegen. Dat effect kan nog wel een tijdje duren. Ook in Duitsland zijn ze blijkbaar beledigd.
Men kan toch random controles houden?
Ten eerste lopen er veel meer alcoholisten rond dan terroristen en wij moeten al heel veel auto's stoppen om een iemand te vinden die te veel gedronken heeft. Daarnaast hoe identificeer jij een terrorist bij een random controle?
pi_181659449
quote:
2s.gif Op maandag 3 september 2018 11:23 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Hier in de regio werd je gecheckt, zelfs als je met de bus ging.
Overgang met Duitsland?
Overgang met België al heel lang niet meer en overgang met Franse grens stelde ook niets voor.
Voor vrachtverkeer lag dat anders uiteraard.
In 85 ontstond er iig al vrij reizen tussen de eerste Schengen landen, NL, B, L, Dld en volgens mij ook Fr. Later werd dat dan uitgebreid.
Wat wrs in de jaren 80 nog speelde mbt Dld was de Rote Armee Faction? Leden daarvan vluchtten soms naar NL, sommige werden hier ook aangehouden, niet zonder vuurgevecht waarbij volgens mij 1 x een marechaussee het leven liet.
I´m back.
  † In Memoriam † maandag 3 september 2018 @ 11:39:43 #79
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181659694
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 11:27 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Overgang met Duitsland?
Overgang met België al heel lang niet meer en overgang met Franse grens stelde ook niets voor.
Voor vrachtverkeer lag dat anders uiteraard.
In 85 ontstond er iig al vrij reizen tussen de eerste Schengen landen, NL, B, L, Dld en volgens mij ook Fr. Later werd dat dan uitgebreid.
Wat wrs in de jaren 80 nog speelde mbt Dld was de Rote Armee Faction? Leden daarvan vluchtten soms naar NL, sommige werden hier ook aangehouden, niet zonder vuurgevecht waarbij volgens mij 1 x een marechaussee het leven liet.
Met name daar was men alert op, zowel in de 70's als in de 80's, dus men checkte je paspoort als eerste, en als het nodig was je hele auto.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_181659757
quote:
2s.gif Op maandag 3 september 2018 11:39 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Met name daar was men alert op, zowel in de 70's als in de 80's, dus men checkte je paspoort als eerste, en als het nodig was je hele auto.
Dat zal mee gespeeld hebben idd. Af en toe zijn er ook wel tijdelijk verscherpte controles geweest mbt grensovergang met België meen ik me te herinneren, ivm bende van Nijvel, CCC etc. Doch in het zomerseizoen bijvoorbeeld stelde dat allemaal niet gek veel meer voor. Al heel lang niet meer, wat ik me herinner van toen ik heel klein was. Wij moesten bij bezoek aan familie namelijk altijd de grens over rijdend via Antwerpen.
I´m back.
  † In Memoriam † maandag 3 september 2018 @ 11:52:39 #81
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181659929
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 11:44 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat zal mee gespeeld hebben idd. Af en toe zijn er ook wel tijdelijk verscherpte controles geweest mbt grensovergang met België meen ik me te herinneren, ivm bende van Nijvel, CCC etc. Doch in het zomerseizoen bijvoorbeeld stelde dat allemaal niet gek veel meer voor. Al heel lang niet meer, wat ik me herinner van toen ik heel klein was. Wij moesten bij bezoek aan familie namelijk altijd de grens over rijdend via Antwerpen.


Foto van rond 1970.

Ik heb deze periode gekend, Kerkrade/Herzogenrath, grensovergang Nieuwstraat/Neustraβe.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_181660098
quote:
2s.gif Op maandag 3 september 2018 11:52 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Foto van rond 1970.

Ik heb deze periode gekend, Herzogenrath, grensovergang Nieuwstraat/Neustraβe.
Rond 1970 stonden er wel nog Belgische douaniers aan de grens in licht bruine uniformen, en heel af en toe zag je een marechaussee en/of douanier aan de NLse grens. Maar die Belgische douaniers stonden er alleen. Moest je langzaam de grens over rijden en dan tikte hij tegen zijn pet en dan kon je doorrijden.
I´m back.
  † In Memoriam † maandag 3 september 2018 @ 12:02:38 #83
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181660167
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 12:00 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Rond 1970 stonden er wel nog Belgische douaniers aan de grens in licht bruine uniformen, en heel af en toe zag je een marechaussee en/of douanier aan de NLse grens. Maar die Belgische douaniers stonden er alleen. Moest je langzaam de grens over rijden en dan tikte hij tegen zijn pet en dan kon je doorrijden.
Ja, en als ze het nodig vonden om verder te checken dan deden ze dat ook, maar men begon met een visuele controle.
Je had je uiterlijk blijkbaar mee.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_181660306
quote:
2s.gif Op maandag 3 september 2018 12:02 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Ja, en als ze het nodig vonden om verder te checken dan deden ze dat ook, maar men begon met een visuele controle.
Je had je uiterlijk blijkbaar mee.
In 1970 was ik nog een klein ventje hè, maar mijn vader had een betrouwbaar uiterlijk idd. ;).
Hij is trouwens in zijn jonge jaren zelf marechaussee geweest en naast op smokkelaars jagen in de jaren 40 en 50, stond-ie ook aan de grens. Maar dat waren dus echt andere tijden. Wel prachtige verhalen kon hij erover vertellen iig. Vuurgevecht had-ie meegemaakt in het gehuchtje Turkye tussen IJzendijke en Waterlandkerkje in Zeeuws-Vlaanderen. Verder gingen ze patrouilleren langs de grenzen en dan met name moesten ze letten op wasgoed dat aan waslijnen hingen, want hiermee werden in code boodschappen overgebracht tussen smokkelaars aan weerszijden van de grens. Ook het aantal melkflessen e.d. aan de kant van de weg, werd nauwlettend in de gaten gehouden.
I´m back.
pi_181668614
Pers doet het graag voorkomen dat De Nederlanders een kopje koffie drinken naast een terroristische aanval met een mes. Op de radio werd er vrolijk gezegd dat wat minder toeristen geen probleem zou zijn. Ze zeiden nog net niet: ach het zijn maar Amerikanen.
pi_181669058
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 20:16 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Genoeg Albert Heijns met beveiliging aan de deur, bij een vereniging kom je alleen maar binnen als je lid bent en in de wachtkamer van de huisarts kom je alleen maar als je een afspraak hebt en je meldt bij de assistente. Totaal andere situaties dus.
Bewakers bij de supermarkt zijn ongewapend en dus net zo makkelijk een slachtoffer als een nietsvermoedende shopper. Verder kun je bij elke willekeurige voetbal vereniging zo naar binnen lopen zonder dat je daar lid van bent, vaak genoeg gedaan om even naar een potje voetbal te gaan staan kijken.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_181669889
Het blijkt dus dat deze Afghaan Nederland als doelwit uitgekozen heeft vanwege de beledigingen van de islam door Wilders.

Verrassend weer
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_181670258
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 20:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Het blijkt dus dat deze Afghaan Nederland als doelwit uitgekozen heeft vanwege de beledigingen van de islam door Wilders.

Verrassend weer
Beledigd zijn is belangrijker dan mensenlevens he
pi_181672013
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 20:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Het blijkt dus dat deze Afghaan Nederland als doelwit uitgekozen heeft vanwege de beledigingen van de islam door Wilders.

Verrassend weer
Ja kijk, en zo gaan die dingen dus he.

Kijk, RTL meld;

quote:
Jawed S., de verdachte van de terroristische aanslag op het station Amsterdam CS, is naar Nederland gekomen om een aanslag te plegen. "Hij is van mening, zo blijkt uit zijn verklaringen, dat in Nederland 'de profeet Mohammed, de Koran, de Islam en Allah' veelvuldig worden beledigd. Hij noemde daarbij onder meer de heer Wilders."
Dus; deze bozemoslimmeneer is van mening dat in Nederland, in het algemeen, zijn profeet, dat boekje, die ideologie en zijn god heel vaak beledigd worden (lees; heel vaak (slechte) grapjes en kritiek). Wilders noemt ie onder meer als een voorbeeld.

Maar zoals jij het brengt, lijkt het alsof Wilders himself, en Wilders alleen, de aanstichter is van dit geweld. Wat natuurlijk koran op de molen is, voor diegene die van mening zijn dat Wilders hier de big bad guy is. :)

Maar goed, inmiddels mag het zo onderhand toch wel duidelijk zijn mensen? Grapjes en kritiek over alles en iedereen, geen probleem. Zolang het maar niets van de islam betreft, want dan roep je datgene over je af waarover het normale gefatsoeneerde volk het hier in het algemeen toch met zn allen wel over eens is dat dat als reactie nooit getolereerd dient te worden, namelijk; geweld. Dus laten we nu eens met zn allen er voor zorgen dat we niet opnieuw geconfronteerd worden met dit soort daden (of; althans, de kans zo klein proberen te houden), laten we grapjes maken over de Jehova's getuigen, kritiek leveren over het christendom, het maakt niet uit, maar in godsnaam; houdt de islam hierbuiten.

En laten we het vooral ook niet tot ons door laten dringen welke precedenten dit nu schept. Overgaan op geweld is een duidelijke universele scheidingslijn, die staat wel, maar provocatie vermenen niet, dus daar ligt nog zeeën van ruimte (om ons aan te passen).

Geef de islam het respect wat het verdient door de manier hoe het bruut respect afdwingt.

Dat willen we toch?

Buigen zeg ik je, godverdomme. ~O>
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_181672691
quote:
15s.gif Op maandag 3 september 2018 21:44 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Ja kijk, en zo gaan die dingen dus he.

Kijk, RTL meld;

[..]

Dus; deze bozemoslimmeneer is van mening dat in Nederland, in het algemeen, zijn profeet, dat boekje, die ideologie en zijn god heel vaak beledigd worden (lees; heel vaak (slechte) grapjes en kritiek). Wilders noemt ie onder meer als een voorbeeld.

Maar zoals jij het brengt, lijkt het alsof Wilders himself, en Wilders alleen, de aanstichter is van dit geweld. Wat natuurlijk koran op de molen is, voor diegene die van mening zijn dat Wilders hier de big bad guy is. :)

Maar goed, inmiddels mag het zo onderhand toch wel duidelijk zijn mensen? Grapjes en kritiek over alles en iedereen, geen probleem. Zolang het maar niets van de islam betreft, want dan roep je datgene over je af waarover het normale gefatsoeneerde volk het hier in het algemeen toch met zn allen wel over eens is dat dat als reactie nooit getolereerd dient te worden, namelijk; geweld. Dus laten we nu eens met zn allen er voor zorgen dat we niet opnieuw geconfronteerd worden met dit soort daden (of; althans, de kans zo klein proberen te houden), laten we grapjes maken over de Jehova's getuigen, kritiek leveren over het christendom, het maakt niet uit, maar in godsnaam; houdt de islam hierbuiten.

En laten we het vooral ook niet tot ons door laten dringen welke precedenten dit nu schept. Overgaan op geweld is een duidelijke universele scheidingslijn, die staat wel, maar provocatie vermenen niet, dus daar ligt nog zeeën van ruimte (om ons aan te passen).

Geef de islam het respect wat het verdient door de manier hoe het bruut respect afdwingt.

Dat willen we toch?

Buigen zeg ik je, godverdomme. ~O>
Walgelijk idd.
I´m back.
  maandag 3 september 2018 @ 22:03:55 #91
455560 Logic91
Always stay rational
pi_181672693
quote:
De negentienjarige Jawed S. die is aangehouden voor de aanslag op Amsterdam Centraal, noemt als motief het veelvuldig beledigen van de islam in Nederland.
Ja, want er is geen betere manier om aan te tonen dat de islam daadwerkelijk de religie van de vrede is dan door mensen proberen te doden. :')

Hoe kun je überhaupt een religie ''beledigen''? Als men aantoont dat de wetenschap sommige zaken onderuit haalt valt dit dan onder de definitie van het ''beledigen'' van de islam?
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
pi_181673284
Godverdomme je moet tegenwoordig Pauw kijken om de persconferentie van de Politie te kunnen zien. _O-
  maandag 3 september 2018 @ 22:35:45 #93
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_181673604
quote:
10s.gif Op maandag 3 september 2018 22:03 schreef Logic91 het volgende:
want er is geen betere manier om aan te tonen dat de islam daadwerkelijk de religie van de vrede
Want dat wilde hij aantonen?
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  dinsdag 4 september 2018 @ 05:48:35 #94
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_181677063
Gelukkig viel hij al op door zijn gedrag en werd hij gevolgd door politie.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_181677308
Er wordt blijkbaar nog steeds dat systeem van spotters gebruikt, ik was bang dat dat was afgezwakt. Dan voel ik me weer iets veiliger op CS.
Maar ja, mensen die dat weten, kunnen hun gedrag aanpassen naar hoe het hoort.
pi_181680171
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 05:48 schreef nixxx het volgende:
Gelukkig viel hij al op door zijn gedrag en werd hij gevolgd door politie.
De politie had hem in het vizier? Waarom houden ze hem niet staande voor een controle? Had je niet 2 zwaargewonden gehad.
Niet Fokken met mij.
pi_181680915
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 11:13 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:

[..]

De politie had hem in het vizier? Waarom houden ze hem niet staande voor een controle? Had je niet 2 zwaargewonden gehad.
Bang voor racial profiling misschien?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  dinsdag 4 september 2018 @ 12:22:22 #98
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_181681296
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 11:13 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:

[..]

De politie had hem in het vizier? Waarom houden ze hem niet staande voor een controle? Had je niet 2 zwaargewonden gehad.
Dat moet je niet aan mij vragen, ik zit 6000km verderop. Daar zal vast nog meer over bekend worden als het onderzoek vordert en bij de rechtszaak.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_181681500
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 11:13 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:

[..]

De politie had hem in het vizier? Waarom houden ze hem niet staande voor een controle? Had je niet 2 zwaargewonden gehad.
Hij werd niet gevolgt omdat men wist dat hij mogelijk een aanslag kon plegen als je dat denkt.

Een van de antiterreurmaatregelen waar we weinig van horen heeft hierbij gewerkt. Hij gedroeg zich namelijk verdacht en dwaalde 3 kwartier doelloos rond op het station. Op Amsterdam CS is er politie in burger die zich bezighouden met verdachte figuren.

Zijn verdachte gedrag werd opgemerkt en agenten wilden hem hierop aan gaan spreken juist toen hij toesloeg. Vandaar ook dat hij binnen seconden na het steken van zijn eerste 2 slachtoffers uitgeschakeld kon worden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 4 september 2018 @ 12:57:47 #100
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_181681815
Uitstekend gehandeld dus. Mooi.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_181681998
Dat zegt hoofdcommissaris Pieter-Jaap Aalbersberg in een interview met Het Parool. "Ik ben ervan overtuigd dat er veel meer slachtoffers waren gevallen als deze agenten niet hadden opgetreden, want deze persoon was op veel meer uit."

Dat de agenten van het Team Openbaar Vervoer dat werkzaam is op het Centraal Station zo snel konden ingrijpen, kwam doordat Jawed S. was opgevallen kort voordat hij begon te steken.

Geoefend
Een politieman die is getraind in het herkennen van afwijkend gedrag, had S. in het vizier gekregen en vertrouwde het niet. Juist toen de agent samen met twee collega's S. wilde aanspreken, trok die een mes en stak hij twee passanten.

Doordat de agenten S. direct met pistoolschoten uitschakelden, duurde de aanslag slechts negen seconden. Aalbersberg: "De verdachte kon worden neergeschoten terwijl hij naar een volgend doelwit rende."

Amsterdamse agenten hebben vaak geoefend op het Centraal Station op allerlei soorten van terrorisme.
https://www.parool.nl/ams(...)j-toesloeg~a4603923/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_181684219
Echt goed werk van die agenten, alleen jammer dat ie nog leeft.
  † In Memoriam † dinsdag 4 september 2018 @ 15:59:04 #103
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181684693
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:34 schreef julius123 het volgende:
Echt goed werk van die agenten, alleen jammer dat ie nog leeft.
Als ze hem hadden gedood had je de poppen helemaal aan het dansen gehad, dan zou het buitenproportioneel politiegeweld zijn geweest, en anti islam.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  dinsdag 4 september 2018 @ 16:06:29 #104
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_181684780
Goed werk van de politie en beveiliging ^O^.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 4 september 2018 @ 16:17:37 #105
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_181684929
Over het beledigen van Mohammed:

Eind jaren 80 en begin jaren 90 speelde de Rushdie-affaire. Voor de jongere Fokkers: Schrijver Salman Rushdie had een boek geschreven en dat beviel Ayotollah Khomeini niet en die had een fatwa uitgesproken om deze schrijver te vermoorden. Ook hier in Nederland ontstond onrust hierdoor.

Een imam uit Amsterdam (ben zijn naam kwijt) deed daarover de volgende uitspraak:

"Als hij de profeet beledigd heeft, dat zal God hem zelf daarvoor wel straffen als Hij dat nodig vindt. Wij als mensen hoeven dat niet te doen"

Ik was het volledig eens met deze man en ik vind het heel jammer dat woorden van deze strekking in mijn ogen te weinig worden geuit in de media.
Non possumus non loqui
  dinsdag 4 september 2018 @ 17:34:56 #106
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_181686513
Waarom hebben die gasten steeds alleen maar een mes, of twee?
Zo moeilijk is het nou ook weer niet om vuurwapens of handgranaten te scoren.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_181686553
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 17:34 schreef Hyperdude het volgende:
Waarom hebben die gasten steeds alleen maar een mes, of twee?
Zo moeilijk is het nou ook weer niet om vuurwapens of handgranaten te scoren.
Hoe moet ik je bericht lezen? Zit je daarop te hopen?
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  dinsdag 4 september 2018 @ 17:38:46 #108
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_181686605
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 16:17 schreef Knip het volgende:
Over het beledigen van Mohammed:

Eind jaren 80 en begin jaren 90 speelde de Rushdie-affaire. Voor de jongere Fokkers: Schrijver Salman Rushdie had een boek geschreven en dat beviel Ayotollah Khomeini niet en die had een fatwa uitgesproken om deze schrijver te vermoorden. ...
quote:
Rushdie has reported that he still receives a "sort of Valentine's card" from Iran each year on 14 February letting him know the country has not forgotten the vow to kill him and has jokingly referred it as "my unfunny Valentine"[55] in a sly reference to the song "My Funny Valentine". He said, "It's reached the point where it's a piece of rhetoric rather than a real threat."...
1988-2018 -O-

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Salman_Rushdie
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 4 september 2018 @ 17:43:09 #109
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_181686749
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 17:36 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Hoe moet ik je bericht lezen? Zit je daarop te hopen?
Anders dan je nu doet. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 4 september 2018 @ 17:47:12 #110
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_181686867
Toch wel opmerkelijk hè, een topic over een bonafide, zei het ietwat klungelige, islamitisch geïnspireerde terreuraanslag in Nederland. En ik zie hier niet de voorspelde juichstemming, noch twintig delen...
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_181686933
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 17:47 schreef nixxx het volgende:
Toch wel opmerkelijk hè, een topic over een bonafide, zei het ietwat klungelige, islamitisch geïnspireerde terreuraanslag in Nederland. En ik zie hier niet de voorspelde juichstemming, noch twintig delen...
Rake observatie
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_181687119
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 17:47 schreef nixxx het volgende:
Toch wel opmerkelijk hè, een topic over een bonafide, zei het ietwat klungelige, islamitisch geïnspireerde terreuraanslag in Nederland. En ik zie hier niet de voorspelde juichstemming, noch twintig delen...
Lezen we mee, Dven?

quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 12:32 schreef Dven het volgende:
Mijn vermoeden voor dit topic

- Hoop geroep over verwardiërs en buitenlanders
- Indien het voor de zoveelste keer toch weer een Henk blijkt te zijn zakt het topic direct weg
- Met een beetje geluk is het een buitenlander en kunnen we weer een dagje internetrellen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_181687405
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 16:17 schreef Knip het volgende:
Over het beledigen van Mohammed:

Eind jaren 80 en begin jaren 90 speelde de Rushdie-affaire. Voor de jongere Fokkers: Schrijver Salman Rushdie had een boek geschreven en dat beviel Ayotollah Khomeini niet en die had een fatwa uitgesproken om deze schrijver te vermoorden. Ook hier in Nederland ontstond onrust hierdoor.

Een imam uit Amsterdam (ben zijn naam kwijt) deed daarover de volgende uitspraak:

"Als hij de profeet beledigd heeft, dat zal God hem zelf daarvoor wel straffen als Hij dat nodig vindt. Wij als mensen hoeven dat niet te doen"

Ik was het volledig eens met deze man en ik vind het heel jammer dat woorden van deze strekking in mijn ogen te weinig worden geuit in de media.
wtf? :') :')

Mag het hopen dat de media dat niet gaan roepen. Als iemand die profeet, god of wie dan ook bespot.. Mot dat kunnen en moet je gewoon doorlopen.
  dinsdag 4 september 2018 @ 19:15:34 #114
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_181688806
https://www.nu.nl/buitenl(...)terdam-centraal.html

Het begint toch wel een akelig patroon te worden... Duitse veiligheidsdiensten waren gewaarschuwd voor deze Afghaan.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_181688885
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 19:15 schreef nixxx het volgende:
https://www.nu.nl/buitenl(...)terdam-centraal.html

Het begint toch wel een akelig patroon te worden... Duitse veiligheidsdiensten waren gewaarschuwd voor deze Afghaan.
Mja, wat moet een veiligheidsdienst dan?
Iedereen die wordt gerapporteerd omdat "hij een baard laat staan en zich anders gedraagt" permanent laten schaduwen door twee man?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_181688923
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 19:15 schreef nixxx het volgende:
https://www.nu.nl/buitenl(...)terdam-centraal.html

Het begint toch wel een akelig patroon te worden... Duitse veiligheidsdiensten waren gewaarschuwd voor deze Afghaan.
In principe komt het erop neer dat het allemaal tikkende tijdbommen zijn, van normale onopvallende jongeman naar knettergestoorde extremist in een paar maanden tijd is blijkbaar heel normaal bij dat soort lieden. Die Syrier die in Den Haag links en rechts kelen begon door te snijden, stond bij zijn buren ook bekend als een doodnormale gast waar je gezellig mee kon kletsen en een biertje drinken. En opeens vanuit het niets...poef...de volgende moslimextremist was geboren.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_181688959
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 19:19 schreef Monolith het volgende:

[..]

Mja, wat moet een veiligheidsdienst dan?
Iedereen die wordt gerapporteerd omdat "hij een baard laat staan en zich anders gedraagt" permanent laten schaduwen door twee man?
Aan de andere kant: wat moet een veiligheidsdienst met nog tig meer persoonlijke data, ook over MIJ, als ze met de huidige data 100% van de terroristen op voorhand weten te identificeren doch slechts een mankracht tekort heeft om daar iets mee te doen ?
pi_181688970
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 17:34 schreef Hyperdude het volgende:
Waarom hebben die gasten steeds alleen maar een mes, of twee?
Zo moeilijk is het nou ook weer niet om vuurwapens of handgranaten te scoren.
Ik vermoed dat zo'n eenzame, geradicaliseerde vluchteling simpelweg niet het netwerk heeft om er aan te komen.

Aan dat soort zaken is kennelijk makkelijk te komen, mits je de juiste personen kent. Maar ik denk niet dat er veel overlap is tussen de bubbel van een geradicaliseerde moslimgek en een drugsrunnertje uit de staatsliedenbuurt.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  dinsdag 4 september 2018 @ 19:30:56 #119
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_181689098
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 19:24 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Ik vermoed dat zo'n eenzame, geradicaliseerde vluchteling simpelweg niet het netwerk heeft om er aan te komen.

Aan dat soort zaken is kennelijk makkelijk te komen, mits je de juiste personen kent. Maar ik denk niet dat er veel overlap is tussen de bubbel van een geradicaliseerde moslimgek en een drugsrunnertje uit de staatsliedenbuurt.
In België liep dat aardig in elkaar over. Maar een only the lonely Afghaan lijkt idd. een ander verhaal.

Onze Audi-RS vrinden die geregeld een Duitse geldautomaat opblazen, of elkaar, hebben ook gemakkelijk toegang tot explosieven, zware vuurwapens en knowhow.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_181689132
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 19:24 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Aan de andere kant: wat moet een veiligheidsdienst met nog tig meer persoonlijke data, ook over MIJ, als ze met de huidige data 100% van de terroristen op voorhand weten te identificeren doch slechts een mankracht tekort heeft om daar iets mee te doen ?
Ik weet niet waarom het een het ander zou impliceren.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_181689386
Is dit al geplaatst?

Jawed S., die een aanslag pleegde op het station Amsterdam CS, deelde vlak voor zijn terreurdaad op Facebook een video waarin de vlag van Nederland werd verbrand en waarin fel uitgehaald werd naar Geert Wilders. RTL Nieuws achterhaalde profielen van S. op sociale media en sprak met oude kennissen.

S., geboren in mei 1999, vluchtte een aantal jaar geleden uit Afghanistan en kwam in oktober 2015 in een vluchtelingenopvang in Duitsland terecht. Hij vluchtte zonder zijn familie. In Duitsland ging S. al snel naar school. In het plaatsje Neumagen-Dhron zat hij in een speciale vluchtelingenklas, zo ontdekte RTL Nieuws.

Een oud-klasgenoot uit die tijd zegt: "S. was altijd heel rustig en aardig. Een goede leerling." Over de aanslag in Amsterdam zegt hij: "Ik ben echt geschokt dat hij zoiets heeft gedaan." Een andere klasgenoot zegt dat S. 'altijd achterin zat en nooit iets zei'.

S. woonde in de omgeving van zijn school, in een klein opvanghuis voor vluchtelingen. De Afghaan probeerde sinds die tijd een Duitse verblijfsvergunning te krijgen.
(...)

PVV-leider Geert Wilders komt ook voor op het Facebookprofiel van S. Een paar uur voor zijn terreurdaad deelde hij nog een filmpje waarin een foto van Wilders wordt getoond met een rood kruis erdoorheen. Daarbij wordt gezegd dat hij de islam en de profeet heeft beledigd. In diezelfde video wordt de vlag van Nederland verbrand.

Op 29 augustus, twee dagen voor de terreurdaad, plaatste S. een bewerkte foto op zijn profiel waarin een mes door het hoofd van Wilders wordt gestoken.

Een oud-reisgenoot van S., zelf ook Afghaan, zegt tegen RTL Nieuws dat hij een paar dagen geleden hoorde over de plannen van S.. "Hij ging naar Nederland om die hond te vermoorden."

https://www.rtlnieuws.nl/(...)fel-uit-naar-wilders
pi_181689424
zo moeilijk is het niet, die lui gewoon europa uit trappen
  dinsdag 4 september 2018 @ 20:59:03 #123
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_181691063
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 19:19 schreef Monolith het volgende:

[..]

Mja, wat moet een veiligheidsdienst dan?
Iedereen die wordt gerapporteerd omdat "hij een baard laat staan en zich anders gedraagt" permanent laten schaduwen door twee man?
Mja, het zou iig een grond kunnen zijn om te overwegen dat hoger beroep van zijn asielzaak snel af te wijzen en tot uitzetting en/of vreemdelingen detentie over te gaan.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_181691209
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 13:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Dat zegt hoofdcommissaris Pieter-Jaap Aalbersberg in een interview met Het Parool. "Ik ben ervan overtuigd dat er veel meer slachtoffers waren gevallen als deze agenten niet hadden opgetreden, want deze persoon was op veel meer uit."

Dat de agenten van het Team Openbaar Vervoer dat werkzaam is op het Centraal Station zo snel konden ingrijpen, kwam doordat Jawed S. was opgevallen kort voordat hij begon te steken.

Geoefend
Een politieman die is getraind in het herkennen van afwijkend gedrag, had S. in het vizier gekregen en vertrouwde het niet. Juist toen de agent samen met twee collega's S. wilde aanspreken, trok die een mes en stak hij twee passanten.

Doordat de agenten S. direct met pistoolschoten uitschakelden, duurde de aanslag slechts negen seconden. Aalbersberg: "De verdachte kon worden neergeschoten terwijl hij naar een volgend doelwit rende."

Amsterdamse agenten hebben vaak geoefend op het Centraal Station op allerlei soorten van terrorisme.
https://www.parool.nl/ams(...)j-toesloeg~a4603923/
Ik zeg het niet vaak, maar hier is werkelijk niks op aan te merken van het handelen van de politie _O_
pi_181692611
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 20:59 schreef nixxx het volgende:

[..]

Mja, het zou iig een grond kunnen zijn om te overwegen dat hoger beroep van zijn asielzaak snel af te wijzen en tot uitzetting en/of vreemdelingen detentie over te gaan.
Daar gaan veiligheidsdiensten echter niet over. Afgezien daarvan is het nogal afhankelijk van wat er aangedragen is aan informatie. Hoe onwenselijk wij het ook kunnen vinden, in de basis is religiositeit geen reden tot uitzetting. Als er gegronde reden is om strafbare feiten te vermoeden is het een ander verhaal.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 4 september 2018 @ 21:57:43 #126
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_181692909
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 21:47 schreef Monolith het volgende:

[..]

Daar gaan veiligheidsdiensten echter niet over. Afgezien daarvan is het nogal afhankelijk van wat er aangedragen is aan informatie. Hoe onwenselijk wij het ook kunnen vinden, in de basis is religiositeit geen reden tot uitzetting. Als er gegronde reden is om strafbare feiten te vermoeden is het een ander verhaal.
Als een persoon een bedreiging voor de nationale veiligheid is, lijkt me dat wel een gegronde redenen geen asiel toe te kennen. Dat doen we voor bijv oorlogsmisdadigers ook niet. Daar is wel meer voor nodig dan een baard laten staan en mohammed filmpjes op Facebook zetten, maar minder strikt bewijs dan voor een rechtbank.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_181692965
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 21:57 schreef nixxx het volgende:

[..]

Als een persoon een bedreiging voor de nationale veiligheid is, lijkt me dat wel een gegronde redenen geen asiel toe te kennen. Dat doen we voor bijv oorlogsmisdadigers ook niet. Daar is wel meer voor nodig dan een baard laten staan en mohammed filmpjes op Facebook zetten, maar minder strikt bewijs dan voor een rechtbank.
Klopt, maar dat is het punt nu juist. De informatie is gebrekkig, maar volgens het bericht is er enkel gemeld dat hij een baard liet staan en zich "anders gedroeg". Dat lijkt me niet direct aanleiding om te kunnen concluderen dat iemand een gevaar voor de nationale veiligheid is.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_181693155
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 19:44 schreef Loekie1 het volgende:
Is dit al geplaatst?

Jawed S., die een aanslag pleegde op het station Amsterdam CS, deelde vlak voor zijn terreurdaad op Facebook een video waarin de vlag van Nederland werd verbrand en waarin fel uitgehaald werd naar Geert Wilders. RTL Nieuws achterhaalde profielen van S. op sociale media en sprak met oude kennissen.

S., geboren in mei 1999, vluchtte een aantal jaar geleden uit Afghanistan en kwam in oktober 2015 in een vluchtelingenopvang in Duitsland terecht. Hij vluchtte zonder zijn familie. In Duitsland ging S. al snel naar school. In het plaatsje Neumagen-Dhron zat hij in een speciale vluchtelingenklas, zo ontdekte RTL Nieuws.

Een oud-klasgenoot uit die tijd zegt: "S. was altijd heel rustig en aardig. Een goede leerling." Over de aanslag in Amsterdam zegt hij: "Ik ben echt geschokt dat hij zoiets heeft gedaan." Een andere klasgenoot zegt dat S. 'altijd achterin zat en nooit iets zei'.

S. woonde in de omgeving van zijn school, in een klein opvanghuis voor vluchtelingen. De Afghaan probeerde sinds die tijd een Duitse verblijfsvergunning te krijgen.
(...)

PVV-leider Geert Wilders komt ook voor op het Facebookprofiel van S. Een paar uur voor zijn terreurdaad deelde hij nog een filmpje waarin een foto van Wilders wordt getoond met een rood kruis erdoorheen. Daarbij wordt gezegd dat hij de islam en de profeet heeft beledigd. In diezelfde video wordt de vlag van Nederland verbrand.

Op 29 augustus, twee dagen voor de terreurdaad, plaatste S. een bewerkte foto op zijn profiel waarin een mes door het hoofd van Wilders wordt gestoken.

Een oud-reisgenoot van S., zelf ook Afghaan, zegt tegen RTL Nieuws dat hij een paar dagen geleden hoorde over de plannen van S.. "Hij ging naar Nederland om die hond te vermoorden."

https://www.rtlnieuws.nl/(...)fel-uit-naar-wilders
Die oud reisgenoot ook meteen even op water en brood flikkeren graag, want dat is de volgende.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_181693235
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 21:59 schreef Monolith het volgende:

[..]

Klopt, maar dat is het punt nu juist. De informatie is gebrekkig, maar volgens het bericht is er enkel gemeld dat hij een baard liet staan en zich "anders gedroeg". Dat lijkt me niet direct aanleiding om te kunnen concluderen dat iemand een gevaar voor de nationale veiligheid is.
Vaak begint het wel zo. Niet zo zeer die baard, want dat heb ik ook wel eens als ik te lui ben om me te scheren, maar die plotselinge ommekeer in gedrag en ineens zomaar de vrome gelovige uithangen is meestal wel het begin, zeker als die persoon daarvoor nooit zo met religie bezig was.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_181693658
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 22:11 schreef Hathor het volgende:

[..]

Vaak begint het wel zo. Niet zo zeer die baard, want dat heb ik ook wel eens als ik te lui ben om me te scheren, maar die plotselinge ommekeer in gedrag en ineens zomaar de vrome gelovige uithangen is meestal wel het begin, zeker als die persoon daarvoor nooit zo met religie bezig was.
Dat A kan leiden tot B, is nou eenmaal niet hetzelfde als dat A noodzakelijkerwijs leidt tot B. In juridische zin heeft "zo begint het nou eenmaal vaak" niet heel veel waarde.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_181694692
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 22:29 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat A kan leiden tot B, is nou eenmaal niet hetzelfde als dat A noodzakelijkerwijs leidt tot B. In juridische zin heeft "zo begint het nou eenmaal vaak" niet heel veel waarde.
Allemaal leuk en aardig, maar je ziet waar het toe kan leiden als de signalen genegeerd worden.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_181694833
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 23:15 schreef Hathor het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig, maar je ziet waar het toe kan leiden als de signalen genegeerd worden.
Het heeft weinig met leuk en aardig te maken. Er moet in ons rechtssysteem nou eenmaal gegronde reden zijn voor een beslissing. Tenzij je het hele rechtssysteem overboord wil gooien, kun je nou eenmaal niet verwachten dat iemand een land uit wordt gezet vanwege het fanatieker worden in de islamitische leer.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_181696205
Advocaat van dader reageert:

'Jawed S. dacht aanslag niet te overleven'
CARTOONWEDSTRIJD MOTIEF Terreurverdachte Jawed S. hield er rekening mee dat hij zijn actie op Amsterdam CS niet zou overleven. ,,Mijn cliënt lijkt er wel rekening mee te hebben gehouden dat hij zijn actie zelf niet zou overleven, want in zijn woning in Duitsland is een testament gevonden'', aldus zijn advocaat Simon van der Woude dinsdag tegen het ANP. S. geeft de cartoonwedstrijd van Wilders op als motief.

"Hij ging naar Nederland om die hond te vermoorden."
Oud-reisgenoot Jawed S.

Reden voor de aanslag was volgens van der Woude dat S. zich diep beledigd voelde door Geert Wilders vanwege een video die hij enige tijd geleden op het internet heeft geplaatst met cartoons over Mohammed en de door hem aangekondigde cartoonwedstrijd. Eerder vertelde een oud-reisgenoot van S. tegen RTL Nieuws dat de verdachte speciaal naar Nederland was gekomen om Wilders iets aan te doen. ,,Hij ging naar Nederland om die hond te vermoorden'', aldus de voormalige reisgenoot.

Jawed S. lijkt niet te hebben geweten dat Wilders de cartoonwedstrijd op de dag voor zijn actie al had afgeblazen. ,,Nadat hij door de rechter-commissaris met de beschuldiging was geconfronteerd heeft hij de vraag gesteld waarom de heer Wilders in Nederland de toestemming en de mogelijkheid had gekregen om de profeet te beledigen. Kennelijk ligt hier het motief voor zijn handelen, dat gericht lijkt te zijn geweest tegen twee willekeurige bezoekers van Amsterdam CS.''

Alleen
S. stak vrijdag twee Amerikanen neer op Amsterdam CS. De politie gaat ervan uit dat hij helemaal alleen handelde. S. heeft volgens Van der Woude naar eigen zeggen ongeveer drie jaar geleden in Duitsland asiel aangevraagd. ,,Hij gaat daar naar school en spreekt redelijk goed Duits. In Duitsland heeft hij zich nooit schuldig gemaakt aan enig strafbaar feit en is niet bij de politie bekend. Hij is moslim en bezoekt de moskee regelmatig. Hij heeft verklaard dat zijn ouders overleden zijn en dat voor hem vier dingen belangrijk zijn: Allah, de islam, de Koran en de profeet Mohammed."
Bron

Komt over als een heel erg slim moslimpje!

Niet doorhebben dat die wedstrijd inmiddels al was gestaakt en onderweg met je mesje opweg naar je doelwit (die omringt is met beveiligers) even een paar random mensen neersteken. Daar kom je vast mee weg in zijn land.
  woensdag 5 september 2018 @ 02:29:24 #134
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_181696361
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 17:43 schreef speknek het volgende:

[..]

De kans dat je als Afghaan nota bene twee random mensen in Amsterdam neersteekt en ze blijken allebei Amerikaans te zijn, acht ik zo astronomisch klein, dat het me vrij gericht lijkt. Misschien niet gepremiditeerd, maar ongetwijfeld heeft hij ze een stukje gevolgd.
Tja.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_181697481
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 16:17 schreef Knip het volgende:Een imam uit Amsterdam (ben zijn naam kwijt) deed daarover de volgende uitspraak:

"Als hij de profeet beledigd heeft, dat zal God hem zelf daarvoor wel straffen als Hij dat nodig vindt. Wij als mensen hoeven dat niet te doen"

Ik was het volledig eens met deze man en ik vind het heel jammer dat woorden van deze strekking in mijn ogen te weinig worden geuit in de media.
Omdat dit een typisch christelijke manier van denken is. In het Nieuwe Testament is het oordeel en de straf voor de zonden niet meer in de handen van de mens maar exclusief in de handen van God én is het oordeel en de straf voor de zonden verplaatst naar het hiernamaals. Dit is in de islam niet het geval. Daar heb je het oordeel en de straffen van God maar ook de plicht van mede-gelovigen om in het hier en nu te straffen voor de zonden. Daarom dat je mensen vaak hoort over de behoefte aan een soortgelijke transformatie van de islam zoals in het christendom.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_181697955
Je vraagt je wel af waarom hij vanuit Afghanistan naar Duitsland wilde.
pi_181698074
Neem aan dat hij levengslang krijgt, is toch zon 50 jaar tussen gesloten muren doorbrengen. Al is hij de zuurstof niet waard :r
There are only 151 Pokémon.
pi_181698357
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 02:02 schreef RobbieRonald het volgende:
Advocaat van dader reageert:

'Jawed S. dacht aanslag niet te overleven'
CARTOONWEDSTRIJD MOTIEF Terreurverdachte Jawed S. hield er rekening mee dat hij zijn actie op Amsterdam CS niet zou overleven. ,,Mijn cliënt lijkt er wel rekening mee te hebben gehouden dat hij zijn actie zelf niet zou overleven, want in zijn woning in Duitsland is een testament gevonden'', aldus zijn advocaat Simon van der Woude dinsdag tegen het ANP. S. geeft de cartoonwedstrijd van Wilders op als motief.

"Hij ging naar Nederland om die hond te vermoorden."
Oud-reisgenoot Jawed S.

Reden voor de aanslag was volgens van der Woude dat S. zich diep beledigd voelde door Geert Wilders vanwege een video die hij enige tijd geleden op het internet heeft geplaatst met cartoons over Mohammed en de door hem aangekondigde cartoonwedstrijd. Eerder vertelde een oud-reisgenoot van S. tegen RTL Nieuws dat de verdachte speciaal naar Nederland was gekomen om Wilders iets aan te doen. ,,Hij ging naar Nederland om die hond te vermoorden'', aldus de voormalige reisgenoot.

Jawed S. lijkt niet te hebben geweten dat Wilders de cartoonwedstrijd op de dag voor zijn actie al had afgeblazen. ,,Nadat hij door de rechter-commissaris met de beschuldiging was geconfronteerd heeft hij de vraag gesteld waarom de heer Wilders in Nederland de toestemming en de mogelijkheid had gekregen om de profeet te beledigen. Kennelijk ligt hier het motief voor zijn handelen, dat gericht lijkt te zijn geweest tegen twee willekeurige bezoekers van Amsterdam CS.''

Alleen
S. stak vrijdag twee Amerikanen neer op Amsterdam CS. De politie gaat ervan uit dat hij helemaal alleen handelde. S. heeft volgens Van der Woude naar eigen zeggen ongeveer drie jaar geleden in Duitsland asiel aangevraagd. ,,Hij gaat daar naar school en spreekt redelijk goed Duits. In Duitsland heeft hij zich nooit schuldig gemaakt aan enig strafbaar feit en is niet bij de politie bekend. Hij is moslim en bezoekt de moskee regelmatig. Hij heeft verklaard dat zijn ouders overleden zijn en dat voor hem vier dingen belangrijk zijn: Allah, de islam, de Koran en de profeet Mohammed."
Bron

Komt over als een heel erg slim moslimpje!

Niet doorhebben dat die wedstrijd inmiddels al was gestaakt en onderweg met je mesje opweg naar je doelwit (die omringt is met beveiligers) even een paar random mensen neersteken. Daar kom je vast mee weg in zijn land.
Moslims zijn per definitie dom inderdaad, Wilders willen vermoorden en dan naar Amsterdam gaan :')

Het toont wel het gelijk van Wilders, hopelijk gaan er een keer wat ogen open. Van lieve moslim naar terrorist in een korte tijd. Het zijn tikkende bommen die baardmannen uit de zandbak hier.
pi_181698436
Ik denk dat het voor hem niet uitmaakte dat het was afgeblazen. Het maakt hem ook niet uit dat hij niet Wilders, maar willekeurige westerlingen als doel neemt.

[ Bericht 27% gewijzigd door Loekie1 op 05-09-2018 08:57:07 ]
  † In Memoriam † woensdag 5 september 2018 @ 09:01:31 #140
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181698567
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 08:08 schreef Eenskijken het volgende:
Neem aan dat hij levengslang krijgt, is toch zon 50 jaar tussen gesloten muren doorbrengen. Al is hij de zuurstof niet waard :r
Het zou mij niet verbazen als ie binnen twee jaar weer gewoon vrij rond mag lopen.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  † In Memoriam † woensdag 5 september 2018 @ 09:03:54 #141
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181698601
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 08:50 schreef Loekie1 het volgende:
Ik denk dat het voor hem niet uitmaakte dat het was afgeblazen. Het maakt hem ook niet uit dat hij niet Wilders, maar willekeurige westerlingen als doel neemt.
Het is daarom ook volkomen onzinnig om Wilders daar de schuld van te geven.
Tenzij je werkelijk gelooft dat als Wilders er niet meer is het terrorisme ook stopt, en die kans acht ik niet aannemelijk
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_181699712
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 17:43 schreef speknek het volgende:

[..]

De kans dat je als Afghaan nota bene twee random mensen in Amsterdam neersteekt en ze blijken allebei Amerikaans te zijn, acht ik zo astronomisch klein, dat het me vrij gericht lijkt. Misschien niet gepremiditeerd, maar ongetwijfeld heeft hij ze een stukje gevolgd.
Want? Alsof er zo weinig Amerikanen in A'dam rondlopen!
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_181699732
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 16:31 schreef speknek het volgende:
Een Afghaan die Amerikanen verwond is niet echt een aanslag. Meer collateral damage.
Kijk, met dit soort Cultureel Marxistische bagger worden jullie kinderen vergiftigd op de Universiteiten heden ten dage, beste mensen.

Let op uw saeck, beste Neerlanders.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  woensdag 5 september 2018 @ 10:53:57 #144
8369 speknek
Another day another slay
pi_181700388
quote:
10s.gif Op woensdag 5 september 2018 02:29 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Tja.
Het is inderdaad heel opmerkelijk. Had niet gedacht dat Wilders z'n publiciteitsstunt gelijk zo'n fnuikend effect op onze toerisme-industrie zou hebben.
Maar het sluit mijn eerdere opmerking niet gelijk uit. Hij kan moordlustig geweest zijn door de cartoons, maar alsnog Amerikanen gehoord hebben en gedacht "hoei twee vliegen in een klap".

quote:
13s.gif Op woensdag 5 september 2018 10:17 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Kijk, met dit soort Cultureel Marxistische bagger worden jullie kinderen vergiftigd op de Universiteiten heden ten dage, beste mensen.

Let op uw saeck, beste Neerlanders.
De juiste term is Kulturbolschewismus.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_181702337
quote:
15s.gif Op woensdag 5 september 2018 09:01 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Het zou mij niet verbazen als ie binnen twee jaar weer gewoon vrij rond mag lopen.
denk het niet, dit is een aanslag tegen de staat, veel zwaarder krijg je ze niet.
There are only 151 Pokémon.
pi_181702428
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 10:53 schreef speknek het volgende:

[..]

Het is inderdaad heel opmerkelijk. Had niet gedacht dat Wilders z'n publiciteitsstunt gelijk zo'n fnuikend effect op onze toerisme-industrie zou hebben.
Maar het sluit mijn eerdere opmerking niet gelijk uit. Hij kan moordlustig geweest zijn door de cartoons, maar alsnog Amerikanen gehoord hebben en gedacht "hoei twee vliegen in een klap".

[..]
Nou, hij zegt zelf van niet. Wel weer typerend dat je een godsdienstwaanzinnige die doet waar er in zo'n beetje iedere moskee ter wereld toe wordt opgeroepen alsnog op Wilders weet te schuiven. :')
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  † In Memoriam † woensdag 5 september 2018 @ 12:59:35 #147
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181702623
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 12:49 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Nou, hij zegt zelf van niet. Wel weer typerend dat je een godsdienstwaanzinnige die doet waar er in zo'n beetje iedere moskee ter wereld toe wordt opgeroepen alsnog op Wilders weet te schuiven. :')
De naam bekt gewoon lekker, terwijl hetgeen de man tot op heden heeft gedaan nog steeds volkomen irrelevant is.
Hij is gewoon een excuusgreet.
Alsof het gezeik er niet was geweest zonder hem.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_181702761
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 17:43 schreef speknek het volgende:

[..]

De kans dat je als Afghaan nota bene twee random mensen in Amsterdam neersteekt en ze blijken allebei Amerikaans te zijn, acht ik zo astronomisch klein, dat het me vrij gericht lijkt. Misschien niet gepremiditeerd, maar ongetwijfeld heeft hij ze een stukje gevolgd.
Als Afghaan? Daalt je kans dan? En heb je als Duitser meer kans om 2 Amerikanen in Amsterdam teen te komen?

Daarnaast lopen er teringveel toeristen op centraal natuurlijk.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_181702978
quote:
2s.gif Op woensdag 5 september 2018 12:59 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

De naam bekt gewoon lekker, terwijl hetgeen de man tot op heden heeft gedaan nog steeds volkomen irrelevant is.
Hij is gewoon een excuusgreet.
Alsof het gezeik er niet was geweest zonder hem.
Het enige wat Wilders heeft laten zien is zijn gelijk. Slechts een aankondiging (en nog geen enkele tekening te zien) is genoeg om je random 'vredelievende' moslim tot een jihadi om te turnen.

En waarom is mijn vorige reply hierover nou weer verwijderd?
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  woensdag 5 september 2018 @ 13:24:05 #150
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_181703142
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 10:53 schreef speknek het volgende:

[..]

Maar het sluit mijn eerdere opmerking niet gelijk uit. Hij kan moordlustig geweest zijn door de cartoons, maar alsnog Amerikanen gehoord hebben en gedacht "hoei twee vliegen in een klap".


Het lijkt me beter dat je eens stopt met deze overduidelijke cognitieve dissonantie.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 5 september 2018 @ 13:44:14 #151
8369 speknek
Another day another slay
pi_181703494
quote:
14s.gif Op woensdag 5 september 2018 13:24 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Het lijkt me beter dat je eens stopt met deze overduidelijke cognitieve dissonantie.
Of de Amerikanen leken sprekend op Wilders, of iets triggerde hem van zijn pad af te wijken en een gelegenheidsaanslag te plegen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 5 september 2018 @ 13:48:35 #152
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_181703581
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 13:44 schreef speknek het volgende:

[..]

Of de Amerikanen leken sprekend op Wilders, of iets triggerde hem van zijn pad af te wijken en een gelegenheidsaanslag te plegen.
Of hij stak gewoon willekeurige mensen neer. Zoals zijn advocaat aangeeft, evenals de aanwezige veiligheidsdiensten.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_181705167
quote:
15s.gif Op woensdag 5 september 2018 09:01 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Het zou mij niet verbazen als ie binnen twee jaar weer gewoon vrij rond mag lopen.
Wordt hij niet uitgeleverd aan de VS?
  † In Memoriam † woensdag 5 september 2018 @ 15:12:20 #154
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181705191
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 15:11 schreef Mylene het volgende:

[..]

Wordt hij niet uitgeleverd aan de VS?
Ik heb daar geen bezwaar tegen.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_181705920
quote:
Amerikaanse slachtoffers aanslag: We kunnen politie niet genoeg danken

De Amerikanen die vrijdag gewond raakten bij de aanslag op het Centraal Station in Amsterdam hebben in een verklaring een aantal mensen 'uit het diepst van hun hart' bedankt voor hun hulp en opvang. De verklaring is verspreid door de Amerikaanse ambassade in Nederland. Ze danken de politie voor hun ,,snelle en professionele actie.'' Maar ook omstanders die te hulp schoten nadat de twee door de 19-jarige Jawed S. waren neergestoken.
https://www.ad.nl/binnenl(...)oeg-danken~aac1eecc/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_181705985
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 15:11 schreef Mylene het volgende:

[..]

Wordt hij niet uitgeleverd aan de VS?
Ondanks dat veel Amsterdammers graag willen dat Amsterdam een aparte republiek word, heeft deze dader toch echt een aanslag gepleegd in Nederland.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_181707666
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 15:11 schreef Mylene het volgende:

[..]

Wordt hij niet uitgeleverd aan de VS?
hoezo? Hij heeft in nederland een aanslag gepleegd. Hij wordt volgens onze rechtspraak veroordeeld.
There are only 151 Pokémon.
pi_181707805
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 15:11 schreef Mylene het volgende:

[..]

Wordt hij niet uitgeleverd aan de VS?
lol
  woensdag 5 september 2018 @ 17:15:44 #159
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_181709173
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 17:11 schreef Infection het volgende:

[..]

lol
Hoezo lol ? Het was een doelgerichte aanslag op Amerikaanse staatsburgers. Een verzoek om uitlevering is alleszins redelijk.
pi_181709364
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 18:16 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Hoezo lol ? Het was een doelgerichte aanslag op Amerikaanse staatsburgers. Een verzoek om uitlevering is alleszins redelijk.
Heeft hij dat gezegd dan dat hij specifiek die twee eruit pikte omdat het Amerikanen waren? Want volgens mij heeft hij in zijn verklaring gezegd dat hij juist pissed was op Nederlanders en Wilders in het bijzonder vanwege het beledigen van de profeet.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_181709498
quote:
14s.gif Op woensdag 5 september 2018 17:15 schreef slashdotter3 het volgende:
Het politie zakkenrollers team had m al in de smiezen en 9 seconden nadat hij z'n aanslag begon was hij alweer uitgeschakeld _O_

https://www.reddit.com/r/(...)ams_central_station/
En dan zeggen ze dat (etnisch) profileren niet werkt. Duidelijk dus wel.
pi_181709939
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 18:16 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Hoezo lol ? Het was een doelgerichte aanslag op Amerikaanse staatsburgers. Een verzoek om uitlevering is alleszins redelijk.
uh nee? Alleen als hij eerder in amerika misdaden gepleegd heeft.
There are only 151 Pokémon.
pi_181710159
Asielaanvraag Jawed S. jaar geleden al afgewezen

https://www.ad.nl/binnenl(...)-afgewezen~a7dba3ff/

Mooi man, de EU met hun open grenzen en achterlijke migratiebeleid.
  woensdag 5 september 2018 @ 19:17:37 #165
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_181710942
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 18:27 schreef Infection het volgende:

[..]

En dan zeggen ze dat (etnisch) profileren niet werkt. Duidelijk dus wel.
Wie zegt dat?
Krekker is de bom!
pi_181710993
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 19:17 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Wie zegt dat?
Zo'n beetje iedereen aan de linkerkant van het politieke spectrum.
  woensdag 5 september 2018 @ 20:48:58 #167
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_181713273
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 18:51 schreef Infection het volgende:
Asielaanvraag Jawed S. jaar geleden al afgewezen

https://www.ad.nl/binnenl(...)-afgewezen~a7dba3ff/

Mooi man, de EU met hun open grenzen en achterlijke migratiebeleid.
Ik dacht dat hij een verblijfsstatus had in Duitsland? Of blijkt dat alweer fake news?
  woensdag 5 september 2018 @ 21:36:45 #168
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_181714642
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 19:19 schreef Infection het volgende:

[..]

Zo'n beetje iedereen aan de linkerkant van het politieke spectrum.
Volgens verdraai je zaken. Veel mensen geven aan dat etnisch profileren onwenselijk is. Niet dat het niet werkt.
Krekker is de bom!
pi_181714990
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 20:48 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik dacht dat hij een verblijfsstatus had in Duitsland? Of blijkt dat alweer fake news?
Hij was in beroep tegen zijn afwijzing en kon intussen gaan en staan waar hij wilde, en daar gaat het dus al fout, afgewezen asielzoekers moeten gewoon in een detentiecentrum worden geplaatst in afwachting van hun uitzetting. De verleiding om in de anonimiteit en dus illegaliteit te verdwijnen is te groot.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_181721130
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 21:36 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Volgens verdraai je zaken. Veel mensen geven aan dat etnisch profileren onwenselijk is. Niet dat het niet werkt.
Die twee dingen sluiten elkaar de facto uit.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_181721158
Dat asielbeleid moet snel en flink aangepast worden, dit kan toch niet langer zo. Er lopen miljoenen illegalen in Europa rond waar niemand een idee van heeft wie of wat ze zijn. Ze kunnen jaren blijven procederen om niet uitgezet te worden, hebben geen recht op iets dus trekken ze heel Europa maar door en laten een spoor van criminaliteit achter. Tijd dat je nog maar één keer in beroep mag gaan, en bij afwijzing je wordt vastgezet totdat je wordt uitgezet of zelf vrijwillig (onder begeleiding) vertrekt.
  donderdag 6 september 2018 @ 08:49:53 #172
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_181721266
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 08:36 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Die twee dingen sluiten elkaar de facto uit.
Nee, hier moet ik het toch eens zijn met Krekker. Even een ander (extreem) voorbeeldje, stel je wilt recidive voorkomen, en om dat te bewerkstelligen schiet je elke crimineel na zijn straf door zijn hoofd. Hey, het werkt hè, maar het is toch uitermate onwenselijk.

Je moet een afweging maken, werkt iets maar heeft het negatieve bijwerkingen? Iedereen heeft daar zijn eigen acceptatie criteria voor. Hangt ook af van je eigen situatie, als blanke man zal ik geen last hebben van etnisch profileren (buiten Zuid-Afrika) en daarom heb ik ook minder reden om ertegen te zijn dan een Marokkaanse man.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_181721303
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 08:39 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Dat asielbeleid moet snel en flink aangepast worden, dit kan toch niet langer zo. Er lopen miljoenen illegalen in Europa rond waar niemand een idee van heeft wie of wat ze zijn. Ze kunnen jaren blijven procederen om niet uitgezet te worden, hebben geen recht op iets dus trekken ze heel Europa maar door en laten een spoor van criminaliteit achter. Tijd dat je nog maar één keer in beroep mag gaan, en bij afwijzing je wordt vastgezet totdat je wordt uitgezet of zelf vrijwillig (onder begeleiding) vertrekt.
Dit dus. Gewoon vastzetten totdat je meewerkt aan je uitzetting. Let maar op dat al die 'verdwenen paspoorten' opeens massaal boven water komen na 3 maanden vastzitten op water en brood.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_181734355
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 08:36 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Die twee dingen sluiten elkaar de facto uit.
Hoezo dat? :?
Krekker is de bom!
pi_181734520
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 08:36 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Die twee dingen sluiten elkaar de facto uit.
Dus we moeten vanaf morgen alle mannen preventief opsluiten?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_181734692
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 21:36 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Volgens verdraai je zaken. Veel mensen geven aan dat etnisch profileren onwenselijk is. Niet dat het niet werkt.
Nou ja, de effectiviteit er van wordt ook wel betwist.
pi_181745439
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 20:38 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dus we moeten vanaf morgen alle mannen preventief opsluiten?
Praktisch onmogelijk. Het land zou instorten.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_183661708
quote:
Een van de twee Amerikaanse toeristen die eind augustus op het Centraal Station werd neergestoken, heeft een dwarslaesie opgelopen bij de aanslag. Het slachtoffer zit daardoor in een rolstoel, laat de advocaat dinsdag weten tijdens de eerste niet-inhoudelijke zitting.

Het andere slachtoffer is in zijn arm gestoken en heeft zenuwletsel opgelopen. Beide slachtoffers (38) zijn Eritreeërs met de Amerikaanse nationaliteit. Ze waren met hun gezin op doorreis naar Duitsland.

Verdachte Jawed S. stond dinsdag voor het eerst voor de rechter. Het Openbaar Ministerie (OM) verdenkt hem van een tweevoudige poging tot moord met een terroristisch oogmerk. Uit zijn eerste verklaringen bleek dat hij handelde met een terroristisch motief.

Volgens zijn advocaat voelde de negentienjarige verdachte zich diep beledigd door een video met cartoons over Mohammed en de door Geert Wilders aangekondigde cartoonwedstrijd, die de PVV'er enige tijd geleden op het internet heeft geplaatst.

S. toonde dinsdag bij de rechtbank geen berouw. Hij zou het opnieuw doen als politicus Geert Wilders dit ook opnieuw zou doen, doelde hij op de cartoonwedstrijd die de PVV-leider had uitgeschreven voor spotprenten van de profeet.

De slachtoffers waren er dinsdagochtend niet bij. Volgens hun advocaat zijn ze mogelijk wel aanwezig bij de inhoudelijke behandeling van de zaak, die vermoedelijk over een paar maanden plaatsvindt.
https://www.nu.nl/binnenl(...)aesie-opgelopen.html

In een rolstoel vanwege zo'n sukkel, ben je mooi klaar mee. :r
  dinsdag 11 december 2018 @ 15:01:47 #179
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_183662009
Geen berouw "zou het zo weer doen" etc. etc. Gooi dat onbenul maar levenslang de longstay in.
pi_183662097
In een zee van witte mensen zocht hij twee Eritreers uit als slachtoffer? Dat is ook uniek, ongeacht hun staatsburgerschap.
  dinsdag 11 december 2018 @ 15:09:22 #181
8369 speknek
Another day another slay
pi_183662173
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2018 15:05 schreef WammesWaggel het volgende:
In een zee van witte mensen zocht hij twee Eritreers uit als slachtoffer? Dat is ook uniek, ongeacht hun staatsburgerschap.
Ja het is echt een vrij bizarre terreurdaad. Je gaat naar Nederland om Geert Wilders neer te steken, en je kiest twee zwarte mensen uit die ook nog eens niet in Nederland blijken te wonen. Nou snap ik dat Wilders er een beetje raar uitziet, maar Eritreers? Uhh
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_183662189
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2018 15:05 schreef WammesWaggel het volgende:
In een zee van witte mensen zocht hij twee Eritreers uit als slachtoffer? Dat is ook uniek, ongeacht hun staatsburgerschap.
"Een zee van witte mensen" in Amster :r

Grapjas
pi_183662363
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 15:10 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]

"Een zee van witte mensen" in Amster :r

Grapjas
Het publiek op het CS is overwegend blank ja, ik kom er regelmatig.
Lelylaan of Bullewijk laat in de avond kent een andere verhouding.
  dinsdag 11 december 2018 @ 15:38:08 #184
28033 Pek
je moet wat
pi_183662888
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 december 2018 15:01 schreef Twiitch het volgende:
Geen berouw "zou het zo weer doen" etc. etc. Gooi dat onbenul maar levenslang de longstay in uit een vliegtuig.
Fixed :)
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_183662910
En voor dat soort figuren zou de doodstraf een goede oplossing zijn.

Ze zullen nooit berouw tonen en kosten alleen maar geld.
  dinsdag 11 december 2018 @ 15:55:43 #186
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_183663228
quote:
7s.gif Op donderdag 6 september 2018 20:44 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nou ja, de effectiviteit er van wordt ook wel betwist.
Door jou denk ik? Iedereen kan op zijn klompen aanvoelen dat etnisch profileren, net als leeftijds- en geslachtsdiscriminatie, de pakkans aanzienlijk verhoogt.
pi_183665581
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2018 15:55 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Door jou denk ik?
Naar aanleiding van wat onderzoeken hieromtrent, ja.
pi_185169763
https://www.nu.nl/binnenl(...)-dingen-te-doen.html

quote:
Aanslagpleger Amsterdam Centraal: 'Ben van plan ergere dingen te doen'

De man die in augustus vorig jaar een aanslag pleegde op station Amsterdam Centraal zei vrijdag in de rechtbank dat hij van plan is ergere dingen te doen als de Nederlandse overheid niet ingrijpt tegen Geert Wilders.

Met de PVV-leider zou hij verder zelf afrekenen, aldus de negentienjarige Jawed S., die zijn eerdere dreigement tegen Wilders hiermee herhaalde. Vrijdag was de tweede inleidende zitting in de zaak.

De Afghaanse man stak eind augustus twee Amerikaanse toeristen neer op station Amsterdam Centraal. Eén slachtoffer liep een dwarslaesie op en zit in een rolstoel. Het andere slachtoffer liep zenuwletsel op nadat hij in zijn arm was gestoken.

Het Openbaar Ministerie (OM) verdenkt S. van een tweevoudige poging tot moord met een terroristisch oogmerk.

Motief voor aanslag lag in belediging profeet Mohammed
S. heeft zijn daad bekend en zegt dat zijn motief lag in de belediging van de profeet Mohammed in een video van Wilders en de aangekondigde cartoonwedstrijd van de PVV-leider.

In een korte verklaring zei de man te hebben vernomen dat veel Nederlanders tegen de plannen van Wilders om een cartoonwedstrijd te organiseren waren. "Maar waarom kreeg hij dan toch de gelegenheid?", vroeg S. zich af.

De Afghaanse man impliceerde dat hij zich gedwongen zou voelen een grotere aanslag te plegen als Wilders de mogelijkheid zou blijven krijgen om zijn profeet te beledigen.

Overigens liet S. weten van plan te zijn een uitgebreide verklaring over zijn daad af te leggen.

Man werkt mee aan onderzoek Pieter Baan Centrum
De man wordt al geruime tijd onderzocht in het Pieter Baan Centrum (PBC) en vrijdag werd duidelijk dat hij meewerkt aan dat onderzoek. De verwachting is dat hij in de tweede helft van maart uit de instelling wordt ontslagen.

De eindreportage wordt in april of mei verwacht. Het verzoek van de advocaat van de slachtoffers om dit rapport te mogen inzien werd door de rechtbank afgewezen.

De inhoudelijke behandeling staat gepland voor 2 en 3 september van dit jaar. In mei is de volgende pro-formazitting.
Tikkende tijdbom dit.
pi_185170302
quote:
Hopelijk mag hij nog tientallen jaren tikken in de cel.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 22 februari 2019 @ 13:56:39 #190
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_185170689
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 13:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Hopelijk mag hij nog tientallen jaren tikken in de cel.
Jammer dat dat zoveel kost.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  † In Memoriam † vrijdag 22 februari 2019 @ 14:07:03 #191
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_185170954
quote:
En waarschijnlijk zelfs ongeschikt om wasknijpers oid te maken.

Hopeloos, en je mag er verder niks mee, want dat is niet humaan. :')

Dan rest nog de vraag hoeveel van dit soort gasten inmiddels in Europa vertoeven...
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_185170956
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 15:09 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja het is echt een vrij bizarre terreurdaad. Je gaat naar Nederland om Geert Wilders neer te steken, en je kiest twee zwarte mensen uit die ook nog eens niet in Nederland blijken te wonen. Nou snap ik dat Wilders er een beetje raar uitziet, maar Eritreers? Uhh
Kleurenblind.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  † In Memoriam † vrijdag 22 februari 2019 @ 14:08:11 #193
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_185170985
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 14:07 schreef Hathor het volgende:

[..]

Kleurenblind.
Ik heb Sylvana nog niet hierover gehoord overigens.
Maar ik ga er vanuit dat ze zeker een mening zal hebben.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_185170998
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 14:08 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Ik heb Sylvana nog niet hierover gehoord overigens.
Maar ik ga er vanuit dat ze zeker een menig zal hebben.
Die is kleurendoof.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_188754801
Jawed S. wilde eigenlijk Nederlanders neersteken

De man die op 31 augustus 2018 twee Amerikaanse toeristen neerstak op station Amsterdam Centraal, heeft maandag in de rechtbank verklaard dat de slachtoffers niet zijn beoogde doelwitten waren. Dat waren Nederlanders. Jawed S. wilde opkomen voor zijn religie door "wrede en oneerlijke mensen" te doden.

Met die wrede en oneerlijke mensen bedoelde S. personen die het mogelijk hebben gemaakt dat Tweede Kamerlid Geert Wilders vrijuit kon spreken. De inmiddels twintigjarige Afghaan doelde op het uitschrijven van een cartoonwedstrijd door de PVV-leider en dat de Nederlandse overheid hem hiervoor de gelegenheid bood.

Na veel aandringen specificeerde S. dat het zijn bedoeling was om Nederlanders neer te steken. Dan was zijn actie wel geslaagd, bevestigde hij.

"Als ik had geweten dat het toeristen waren, had ik ze niets aangedaan", zei S. Dat de mensen koffers bij zich hadden, was hem niet opgevallen.

De verdachte verklaarde dat hij wraak wilde nemen en zijn profeet wilde verdedigen. Om die reden kocht hij op 30 augustus 2018 een mes en reisde hij een dag later naar Amsterdam.

De man liep drie kwartier rond op het station voordat hij het mes uit zijn rugzak haalde. S. stak de twee personen neer toen zij bij de informatiebalie op het station stonden.

Man viel op door afwijkend gedrag
De man werd al door agenten in de gaten gehouden vanwege zijn afwijkende gedrag. Toen S. achter zijn tweede slachtoffer aanliep, werd hij door de politie gesommeerd zijn wapen te laten vallen. Toen de man op hen afliep, werd hij neergeschoten.

De man zei op zitting dat hij de agenten ook zou hebben neergestoken als hij daarvoor de kans had gekregen.

S. wordt vervolgd voor twee pogingen tot moord met een terroristisch oogmerk. De slachtoffers en hun familie zijn ook bij de zittingen aanwezig. Een van hen is sinds de aanval gebonden aan een rolstoel.

Geen conclusie over aanwezigheid psychische stoornis
Maandagmiddag werden twee gedragsdeskundigen van het Pieter Baan Centrum (PBC) gehoord over eventuele psychische stoornissen bij de verdachte. Zij vertelden dat er geen eenduidig psychiatrisch beeld kon worden vastgesteld.

S. weigerde namelijk mee te werken aan het onderzoek. Ook was het lastig om mensen uit de omgeving van de man, zoals zijn familie in Afghanistan, vragen te stellen. Er werd dan ook geen advies afgegeven voor het eventueel opleggen van tbs.

Dinsdag zal het Openbaar Ministerie (OM) de strafeis formuleren. De zittingsdag begint met het voorlezen van de slachtofferverklaringen.

https://www.nu.nl/binnenl(...)ders-neersteken.html
pi_188754968
SaskiaBelleman twitterde op maandag 02-09-2019 om 10:58:36 De deskundigen van het Pieter Baan Centrum komen vanmiddag langs om hun rapport toe te lichten. De advocaat van Jawed S. zegt dat S. om kwart voor 2 wil bidden.... #CSsteker reageer retweet
SaskiaBelleman twitterde op maandag 02-09-2019 om 11:03:33 De voorzitter vraagt Jawed S. om een eerste reactie op de beschuldiging van twee keer poging moord. “Wat bedoelt u precies?”, vraagt hij. “Jullie zijn erg wreed. Waarom hebben jullie dat varken de gelegenheid gegeven de profeet te beledigen?” #CSsteker reageer retweet
SaskiaBelleman twitterde op maandag 02-09-2019 om 11:07:17 Wie bedoelde hij dan met “mensen die zijn profeet beledigen”, vraagt de voorzitter? Jawed S.’ stem gaat omhoog en in de versnelling. “Jullie hebben dat varken de gelegenheid gegeven om mijn profeet te beledigen.” #CSsteket reageer retweet
SaskiaBelleman twitterde op maandag 02-09-2019 om 11:08:00 Met ‘jullie’ bedoelt hij de Nederlandse Staat, zegt S. “Je hebt hier heel veel varkens, maar de grootste is Geert Wilders.” #CSsteker reageer retweet
SaskiaBelleman twitterde op maandag 02-09-2019 om 11:09:51 De voorzitter vraagt Wilders bij zijn naam te noemen, en niet als varken aan te duiden. Jawed S.: “U vraagt mij hem te respecteren. De Koran schrijft voor dat we mensen moeten respecteren, maar geen dieren.” De voorzitter: “Als u varken zegt weet ik niet wie u bedoelt.” #CSsteker reageer retweet
SaskiaBelleman twitterde op maandag 02-09-2019 om 11:10:38 Als hij varken zegt, dan bedoelt hij Wilders, zegt Jawed S. En zo moet de rechtbank het maar begrijpen. #CSsteker reageer retweet
SaskiaBelleman twitterde op maandag 02-09-2019 om 11:14:29 Waarom viel Jawed S. deze mannen aan? “Dat komt allemaal door jullie. Als jullie niet zo gehandeld hadden, dan was dit niet gebeurd.” #CSsteker reageer retweet
Welom in mijn land _O_
  maandag 2 september 2019 @ 15:20:54 #197
8369 speknek
Another day another slay
pi_188755057
Het blijft raar. Hij heeft dus drie kwartier rondgelopen op zoek naar Nederlandse slachtoffers, en steekt uiteindelijk twee zwarte mensen(?) die bij een informatiebalie in het Engels praten neer?

[ Bericht 14% gewijzigd door speknek op 02-09-2019 15:49:46 ]
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 2 september 2019 @ 15:22:16 #198
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_188755069
Wat een volidioot. Opsluiten en de sleutel weggooien, dit soort geloofswaanzinnigen zijn levensgevaarlijk, zo blijkt maar weer.
  maandag 2 september 2019 @ 17:05:56 #199
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_188756399
Ik ben van mening dat we de mensen die zo stellig de Nederlandse/westerse waarden met voeten treden ook niet zouden moeten behandelen volgens die waarden. Geef deze knakker maar de doodstraf, doet hij het nooit meer en kan hij meteen aan zijn god uitleggen wat hij gedaan heeft..
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_188756717
Jaja, meneer kan er niet absoluut tegen als de profeet beledigd wordt, maar komt zelf naar het met "heel veel varkens" gevulde westen waar wij dat in principe gewoon mogen doen. Duidelijk niet compatibel met deze (en dan vast ook niet de Duitse) samenleving.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 2 september 2019 @ 18:44:50 #201
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_188757789
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_189428340
Uitspraak van de rechter! Veroordeeld tot een gevangenisstraf van 26 jaar en 8 maanden

SaskiaBelleman twitterde op maandag 14-10-2019 om 13:29:24 Dat is de hoogst mogelijke straf voor 2 moordpogingen en 3 bedreigingen. En het is bijna 2 jaar hoger dan de eis van het Openbaar Ministerie. #CSsteker reageer retweet
SaskiaBelleman twitterde op maandag 14-10-2019 om 13:28:33 Jawed S. wordt door de rechtbank veroordeeld tot een gevangenisstraf van 26 jaar en 8 maanden voor 2 pogingen tot moord met een terroristisch oogmerk, en bedreiging van 3 agenten. #CSsteker reageer retweet
SaskiaBelleman twitterde op maandag 14-10-2019 om 13:27:22 De rechtbank kan niet vaststellen of Jawed S. een stoornis heeft. En dus krijgt hij geen tbs. #CSsteker reageer retweet
SaskiaBelleman twitterde op maandag 14-10-2019 om 13:21:53 Wat de rechtbank betreft is voorbedachte rade - en dus poging moord - met een terroristisch oogmerk dus bewezen. En ook dat er groot gevaar voor herhaling is. Daar maakte Jawed S. zelf geen geheim van. #CSsteker reageer retweet
SaskiaBelleman twitterde op maandag 14-10-2019 om 13:19:25 Alle tenlastegelegde feiten zijn dus bewezen. Nu is de vraag cruciaal of de rechtbank vindt dat Jawed S. handelde onder invloed van een stoornis, of volledig toerekenbaar was. #CSsteker reageer retweet
SaskiaBelleman twitterde op maandag 14-10-2019 om 13:17:57 Eerst de vraag of er sprake was van poging moord/doodslag. Ja, zegt de rechtbank. En ook voor de bedreiging van de agenten. En ook het terroristisch oogmerk is bewezen, zegt de rechtbank. #CSsteker reageer retweet
pi_189428421
Jammer dat tbs niet tot de mogelijkheden behoorde, maar gezien de omstandigheden zoals ze zijn lijkt dit me een prima straf.
  maandag 14 oktober 2019 @ 13:41:15 #204
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_189428437
En na uitzitten van de straf een enkeltje Afghanistan graag
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  maandag 14 oktober 2019 @ 14:06:33 #205
8369 speknek
Another day another slay
pi_189428769
Woah 26 jaar voor alleen poging tot moord. Fikse straf. Niet dat ik denk dat iemand er mee zou zitten dat deze meneer een fikse straf krijgt. Ik niet in ieder geval.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_189428815
Lijkt mij weinig op aan te merken.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_189429198
De oven in was beter geweest.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')