abonnement Unibet Coolblue
pi_181629847
Zoals uit mijn vorige topic ook al bleek, ben ik best wel lang (7 jaar ofzo al) vrijgezel. Jaren lang heb ik het helemaal geen issue gevonden, maar langzaam maar zeker groeit toch de behoefte.

Uiteraard probeer ik ook bij mijzelf na te gaan wat de reden is dat ik kennelijk geen vriendin heb, al zo lang. De (oppervlakkige) aandacht van vrouwen is namelijk wel aanwezig, maar tot een volgende stap leidt het nooit.

Mijn probleem is dat ik zelden tot nooit een verbinding voel met mensen. Dit betekent niet dat ik geen vrienden heb of totaal niet populair ben, maar een echte connectie ontbreekt vaak. Met mijn vrienden doe ik (vooral in groepsverband) leuke dingen, maar met geen van hen heb ik nu echt een zodanige band dat we (regelmatig) 1 op 1 gewoon een avond gaan ouwehoeren ofzo. Ik houd daar niet van en voel constant een soort druk op mijn schouders om het gesprek op gang te houden. Ik heb het dan ook gewoon niet echt naar mijn zin en ben blij als die persoon weer weg is en ik weer lekker mijn eigen ding kan doen.

Eerlijk gezegd, heb ik dit zelfs met mijn ouders. Soms komen ze wel eens langs bij mij thuis voor een kop koffie. We praten wat, maar na een tijdje vind ik het ook wel weer mooi geweest.

Waar ik best wel van schrik, is dat ik me eigenlijk niemand kan bedenken die ik uren / dagen om mij heen zou kunnen verdragen zonder dat ik het ongemakkelijk / irritant begin te vinden.

Ik heb in mijn leven twee relaties gehad (1 korte van 6 maanden en 1 langere van iets meer dan een jaar). Nu zijn die relaties misschien ook geen goede graadmeters omdat ze ten eerste al jaren geleden zijn. Ook was de eerste relatie zo'n typje die altijd antwoorden gaf als ''We gaan doen wat jij wil'' op mijn initiatieven / vragen. Bij de tweede was sprake van een redelijk groot intelligentieverschil waardoor we beiden op een totaal ander niveau communiceerden.

Maar ook nu nog in het dagelijks leven spreek ik zelden vrouwen met wie ik nou het gevoel heb : met jou zou ik nu eens heel graag 1 op 1 gaan dineren ofzo. Gesprekjes heb ik heus wel, maar na 5 minuten geloof ik het wel weer en wil ik weer door met mijn eigen ding doen.

Wie herkent dit hier? Misschien is het ook wel heel normaal dat zoiets eerder uniek is dan dat je dit met redelijk veel mensen hebt.
  zaterdag 1 september 2018 @ 21:45:31 #2
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_181630012
Het is ook een beetje de tijdgeest he, individualisme, materialisme en tijd is geld. Ik herken het wel bij mezelf. Ben al druk genoeg met mijn eigen plannen. Te vaak ook een beetje teleurgesteld door mensen waardoor je een barrière opbouwt om te overleven.
pi_181630204
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 21:45 schreef Mishu het volgende:
Het is ook een beetje de tijdgeest he, individualisme, materialisme en tijd is geld. Ik herken het wel bij mezelf. Ben al druk genoeg met mijn eigen plannen. Te vaak ook een beetje teleurgesteld door mensen waardoor je een barrière opbouwt om te overleven.
Ook wel herkenbaar : )

Op zich is het ook geen probleem, ik gedij prima zo. Wat ik alleen wel hoop is dat ik niet bepaalde skills mis om uiteindelijk met iemand een relatie te kunnen aangaan, dat zou ik wel jammer vinden.
pi_181630609
Hoe oud ben je (ongeveer)?
Somebody that I used to know
  Moderator zaterdag 1 september 2018 @ 22:21:20 #5
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_181630740
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 21:54 schreef Ruislip het volgende:

[..]

Ook wel herkenbaar : )

Op zich is het ook geen probleem, ik gedij prima zo. Wat ik alleen wel hoop is dat ik niet bepaalde skills mis om uiteindelijk met iemand een relatie te kunnen aangaan, dat zou ik wel jammer vinden.
Wat voor skills zouden dat dan moeten zijn?
Breitling - Instruments for Professionals
  zaterdag 1 september 2018 @ 23:06:00 #6
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_181631610
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 22:21 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Wat voor skills zouden dat dan moeten zijn?
Ik denk een grotere aandachtspanne voor anderen?
  zaterdag 1 september 2018 @ 23:23:39 #7
479857 mercimarci
To be weak is to be not strong
pi_181631985
Wat geven de meiden zelf als reden dat ze je afwijzen?
Trying to bring me down, but you can't.
Got lots to say but I won't.
Forgot the ages of man and dragons.
Never shy away from your past and keep hopeful no matter what happens, everything will be fine. Just keep your head up and stay strong
pi_181636001
Volgens mij heeft het idd te maken met de houding van veel "millenials". Willen altijd meer en beter. Zijn behoorlijk egoïstisch en/of vergroeid met hun telefoon. Het internettijdperk heeft heel veel veranderd. En veel Nederlands hebben een ik-cultuur, geen wij-cultuur.

Qua relaties ben ik van mening dat je het gevoel moet laten groeien. Het gebeurt gewoon niet met een paar keren afspreken. Eerst onderzoeken of er gemeenschappelijke interesses zijn en of elkaars verwachtingen overeenkomen; vanaf dat punt moet je de connectie verder gaan verdiepen. Het hoeft allemaal niet zo ingewikkeld. De perfecte relatie bestaat toch niet.
pi_181636139
Tja, het is vanzelfsprekend dat relaties moeten en dat sociaal zijn de norm is. Als het niet goed voelt, krijgt iemand daarvan de schuld. Maar dan leest men dit topic niet goed want hij heeft het ook met zijn ouders. Je zou kunnen zeggen, hij investeert er niet aandacht in, want tijd heeft hij met zijn ouders wel genoeg doorgebracht, dat kun je dan niet meer als verwijt noemen. Maar hoeveel tijd en aandacht besteden de op dit gebied succesvolle mensen er dan aan. Noem dat ook, anders kun je niet vergelijken.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_181636206
Draai het eens om, hoeveel mensen hebben een klik met jou?
pi_181636376
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 08:08 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Draai het eens om, hoeveel mensen hebben een klik met jou?
En hoe kan Ruislip dat weten dan? Heb je een manier om gedachten te lezen gevonden? Niet alle mensen zijn eerlijk, zeker niet als het om dit soort gedoe gaat
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_181636390
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 08:25 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

En hoe kan Ruislip dat weten dan? Heb je een manier om gedachten te lezen gevonden? Niet alle mensen zijn eerlijk, zeker niet als het om dit soort gedoe gaat
Oh dat merk je wel, dan willen mensen vaker met je afspreken of vragen of je ook mee gaat. Ze willen je er dan graag bij hebben en besteden graag tijd met je
pi_181636427
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 08:26 schreef Fem_LittleLady het volgende:

Oh dat merk je wel, dan willen mensen vaker met je afspreken of vragen of je ook mee gaat. Ze willen je er dan graag bij hebben.
Daar heb je wel gelijk in, er kan dan ook een gevoel van verplichting of medelijden meespelen maar dat is dan iig kleiner als het bezwaar om emee af te spreken
Het is goed om het om te draaien maar wat dan wel heel lastig is om te bepalen, is het feit wat is er eerder, dat hij/zij geen klik had met anderen, of dat anderen geen klik hadden met diegene
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_181636492
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 08:29 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Daar heb je wel gelijk in, er kan dan ook een gevoel van verplichting of medelijden meespelen maar dat is dan iig kleiner als het bezwaar om emee af te spreken
Ik ervaar een klik altijd als iets wederzijds. Een vriendin van mij toen ik die leerde kennen stonden we naast elkaar en 2 tellen later stonden we met elkaar te praten en te grappen alsof we elkaar al jaren konden. Met mijn man had ik dat ook, na 2 ontmoetingen zijn we meteen de hele week weggeweest samen.

Als mensen wel een klik hebben met jou komen ze vaak vind ik erg opdringerig over, eigenlijk doen ze hetzelfde als mensen waarmee je wel een klik hebt, alleen dan vind je het leuk.


Weet niet of dat echt zo is, maar zo ervaar ik het
pi_181636592
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 08:35 schreef Fem_LittleLady het volgende:


Ik ervaar een klik altijd als iets wederzijds. Een vriendin van mij toen ik die leerde kennen stonden we naast elkaar en 2 tellen later stonden we met elkaar te praten en te grappen alsof we elkaar al jaren konden. Met mijn man had ik dat ook, na 2 ontmoetingen zijn we meteen de hele week weggeweest samen.

Als mensen wel een klik hebben met jou komen ze vaak vind ik erg opdringerig over, eigenlijk doen ze hetzelfde als mensen waarmee je wel een klik hebt, alleen dan vind je het leuk.


Weet niet of dat echt zo is, maar zo ervaar ik het
Ja dat is zeker het moeilijke aan sociale contacten
- onbewuste discriminatie, hetzelfde gedrag dat bij verschillende personen anders wordt ervaren om redenen die de meesten niet direct exact kunnen of willen vertellen
- gebrek aan duidelijk overzicht oorzaak/gevolg, te veel blijft vaag dat je er maar naar moet raden wat de ander wil, het is eigenlijk allemaal onzekerheid en maar wat doen
- observeren en luisteren is de enige manier om iets te weten te komen over anderen , maar mensen praten vaak snel en onverstaanbaar, ze zijn in alles snel
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_181636727
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 08:43 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Ja dat is zeker het moeilijke aan sociale contacten
- onbewuste discriminatie, hetzelfde gedrag dat bij verschillende personen anders wordt ervaren om redenen die de meesten niet direct exact kunnen of willen vertellen
- gebrek aan duidelijk overzicht oorzaak/gevolg, te veel blijft vaag dat je er maar naar moet raden wat de ander wil, het is eigenlijk allemaal onzekerheid en maar wat doen
- observeren en luisteren is de enige manier om iets te weten te komen over anderen , maar mensen praten vaak snel en onverstaanbaar, ze zijn in alles snel
Klopt
pi_181637240
Als je afstandelijk bent ten opzichte van anderen dan ontwikkel je ook geen band. Ik snap je wel, veel mensen lijken inwisselbaar, met name als je ze nog niet goed kent, dus waar baseer je je initiele interesse dan op? Puur op uiterlijk en uitstraling?
  zondag 2 september 2018 @ 12:22:31 #18
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_181639538
Herkenbaar. Lees even mee.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_181639710
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 21:54 schreef Ruislip het volgende:

[..]

Ook wel herkenbaar : )

Op zich is het ook geen probleem, ik gedij prima zo. Wat ik alleen wel hoop is dat ik niet bepaalde skills mis om uiteindelijk met iemand een relatie te kunnen aangaan, dat zou ik wel jammer vinden.
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 21:45 schreef Mishu het volgende:
Het is ook een beetje de tijdgeest he, individualisme, materialisme en tijd is geld. Ik herken het wel bij mezelf. Ben al druk genoeg met mijn eigen plannen. Te vaak ook een beetje teleurgesteld door mensen waardoor je een barrière opbouwt om te overleven.
Ze geeft eigenlijk wel een goede tip...

Geef het tijd... Sta eens echt stil bij het persoon, verleg je aandacht... Je hebt alle tijd voor dat persoon tegenover je... En verder moet je geluk hebben, de "klik".. Sommigen kunnen dat opwekken heb ik de indruk dat zijn van zulke sociale mensen, maar misschien is mijn zienswijze ook biased.... Geen idee....
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_181642379
Je moet jezelf als persoon nog heel erg ontwikkelen. Daar hoort ook de ontwikkeling op sociaal gebied bij. Je merkt dan dat het juist fijn is om een band op te bouwen met iemand en gesprekken te voeren. Je bent nu veel te veel bezig met jezelf en je eigen onzekerheid om van het moment zelf te genieten.

Zoiets is niet opeens anders, maar als je investeert in contact met anderen zul je zien dat je vooruitgang boekt.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_181652144
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 22:13 schreef Postbus100 het volgende:
Hoe oud ben je (ongeveer)?
Ik ben 27.
pi_181652173
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 22:21 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Wat voor skills zouden dat dan moeten zijn?
Lastig in duidelijke termen te vatten.

Maar ik denk dat het voor veel mensen wel herkenbaar is : je hebt hele open / benaderbare mensen bij wie je je meteen op je gemak voelt, en je hebt mensen bij wie dit minder zo is. Ik behoor zelf tot de laatste groep voor een groot deel van de mensen. En ik denk voor een nog groter deel van de vrouwen.
pi_181652247
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 07:58 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Tja, het is vanzelfsprekend dat relaties moeten en dat sociaal zijn de norm is. Als het niet goed voelt, krijgt iemand daarvan de schuld. Maar dan leest men dit topic niet goed want hij heeft het ook met zijn ouders. Je zou kunnen zeggen, hij investeert er niet aandacht in, want tijd heeft hij met zijn ouders wel genoeg doorgebracht, dat kun je dan niet meer als verwijt noemen. Maar hoeveel tijd en aandacht besteden de op dit gebied succesvolle mensen er dan aan. Noem dat ook, anders kun je niet vergelijken.
Tja zoals het voorbeeld met mijn ouders is het best vreemd.

Als ik bij hen langs ga (dus het ouderlijk huis waar ik zelf ook opgegroeid ben), voel ik mij wel gewoon op mijn gemak. Maar als zij bij mij komen, is het allemaal anders ofzo. Ik maak me dan meer druk of ze het wel naar hun zin hebben, en of ze zich niet verplicht voelen langer te blijven, weet ik het.

Met andere woorden : in het ouderlijk huis voelt het natuurlijk, maar bij mij thuis niet dat mijn ouders bij mij op visite zijn. Ik denk dat het dan ook erg samen hangt met het gevoel beoordeeld te worden: is alles wel netjes (genoeg), vraag ik wel vaak genoeg of ze iets te eten/drinken willen. En als ik het juist heel ''goed'' doe als gastheer krijg je te horen ''nou je bent een uitstekende gastheer voor ons hoor'', maar als ik het slecht doe krijg je (weliswaar met een knipoog) te horen : Nou zeg ik sta al een half uur droog te koken hier (m.a.w. : mijn glas is leeg), we moeten jou nog een beetje bijspijkeren hoe je een goede gastheer voor je ouwelui moet zijn.

En juist dat vind ik ongemakkelijk : in het ouderlijk huis zijn de rollen verdeeld en is alles bekend / normaal, zijn mijn ouders bij mij, dan is de rolverdeling andersom (en nieuwer) en daar word ik een beetje nerveuzig van.
pi_181652404
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 08:08 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Draai het eens om, hoeveel mensen hebben een klik met jou?
Best veel denk ik.

Althans, als ik zo de jaren terug kijk zijn er meer mensen geweest die contact met mij zochten (vriendschap e.d., maar ook bijvoorbeeld voor de introweek tijdens de studie 10 jaar terug mensen die meteen contact met mij zoeken).

Al besef ik mij wel dat ik in eerste instantie een uitstraling heb van ''Hij is een relaxte gast'', maar dat ik moeite heb om vervolgens (in de maanden die volgen) verdieping in de band / relatie aan te brengen. Ben ook gemakkelijker in groepen dan 1 op 1 bijvoorbeeld.
pi_181652457
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 15:13 schreef Fascination het volgende:
Je moet jezelf als persoon nog heel erg ontwikkelen. Daar hoort ook de ontwikkeling op sociaal gebied bij. Je merkt dan dat het juist fijn is om een band op te bouwen met iemand en gesprekken te voeren. Je bent nu veel te veel bezig met jezelf en je eigen onzekerheid om van het moment zelf te genieten.

Zoiets is niet opeens anders, maar als je investeert in contact met anderen zul je zien dat je vooruitgang boekt.
Dit benadert voor mijn gevoel wel heel dicht de waarheid inderdaad.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')