abonnement Unibet Coolblue
pi_181630464
tiswat, misschien iets belangerijks te doen?
sjon deere
pi_181630636
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 22:14 schreef AchJa het volgende:

[..]

Me dunkt dat die ambulance wel iets belangrijks te doen had ja...
dat leek mij ook wel, de chauffeur van de ambulans reed zichzelf klem op een spookrijder, lijkt mij een taak voor de politie
sjon deere
pi_181630687
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 september 2018 21:59 schreef vosss het volgende:

[..]

wollah wou er zand over gooien; mij leek dat ook al geen goed plan.

OT: rijbewijs invorderen van deze mensen aub; te zot voor woorden. En niet eentje, maar gewoon tig mensen die doodleuk omdraaien. Op een fucking snelweg. WTF ben je debiel of wat is deze? 8)7
Precies, zo denk ik hier ook over.
Dit is gewoon overtreding met artikel 5.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  zaterdag 1 september 2018 @ 22:57:21 #55
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181631406
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 19:13 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Al heeft het helemaal geen spoed, die auto's hebben niets te zoeken op de vluchtstrook en al helemaal niet tegen het verkeer in.
Spitsstrook :) Dus die mochten er op dat moment waarschijnlijk rijden. Tenzij ie dicht was als spitsstrook.
pi_181631435
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 22:57 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Spitsstrook :) Dus die mochten er op dat moment waarschijnlijk rijden. Tenzij ie dicht was als spitsstrook.
Die worden meestal afgekruist als er hulpdiensten langs moeten.
pi_181631644
Gewoon een dikke boete (500 euro of zo) en EMG.

Dan ben je 1500 piek armer en leer je er wellicht iets van.
pi_181631676
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 23:07 schreef spiritusbus het volgende:
Gewoon een dikke boete (500 euro of zo) en EMG.

Dan ben je 1500 piek armer en leer je er wellicht iets van.
Het is meer dan genoeg voor een artikel 5 en dus een aanmelding voor een EMG. Dat ze dat niet doen werkt dit gedrag in de hand.
pi_181637157
Gisterenavond / vannacht is het wederom fout gegaan op de A8. :')

Mensen die massaal zijn gaan keren op de snelweg om een file te ontwijken.

Het begint nu echt een trend te worden want dat is echt al het 4de of 5de voorval in korte tijd.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zondag 2 september 2018 @ 09:53:19 #60
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_181637199
Wat een volidioten. Hoge boetes, cursusje, paar maanden rijontzegging, korte metten. Als je niet eens weet hoe je je op de snelweg dient te gedragen, ben je je rijbewijs nog niet waard.

[ Bericht 0% gewijzigd door Copycat op 02-09-2018 09:58:21 ]
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zondag 2 september 2018 @ 09:54:56 #61
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_181637225
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 09:50 schreef Tomatenboer het volgende:
Gisterenavond / vannacht is het wederom fout gegaan op de A8. :')

Mensen die massaal zijn gaan keren op de snelweg om een file te ontwijken.

Het begint nu echt een trend te worden want dat is echt al het 4de of 5de voorval in korte tijd.
Tja, kuddegedrag. Die artikeltjes in de krant helpen niet. Gewoon keihard afstraffen met inbeslagname rijbewijs en dat duidelijk communiceren naar buiten toe.

Voor meer vermogende mensen is de keuze tussen een kans op 300 euro boete of een paar uur vaststaan namelijk heel snel gemaakt.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Spellchecker zondag 2 september 2018 @ 10:05:00 #62
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181637392
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 09:50 schreef Tomatenboer het volgende:
Gisterenavond / vannacht is het wederom fout gegaan op de A8. :')

Mensen die massaal zijn gaan keren op de snelweg om een file te ontwijken.

Het begint nu echt een trend te worden want dat is echt al het 4de of 5de voorval in korte tijd.
Bij de Coentunnel
pi_181637433
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 09:54 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Tja, kuddegedrag. Die artikeltjes in de krant helpen niet. Gewoon keihard afstraffen met inbeslagname rijbewijs en dat duidelijk communiceren naar buiten toe.

Voor meer vermogende mensen is de keuze tussen een kans op 300 euro boete of een paar uur vaststaan namelijk heel snel gemaakt.
Het is wel 640 euro, maar ook dat maakt natuurlijk voor de vermogende niet uit. Boetes naar draagkracht zou voor zulke overtredingen misschien beter zijn.

https://www.nu.nl/binnenl(...)-file-vermijden.html

Volgens AT5 kunnen de overtreders een boete van 640 euro tegemoet zien. "We mogen dan wel staken, maar dit zijn écht hufterovertredingen", meldt een agent de lokale zender.
  zondag 2 september 2018 @ 10:08:48 #64
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_181637450
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 10:07 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Het is wel 640 euro, maar ook dat maakt natuurlijk voor de vermogende niet uit. Boetes naar draagkracht zou voor zulke overtredingen misschien beter zijn.

https://www.nu.nl/binnenl(...)-file-vermijden.html

Volgens AT5 kunnen de overtreders een boete van 640 euro tegemoet zien. "We mogen dan wel staken, maar dit zijn écht hufterovertredingen", meldt een agent de lokale zender.
Dat zijn al betere bedragen, het gros gaat dat zeker voelen ^O^
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 2 september 2018 @ 10:13:16 #65
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_181637530
Rijbewijs afpakken een een enorm vette boete ¤2000+
pi_181638689
Een puntenrijbewijs zou misschien ook wel een idee zijn, nu geldt dat alleen nog voor drank maar dit soort overtredingen zouden naast een boete ook prima een strafpunt kunnen opleveren. Volle bingo? Rijbewijs voor een tijdje door de shredder en je mag bij het CBR weer opnieuw beginnen.

Dan heeft je inkomen ook weinig invloed meer: vol = dag rijbewijs.
pi_181639041
Ik ben serieus wel benieuwd naar wat de reden is voor deze ogenschijnlijke toename.

We hebben al jaren een pakkans die vrijwel nihil is op de snelweg, dat zal ongetwijfeld niet meehelpen en stimuleert hufterig gedrag.

De grotere drukte en daardoor meer ongelukken zal ook een oorzaak zijn. Maar wordt tegenwoordig misschien ook sneller de hele snelweg afgesloten in plaats van slechts een paar banen?

Als ik soms op een 5 baans A2 zie dat de rechterbaan wordt afgesloten én de snelheid op alle stroken verlaagd wordt naar 70 door 1 auto op de vluchtstrook dan vraag ik me af of de hulpdiensten misschien niet te voorzichtig zijn geworden...

[ Bericht 4% gewijzigd door Maverick_tfd op 02-09-2018 11:52:26 ]
  Eindredactie Games zondag 2 september 2018 @ 11:52:25 #68
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_181639119
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 september 2018 22:03 schreef wollah het volgende:

[..]

Post verslaving?
MOET REAGEREN
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  zondag 2 september 2018 @ 11:54:19 #69
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_181639152
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 11:47 schreef Maverick_tfd het volgende:
Ik ben serieus wel benieuwd naar wat de reden is voor deze ogenschijnlijke toename.

We hebben al jaren een pakkans die vrijwel nihil is op de snelweg, dat zal ongetwijfeld niet meehelpen en stimuleert hufterig gedrag.

De grotere drukte en daardoor meer ongelukken zal ook een oorzaak zijn. Maar wordt tegenwoordig misschien ook sneller de hele snelweg afgesloten in plaats van slechts een paar banen?

Als ik soms op een 5 baans A2 zie dat de rechterbaan wordt afgesloten én de snelheid op alle stroken verlaagd wordt naar 70 door 1 auto op de vluchtstrook dan vraag ik me af of de hulpdiensten misschien niet te voorzichtig zijn geworden...
Verhuftering van de maatschappij. Mensen negeren rode kruizen of rijden veel te hard langs wegafzettingen. Er zijn genoeg aanrijdingen geweest met wagens van Rijkswaterstaat... Niet gek dat ze dan rustig hulp willen kunnen verlenen. Er verkeren mensen in levensgevaar maar nee jouw tijd is belangrijker.
  Spellchecker zondag 2 september 2018 @ 12:04:07 #70
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181639293
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 11:54 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Verhuftering van de maatschappij. Mensen negeren rode kruizen of rijden veel te hard langs wegafzettingen. Er zijn genoeg aanrijdingen geweest met wagens van Rijkswaterstaat... Niet gek dat ze dan rustig hulp willen kunnen verlenen. Er verkeren mensen in levensgevaar maar nee jouw tijd is belangrijker.
:Y
pi_181639328
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 11:54 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Verhuftering van de maatschappij. Mensen negeren rode kruizen of rijden veel te hard langs wegafzettingen. Er zijn genoeg aanrijdingen geweest met wagens van Rijkswaterstaat... Niet gek dat ze dan rustig hulp willen kunnen verlenen. Er verkeren mensen in levensgevaar maar nee jouw tijd is belangrijker.
Vooral omdat de pakkans zo absurd laag is. Lees: er is vrijwel geen politie op de snelweg. Daarom zie je ook zoveel mensen appen in de auto. En wat is dan de reactie van Nederland: boetes omhoog! :')

De boetes zijn al erg hoog maar ze worden te weinig uitgedeeld.

Maar verhuftering van de maatschappij klinkt als een "de jeugd van tegenwoordig" argument. Is er niet meer aan de hand?
  zondag 2 september 2018 @ 12:14:08 #72
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_181639408
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 12:08 schreef Maverick_tfd het volgende:

Maar verhuftering van de maatschappij klinkt als een "de jeugd van tegenwoordig" argument. Is er niet meer aan de hand?
Denk het niet, je ziet het toch overal? Als IK ergens last van heb/ kan hebben heeft iedereen een probleem, punt. En dat beperkt zich niet alleen tot het verkeer...
pi_181639458
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 12:14 schreef AchJa het volgende:

[..]

Denk het niet, je ziet het toch overal? Als IK ergens last van heb/ kan hebben heeft iedereen een probleem, punt. En dat beperkt zich niet alleen tot het verkeer...
Ik zie het eigenlijk vooral als het (min of meer) anoniem kan. Bijvoorbeeld op internet of in de auto.
  zondag 2 september 2018 @ 12:24:14 #74
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_181639562
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 12:08 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Vooral omdat de pakkans zo absurd laag is. Lees: er is vrijwel geen politie op de snelweg. Daarom zie je ook zoveel mensen appen in de auto. En wat is dan de reactie van Nederland: boetes omhoog! :')

De boetes zijn al erg hoog maar ze worden te weinig uitgedeeld.

Maar verhuftering van de maatschappij klinkt als een "de jeugd van tegenwoordig" argument. Is er niet meer aan de hand?
Een verkeersovertreding plegen is een afweging van pakkans en de hoogte van de straf samen. Dus boetes drastisch verhogen, puntensysteem, etc heeft ook effect.

Maar wat meer onherkenbaar blauw op de snelweg zou ook zeker helpen. Ook qua verkeersovertredingen. Ik rijd regelmatig te hard, maar sinds Flitsmeister heb ik geen boete meer gehad.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_181639590
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 12:24 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Een verkeersovertreding plegen is een afweging van pakkans en de hoogte van de straf samen. Dus boetes drastisch verhogen, puntensysteem, etc heeft ook effect.

Dat vraag ik me af. Als de kans nihil is maakt het mij niet zoveel uit of de boete 300 of 600¤ is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')