abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_181951940
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 22:01 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Tijd om het op te zoeken dan, want ik begreep dat Egypte wél meetelt voor de stand in de poule, maar niet voor punten in ronde 2.
Op de site van de FIVB is niets te vinden. Dit staat op Wiki:
quote:
The standings of the four pools will be drawn up taking into account the points scored by each team in the first two rounds (a total of 8 matches).
pi_181951963
Wat een bizar toernooi trouwens. Na die vage tweede ronde nog een derde ronde met de groepswinnaar en twee keer een beste nummer twee. Die spelen dan weer in twee poules van drie waar de beste twee van doorgaan.
  zondag 16 september 2018 @ 22:06:35 #103
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_181952008
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 22:03 schreef TheArt het volgende:

[..]

Op de site van de FIVB is niets te vinden. Dit staat op Wiki:

[..]

Ik was inderdaad ook net de FIVB-site aan het nagrutten maar daar staat niks. Vreemd.

Rare opzet inderdaad. Echt een gezochte manier om zo veel mogelijk wedstrijden te laten spelen, maar erg doorzichtig is het allemaal niet.

Gewoon vier poules van zes en dan achtste finales lijkt me veel logischer.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator / Redactie Sport zondag 16 september 2018 @ 22:13:40 #104
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_181952134
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 22:06 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik was inderdaad ook net de FIVB-site aan het nagrutten maar daar staat niks. Vreemd.

Rare opzet inderdaad. Echt een gezochte manier om zo veel mogelijk wedstrijden te laten spelen, maar erg doorzichtig is het allemaal niet.

Gewoon vier poules van zes en dan achtste finales lijkt me veel logischer.
Of zoals het damestoernooi. Top 4 gaan door. AD en BC smelten in elkaar. Resultaten neem je mee en je speelt nog vier duels. Maar het opzet zoals nu :')


Die indeling van de tweede ronde bij de heren :')! Het deugt niet echt.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_181957164
Pool F en pool G zit volgens mij een foutje in. Waarom A2 en A3 bij elkaar en D2 en D3 ook?

Maar goed, volgens mij (maar dat is nergens op gebaseerd) is het zo dat voor de nieuwe poule alleen de punten uit de eerste ronde meetellen die een land heeft gehaald tegen de andere landen die door zijn naar de tweede ronde (in geval van Nederland dus 2 winst, 1 nederlaag, 5 punten).

Pas als je in de tweede ronde op de tweede plaats eindigt en er dus bepaald moet worden of je tot de twee beste nummers twee behoort, dan wordt er gekeken naar alle wedstrijden die je gespeeld hebt.

Vaag blijft het.
  maandag 17 september 2018 @ 09:12:48 #106
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_181957543
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 08:33 schreef Riofan83 het volgende:
Pool F en pool G zit volgens mij een foutje in. Waarom A2 en A3 bij elkaar en D2 en D3 ook?
Ik denk om te zorgen dat Italië en Bulgarije zo veel mogelijk kans maken om de tweede ronde in eigen land te spelen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 17 september 2018 @ 09:32:08 #107
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_181957916
Haha, de kleine lettertjes bij de tweede ronde maken het nog mooier.

Als Italie en Bulgarije zich plaatsen, gaan ze automatisch naar resp. poule A en C (Milaan en Sofia), of ze nou eerste, tweede of derde eindigen (vierde wordt in deze opsomming niet genoemd!). Wat gebeurd er dan met de teams die daar eigenlijk hadden moeten spelen? Worden die gewoon op de originele plek van Italie en Portugal gezet? Als Italie dan 2e wordt in hun poule (2A denk ik), moet de nummer 1 (1A) dan gaan spelen op de plek van 2A zodat er een poule komt met twee poulewinnaars, namelijk 1A en 1B? Ja, waarschijnlijk wel.

Je zou zeggen dat ze 3A en 3D hebben omgewisseld. Maar ik denk dat het toch niet zo is. Doordat Bulgarije en Italie een soort garantie hebben op Milaan en Sofia, kunnen die het schema aardig in de war gooien. Om te voorkomen dat er een poule ontstaat met 3 groepswinnaars, hebben ze het schema alvast oneerlijk/asymmetrisch gemaakt.

Maar wie komt er ook op het idee om, na deze hele opzet van fase 1 en 2, nog weer naar een nieuwe, derde, poulefase te gaan om daar dan 6 teams in te laten waaronder de beste nummers 2. Beste nummers x selecteren midden in een toernooi is altijd kut, dan wordt je toernooi gewonnen door Portugal. Hoe is dat ooit een goed idee?

Doe gewoon kruisfinales met de poulewinnaars of knock-out (kwart-halve-hele) na de tweede fase, met de nummers 1 en 2 van elke poule.
pi_181957948
Nooit gedacht nadat ik die pot tegen Canada zag dat ze nog zo in een flow zouden komen _O_
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 17 september 2018 @ 10:00:00 #109
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_181958436
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 09:32 schreef VoMy het volgende:
Haha, de kleine lettertjes bij de tweede ronde maken het nog mooier.

Als Italie en Bulgarije zich plaatsen, gaan ze automatisch naar resp. poule A en C (Milaan en Sofia), of ze nou eerste, tweede of derde eindigen (vierde wordt in deze opsomming niet genoemd!). Wat gebeurd er dan met de teams die daar eigenlijk hadden moeten spelen? Worden die gewoon op de originele plek van Italie en Portugal gezet? Als Italie dan 2e wordt in hun poule (2A denk ik), moet de nummer 1 (1A) dan gaan spelen op de plek van 2A zodat er een poule komt met twee poulewinnaars, namelijk 1A en 1B? Ja, waarschijnlijk wel.

Je zou zeggen dat ze 3A en 3D hebben omgewisseld. Maar ik denk dat het toch niet zo is. Doordat Bulgarije en Italie een soort garantie hebben op Milaan en Sofia, kunnen die het schema aardig in de war gooien. Om te voorkomen dat er een poule ontstaat met 3 groepswinnaars, hebben ze het schema alvast oneerlijk/asymmetrisch gemaakt.

Maar wie komt er ook op het idee om, na deze hele opzet van fase 1 en 2, nog weer naar een nieuwe, derde, poulefase te gaan om daar dan 6 teams in te laten waaronder de beste nummers 2. Beste nummers x selecteren midden in een toernooi is altijd kut, dan wordt je toernooi gewonnen door Portugal. Hoe is dat ooit een goed idee?

Doe gewoon kruisfinales met de poulewinnaars of knock-out (kwart-halve-hele) na de tweede fase, met de nummers 1 en 2 van elke poule.
Wisselen ze niet gewoon de hele groep van speelstad?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 17 september 2018 @ 10:13:26 #110
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_181958701
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 10:00 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Wisselen ze niet gewoon de hele groep van speelstad?
Zou ook kunnen, maar ik lees het zo dat ze Italie en Bulgarije verplaatsen naar Milaan/Sofia - en de rest 'dus' niet.

Ook wel mooi dat door deze opzet je in theorie 4x tegen hetzelfde team kan spelen. De nummers 2&3 van poule A komen elkaar sowieso al 2x tegen, want ze zitten samen in poule F. Als ze dan ook nog eens allebei de volgende fase halen en elkaar daar weer tegen komen in dezelfde poule (bijvoorbeeld allebei in poule J) en deze ook nog eens allebei de kruisfinales overleven komen ze elkaar in de finale voor de 4e keer tegen. Zelfde scenario zou kunnen met de nummers 2/3 van poule D.
pi_181960478
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 10:13 schreef VoMy het volgende:

[..]

Zou ook kunnen, maar ik lees het zo dat ze Italie en Bulgarije verplaatsen naar Milaan/Sofia - en de rest 'dus' niet.

Ook wel mooi dat door deze opzet je in theorie 4x tegen hetzelfde team kan spelen. De nummers 2&3 van poule A komen elkaar sowieso al 2x tegen, want ze zitten samen in poule F. Als ze dan ook nog eens allebei de volgende fase halen en elkaar daar weer tegen komen in dezelfde poule (bijvoorbeeld allebei in poule J) en deze ook nog eens allebei de kruisfinales overleven komen ze elkaar in de finale voor de 4e keer tegen. Zelfde scenario zou kunnen met de nummers 2/3 van poule D.
De FIVB spoort echt niet. Het zou mij niet verbazen als ze straks nog random een wildcard uitdelen aan bijvoorbeeld Duitsland of Turkije om de finalepoule te komen spelen ofzo. Echt bizar corrupt die hele bende.

Maar goed, Nederland in de tweede ronde. Dat was al onverwacht!
pi_181961880
Die toernooiopzet is hilarisch ja. _O-

Sowieso in het voordeel van de sterkere landen en amper meer mogelijkheid voor verrassingen, wel een beetje jammer.
Jack does it in real time...
pi_181964244
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2018 13:12 schreef DeeBee het volgende:
Die toernooiopzet is hilarisch ja. _O-

Sowieso in het voordeel van de sterkere landen en amper meer mogelijkheid voor verrassingen, wel een beetje jammer.
Als alle punten uit de poule meegenomen worden (zoals Wiki ons leert), kan het in theorie dus zo zijn dat een nummer één 15 punten (5w, 0v) meeneemt en een nummer vier 3 punten (1w, 4v). Met nog maar 3 wedstrijden te spelen in de tweede ronde kan die nummer vier nooit meer door naar de volgende ronde. Je haalt dus wel een stukje motivatie weg als je al bij voorbaat weet dat je niet doorgaat naar de volgende ronde.

Als alleen de punten meegaan die behaald zijn tegen andere landen die door zijn, dan heb je maximaal een verschil van 7 en kan je als nummer vier dus nog steeds de finales halen.

We zullen het morgenavond laat pas weten, want dan zijn de voorrondes voorbij.
pi_181964904
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2018 13:12 schreef DeeBee het volgende:
Die toernooiopzet is hilarisch ja. _O-

Sowieso in het voordeel van de sterkere landen en amper meer mogelijkheid voor verrassingen, wel een beetje jammer.
Degene die dit heeft verzonnen moet je echt naar een inrichting sturen, wat is er in hemelsnaam zo moeilijk om na de poules gewoon verder te gaan met achtste finales, kwartfinale; halve finale en finale _O-
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 17 september 2018 @ 16:39:11 #115
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_181965088
Blangé en die andere Ziggocommentator blijven toch echt van mening dat alleen de wedstrijden tegen de andere teams die doorgaan, meegenomen worden naar de volgende ronde.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_181965566
3e set gaat NL dik verliezen van Egypte
  maandag 17 september 2018 @ 17:26:47 #117
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_181965722
'Dik' valt nog mee, maar het is wel onnodig setverlies.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_181966205
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 17:26 schreef Janneke141 het volgende:
'Dik' valt nog mee, maar het is wel onnodig setverlies.
Dat viel achteraf wel mee ja, toen het 14-20 stond, leek het groter te worden
  maandag 17 september 2018 @ 17:55:32 #119
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_181966370
En klaar. Nederland herpakt zich en wint de laatste set met 25-16.

Alleen van Canada verloren, de rest omgezet in winst. Keurig.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 17 september 2018 @ 18:08:10 #120
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_181966641
Nederland is klaar in de poule en staat op dit moment eerste, maar de andere ploegen die doorgaan moeten allemaal nog een of twee keer aan de bak.

Canada kan er nog voorbij als ze winnen van zowel Brazilië als Frankrijk, of één van beide partijen winnen met 3-0 of 3-1. Frankrijk blijft sowieso achter Nederland, en Brazilië kan NL nog voorbij als ze hun beide wedstrijden winnen, maar dan tellen wel de setquotiënten. Het wordt dus nog even rekenen, maar in het meest waarschijnlijke scenario eindigt Nederland als tweede in de groep.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_181971181
Brazilië 2-1 voor in sets tegen Canada en leiden ook met 20-16 in de 4e set

Als Brazilië dit met 3-1 wint, is de kans dat NL 3e wordt best wel aanwezig
pi_181971507
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 21:28 schreef Max23 het volgende:
Brazilië 2-1 voor in sets tegen Canada en leiden ook met 20-16 in de 4e set

Als Brazilië dit met 3-1 wint, is de kans dat NL 3e wordt best wel aanwezig
En Brazilië wint met 3-1.

Scenario is nu simpel. Als Frankrijk morgen van Canada wint, is Nederland 2e in de poule. Als Canada wint, zijn ze derde.
pi_181989269
Brazilië wint met 3-0 van China en wint poule B alsnog. Zij gaan in de volgende ronde spelen tegen Slovenië, België en Australië.

Mogelijke poules Nederland.

Als 2e, dan Italië, verliezer RUS/SRB en Finland, waarbij Finland geen overwinning meeneemt en dus praktisch kansloos is.
Als 3e, dan Polen, winnaar RUS/SRB en Argentinië, waarbij Argentinië één overwinning meeneemt..

Hopen dat Frankrijk wint van Canada! Zo niet, gaat Nederland drie hele moeilijke (zo niet kansloze) wedstrijden tegemoet.
  dinsdag 18 september 2018 @ 19:10:08 #124
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_181989727
Het zou wel erg zuur zijn als je maar 1 wedstrijd verliest en toch derde wordt in de groep.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_181990961
Eerste set met 25-22 naar Frankrijk.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')