abonnement Unibet Coolblue
pi_181615701
Geen flauwekul reacties, want ik ben echt serieus.

Bang in het donker dus.

Als ik alleen in bed lig 's avonds, kan ik niet zonder paniekerig te zijn in het donker liggen. Zodra ik het licht uit doe, komt er een bepaalde spanning over me waardoor ik binnen een aantal seconden weer het licht aan moet doen. Het feit dat het donker is en ik niks kan zien maakt me bangig. Natuurlijk weet ik dat er niks kan gebeuren, maar leg dat mijn brein maar eens uit :')

Nu slaap ik als ik alleen naar bed ga, maar met het licht in de gang aan. Het liefst wil ik hier natuurlijk gewoon van af.

Zijn er hier meer die er last van hebben?
pi_181615727
Hier nog een.
Ik laat vaak de tv aan of het licht op de overloop.
pi_181615731
En je vriend dan?
pi_181615754
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 08:37 schreef hoechst het volgende:
En je vriend dan?
Die zit nog weleens te gamen beneden. Het is zo erg dat ik regelmatig wacht tot hij naar boven komt ook al ben ik moe :/
pi_181615786
Zo een klein lampje in het stop contact steken?
Ben je altijd al bang geweest in het donker? Denk je te weten waarom? Griezelverhaaltjes als kind ofzo? Ruzie van ouders als je in bed lag als kind? Inbrekers gehad?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_181615842
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 08:43 schreef Lenny77 het volgende:
Zo een klein lampje in het stop contact steken?
Ben je altijd al bang geweest in het donker? Denk je te weten waarom? Griezelverhaaltjes als kind ofzo? Ruzie van ouders als je in bed lag als kind? Inbrekers gehad?
Is een idee ja. Ik zal eens kijken.

Ik heb het ook maar sinds een paar maanden. Geen dingen gebeurd waardoor ik het zou kunnen hebben. Ik had het gewoon ineens :') Echt, het menselijk brein is zo raar.
pi_181615867
Ik heb het ook :D

Laat geen licht aan snachts maar ga ook liever niet meer naar het toilet midden in de nacht.
pi_181615953
Psycholoog..
pi_181616008
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 08:48 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Is een idee ja. Ik zal eens kijken.

Ik heb het ook maar sinds een paar maanden. Geen dingen gebeurd waardoor ik het zou kunnen hebben. Ik had het gewoon ineens :') Echt, het menselijk brein is zo raar.
Is ook een aanleiding voor dat je het sinds een paar maanden de kop op heeft gestoken?
pi_181616222
Eerst kijken waar je daadwerkelijk bang voor bent. Geesten, inbrekers, ongedierte, voyeurs, etc.
pi_181616244
Gordijn op een kier opendoen zodat er wat straatlicht binnen valt. Scheelt een stuk en maakt je rustiger.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_181616252
Waar ben je bang voor op het moment dat je het licht uit doet? Ga daar eens concreet mee aan de slag.

Angst is vaak irrationeel maar er zal toch iets van gedachten of gevoelens je moeten bekruipen wat te concretiseren of in elk geval te verwoorden valt.
blablablabla
pi_181616268
Oplossing. Ga eens in het donker je bed uit. Doe een rondje door je huis en merk dat het prima veilig is.

Doe dat wat vaker en je wordt.een stuk minder bang.
Whatever...
pi_181616299
Ik heb een tijdje geleden een docu gezien over de tweede wereldoorlog. Ik weet van mezelf dat ik dat niet moet kijken, zoiets heeft enorme impact op me. Ik kan de engste horrorfilms zien, boeit me niks. Maar alles omtrent tweede wereldoorlog trek ik niet. Maar tegelijkertijd was het enorm interessant.

Dusja, sinds dat ik dat gekeken heb dus.
  zaterdag 1 september 2018 @ 09:34:57 #15
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_181616337
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 09:31 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik heb een tijdje geleden een docu gezien over de tweede wereldoorlog. Ik weet van mezelf dat ik dat niet moet kijken, zoiets heeft enorme impact op me. Ik kan de engste horrorfilms zien, boeit me niks. Maar alles omtrent tweede wereldoorlog trek ik niet. Maar tegelijkertijd was het enorm interessant.

Dusja, sinds dat ik dat gekeken heb dus.
Bang voor de Gestapo? ;)
soooo, da's mooi!
pi_181616577
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 09:31 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik heb een tijdje geleden een docu gezien over de tweede wereldoorlog. Ik weet van mezelf dat ik dat niet moet kijken, zoiets heeft enorme impact op me. Ik kan de engste horrorfilms zien, boeit me niks. Maar alles omtrent tweede wereldoorlog trek ik niet. Maar tegelijkertijd was het enorm interessant.

Dusja, sinds dat ik dat gekeken heb dus.
Dat herken ik. Ik moet ook geen horror- of griezelverhalen lezen voor het slapen gaan. Wat wel helpt is Langs de Lijn luisteren on 10 uur en daarna in bed de radio naast me op Met het oog op morgen. Daar slaap ik heerlijk op!
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_181616804
ik zou stoppen met het gevoel weg te drukken door ertegen te vechten en het licht aan te doen. je weet dat er niks kan gebeuren dus laat gewoon lekker het licht uit, laat de angst er zijn en probeer gewoon bij dat gevoel te blijven. je houding is nu dat het er niet mag zijn, daarom wordt het erger en gaat het niet over, verwelkom het vecht er niet tegen en je zult zien dat het weggaat.
pi_181616983
Niet bang in het donker, maar op de overloop wel zo een nachtlampje in het stopcontact.
Dat is meer zodat ik kan zien waar ik loop als ik 's nachts naar de wc moet en niet van de trap af pleur. :')
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_181617620
Ik heb ook wel eens last gehad van zulke triviale angsten. Na een tijd begint de last zwaarder te wegen dan de initiële angst. geen oog dicht doen of alle lampen aan? Fuck die angst. Ik wil slapen. That's it.
pi_181617942
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 09:31 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik heb een tijdje geleden een docu gezien over de tweede wereldoorlog. Ik weet van mezelf dat ik dat niet moet kijken, zoiets heeft enorme impact op me. Ik kan de engste horrorfilms zien, boeit me niks. Maar alles omtrent tweede wereldoorlog trek ik niet. Maar tegelijkertijd was het enorm interessant.

Dusja, sinds dat ik dat gekeken heb dus.
Ja dat kan een enorme impact op je hebben

Ik heb een periode gehad dat ik alles over concentratiekampen las. Toen kreeg ik last van nachtmerries en durfde snachts mijn bed niet meer uit. Ik ben gestopt met lezen over die kampen want ik trok het niet meer. Geen enge dromen meer en durf nu snachts mijn bed weer uit. Maar die dromen waren so real brrr
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  zaterdag 1 september 2018 @ 12:33:41 #21
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_181618695
Gewoon nachttlampie
#KICKOUTZP
pi_181618827
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 09:31 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik heb een tijdje geleden een docu gezien over de tweede wereldoorlog. Ik weet van mezelf dat ik dat niet moet kijken, zoiets heeft enorme impact op me. Ik kan de engste horrorfilms zien, boeit me niks. Maar alles omtrent tweede wereldoorlog trek ik niet. Maar tegelijkertijd was het enorm interessant.

Dusja, sinds dat ik dat gekeken heb dus.
Die Duitsers waren geen lieverdjes.
pi_181619764
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 08:50 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik heb het ook :D

Laat geen licht aan snachts maar ga ook liever niet meer naar het toilet midden in de nacht.
Moet je dan niet plassen 's nachts!? :D
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_181619782
Wij hebben op de overloop en het toilet bewegingsmelders.
Dus zodra ik uit de slaapkamer kom springt het licht al aan.
Blijft daarna ook kort nog branden voordat het uit gaat.
Misschien is dat iets voor je?
pi_181619814
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 09:31 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik heb een tijdje geleden een docu gezien over de tweede wereldoorlog. Ik weet van mezelf dat ik dat niet moet kijken, zoiets heeft enorme impact op me. Ik kan de engste horrorfilms zien, boeit me niks. Maar alles omtrent tweede wereldoorlog trek ik niet. Maar tegelijkertijd was het enorm interessant.

Dusja, sinds dat ik dat gekeken heb dus.
Gewoon een keer Shoa kijken. Is lekker rustgevend. Niet zo'n hitsige discoverychanneldocumentaire.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')