abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 1 september 2018 @ 08:38:09 #26
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_181615736
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 21:34 schreef knokkels het volgende:
Wat ik begreep van WiFi versterkers, is dat ze je verbinding versterken op de manier dat ze 50% van je beschikbare bandbreedte nemen, de rest weggooien en die 50% overgebleven procent ietsjes oppoetsen. Dat is toch wel een beetje zonde .. Van zeg maar 50Mbit 25 overhouden. Waarom ga je niet voor een Access point?
Een access point is vgm echt duur..
  zaterdag 1 september 2018 @ 08:39:16 #27
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_181615747
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 22:45 schreef Xetran het volgende:

[..]

Het is gewoon een apparaat dat via wifi met je AP heen en weer praat. Hoe goed die verbinding onderling is bepaalt de kwaliteit van de internetverbinding. Als je hem er recht naast hebt staan heb je dus gewoon 100% de beloofde snelheid.

Het beste kan je een fepeater dus bekabeld aansluiten. Dan heb je dat kwaliteitsverlies niet die optreedt wanneer hij draadloos met je AP moet communiceren.
Heb je dan oprecht helemaal geen moeite meer wat wifi betreft als je hem bekabelt aansluit?
  zaterdag 1 september 2018 @ 08:41:08 #28
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_181615761
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 22:57 schreef Chewie het volgende:
Die van de Action is een bazenapparaat als je deze tenminste gebruikt als access point, wifi versterkers moet je nooit willen ongeacht de prijs.

Dus gewoon kabel trekken naar waar je ook wifi signaal wil een een AP er aan knopen
Dus bekabeld is het een AP? En moet je hem dan niet dicht bij de modem zetten? Op mijn kamer (boven) is weinig goed wifi en de modem is beneden Moet ik de AP dan naar boven brengen?
  zaterdag 1 september 2018 @ 09:13:46 #29
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_181616117
Het ligt er trouwens vooral aan dat de mode in de meterkast zit en een kabel moét aan de meterkast blijven want die heeft een aparte stopcontact (geen idee hoe het idee) voor de wifi dus. Dat is onderstaande plaatje.





En die kabel is dus heel kort/ kan je niet naar de woonkamer trekken. Als de modem in de woonkamer zat was overal gewoon goed wifi. Maar dat is dus niet zo dus ik vraag me af of er langere kabels hiervan zijn.. ik dacht misschien de kabel verlengen door een aparte lange dsl kabel te kopen (ik dénk dat die ene kabel de dsl kabel heet want die kabel zit in DSL in de modem ( :') ) en dan dus met behulp van een netwerk koppelstuk.

Is dit mogelijk?
  zaterdag 1 september 2018 @ 09:14:38 #30
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_181616127
Sorry trouwens ik ben totaal niet goed met dit soort dingen :P Dus excuses als ik oliedomme vragen stel.
pi_181616166
Ik heb mijn modem aan de binnenkant van de deur van de meterkast geschroefd. Werkt beter dan tussen allen buizen.
.
  zaterdag 1 september 2018 @ 09:27:58 #32
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_181616257
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 09:18 schreef Fer het volgende:
Ik heb mijn modem aan de binnenkant van de deur van de meterkast geschroefd. Werkt beter dan tussen allen buizen.
wij hebben hem ook aan de buitenkant van de meterkast gedaan.. en het heeft wel iets geholpen maar mijn kamer is de enige waar het wifi soms nog weg valt. En ja op zolder ook natuurlijk..

De meterkast is trouwens bij ons in de schuur waar ook de fietsen staan.. en die kabel is te kort om hem tegen de deur van de schuur te zetten. Dus een langere kabel zou fantastisch zijn..
  zaterdag 1 september 2018 @ 09:40:55 #33
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_181616400
Waar gaat die kabel heen met het gele dopje?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  zaterdag 1 september 2018 @ 09:45:33 #34
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_181616451
quote:
5s.gif Op zaterdag 1 september 2018 09:40 schreef jogy het volgende:
Waar gaat die kabel heen met het gele dopje?
Naar de tv

hoezo?
  zaterdag 1 september 2018 @ 09:52:29 #35
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_181616523
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 september 2018 09:45 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Naar de tv

hoezo?
Dan maakt het de situatie wel wat makkelijker. Die WiFi versterker kan je dan makkelijk bekabeld aansluiten in de woonkamer en een kabel vanuit de versterker weer aansluiten op de tv. Internet vanuit de schuur zal hoe dan ook wel een beetje jammer blijven denk ik.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  zaterdag 1 september 2018 @ 10:03:54 #36
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_181616635
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 september 2018 09:52 schreef jogy het volgende:

[..]

Dan maakt het de situatie wel wat makkelijker. Die WiFi versterker kan je dan makkelijk bekabeld aansluiten in de woonkamer en een kabel vanuit de versterker weer aansluiten op de tv. Internet vanuit de schuur zal hoe dan ook wel een beetje jammer blijven denk ik.
O dus de wifi versterker kan ik ook aansluiten aan het tv kastje?

En ook al is er een verlengsnoer en kan ik de modem verplaatsen naar de woonkamer, dan nog zal de internet niet goed zijn denk je? weet je trouwens ook of het klopt wat ik net zei... dus dat ik die ene kabel kan verlengen met een dsl kaber+ netwerk koppelstuk?
  zaterdag 1 september 2018 @ 10:07:15 #37
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_181616658
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 08:38 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Een access point is vgm echt duur..
meh

valt mee
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
  zaterdag 1 september 2018 @ 10:13:21 #38
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_181616712
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 10:07 schreef knokkels het volgende:

[..]

meh

valt mee
hmm oké, dat valt wel mee idd
  zaterdag 1 september 2018 @ 10:18:37 #39
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_181616753
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 september 2018 10:03 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

O dus de wifi versterker kan ik ook aansluiten aan het tv kastje?

En ook al is er een verlengsnoer en kan ik de modem verplaatsen naar de woonkamer, dan nog zal de internet niet goed zijn denk je? weet je trouwens ook of het klopt wat ik net zei... dus dat ik die ene kabel kan verlengen met een dsl kaber+ netwerk koppelstuk?
Nee precies andersom, het tv kastje kan je aansluiten aan de versterker. Je zou het ook zo kunnen proberen dat je de kabel met het gele koppelstukje verwisseld met die van de telefoon aansluiting, de modem achter de tv neerzet en het originele kabeltje dan aan de tv kast aansluit maar ik weet niet voor de volle 100% zeker dat het dezelfde kabel is.

Dus de gele kabel uit de modem halen, in dat peervormige ding in de schuur aansluiten, modem meenemen naar de woonkamer en de andere kant van de kabel in de wan port doen en dat korte kabeltje in LAN 1 doen en vanaf daar in het tv kastje. Geen garantie overigens.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  zaterdag 1 september 2018 @ 10:40:27 #40
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_181617030
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 september 2018 10:18 schreef jogy het volgende:

[..]

Nee precies andersom, het tv kastje kan je aansluiten aan de versterker. Je zou het ook zo kunnen proberen dat je de kabel met het gele koppelstukje verwisseld met die van de telefoon aansluiting, de modem achter de tv neerzet en het originele kabeltje dan aan de tv kast aansluit maar ik weet niet voor de volle 100% zeker dat het dezelfde kabel is.

Dus de gele kabel uit de modem halen, in dat peervormige ding in de schuur aansluiten, modem meenemen naar de woonkamer en de andere kant van de kabel in de wan port doen en dat korte kabeltje in LAN 1 doen en vanaf daar in het tv kastje. Geen garantie overigens.
Die wan port, zit dat in de modem? Ik zie wel één rood vakje met wan bij de modem dus denk dat ik het daar in moet doen de andere kant?

En wat is de lan 1 poort? Is dat een van die gele vakjes in de modem?
  zaterdag 1 september 2018 @ 20:45:10 #41
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_181628507
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 10:40 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Die wan port, zit dat in de modem? Ik zie wel één rood vakje met wan bij de modem dus denk dat ik het daar in moet doen de andere kant?

En wat is de lan 1 poort? Is dat een van die gele vakjes in de modem?
Ja. Je hebt de gele ports 1 t/m 4 die zijn lan en je hebt die ene aan de zijkant en dat is de wan. Wat je dus kan proberen is die kabel van lan 1 (oranje kop) in de stekker te doen die uit de muur komt. Die kabel die je dan over hebt doe je in LAN 1, daarna ga je naar de woonkamer en pak je de kabel met de oranje kop en die doe je in de wan port (Waar je die andere kabel uit hebt gehaald, die korte). Die kort kabel doe je vervolgens in een lan port (Die gele) en de tv kast. En dan kijken of je tv nog werkt. Zo ja dan is het goed en zo nee moet je het weer terugzetten zoals het was.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_181692719
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 september 2018 09:52 schreef jogy het volgende:

Dan maakt het de situatie wel wat makkelijker. Die WiFi versterker kan je dan makkelijk bekabeld aansluiten in de woonkamer en een kabel vanuit de versterker weer aansluiten op de tv.
Ik wil de pret niet drukken, maar dat zou ik eerst even goed navragen bij Telfort. Er zijn gevallen bekend waardoor het tv signaal het dan niet meer goed of helemaal niet meer doet. (Ik zal TS de technische termen even besparen).

Mocht dat inderdaad zo zijn bij navraag, dan adviseer ik eenzelfde (UTP, zo heet zo'n ding) kabel er naast te prikken (ook in zo'n gele aansluiting) en de andere kant in een wifi access point te stoppen. Dat wifi access point het liefst zo ideaal mogelijk in de woning zonder al te veel metaal en andere straling om zich heen.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  woensdag 5 september 2018 @ 01:25:32 #43
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_181696029
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 21:50 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Ik wil de pret niet drukken, maar dat zou ik eerst even goed navragen bij Telfort. Er zijn gevallen bekend waardoor het tv signaal het dan niet meer goed of helemaal niet meer doet. (Ik zal TS de technische termen even besparen).

Mocht dat inderdaad zo zijn bij navraag, dan adviseer ik eenzelfde (UTP, zo heet zo'n ding) kabel er naast te prikken (ook in zo'n gele aansluiting) en de andere kant in een wifi access point te stoppen. Dat wifi access point het liefst zo ideaal mogelijk in de woning zonder al te veel metaal en andere straling om zich heen.
Daarom ook de slag om de arm en als het niet werkt gewoon weer terug zetten en eventueel de versterker nog steeds gebruiken als het niet goed gaat. Als de modem in de schuur moet blijven is het misschien wel een idee om een hub te kopen en daar dan de versterker via de woonkamer aan te sluiten.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')