abonnement Unibet Coolblue
pi_181636725
Zo, lekker zondag, wat staat er bij iedereen op de planning?
pi_181636855
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 08:57 schreef Gutanoth het volgende:
Zo, lekker zondag, wat staat er bij iedereen op de planning?
Beetje winkelen en betjes in de gaten houden :9

Daar?
pi_181636880
BadderHaring lijkt het allemaal wel enigszins te begrijpen :). Ik zal verder maar niet meer proberen om op bepaalde zaken in te gaan, want je wordt klaarblijkelijk direct weggezet als een troll. Jammer, dat is dus totaal niet mijn bedoeling, maar het geeft wel aan hoe gevoelig bepaalde onderwerpen liggen en dat daar veelal ook zo'n tunnelvisie over is dat een discussie eigenlijk niet goed mogelijk is.

Gisteravond genoten van PSV, speelden goed en vrij effectief ook weer vond ik, vooral in de eerste helft. Vergeleken met andere Nederlandse clubs is dat toch bewonderenswaardig. Je ziet dat de mentaliteit bij PSV echt het winnen is, niet focussen op mooi voetbal, maar winnen. Prima om te zien _O_ .

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2018 09:18:26 ]
pi_181637334
Gefeliciteerd mannen.

Beetje naïef van W2 om zo te voetballen, maar nu weten we wel weer waar we staan.
pi_181637618
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 10:01 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Gefeliciteerd mannen.

Beetje naïef van W2 om zo te voetballen, maar nu weten we wel weer waar we staan.
Sol vind ik wel echt een topper. Best raar dat hij nog voor Willem 2 speelt, kan zeker hogerop.
  zondag 2 september 2018 @ 10:25:59 #256
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181637756
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 10:01 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Gefeliciteerd mannen.

Beetje naïef van W2 om zo te voetballen, maar nu weten we wel weer waar we staan.
Klopt W2 heeft best een leuke ploeg maar gisteren delfde het puur voetballend het onderspit. De defensie liet teveel gaten vallen. Willem 2 zal niet hoeven te vrezen voor degradatie, daarvoor scoren ze te makkelijk. Sol is echt een goede voetballer, dat Feyenoord of Ajax (al is het maar voor backup) die niet heeft opgepikt snap ik niet. Als PSV geen Romero zou hebben, dan had ik hem hier best willen zien. Heeft weinig ruimte nodig, is behendig en doeltreffend.
  zondag 2 september 2018 @ 10:35:11 #257
79837 Lemming22
Rik Elfrink maakt ons kampioen
pi_181637904
Ik moet zeggen dat ik het wel eens ben met Viergever:
quote:
Wij scoorden op de goede momenten. Het is gek om te zeggen, maar we speelden niet eens super.
Ik verbaasde me wel enigzins over de dolenthousiaste reacties achteraf over het niveau in de wedstrijd tegen Willem II. Het was genieten van de hoeveelheid doelpunten (die precies op de goede momenten vielen om de wedstrijd makkelijk uit te spelen), van Angeliño (en zijn samenspel met Malen), De Jong en Schwaab. Maar toch kunnen ze als ploeg volgens mij nog veel beter.
pi_181638030
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 10:01 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Gefeliciteerd mannen.

Beetje naïef van W2 om zo te voetballen, maar nu weten we wel weer waar we staan.
Komt er nu ook een topic om W2 uit te lachen?
pi_181638167
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 10:25 schreef tja77 het volgende:

[..]

Klopt W2 heeft best een leuke ploeg maar gisteren delfde het puur voetballend het onderspit. De defensie liet teveel gaten vallen. Willem 2 zal niet hoeven te vrezen voor degradatie, daarvoor scoren ze te makkelijk. Sol is echt een goede voetballer, dat Feyenoord of Ajax (al is het maar voor backup) die niet heeft opgepikt snap ik niet. Als PSV geen Romero zou hebben, dan had ik hem hier best willen zien. Heeft weinig ruimte nodig, is behendig en doeltreffend.
Ja, klopt. In tegenstelling tot andere kutclubs in NL gaat Willem II niet met 11 man voor de pot hangen. Ze willen het voetballend doen. Maar dat is natuurlijk iets waar je het juist op gaat verliezen. Naïef dus maar ach, als we daardoor een paar potjes verliezen op deze manier van de top 2 kan iedereen daar wel mee leven.
  zondag 2 september 2018 @ 10:55:24 #260
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_181638188
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 10:44 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Komt er nu ook een topic om W2 uit te lachen?
Dat lijkt mij niet nodig, Willem 2 speelt aantrekkelijk en best goed. Dat je van dit PSV verliest is ook geen schande.

Willem 2 gaat nog voldoende punten pakken dit seizoen. Linkerrijtje sowieso, maar misschien zelfs wel aansluiting bij de suptop met Feyenoord AZ en Vitesse. Rond de 6e plaats is niet onmogelijk met dit team.
pi_181638215
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 10:55 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dat lijkt mij niet nodig, Willem 2 speelt aantrekkelijk en best goed. Dat je van dit PSV verliest is ook geen schande.

Willem 2 gaat nog voldoende punten pakken dit seizoen. Linkerrijtje sowieso, maar misschien zelfs wel aansluiting bij de suptop met Feyenoord AZ en Vitesse. Rond de 6e plaats is niet onmogelijk met dit team.
Schei toch uit :') Die hebben gewoon een paar potjes boven hun stand gespeeld, zo goed zijn ze niet. 'Ze spelen zo'n leuk positiespel!' las ik gisteren op voetbalzone. Leuk, als je dan 6-1 naar huis wordt gestuurd.

Typische Nederlandse mentaliteit dit; elke willekeurige buitenlandse ploeg zou 3 weken buikpijn hebben van zo'n uitslag, maar hier overheerst de vreugde over het leuke positiespel dat ze hebben gespeeld. Verliezersmentaliteit.
  zondag 2 september 2018 @ 10:58:41 #262
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_181638239
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 10:55 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dat lijkt mij niet nodig, Willem 2 speelt aantrekkelijk en best goed. Dat je van dit PSV verliest is ook geen schande.

Willem 2 gaat nog voldoende punten pakken dit seizoen. Linkerrijtje sowieso, maar misschien zelfs wel aansluiting bij de suptop met Feyenoord AZ en Vitesse. Rond de 6e plaats is niet onmogelijk met dit team.
haha
pi_181638245
Goed dat spelers en staf na zo'n wedstrijd ook nog kritisch zijn. _O_ Dat is iets wat je vorig seizoen nauwelijks zag.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_181638281
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 10:59 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Goed dat spelers en staf na zo'n wedstrijd ook nog kritisch zijn. _O_ Dat is iets wat je vorig seizoen nauwelijks zag.
Dat is imo ook het verschil met vorig seizoen. Niet alleen dat, maar ook het feit dat de absolute scherpte er wel is na zo'n wedstrijd tegen BATE. Voorgaande seizoenen zat wedstrijden na een goede wedstrijd gespeeld die vervolgens megaslecht waren.
  zondag 2 september 2018 @ 11:01:30 #265
131800 Tarado
capô de fusca
pi_181638290
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 10:57 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Schei toch uit :') Die hebben gewoon een paar potjes boven hun stand gespeeld, zo goed zijn ze niet. 'Ze spelen zo'n leuk positiespel!' las ik gisteren op voetbalzone. Leuk, als je dan 6-1 naar huis wordt gestuurd.

Typische Nederlandse mentaliteit dit; elke willekeurige buitenlandse ploeg zou 3 weken buikpijn hebben van zo'n uitslag, maar hier overheerst de vreugde over het leuke positiespel dat ze hebben gespeeld. Verliezersmentaliteit.
had ook niet anders verwacht met Adrie Koster, aan de ene kant naïef aan de andere kant had hij het misschien een kwartier langer spannend kunnen houden, de bus parkeren moet je ook nog wel kunnen
pi_181638387
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 11:01 schreef Tarado het volgende:

[..]

had ook niet anders verwacht met Adrie Koster, aan de ene kant naïef aan de andere kant had hij het misschien een kwartier langer spannend kunnen houden, de bus parkeren moet je ook nog wel kunnen
Er zit toch hopelijk ook wel wat ruimte tussen totaal naïef met de ogen dicht naar voren rennen en de bus parkeren? W2 ging gewoon gebukt staan met het kontje ingesmeerd met vaseline, die hadden net zo goed thuis kunnen blijven.

We winnen dus met 6-1, maar toch erger ik mij de pest aan dat soort clubs. Nogmaals, nu winnen wij, maar ook Ajax - Emmen vond ik onbegrijpelijk. Niet alleen de 5-0, maar ook de absolute nonchalance waarmee Emmen het onderging. Onbegrijpelijk. Dan ben je gewoon niet scherp en niet serieus met je vak bezig. W2 gisteravond idem.
pi_181638429
Dit is lekker wakker worden hoor. Na deze genotsavond kwam er nog een meisje langs maar heb tijdens het ************* eigenlijk enkel aan Angeliño gedacht.
  zondag 2 september 2018 @ 11:08:39 #268
131800 Tarado
capô de fusca
pi_181638434
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 11:06 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Er zit toch hopelijk ook wel wat ruimte tussen totaal naïef met de ogen dicht naar voren rennen en de bus parkeren? W2 ging gewoon gebukt staan met het kontje ingesmeerd met vaseline, die hadden net zo goed thuis kunnen blijven.

We winnen dus met 6-1, maar toch erger ik mij de pest aan dat soort clubs. Nogmaals, nu winnen wij, maar ook Ajax - Emmen vond ik onbegrijpelijk. Niet alleen de 5-0, maar ook de absolute nonchalance waarmee Emmen het onderging. Onbegrijpelijk. Dan ben je gewoon niet scherp en niet serieus met je vak bezig. W2 gisteravond idem.
wat ik wel grappig vond dat hij z'n spelers in de rust had gezegd dat ze weer op 0 begonnen, dat zei mijn pupillen trainer ook als we een negatieve ruststand hadden _O-
pi_181638489
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 11:08 schreef Tarado het volgende:

[..]

wat ik wel grappig vond dat hij z'n spelers in de rust had gezegd dat ze weer op 0 begonnen, dat zei mijn pupillen trainer ook als we een negatieve ruststand hadden _O-
Ja wij ook in de F-jes. Dan stond je 12-0 achter tegen gasten die 5x zo groot waren en dan werd er inderdaad gezegd dat we moesten spelen alsof het 0-0 was.

Maar eerlijk; die mentaliteit is toch schrijnend? Dat je gewoon 6-1 aan stukken wordt gespeeld en dan na afloop dingen leest als: 'Jammer, maar we hebben in ieder geval ons eigen spelletje gespeeld'. Ik weet niet of ik dan moet lachen of huilen, maar het is wel 1 van de verklaringen waarom we Europees naast Luxemburg staan iig.
pi_181638512
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 11:08 schreef Lucyintheafternoon het volgende:
Dit is lekker wakker worden hoor. Na deze genotsavond kwam er nog een meisje langs maar heb tijdens het ************* eigenlijk enkel aan Angeliño gedacht.
Dan heb je het wel lang kunnen uitstellen lijkt me. Jij blij en die meid blij.
U MAD?
  zondag 2 september 2018 @ 11:13:57 #271
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_181638555
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 11:08 schreef Lucyintheafternoon het volgende:
Dit is lekker wakker worden hoor. Na deze genotsavond kwam er nog een meisje langs maar heb tijdens het ************* eigenlijk enkel aan Angeliño gedacht.
Het is 2018, je familie accepteert het vast wel.
Dit, dus.
  zondag 2 september 2018 @ 11:15:03 #272
131800 Tarado
capô de fusca
pi_181638571
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 11:11 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Ja wij ook in de F-jes. Dan stond je 12-0 achter tegen gasten die 5x zo groot waren en dan werd er inderdaad gezegd dat we moesten spelen alsof het 0-0 was.

Maar eerlijk; die mentaliteit is toch schrijnend? Dat je gewoon 6-1 aan stukken wordt gespeeld en dan na afloop dingen leest als: 'Jammer, maar we hebben in ieder geval ons eigen spelletje gespeeld'. Ik weet niet of ik dan moet lachen of huilen, maar het is wel 1 van de verklaringen waarom we Europees naast Luxemburg staan iig.
daarom goed dat er CL is gehaald al is dat dan weer meteen een harde reality check
pi_181638575
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 11:12 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Dan heb je het wel lang kunnen uitstellen lijkt me. Jij blij en die meid blij.
Zolang hij maar binnen tarief blijft toch. Anders moet je nog bijbetalen ook!
pi_181638636
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 11:13 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Het is 2018, je familie accepteert het vast wel.
Mijn familie is een beetje raar. Die zouden het waarschijnlijk erg leuk vinden als ik op jongens zou vallen, maar dat is helaas niet zo. Voor Angeliño maak ik graag een uitzondering. Want wat speelde die goed (en dat doet hij nu al iedere wedstrijd) . Toch een kleine verbetering t.o.v Brenet (lol).

[ Bericht 0% gewijzigd door Lucyintheafternoon op 02-09-2018 11:27:27 ]
pi_181639800
quote:
Gerbrands (PSV): “Ik heb dit in 17 seizoenen betaald voetbal niet zo meegemaakt”
Interview Twee weken Texel werd een week voor PSV-directeur Gerbrands. Terugblik op de zomer waarin de technische leiding ging en 35 miljoen kwam. „De mooiste transfer is soms een speler die blijft.”


Eindhoven, daags na de wedstrijd van 20 miljoen. De donkerblauwe boarding van de Champions League is opgeborgen. Het grasveld in het Philips stadion, keurig volgens UEFA-protocol gemaaid in stroken van 5,5 en 6,1 meter, wordt opgelapt. „Zaterdag weer Willem II”, zegt Toon Gerbrands. Het was een korte nacht, al is dat bij hem aan niets te merken.

De PSV-zomer had zijn climax woensdagavond, toen de kampioen zich in navolging van Ajax plaatste voor de Champions League. Bate Borisov figureerde in een PSV-show: 3-0. Ruim 35 miljoen euro dus, tegenover 15 miljoen die de Europa League zou hebben opgeleverd. De loting, donderdagavond, is meedogenloos maar mooi: Barcelona, Tottenham, Inter.

Op verzoek blikt algemeen directeur Gerbrands (60) van PSV terug op de zomer waarin de technische leiding vertrok, de carrière van Mark van Bommel als hoofdtrainer aanving en PSV zich plaatste voor de Champions League. „Uiteindelijk roept iedereen: goed gedaan, wat een rust. Nou, dat is de romantische versie. Ik heb dit in zeventien seizoenen betaald voetbal niet zo meegemaakt.”

April 2018

De 24ste titel is zondag 15 april feit, Ajax wordt in het kampioensduel weggespeeld: 3-0. Het is de titel van een PSV-team dat een eenheid was, de titel ook van het trio dat elkaar stevig vasthield: Toon Gerbrands, technisch directeur Marcel Brands en trainer Phillip Cocu.

Het is hun derde titel in vier jaar. Na de uitschakeling tegen het Kroatische Osijek, voorronde Europa League vorige zomer, schreef iemand dat er geen zuurstof binnenwaait bij PSV. Dat de ramen weleens open mochten. Onzin, zegt Gerbrands. „Reken maar dat het heeft geknetterd.”

En zie: dit voorjaar is PSV toonbeeld van kalmte in beleid. Het succestrio dineert in De Luytervelde, in het kerkdorp Acht. Het gaat over de toekomst van Cocu, die het na vijf jaar nog steeds naar zijn zin heeft. Maar als er „iets bijzonders” voorbijkomt wil hij dat „bespreekbaar maken”. PSV zal niet in de weg staan.

Een van de drie heeft dan al kriebels. Cocu niet. Gerbrands ook niet. Hij heeft wat hij noemt „eenzijdig commitment”. PSV kan zich elk moment van hem ontdoen. Zelf zal hij, in 2014 begonnen, niet gaan. Er komt wel eens een aanbod, ook over de grens. „Ik zeg altijd nee. Of ‘no’.”

Voor de 56-jarige Brands ligt dat net wat anders, na acht jaar PSV. Everton uit Liverpool wil hem. Alweer, of nog steeds. Het kriebelt. Lang twijfelt de technisch directeur, tevreden als hij is bij PSV. „Het was Everton, of hij zou hier tot zijn pensioen zitten”, zegt Gerbrands.

Mei

Brands heeft besloten: Everton. Het wordt hem gegund. Gerbrands: „Ik zei nog: als jij tot 1 juni rekt, dan ben ik ongeveer weer terug vakantie. Dan redden we het wel hier.” De zoektocht naar een nieuwe ‘td’ zal zijn belangrijkste bezigheid worden. Verder draait „het systeem PSV” door, zoals hij dat noemt. Met dank aan het fundament van Brands. Schaduwlijsten, „namen achter namen”, speleranalyses. „Soms liggen er veertig rapporten van een speler. Dat is een hele machine”, zegt Gerbrands. „En John weet alles.”

John, hoofdscout John de Jong dus, wordt interim technisch manager. Gesteund door de directie en commissaris Frank Arnesen „zouden we een heel eind komen”, zegt Gerbrands. Maar eerst Zuid-Afrika. Vier dagen safari, vier dagen Kaapstad. Daarna twee weken Texel, is het plan.

Juni

Hij komt naar Texel, dat doe je niet zomaar. Het is vrijdag 8 juni en Pascal Jansen, hoofd jeugdopleiding, stapt van de boot voor een kop koffie. Gerbrands: „Dus ik zei tegen mijn vrouw: hij gaat weg, anders belt ie wel.” Jansen wil het gras weer ruiken, het assistent-trainerschap bij AZ lonkt. Niet meteen een situatie waar de PSV-directeur zijn vakantie voor afbreekt. „Begrijp me niet verkeerd”, zegt Gerbrands, „maar dat gingen we wel oplossen.”

Het ‘systeem PSV’ draait dat weekend rustig door. Die maandag, 11 juni, sluit John de Jong twee transfers af. Backs Denzel Dumfries en Angeliño komen, Gerbrands tekent ervoor in zijn huisje op het villapark bij De Cocksdorp. „Ik zei nog tegen Robert van der Wallen [commissaris]: ook daarvoor hoef ik niet van het eiland af. Maar ik zei ook: dat kan zomaar ineens anders zijn.”

En anders wordt het. Om twee uur ‘s middags, „ik weet het nog precies”, belt Phillip Cocu. „Hij zei: ‘Er speelt wat’. Mijn eerste ingeving: die is weg”, zegt Gerbrands. „Dinsdag ben ik met de boot terug gegaan.” Een weekje Texel is het geworden. „Dit voelde niet lekker van op afstand.” Fenerbahçe pakt door, Cocu blijkt ontvankelijk voor de Turks club en PSV is, twee maanden voor de Champions League-playoffs, zonder hoofdcoach. „Als je daar vanaf nul over moet nadenken, is het een lastig verhaal”, zegt Gerbrands. „Ik ben blij dat Marcel Brands dat twee jaar terug al heeft doorgesproken met Mark van Bommel.”

Met hulp van zijn schoonvader Bert van Marwijk moet Van Bommel de topcoach worden die PSV in hem ziet. Maar het komt voor de trainer van PSV Onder-19 sneller dan gepland. Bovendien: hij zit op het WK met Australië, als assistent-bondscoach van Van Marwijk. Het is gecompliceerd, want de Australische bond wil niet dat PSV in Rusland met Van Bommel komt praten zolang de Socceroos nog aan het WK deelnemen. Gerbrands: „Vanuit oogpunt van topsport snap ik dat.”

Het wordt bellen dus. Urenlang. Over de staf, de selectie, de trainingsopbouw. „Maar Australië heeft nergens last van gehad.” Van Bommel zegt ‘ja’. En personeelszaken draait overuren. „Ruud van Nistelrooij [spitsentrainer] kwam bij mij en zei: ik ben eigenlijk wel toe aan een eigen team”, zegt Gerbrands. Zo wordt de vacature bij Onder-19 opgelost. Ernest Faber, ras-PSV’er, wordt gestrikt als hoofd jeugdopleiding. Ook opgelost. En Australië redt het niet in de groepsfase. Jammer voor ze, wel zo prettig voor PSV. „Als die verder komen, zit je een week langer zonder coach.”

Het past allemaal net, maar ook net niet. Van Bommel heeft „nul” vakantie gehad. „Wij zeiden: start de boel even op hier en pak dan acht, negen dagen. Achteraf zei Mark: toch goed om even te ontladen.” Faber, net binnen, doet de trainingen. Het is een topclub à l’improviste.

Juli

Het morrelt, nu bij spelers. Luuk de Jong en Jeroen Zoet willen wel eens verder kijken. Er is belangstelling uit Italië, Frankrijk, Engeland. Ook Steven Bergwijn is gewild. En „veel verhalen”, rond Hirving Lozano, de Mexicaanse uitblinker op het WK. Gerbrands: „Het lijken allemaal abc-tjes nu de stofwolken opgetrokken zijn. Maar wat als je keeper gaat? Je spits? Het was scenariodenken op hoog niveau.”

Spits De Jong geeft als eerste zijn woord, op het trainingskamp in Zwitserland waar Van Bommel zijn ploeg kneedt. Even later volgt keeper Zoet. Als ook Bergwijn „roept dat hij blijft” ziet het plaatje er stabiel uit, zegt Gerbrands. En Lozano? „Klinkt gek, maar die heeft nooit hoeven roepen dat hij bleef. Hij kwam terug, tevreden, ging lekker trainen.”

Zo blijven de vier kernspelers. „We boden perspectief, dat hebben we aardig gedaan. Ook door de beloning net op te rekken in de richting van het aanbod dat ze hebben van een andere club. Zo ontstaat financiële twijfel bij ze”, zegt Gerbrands. Met tekengeld, premies. En waar ruimte is, ook in het salaris. „Soms is de belangrijkste transfer een speler die blijft.”

Augustus

Feyenoord verslaat PSV na penalty’s in het duel om de Johan Cruijff Schaal, maar het slechtste nieuws komt van het trainingsveld. Het gaat gruwelijk mis met Ryan Thomas, een knieblessure kost hem zijn eerste seizoen bij PSV. Een persoonlijk drama. En hoofdbrekens voor de club die na drie duels de eredivisie aanvoert.

Het getouwtrek om de Mexicaanse middenvelder Erick Gutiérrez duurt dan al weken, tot tijdens de return tegen Bate Borisov woensdag. Gerbrands, een dag later: „Als je hier gisterochtend had gezeten had ik gezegd: kansloos.” Maar plots is er beweging als een PSV-bod van acht miljoen maximaal ineens volstaat. „Wij waren al overgeschakeld op plan B.” Lees: een andere speler. „Middernacht was het rond. Zijn club Pachuca speelde, hij werd daar uit de selectie gehaald. Toen gingen wij er ook mee naar buiten.” Met een filmpje waarin twee vrienden elkaar per video spreken. Gutiérrez zegt zenuwachtig te zijn, Lozano stelt hem op zijn gemak.

Gerbrands bestrijdt dat plaatsing voor de Champions League de doorslag gaf. Waarom de Mexicanen zo drastisch in vraagprijs zakten, net wanneer PSV 35 miljoen bijschrijft? „Geen idee.” Bovendien, zegt Gerbrands, „maken jullie te veel van die 35 miljoen”. Het is een „mooie pot”, maar vier à vijf miljoen vloeit weg door spelerspremies. „En we gaan twee verplichtingen aflossen, rentelasten terugbrengen. Je vergeet ook dat we trainingscomplex De Herdgang aan het verbouwen zijn voor tien miljoen.”

Na de 3-0 tegen Bate Borisov is er de omhelzing met Van Bommel. PSV 3.0, zo noemt Gerbrands het, krijgt vorm. Nieuwe trainers, maar vertrouwde PSV-gezichten. Turbulent was het, zegt de directeur die bleef. „Maar van dynamiek leef ik op. Ik ben niet zo’n beheerder-type.”
https://www.nrc.nl/nieuws(...)gewoon-door-a1614938
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')