abonnement Unibet Coolblue
pi_181605986
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 20:44 schreef mercimarci het volgende:

[..]

Je kent veel narcisten of denk je veel narcisten te kennen? Bedoel als jij denkt dat je weet wie narcisme heeft en wie niet ben je of heel vaardig in het herkennen ervan of gewoon weer de standaard mensen zoals de personen die TS noemt in de OP.
Ik ken wel een paar narcisten ja. Ook lang genoeg (ruim 20 jaar) om hier een oordeel over te kunnen hebben en de onstaansgeschiedenis van hun narcisme van dicht bij te hebben meegemaakt.

Narcisme is nooit een gedragskenmerk op zich. Het zit altijd geworteld in een lastig verleden, onzekerheid en innerlijke strijd / frictie.
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 20:54:53 #27
479857 mercimarci
To be weak is to be not strong
pi_181606115
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 20:49 schreef Jaume_I het volgende:

[..]

Ik ken wel een paar narcisten ja. Ook lang genoeg (ruim 20 jaar) om hier een oordeel over te kunnen hebben en de onstaansgeschiedenis van hun narcisme van dicht bij te hebben meegemaakt.

Narcisme is nooit een gedragskenmerk op zich. Het zit altijd geworteld in een lastig verleden, onzekerheid en innerlijke strijd / frictie.
Dus narcisme ontstaat, het is geen stoornis zoals autisme waarmee je geboren wordt zeg je
Trying to bring me down, but you can't.
Got lots to say but I won't.
Forgot the ages of man and dragons.
Never shy away from your past and keep hopeful no matter what happens, everything will be fine. Just keep your head up and stay strong
pi_181606136
Vraag het aan blue_note. Die weet dat wel.
pi_181606181
Misschien moet je gewoon googlen?
compact en kleverig.
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 20:58:46 #30
432997 Ven1972
Man met humor
pi_181606213
Narcisten zijn echt gevaarlijke mensen zowel zijn ze echt goed in manipuleren van iemand. Zowel liegen ze ook altijd tegen iedereen, maar verdraaien altijd de waarheid. Vooral PabstBlueRibbon een verhaal hier op de forum heeft geschreven wat narcisme betekent, ben ik met hem eens. Maar voor aanvulling wil ik ook hierop wat zeggen wat een narcist ook kan doen bij mensen(normale of kwetsbare mensen).

1. Narcisten hebben vaak de macht over iedereen in zijn eigen vriendenkring of op het werk, maar je ziet het niet aan hun wat de macht is. Het heet onzichtbare macht. Het is erg belangrijk dat je altijd de afstand houdt tegen een narcist. Hou je ook altijd jouw hoofd koel en probeer ze negeren. Ze zijn echt niet te vertrouwen als je met hun vriendschap wilt sluiten of zaken mee doet. Ze proberen altijd hun zin door te drukken, uitmonden tot een actie, maar op het werk kan het ook zijn dat zij of hij leidinggevend is zowel diegene zijn eigen plannen doordrukt tot echte beleid te maken.

2. Narcisten kan iemand ook ineens hersenspoelen met zijn of haar eigen plannen uit te voeren zodat hij of zij heel graag wil. Op een gegeven moment kan een narcist iemand zo maar buitensluiten van mee te beslissen, want een narcist wil liefst geen tegenstrijdige verhalen horen van iemand anders. Zoals PabstBlueRibbon heeft gezegd dat een narcist wil geen kritiek of veroordelen op hem of haar geweten te hebben.

Kijk, in financieel kenmerk gaat een narcist nooit mee te betalen aan zijn of haar eigen plannen, waar iedereen wel van haar of hem mee moet betalen. Helaas is een narcist echt goed in om iedereen op te lichten waar dan ook echt strafbaar is.

3. Narcist maakt altijd misbruik van een relatie zowel privé en zakelijk. Een narcist denkt altijd dat hij of zij zelf goed kan omgaan met iedereen in algemeen, maar in praktijk levert ook vaak wel stribbelingen of grote ruzies op. Een narcist probeert altijd hun eigen relatie te redden om zicht en de macht op iemand blijven te houden.
Narcisten zijn wel erg slimme mensen waar je niet altijd een antwoord op hebt. Narcisten maken ook altijd misbruik van haar gevoelens en jouw gevoelens, zowel dat niet echt verliefd op elkaar te zijn bijvoorbeeld. Een narcist leeft altijd in een droomwereld wat het niet realistisch is, zowel proberen ze ook altijd om iemand over te halen om er in te trappen.
Als iemand toch in een droomwereld van een narcistische partner intrapt is echt naïef maar ook heel gevaarlijk bezig. Zoals ik hierover gelezen heb op het internet, kom je bijna nooit vanaf een narcist. Daarvoor heb je professionele hulp nodig van psycholoog.

4. Een narcist bemoeit overal zich mee met alle zaken van haar of zijn bekende mensen waar iedereen niet van gediend is van bemoeienis van een narcist. Dat kan verstrekkende gevolgen hebben voor een privé of zakelijke relatie tussen hun. Als een narcist zijn of haar zin niet krijgt wordt zij of hij erg kwaad op iemand en probeert altijd toch die zin door te drukken met vele machtsvertoon om iemand over te halen. Een narcist heeft echt geen respect voor iedereen, als ze ook met andere plannen komen, dat wil een narcist echt niet hebben. In zekere zin bepaalt een narcist altijd wat zij of hij graag wil, zowel iedereen een hekel of pest aan hebben. Niet-narcisten doen het alsof ze echt luisteren naar een narcist, omdat ze bang voor een grote ruzie met een narcist.

Mijn advies is, als je te maken hebt met een narcist, moet je hem of haar echt niet alles vertellen en ook is het belangrijk dat je een narcist niet moet geloven wat zij of zij voor vele onzin vertelt. Zowel ik eerder heb gezegd hou er een groot afstand tussen jou en een narcist voor jouw eigen veiligheid. En ga echt niet om met een narcist als je niet tegen aan kunt.

Maar hoewel je een narcist kent weet je hoe hij of zij precies in elkaar zit van een pathologische leugenaar, onbetrouwbare partner, misdadiger(oplichting of stelen) en geestelijke zieke vrouw of een man. Daar mee moet je heel erg voorzichtig mee zijn met omgaan.
Vertel altijd aan betrouwbare partners, familie of vrienden over wat een narcist doet, want zij of hij kan jou hiermee helpen met tips of adviezen. Als er verdachte praktijken van een narcist aan de gang is, moet je ook altijd aangifte doen bij de plaatselijke politie.

Je kan ook zelf heel veel last van hebben om alles goed verwerken na een relatiebreuk met een narcistische partner. Zowel geestelijk en metaal. En ga hiermee ook naar huisarts om je verhaal te vertellen, dan kan jouw huisarts verwijzing te geven voor een bezoek aan psycholoog. Je kan het hebben in privéleven of op het werk, dat geeft gevolgen voor sociale contacten, concentratie en werk.

Is toevallig de kinderen aanwezig bij een ruzie met een narcist, zou et wel erg nare gevolgen hebben voor de kinderen zelf. Dus de kinderen kunnen hiermee een trauma ervaring hebben om te verwerken dat zij te maken hadden met een narcist. Maar kinderen hebben vaak geen besef wat een narcist echt betekent en weten ze ook niet wat het is. Ze zijn dus extra kwetsbaar voor een narcist. De ouders moeten hun kinderen extra goed beschermen tegen een gevaarlijke narcist. Het zou heel goed kunnen dat de ouders kunnen beslissen dat hun kinderen geen contact meer hebben met een narcist die ze goed kennen. Narcisten maken echt misbruik van een relatie met een kind zowel zakelijk(begeleider) of privé(vriend of een oom).
Humor, serieus en vrolijk!
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 20:58:53 #31
479813 Oblomov12345
Busulba san Nohchi cho'
pi_181606218
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 18:34 schreef SuperNeger het volgende:
Ik heb laatst op één dag twee keer van verschillende mensen gehoord dat ik niet zo narcistisch moet doen en nu vraag ik me af hoe ik erachter kom of ik dat wellicht ben of zeggen mensen maar wat?

Ik ben trouwens vaak zat bij een psycholoog geweest en die geeft me altijd zijn of haar zegen zonder mankementen dus het kan zijn dat mensen dit gewoon zeggen omdat ze jaloers op mij zijn of moet ik zulke dingen serieus nemen?
Waarom is ik dik gedrukt?
pi_181606642
Ik vind mijzelf beter dan dat ik 'credit' voor krijg, maar goed ik ben altijd een underdog geweest, waarschijnlijk omdat ik niet altijd extravert ben en anti-meeloper en -kontkusser ben. Erg eigenzinnig, kies altijd mijn eigen weg, koppig, trots, klein beetje narcistisch, maar tegelijkertijd ook meelevend.
  Moderator vrijdag 31 augustus 2018 @ 21:47:13 #33
441859 crew  Lenny77
pi_181607738
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 20:42 schreef Jaume_I het volgende:
Ik vind narcisten juist altijd heel erg onzeker over komen.

Van die types waarbij het stoom bijna uit de oren spuit en nog net niet beginnen te stampvoeten als ze niet het respect krijgen waar ze zelf vinden dat ze recht op hebben.

Het zijn in mijn beleving ook zelden de mensen die écht iets bereikt hebben, maar altijd één of meerdere lagen daar onder. Juist het feit dat ze in hun (onder)bewuste weten dat ze niet tot de elite / groep mensen behoren waar iedereen naar opkijkt (waar ze niet mee kunnen dealen) ontstaat het narcistische gedrag.
Oei ik vind dit absoluut niet klinken als een narcist. Ze zijn meestal net wel succesvol omdat ze zich al manipulerend, met een spoor van vernietiging achter hun, omhoog werken. Het zijn vaak ook intelligente mensen. Je mag alleen maar hopen dat je niet in hun web terecht komt want dan heb je een probleem en blijf je uiteindelijk gebroken achter. Laat een narcist nooit in de steek, want dan krijg je lelijke toestanden. De narcist laat jou in de steek, niet andersom.
Ze zijn voor de rest best innemend en populair in de ruime omgeving. Ze missen empathie en mededogen in de kleine kring.
Je krijgt het trouwens niet, maar bent het.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_181609423
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 21:47 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Oei ik vind dit absoluut niet klinken als een narcist. Ze zijn meestal net wel succesvol omdat ze zich al manipulerend, met een spoor van vernietiging achter hun, omhoog werken. Het zijn vaak ook intelligente mensen. Je mag alleen maar hopen dat je niet in hun web terecht komt want dan heb je een probleem en blijf je uiteindelijk gebroken achter. Laat een narcist nooit in de steek, want dan krijg je lelijke toestanden. De narcist laat jou in de steek, niet andersom.
Ze zijn voor de rest best innemend en populair in de ruime omgeving. Ze missen empathie en mededogen in de kleine kring.
Je krijgt het trouwens niet, maar bent het.
Je kunt niet succesvol zijn en ondertussen een spoor van vernieling achter je laten. Misschien in een onprofessioneel MKB bedrijf o.i.d. maar mij een grote bank / corporate is er no way dat je dan succesvol bent als je één en al destructie achter je laat. De mensen die op een dergelijk niveau werken beschikken ook over de intelligentie om door (oppervlakkige) innemendheid / charmes heen te kijken. Op een dergelijk niveau moet je beschikken over deze charmes, maar ook over de échte sociale skills ( en niet alleen het oppervlakkige mooie laagje met daar onder een hele grote verborgen eigen / dubbele agenda ).

Misschien hebben we beiden een ander beeld van succesvol, maar ik geloof niet dat narcisten echt succes hebben. Ze zullen er gerust bij zitten, maar ik denk dat narcisme eerder een belemmering is voor het realiseren van succes (op hoog niveau) dan een hulpmiddel.

Narcisme is m.i. ook iets totaal anders dan een persoon met veel zelfvertrouwen en misschien een ''hard'' karakter.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jaume_I op 31-08-2018 22:36:15 ]
pi_181609479
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 20:54 schreef mercimarci het volgende:

[..]

Dus narcisme ontstaat, het is geen stoornis zoals autisme waarmee je geboren wordt zeg je
Klopt.
pi_181611126
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 20:58 schreef Ven1972 het volgende:
Zoals ik hierover gelezen heb op het internet, kom je bijna nooit vanaf een narcist. Daarvoor heb je professionele hulp nodig van psycholoog.
Klinkt als een horrorfilm. Maar wat kan die psycholoog doen dan. Mensen zoals jij beschrijft liegen dus ook tegen een psycholoog. Je kunt ze niet dwingen erheen te gaan, een psycholoog heeft geen leugendetector en als je de gemiddelde onder tijdsdruk werkende tegen burnout aan zittende psycholoog treft die al geen zin meer heeft in het werk dan wordt er sowieso maar half geluisterd laat staan doorgevraagd. Je kunt iemand niet dwingen om naar therapie te gaan en met de wachtlijsten van tegenwoordig zijn ze blij als clienten niet willen meewerken, die worden echt niet tegen hun zin "behandeld" omdat 1 of ander familielid/partner van een moeilijk iemand wat dingen over narcisme (wat sowieso al van alles kan betekenen tegenwoordig net zoals met alle psychische stoornissen) heeft gelezen op internet en hoopt dat dit de verlossing zal zijn.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_181611987
Vraag je dit niet af. Heeft geen zin.

Woorden schieten te kort
Als je wilt weten wat narcisme is : zoek een narcist en start een relatie. Good luck.

Ik heb vroeger vanalles over stoornissen gelezen kende alles uit mijn kop. Dacht te kennen wat narcisme was op papier. Totdat ik serieus een relatie later met een narcist bleek te krijgen. Totaal niet wat ik mij kon voorstellen en hoe ik de theorie erover in taal in de praktijk mij kon voorstellen wat narcisme was.

Theorie over wat narcisme is kan nooit het gevoel en de ervaring met een narcist omschrijven . . En identificeren.

1 iets luister niet naar die kortzinnige theorieen op papier. Het voelt zo kortzinnig voor mensen die echt met narcisten te maken hebben gehad. In de praktijk gaat het totaal anders. Mensen die Trump rondroepen snappen niet wat narcisme is. En nee ik ben totaal niet voor Trump!


Ik was ook altijd geboeid door narcisme en andere gekke stoornissen bij mensen.

Ik heb veel gekke vriendjes gehad en heb antwoorden/ gevoel en ervaring op mijn vragen gehad wat het nou precies is zo stoornis. Dit kan je niet even opschrijven. Als mijn geheugen later nog goed werkt ga ik dit later wel allemaal in mijn boek doen, evenmin als mijn >100dates ervaring met verschillende mannen.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 01-09-2018 00:07:29 ]
pi_181612220
Volgens mij wordt hier narcisme met psychopathie verward.
pi_181620233
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 00:02 schreef Dolshoor het volgende:
Mensen die Trump rondroepen snappen niet wat narcisme is. En nee ik ben totaal niet voor Trump!
Bij Trump zie je het heel duidelijk. Ik heb me niet goed verdiept in wat hij allemaal heeft gezegd en doet. Maar het zou me niks verbazen als mensen zoals Hillary Clinton of Barack Obama narcistischer zijn dan Trump.

Mijn vader is narcistisch. Hoewel ik dat al ruim 10 jaar sterk vermoedde, ben ik daar pas afgelopen half jaar echt achter. Ik heb namelijk altijd gedacht dat ik het allemaal te negatief en te overtrokken zie.

Ik heb mijn hele leven bij mijn vader aangevoeld dat er iets is wat hij mij heel erg kwalijk neemt. Mijn gedachten waren dat hij in mij dingen herkende van zichzelf waarmee hij liever niet geconfronteerd wil worden. En ik heb ook altijd het idee dat ik in zijn ogen heb gefaald.

Als ik een keer rustig met hem daarover wilde praten en daar op de meest toegankelijke en open manier wilde uitkomen, was zijn antwoord altijd: "Nee hoor, ik heb helemaal niks tegen jou. Ik heb juist heel erg veel voor jou over en doe alles voor jou. Maar je hebt nou eenmaal een heel negatief karakter dat je dat niet kan zien. Daar kan jij niks aan doen hoor, daar ben je mee geboren. Ik zit heel anders in elkaar dan jij. Ik benader alles heel positief."

En dit is een voorbeeld hoe narcisten schade berokkenen bij andere mensen. Mensen worden beschadigd in hun zelfvertrouwen, zodat ze zich afhankelijk voelen van hem en zich emotioneel niet kunnen losmaken. Mijn vader wil op anderen overkomen als een sociale relaxte man die positief en succesvol in het leven staat en iedereen wilt helpen. Hij komt in eerste instantie over als type Hugh Jackman. Als hij zijn echte gevoel laat zien, zegt hij bijvoorbeeld "ik doe niks voor anderen wat ik niet wil, want anders ben ik niet echt". Hele kinderlijke egocentrische uitspraken: hij komt dan echt over als een boos kind van vier.

Ik heb zelf ook psychische problemen en ben behandeld voor borderline. Ik merk aan mezelf dat ik emotioneel minder goed ontwikkeld ben dan leeftijdgenoten. Ik herken de woede die mijn vader heeft ook. Toch merk ik ook dat ik emotioneel wel meer ontwikkeld ben dan hij. Het is mijn redding geweest. Ik ben blij dat ik mij nu emotioneel van hem kan losmaken, want er zijn veel 'slachtoffers' van narcisme die dat niet kunnen, omdat ze daarvoor te beschadigd zijn.

Ik ben heel boos op hem geweest. Ik heb hem in mijn hoofd duizenden keren op de meest gruwelijke manieren vermoord. Iedereen trapt erin. Hij is de goedheid zelve en ik ben een labiele klootzak.

Maar ik twijfel minder aan mezelf. Ik kan mezelf steeds beter bevestiging geven die ik van anderen graag wil maar niet denk te krijgen. Hierdoor neemt mijn boosheid ook af.

Ik vind hem een heel tragisch figuur. Ook al heeft hij meer succes dan ik, het is allemaal schijn. Ik voel tenminste echt. Ik weet meer wie ik ben met al mijn tekortkomingen en ook het vertrouwen dat ik daaraan kan werken en als persoon groei.

Eigenlijk moet ik hem dankbaar zijn. Voor hetzelfde geld was ik ook narcistisch geworden, want ik hecht sowieso veel belang aan mijn ego. Maar omdat hij mij altijd kleineerde, was er voor mij geen andere optie om mij kwetsbaar op te stellen om uit mijn shit te komen.

Ik weet ook dat het een gedragspatroon is bij hem. Ik herken in hem de worstelingen met zichzelf die ik ook heb. Hopelijk kan ik ooit weer eens oppervlakkig contact hebben met hem. Nu is dat nog niet mogelijk, want hij zal mij altijd in de zwakke positie willen duwen.
pi_181626210
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 14:01 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Als ik een keer rustig met hem daarover wilde praten en daar op de meest toegankelijke en open manier wilde uitkomen, was zijn antwoord altijd: "Nee hoor, ik heb helemaal niks tegen jou. Ik heb juist heel erg veel voor jou over en doe alles voor jou. Maar je hebt nou eenmaal een heel negatief karakter dat je dat niet kan zien. Daar kan jij niks aan doen hoor, daar ben je mee geboren. Ik zit heel anders in elkaar dan jij. Ik benader alles heel positief."

En dit is een voorbeeld hoe narcisten schade berokkenen bij andere mensen. Mensen worden beschadigd in hun zelfvertrouwen, zodat ze zich afhankelijk voelen van hem en zich emotioneel niet kunnen losmaken. Mijn vader wil op anderen overkomen als een sociale relaxte man die positief en succesvol in het leven staat en iedereen wilt helpen. Hij komt in eerste instantie over als type Hugh Jackman. Als hij zijn echte gevoel laat zien, zegt hij bijvoorbeeld "ik doe niks voor anderen wat ik niet wil, want anders ben ik niet echt". Hele kinderlijke egocentrische uitspraken: hij komt dan echt over als een boos kind van vier.


Precies dit doet mijn ex ook ja
pi_181643930
Hallo.

Ik heb ervaring met twee soorten Narcisten.

*Een persoon die zichzelf altijd voorop stelt en zich er openlijk niet voor schaamt. Je kunt wel vrienden worden en leuk met ze praten. Maar ze laten je in een wenk vallen wanneer het je slecht vergaat en je niet bevorderlijk bent voor hun reputatie en hun weg naar meer centrale aandacht. Het zijn users. Artiesten zijn bijvoorbeeld zo. Zij vinden zichzelf het allerbelangrijkste en krijgen een erectie (m/v) wanneer zij op een podium staan. Alles draait voor hen om zichzelf. Jij bent in hen ogen maar een gebruiksvoorwerp. Extraverte mensen die altijd makkelijk bietsen om geld waar je vervolgens nooit meer wat van terugziet zijn het neest simpele voorbeeld, voor oppassen. Terwijl jij denkt dat je vriendschap koopt zijn ze je na aannemen van dat geld alweer vergeten.

*Een persoon die anderen psychologisch manipuleert en kleineert voor zijn/haar eigen plezier. Fok!.nl zit hier vol mee. Mede omdat anonimiteit vanachter een toetsenbord een veilige manier biedt. Zij halen plezier door mensen die het al moeilijk hebben, te laten twijfelen aan zichzelf. Zij gebruiken hiervoor moeilijk verkropbare verwijten (vaak omdat het ook kul is wat aannemelijk klinkt) verpakt in de vorm van goedbedoeld advies. Zij vinden het prachtig wanneer de persoon het hierdoor moeilijker krijgt. De reikende hand was natuurlijk nooit echte hulp. Maar de moeilijkste uitweg met de maximale pijn waardoor het slachtoffer geen uitweg ziet en vaster komt blijven te zitten. Hier denken narcisten vantevoor goed over na. Je moet voor hen namelijk in die hulpeloosheid blijven zitten en niet beter worden, anders hebben ze niets meer aan je. Dit terwijl zij zichzelf geestelijk masturberen tot een hoogtepunt en genieten van jouw pijn.
Deze laatste zijn zeer intelligente mensen met een steekje los en een fetish voor sadisme.

De Narcist stelt zichzelf centraal ten koste van anderen. Met nadruk op ten koste van.. Daarom is Narcisme in eerste nstantie moeilijk te bevatten wat het is en wie het precies is. Omdat Narcisme in ogenschijnlijk verschillende vormen voorkomt.

Dit is mijn begrip ervan.

[ Bericht 2% gewijzigd door Aluah-Snackbar op 02-09-2018 16:28:27 ]
pi_181645783
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 16:22 schreef Aluah-Snackbar het volgende:
Hallo.

Ik heb ervaring met twee soorten Narcisten.

*Een persoon die zichzelf altijd voorop stelt en zich er openlijk niet voor schaamt. Je kunt wel vrienden worden en leuk met ze praten. Maar ze laten je in een wenk vallen wanneer het je slecht vergaat en je niet bevorderlijk bent voor hun reputatie en hun weg naar meer centrale aandacht. Het zijn users. Artiesten zijn bijvoorbeeld zo. Zij vinden zichzelf het allerbelangrijkste en krijgen een erectie (m/v) wanneer zij op een podium staan. Alles draait voor hen om zichzelf. Jij bent in hen ogen maar een gebruiksvoorwerp. Extraverte mensen die altijd makkelijk bietsen om geld waar je vervolgens nooit meer wat van terugziet zijn het neest simpele voorbeeld, voor oppassen. Terwijl jij denkt dat je vriendschap koopt zijn ze je na aannemen van dat geld alweer vergeten.

*Een persoon die anderen psychologisch manipuleert en kleineert voor zijn/haar eigen plezier. Fok!.nl zit hier vol mee. Mede omdat anonimiteit vanachter een toetsenbord een veilige manier biedt. Zij halen plezier door mensen die het al moeilijk hebben, te laten twijfelen aan zichzelf. Zij gebruiken hiervoor moeilijk verkropbare verwijten (vaak omdat het ook kul is wat aannemelijk klinkt) verpakt in de vorm van goedbedoeld advies. Zij vinden het prachtig wanneer de persoon het hierdoor moeilijker krijgt. De reikende hand was natuurlijk nooit echte hulp. Maar de moeilijkste uitweg met de maximale pijn waardoor het slachtoffer geen uitweg ziet en vaster komt blijven te zitten. Hier denken narcisten vantevoor goed over na. Je moet voor hen namelijk in die hulpeloosheid blijven zitten en niet beter worden, anders hebben ze niets meer aan je. Dit terwijl zij zichzelf geestelijk masturberen tot een hoogtepunt en genieten van jouw pijn.
Deze laatste zijn zeer intelligente mensen met een steekje los en een fetish voor sadisme.

De Narcist stelt zichzelf centraal ten koste van anderen. Met nadruk op ten koste van.. Daarom is Narcisme in eerste nstantie moeilijk te bevatten wat het is en wie het precies is. Omdat Narcisme in ogenschijnlijk verschillende vormen voorkomt.

Dit is mijn begrip ervan.
Mooie omschrijving ^O^

Al denk ik wel dat er in geval van FOK! veel kopieergedrag is. Ik ben wel mensen tegengekomen die (min of meer) bewust iemand met zogenaamd goedbedoeld advies een kutgevoel willen geven. Maar ik denk ook dat er veel zijn die dit gedrag vervolgens overnemen maar zich totaal niet bewust zijn van het effect daarvan.
  zondag 2 september 2018 @ 22:34:40 #43
342888 Baron-von-Blubba
Misunderstood genius
pi_181653078
Een foto van deze man moet je eigenlijk aantreffen als je 'narcist' opzoekt:



Of deze:



Of een foto van een bepaald familielid van me. :r
Het is hetzelfde als een jaar geleden.
Maar nu zal een boosterprikje het redden?
Geniet van jullie vrijheid nadat je hele immuunsysteem kapot is geprikt.
Inkomen gegarandeerd voor de farmaceutische industrie… blijven boosteren jongens!
pi_181653488
Volgens mij is het niet zo hapklaar te definiëren als sommigen hier stellen. Velen zullen wel enkele kenmerken hebben van een narcist, maar niet allemaal. Een domme 'narcist' zal compleet anders handelen dan een intelligente 'narcist'.

Sowieso is de psyche van de mens niet zo makkelijk in hokjes in te delen. Je hoeft geen narcist te zijn om jezelf beter te vinden dan anderen. Tevens kan je best een narcist zijn en om mensen geven lijkt me.
pi_181654086
Het is een gedragspatroon. Geen karakteromschrijving.
  maandag 3 september 2018 @ 00:57:16 #46
479857 mercimarci
To be weak is to be not strong
pi_181655093
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 14:01 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Bij Trump zie je het heel duidelijk. Ik heb me niet goed verdiept in wat hij allemaal heeft gezegd en doet. Maar het zou me niks verbazen als mensen zoals Hillary Clinton of Barack Obama narcistischer zijn dan Trump.

Mijn vader is narcistisch. Hoewel ik dat al ruim 10 jaar sterk vermoedde, ben ik daar pas afgelopen half jaar echt achter. Ik heb namelijk altijd gedacht dat ik het allemaal te negatief en te overtrokken zie.

Ik heb mijn hele leven bij mijn vader aangevoeld dat er iets is wat hij mij heel erg kwalijk neemt. Mijn gedachten waren dat hij in mij dingen herkende van zichzelf waarmee hij liever niet geconfronteerd wil worden. En ik heb ook altijd het idee dat ik in zijn ogen heb gefaald.

Als ik een keer rustig met hem daarover wilde praten en daar op de meest toegankelijke en open manier wilde uitkomen, was zijn antwoord altijd: "Nee hoor, ik heb helemaal niks tegen jou. Ik heb juist heel erg veel voor jou over en doe alles voor jou. Maar je hebt nou eenmaal een heel negatief karakter dat je dat niet kan zien. Daar kan jij niks aan doen hoor, daar ben je mee geboren. Ik zit heel anders in elkaar dan jij. Ik benader alles heel positief."

En dit is een voorbeeld hoe narcisten schade berokkenen bij andere mensen. Mensen worden beschadigd in hun zelfvertrouwen, zodat ze zich afhankelijk voelen van hem en zich emotioneel niet kunnen losmaken. Mijn vader wil op anderen overkomen als een sociale relaxte man die positief en succesvol in het leven staat en iedereen wilt helpen. Hij komt in eerste instantie over als type Hugh Jackman. Als hij zijn echte gevoel laat zien, zegt hij bijvoorbeeld "ik doe niks voor anderen wat ik niet wil, want anders ben ik niet echt". Hele kinderlijke egocentrische uitspraken: hij komt dan echt over als een boos kind van vier.

Ik heb zelf ook psychische problemen en ben behandeld voor borderline. Ik merk aan mezelf dat ik emotioneel minder goed ontwikkeld ben dan leeftijdgenoten. Ik herken de woede die mijn vader heeft ook. Toch merk ik ook dat ik emotioneel wel meer ontwikkeld ben dan hij. Het is mijn redding geweest. Ik ben blij dat ik mij nu emotioneel van hem kan losmaken, want er zijn veel 'slachtoffers' van narcisme die dat niet kunnen, omdat ze daarvoor te beschadigd zijn.

Ik ben heel boos op hem geweest. Ik heb hem in mijn hoofd duizenden keren op de meest gruwelijke manieren vermoord. Iedereen trapt erin. Hij is de goedheid zelve en ik ben een labiele klootzak.

Maar ik twijfel minder aan mezelf. Ik kan mezelf steeds beter bevestiging geven die ik van anderen graag wil maar niet denk te krijgen. Hierdoor neemt mijn boosheid ook af.

Ik vind hem een heel tragisch figuur. Ook al heeft hij meer succes dan ik, het is allemaal schijn. Ik voel tenminste echt. Ik weet meer wie ik ben met al mijn tekortkomingen en ook het vertrouwen dat ik daaraan kan werken en als persoon groei.

Eigenlijk moet ik hem dankbaar zijn. Voor hetzelfde geld was ik ook narcistisch geworden, want ik hecht sowieso veel belang aan mijn ego. Maar omdat hij mij altijd kleineerde, was er voor mij geen andere optie om mij kwetsbaar op te stellen om uit mijn shit te komen.

Ik weet ook dat het een gedragspatroon is bij hem. Ik herken in hem de worstelingen met zichzelf die ik ook heb. Hopelijk kan ik ooit weer eens oppervlakkig contact hebben met hem. Nu is dat nog niet mogelijk, want hij zal mij altijd in de zwakke positie willen duwen.
Even een vrij simpele vraag. Ik denk daar namelijk vaak aan als ik dit soort reacties lees. Maar het komt er dus op neer dat je je hele leven niet echt wist wat er gaande was, sinds een half jaar weet je het wel echt, een soort van verlichtende ingeving kan ik me voorstellen, en daarna denk je dat je weet hoe het in elkaar zit etc.

Is het niet logischer (laten we denken vanuit de derde persoon) dat iemand die juist zijn hele leven niks echt doorheeft op zo'n manier dat hij het echt kan benoemen, dan pas na x aantal jaar het eindelijk een keer kan benoemen en daar trots op is, veel minder goed advies kan geven dan mensen die van nature al direct weten wanneer iemand iets echt mankeert? Dus bijvoorbeeld iemand zoals ik, ik ken mensen met stoornissen maar kwam daar niet pas een half jaar geleden achter dat ze dat hadden. Zoiets merk je direct al en de bevestiging ervan dat het klopt wat je denkt zijn de paar gesprekken erna.

Ik bedoel wat is iemands advies en kennis waard als deze het kreeg na een verlichtingsmomentje na zijn hele leven in tegenstelling tot iemand die het van nature aanvoelt en begrijpt? Bedoel ik probeer je gewoon even duidelijk te maken waar je staat wat dat betreft want in al je posts lijk je zo zeker van je zaak terwijl tjah
Trying to bring me down, but you can't.
Got lots to say but I won't.
Forgot the ages of man and dragons.
Never shy away from your past and keep hopeful no matter what happens, everything will be fine. Just keep your head up and stay strong
  maandag 3 september 2018 @ 01:03:32 #47
479857 mercimarci
To be weak is to be not strong
pi_181655129
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 16:22 schreef Aluah-Snackbar het volgende:
Hallo.

Ik heb ervaring met twee soorten Narcisten.

*Een persoon die zichzelf altijd voorop stelt en zich er openlijk niet voor schaamt. Je kunt wel vrienden worden en leuk met ze praten. Maar ze laten je in een wenk vallen wanneer het je slecht vergaat en je niet bevorderlijk bent voor hun reputatie en hun weg naar meer centrale aandacht. Het zijn users. Artiesten zijn bijvoorbeeld zo. Zij vinden zichzelf het allerbelangrijkste en krijgen een erectie (m/v) wanneer zij op een podium staan. Alles draait voor hen om zichzelf. Jij bent in hen ogen maar een gebruiksvoorwerp. Extraverte mensen die altijd makkelijk bietsen om geld waar je vervolgens nooit meer wat van terugziet zijn het neest simpele voorbeeld, voor oppassen. Terwijl jij denkt dat je vriendschap koopt zijn ze je na aannemen van dat geld alweer vergeten.

*Een persoon die anderen psychologisch manipuleert en kleineert voor zijn/haar eigen plezier. Fok!.nl zit hier vol mee. Mede omdat anonimiteit vanachter een toetsenbord een veilige manier biedt. Zij halen plezier door mensen die het al moeilijk hebben, te laten twijfelen aan zichzelf. Zij gebruiken hiervoor moeilijk verkropbare verwijten (vaak omdat het ook kul is wat aannemelijk klinkt) verpakt in de vorm van goedbedoeld advies. Zij vinden het prachtig wanneer de persoon het hierdoor moeilijker krijgt. De reikende hand was natuurlijk nooit echte hulp. Maar de moeilijkste uitweg met de maximale pijn waardoor het slachtoffer geen uitweg ziet en vaster komt blijven te zitten. Hier denken narcisten vantevoor goed over na. Je moet voor hen namelijk in die hulpeloosheid blijven zitten en niet beter worden, anders hebben ze niets meer aan je. Dit terwijl zij zichzelf geestelijk masturberen tot een hoogtepunt en genieten van jouw pijn.
Deze laatste zijn zeer intelligente mensen met een steekje los en een fetish voor sadisme.

De Narcist stelt zichzelf centraal ten koste van anderen. Met nadruk op ten koste van.. Daarom is Narcisme in eerste nstantie moeilijk te bevatten wat het is en wie het precies is. Omdat Narcisme in ogenschijnlijk verschillende vormen voorkomt.

Dit is mijn begrip ervan.
Nou ja even als simpel voorbeeld over het bietsen van geld, als jij zo'n persoon bent die zich laat misbruiken maakt dat de personen die jou misbruiken niet direct narcist. Maakt jou eerder naïef, dom, goedgelovig, te gewillig voor positieve aandacht etc. Zal vast ook wel een stoornis zijn die jou omschrijft wat dat betreft maar laten we maar niet te diep gaan wat dat betreft of wel, want ik denk dat je leven niet bepaald zo is als je het gewenst had en maar al te graag wil geloven dat andere mensen slecht zijn daarom
Trying to bring me down, but you can't.
Got lots to say but I won't.
Forgot the ages of man and dragons.
Never shy away from your past and keep hopeful no matter what happens, everything will be fine. Just keep your head up and stay strong
pi_181655315
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 22:53 schreef MadJackthePirate het volgende:
Volgens mij is het niet zo hapklaar te definiëren als sommigen hier stellen. Velen zullen wel enkele kenmerken hebben van een narcist, maar niet allemaal. Een domme 'narcist' zal compleet anders handelen dan een intelligente 'narcist'.

Sowieso is de psyche van de mens niet zo makkelijk in hokjes in te delen. Je hoeft geen narcist te zijn om jezelf beter te vinden dan anderen. Tevens kan je best een narcist zijn en om mensen geven lijkt me.
Narcisten hebben een actief component in hen wat ze drijft om anderen actief te benadelen. Een arrogant persoon mag zich wel beter voelen dan jou maar kan ook gewoon weglopen van je. Narcisten willen in ieder geval proberen of ze je kunnen benadelen. Er bestaan denk ik ook geen domme narcisten. Omdat de extra zetten die een narcist moet bedenken, iets te moeilijk is voor het gros.

[ Bericht 7% gewijzigd door Aluah-Snackbar op 03-09-2018 01:50:33 ]
pi_181656532
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 22:53 schreef MadJackthePirate het volgende:
Volgens mij is het niet zo hapklaar te definiëren als sommigen hier stellen. Velen zullen wel enkele kenmerken hebben van een narcist, maar niet allemaal. Een domme 'narcist' zal compleet anders handelen dan een intelligente 'narcist'.

Sowieso is de psyche van de mens niet zo makkelijk in hokjes in te delen. Je hoeft geen narcist te zijn om jezelf beter te vinden dan anderen. Tevens kan je best een narcist zijn en om mensen geven lijkt me.
Mee eens. Zolang de hokjes goed onderbouwd zijn, door middel van bewijs dat het een het andere uit sluit (niet-narcist kan nooit een narcist zijn enz) dan neem ik het aan. Maar dat is er niet. Psychologen zeggen "het is een momentopname". Iemand die nu narcistisch is kan morgen dat niet meer zijn. Daarnaast helpen dit soort posts ook niet echt om het probleem op te lossen. Oke, mensen zijn narcistisch. Hoe komt dat? Interesseert niemand. Kan je er iets aan doen? Waarschijnlijk niet dus wat heeft het dan voor zin om iemand een narcist te noemen?
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  maandag 3 september 2018 @ 09:48:06 #50
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_181657895
Ik dacht altijd dat narcisten gewoon heel egoïstisch waren en dachten dat alles altijd maar om hun draaide. Maar volgens de kenners hier komt het meer overeen met het gedrag van een sociopaat?
Man of Steal.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')