abonnement Unibet Coolblue
pi_181621390
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 12:48 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Zo heb ik een windturbine met ventilator ervoor. Werkt als een tierelier en was ook nog verkoelend van de zomer
Als je maar inventief bent. Dan kom je tot oplossingen waar niemand nog aan gedacht heeft. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_181621544
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 15:02 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Als je maar inventief bent. Dan kom je tot oplossingen waar niemand nog aan gedacht heeft. :)
Vooral omdat ik de stroom voor ventilator bij de buren aftap... Dubbele winst
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_181622111
Ik moet toegeven dat de ambtenaar die dit bedacht heeft wel zijn geld opbrengt. We zouden er meer van zulke moeten hebben, misschien wordt het dan nog eens wat. ^O^
It All Goes Back in the Box
  zaterdag 1 september 2018 @ 15:51:35 #54
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181622273
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 15:41 schreef Aventuras het volgende:
Ik moet toegeven dat de ambtenaar die dit bedacht heeft wel zijn geld opbrengt. We zouden er meer van zulke moeten hebben, misschien wordt het dan nog eens wat. ^O^
De ambtenaar die dit bedacht heeft? De WOZ is gewoon gebaseerd op woningwaarde, als je een carport naast je huis zet gaat de WOZ ook omhoog, net als je woningwaarde.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181622299
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 13:02 schreef Leandra het volgende:

[..]

Die is idd bizar hoog, scheelt bijna niets met Amersfoort, behalve dat de gemiddelde WOZ in Amersfoort 50% hoger is.

Maar dan gaat het om 50 cent per maand dus, nou... dat hebben mijn panelen vanmorgen al opgeleverd.
Daarom vind ik dit maar gezeur.

Hypocriet bovendien. Face it, zonnepanelen en overige 'verduurzaming' verhogen de waarde van je woning.

Zaken waar je ook van profiteert bij verkoop van de woning.

Niet meer dan terecht dat dit meegenomen wordt in de bepaling van de WOZ waarde. Volkomen logisch.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_181622355
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 15:51 schreef Leandra het volgende:

[..]

De ambtenaar die dit bedacht heeft? De WOZ is gewoon gebaseerd op woningwaarde, als je een carport naast je huis zet gaat de WOZ ook omhoog, net als je woningwaarde.
Dus het is vanuit zichzelf opeens tot de rechtbank gekomen?

De zonnepaneel zei bij de rechter, hoi ik ben een zonnepaneel en heb ook een WOZ-waarde!
It All Goes Back in the Box
pi_181625013
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 15:52 schreef Tomatenboer het volgende:
Face it, zonnepanelen en overige 'verduurzaming' verhogen de waarde van je woning.
ALS je ze achterlaat wel. Maar ze kunnen gewoon losgeklikt en meegenomen. Een hogere WOZ zorgt ervoor dat je (gemeente) belasting gaat betalen over je zelf gefinancierde panelen. Dan laat ik even de subsidie en BTW teruggave buiten beschouwing want daar doe ik niets mee.

Dat vind ik niet aardig.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 1 september 2018 @ 19:57:54 #58
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181627556
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 15:55 schreef Aventuras het volgende:

[..]

Dus het is vanuit zichzelf opeens tot de rechtbank gekomen?

De zonnepaneel zei bij de rechter, hoi ik ben een zonnepaneel en heb ook een WOZ-waarde!
Nee, de man heeft waarschijnlijk gevraagd waarom zijn WOZ meer dan gemiddeld of meer dan zijn buren gestegen was, en toen zal de zonnepanelenverklaring gekomen zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181627679
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 19:57 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, de man heeft waarschijnlijk gevraagd waarom zijn WOZ meer dan gemiddeld of meer dan zijn buren gestegen was, en toen zal de zonnepanelenverklaring gekomen zijn.
Ja en ook die berekeningen zijn niet opeens uit het niets veranderd.
It All Goes Back in the Box
pi_181627759
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 17:59 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

ALS je ze achterlaat wel. Maar ze kunnen gewoon losgeklikt en meegenomen. Een hogere WOZ zorgt ervoor dat je (gemeente) belasting gaat betalen over je zelf gefinancierde panelen. Dan laat ik even de subsidie en BTW teruggave buiten beschouwing want daar doe ik niets mee.

Dat vind ik niet aardig.
"Waardering onroerende zaken (WOZ)"

Dus het is toch logisch dat het huis in waarde toeneemt dankzij je panelen? Het maakt toch verder ook niet uit hoe die panelen gefinancierd zijn en welke subsidies of BTW je hebt betaalt? Het paneel is aanwezig en verhoogd de waarde.
It All Goes Back in the Box
pi_181628298
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 20:06 schreef Aventuras het volgende:

[..]

"Waardering onroerende zaken (WOZ)"

Dus het is toch logisch dat het huis in waarde toeneemt dankzij je panelen? Het maakt toch verder ook niet uit hoe die panelen gefinancierd zijn en welke subsidies of BTW je hebt betaalt? Het paneel is aanwezig en verhoogd de waarde.
In principe dat laatste niet want je kunt ze meeverhuizen. Dat is mijn punt in deze. De momentopname klopt wel maar ik neem ze dus mee als ik verhuis. In die zin zijn ze niet "onroerend". Wel "ontroerend goed" verder. :) Ik vind het gewoon een hele flauwe truuk enkel bedoeld om de struggelende burger weer wat meer geld af te nemen waar niemand verder iets voor hoeft te doen. Dan steek je je nek uit om minder energie te gebruiken (volledig op eigen kosten) en dan willen ze weer wat van je hebben daarvoor. Geen enkele tegenprestatie wordt geleverd. Daar heb ik moeite mee. :P

Een analogie is bijvoorbeeld: stel ik koop de Koh-i-Noor diamant van de Engelse koningin voor 2 miljard euro. Die zet ik dan op mijn dak op 20 meter hoge mast om ermee te pronken. Het lijkt me sterk dat mijn WOZ-waarde hierdoor met 2 miljard euro stijgt. Want u begrijpt: als ik verhuis gaat ie wel mee.

Daarom is het gewoon een onnozel probeersel om een Mens van Goede Wil nog wat extra geld af te troggelen. Meer is het niet m.i.

[ Bericht 13% gewijzigd door Bart2002 op 01-09-2018 20:41:16 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_181628443
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 20:33 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

In principe dat laatste niet want je kunt ze meeverhuizen. Dat is mijn punt in deze. De momentopname klopt wel maar ik neem ze dus mee als ik verhuis. In die zin zijn ze niet "onroerend". Wel "ontroerend goed" verder. :) Ik vind het gewoon een hele flauwe truuk enkel bedoeld om de struggelende burger weer wat meer geld af te nemen waar niemand verder iets voor hoeft te doen. Dan steek je je nek uit om minder energie te gebruiken (volledig op eigen kosten) en dan willen ze weer wat van je hebben daarvoor. Geen enkele tegenprestatie wordt geleverd. Daar heb ik moeite mee. :P
In de praktijk doet niemand dat natuurlijk. Lijkt me ook niet echt om aan te raden. Het is het ook niet waard.

Maar ik begrijp je punt wel, maarja zo werkt onze (r)overheid nu eenmal. Zodra de gewone burger geld heeft/verdiend moet dat door de belasting molen om maximaal uitgeknepen te worden. Dat ga je er ook niet uitkrijgen, dan kan je beter verhuizen.
Het gaat vaak ook helemaal niet om "het milieu" natuurlijk, zodra iedereen electrisch rijd moet er opeens kilometer heffing geind worden en er een belasting in wat je voorheen per liter betaalt nu per km. Zo ook het Russisch gas waar we opeens met alle geweld vanaf moeten...
It All Goes Back in the Box
  zaterdag 1 september 2018 @ 20:42:29 #63
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181628459
Alsof iemand werkelijk zijn panelen meeverhuist als hij verhuist :')
Kom op zeg, dat soort BS hoef je bij geen zonnepaneelbezitter mee aan te komen.
Als je ze 5 jaar geleden geplaatst hebt kun je nu voor hetzelfde geld panelen met een hogere opbrengst kopen, plus dat je oude panelen ieder jaar minder gaan opleveren, plus dat je na X jaar weer een nieuwe omvormer nodig hebt.
De boel laten hangen en daarmee een hoger energielabel scoren op je huis is vele malen interessanter dan oude panelen verwijderen en meenemen naar je nieuwe huis.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181628567
Tsja. U lijkt dat heel gek te vinden. Ik niet. In een uurtje zijn ze eraf en ingepakt. Als de koper de hoofdprijs wil betalen valt er over te onderhandelen natuurlijk.

Maar feit is wel dan: huis heeft een hogere WOZ-waarde wegens onderdelen die er niet meer zijn. Ik vind het krom. De WOZ zal als de panelen weg zijn w.s. niet omlaag gaan zodat het gewoon weer een nieuwe melkkoe is. Zo zie ik dat mevrouw.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_181636000
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 23:04 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Je klikt ze eraf en neemt ze mee. Daarom kunnen ze nooit standaard part of the deal zijn en daarom dient de gemeente ons niet op kosten te jagen wegens die panelen.
Natuurlijk, je zegt tegen de potentiėle koper; je mag het huis voor 3 ton hebben, maar de zonnepanelen, het buxus haagje, het marmeren terras en houten schuurtje gaat mee. Dat doet het vast goed bij de verkoop. Hoe vaak wil je "nee" zeggen tijdens de onderhandelingen?
Racist
pi_181636005
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 06:41 schreef Toga het volgende:

[..]

Natuurlijk, je zegt tegen de potentiėle koper; je mag het huis voor 3 ton hebben, maar de zonnepanelen, het buxus haagje, het marmeren terras en houten schuurtje gaat mee. Dat doet het vast goed bij de verkoop. Hoe vaak wil je "nee" zeggen tijdens de onderhandelingen?
Er is altijd een lijst van zaken die blijven, die meegaan en die ter overname zijn. Dat is gewoon standaard.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_181636902
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 06:43 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Er is altijd een lijst van zaken die blijven, die meegaan en die ter overname zijn. Dat is gewoon standaard.
In principe alles wat vast aan het huis zit, maar goed meestal kom je er in overleg wel uit.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_181636996
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 20:49 schreef Bart2002 het volgende:
Tsja. U lijkt dat heel gek te vinden. Ik niet. In een uurtje zijn ze eraf en ingepakt. Als de koper de hoofdprijs wil betalen valt er over te onderhandelen natuurlijk.

Maar feit is wel dan: huis heeft een hogere WOZ-waarde wegens onderdelen die er niet meer zijn. Ik vind het krom. De WOZ zal als de panelen weg zijn w.s. niet omlaag gaan zodat het gewoon weer een nieuwe melkkoe is. Zo zie ik dat mevrouw.
Ik hoop maar dat je panelen wat beter vastzitten dan 'nagelvast'. En ik hoop voor de buren zeker dat je omvormer vastgeschroefd zit. En je hebt een permanente aanpassing aan je woning moeten maken in de vorm van een doorvoer voor de bekabeling, en de beugels voor de panelen zitten ook geschroefd.

Gewoon eerlijk, alles wat er niet met de hand af te halen is zonder schade aan te richten meetellen met de WOZ.

[ Bericht 1% gewijzigd door Resistor op 02-09-2018 11:00:48 (dakpannen zijn er met de hand af te halen) ]
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_181637984
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 09:34 schreef Resistor het volgende:

[..]

Ik hoop maar dat je panelen wat beter vastzitten dan 'nagelvast'. En ik hoop voor de buren zeker dat je omvormer vastgeschroefd zit. En je hebt een permanente aanpassing aan je woning moeten maken in de vorm van een doorvoer voor de bekabeling, en de beugels voor de panelen zitten ook geschroefd.

Gewoon eerlijk, alles wat er niet met de hand af te halen is meetellen met de WOZ.
Zit wat in. Maar ik vraag me dus af (en daar gaat het m.i. om) waarom je panelen bij de WOZ-waarde zou optellen. Wat en wie heeft daar voordeel bij? Niet de panelenbezitter i.i.g. Bovendien gaat het vaststellen van de WOZ-waarde helemaal niet op microniveau. Het wordt voor grote groepen huizen tegelijk vastgesteld, panelen of geen panelen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 2 september 2018 @ 10:53:34 #70
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_181638156
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 10:41 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Wat en wie heeft daar voordeel bij?
Een overheid met een gat in haar hand. Het uitkleden van burgers betekent niet alleen direct geld, je voorkomt ook dat men zoveel kan sparen dat een voortijdig pensioen mogelijk is.
pi_181639848
Waar halen sommige mensen toch de prioriteit vandaan om zich druk te maken om een paar euro :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2018 12:44:40 ]
pi_181639864
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 20:41 schreef Aventuras het volgende:

maarja zo werkt onze (r)overheid nu eenmal.
Facebookdebieltje gespot.
pi_181639969
Als we nou allemaal EUR 3,75 per zonnepaneel per maand betalen, dan kan "onze" regering makkelijk die 2 miljard dividend belasting teruggeven _O_
Zo maak je begrotingen sluitend
Het zij weliswaar gemeentelijke heffingen, maar door de paneelheffing hoeft er minder naar de gemeenten :)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_181641471
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 12:45 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Facebookdebieltje gespot.
:')
It All Goes Back in the Box
pi_181641492
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 14:08 schreef Aventuras het volgende:

[..]

:')
Ieder die de term roverheid hanteert beschouw ik als zeer zwak begaafd.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')