abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 17:43:01 #1
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_181601825
Vragen rondom Jos B

quote:
De politie heeft een verdachte in beeld in de zaak van Nicky Verstappen, die in 1998 tijdens een zomerkamp werd verkracht en om het leven werd gebracht op de Brunssummerheide.

Op een persconferentie maakte de politie bekend dat de verdachte de 55-jarige Jos B is. Hij woonde ten tijde van de dood van Nicky bij zijn moeder in het naburige Simpelveld en vertrok oktober vorig jaar naar een chalet in de Franse Vogezen.

Sinds 19 februari heeft niemand nog iets van hem vernomen. In april is hij als vermist opgegeven. Hij had geen partner en geen kinderen en organiseerde survivaltochten in de Vogezen. Hij staat nu op de Europese opsporingslijst.

Jos B kwam in beeld door het dna-verwantschapsonderzoek waaraan het afgelopen half jaar ongeveer 15.000 mannen hebben meegedaan. Hij deed daar zelf niet aan mee, maar dna van zijn familieleden leidde naar hem.

Dat leidde tot een match:

De Nederlandse politie is samen met Franse collega's naar het chalet van de verdachte in de Vogezen gegaan, maar daar was hij niet meer. Het chalet is doorzocht en er zijn spullen in beslag genomen, en daar is zijn dna op aangetroffen. Volgens de politie gaf dat 100 procent zekerheid.

Zedendelict
Jos B was in het verleden actief bij de scouting en heeft enkele jaren op een peuterspeelzaal gewerkt. In 1985 kwam hij in beeld vanwege een zedendelict, maar die zaak werd geseponeerd. Welk delict dat was, kan de politie niet meer achterhalen. Zijn contactgegevens waren bekend, doordat hij in 1998 na de moord op Nicky Verstappen al door de politie is gehoord.

Op basis van de sporen die zijn gevonden, spreekt de politie van "daderspoor". De politie gaat ervan uit dat Jos B in de laatste uren van Verstappen bij hem is geweest. Ook gaat de politie ervan uit dat hij nog leeft en buiten beeld probeert te blijven. Omdat hij door zijn werk overlevingstechnieken in de natuur beheerst, kan het lastig zijn hem op te sporen.

Nicky Verstappen verdween in de nacht van 9 op 10 augustus 1998 tijdens een zomerkamp op de Brunssummerheide. Een dag na zijn vermissing werd hij dood gevonden in de omgeving van het kamp.

De afgelopen jaren werden verscheidene verdachten aangehouden, maar allemaal wegens gebrek aan bewijs weer vrijgelaten.

Jos B zelf was op 12 augustus 1998 een passant op de Brunssumerheide. Hij werd naar aanleiding daarvan twee keer gehoord, maar er waren geen aanwijzingen voor betrokkenheid.

Peter R. de Vries
Misdaadverslaggever Peter R. de Vries, die de familie bijstaat en veel aandacht besteedde aan de verdwijning van Nicky Verstappen, liet vanochtend al op Twitter weten dat er een doorbraak was in de zaak en dat een strijd van twintig jaar wordt beloond. Hij bedankte politie en justitie voor hun vasthoudendheid de afgelopen jaren.

De moeder van Nicky Verstappen nam daarna het woord en richtte zich geëmotioneerd tot Peter R. de Vries. "Zonder jou was het nooit tot een oplossing gekomen. Je was een enorme steun voor ons en stond altijd klaar, ook tijdens je vakanties konden we je altijd bellen", zei ze.

De persconferentie:


De verdachte:

Naam: Jos B.
Geboortedatum: 29-10-1962
Lengte: 1,80 m.
Haarkleur: Bruin (inmiddels grijs), golvend kort model
Opvallende lichaamskenmerken: Grote oren

Foto's:


SPOILER: +3 foto's van Jos:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: VERMISSING JOS V - DE FEITEN EN VRAGEN
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Krantenknipsels:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Reconstructie DNA match B
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
PeterRdeV twitterde op woensdag 22-08-2018 om 08:31:08 BREAKING NEWS: Jaaaa....! Er is - eindelijk - een DOORBRAAK in de zaak van Nicky Verstappen! Hoera! Met de familie zal ik om 12:00 uur op persco van politie/justitie in Maastricht een uitgebreide verklaring afleggen. Een strijd van 20 jaar... wordt toch beloond! Today is the day! https://t.co/Mk0Mb35m2J reageer retweet


_______________________________________

Overige nuttige links:

Onderzoek naar dood Nicky Verstappen | Politie.nl (veel informatie!)

Dood van Nicky Verstappen | Wikipedia.com

Dossier over Nicky Verstappen

Overzicht zaak Nicky Verstappen (bron is niet neutraal, pusht een landelijke DNA databank; overzicht komt neutraal over)

overzicht NOS

31aug18: Naam gewijzigd naar verdachte Jos B. (is immers nu verdacht).

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 01-09-2018 17:48:59 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 17:46:34 #2
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_181601909
Met dank aan voorgang(st)ers. OP as-it-was. Indien iets moet worden aangepast....laat weten.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 17:47:13 #3
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_181601929
Ook in Spanje gaat men een passanten onderzoek doen. s Kijken of de introverte Jos B iets heeft gedaan en wellicht gezegd.

quote:
Bron: nu.nl: "OM wil Spaanse getuigen laten horen over Jos B.
Gepubliceerd: 31 augustus 2018 10:55 Laatste update: 31 augustus 2018 13:47
Een Nederlandse rechercheur en een officier van justitie zijn naar Spanje afgereisd voor overleg over de uitlevering van Jos B., de verdachte in de moordzaak van Nicky Verstappen. Ze gaan vragen of de Spaanse politie een aantal getuigen wil horen. "
Jos B komt komende week met een privévlucht naar NL.
Hij wordt (zoals ik verwacht/te) in beperking geplaatst en mag alleen contact hebben met zijn advocaat.

[ Bericht 7% gewijzigd door Vallon op 31-08-2018 17:55:56 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 18:09:06 #4
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_181602328
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 17:42 schreef Vallon het volgende:
Die handeling frappeert mij ook. Jongetje vermist en dan ga je met je vuile was naar huis om een begrafenis bij te wonen. Ik weet niet of er daadwerkelijk een begrafenis was....

Enfin sluit... en op naar de volgende bijdrage waarvoor ik hier reageer.
Barten kneep er op een rare manier tussenuit. Vlak na zijn vertrek naar Heibloem ontdekte men dat Nicky weg was. Maar er was wel een begrafenis, van de 18-jarige Dennis Raijmakers, die op 6 augustus was verongelukt.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 18:25:12 #5
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_181602713
Waarom heet Jos Brech ineens Jos B.? Flikker op met die onzin. :')
Bedankt Hans.
pi_181602839
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 18:09 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Barten kneep er op een rare manier tussenuit. Vlak na zijn vertrek naar Heibloem ontdekte men dat Nicky weg was. Maar er was wel een begrafenis, van de 18-jarige Dennis Raijmakers, die op 6 augustus was verongelukt.
uurtje rijden, hij vertrok rond 08:00 en kwam na 17:00/18:00 terug..
pi_181603310
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 18:25 schreef bascross het volgende:
Waarom heet Jos Brech ineens Jos B.? Flikker op met die onzin. :')
Buiten een paar media (zoals de NOS) doen de meeste media hier niet aan mee. Maar ts moet schijnbaar roomser zijn dan de paus.

Net zo zinvol als de van groepsbeledigring verdachte politicus Geert W., Willem H. en de voetballer die betrokken was bij een dodelijk ongeval Patrick K..

De Telegraaf had gisteren ook nog een mooi gevalletje:
pi_181603383
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 18:30 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

uurtje rijden, hij vertrok rond 08:00 en kwam na 17:00/18:00 terug..
Ik blijf het een vreemd verhaal vinden met die Joos Barten 🤔
pi_181603858
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 18:57 schreef Woonbootjes het volgende:

[..]

Ik blijf het een vreemd verhaal vinden met die Joos Barten 🤔
Ik denk aan een samenspel van Joos B. en Jos B.
pi_181603966
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 19:19 schreef gynaika het volgende:

[..]

Ik denk aan een samenspel van Joos B. en Jos B.
Dit.
pi_181604473
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 19:19 schreef gynaika het volgende:

[..]

Ik denk aan een samenspel van Joos B. en Jos B.
Dat denk ik ook ben benieuwd wie zijn advocaat word 😏
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 20:02:38 #12
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_181604845
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 18:25 schreef bascross het volgende:
Waarom heet Jos Brech ineens Jos B.? Flikker op met die onzin. :')
Kennelijk geen gevoel voor sarcasme..... :P
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 20:38:36 #13
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_181605696
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 18:09 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Barten kneep er op een rare manier tussenuit. Vlak na zijn vertrek naar Heibloem ontdekte men dat Nicky weg was. Maar er was wel een begrafenis, van de 18-jarige Dennis Raijmakers, die op 6 augustus was verongelukt.
OK duidelijk. Uit de tijdslijn meen ik mij te herinneren dat Barten op Maandag 10aug98 rond 08u00 wegging precies het moment dat Nicky door de kampleiding net werd vermist. Barten kwam aan het eind van die maandagmiddag terug.

Bizar is ook dat de kampleiding op Woensdag 12aug98 ongehinderd het kamp kan ontruimen, ( de kinderen zijn inmiddels de dag ervoor op last van de politie, al naar huis gestuurd) en de tenten kan opbreken terwijl de avond daarvoor een vermist jong kind dood is aangetroffen in de nabije bosjes.

In mijn hoofd ontstaat een horror scenario wat destijds wat langs mij is heengegaan.

Maar goed we spreken hier over Jos B die zonder dit alles mee te krijgen zich afvraagt wat er aan de hand is.

Wellicht weet Jos B alleen dat hij is opgepakt om op verzoek van Justitie naar Nederland overgebracht te worden. Ik ga er vanuit dat hem (nog) niets bekend is noch wordt verteld. Een tactiek om verdachten bij verhoor te kunnen overrompelen.

Bij aankomst in NL zal hem pas - op Nederlands bodem - verteld worden dat hij formeel wordt gearresteerd ivm met betrokkenheid van de NV zaak en in volledige beperking wordt gehouden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_181605840
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 19:19 schreef gynaika het volgende:

[..]

Ik denk aan een samenspel van Joos B. en Jos B.
Ik ook. Wat een goorlap die Joos. Met zn kleine kamertje bovenin de schoo waar die lesgaf. Hele kamertje vol met foto’s van half ontblote kinderen.

Denk dat Joos NV heeft meegelokt. En dat al dan niet toevallig Jos B erbij betrokken is geraakt.
Alius aliud dicit
pi_181605958
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 20:44 schreef Mrmime het volgende:

[..]

Ik ook. Wat een goorlap die Joos. Met zn kleine kamertje bovenin de schoo waar die lesgaf. Hele kamertje vol met foto’s van half ontblote kinderen.

Denk dat Joos NV heeft meegelokt. En dat al dan niet toevallig Jos B erbij betrokken is geraakt.
Waar heb je dat gelezen
pi_181606422
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 20:38 schreef Vallon het volgende:

[..]

OK duidelijk. Uit de tijdslijn meen ik mij te herinneren dat Barten op Maandag 10aug98 rond 08u00 wegging precies het moment dat Nicky door de kampleiding net werd vermist. Barten kwam aan het eind van die maandagmiddag terug.

Bizar is ook dat de kampleiding op Woensdag 12aug98 ongehinderd het kamp kan ontruimen, ( de kinderen zijn inmiddels de dag ervoor op last van de politie, al naar huis gestuurd) en de tenten kan opbreken terwijl de avond daarvoor een vermist jong kind dood is aangetroffen in de nabije bosjes.

In mijn hoofd ontstaat een horror scenario wat destijds wat langs mij is heengegaan.

Maar goed we spreken hier over Jos B die zonder dit alles mee te krijgen zich afvraagt wat er aan de hand is.

Wellicht weet Jos B alleen dat hij is opgepakt om op verzoek van Justitie naar Nederland overgebracht te worden. Ik ga er vanuit dat hem (nog) niets bekend is noch wordt verteld. Een tactiek om verdachten bij verhoor te kunnen overrompelen.

Bij aankomst in NL zal hem pas - op Nederlands bodem - verteld worden dat hij formeel wordt gearresteerd ivm met betrokkenheid van de NV zaak en in volledige beperking wordt gehouden.
Denk hij er niets van heeft meegekregen Jos B hij is overrompeld in Spanje en denk hij daar ook in afzondering zit in de gevangenis voor zijn eigen veiligheid
pi_181606427
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 20:44 schreef Mrmime het volgende:

[..]

Ik ook. Wat een goorlap die Joos. Met zn kleine kamertje bovenin de schoo waar die lesgaf. Hele kamertje vol met foto’s van half ontblote kinderen.

Denk dat Joos NV heeft meegelokt. En dat al dan niet toevallig Jos B erbij betrokken is geraakt.
Hopelijk komt uit verhoren naar voren of Joos B. en Jos B. elkaar kenden.
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 21:07:49 #18
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181606452
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 20:44 schreef Mrmime het volgende:

[..]

Ik ook. Wat een goorlap die Joos. Met zn kleine kamertje bovenin de schoo waar die lesgaf. Hele kamertje vol met foto’s van half ontblote kinderen.

Denk dat Joos NV heeft meegelokt. En dat al dan niet toevallig Jos B erbij betrokken is geraakt.
Bovenin de school waar hij les gaf tot hij wegens een zedendelict moest vertrekken toch?
Ronduit bizar dat ze diezelfde man jaren later gewoon weer beschikking over een ruimte in de school hebben gegeven, en dan ook nog eens een ruimte waar hij dit soort dingen aan de muur had hangen. Kwam daar verder nooit iemand, of kon het niemand wat schelen?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181606677
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 21:07 schreef gynaika het volgende:

[..]

Hopelijk komt uit verhoren naar voren of Joos B. en Jos B. elkaar kenden.
Daar ben ik ook benieuwd naar !!
pi_181606694
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 21:07 schreef Leandra het volgende:

[..]

Bovenin de school waar hij les gaf tot hij wegens een zedendelict moest vertrekken toch?
Ronduit bizar dat ze diezelfde man jaren later gewoon weer beschikking over een ruimte in de school hebben gegeven, en dan ook nog eens een ruimte waar hij dit soort dingen aan de muur had hangen. Kwam daar verder nooit iemand, of kon het niemand wat schelen?
Ergens zag ik een foto van dat kamertje van Joos
pi_181606739
Had die man zelf ook kinderen?
pi_181606966
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 21:17 schreef woxxel het volgende:
Had die man zelf ook kinderen?
Wat ik ergens heb gelezen: Hij was getrouwd maar had geen kinderen.
pi_181607117
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 20:48 schreef woxxel het volgende:

[..]

Waar heb je dat gelezen
Volgens mij op misdaaddossier.nl. Is een site van een oud medewerker van Peter R. Staat een heel uitgebreid dossier op van NV.
Alius aliud dicit
pi_181607267
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 21:25 schreef gynaika het volgende:

[..]

Wat ik ergens heb gelezen: Hij was getrouwd maar had geen kinderen.
Als je bij begraafplaatsen .nl kijk zie je Joos zijn graf wat me opvalt bij zijn vrouw Toos staat er 1 artsenteken op de steen ?
pi_181607336
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 21:34 schreef Woonbootjes het volgende:

[..]

Als je bij begraafplaatsen .nl kijk zie je Joos zijn graf wat me opvalt bij zijn vrouw Toos staat er 1 artsenteken op de steen ?
Viel mij ook al op. En wat voor teken is dat bij Joos?
Alius aliud dicit
pi_181607397
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 21:34 schreef Woonbootjes het volgende:

[..]

Als je bij begraafplaatsen .nl kijk zie je Joos zijn graf wat me opvalt bij zijn vrouw Toos staat er 1 artsenteken op de steen ?
Zijn vrouw was verloskundige.
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 21:46:50 #27
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181607721
Wat is dat voor illimonade-teken op zijn helft van het graf trouwens?

En variant op dit teken?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181607757
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 21:46 schreef Leandra het volgende:
Wat is dat voor illimonade-teken op zijn helft van het graf trouwens?
Scouting?
Radio Espantoso
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 21:49:34 #29
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181607811
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 21:47 schreef Peligrosso het volgende:

[..]

Scouting?
Ik kom hier idd een franse lelie in een kruis tegen...
Maar was dat al bekend dan? Dat Joos Barten ook bij de scouting zat?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181607825
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 21:07 schreef Leandra het volgende:

[..]

Bovenin de school waar hij les gaf tot hij wegens een zedendelict moest vertrekken toch?
Ronduit bizar dat ze diezelfde man jaren later gewoon weer beschikking over een ruimte in de school hebben gegeven, en dan ook nog eens een ruimte waar hij dit soort dingen aan de muur had hangen. Kwam daar verder nooit iemand, of kon het niemand wat schelen?
Bizar hè? Ik vermoed dat niemand daar ooit kwam. En als daar al iemand kwam, werd er in dat dorp niet over gesproken. Ongelooflijk die verziekte cultuur in dat dorp.

Ik denk dat Joos en Jos elkaar kenden. Pedofielen hebben vaak een groot netwerk en voelen elkaar feilloos aan.
Alius aliud dicit
pi_181607838
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 21:38 schreef gynaika het volgende:

[..]

Zijn vrouw was verloskundige.
Oh vandaar die Esculaap op het graf van haar!!
Joos is na het overlijden van NV verhuist naar een naburig dorp in een ouderenflat lees ik en hij heeft een stiefdochter
pi_181607874
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 21:49 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik kom hier idd een franse lelie in een kruis tegen...
Maar was dat al bekend dan? Dat Joos Barten ook bij de scouting zat?
Komt best wel obscuur over met zo'n kruis erbij.
Radio Espantoso
pi_181608065
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 21:47 schreef Peligrosso het volgende:

[..]

Scouting?
Ik denk je gelijk heb dat het een teken van de scouting is
pi_181608149
[quote]1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 21:55 schreef Woonbootjes het volgende:

[..]

Ik denk je gelijk heb dat het een teken van de scouting is

http://a63.tinypic.com/2hp0l7c.jpg
pi_181608620
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 21:49 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik kom hier idd een franse lelie in een kruis tegen...
Maar was dat al bekend dan? Dat Joos Barten ook bij de scouting zat?
Mooi gevonden!
pi_181608867
Ja allemaal bekend, Joos B had ook wat pleegkinderen...

Buiten dat bizarre dorp om, nergens een positief verhaal gelezen over Joos B, niet van zijn pleegkinderen maar ook niet van collega’s, vrienden of wie dat ook. Dat dorp faciliteerde en hield hem de hand boven het hoofd.
pi_181609027
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 22:17 schreef ootjekatootje het volgende:
Ja allemaal bekend, Joos B had ook wat pleegkinderen...

Buiten dat bizarre dorp om, nergens een positief verhaal gelezen over Joos B, niet van zijn pleegkinderen maar ook niet van collega’s, vrienden of wie dat ook. Dat dorp faciliteerde en hield hem de hand boven het hoofd.
Dat valt mij ook op iedereen zet vraagtekens bij Joos en de andere kampleiders klopt veel niet !!!
pi_181609091
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 21:17 schreef woxxel het volgende:
Had die man zelf ook kinderen?
Volgens het bidprentje had hij pleegdochters.

http://bidprentjesarchief.nl/?pagina=nba-show-form&id=84344

[ Bericht 17% gewijzigd door letmehearyouscream op 31-08-2018 22:29:21 ]
pi_181609182
En dan haalt dat dorp ook nog "opgelucht adem" als er iemand van buiten het dorp verdacht wordt.... Ze moeten niet opgelucht adem halen maar zichzelf op de kop krabben en zich de ogen uit de kop schamen!
Een gezin wegpesten/negeren omdat hun kind vermoord is! Omdat misschien wel iemand van hun familie gedaan heeft! :X
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 22:26:36 #40
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181609248
Hmmz, dat kruis met Franse lelie erin wat ik net gevonden had blijkt van de VKJB te zijn;
https://nl.scoutwiki.org/(...)olieke_Jeugdbeweging
Dat clubje is in 1961 weer opgeheven.

Edit: en ging toen weer verder als de Katholieke Verkenners, tot 1973;
https://nl.scoutwiki.org/Katholieke_Verkenners
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181609327
Die joos had verdovende middelen van zn vrouw natuurlijk.
En wat zeggen de pleegkinderen. Die zijn vast ook misbruikt dan
pi_181609361
Gaat lastig worden allemaal. De meesten zijn al dood
pi_181609549
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 22:26 schreef Leandra het volgende:
Hmmz, dat kruis met Franse lelie erin wat ik net gevonden had blijkt van de VKJB te zijn;
https://nl.scoutwiki.org/(...)olieke_Jeugdbeweging
Dat clubje is in 1961 weer opgeheven.

Edit: en ging toen weer verder als de Katholieke Verkenners, tot 1973;
https://nl.scoutwiki.org/Katholieke_Verkenners
Dan zal hij toen wel de tijd van zijn leven gehad hebben als die zoveel later alsnog op zijn steen wordt gezet! :N
pi_181609626
Die Joos heeft een enorme beerput vrees ik.
Echt hoe meer ik lees... wat een dorp :'(
Alius aliud dicit
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 22:45:23 #45
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181609925
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 22:33 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Dan zal hij toen wel de tijd van zijn leven gehad hebben als die zoveel later alsnog op zijn steen wordt gezet! :N
Ik weet niet of het dat teken is, het kruis is immers wat anders, maar het blijft vreemd.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181609997
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 22:26 schreef Leandra het volgende:
Hmmz, dat kruis met Franse lelie erin wat ik net gevonden had blijkt van de VKJB te zijn;
https://nl.scoutwiki.org/(...)olieke_Jeugdbeweging
Dat clubje is in 1961 weer opgeheven.

Edit: en ging toen weer verder als de Katholieke Verkenners, tot 1973;
https://nl.scoutwiki.org/Katholieke_Verkenners
Goed gevonden
pi_181610099
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 22:22 schreef letmehearyouscream het volgende:

[..]

Volgens het bidprentje had hij pleegdochters.

http://bidprentjesarchief.nl/?pagina=nba-show-form&id=84344
Oh wat goed die inf
  Spellchecker vrijdag 31 augustus 2018 @ 22:54:57 #48
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181610234
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 22:22 schreef letmehearyouscream het volgende:

[..]

Volgens het bidprentje had hij pleegdochters.

http://bidprentjesarchief.nl/?pagina=nba-show-form&id=84344
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_181610284
Nou ik hoop niet voor hem dat zijn “ mogelijke tekortkomingen” vergeven zijn.
Dat ie mag branden in de hel :(
Alius aliud dicit
pi_181610390
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 22:25 schreef Mammietje het volgende:
En dan haalt dat dorp ook nog "opgelucht adem" als er iemand van buiten het dorp verdacht wordt.... Ze moeten niet opgelucht adem halen maar zichzelf op de kop krabben en zich de ogen uit de kop schamen!
Een gezin wegpesten/negeren omdat hun kind vermoord is! Omdat misschien wel iemand van hun familie gedaan heeft! :X
ja maar jij komt uit de stad en das niet “eerlijk”...

Dat artikel gisteren maakt zoveel kapot, heel Limburg keihard aan het werk om de provincie aantrekkelijk te maken, doen ze dit... Ik zou als provincie Limburg de inwoners van Heibloem vriendelijk verzoeken gewoon te zwijgen...
Wij, uit de stad, zoeken een gave hoeve. Daar zijn er tig van in Limburg, ik vertrek nog liever naar denemarken...

Echt een mentaliteitsprobleempje daar.
pi_181610469
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 22:21 schreef Woonbootjes het volgende:

[..]

Dat valt mij ook op iedereen zet vraagtekens bij Joos en de andere kampleiders klopt veel niet !!!
Die andere kampleiders waren samen aan het bieren en genieten, Joos niet... elke kampleider, ook die ene die later straf kreeg voor een verkrachting waren samen. Joos niet..
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 23:17:00 #52
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_181610851
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 22:17 schreef ootjekatootje het volgende:
Buiten dat bizarre dorp om, nergens een positief verhaal gelezen over Joos B, niet van zijn pleegkinderen maar ook niet van collega’s, vrienden of wie dat ook. Dat dorp faciliteerde en hield hem de hand boven het hoofd.
Dat je van iemand geen (positieve) verhalen leest, zegt hoegenaamd en op zichzelf niets.

In geval van Barten is het wel opmerkelijk dat zelfs leden van de betrokken kampleiding al in hun jeugd door Barten zijn betast en inwoners (die eigen wetenschap) dat niet - meer - zagen als beletsel om jaren later hun eigen kinderen op kamp met Barten aan het hoofd (mee) te (be)sturen.
Over verziekte sfeer :|W gesproken. Zelfs als Barten na zijn veroordeling geen vinger meer heeft uitgestoken had die viespeuk nimmer meer met kinderen in aanraking mogen komen.

Die in zich zelf gekeerde gemeenschap, leeft in een totaal afwijkende perceptie van wat voor hun normaal en voor mij totaal van de pot gerukt is; ook wanneer je het tijdsbesef meeneemt.

Natuurlijk zal het niet voor het hele dorp gelden, hooguit 10 tot 100 in aanzien staande personen die daarmee de mores -en sores sfeer bepalen. Gezellig, elk jaar op kamp, wat een feest en dan de grondlegger(s) herdenken en bij Nicky langs voor een kaarsje. !!!!

Moet zeggen dat veel families een geheim hebben. Het vraagt veel moed om je daarvan te distantiëren, je los te (kunnen) scheuren uit een verziekte omgeving en uitgestoten te worden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_181610862
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 23:03 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Die andere kampleiders waren samen aan het bieren en genieten, Joos niet... elke kampleider, ook die ene die later straf kreeg voor een verkrachting waren samen. Joos niet..
En om 12 uur werd er Shoarma gegeten gezellig 😏
pi_181610986
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 23:17 schreef Vallon het volgende:

[..]

Dat je van iemand geen (positieve) verhalen leest, zegt hoegenaamd en op zichzelf niets.

In geval van Barten is het wel opmerkelijk dat zelfs leden van de betrokken kampleiding al in hun jeugd door Barten zijn betast en inwoners (die eigen wetenschap) dat niet - meer - zagen als beletsel om jaren later hun eigen kinderen op kamp met Barten aan het hoofd (mee) te (be)sturen.
Over verziekte sfeer :|W gesproken. Zelfs als Barten na zijn veroordeling geen vinger meer heeft uitgestoken had die viespeuk nimmer meer met kinderen in aanraking mogen komen.

Die in zich zelf gekeerde gemeenschap, leeft in een totaal afwijkende perceptie van wat voor hun normaal en voor mij totaal van de pot gerukt is; ook wanneer je het tijdsbesef meeneemt.

Natuurlijk zal het niet voor het hele dorp gelden, hooguit 10 tot 100 in aanzien staande personen die daarmee de mores -en sores sfeer bepalen. Gezellig, elk jaar op kamp, wat een feest en dan de grondlegger(s) herdenken en bij Nicky langs voor een kaarsje. !!!!

Moet zeggen dat veel families een geheim hebben. Het vraagt veel moed om je daarvan te distantiëren, je los te (kunnen) scheuren uit een verziekte omgeving en uitgestoten te worden.
Dat van die Joos B. zal je in veel meer kleine gemeenschappen zien, en dat zie je ook, inwoners etc waarschuwen elkaar en de kinderen ook maar die B. zal dan toch een bepaald aanzien hebben gehad, een autoriteit ergens in zijn geweest, dat het met een mantel der liefde werd bedekt zeg maar.
pi_181611034
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 23:23 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat van die Joos B. zal je in veel meer kleine gemeenschappen zien, en dat zie je ook, inwoners etc waarschuwen elkaar en de kinderen ook maar die B. zal dan toch een bepaald aanzien hebben gehad, een autoriteit ergens in zijn geweest, dat het met een mantel der liefde werd bedekt zeg maar.
Dat is zeker het geval geweest daar met Joos niemand durfde te praten ik hoop dat Jos dat wel gaat doen nu
pi_181611327
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 23:25 schreef Woonbootjes het volgende:

[..]

Dat is zeker het geval geweest daar met Joos niemand durfde te praten ik hoop dat Jos dat wel gaat doen nu
Ben benieuwd.
pi_181611917
Hoelang heeft die Michael Pannenkoek gekregen? Maximale straf vervolgd door TBS behandeling toch? Hopen dat Jos Bros ook de maximale straf krijgt.
pi_181612189
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 00:00 schreef Viespeuk2018 het volgende:
Hoelang heeft die Michael Pannenkoek gekregen? Maximale straf vervolgd door TBS behandeling toch? Hopen dat Jos Bros ook de maximale straf krijgt.
Als hij schuldig is en afhankelijk van wat er dan is gebeurd.
pi_181612317
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 00:00 schreef Viespeuk2018 het volgende:
Hoelang heeft die Michael Pannenkoek gekregen? Maximale straf vervolgd door TBS behandeling toch? Hopen dat Jos Bros ook de maximale straf krijgt.
28 jaar plus tbs toch (juist niet de maximale 30 jaar).

En inderdaad, afhankelijk van wat er gebeurd is enzo. Maar ik weet niet, ik denk eerlijk gezegd dat ik dat van Michael P. erger/weerzinwekkender vind dan van deze Jos B (mits hij het gedaan heeft). Wat Michael P. met Anne had gedaan was echt afschuwelijk. Als je zo wordt toegetakeld dat je ouders je alleen nog maar herkennen aan je duim... :{

Maar ja, Nicky was minderjarig, dat zal ook nog wel zwaar wegen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Postbus100 op 01-09-2018 00:23:32 ]
Somebody that I used to know
pi_181612432
28 jaar vind ik wel prima voor Jos. Dan komt hij eruit als een oud mannetje als hij het overleefd.
  Spellchecker zaterdag 1 september 2018 @ 00:23:58 #61
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181612548
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 00:20 schreef Viespeuk2018 het volgende:
28 jaar vind ik wel prima voor Jos. Dan komt hij eruit als een oud mannetje als hij het overleefd.
Die overleefT geen 28 jaar binnen .....
pi_181612582
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 00:23 schreef maily het volgende:

[..]

Die overleefT geen 28 jaar binnen .....
Waarom niet?
  Spellchecker zaterdag 1 september 2018 @ 00:25:22 #63
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181612590
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 00:24 schreef Viespeuk2018 het volgende:

[..]

Waarom niet?
Omdat hij een buitenmens is ....
pi_181612613
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 00:25 schreef maily het volgende:

[..]

Omdat hij een buitenmens is ....
Oja want binnen krijgt hij zuurstofgebrek. 8)7
  Spellchecker zaterdag 1 september 2018 @ 00:26:48 #65
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181612627
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 00:26 schreef Viespeuk2018 het volgende:

[..]

Oja want binnen krijgt hij zuurstofgebrek. 8)7
Nee, binnen heeft hij geen bewegingsvrijheid. Kan hij geen bomen knuffelen.
pi_181612697
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 00:26 schreef maily het volgende:

[..]

Nee, binnen heeft hij geen bewegingsvrijheid. Kan hij geen bomen knuffelen.
Ik hoop dat ie word doodgeknuffelt door mede gevangenen. ~O>
pi_181612818
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 00:15 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

28 jaar plus tbs toch (juist niet de maximale 30 jaar).
Juist niet levenslang.
pi_181612847
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 00:33 schreef Physsic het volgende:

[..]

Juist niet levenslang.
Ik snap dit nooit. Levenslang is toch dertig jaar?
Somebody that I used to know
  zaterdag 1 september 2018 @ 00:37:53 #69
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_181612914
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 00:35 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ik snap dit nooit. Levenslang is toch dertig jaar?
Nee, levenslang is levenslang. Er is wat discussie ontstaan omdat met in Europa vindt dat Nederland meer mogelijkheden moet bieden aan levenslang gestraften om nog vrij te kunnen komen, maar voorlopig is levenslang nog steeds levenslang.
Non possumus non loqui
pi_181612921
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 00:35 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ik snap dit nooit. Levenslang is toch dertig jaar?
Nee, levenslang was in principe altijd levenslang. Sinds kort is er na zo’n 25 jaar een beoordeling of het voortzetten van de gevangenisstraf (kort gezegd) nog nuttig is.

De maximale tijdelijke gevangenisstraf in Nederland is 30 jaar.
pi_181612938
Ik dacht altijd 25 jr en met de zilveren bruiloft of beter gezegd samenwonen dacht ik dat ik ze erop had zitten.
Waarschijnlijk 2X levenslang dus.
  zaterdag 1 september 2018 @ 00:46:28 #72
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_181613112
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_181613523
Ik ben blij dat we in een land wonen waar mensen ook een nieuwe kans kunnen krijgen.
pi_181614597
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 21:30 schreef Mrmime het volgende:

[..]

Volgens mij op misdaaddossier.nl. Is een site van een oud medewerker van Peter R. Staat een heel uitgebreid dossier op van NV.
Ik denk dat het hier hebt gelezen https://dnadatabank.wordpress.com/dossiers/nicky-verstappen/
  zaterdag 1 september 2018 @ 05:07:16 #75
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_181615274
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 00:37 schreef Knip het volgende:

[..]

Nee, levenslang is levenslang. Er is wat discussie ontstaan omdat met in Europa vindt dat Nederland meer mogelijkheden moet bieden aan levenslang gestraften om nog vrij te kunnen komen, maar voorlopig is levenslang nog steeds levenslang.
Dat is geen discussie. Levenslang is geen levenslang meer sinds levenslang gestraften nu een redelijke kans op vrijlating krijgen.

Dat is ook de hele reden dat Michael P 28 jaar en TBS heeft gehad en geen levenslang.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_181615537
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 00:38 schreef Physsic het volgende:

[..]

Nee, levenslang was in principe altijd levenslang. Sinds kort is er na zo’n 25 jaar een beoordeling of het voortzetten van de gevangenisstraf (kort gezegd) nog nuttig is.

De maximale tijdelijke gevangenisstraf in Nederland is 30 jaar.
Ah ^O^
Somebody that I used to know
  zaterdag 1 september 2018 @ 08:33:15 #77
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181615687
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 02:15 schreef vronie het volgende:

[..]

Ik denk dat het hier hebt gelezen https://dnadatabank.wordpress.com/dossiers/nicky-verstappen/
Nee, het staat ook gewoon op misdaaddossier.

http://misdaaddossier.nl/nicky-verstappen/
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181615771
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 08:33 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, het staat ook gewoon op misdaaddossier.

http://misdaaddossier.nl/nicky-verstappen/
Hier heb ik het gelezen inderdaad. Thanx.
Alius aliud dicit
pi_181616329
Dna van andere onopgeloste zaak mag niet vergeleken worden vanwege wetgeving:

Meerdere verdachten waren serieus in beeld, maar de oplossing bleef altijd uit. Pongs ziet het als een gemiste kans dat het aangetroffen dna niet mag worden vergeleken met het celmateriaal dat tijdens het grootschalige dna-onderzoek in de zaak Nicky in Landgraaf is verzameld. Huidige regelgeving maakt dat niet mogelijk.

„Dat is echt onverteerbaar”, zegt Pongs. „Juist omdat volgens justitie de dader iemand is uit onze directe omgeving, waarschijnlijk ook uit Landgraaf. Ik ben ervan overtuigd dat de moord op Isabelle ook opgelost kan worden als dit wél mogelijk is.”


https://www.telegraaf.nl/(...)erug-bij-peter-pongs

Bizar.
Wat maken we het leven voor veel mensen verschrikkelijk onverteerbaar. Daders blijven lachend buiten beeld. Slachtoffers hebben levenslang.
pi_181616605
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 09:34 schreef Loekie1 het volgende:
Dna van andere onopgeloste zaak mag niet vergeleken worden vanwege wetgeving:

Meerdere verdachten waren serieus in beeld, maar de oplossing bleef altijd uit. Pongs ziet het als een gemiste kans dat het aangetroffen dna niet mag worden vergeleken met het celmateriaal dat tijdens het grootschalige dna-onderzoek in de zaak Nicky in Landgraaf is verzameld. Huidige regelgeving maakt dat niet mogelijk.

„Dat is echt onverteerbaar”, zegt Pongs. „Juist omdat volgens justitie de dader iemand is uit onze directe omgeving, waarschijnlijk ook uit Landgraaf. Ik ben ervan overtuigd dat de moord op Isabelle ook opgelost kan worden als dit wél mogelijk is.”


https://www.telegraaf.nl/(...)erug-bij-peter-pongs

Bizar.
Wat maken we het leven voor veel mensen verschrikkelijk onverteerbaar. Daders blijven lachend buiten beeld. Slachtoffers hebben levenslang.
Vanuit het perspectief van het slachtoffer wellicht begrijpelijk, maar mensen doen mee aan een verwantschapsonderzoek voor een specifieke zaak. Waar iedereen het recht heeft om zelf te bepalen of hij nut en noodzaak voldoende vindt om zijn DNA af te staan. Wat als iemand de ene zaak wel belangrijk genoeg vind maar de andere niet? Mag je dan kruisjes zetten waar je DNA voor gebruikt mag worden?
Zo niet, kunnen we net zo goed ieders DNA bij geboorte in een grote database gooien.

En het is een hellend. gechargeerd: Mijn fiets is ook gejat. Wellicht kunnen ze de dader ook vinden door middel van het DNA-sporen op het slot, nu ze toch al met het verwantschapsonderzoek bezig zijn. Waar ligt de grens?
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  zaterdag 1 september 2018 @ 10:08:43 #81
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181616673
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 10:00 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Vanuit het perspectief van het slachtoffer wellicht begrijpelijk, maar mensen doen mee aan een verwantschapsonderzoek voor een specifieke zaak. Waar iedereen het recht heeft om zelf te bepalen of hij nut en noodzaak voldoende vindt om zijn DNA af te staan. Wat als iemand de ene zaak wel belangrijk genoeg vind maar de andere niet? Mag je dan kruisjes zetten waar je DNA voor gebruikt mag worden?
Zo niet, kunnen we net zo goed ieders DNA bij geboorte in een grote database gooien.

En het is een hellend. gechargeerd: Mijn fiets is ook gejat. Wellicht kunnen ze de dader ook vinden door middel van het DNA-sporen op het slot, nu ze toch al met het verwantschapsonderzoek bezig zijn. Waar ligt de grens?
Bij levensdelicten en zware misdrijven mag het wat mij gebruikt worden.
pi_181616835
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 00:00 schreef Viespeuk2018 het volgende:
Hoelang heeft die Michael Pannenkoek gekregen? Maximale straf vervolgd door TBS behandeling toch? Hopen dat Jos Bros ook de maximale straf krijgt.
Iets zegt me dat het in de casus van Brech een stuk moeilijker is om de veroordeling rond te krijgen dan bij Panhuis.
pi_181617230


[ Bericht 100% gewijzigd door Montagui op 01-09-2018 10:57:31 ]
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 1 september 2018 @ 11:09:18 #84
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181617368
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 10:24 schreef letmehearyouscream het volgende:

[..]

Iets zegt me dat het in de casus van Brech een stuk moeilijker is om de veroordeling rond te krijgen dan bij Michael P.
Dit.
Daarbij snap ik ook niet waar al dat gedoe over levenslang of 30 jaar vandaan komt, als je denkt dat hij een straf in die categorie gaat krijgen op basis van wat tot nu toe bekend is, dan ontbreekt het je behoorlijk aan inzicht.

Alleen een bekentenis van moord zal zo'n straf op kunnen leveren, maar dat verwacht ik niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 1 september 2018 @ 11:10:04 #85
3542 Gia
User under construction
pi_181617378
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 10:00 schreef stavromulabeta het volgende:
Mijn fiets is ook gejat. Wellicht kunnen ze de dader ook vinden door middel van het DNA-sporen op het slot, nu ze toch al met het verwantschapsonderzoek bezig zijn. Waar ligt de grens?
Wat betreft misdaad, wmb, nergens.
Maar het is een beetje overdreven om het voor dergelijke zaken te gebruiken.

Hier in Helmond is ook een cold case. Meisje van 8, verdwenen op 10 augustus (wat een datum) 1995. Drie jaar voor Nicky. Ze is een half jaar later, in verre staat van ontbinding, gevonden, niet ver van haar ouderlijk huis. Op het lichaam is een lange haar gevonden.
Met de huidige mogelijkheden zou dat bruikbaar dna op kunnen leveren.
Mocht er een oproep komen voor het vrijwillig afstaan van dna, dan zou ik dat onmiddellijk doen.
Heck, als het zo kostbaar is, wil ik er zelfs nog wel 5 tientjes voor betalen, als een dergelijk onderzoek de familie uitsluitsel zou kunnen geven.

Ik snap werkelijk dat krampachtige gedoe niet, omtrent dergelijke onderzoeken. Wat is er nou belangrijker?
pi_181617639
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 10:00 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]


En het is een hellend. gechargeerd: Mijn fiets is ook gejat. Wellicht kunnen ze de dader ook vinden door middel van het DNA-sporen op het slot, nu ze toch al met het verwantschapsonderzoek bezig zijn. Waar ligt de grens?
Mee eens. Maar wat mij betreft zou die grens bij moord kunnen liggen. Dit is echt onverteerbaar.
Alius aliud dicit
pi_181617659
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 11:10 schreef Gia het volgende:

[..]

Wat betreft misdaad, wmb, nergens.
Maar het is een beetje overdreven om het voor dergelijke zaken te gebruiken.

Hier in Helmond is ook een cold case. Meisje van 8, verdwenen op 10 augustus (wat een datum) 1995. Drie jaar voor Nicky. Ze is een half jaar later, in verre staat van ontbinding, gevonden, niet ver van haar ouderlijk huis. Op het lichaam is een lange haar gevonden.
Met de huidige mogelijkheden zou dat bruikbaar dna op kunnen leveren.
Mocht er een oproep komen voor het vrijwillig afstaan van dna, dan zou ik dat onmiddellijk doen.
Heck, als het zo kostbaar is, wil ik er zelfs nog wel 5 tientjes voor betalen, als een dergelijk onderzoek de familie uitsluitsel zou kunnen geven.

Ik snap werkelijk dat krampachtige gedoe niet, omtrent dergelijke onderzoeken. Wat is er nou belangrijker?
Manon Seijkens. Ook een hele verdrietige zaak.
Alius aliud dicit
pi_181617661
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 11:10 schreef Gia het volgende:

[..]

Wat betreft misdaad, wmb, nergens.
Maar het is een beetje overdreven om het voor dergelijke zaken te gebruiken.

Hier in Helmond is ook een cold case. Meisje van 8, verdwenen op 10 augustus (wat een datum) 1995. Drie jaar voor Nicky. Ze is een half jaar later, in verre staat van ontbinding, gevonden, niet ver van haar ouderlijk huis. Op het lichaam is een lange haar gevonden.
Met de huidige mogelijkheden zou dat bruikbaar dna op kunnen leveren.
Mocht er een oproep komen voor het vrijwillig afstaan van dna, dan zou ik dat onmiddellijk doen.
Heck, als het zo kostbaar is, wil ik er zelfs nog wel 5 tientjes voor betalen, als een dergelijk onderzoek de familie uitsluitsel zou kunnen geven.

Ik snap werkelijk dat krampachtige gedoe niet, omtrent dergelijke onderzoeken. Wat is er nou belangrijker?
Jij hebt er misschien geen moeite mee maar andere mensen wel, wat gebeurt er met dat DNA buiten deze zaak, je moet er niet te makkelijk over denken.
  zaterdag 1 september 2018 @ 11:31:00 #89
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181617685
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 11:10 schreef Gia het volgende:
Ik snap werkelijk dat krampachtige gedoe niet, omtrent dergelijke onderzoeken. Wat is er nou belangrijker?
Privacy kennelijk. Totdat hun familieleden of geliefden iets ernstigs overkomt.

Mij interesseert het niet hoe de politie aan iemands DNA is gekomen als daarmee een ernstig misdrijf wordt opgelost, zolang er maar geen onnodig geweld is gebruikt door ze.
pi_181617814
Er is een Documentaire Achter de Dijk van de NPO van een pedofiel in Westkapelle die jaren lang zijn gang kon gaan terwijl de gemeenschap de andere kant op keek
  zaterdag 1 september 2018 @ 11:40:09 #91
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181617831
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 11:31 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Privacy kennelijk. Totdat hun familieleden of geliefden iets ernstigs overkomt.

Mij interesseert het niet hoe de politie aan iemands DNA is gekomen als daarmee een ernstig misdrijf wordt opgelost, zolang er maar geen onnodig geweld is gebruikt door ze.
Maar als mensen DNA afstaan vanwege situatie A moet je er ook op kunnen vertrouwen dat het alleen daarvoor gebruikt wordt, anders is de opkomst nog lager, en die is in de zaak Nicky Verstappen al schofterig laag. Geen woorden voor het grote aantal weigeraars, het lijkt er bijna op alsof men daar bezig is geweest deelname te ontmoedigen, en dan mag je je eens gaan afvragen wat het doel van diegenen is geweest.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 1 september 2018 @ 11:41:25 #92
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181617853
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 11:39 schreef Woonbootjes het volgende:
Er is een Documentaire Achter de Dijk van de NPO van een pedofiel in Westkapelle die jaren lang zijn gang kon gaan terwijl de gemeenschap de andere kant op keek
Ik vind dat soort zaken moeilijk te bevatten.
Er zijn toch ook ouders van die kinderen?
Wisten die er niet van of wat?
pi_181617892
Als iemand zegt -onrechtmatig verkregen- heeft ie iets op zijn kerfstok en is hij geen kerel om toe te geven dat hij de dader is en probeert als een slecht mens te ontsnappen door de mazen van de wet.

Daaraan herken je het kwade.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_181617924
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 11:40 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar als mensen DNA afstaan vanwege situatie A moet je er ook op kunnen vertrouwen dat het alleen daarvoor gebruikt wordt, anders is de opkomst nog lager, en die is in de zaak Nicky Verstappen al schofterig laag. Geen woorden voor het grote aantal weigeraars, het lijkt er bijna op alsof men daar bezig is geweest deelname te ontmoedigen, en dan mag je je eens gaan afvragen wat het doel van diegenen is geweest.
Schandalig vind ik het. Ongelooflijk die lage opkomst. Er schijnt sprake te zijn geweest van een heel actief ontmoedigingsbeleid (volgens kennissen uit Brunssum).
Alius aliud dicit
  zaterdag 1 september 2018 @ 11:46:19 #95
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181617941
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 11:41 schreef tja77 het volgende:

[..]

Ik vind dat soort zaken moeilijk te bevatten.
Er zijn toch ook ouders van die kinderen?
Wisten die er niet van of wat?
Het is ook moeilijk te bevatten, en volgens mij was Heibloem oorspronkelijk vooral een plek waar 2 kloosters stonden, waarvan 1 een opvoedingsgesticht, dus het zou me niets verbazen als het dorp eigenlijk daaruit ontstaan is.
In dat geval is het niet vreemd dat er van alles geheim gehouden wordt, en de reputatie naar buiten vooral van belang is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 1 september 2018 @ 11:47:50 #96
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181617967
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 11:45 schreef Mrmime het volgende:

[..]

Schandalig vind ik het. Ongelooflijk die lage opkomst. Er schijnt sprake te zijn geweest van een heel actief ontmoedigingsbeleid (volgens kennissen uit Brunssum).
Dan zouden die ontmoedigende personen er wel eens belang bij kunnen hebben gehad.

Ik snap het ook niet, ik vind het ronduit asociaal ook.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181618002
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 11:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het is ook moeilijk te bevatten, en volgens mij was Heibloem oorspronkelijk vooral een plek waar 2 kloosters stonden, waarvan 1 een opvoedingsgesticht, dus het zou me niets verbazen als het dorp eigenlijk daaruit ontstaan is.
In dat geval is het niet vreemd dat er van alles geheim gehouden wordt, en de reputatie naar buiten vooral van belang is.
Je zou ook bijna denken dat mensen als Jos B. deze misdaden doen omdat er iets niet lekker zit in de genen.
Schijnbaar is de drang zo groot, terwijl hij voor de rest niets fouts heeft gedaan in zijn leven. Dat vind ik opmerkelijk.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_181618014
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 11:47 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan zouden die ontmoedigende personen er wel eens belang bij kunnen hebben gehad.

Ik snap het ook niet, ik vind het ronduit asociaal ook.
Precies dat denk ik dus ook. Volgens mij speelt er heel erg veel in die contreien waar we geen weet van hebben.
Alius aliud dicit
  zaterdag 1 september 2018 @ 11:55:52 #99
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181618101
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 11:49 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Je zou ook bijna denken dat mensen als Jos B. deze misdaden doen omdat er iets niet lekker zit in de genen.
Schijnbaar is de drang zo groot, terwijl hij voor de rest niets fouts heeft gedaan in zijn leven. Dat vind ik opmerkelijk.
Dat laatste weet je natuurlijk niet, als ik dan gisteren lees dat hij de beschadigde kinderen er feilloos uit wist te pikken, en hen dan vervolgens een paar extra fijne vakantiedagen wist te bezorgen dan kan het ook gewoon zijn dat hij qua betastingen wel aan zijn kicks kwam, maar dat die kinderen dat niet als grensoverschrijdend zagen omdat ze of regelmatig met ernstiger misbruik te maken hadden, of zo'n tekort aan affectie hadden dat ze het daarom niet als grensoverschrijdend zagen.

Al met al kreeg ik de kriebels vam dat verhaal van diegene die ooit met hem samengewerkt had en zijn gedrag prees.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 1 september 2018 @ 11:58:03 #100
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_181618124
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 11:43 schreef Sigaartje het volgende:
Als iemand zegt -onrechtmatig verkregen- heeft ie iets op zijn kerfstok en is hij geen kerel om toe te geven dat hij de dader is en probeert als een slecht mens te ontsnappen door de mazen van de wet.

Daaraan herken je het kwade.
Euh, dat iemand een eerlijk proces wil zegt niet direct iets over zijn (on)schuld.

Sterker nog, als ik onschuldig ben en voor moet komen dan zou ik júist willen dat alles zorgvuldig en volgens de regels verloopt....
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 1 september 2018 @ 11:58:50 #101
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181618134
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 11:49 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Je zou ook bijna denken dat mensen als Jos B. deze misdaden doen omdat er iets niet lekker zit in de genen.
Schijnbaar is de drang zo groot, terwijl hij voor de rest niets fouts heeft gedaan in zijn leven. Dat vind ik opmerkelijk.
Pedofilie is dan ook gewoon een ziekte.
Het gros van de pedofielen walgt van zichzelf en maakt een einde aan hun leven.
Echter is een einde aan je leven maken niet zo makkelijk als het voor een buitenstaander lijkt.
pi_181618175
Ik vind dat apart, je zou van zo’n iemand een hoog moraal verwachten die uitstekend het mijn en dein in zijn karakter heeft gesetteld.

Daarom denk ik, dan moet de drang in je enorm zijn om zoiets afschuwelijks te doen. Dan staat er dus echt een schakelaartje verkeerd.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_181618405
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 11:58 schreef tja77 het volgende:
Het gros van de pedofielen walgt van zichzelf en maakt een einde aan hun leven.
Wat een onzin.
pi_181618477
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 12:14 schreef r_one het volgende:

[..]

Wat een onzin.
Soms hoor je wel eens dat ze er enorm van balen. Maar laat je je dan castreren. Het is een enorme ingreep, maar je kunt dan normaal leven lijkt me. Je zou maar als pedo geboren worden ;(
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  zaterdag 1 september 2018 @ 12:25:11 #105
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181618573
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 12:21 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Soms hoor je wel eens dat ze er enorm van balen. Maar laat je je dan castreren. Het is een enorme ingreep, maar je kunt dan normaal leven lijkt me. Je zou maar als pedo geboren worden ;(
quote:
"Het gros van"?

:N
  zaterdag 1 september 2018 @ 12:27:41 #107
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181618586
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 12:21 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Soms hoor je wel eens dat ze er enorm van balen. Maar laat je je dan castreren. Het is een enorme ingreep, maar je kunt dan normaal leven lijkt me. Je zou maar als pedo geboren worden ;(
Ja, want als je snikkel eraf ligt kun je geen kinderen meer beschadigen?
Of, je loopt het ziekenhuis in om te zeggen dat je gecastreerd wilt worden, de vraag is vervolgens: “waarom?”. Omdat ik pedo ben, zie jij dat gebeuren ja?
pi_181618611
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 11:31 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Privacy kennelijk. Totdat hun familieleden of geliefden iets ernstigs overkomt.

En de proportionaliteit. Hoe staat een kleine privacyschending voor tienduizenden mensen in verhouding tot het oplossen van één moordzaak. Die moordzaak maak je toch niet meer ongedaan, dus wat mij betreft zou een belangrijk criterium moeten zijn of er redenen zijn om aan te nemen dat de dader in herhaling valt, voordat je tot zo'n zwaar middel grijpt.

Een wat abstractere reden voor mij is de macht van de staat. Je hoeft niet ver in de geschiedenisboeken te doen om relatief goed functionerende, vrij staten die vinden die binnen één of twee decenia tot een totalitair regime vervallen. Dan is het wel prettig om nog tot enige vorm van verzet in staat te zijn. Niet dat ik de kans groot acht dat dit met Nederland gebeurt, naar ik vind het erg prettig dat de staat niet alle informatie over mij heeft. Ik heb liever niet dat mijn enige machtsmiddel tegenover de staat bestaat uit wat rechten die met een simpele wetswijziging ongedaan kunnen worden. Gewoon voor het geval dat.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_181618650
quote:
Goed verhaal. Ik denk dat je als je je net zoals hetero’s aangetrokken voelt tot vrouwen, aangetrokken voelt tot kinderen, dat je dan echt een serieus probleem hebt. Dat kan ik me voorstellen.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  zaterdag 1 september 2018 @ 12:33:44 #110
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181618696
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 12:27 schreef r_one het volgende:

[..]


[..]

"Het gros van"?

:N
Het zal je verbazen hoe hoog dat percentage ligt.
Hetzelfde is het met homoseksualiteit. Jarenlang rustte daar een taboe op en waren homo’s bang voor de gevolgen van hun coming out. Zelfdoding onder homo’s is jarenlang enorm hoog geweest.
Bij pedo’s is dat nog veel erger, want iedereen wil je dood of veroordeelt hebben vanwege het feit dat jij op kleine kinderen valt. Zelfs al heb jij je nog lusten nog onder bedwang, nog steeds wil niemand iets met je te maken hebben.
  zaterdag 1 september 2018 @ 12:36:53 #111
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181618759
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 12:31 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Goed verhaal. Ik denk dat je als je je net zoals hetero’s aangetrokken voelt tot vrouwen, aangetrokken voelt tot kinderen, dat je dan echt een serieus probleem hebt. Dat kan ik me voorstellen.
Dat denk ik ook, en je kunt er als pedoseksueel niks aan veranderen. Je kunt alleen je best doen, om niet toe te geven aan je lusten.

Gelukkig ben ik zelf heteroseksueel (en val op vrouwen die gedlachtsrijp zijn), maar ik moet er niet aan denken dat homoseksualiteit gangbaar zou zijn, en ik het met een man zou moeten doen.
pi_181618769
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 12:33 schreef tja77 het volgende:

[..]

Het zal je verbazen hoe hoog dat percentage ligt.
Hoe hoog ligt dat percentage dan wel?
quote:
Hetzelfde is het met homoseksualiteit. Jarenlang rustte daar een taboe op en waren homo’s bang voor de gevolgen van hun coming out. Zelfdoding onder homo’s is jarenlang enorm hoog geweest.
Bij pedo’s is dat nog veel erger, want iedereen wil je dood of veroordeelt hebben vanwege het feit dat jij op kleine kinderen valt. Zelfs al heb jij je nog lusten nog onder bedwang, nog steeds wil niemand iets met je te maken hebben.
Dat laatste is absoluut waar. Maar om daar nu de conclusie aan te verbinden dat ze van zichzelf walgen en overgaan tot zelfmoord (en dan ook nog 'het gros'), gaat mij te ver.
pi_181618796
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 12:27 schreef tja77 het volgende:

[..]

Ja, want als je snikkel eraf ligt kun je geen kinderen meer beschadigen?

bij castratie worden de testikels verwijderd, niet de penis. Dat heeft grote gevolgen voor testosteron gehalte
  zaterdag 1 september 2018 @ 12:42:22 #114
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_181618862
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 11:09 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dit.
Daarbij snap ik ook niet waar al dat gedoe over levenslang of 30 jaar vandaan komt, als je denkt dat hij een straf in die categorie gaat krijgen op basis van wat tot nu toe bekend is, dan ontbreekt het je behoorlijk aan inzicht.

Alleen een bekentenis van moord zal zo'n straf op kunnen leveren, maar dat verwacht ik niet.
En dan nog.... word je niet alleen op basis van een eigen bekentenis veroordeeld.... het moet onomstotelijk bewezen zijn dat de verdachte de daad, willens en wetens, heeft verricht.

Wanneer het DNA, als dat er al onomstotelijk bewezen van Jos B is, is aankomen waaien, is dat hooguit ondersteunend. Van belang wordt dan hoe dat DNA daar terecht kan zijn gekomen. Stel dat iemand het DNA van Jos ergens heeft aangetroffen en dat met voor bedachte rade op/bij NV heeft neergelegd. Te ver doorgedacht of is dat onmogelijk ?

Ik moet de rechter nog zien die zich door een eenzijdige bekentenis laat verleiden om een verdachte tot levenslang te veroordelen. Hoe die bekentenis, waterboarden & vingersbreken in het vliegtuig, is verkregen gaat dan meetellen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zaterdag 1 september 2018 @ 12:45:04 #115
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181618926
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 12:37 schreef r_one het volgende:

[..]

Hoe hoog ligt dat percentage dan wel?

[..]

Dat laatste is absoluut waar. Maar om daar nu de conclusie aan te verbinden dat ze van zichzelf walgen en overgaan tot zelfmoord (en dan ook nog 'het gros'), gaat mij te ver.
Geen idee hoe hoog dat percentage ligt, maar laat ik het zo stellen.
Zelfdoding onder homoseksuelen mannen ligt 5x hoger dan onder heteroseksuelen mannen.
Dat is een feit.

Het taboe wat op pedofilie en pedoseksualiteit rust zorgt ervoor dat het voor een pedoseksueel schieronmogelijk is om uit te komen voor z’n geaardheid. Je weet dat het gedaan is met je sociale leven, voor zover daar sprake van is.

Als je denkt dat het gros van de pedo’s ook pedo willen zijn, dan denk ik dat je ernaast zit. Je wilt toch niet uitgekotst worden door alles en iedereen?
  zaterdag 1 september 2018 @ 12:48:41 #116
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_181618989
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 12:45 schreef tja77 het volgende:

[..]

Geen idee hoe hoog dat percentage ligt, maar laat ik het zo stellen.
Zelfdoding onder homoseksuelen mannen ligt 5x hoger dan onder heteroseksuelen mannen.
Dat is een feit.

Het taboe wat op pedofilie en pedoseksualiteit rust zorgt ervoor dat het voor een pedoseksueel schieronmogelijk is om uit te komen voor z’n geaardheid. Je weet dat het gedaan is met je sociale leven, voor zover daar sprake van is.

Als je denkt dat het gros van de pedo’s ook pedo willen zijn, dan denk ik dat je ernaast zit. Je wilt toch niet uitgekotst worden door alles en iedereen?
Je hebt geen cijfers, maar je weet wel dat meer dan de helft van de pedoseksuelen zelfmoord pleegt?

Dat is nogal een aanname zeg..
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 1 september 2018 @ 12:49:09 #117
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181618998
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 12:38 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

bij castratie worden de testikels verwijderd, niet de penis. Dat heeft grote gevolgen voor testosteron gehalte
En dat word je van pedoseksueel plotsklaps heteroseksueel? Er zijn ook vrouwelijke pedo’s, een kleine groep, maar ze zijn er wel degelijk.
Ik betwijfel of het verwijderen van de ballen toereikend zou zijn. Tevens, zou jij er openlijk voor uitkomen pedoseksueel te zijn gezien het stigma dat er op rust?
  zaterdag 1 september 2018 @ 12:50:19 #118
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_181619026
quote:
12s.gif Op zaterdag 1 september 2018 12:42 schreef Vallon het volgende:

[..]

En dan nog.... word je niet alleen op basis van een eigen bekentenis veroordeeld.... het moet onomstotelijk bewezen zijn dat de verdachte de daad, willens en wetens, heeft verricht.

Wanneer het DNA, als dat er al onomstotelijk bewezen van Jos B is, is aankomen waaien, is dat hooguit ondersteunend. Van belang wordt dan hoe dat DNA daar terecht kan zijn gekomen. Stel dat iemand het DNA van Jos ergens heeft aangetroffen en dat met voor bedachte rade op/bij NV heeft neergelegd. Te ver doorgedacht of is dat onmogelijk ?

Ik moet de rechter nog zien die zich door een eenzijdige bekentenis laat verleiden om een verdachte tot levenslang te veroordelen. Hoe die bekentenis, waterboarden & vingersbreken in het vliegtuig, is verkregen gaat dan meetellen.
Als Jos bekent en daarbij daderkennis deelt is het vrij eenvoudig..
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_181619085
Ik ga ervanuit dat de politie de zus van Jos B. gevraagd heeft om zijn harde schijf aan te leveren, opdat ze deze konden checken op de aanwezigheid van ongepaste foto's van kinderen.

Jos B. verdenken ze er immers van een gevaarlijke pedofiel zijn die al 30 jaar een spoor van ellende achter zich heeft gelaten.

De politie krijgt dan zijn harde schijf in handen, die zou dan toch vol staan met ongepaste foto's van kinderen zou je verwachten, hetgeen een ernstig misdrijf is.

Dat benoem je dan toch gelijk bij de opsporing (deze man heeft ernstig misdrijf begaan) ipv het geseponeerde feit van 33 jaar geleden, Peter R zou dat toch ook vermelden?
  zaterdag 1 september 2018 @ 12:54:27 #120
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181619106
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 12:50 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Als Jos bekent en daarbij daderkennis deelt is het vrij eenvoudig..
Bij een zaak waar geen doodsoorzaak kon worden vastgesteld is niets eenvoudig.
Zelfs als hij de moord op Nicky zou bekennen zou hij met moeite een methode kunnen aangeven, dus ik verwacht niet dat hij iets kan bekennen dat hem een straf van 30 jaar zou kunnen opleveren.

Ook niet als hij wel alles vertelt over zijn aandeel in dit gebeuren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 1 september 2018 @ 12:54:32 #121
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181619109
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 12:48 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Je hebt geen cijfers, maar je weet wel dat meer dan de helft van de pedoseksuelen zelfmoord pleegt?

Dat is nogal een aanname zeg..
Het is onmogelijk om met cijfers op de proppen te komen, want het percentage pedoseksuelen dat openlijk voor zijn of haar geaardheid uitkomt is bijzonder laag.
Maar als zelfmoord onder homoseksuelen al zo hoog ligt, dan zal het onder pedoseksuelen nog veel hoger liggen.
Een kwestie van 1 en 1 is 2.
Is het de helft? Geen idee?
Maar de verhalen die je veelal leest van pedo’s, komen behoorlijk overeen met het beeld dat ik hier schets.
Continue tweestrijd, walgen van jezelf, zelfdoding, geïsoleerd leven enz.
pi_181619176
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 11:58 schreef tja77 het volgende:

[..]


Het gros van de pedofielen walgt van zichzelf en maakt een einde aan hun leven.
Bron?
  zaterdag 1 september 2018 @ 12:59:43 #123
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_181619205
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 11:55 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat laatste weet je natuurlijk niet, als ik dan gisteren lees dat hij de beschadigde kinderen er feilloos uit wist te pikken, en hen dan vervolgens een paar extra fijne vakantiedagen wist te bezorgen dan kan het ook gewoon zijn dat hij qua betastingen wel aan zijn kicks kwam, maar dat die kinderen dat niet als grensoverschrijdend zagen omdat ze of regelmatig met ernstiger misbruik te maken hadden, of zo'n tekort aan affectie hadden dat ze het daarom niet als grensoverschrijdend zagen.

Al met al kreeg ik de kriebels vam dat verhaal van diegene die ooit met hem samengewerkt had en zijn gedrag prees.
Dit en dat is ook mijn gedachte. Mensen hebben een neus voor gelijkwaardig-en, wat ik ook zie in de NV zaak. Zonder dat je een woord hoeft te zeggen, is de oogopslag of een lief handstrijkje al voldoende om de "gezindte" duidelijk te maken.

Het is zeer goed mogelijk dat Jos B in een soort van netwerk zit, niet zo zeer strak top-down georganiseerd maar het eventueel opgezocht wel. Ik ben dan ook razend benieuwd of Jos B mensen (in)direct kende uit Heibloem, de Heikop of zelfs de omgeving van de kampleiding aka Joos Barten.

De gedachte dat een wildvreemde zo maar op een zomeravond een kamp op sluipt, door het kapotte hek en dan stilletjes in zijn eentje een onbekend jongetje van 11 meeneemt om die (al of niet) na misbruik 1200m in een bosje te dumpen, gaat er bij mij niet in. Ook omdat NV geen meeloper was en een slaperig tentgenootje zei dat ze NV hadden meegenomen.
Het wildvreemde scenario past ook niet wanneer je dan als eenmalige kille moordenaar twee dagen later nog eens in de nacht uit nieuwsgierigheid al fietsend gaat rondkijken.

Gewoon niet logisch (of voor mij te bevatten).

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 01-09-2018 13:21:49 (spells) ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_181619221
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 12:49 schreef tja77 het volgende:

[..]

En dat word je van pedoseksueel plotsklaps heteroseksueel? Er zijn ook vrouwelijke pedo’s, een kleine groep, maar ze zijn er wel degelijk.
Ik betwijfel of het verwijderen van de ballen toereikend zou zijn. Tevens, zou jij er openlijk voor uitkomen pedoseksueel te zijn gezien het stigma dat er op rust?
Toevallig stond er net een stuk in de Volkskrant over vrouwelijke misbruikers. Bij hen draait het veelal niet om lust, zo blijkt uit onderzoek van dergelijke zaken waarbij de dader een vrouw is.
  zaterdag 1 september 2018 @ 13:00:17 #125
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_181619223
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 12:54 schreef tja77 het volgende:

[..]

Het is onmogelijk om met cijfers op de proppen te komen, want het percentage pedoseksuelen dat openlijk voor zijn of haar geaardheid uitkomt is bijzonder laag.
Maar als zelfmoord onder homoseksuelen al zo hoog ligt, dan zal het onder pedoseksuelen nog veel hoger liggen.
Een kwestie van 1 en 1 is 2.
Is het de helft? Geen idee?
Maar de verhalen die je veelal leest van pedo’s, komen behoorlijk overeen met het beeld dat ik hier schets.
Continue tweestrijd, walgen van jezelf, zelfdoding, geïsoleerd leven enz.
Je hebt geen idee, maar je noemt het wel "het gros", wat impliceert dat het er volgens jou meer dan de helft zijn.

En nu plegen 11 op de 100.000 mensen zelfmoord. Bij homo's zou dat dan 55 op de 100.000 zijn. Zeg dat het bij pedo's nog 10x zo hoog is, dan plegen 550 van de 100.000 zelfmoord. Dat is 0,55%.... niet echt "het gros".
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 1 september 2018 @ 13:01:04 #126
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181619238
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 12:58 schreef letmehearyouscream het volgende:

[..]

Bron?
Ja, een bron waarin alle pedofielen openlijk hun probleem aankaarten.
Weet je wat we ook kunnen doen, een canal parade waarin alle pedo’s een dagje zichzelf kunnen zijn. Allemaal kinderen op die bootjes mee door de Amsterdamse grachten.

Natuurlijk zijn er geen cijfers, althans cijfers die kloppen.
  zaterdag 1 september 2018 @ 13:02:37 #127
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_181619269
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 12:50 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Als Jos bekent en daarbij daderkennis deelt is het vrij eenvoudig..
Eens. En dan is het van belang hoe en of hij die daderkennis op een andere manier kan hebben verkregen of toegespeeld. Het zal niet de eerste keer zijn dat en verdacht iemand zich wat heeft laten aanpraten... wat voor mij trouwens ook kan gelden voor dat aangetroffen DNA.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zaterdag 1 september 2018 @ 13:03:50 #128
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_181619296
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 september 2018 13:02 schreef Vallon het volgende:

[..]

Eens. En dan is het van belang hoe en of hij die daderkennis op een andere manier kan hebben verkregen of toegespeeld. Het zal niet de eerste keer zijn dat en verdacht iemand zich wat heeft laten aanpraten... wat voor mij trouwens ook kan gelden voor dat aangetroffen DNA.
Jep, absoluut.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 1 september 2018 @ 13:04:22 #129
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_181619300
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 13:01 schreef tja77 het volgende:

[..]

Ja, een bron waarin alle pedofielen openlijk hun probleem aankaarten.
Weet je wat we ook kunnen doen, een canal parade waarin alle pedo’s een dagje zichzelf kunnen zijn. Allemaal kinderen op die bootjes mee door de Amsterdamse grachten.

Natuurlijk zijn er geen cijfers, althans cijfers die kloppen.
Vooral jouw onderbuik dus.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_181619306
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 12:54 schreef tja77 het volgende:

[..]

Het is onmogelijk om met cijfers op de proppen te komen, want het percentage pedoseksuelen dat openlijk voor zijn of haar geaardheid uitkomt is bijzonder laag.
Maar als zelfmoord onder homoseksuelen al zo hoog ligt, dan zal het onder pedoseksuelen nog veel hoger liggen.
Een kwestie van 1 en 1 is 2.
Is het de helft? Geen idee?
Maar de verhalen die je veelal leest van pedo’s, komen behoorlijk overeen met het beeld dat ik hier schets.
Continue tweestrijd, walgen van jezelf, zelfdoding, geïsoleerd leven enz.
1. Maak onderscheid tussen pedofielen en pedoseksuelen.
2. "Het gros van" was dus nergens op gebaseerd.
3. Als ik de verhalen van sommige pedo's moet geloven, zoals die gasten van Martijn, hebben ze helemaal niet de wens om hun geaardheid liever kwijt dan rijk te zijn. Dat staat nogal haaks op wat jij stelt. Kennelijk heb jij een andere bron? En dan niet een Amerikaanse want de cultuur daar is een heel andere dus niet vergelijkbaar.
pi_181619381
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 12:49 schreef tja77 het volgende:

[..]

En dat word je van pedoseksueel plotsklaps heteroseksueel? Er zijn ook vrouwelijke pedo’s, een kleine groep, maar ze zijn er wel degelijk.

eerder a-seksueel. Maar ik reageerde vooral omdat je snikkel opmerking nogal dommig was, niet omdat ik het een goede oplossing vind
  zaterdag 1 september 2018 @ 13:10:57 #132
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181619418
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 13:09 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

eerder a-seksueel. Maar ik reageerde vooral omdat je snikkel opmerking nogal dommig was, niet omdat ik het een goede oplossing vind
Het geblaat dat "het gros" vam de pedofielen zelfmoord zou plegen is ook nogal dommig, dus het beperkt zich niet tot deze uitspraak.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 1 september 2018 @ 13:13:47 #133
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_181619478
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 12:27 schreef tja77 het volgende:

[..]

Ja, want als je snikkel eraf ligt kun je geen kinderen meer beschadigen?
Of, je loopt het ziekenhuis in om te zeggen dat je gecastreerd wilt worden, de vraag is vervolgens: “waarom?”. Omdat ik pedo ben, zie jij dat gebeuren ja?
Je meldt je ervoor bij de dokter en je krijgt medicatie in combinatie met gesprekstherapie. De tijd strijkt voorbij en je neemt trouw je pillen elke dag in.

Dan speelt er een misbruikzaak in jouw omgeving. Je prijst jezelf dat jij er niets mee te maken hebt en houdt je op de vlakte. Het onderzoek breidt zich uit en de politie vraagt de hulp van het publiek. De apothekersassistente die jou elke maand je pillen overhandigt weet waar deze medicatie toe dient en weet ook dat zij een geheimhoudingsplicht heeft. Toch voelt zij ook een burgerplicht en besluit de informatie te lekken. Vertrouwelijk via een misdaadverslaggever, die zorgt dat deze informatie op een juridisch dichtgetimmerde wijze bij de politie terechtkomt en de politie komt even op bezoek. Roddels in de buurt zijn inmiddels verspreid en boze buren komen even bij je aan de deur.

Een niet onmogelijk scenario
Non possumus non loqui
  zaterdag 1 september 2018 @ 13:18:07 #134
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_181619566
Het is natuurlijk ook mogelijk dat het hier niet gaat om een pedo actie van/op/met NV zelf.
Voor hetzelfde geld heeft NV iets gezien of gehoord (sliep naast de staftent !!) dat net niet de bedoeling was en is ie simpelweg - koelbloedig - omgelegd.

NB: Ik heb begrepen dat uit (imho ook klunzig verlopen) pathologisch onderzoek niet bleek of NV seksueel is misbruikt. Nofi, maar wanneer dat joch zou zijn "genomen" zou je toch inwendig wat moeten zien stel ik mij zo voor.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zaterdag 1 september 2018 @ 13:18:32 #135
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181619575
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 13:04 schreef r_one het volgende:

[..]

1. Maak onderscheid tussen pedofielen en pedoseksuelen.
2. "Het gros van" was dus nergens op gebaseerd.
3. Als ik de verhalen van sommige pedo's moet geloven, zoals die gasten van Martijn, hebben ze helemaal niet de wens om hun geaardheid liever kwijt dan rijk te zijn. Dat staat nogal haaks op wat jij stelt. Kennelijk heb jij een andere bron? En dan niet een Amerikaanse want de cultuur daar is een heel andere dus niet vergelijkbaar.
Het was nergens op gebaseerd, klopt.
Net zo min als het weerleggen van mijn “gros” vanuit jouw kant.
Jij leest verhalen, ik andere.
Ik lees vooral de verhalen van sociaal geïsoleerde mannen die met zichzelf in de knoop zitten.
Hoeveel mannen ken jij persoonlijk die openlijk voor hun pedofiele gevoelens uitkomen? En zou je die dan nog steeds willen kennen? Kortom, denk je echt dat die personen blij zijn met de geaardheid die ze hebben of hebben ze er berusting in omdat ze weten dat je er toch niks aan kunt veranderen?
  zaterdag 1 september 2018 @ 13:20:52 #136
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181619608
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 13:18 schreef tja77 het volgende:

[..]

Het was nergens op gebaseerd, klopt.
Net zo min als het weerleggen van mijn “gros” vanuit jouw kant.
Jij leest verhalen, ik andere.
Ik lees vooral de verhalen van sociaal geïsoleerde mannen die met zichzelf in de knoop zitten.
Hoeveel mannen ken jij persoonlijk die openlijk voor hun pedofiele gevoelens uitkomen? En zou je die dan nog steeds willen kennen? Kortom, denk je echt dat die personen blij zijn met de geaardheid die ze hebben of hebben ze er berusting in omdat ze weten dat je er toch niks aan kunt veranderen?
Wacht, jij verzint een hoeveelheid als "het gros", je kunt daar nergens bewijs voor vinden en je verwijt anderen dat ze je bewering niet kunnen ontkrachten?
Echt... ga lekker buitenspelen ofzo.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 1 september 2018 @ 13:27:02 #137
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181619711
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 13:09 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

eerder a-seksueel. Maar ik reageerde vooral omdat je snikkel opmerking nogal dommig was, niet omdat ik het een goede oplossing vind
Ah ja, de snikkel opmerking.

quote:
Sommige mensen zien chemische castratie als hét wondermiddel dat opgelegd zou moeten worden aan alle zedendelinquenten. In de praktijk blijkt echter dat de medicatie de hormoonhuishouding wel goed beïnvloedt, maar dat de effecten op de bijhorende gedachten en gedragspatronen niet altijd even groot zijn.
Vandaar dat ik zei snikkel, want zelfs zonder snikkel kun je met andere lichaamsdelen een kind beschadigen. Dus a-seksueel? Ook niet echt.
  zaterdag 1 september 2018 @ 13:28:53 #138
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_181619739
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 13:18 schreef tja77 het volgende:

[..]

Het was nergens op gebaseerd, klopt.
Net zo min als het weerleggen van mijn “gros” vanuit jouw kant.
Jij leest verhalen, ik andere.
Ik lees vooral de verhalen van sociaal geïsoleerde mannen die met zichzelf in de knoop zitten.
Hoeveel mannen ken jij persoonlijk die openlijk voor hun pedofiele gevoelens uitkomen? En zou je die dan nog steeds willen kennen? Kortom, denk je echt dat die personen blij zijn met de geaardheid die ze hebben of hebben ze er berusting in omdat ze weten dat je er toch niks aan kunt veranderen?
Je weet wat "het gros" betekent he?

Misschien bedoelde je "een aanzienlijk deel". (Maar zelfs dan vind ik dat een belachelijke claim).

Overigens ben jij degene die stelt dat het gros van de pedo's zelfmoord pleegt, dus wij hoeven sowieso niet aan te tonen dat de cijfers uit jouw duim niet kloppen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 1 september 2018 @ 13:30:09 #139
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181619765
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 13:20 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wacht, jij verzint een hoeveelheid als "het gros", je kunt daar nergens bewijs voor vinden en je verwijt anderen dat ze je bewering niet kunnen ontkrachten?
Echt... ga lekker buitenspelen ofzo.
Je kunt het niet weerleggen dus het is per definitie onzin? Tuurlijk joh.
Blijf je vooral vastklampen aan het woordje “gros”.
Het zijn er ongetwijfeld heel veel, exacte cijfers heeft niemand.
  zaterdag 1 september 2018 @ 13:34:36 #140
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_181619843
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 13:30 schreef tja77 het volgende:

[..]

Je kunt het niet weerleggen dus het is per definitie onzin? Tuurlijk joh.
Blijf je vooral vastklampen aan het woordje “gros”.
Het zijn er ongetwijfeld heel veel, exacte cijfers heeft niemand.
Neehoor, het is nog geen 1% van de pedo's

Bron heb ik niet. Maar het zijn er ongetwijfeld heel weinig.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 1 september 2018 @ 13:35:51 #141
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181619862
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 13:28 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Je weet wat "het gros" betekent he?

Misschien bedoelde je "een aanzienlijk deel". (Maar zelfs dan vind ik dat een belachelijke claim).

Overigens ben jij degene die stelt dat het gros van de pedo's zelfmoord pleegt, dus wij hoeven sowieso niet aan te tonen dat de cijfers uit jouw duim niet kloppen.
Ah weet je wat.
Heeeeel veeeeel pedo’s overwegen zelfdoding.
Zo beter?

Godver wat een gehannes over het woordje “gros”.
De discussie begon vanwege het feit dat ik stelde dat pedofilie een ziekte is, en dat een deel, een groot deel, of heeeel veeeel pedo’s, niet pedo WILLEN zijn, en ervan walgen dat ze dat wel zijn.

Maar blijf lekker zeuren, zeiken en zaniken over het woordje “gros”.
  zaterdag 1 september 2018 @ 13:38:15 #142
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181619908
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 13:34 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Neehoor, het is nog geen 1% van de pedo's

Bron heb ik niet. Maar het zijn er ongetwijfeld heel weinig.
In tegenstelling tot jij, heb ik nooit een percentage genoemd.
  zaterdag 1 september 2018 @ 13:38:51 #143
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_181619922
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 13:35 schreef tja77 het volgende:

[..]

Ah weet je wat.
Heeeeel veeeeel pedo’s overwegen zelfdoding.
Zo beter?

Godver wat een gehannes over het woordje “gros”.
De discussie begon vanwege het feit dat ik stelde dat pedofilie een ziekte is, en dat een deel, een groot deel, of heeeel veeeel pedo’s, niet pedo WILLEN zijn, en ervan walgen dat ze dat wel zijn.

Maar blijf lekker zeuren, zeiken en zaniken over het woordje “gros”.
Nu is het opeens overwegen? Initieel ging je post om pedo's die er daadwerkelijk een einde maken.

Heb wel weer genoeg van jouw gedraai.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 1 september 2018 @ 13:38:53 #144
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181619923
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 13:35 schreef tja77 het volgende:

[..]

Ah weet je wat.
Heeeeel veeeeel pedo’s overwegen zelfdoding.
Zo beter?

Godver wat een gehannes over het woordje “gros”.
De discussie begon vanwege het feit dat ik stelde dat pedofilie een ziekte is, en dat een deel, een groot deel, of heeeel veeeel pedo’s, niet pedo WILLEN zijn, en ervan walgen dat ze dat wel zijn.

Maar blijf lekker zeuren, zeiken en zaniken over het woordje “gros”.
En je vervolgens beweerde dat "het gros" zelfmoord pleegde.
Als dat zo was dan hadden we niet keer op keer dit soort misbruikschandalen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 1 september 2018 @ 13:38:57 #145
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181619925
Overigens is een gros 144 oftwel 12 dozijn.
pi_181619935
De zussen van Jos B werkten niet mee aan DNA onderzoek


https://www.misdaadjourna(...)n-aan-dna-onderzoek/
  zaterdag 1 september 2018 @ 13:39:44 #147
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_181619938
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 13:38 schreef tja77 het volgende:
Overigens is een gros 144 oftwel 12 dozijn.
"Een gros" is dan ook iets anders dan "het gros".
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 1 september 2018 @ 13:41:49 #148
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181619988
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 12:48 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Je hebt geen cijfers, maar je weet wel dat meer dan de helft van de pedoseksuelen zelfmoord pleegt?

Dat is nogal een aanname zeg..
Dit is NWS, hier drinken we sherry en doen we aannames. Feiten met bronvermeldingen zijn voor andere fora. :Y
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  zaterdag 1 september 2018 @ 13:42:56 #149
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181619995
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 13:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

En je vervolgens beweerde dat "het gros" zelfmoord pleegde.
Als dat zo was dan hadden we niet keer op keer dit soort misbruikschandalen.
Ah ja, want als 51% van de 10.000 pedo’s zelfmoord pleegt, zijn er geen pedo’s meer.
Dit zijn zomaar wat getallen hè.
Niet dat je dadelijk gaat roepen dat er geen 10.000 pedo’s in Nederland zijn.
Dus til er niet te zwaar aan, het is maar voor de beeldvorming.
  zaterdag 1 september 2018 @ 13:43:02 #150
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_181619998
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 12:36 schreef tja77 het volgende:
Gelukkig ben ik zelf heteroseksueel (en val op vrouwen die gedlachtsrijp zijn), maar ik moet er niet aan denken dat homoseksualiteit gangbaar zou zijn, en ik het met een man zou moeten doen.
Goed van jou :') . In het donker voel je er trouwens niets van en waar de nood is, komt de noot vanzelf. Ik val op Victoria Secret Angels maar kan het prima vinden met andere MILF types, ook als die niet meer geslachtsrijp zijn >:) ... juist dan.... geen gezeik meer met zullen we er nog eentje doen...
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_181620000
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 13:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

En je vervolgens beweerde dat "het gros" zelfmoord pleegde.
Als dat zo was dan hadden we niet keer op keer dit soort misbruikschandalen.
Nouu, in veel misbruikzaken is de dader geen pedofiel maar heeft hij andere stoornis. Dus zelfs als alle pedofielen zelfmoord zouden plegen, zouden er nog steeds veel kinderen misbruikt worden. ☹
pi_181620003
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 13:04 schreef r_one het volgende:

[..]

1. Maak onderscheid tussen pedofielen en pedoseksuelen.
2. "Het gros van" was dus nergens op gebaseerd.
3. Als ik de verhalen van sommige pedo's moet geloven, zoals die gasten van Martijn, hebben ze helemaal niet de wens om hun geaardheid liever kwijt dan rijk te zijn. Dat staat nogal haaks op wat jij stelt. Kennelijk heb jij een andere bron? En dan niet een Amerikaanse want de cultuur daar is een heel andere dus niet vergelijkbaar.
3. En sommige weer wel. Er bestaan hulplijnen voor pedofielen die ermee worstelen.

Hoe graag sommige het ook willen; pedofielen en -seksuelen zijn geen homogene groep met vaste kenmerken. Een deel worstelt ermee, een deel van van de pedofielen is geen pedoseksueel en een deel bestaat uit de onverbeterlijke perverse misbruikers zoals Dutroux en Fourniret. En daar zit heel veel tussen.

Het is sowieso een groep die moeilijk te vangen is in statistieken.
  zaterdag 1 september 2018 @ 13:43:47 #153
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181620011
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 13:38 schreef tja77 het volgende:

[..]

In tegenstelling tot jij, heb ik nooit een percentage genoemd.
Nee, doe maar net alsof "het gros" geen andere term voor "het grootste deel" is.
Het impliceert simpelweg dat je meer dan 50% bedoelt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 1 september 2018 @ 13:44:06 #154
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181620016
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 13:01 schreef tja77 het volgende:
Natuurlijk zijn er geen cijfers, althans cijfers die kloppen.
Er zijn heus geen cijfers hoor. Ik verzin dit allemaal zelf, echt. :Y
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181620025
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 13:39 schreef Woonbootjes het volgende:
De zussen van Jos B werkten niet mee aan DNA onderzoek

https://www.misdaadjourna(...)n-aan-dna-onderzoek/
Hier wordt gesuggereerd dat de zussen er meer van wisten en hun broer wilden helpen, dat is duidelijk niet het geval.
  zaterdag 1 september 2018 @ 13:45:56 #156
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181620038
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 13:43 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, doe maar net alsof "het gros" geen andere term voor "het grootste deel" is.
Het impliceert simpelweg dat je meer dan 50% bedoelt.
Blijf nog ff doorgaan over “het gros” joh.
:')
  zaterdag 1 september 2018 @ 13:49:09 #157
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181620079
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 13:45 schreef tja77 het volgende:

[..]

Blijf nog ff doorgaan over “het gros” joh.
:')
Oh wacht, nu ligt het aan mij dat je blaat met je claim niet zomaar komt te vervallen?

Of je post zelf eens duidelijk dat je maar wat doms geroepen hebt en dat niet had moeten doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 1 september 2018 @ 13:50:32 #158
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_181620099
Zullen we het hoofdstuk "tja77's onderbuik" maar weer afsluiten, gaat erg offtopic zo.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 1 september 2018 @ 13:52:16 #159
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181620118
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 13:50 schreef Drekkoning het volgende:
Zullen we het hoofdstuk "tja77's onderbuik" maar weer afsluiten, gaat erg offtopic zo.
Ja, tijd voor de volgende onderbuik. Heeft er iemand nog een lekker debiele speculatie over Jos of Joos?
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  zaterdag 1 september 2018 @ 13:53:14 #160
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_181620127
Yep even weg van gros ..... hoe zeker zijn denken wj (ii ik) dat NV seksueel is misbruikt ?
Gezien het pedo-vergrijp aanname, wat voor de hand ligt maar hoe zeker is dat ?
Wat zijn de skills van Jos B.... buiten het overleven op speciale plantjes ?

Wiki: Bushmaster

[ Bericht 8% gewijzigd door Vallon op 01-09-2018 14:00:46 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_181620168
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 13:44 schreef Za het volgende:

[..]

Hier wordt gesuggereerd dat de zussen er meer van wisten en hun broer wilden helpen, dat is duidelijk niet het geval.
Dat geloof ik ook niet dat de zussen wilde helpen
  zaterdag 1 september 2018 @ 13:56:36 #162
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181620170
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 13:49 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oh wacht, nu ligt het aan mij dat je blaat met je claim niet zomaar komt te vervallen?

Of je post zelf eens duidelijk dat je maar wat doms geroepen hebt en dat niet had moeten doen.
Potverdorie, je komt een beetje zuur over zeg.
Van alles wat ik hier plaats, blijf je hameren op het woordje “gros”.
Is dat echt het enige wat je kunt?

Het aantal mannelijke pedofielen in Nederland wordt geschat op tussen de 1% en 10%. Als daar al zoveel onduidelijkheid over is, hoe moet ik dan ooit met cijfers over de brug komen? Juistem, dat kan dus niet hè.

Het zijn er veel, heel veel en dus ook heel veel die ermee worstelen.
En om jou niet uit je panty te laten barsten van woede over 1 woordje, misschien wel of misschien niet het gros.
Nou goed?
pi_181620187
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 13:53 schreef Vallon het volgende:

Jos B....
Kunnen wij concluderen dat er geen kinderporno is aangetroffen op de harde schijf van Jos B?
  zaterdag 1 september 2018 @ 13:58:24 #164
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181620197
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 13:53 schreef Vallon het volgende:
Yep even weg van gros ..... hoe zeker zijn denken wj (ii ik) dat NV seksueel is misbruikt ?
Gezien het pedo-vergrijp aanname, wat voor de hand ligt maar hoe zeker is dat ?
Wat zijn de skills van Jos B.... buiten het overleven op speciale plantjes ?
Die vraag van Joos Barten bij een van de verhoren vind ik daarbij wel erg vreemd.

Ik denk dat hij wel misbruikt is, maar mogelijk na zijn overlijden, en het zou me niets verbazen als hij in de kofferbak gestikt is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 1 september 2018 @ 13:59:32 #165
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181620214
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 13:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik denk dat hij wel misbruikt is, maar mogelijk na zijn overlijden
wtf?
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  zaterdag 1 september 2018 @ 14:02:55 #166
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181620261
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 13:59 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

wtf?
Barten wordt in de dagen na de vondst van Nicky wel vrijwel dagelijks door de politie ondervraagd. De verhoren zijn memorabel; er zijn momenten waarop men denkt dat de 80-jarige man op het punt staat te breken. Een bizarre vraag van Barten: Is het mogelijk om het lijk van een kind te misbruiken?

Bron: http://misdaaddossier.nl/nicky-verstappen/
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181620263
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 17:46 schreef Vallon het volgende:

Vervolgens, ik weet zeker niet alles van DNA, kan je imho nimmer vanuit 4e/5e lijns (achterneven) het donorspoor 100% matchen vanuit een (bijna zeker, oud vermengd & vervuild) objectspoor.
Dat kun je nog verder doorredeneren, in hoeverre kun je een harde schijf aangetroffen in The Old Crow, waar allerlei gasten kwamen, vervolgens in handen van 't Padje, vervolgens in handen van die zus (allemaal zonder handschoenen) en je treft daar een contactspoor op aan, kun je dat dan nog met 100% zekerheid matchen aan Jos B.?
  zaterdag 1 september 2018 @ 14:04:26 #168
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181620279
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 14:03 schreef Za het volgende:

[..]

Dat kun je nog verder doorredeneren, in hoeverre kun je een harde schijf aangetroffen in The Old Crow, waar allerlei gasten kwamen, vervolgens in handen van 't Padje, vervolgens in handen van die zus (allemaal zonder handschoenen) en je treft daar een contactspoor op aan, kun je dat dan nog met 100% zekerheid matchen aan Jos B.?
Dat kun je niet, daarom heb je ook een controle nodig met ander DNA
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181620335
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 14:04 schreef Leandra het volgende:

Dat kun je niet, daarom heb je ook een controle nodig met ander DNA
Volgens de politie is de 100% match verkregen middels de harde schijf.
Gek genoeg niet via vuile was van Jos B. noch zijn tandenborstel.
  zaterdag 1 september 2018 @ 14:10:34 #170
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_181620372
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 13:57 schreef Za het volgende:[..]Kunnen wij concluderen dat er geen kinderporno is aangetroffen op de harde schijf van Jos B?
Nee, omdat dit - zo ja, imho - alleen met het publiek zal worden gedeeld wanneer er geen andere vermoedens of leads zouden zijn.

Ik vermoed dat er op veel harde schijven foto's van kinderen staan die je kunt uitleggen als porno. De vraag is in welke hoedanigheid, hoeveel en in/tot welke relatie etc.etc. Kan mij trouwens niet goed voorstellen dat je je verzameling "verboden vruchten" bij je zussen gaat opbergen.

NB: Je zult verbaast staan wat zich na verloop van tijd allemaal aan shit verzameld op een (actief) gebruikte hard-disk.

[ Bericht 1% gewijzigd door Vallon op 01-09-2018 14:27:08 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_181620429
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 14:03 schreef Za het volgende:

[..]

Dat kun je nog verder doorredeneren, in hoeverre kun je een harde schijf aangetroffen in The Old Crow, waar allerlei gasten kwamen, vervolgens in handen van 't Padje, vervolgens in handen van die zus (allemaal zonder handschoenen) en je treft daar een contactspoor op aan, kun je dat dan nog met 100% zekerheid matchen aan Jos B.?
Die harde schijf stond bij zijn zus in Veendam
pi_181620436
quote:
18s.gif Op zaterdag 1 september 2018 14:10 schreef Vallon het volgende:

Nee, omdat dit - zo ja - alleen met het publiek zal worden gedeeld met het (opgestookte) publiek wanneer er geen andere vermoedens of leads zouden zijn.
Men hoeft niet in detail te treden, iets als "deze man wordt ook gezocht vanwege een ander misdrijf" zou afdoende zijn.
pi_181620508
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 14:14 schreef grimselman het volgende:

Die harde schijf stond bij zijn zus in Veendam
Ik dacht gelezen te hebben dat zij Jos's spullen via Erik had verkregen, excuses indien dat niet zo is, ik wil ook dan deze vraag stellen gezien de man en kinderen van deze zus ook de harde schijf kunnen hebben vast gepakt.
  zaterdag 1 september 2018 @ 14:25:39 #174
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_181620642
DNA en conclusies trekken van die schijf is ook vooral hoe het DNA op de schijf alsmede de kleding kan zijn gekomen.
Interessant - ook hoe DNA onderzoek verloopt - is:
quote:
Bron: forensicon.nl "... Wanneer een spoor op een bepaalde locatie wordt aangetroffen, en wordt vastgesteld waar het spoor vandaan komt (donor), betekent dat niet direct dat de donor ook iets te maken heeft met het incident of delict dat wordt onderzocht."
Het spoor op zowel de harde-schijf als kleding van NV, kan je als mobiel aantekenen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zaterdag 1 september 2018 @ 14:31:42 #175
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_181620759
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 14:08 schreef Za het volgende:

[..]

Volgens de politie is de 100% match verkregen middels de harde schijf.
Gek genoeg niet via vuile was van Jos B. noch zijn tandenborstel.
Bij mijn weten is dat WEL gedaan - ws ter verificatie- nadat men Jos B (toen nog) als mogelijke verdachte had getraceerd is er een team naar de Vogezen afgereisd.

Kern is dat de match is voortgekomen uit de harde-schijf die in het kader van vermissing door de zus(sen) is overhandigd aan de politie die het naar het NFI heeft opgestuurd.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zaterdag 1 september 2018 @ 14:41:03 #176
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181620951
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 14:14 schreef grimselman het volgende:

[..]

Die harde schijf stond bij zijn zus in Veendam
Nadat hij door Erik van t Padje aan haar was overhandigd, en hij had hem uit het chalet in de Vogezen gehaald.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 1 september 2018 @ 14:47:25 #177
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181621064
Ik zal niet quoten uit Trouw, want Trouw procedeert om copyright issues, maar linken mag geen probleem zijn lijkt me:
https://www.trouw.nl/home(...)-te-kloppen~a8353cec

Ze hebben het DNA van het vermoedelijke profiel van Jos B vergeleken met het DNA op de kleding van Nicky.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181621360
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 14:02 schreef Leandra het volgende:

[..]

Barten wordt in de dagen na de vondst van Nicky wel vrijwel dagelijks door de politie ondervraagd. De verhoren zijn memorabel; er zijn momenten waarop men denkt dat de 80-jarige man op het punt staat te breken. Een bizarre vraag van Barten: Is het mogelijk om het lijk van een kind te misbruiken?

Bron: http://misdaaddossier.nl/nicky-verstappen/
Lees überhaupt iemand de linken wel?
pi_181621389
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 13:52 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Ja, tijd voor de volgende onderbuik. Heeft er iemand nog een lekker debiele speculatie over Jos of Joos?
Nee, jij bent aan de beurt...
pi_181622062
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 14:47 schreef Leandra het volgende:
Ik zal niet quoten uit Trouw, want Trouw procedeert om copyright issues, maar linken mag geen probleem zijn lijkt me:
https://www.trouw.nl/home(...)-te-kloppen~a8353cec

Ze hebben het DNA van het vermoedelijke profiel van Jos B vergeleken met het DNA op de kleding van Nicky.
Is ook al gepost.

Lijkt wel of niemand hier leest.
  zaterdag 1 september 2018 @ 15:44:59 #181
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181622158
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 15:38 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Is ook al gepost.

Lijkt wel of niemand hier leest.
Ja, ik weet dat die al gepost was, ik was er naar op zoek geweest omdat ik hem al gelezen had, maar omdat dezelfde vragen kennelijk weer langs blijven komen lijkt een link waarin eea duidelijk uitgelegd wordt me niet overbodig, zelfs niet op herhaling.

Maar misschien moet die link gewoon in de OP gezet worden, hoewel men dat van NWS wellicht niet zal waarderen want Trouw, maar dat is wat anders.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 1 september 2018 @ 15:46:50 #182
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181622195
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 15:02 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nee, jij bent aan de beurt...
Aan de beurt voor wat?
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181622382
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 13:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

Die vraag van Joos Barten bij een van de verhoren vind ik daarbij wel erg vreemd.

Ik denk dat hij wel misbruikt is, maar mogelijk na zijn overlijden, en het zou me niets verbazen als hij in de kofferbak gestikt is.
Bedoel je in de kofferbak van Joos of gewoon ‘een’ kofferbak?

Ik las in een oud nieuwsbericht van (de website van) PRdV dat Joos wel eens eerder ‘s nachts een jongetje uit zijn tent haalde om mee te lopen naar het toiletgebouw en hem daar zou hebben betast.

Hier een screenshot daarvan van een pagina van archive-nl:
https://drive.google.com/(...)4-b9sesDmRpLJHr/view

Ik heb die website vorig jaar ook goed doorzocht, er was nog veel informatie te vinden. Nu lijkt die niet meer in de lucht te zijn? Jammer.
pi_181622412
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 14:08 schreef Za het volgende:

[..]

Volgens de politie is de 100% match verkregen middels de harde schijf.
Gek genoeg niet via vuile was van Jos B. noch zijn tandenborstel.
Heeft de politie zelf gesproken over de harddisk?

In de persco hadden ze het volgens mij alleen over “persoonlijke spullen” en heb nog niet terug kunnen vinden waar dat van die harddisk eigenlijk vandaan komt. In de vierde spoiler in de OP staat ook geen bron. Heb jij een bron?
  zaterdag 1 september 2018 @ 16:01:50 #185
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181622454
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 15:57 schreef Physsic het volgende:

[..]

Bedoel je in de kofferbak van Joos of gewoon ‘een’ kofferbak?

Ik las in een oud nieuwsbericht van (de website van) PRdV dat Joos wel eens eerder ‘s nachts een jongetje uit zijn tent haalde om mee te lopen naar het toiletgebouw en hem daar zou hebben betast.

Hier een screenshot daarvan van een pagina van archive-nl:
https://drive.google.com/(...)4-b9sesDmRpLJHr/view

Ik heb die website vorig jaar ook goed doorzocht, er was nog veel informatie te vinden. Nu lijkt die niet meer in de lucht te zijn? Jammer.
Laat ik het maar op "een kofferbak" houden, dat sluit die van Joos Barten niet uit.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181622730
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 15:01 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Lees überhaupt iemand de linken wel?
Ik denk het gros niet nee.
pi_181623482
Ik zit nu het boek van Simon Vuyk telezen wat ik me afvraag wat er te wassen was door Joos op de 2e dag van het kamp vreemd allemaal
pi_181623497
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 15:57 schreef Physsic het volgende:

[..]

Bedoel je in de kofferbak van Joos of gewoon ‘een’ kofferbak?

Ik las in een oud nieuwsbericht van (de website van) PRdV dat Joos wel eens eerder ‘s nachts een jongetje uit zijn tent haalde om mee te lopen naar het toiletgebouw en hem daar zou hebben betast.

Hier een screenshot daarvan van een pagina van archive-nl:
https://drive.google.com/(...)4-b9sesDmRpLJHr/view

Ik heb die website vorig jaar ook goed doorzocht, er was nog veel informatie te vinden. Nu lijkt die niet meer in de lucht te zijn? Jammer.
Dank je voor de duidelijke info, klopt vroeger stond er een compleet dossier op de website van Peter r de Vries. Die was ineens weg maar volgens mij is dat echt al jaren geleden gebeurt.

Er zou zo een hele goede tijdslijn gemaakt kunnen worden. Het enige wat ik nog mis is dat Joos ene Sja wakker maakte rond 07:00 om alles voor te bereiden voor het ontbijt.

Ook prima dat zijn vertrektijd erbij staat 07:45, begrafenis was om 11:00, hij was rond 17:00/18:00 terug.

Wel enige verwarring wanneer hij nu zijn auto heeft gereinigd.
pi_181623550
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 16:50 schreef Woonbootjes het volgende:
Ik zit nu het boek van Simon Vuyk telezen wat ik me afvraag wat er te wassen was door Joos op de 2e dag van het kamp vreemd allemaal
Die vraag heb ik hier ook al meerdere malen gesteld.

Zo’n zak was past bij een chique restaurant, met tafellakens en servetten. Met 37 jongen heb je dan inderdaad na 48 uur een volle linnenzak.

Op de kampen waar ik vroeger naar toe ging, namen we zelf bord, bestek en beker mee. En een handdoek en slaapzak...
pi_181623581
Ook nog een opmerkelijk zinnetje uit de link, een politieauto zag om 04:00 op de parkeerplaats bij de Heikop een “verdachte auto”

Bezoeker van de homoplek
pi_181623583
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 16:50 schreef Woonbootjes het volgende:
Ik zit nu het boek van Simon Vuyk telezen wat ik me afvraag wat er te wassen was door Joos op de 2e dag van het kamp vreemd allemaal
En ook vreemd dat zijn eigen tent en de eettent ineens grondig schoongemaakt moesten worden om 6.00 uur in de ochtend.
Alius aliud dicit
pi_181623616
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 16:55 schreef Mrmime het volgende:

[..]

En ook vreemd dat zijn eigen tent en de eettent ineens grondig schoongemaakt moesten worden om 6.00 uur in de ochtend.
Na 06:00 niet om 06:00
  zaterdag 1 september 2018 @ 17:12:00 #193
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_181623999
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 14:47 schreef Leandra het volgende:
Ik zal niet quoten uit Trouw, want Trouw procedeert om copyright issues, maar linken mag geen probleem zijn lijkt me:
https://www.trouw.nl/home(...)-te-kloppen~a8353cec

Ze hebben het DNA van het vermoedelijke profiel van Jos B vergeleken met het DNA op de kleding van Nicky.
Volgens klopt die geschetste volgorde niet (1. DNA vermissing Jos B 2) Opdracht te vergelijken met NV omdat vermiste Jos niet komt opdagen 3. verificatie met verwanten 4. Nacontrole NV)

Uitgaande van je weet maar nooit, wordt elk DNA bij het NFI standaard vergeleken met alle DNA profielen. 10.000 gaat net zo snel als 100.000. Vervolgens krijg de recherche een - eerst nog vermoedelijk match) "horen" waarna de OvJ kan besluiten tot een verificatie spelletje.

Wat imho gebeurd is:
1) DNA Jos B is vanwege vermissing onderzocht ("mooi" want hij kwam niet opdagen).
2) Er is een automatische match met lopende (straf)zaken.
3) Recherche gaat DNA halen (Vogezen, zus weigert zelf DNA, neven stemmen - ws onwetend - in)
4) Voila we - seem to - got him etc.etc.

Bij al die grootschalige DNA onderzoeken, kwam ca 1/3e NIET komen opdagen of kon niet (gelijk) worden getraceerd. Bij het eerste DNA delict-onderzoek (zat Jos niet bij) kwamen 27 van de 107 niet opdagen, van zowel het 2e onderzoek (die van 1500) en de grootschalige 3e met 23.000 kandidaten - ben benieuwd naar de criteria (heel Heiblom?) - kwam ook 1/3e (nog) niet opdagen.

In NL is het nog steeds je goed recht geen gehoor te geven aan een verzoek. Wat men daar ook van vindt. Jammer dat je je met een weigering kennelijk dus verdacht maakt en een reden te meer de DNA wet hier op aan te scherpen.

We gaan afwachten hoe & wat Jos B gaat verklaren, of zijn afgenomen DNA overeenkomt. Verder benieuwd zijn naar de verschillende oorsprong mogelijkheden want mobiel DNA kan raar & ver springen.

Zover ik ergens heb gelezen betreft is het aangetroffen DNA op NV van een bloedspatje - hoeveel & met welke ouderdom ? - op de rode Ajax joggingbroek. Bloedspetters houdt m.i. in dat de donor gewond is (geweest), was dat toen ook (nog) zo toen Jos B toevallig daar rondfietste ?

Het DNA op de harde-schijf zal bijna zeker een onbetrouwbaar indirect DNA (vet, schilfer of haar) spoor zijn geweest, wat de reden is dit te verifiëren. Jos B was er zelf niet dus gingen ze het elders halen bij de spullen en (juridisch, belangrijk) bij familie van Jos B. Familie omdat daarmee 100% zeker is waar het te testen DNA vandaan komt. Van spullen kan je niet(s) zeker stellen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 01-09-2018 17:38:10 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_181624021
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 16:55 schreef ootjekatootje het volgende:
Ook nog een opmerkelijk zinnetje uit de link, een politieauto zag om 04:00 op de parkeerplaats bij de Heikop een “verdachte auto”

Bezoeker van de homoplek
En geen kenteken genoteerd zeker 🤔
  Spellchecker zaterdag 1 september 2018 @ 17:16:41 #195
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181624083
Is hij al in Nl trouwens? Zullen ze pas later bekendmaken denk ik ....
pi_181624325
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 16:51 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dank je voor de duidelijke info, klopt vroeger stond er een compleet dossier op de website van Peter r de Vries. Die was ineens weg maar volgens mij is dat echt al jaren geleden gebeurt.

Er zou zo een hele goede tijdslijn gemaakt kunnen worden. Het enige wat ik nog mis is dat Joos ene Sja wakker maakte rond 07:00 om alles voor te bereiden voor het ontbijt.

Ook prima dat zijn vertrektijd erbij staat 07:45, begrafenis was om 11:00, hij was rond 17:00/18:00 terug.

Wel enige verwarring wanneer hij nu zijn auto heeft gereinigd.
Klopt, maar vorig jaar was er dus nog die archive-nl-pagina, met berichten die destijds op de website van PRdV stonden. Archive-nl doet het inmiddels ook niet meer, helaas.
pi_181624327
Bron boek Simon Vuyk
Op 13 Aug 1998 toont de politie de ouders van NV enkele foto,s die op de Heikop zijn gemaakt door de TR. Daarop zijn spullen te zien die in de tent van de Nightriders ( tent NV) waren achtergebleven.Ze herkennen de kleren maar ze kunnen de zaklamp niet plaatsen .Nicky had geen lamp mee op kamp , dat weren ze zeker.Peetje en Bertie wijzen de recherche op het feit dat enkele kledingstukken ontbreken :een zwarte zwembroek van het merk Nike en een witte Umbro- sportbroek .Vreemd onverklaarbaar .

[ Bericht 0% gewijzigd door Woonbootjes op 01-09-2018 17:31:49 (Heiloo moet Heikop zijn ) ]
  zaterdag 1 september 2018 @ 17:37:00 #198
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_181624512
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 16:51 schreef ootjekatootje het volgende:
Ook prima dat zijn vertrektijd erbij staat 07:45, begrafenis was om 11:00, hij was rond 17:00/18:00 terug.
Die tijdstippen zijn opmerkelijk en lijken (mij) enigszins in het dossier kunstmatig te zijn aangepast. NB: Het is sws vrij lastig om exacte tijdstippen te krijgen, iedereen zegt meestal wat anders.

Dat je 08u00 naar huis gaat (45min) om rond 11u00 een begrafenis bij te wonen is goed mogelijk. Dat je vuile was meeneemt, thuis dat gaat doen en vervolgens pas laat in de middag terugkomt (met of zonder was?) terwijl er een joch verdwenen is, snap ik niet. Had Joos Barten (we spreken 1998, begintijd betaalbare GSM) al telefoon, heeft iemand hem op de hoogte gehouden ?

Wat ook opmerkelijk is dat Joos Barten die maandag zijn auto in zijn garage had geplaatst zg. uit piëteit omdat het kennelijk not done is om daar je auto in het zicht te hebben wanneer de begrafenisstoet langs je huis komt.

NB: Volgens entomologisch onderzoek aan de hand van sectiefoto's wordt (in)geschat dat Nicky toen nog zou hebben moeten geleefd. Hij is tussen maandagmiddag en dinsdagochtend vermoord. Ik kan niet tellen maar de onderbuik draait zich om. Dit alles kan natuurlijk met -of door mededaders zijn uitgevoerd waar Jos B - ik weet niet hoe - aan mee heeft gedaan.

Wanneer je locatie foto's nauwkeurig bekijkt, is de vindplaats van NV ronduit vreemd. Hij is daar imho bewust neergelegd. Het lijkt mij geen passanten locatie om iemand uit de auto te flikkeren. Jos B zal de nacht nadat NV al was gevonden ws zijn aangehouden zijn op het doorlopende weggetje, links (of zo je wilt rechts) van het hegpadje waar het lijkje is aangetroffen.

Jammer dat de politie (daar, wel heel erg) weinig plaats-delict onderzoek heeft gedaan. De kampeertenten werden wel verrekte snel opgedoekt, het veldje (waar NV is gevonden) werd dagen daarna ook vrij snel gemaaid. Is het huis van Barten ooit op DNA van NV (of anderen) onderzocht ?

Veel vragen waar je niet van weet waar je moet (of kan) beginnen. Immers Barten en mogelijke anderen die info kunnen hebben (gehad) zijn overleden of houden hun snavel omdat het zo aardige man was.

NB: ik heb http://misdaaddossier.nl/nicky-verstappen/ aan de OP toegevoegd... oeps was al genoemd. Teruglezen is weten.

[ Bericht 1% gewijzigd door Vallon op 01-09-2018 17:54:36 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zaterdag 1 september 2018 @ 18:22:43 #199
3542 Gia
User under construction
pi_181625531
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 14:17 schreef Za het volgende:

Ik dacht gelezen te hebben dat zij Jos's spullen via Erik had verkregen, excuses indien dat niet zo is, ik wil ook dan deze vraag stellen gezien de man en kinderen van deze zus ook de harde schijf kunnen hebben vast gepakt.
Als Jos wil aantonen dat het niet zijn dna was op die harde schijf, kan dat heel eenvoudig. Met een wang swap.
  zaterdag 1 september 2018 @ 18:36:29 #200
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_181625819
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 18:22 schreef Gia het volgende:

[..]

Als Jos wil aantonen dat het niet zijn dna was op die harde schijf, kan dat heel eenvoudig. Met een wang swap.
Jos wil nog helemaal niets, zeer waarschijnlijk weet hij niet eens wat er nu allemaal speelt.

Het enige dat hij ws nu weet is dat hij op verzoek van de Nederlandse politie, is aangehouden (punt) om DNA af te staan. Ongeacht z'n (on)schuldigheid zal z'n hoofd rondtollen in de boiler room. Inhoudelijk heeft Jos B immers nog geen zaak-advocaat, dat is/kan pas wanneer hij op NL grondgebied formeel wordt aangehouden waarna hij een advocaat krijgt. Die Spaanse advocaat (heeft Jos B niet gezien) was/is er alleen om z'n rechten ivm de uitlevering, te beschermen.

Ik vraag mij af of de politie momenteel Jos B (al, omzichtig maar wel met het doel) aan het verhoren is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 12% gewijzigd door Vallon op 01-09-2018 19:01:35 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zaterdag 1 september 2018 @ 18:38:08 #201
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181625838
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 11:40 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar als mensen DNA afstaan vanwege situatie A moet je er ook op kunnen vertrouwen dat het alleen daarvoor gebruikt wordt, anders is de opkomst nog lager, en die is in de zaak Nicky Verstappen al schofterig laag. Geen woorden voor het grote aantal weigeraars, het lijkt er bijna op alsof men daar bezig is geweest deelname te ontmoedigen, en dan mag je je eens gaan afvragen wat het doel van diegenen is geweest.
Dus moet er goede wetgeving komen waarin een en ander vastgelegd wordt. Ik zie geen bezwaar als mijn DNA -dat ik vrijwillig heb afgestaan om een mogelijk moordzaak op te lossen- gebruikt wordt om te kijken of er eveneens een match is met andere onopgeloste (moord)zaken.

Waarom zoveel mensen hebben geweigerd is mij ook niet duidelijk. Misschein omdat ze denken dat het voor andere dingen gebruikt zou kunnen worden, misschien omdat ze iets te verbergen hebben, misschien omdat het gewoon qua tijd niet goed uitkwan.
  zaterdag 1 september 2018 @ 18:46:07 #202
3542 Gia
User under construction
pi_181625927
quote:
12s.gif Op zaterdag 1 september 2018 18:36 schreef Vallon het volgende:

[..]

Jos wil nog helemaal niets, zeer waarschijnlijk weet hij niet eens wat er nu allemaal speelt.

Het enige dat hij ws nu weet is dat hij op verzoek van de Nederlandse politie, is aangehouden (punt) om DNA af te staan. Ongeacht z'n (on)schuldigheid zal z'n hoofd rondtollen in de boiler room. Inhoudelijk heeft Jos B immers nog geen zaak-advocaat, dat is/kan pas wanneer hij op NL grondgebied formeel wordt aangehouden waarna hij een advocaat krijgt. Die Spaanse advocaat (heeft Jos B niet gezien) was/is er alleen om z'n rechten ivm de uitlevering, te beschermen.

Ik vraag mij af of de politie momenteel Jos B (al, omzichtig maar wel met het doel) aan het verhoren is.
Ik reageer op de opmerking van Za, dat zoveel mensen die harde schijf aangeraakt kunnen hebben, dus dat het ook het dna van iemand anders zou kunnen zijn.

Los van hoever het onderzoek nu is.
pi_181626242
Indien de harde schijf vol met rotzooi stond, zou dat nog enigszins verklaren waarom de privacy van Jos B. zo met voeten getreden is en de stelligheid waarmee eea heeft plaatsgevonden.

Ik vraag me dan wel af of deze ontdekking rechtmatig verkregen is, indien de politie zelf al met een ander oogmerk de harde schijf wilde bemachtigen, hebben ze de zus ook een beetje om de tuin geleid.
pi_181626281
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 15:59 schreef Physsic het volgende:

Heeft de politie zelf gesproken over de harddisk?
Ja, verlossende telefoontje was DNA met 100 match aangetroffen op harde schijf.
pi_181626311
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 18:22 schreef Gia het volgende:

Als Jos wil aantonen dat het niet zijn dna was op die harde schijf, kan dat heel eenvoudig. Met een wang swap.
De bewijslast ligt bij de politie, niet bij Jos B.
pi_181626936
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 19:06 schreef Za het volgende:

[..]

Ja, verlossende telefoontje was DNA met 100 match aangetroffen op harde schijf.
Is dat uit de persco of heb je een linkje?
pi_181627105
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 19:33 schreef Physsic het volgende:

Is dat uit de persco of heb je een linkje?
Dat is op dag 1 via verschillende bronnen bericht, ook gequote in de OP bij de uitleg hoe ze aan het DNA gekomen zijn.
(ik bewaar geen linkjes)
pi_181627149
quote:
Interessant: De datum waarop het NFI aan het werk moet, is bijzonder: twee dagen voordat de zaak twintig jaar oud is

Klopt dit wel?
pi_181627277
Ik snap echt het harde schijf verhaal niet. Bedoelen ze de harde schijf die in de computer zit?
Ze hebben de harde schijf uit de computer gehaald en daar dna op gevonden?
pi_181627280
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 18:38 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Dus moet er goede wetgeving komen waarin een en ander vastgelegd wordt. Ik zie geen bezwaar als mijn DNA -dat ik vrijwillig heb afgestaan om een mogelijk moordzaak op te lossen- gebruikt wordt om te kijken of er eveneens een match is met andere onopgeloste (moord)zaken.

Waarom zoveel mensen hebben geweigerd is mij ook niet duidelijk. Misschein omdat ze denken dat het voor andere dingen gebruikt zou kunnen worden, misschien omdat ze iets te verbergen hebben, misschien omdat het gewoon qua tijd niet goed uitkwan.
Misschien ook wel hierom: http://www.wetrecht.nl/betrouwbaarheid-dna-bewijs/
pi_181627298
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 19:38 schreef Za het volgende:

[..]

Dat is op dag 1 via verschillende bronnen bericht, ook gequote in de OP bij de uitleg hoe ze aan het DNA gekomen zijn.
(ik bewaar geen linkjes)
Gequote ja, maar zonder bron. Zo kan ik niet zien of dat (direct) van de politie afkomstig is.

Dan ga ik er voorlopig nog even vanuit dat dat niet het geval is.

Misschien heeft een andere user wel een bron bij de hand?
  zaterdag 1 september 2018 @ 19:52:02 #212
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181627415
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 19:40 schreef Za het volgende:

[..]

Interessant: De datum waarop het NFI aan het werk moet, is bijzonder: twee dagen voordat de zaak twintig jaar oud is

Klopt dit wel?
Volgens mij is het 2 dagen en 2 maanden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181627439
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 18:38 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Dus moet er goede wetgeving komen waarin een en ander vastgelegd wordt. Ik zie geen bezwaar als mijn DNA -dat ik vrijwillig heb afgestaan om een mogelijk moordzaak op te lossen- gebruikt wordt om te kijken of er eveneens een match is met andere onopgeloste (moord)zaken.

Waarom zoveel mensen hebben geweigerd is mij ook niet duidelijk. Misschein omdat ze denken dat het voor andere dingen gebruikt zou kunnen worden, misschien omdat ze iets te verbergen hebben, misschien omdat het gewoon qua tijd niet goed uitkwan.
Ik zie wel bezwaren, op grond van gerechtelijke dwalingen en tunnelvisies bij opsporingsdiensten in het verleden. En dan heb ik het nog niet eens over dankbaar ge-/misbruik maken van een DNA-databank voor andere doelen dan het oplossen van zware criminaliteit.
pi_181627614
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 19:46 schreef woxxel het volgende:
Ik snap echt het harde schijf verhaal niet. Bedoelen ze de harde schijf die in de computer zit?
Ze hebben de harde schijf uit de computer gehaald en daar dna op gevonden?
Wat voor harde schijf
  zaterdag 1 september 2018 @ 20:03:40 #215
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181627691
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 20:00 schreef woxxel het volgende:

[..]

Wat voor harde schijf
Kan ook gewoon een externe harde schijf geweest zijn hè.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181627760
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 19:47 schreef Physsic het volgende:

Dan ga ik er voorlopig nog even vanuit dat dat niet het geval is.
OP bevat alleen feitelijke info ondersteund door betrouwbare bronnen toch?
Ik denk niet dat die journaliste uit de Limburger en anderen het zelf verzonnen hebben, want het is tamelijk onlogisch.

quote:
Misschien heeft een andere user wel een bron bij de hand?
Mogelijk degene die het in de OP heeft gezet?
pi_181627800
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 20:06 schreef Za het volgende:

[..]

OP bevat alleen feitelijke info ondersteund door betrouwbare bronnen toch?
Ik denk niet dat die journaliste uit de Limburger en anderen het zelf verzonnen hebben, want het is tamelijk onlogisch.

[..]

Mogelijk degene die het in de OP heeft gezet?
Geen idee, want er staat niet bij waar de informatie vandaan komt. Dat zou ik graag willen weten.

Ik zeg ook niet dat een journalist het anders zelf verzonnen heeft. Ook als een journalist iets niet zelf verzonnen heeft, maar dat het nog niet automatisch een feit (of betrouwbaar).

Edit: ah, zie nu dat het uit de papieren Limburger komt. Was op zoek naar een linkje, maar dat is er dan natuurlijk niet.
Het komt dus niet van de website van de politie of uit de persco?
pi_181627831
Dna op een harde schijf. Van alle plekken die er zijn zit er dna op een harde schijf?
pi_181627857
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 20:10 schreef woxxel het volgende:
Dna op een harde schijf. Van alle plekken die er zijn zit er dna op een harde schijf?
Ze moesten het doen met de spullen die door de zussen aan hen werden overgedragen.
  zaterdag 1 september 2018 @ 20:19:18 #220
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181627982
Het komt uit deze post: NWS / Grote doorbraak in zaak Nicky Verstappen #14 - Op zoek naar Jos Brech

Daarin wordt gerefereerd naar de papieren Limburger van zaterdag 25 augustus.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 1 september 2018 @ 20:20:06 #221
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181627999
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 20:10 schreef woxxel het volgende:
Dna op een harde schijf. Van alle plekken die er zijn zit er dna op een harde schijf?
Als je van mij alleen een powerbank hebt moet je het daar ook mee doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181628012
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 20:19 schreef Leandra het volgende:
Het komt uit deze post: NWS / Grote doorbraak in zaak Nicky Verstappen #14 - Op zoek naar Jos Brech

Daarin wordt gerefereerd naar de papieren Limburger van zaterdag 25 augustus.
Ja, dank. Ik heb daar telkens overheen gelezen in die spoiler. 😅
pi_181628015
Ohhhh ok nu snap ik het. T had van alles geweest kunnen zijn om het dna van jos te krijgen
pi_181628100
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 20:20 schreef woxxel het volgende:
Ohhhh ok nu snap ik het. T had van alles geweest kunnen zijn om het dna van jos te krijgen
Alles waar (logischerwijs) zijn DNA op zou zitten. :D
  zaterdag 1 september 2018 @ 20:26:24 #225
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181628127
Ik weet niet of het om dit artikel gaat: https://www.limburger.nl/(...)tbij-en-onbereikbaar
Ik kan het niet lezen iig.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 1 september 2018 @ 20:28:25 #226
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181628157
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 20:24 schreef Physsic het volgende:

[..]

Alles waar (logischerwijs) zijn DNA op zou zitten. :D
Als dat al de reden was dat de harde schijf ingeleverd was....
Voor DNA-onderzoek is het niet het meest logische item iig, voor onderzoek van een harde schijf wel, ongeacht of dat is om de schijf te controleren op kinderporno of op routes en/of mogelijke verblijfplaatsen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 1 september 2018 @ 20:32:33 #227
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_181628254
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 16:55 schreef ootjekatootje het volgende:
Ook nog een opmerkelijk zinnetje uit de link, een politieauto zag om 04:00 op de parkeerplaats bij de Heikop een “verdachte auto”

Bezoeker van de homoplek
Hoe onderscheid je een verdachte auto van een niet-verdachte auto? :)
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_181628386
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 20:32 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Hoe onderscheid je een verdachte auto van een niet-verdachte auto? :)
Op dezelfde manier zoals ze geen onderscheid maken tussen een hoofdwond en geen echte verwondingen, zo gaat dat in Limburg.
pi_181628432
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 20:28 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als dat al de reden was dat de harde schijf ingeleverd was....
Voor DNA-onderzoek is het niet het meest logische item iig, voor onderzoek van een harde schijf wel, ongeacht of dat is om de schijf te controleren op kinderporno of op routes en/of mogelijke verblijfplaatsen.
Klopt, staat inderdaad los van de reden waarom het aan de politie is overgedragen. Die tandenborstel was meer voor de hand liggend, maar dat is weer niet iets wat je in het kader van een vermissing overdraagt. :P
pi_181628706
Ze kunnen net zo goed bij degene die een beetje verdacht zijn, bij de deurklink wat dna afhalen en dat niet gebruiken als bewijs. Maar ze weten wel eerder bij wie ze wat meer moeten spitten naar andere bewijzen.
  zaterdag 1 september 2018 @ 21:54:43 #231
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181630214
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 20:55 schreef woxxel het volgende:
Ze kunnen net zo goed bij degene die een beetje verdacht zijn, bij de deurklink wat dna afhalen en dat niet gebruiken als bewijs. Maar ze weten wel eerder bij wie ze wat meer moeten spitten naar andere bewijzen.
Goed plan, vervolgens vrijspraak of forse strafvermindering voor de verdachte + ontslag voor de verantwoordelijke(n). ^O^
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181630915
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 19:52 schreef Leandra het volgende:

Volgens mij is het 2 dagen en 2 maanden.
Volgens mij 2 maanden en 18 dagen (8 juni - 26 aug), de auteur van het artikel vindt het juist zo opmerkelijk dat ze 2 dagen voor de verjaring ermee aan de slag moesten, dus ofwel er is niets opmerkelijks ofwel die datum van 8 juni is niet correct.
  zaterdag 1 september 2018 @ 22:37:02 #233
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181630992
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 22:32 schreef Za het volgende:

[..]

Volgens mij 2 maanden en 18 dagen (8 juni - 26 aug), de auteur van het artikel vindt het juist zo opmerkelijk dat ze 2 dagen voor de verjaring ermee aan de slag moesten, dus ofwel er is niets opmerkelijks ofwel die datum van 8 juni is niet correct.
Hoezo 26 augustus? Hij is op 10 augustus 1998 verdwenen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 1 september 2018 @ 22:52:07 #234
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181631315
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 20:28 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als dat al de reden was dat de harde schijf ingeleverd was....
Voor DNA-onderzoek is het niet het meest logische item iig, voor onderzoek van een harde schijf wel, ongeacht of dat is om de schijf te controleren op kinderporno of op routes en/of mogelijke verblijfplaatsen.
Niet het meest logische, maar wel logisch. Alles waar zijn DNA op zat, komt gewoonweg in aanmerking.
pi_181631350
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 19:47 schreef Physsic het volgende:

[..]

Gequote ja, maar zonder bron. Zo kan ik niet zien of dat (direct) van de politie afkomstig is.

Dan ga ik er voorlopig nog even vanuit dat dat niet het geval is.

Misschien heeft een andere user wel een bron bij de hand?
De enige bron over de harde schijf is die beschrijving in de OP die verwijst naar de **papieren** Limburger. Dat is dus niet gemakkelijk na te gaan want we beschikken niet over de **papieren** versie. Daarom is er ook geen link.

Eerder stond op nu.nl dat de match werd gevonden nadat JB's kleding was getest:
In het kader van het onderzoek naar zijn vermissing werden kledingstukken van de man onderzocht op DNA. Uit een vergelijking bleek dat het genetisch materiaal overeenkomt met het DNA dat op de kleding van Nicky werd gevonden.

https://www.nu.nl/binnenl(...)icky-verstappen.html

[ Bericht 19% gewijzigd door RapaNui op 01-09-2018 23:08:24 ]
pi_181631500
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 22:37 schreef Leandra het volgende:

Hoezo 26 augustus? Hij is op 10 augustus 1998 verdwenen.
Excuses, ik had gelezen dat een aantal feiten op die datum zouden verjaren, ik heb deze fout dan al eerder gemaakt in deze reeks.

Maar het opmerkelijke aspect zie ik nog steeds niet, heeft de auteur het mis, of was de match 2 maanden later?
pi_181631611
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 22:53 schreef RapaNui het volgende:

De enige bron over de harde schijf is die beschrijving in de OP die verwijst naar de **papieren** Limburger. Dat is dus niet gemakkelijk na te gaan want we beschikken niet over de **papieren** versie. Daarom is er ook geen link.

Eerder stond op nu.nl dat de 100% match werd gevonden nadat JB's kleding was getest.
Korterink meldt het ook, ik heb het meermaals voorbij zien komen.
pi_181631663
Bron de Gelderlander


Dat Brech niet bij oproepen verscheen, bleek geen beletsel. ,,Uiteindelijk is dna in zijn woning afgenomen. Onder meer van zijn tandenborstel en kussensloop. Dat is door justitie in Bonaparte gestopt en zorgde voor een volledige match. Dat nieuws hoorde wij afgelopen woensdag voor het eerst, net als de rest van de
pi_181631756
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 15:59 schreef Physsic het volgende:

[..]

Heeft de politie zelf gesproken over de harddisk?

In de persco hadden ze het volgens mij alleen over “persoonlijke spullen” en heb nog niet terug kunnen vinden waar dat van die harddisk eigenlijk vandaan komt. In de vierde spoiler in de OP staat ook geen bron. Heb jij een bron?
je schrijft er zelf over ?
pi_181631849
Bron de Gelderlander


PREMIUM
Foto ter illustratie. © Thinkstock / istock
Nijmeegse wetenschappers speelden cruciale rol bij dna-match Jos Brech
NIJMEGEN - De Nijmeegse wetenschappers Willem Burgers en Wim Wiegerinck hadden zij vanaf de zijlijn een cruciaal aandeel in het opsporingsonderzoek in de zaak Nicky Verstappen: software van hun bedrijf SMART Research zorgde voor een doorslaggevende dna-match met hoofdverdachte Jos Brech.





Het gaat om Bonaparte, een programma waarmee in dna-materiaal kan worden gekoppeld aan een persoon of aan zijn of haar familieleden. Vooral dat laatste maakt Bonaparte bijzonder en een bijzonder nuttig hulpmiddel bij grote rampen


,,Bonaparte is voor het eerst gebruikt bij de vliegramp in Tripoli, in 2010’’, zegt Wiegerinck. ,,Vier jaar later, bij de vliegtuigcrash van de MH17, is het wederom ingezet.’’
Grootschalig verwantschap-onderzoek
In strafzaken is het een minder gangbaar hulpmiddel, hoewel in 2012 bij de cold case-zaak van de in 1999 vermoorde Marianne Vaatstra ook werd teruggegrepen op de Nijmeegse software. Ook toen resulteerde dat in een een op een match met de dader, Jasper S.
,,Ongeveer een jaar geleden kregen wij te horen dat in de kwestie van Nicky Verstappen ook dna-onderzoek zou komen’’, vertelt Burgers. Afgelopen jaar werden in Limburg twee dna-onderzoeken gehouden: een grootschalig verwantschap-onderzoek, waarbij zo'n 13.000 mannen dna afstonden, en een kleiner maar specifieker dna onderzoek, waarvoor zo'n 1500 mannen werden geselecteerd. Een van hen was Jos Brech, die kwam niet opdagen. Dat zorgde voor argwaan bij de politie. Daar kwam bij dat hij tijdens de vermissing van Nicky Verstappen in de directe omgeving aanwezig was. Sterker, Brech werd eerder zelfs al eens gehoord als getuige.
Dat Brech niet bij oproepen verscheen, bleek geen beletsel. ,,Uiteindelijk is dna in zijn woning afgenomen. Onder meer van zijn tandenborstel en kussensloop. Dat is door justitie in Bonaparte gestopt en zorgde voor een volledige match. Dat nieuws hoorde wij afgelopen woensdag voor het eerst
pi_181631865
Door de voortschrijding van de DNA-technieken kun je steeds makkelijker DNA-profielen maken uit miniem lichaamsmateriaal. Je krijgt dus steeds meer onvolledige profielen en mengprofielen van meerdere personen. Die zijn heel moeilijk te duiden. Je kunt erin zien wat je erin wílt zien, bijvoorbeeld het profiel van de verdachte. Dat bevordert tunnelvisie. Rechters die te weinig tijd hebben om er goed naar te kijken, nemen dan misschien de conclusie van politie en het NFI zó over.’«

Redeneerfout
Driekwart van de rechercheurs, officieren van justitie en rechters die meededen aan het onderzoek naar de begrijpelijkheid van DNA-rapporten bezondigt zich aan de prosecutor’s fallacy. Dat is de redeneerfout waarbij oorzaak en gevolg worden omgedraaid. Bijvoorbeeld: er is een match, dus de verdachte is de donor van dit DNA-spoor. De juiste redenering is: als de verdachte de donor is van het bloedspoor, dan is het nagenoeg zeker dat ik deze match constateer. Door het omdraaien van het eerste en het tweede zinsdeel wordt de kans dat de verdachte het DNA-materiaal heeft achtergelaten te hoog ingeschat, wat in het voordeel werkt van de aan-klager die uit is op een veroordeling.

https://www.advocatenblad.nl/2014/03/27/worstelen-met-dna-bewijs/
pi_181631924
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 23:16 schreef Woonbootjes het volgende:
Bron de Gelderlander

PREMIUM

Kun je misschien bij deze:
https://www.limburger.nl/(...)tbij-en-onbereikbaar
  zaterdag 1 september 2018 @ 23:26:18 #243
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_181632038
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 23:17 schreef Za het volgende:
Door de voortschrijding van de DNA-technieken kun je steeds makkelijker DNA-profielen maken uit miniem lichaamsmateriaal. Je krijgt dus steeds meer onvolledige profielen en mengprofielen van meerdere personen. Die zijn heel moeilijk te duiden. Je kunt erin zien wat je erin wílt zien, bijvoorbeeld het profiel van de verdachte. Dat bevordert tunnelvisie. Rechters die te weinig tijd hebben om er goed naar te kijken, nemen dan misschien de conclusie van politie en het NFI zó over.’«

Redeneerfout
Driekwart van de rechercheurs, officieren van justitie en rechters die meededen aan het onderzoek naar de begrijpelijkheid van DNA-rapporten bezondigt zich aan de prosecutor’s fallacy. Dat is de redeneerfout waarbij oorzaak en gevolg worden omgedraaid. Bijvoorbeeld: er is een match, dus de verdachte is de donor van dit DNA-spoor. De juiste redenering is: als de verdachte de donor is van het bloedspoor, dan is het nagenoeg zeker dat ik deze match constateer. Door het omdraaien van het eerste en het tweede zinsdeel wordt de kans dat de verdachte het DNA-materiaal heeft achtergelaten te hoog ingeschat, wat in het voordeel werkt van de aan-klager die uit is op een veroordeling.

https://www.advocatenblad.nl/2014/03/27/worstelen-met-dna-bewijs/
Die zinsnede moet je dus t.a.v. bewijsvoering nog toevoegen met "en het spoor daar zelf heeft achtergelaten".

DNA is mooi maar DNA kan je ook relatief makkelijk ergens wegnemen en elders al of niet opzettelijk neerplempen. Dit in tegenstelling tot bijv. vingerafdrukken.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zaterdag 1 september 2018 @ 23:34:08 #244
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181632169
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 23:08 schreef Woonbootjes het volgende:
Bron de Gelderlander

Dat Brech niet bij oproepen verscheen, bleek geen beletsel. ,,Uiteindelijk is dna in zijn woning afgenomen. Onder meer van zijn tandenborstel en kussensloop. Dat is door justitie in Bonaparte gestopt en zorgde voor een volledige match. Dat nieuws hoorde wij afgelopen woensdag voor het eerst, net als de rest van de
Linkje erbij zou wel fijn zijn, ook om het in de toekomst terug te kunnen vinden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 1 september 2018 @ 23:48:12 #246
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_181632457
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 23:12 schreef Spectator19 het volgende:
[..]
je schrijft er zelf over ?
Wanneer het geen hardddisk DNA is of was voor de aanleiding van de match, in welke veronderstelling ik leef(de), kan het scenario iets anders worden en wordt dan imho WEL juridisch aanvaardbaar.

Scenario
1) Jos B wordt vermist en Politie krijgt (al of media/adres)gegevens van zijn zus die in April aangifte heeft gedaan van vermissing. Zus geeft geen DNA, ook niet nodig.
2) Rechercheurs (team Vermissing alsmede dus team NV) weten nu waar ze voor Jos B moeten zijn.
3) Ondertussen gaat het NV team DNA halen bij de mannelijke familieleden, wat een basismatch levert.
4) Rechercheurs van het NV team rijden naar de Vogezen om DNA op te halen voor een bevestigingsmatch
5) De Rechter-Commissaris ziet dat het goed is en geeft in Juni akkoord voor aanhouding van Jos B vanwege betrokkenheid met NV.
6) Jos B blijft onvindbaar waarna het mediacircus wordt ingeschakeld.

NB: Er is dus geen DNA gebruikt vanwege of vanuit een vermissingszaak noch verkregen, alles is onder paraplu van NV en het team kan dus met vertrouwen gewoon doorgaan om Jos B aan te houden. Ondertussen heeft het circus mogelijk/wellicht een onvermoede stormvloed aan tips opgeleverd.

Handig !!!!!

[ Bericht 1% gewijzigd door Vallon op 02-09-2018 00:05:48 (kleine aanvulling) ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_181632809
Woonbootjes : In de papieren Limburger van vandaag staat een groot achtergrond artikel van Claire van Dyck over de ontdekking van de DNA match.

De zus van Brech doet aangifte van vermissing in Groningen en vermeldt bij de aangifte meteen dat Brech gezocht wordt door de politie ivm Nicky Verstappen. Het vermissingsteam in Groningen vraagt de zus om persoonlijke spullen van Brechter isolatie van DNA. Ze geeft onder meer een harde schijf van Brech aan de politie die door van ‘t Padje samen met andere spullen van Brech al eerder naar de zus gestuurd heeft.

Team hei heeft weinig vertrouwen in de bruikbaarheid van de harde schijf en gaat verder met de verwanten.

forum linkje
  zondag 2 september 2018 @ 00:11:44 #248
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181633032
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 september 2018 21:54 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Goed plan, vervolgens vrijspraak of forse strafvermindering voor de verdachte + ontslag voor de verantwoordelijke(n). ^O^
Hetgeen ook schandalig is, om een dader er dan maar mee weg te laten komen :r
  zondag 2 september 2018 @ 00:15:21 #249
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181633118
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 00:03 schreef Spectator19 het volgende:
Woonbootjes : In de papieren Limburger van vandaag staat een groot achtergrond artikel van Claire van Dyck over de ontdekking van de DNA match.

De zus van Brech doet aangifte van vermissing in Groningen en vermeldt bij de aangifte meteen dat Brech gezocht wordt door de politie ivm Nicky Verstappen. Het vermissingsteam in Groningen vraagt de zus om persoonlijke spullen van Brechter isolatie van DNA. Ze geeft onder meer een harde schijf van Brech aan de politie die door van ‘t Padje samen met andere spullen van Brech al eerder naar de zus gestuurd heeft.

Team hei heeft weinig vertrouwen in de bruikbaarheid van de harde schijf en gaat verder met de verwanten.

forum linkje
Dat is dan ook een copy en paste van deze post een topic eerder:
NWS / Grote doorbraak in zaak Nicky Verstappen #14 - Op zoek naar Jos Brech

Klopt ook qua tijdstip en de postcount zal wel aangepast zijn door een verwijderde post.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181633766
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 23:02 schreef Za het volgende:

[..]

Excuses, ik had gelezen dat een aantal feiten op die datum zouden verjaren, ik heb deze fout dan al eerder gemaakt in deze reeks.

Maar het opmerkelijke aspect zie ik nog steeds niet, heeft de auteur het mis, of was de match 2 maanden later?
ok, weer fout dus...
pi_181633800
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 23:06 schreef Za het volgende:

[..]

Korterink meldt het ook, ik heb het meermaals voorbij zien komen.
klopt, en was een harde schijf waarvan ze DNA gehaald hebben. Zie topic 1 en 2.
  zondag 2 september 2018 @ 00:46:07 #252
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181633801
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 00:11 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Hetgeen ook schandalig is, om een dader er dan maar mee weg te laten komen :r
Integendeel. Dat heet beschaving.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181634057
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 00:46 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Integendeel. Dat heet beschaving.
Nee, jouw interpretatie van beschaving..

Niet meer en niet minder, normale users zeggen daarom ook: ik vind of mijn mening is. Jij niet en dat is volgens mij veelzeggend.
pi_181634268
Ik ken die klote dorpen ook, ben ook op 4 geweldige jeugdkampen geweest.

Jos zei, ik bracht post rond. Welke klapjosti bezorgd 30 minuten verder ( lees 2 gemeentes verder) de nieuwsbode? Om geld uit te sparen? WTF, moest hij dat zelf betalen dan? Nee, dat was berekend door de Vereninging.

Zie je het voor je, hij helemaal trots bij de bestuursvergadering want meneer heeft door zijn nachtelijke fietsroute maar liefst 2 gulden ( ja, guldentijdperk) bespaart... slechte smoes
pi_181634339
Buiten die ellelange DNA discussie om dus, wat een idioot verhaal, zijn alibi.

Wat zeggen de mensen daarover? De mensen van de vereniging waarvoor hij de blaadjes wegbracht?

Kijk, als zij voor de rechter verklaren dat dat gelul is en zij altijd de nieuwsbrieven per post verstuurden.. tja doei dan met het DNA spoor mag niet gebruikt worden. Iedere rechter in Nederland weet hiervan. Hoeft imo niet als bewijs aangedragen te worden.
  zondag 2 september 2018 @ 01:13:16 #256
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181634371
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 00:46 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Integendeel. Dat heet beschaving.
Beschaving om een dader die iemand vermoord heeft in vrijheid te te stellen omdat ie niet meewerkte aan een DNA-verzoek en men daarom zijn DNA zonder zn toestemming maar van bijv. een harde schiij heeft gehaald? Ja, zeer beschaafd om die dader dan maar vrij te spreken, ook al is ie verder 100% schuldig. En je weet, vrijspraak betekent dat ie niet later nog eens vervolgd kan worden voor hetzelfde vergrijp als die uitspraak defenitief is.

Beschaving is naar mijn idee dat je er alles aan doet om een dader van een ernstig misdrijf achter de tralies te krijgen. Voor het slachtoffer en diens nabestaanden, maar ook voor de maatschappij om deze te beschermen tegen dit figuur.

[ Bericht 7% gewijzigd door Kamelenteen op 02-09-2018 01:18:25 ]
  zondag 2 september 2018 @ 01:16:05 #257
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181634418
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 01:07 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik ken die klote dorpen ook, ben ook op 4 geweldige jeugdkampen geweest.

Jos zei, ik bracht post rond. Welke klapjosti bezorgd 30 minuten verder ( lees 2 gemeentes verder) de nieuwsbode? Om geld uit te sparen? WTF, moest hij dat zelf betalen dan? Nee, dat was berekend door de Vereninging.

Zie je het voor je, hij helemaal trots bij de bestuursvergadering want meneer heeft door zijn nachtelijke fietsroute maar liefst 2 gulden ( ja, guldentijdperk) bespaart... slechte smoes
Ik zou zo'n klapjosti kunnen zijn. Ik vind het heerlijk om gewoon een stukje te fietsen en fiets wekelijks gewoon naar mn ouderlijk huis en fiets dan rustig om 2.00u snachts terug en soms dwars door de polder. Enkele reis: 22km.

Heerlijk rustig 's nachts, geen hond op straat. Zelfs als ik een auto zou hebben, zou ik gewoon die fiets blijven pakken.
pi_181634524
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 01:13 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Beschaving om een dader die iemand vermoord heeft in vrijheid te te stellen omdat ie niet meewerkte aan een DNA-verzoek en men daarom zijn DNA zonder zn toestemming maar van bijv. een harde schiij heeft gehaald? Ja, zeer beschaafd om die dader dan maar vrij te spreken, ook al is ie verder 100% schuldig.

Beschaving is naar mijn idee dat je er alles aan doet om een dader achter de tralies te krijgen. Voor het slachtoffer en diens nabestaanden, maar ook voor de maatschappij om deze te beschermen tegen dit figuur.
en daarbij, deze man heeft willens en wetens zijn rol in dit verhaal verzwegen. Als ik nieuwsbrieven rondbreng belandt mijn DNA niet op een dood jongentje.

20 jaar lang hield hij zich dom, als hij onschuldig was, was hij al eerder naar de politie, recherche of Peter r de Vries gestapt. Nee liever verdwijnen en de nabestaanden willens en wetens blijven krenken... triest figuur, laat hem maar vrij, op basis van onrechtmatig verkregen DNA, ik rem niet als die voor mijn auto loopt. Spontaan vergeten... en bewijs dan maar eens dat ik het expres deed.
pi_181634576
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 01:16 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Ik zou zo'n klapjosti kunnen zijn. Ik vind het heerlijk om gewoon een stukje te fietsen en fiets wekelijks gewoon naar mn ouderlijk huis en fiets dan rustig om 2.00u snachts terug en soms dwars door de polder. Enkele reis: 22km.

Heerlijk rustig 's nachts, geen hond op straat. Zelfs als ik een auto zou hebben, zou ik gewoon die fiets blijven pakken.
Verenigingen hebben daar gewoon budget voor.. juist omdat die heerlijke zomernachtfietsers het regelmatig zouden laten afweten bij slecht of koud weer.

Dat soort dingen gingen standaard gewoon via de post.
pi_181634595
Dat is ook gemakkelijk te checken bij de bestuursleden van die club.
pi_181634651
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 22:53 schreef RapaNui het volgende:

[..]

De enige bron over de harde schijf is die beschrijving in de OP die verwijst naar de **papieren** Limburger. Dat is dus niet gemakkelijk na te gaan want we beschikken niet over de **papieren** versie. Daarom is er ook geen link.

Eerder stond op nu.nl dat de match werd gevonden nadat JB's kleding was getest:
In het kader van het onderzoek naar zijn vermissing werden kledingstukken van de man onderzocht op DNA. Uit een vergelijking bleek dat het genetisch materiaal overeenkomt met het DNA dat op de kleding van Nicky werd gevonden.

https://www.nu.nl/binnenl(...)icky-verstappen.html

Ja, was ik al achter. Toch bedankt. 😊
pi_181634673
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 23:12 schreef Spectator19 het volgende:

[..]

je schrijft er zelf over ?
Klopt, maar het werd door iemand in twijfel getrokken. Toen ging ik zelf denken: wat was eigenlijk de oorspronkelijke bron?
  zondag 2 september 2018 @ 01:31:09 #263
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181634690
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 01:24 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Verenigingen hebben daar gewoon budget voor.. juist omdat die heerlijke zomernachtfietsers het regelmatig zouden laten afweten bij slecht of koud weer.

Dat soort dingen gingen standaard gewoon via de post.
Ja, dus?

Mijn ouders hadden ook geld genoeg. Toch werden kerstkaartjes gewoon op de fiets weggebracht ook al kostte het maar 40ct ofzo om die krengen te versturen. En hetzelfde deed ik ook, dus waarom niet een rondje dorp fietsen als je daarmee bijv. 20 euro kanbesparen, ondannks het budget? Al die adressen zullen dicht bij elkaar hebben gelegen, want dorp.

Budget of niet, elke euro is welkom soms en als iemand ze langs wilt brengen, prima toch?
pi_181634969
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 01:16 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Ik zou zo'n klapjosti kunnen zijn. Ik vind het heerlijk om gewoon een stukje te fietsen en fiets wekelijks gewoon naar mn ouderlijk huis en fiets dan rustig om 2.00u snachts terug en soms dwars door de polder. Enkele reis: 22km.

Heerlijk rustig 's nachts, geen hond op straat. Zelfs als ik een auto zou hebben, zou ik gewoon die fiets blijven pakken.
Zeker niet als hij destijds ook al zo’n buiten-/natuurmens was.

Ik ben dan wel nieuwsgierig naar wat hij daar (eventueel) 1,5 dag eerder deed. Dat zou namelijk een ander moment van de dag geweest zijn; vroeg in de ochtend.
  zondag 2 september 2018 @ 01:56:55 #265
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181635074
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 00:57 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nee, jouw interpretatie van beschaving..
Nee. Dit is een vorm van beschaving. Is helemaal niets subjectiefs aan.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  zondag 2 september 2018 @ 01:59:26 #266
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181635105
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 01:13 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Beschaving om een dader die iemand vermoord heeft in vrijheid te te stellen omdat ie niet meewerkte aan een DNA-verzoek en men daarom zijn DNA zonder zn toestemming maar van bijv. een harde schiij heeft gehaald? Ja, zeer beschaafd om die dader dan maar vrij te spreken, ook al is ie verder 100% schuldig. En je weet, vrijspraak betekent dat ie niet later nog eens vervolgd kan worden voor hetzelfde vergrijp als die uitspraak defenitief is.

Beschaving is naar mijn idee dat je er alles aan doet om een dader van een ernstig misdrijf achter de tralies te krijgen. Voor het slachtoffer en diens nabestaanden, maar ook voor de maatschappij om deze te beschermen tegen dit figuur.
Misschien eens verhuizen naar een land zonder mensrechten dan. Jemen ofzo. Daar doen ze wellicht niet moeilijk over bewijs dat hier onrechtmatig zou zijn verkregen.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  zondag 2 september 2018 @ 02:03:29 #267
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181635161
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 01:59 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Misschien eens verhuizen naar een land zonder mensrechten dan. Jemen ofzo. Daar doen ze wellicht niet moeilijk over bewijs dat hier onrechtmatig zou zijn verkregen.
Nederland is een beschaafd lans, met mensenrechten. Behalve als het om een vermoord mens gaat, dan is de privacy van de dader belangrijker.

Wil jou nog weleens horen praten als Nicky Verstappen jouw zoon of broer had geweest. Of je dan hetzelfde denkt..
  zondag 2 september 2018 @ 02:17:48 #268
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181635296
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 02:03 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Nederland is een beschaafd lans, met mensenrechten. Behalve als het om een vermoord mens gaat, dan is de privacy van de dader belangrijker.
Volgens mij snap jij niet helemaal wat mensenrechten inhouden of wel?

Juist van de verdachte hier wordt in het aangehaalde voorbeeld een mensenrecht geschonden, niet van het slachtoffer. Mensenrechten gelden namelijk tussen een burger en een overheid, niet tussen burgers onderling.

quote:
Wil jou nog weleens horen praten als Nicky Verstappen jouw zoon of broer had geweest. Of je dan hetzelfde denkt..
Dan denk ik exact hetzelfde natuurlijk.

Maar blijkbaar hangt het er voor jou vanaf in hoeverre het je persoonlijk raakt of een verdachte wel of niet in zijn rechten mag worden aangetast. Een dergelijk standpunt hebben diskwalificeert jou volledig van de discussie. Een juridisch proces voltrekt zich op basis van wetten, niet op basis van persoonlijke meningen. Wil je toch je persoonlijke mening in deze door proberen te dringen dan zul je moeten gaan lobbyen bij een politieke partij om dit deel van de mensenrechten van tafel te krijgen. Die kans is nul. In ieder geval in Nederland en de rest van de EU. Dus dat kun je gewoon vergeten.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  zondag 2 september 2018 @ 06:08:09 #269
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181635983
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 02:17 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Volgens mij snap jij niet helemaal wat mensenrechten inhouden of wel?

Juist van de verdachte hier wordt in het aangehaalde voorbeeld een mensenrecht geschonden, niet van het slachtoffer. Mensenrechten gelden namelijk tussen een burger en een overheid, niet tussen burgers onderling.

[..]

Dan denk ik exact hetzelfde natuurlijk.

Maar blijkbaar hangt het er voor jou vanaf in hoeverre het je persoonlijk raakt of een verdachte wel of niet in zijn rechten mag worden aangetast. Een dergelijk standpunt hebben diskwalificeert jou volledig van de discussie. Een juridisch proces voltrekt zich op basis van wetten, niet op basis van persoonlijke meningen. Wil je toch je persoonlijke mening in deze door proberen te dringen dan zul je moeten gaan lobbyen bij een politieke partij om dit deel van de mensenrechten van tafel te krijgen. Die kans is nul. In ieder geval in Nederland en de rest van de EU. Dus dat kun je gewoon vergeten.
De ernst van het delict is voor mij bepalend of ik een 'schending van de mensenrechten' acceptabel vind. In het geval van Nicky Verstappen vind ik een stukje privacyschending aanvaardbaar. Punt. Vind de manier van schending gewoon neit schokkend genoeg om te spreken van een schending van de mensenrechten.

En wat DNA afnemen en dat door wat databases gooien om te kijken of er toevallig een match uitkomt vind ik dus niet zo'n probleem ;) omdat het een maatschappelijk belang dient: het opsporen van een dader die verdacht wordt betrokken te zijn bij een zeer ernstig levensdelict.

Over een jaar of 2-4 zullen we de straf wel weten :)

Heeft Amnesty International de zaak al opgepakt?
pi_181636018
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 01:13 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Beschaving om een dader die iemand vermoord heeft in vrijheid te te stellen omdat ie niet meewerkte aan een DNA-verzoek en men daarom zijn DNA zonder zn toestemming maar van bijv. een harde schiij heeft gehaald? Ja, zeer beschaafd om die dader dan maar vrij te spreken, ook al is ie verder 100% schuldig. En je weet, vrijspraak betekent dat ie niet later nog eens vervolgd kan worden voor hetzelfde vergrijp als die uitspraak defenitief is.

Beschaving is naar mijn idee dat je er alles aan doet om een dader van een ernstig misdrijf achter de tralies te krijgen. Voor het slachtoffer en diens nabestaanden, maar ook voor de maatschappij om deze te beschermen tegen dit figuur.
Nee, dat is de prijs die je betaalt als je in een vrij land wil wonen.
Anders krijg je stasi praktijken, sowieso neigen we steeds meer die kant op met sleepwetten en praatjes over verplicht dna afstaan etc.

Maar goed, zoals een ander al mooi omschreef, je mening doet er eigenlijk niet toe vanwege je rare opvattingen (vanuit juridisch oogpunt).
pi_181636334
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 02:17 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Volgens mij snap jij niet helemaal wat mensenrechten inhouden of wel?

Juist van de verdachte hier wordt in het aangehaalde voorbeeld een mensenrecht geschonden, niet van het slachtoffer. Mensenrechten gelden namelijk tussen een burger en een overheid, niet tussen burgers onderling.

[..]

Dan denk ik exact hetzelfde natuurlijk.

Maar blijkbaar hangt het er voor jou vanaf in hoeverre het je persoonlijk raakt of een verdachte wel of niet in zijn rechten mag worden aangetast. Een dergelijk standpunt hebben diskwalificeert jou volledig van de discussie. Een juridisch proces voltrekt zich op basis van wetten, niet op basis van persoonlijke meningen. Wil je toch je persoonlijke mening in deze door proberen te dringen dan zul je moeten gaan lobbyen bij een politieke partij om dit deel van de mensenrechten van tafel te krijgen. Die kans is nul. In ieder geval in Nederland en de rest van de EU. Dus dat kun je gewoon vergeten.
_O- , wat ben jij erg zeg.
pi_181636377
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 07:06 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Nee, dat is de prijs die je betaalt als je in een vrij land wil wonen.
Anders krijg je stasi praktijken, sowieso neigen we steeds meer die kant op met sleepwetten en praatjes over verplicht dna afstaan etc.

Maar goed, zoals een ander al mooi omschreef, je mening doet er eigenlijk niet toe vanwege je rare opvattingen (vanuit juridisch oogpunt).
vrij land? 😂

Ik deel je mening over sleepwetten maar het niet meer dan normaal vinden dat Jos B wordt vrijgesproken door een “procedurefout”. Das eng
  zondag 2 september 2018 @ 08:25:56 #273
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_181636385
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 08:21 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

_O- , wat ben jij erg zeg.
Hij heeft wel volledig gelijk natuurlijk. We zijn het niet allemaal met elkaar eens, en daarom is in wetten vastgelegd wat wel en niet toelaatbaar is.

Zo weet iedereen waar hij aan toe is.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_181636439
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 08:25 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Hij heeft wel volledig gelijk natuurlijk. We zijn het niet allemaal met elkaar eens, en daarom is in wetten vastgelegd wat wel en niet toelaatbaar is.

Zo weet iedereen waar hij aan toe is.
en we hebben zoveel wetten en regels dat een ieder zich er met wat creativiteit uitlult.

Er zat DNA op zijn lijkje, grote vraag moet zijn: hoe komt dat daar.

Nee hier topic vol over procesfouten, vormfouten en mensenrechten. Werken jullie allemaal bij de gemeente?
pi_181636448
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 01:13 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Beschaving om een dader die iemand vermoord heeft in vrijheid te te stellen omdat ie niet meewerkte aan een DNA-verzoek en men daarom zijn DNA zonder zn toestemming maar van bijv. een harde schiij heeft gehaald? Ja, zeer beschaafd om die dader dan maar vrij te spreken, ook al is ie verder 100% schuldig. En je weet, vrijspraak betekent dat ie niet later nog eens vervolgd kan worden voor hetzelfde vergrijp als die uitspraak defenitief is.

Beschaving is naar mijn idee dat je er alles aan doet om een dader van een ernstig misdrijf achter de tralies te krijgen. Voor het slachtoffer en diens nabestaanden, maar ook voor de maatschappij om deze te beschermen tegen dit figuur.
Ja en daarom gelden wetten niet alleen voor burgers, maar ook voor opsporingsdiensten, iedereen weet dat DNA op het gebied van privacy enorm gevoelig ligt, juist omdat het zo een sterk middel is, dat er dus strenge regels gelden voor het gebruik ervan. Er gelden gewoon regels dat onschuldige mensen niet verplicht zijn mee te werken, net zoals dat er regels zijn hoe DNA verzameld mag worden. Persoonlijk vind ik het verwantschapsonderzoek al behoorlijk ver gaan.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_181636460
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 08:30 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

en we hebben zoveel wetten en regels dat een ieder zich er met wat creativiteit uitlult.

Er zat DNA op zijn lijkje, grote vraag moet zijn: hoe komt dat daar.

Nee hier topic vol over procesfouten, vormfouten en mensenrechten. Werken jullie allemaal bij de gemeente?
Jou DNA zit nooit op een ander persoon? Je geeft nooit iemand een hand?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_181636538
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 08:25 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

vrij land? 😂

Ik deel je mening over sleepwetten maar het niet meer dan normaal vinden dat Jos B wordt vrijgesproken door een “procedurefout”. Das eng
Toch zal de rechter de zaak aan de wet moeten toetsen als hij uitspraak doet. En dat betekent dat hij/zij iemand niet kan veroordelen als het bewijs ontoereikend is. En als uit wetgeving geconcludeerd moet worden dat bewijs onrechtmatig is verkregen en daarom niet gebruikt kan worden, dan is dat zo. Dan kan een rechter niet zelf beslissen dat het onrechtmatig verkregen bewijs toch maar wel gebruikt moet worden. Zo werkt de rechtsstaat nu eenmaal.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2018 08:39:29 ]
pi_181636543
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 08:31 schreef raptorix het volgende:

[..]

Jou DNA zit nooit op een ander persoon? Je geeft nooit iemand een hand?
Mijn DNA zit niet op het lijkje van een kind.
pi_181636565
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 08:39 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Toch zal de rechter de zaak aan de wet moeten toetsen als hij uitspraak doet. En dat betekent dat hij/zij iemand niet kan veroordelen als het bewijs ontoereikend is. En als uit wetgeving geconcludeerd moet worden dat bewijs onrechtmatig is verkregen en daarom niet gebruikt kan worden, dan is dat zo. Dan kan een rechter niet zelf beslissen dat het onrechtmatig verkregen bewijs toch maar wel gebruikt moet worden. Zo werkt de rechtsstaat nu eenmaal.
Dat klopt, sommigen hier vinden dat in dit geval heel fijn. Anderen zoals ikzelf vinden dat krom.
pi_181636584
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 08:41 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dat klopt, sommigen hier vinden dat in dit geval heel fijn. Anderen zoals ikzelf vinden dat krom.
Wat vind je hier precies krom aan?
pi_181636613
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 08:43 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Wat vind je hier precies krom aan?
Dat het niet meer gaat over schuld/onschuld, de vraag hoe komt dat DNA op Nicky.

Toch hoop ik van harte dat ze veel meer hebben tegen de dader(s) van Nicky
pi_181636689
Jos was er van op de hoogte dat zijn moeder was overleden. Dus hij heeft wel contact gehad.
  zondag 2 september 2018 @ 08:58:55 #283
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_181636741
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 08:30 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

en we hebben zoveel wetten en regels dat een ieder zich er met wat creativiteit uitlult.

Er zat DNA op zijn lijkje, grote vraag moet zijn: hoe komt dat daar.

Nee hier topic vol over procesfouten, vormfouten en mensenrechten. Werken jullie allemaal bij de gemeente?
Als daar afspraken over gemaakt zijn moeten we ons daar aan houden, ook al zie ik het in dit soort situaties ook liever anders.

Want als we de mening op fora aan gaan houden in plaats van het wetboek wordt het nogal willekeur.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 2 september 2018 @ 09:00:18 #284
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_181636753
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 08:52 schreef woxxel het volgende:
Jos was er van op de hoogte dat zijn moeder was overleden. Dus hij heeft wel contact gehad.
Of hij heeft de krant gelezen
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_181636762
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 08:47 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dat het niet meer gaat over schuld/onschuld, de vraag hoe komt dat DNA op Nicky.

Toch hoop ik van harte dat ze veel meer hebben tegen de dader(s) van Nicky
Sowieso moet de bewijskracht van een DNA-match niet overschat worden. Een match is vaak goed aan te tonen, maar de interpretatie ervan is erg lastig, en daar zijn legio voorbeelden van. Een DNA-match kan daarom eigenlijk nooit als hoofdbewijs gelden, maar alleen als ondersteunend bewijs. Met een DNA-match bewijs je alleen van wie het gevonden biologische spoor afkomstig is, maar het zegt helemaal niets over hoe dat spoor daar is gekomen.
  zondag 2 september 2018 @ 09:05:10 #286
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_181636781
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 09:01 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Sowieso moet de bewijskracht van een DNA-match niet overschat worden. Een match is vaak goed aan te tonen, maar de interpretatie ervan is erg lastig, en daar zijn legio voorbeelden van. Een DNA-match kan daarom eigenlijk nooit als hoofdbewijs gelden, maar alleen als ondersteunend bewijs. Met een DNA-match bewijs je alleen van wie het gevonden biologische spoor afkomstig is, maar het zegt helemaal niets over hoe dat spoor daar is gekomen.
En dit natuurlijk. Voor hetzelfde geld is het er expres achtergelaten door iemand anders. En zo niet zegt het hooguit dat Jos in contact is geweest met Nicky, het zegt bijvoorbeeld niet dat hij hem om het leven heeft gebracht.

Zonder bekentenis of aanzienlijk extra bewijs is dit een hele hele slappe zaak.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_181636793
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 08:39 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Mijn DNA zit niet op het lijkje van een kind.
Dat is omgekeerde statistiek, zeer gevaarlijk.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 2 september 2018 @ 09:08:11 #288
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_181636808
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 08:39 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Mijn DNA zit niet op het lijkje van een kind.
Maar als iemand anders jouw DNA (een paar haren bijvoorbeeld) achterlaat op een lijkje moet jij dus levenslang krijgen? Of vind je dan wel dat er extra bewijs moet zijn?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_181636810
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 08:47 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dat het niet meer gaat over schuld/onschuld, de vraag hoe komt dat DNA op Nicky.
Hangt er van af wat het was.
Huidschilfers ?
Jongetje was van fietsje gevallen, hij heeft hem overeind geholpen en is weer verder gegaan.

Sperma ? Zelfde verhaal; maar hij stond toevallig net te rukken in de vrije natuur. Vandaar.

Een beetje advocaat lult dat zo omver.
pi_181637003
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 09:00 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Of hij heeft de krant gelezen
Dan wist ie ook dat ie gezocht werd
pi_181637019
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 08:52 schreef woxxel het volgende:
Jos was er van op de hoogte dat zijn moeder was overleden. Dus hij heeft wel contact gehad.
waar blijkt dat uit?
pi_181637165
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 09:37 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

waar blijkt dat uit?
Interview met de bewoners van het huis. Hij had gezegd dat door het overlijden van zn moeder hij de tijd had om te reizen
pi_181637256
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 09:08 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Maar als iemand anders jouw DNA (een paar haren bijvoorbeeld) achterlaat op een lijkje moet jij dus levenslang krijgen? Of vind je dan wel dat er extra bewijs moet zijn?
Ik ben nooit alleen, als ik er niets mee te maken heb, kan ik dat altijd aantonen.
pi_181637275
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 09:08 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Hangt er van af wat het was.
Huidschilfers ?
Jongetje was van fietsje gevallen, hij heeft hem overeind geholpen en is weer verder gegaan.

Sperma ? Zelfde verhaal; maar hij stond toevallig net te rukken in de vrije natuur. Vandaar.

Een beetje advocaat lult dat zo omver.
fietsje?

Rukken op een kerstbomenperceel?
pi_181637300
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 09:06 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat is omgekeerde statistiek, zeer gevaarlijk.
Al je hier al ff meelurkt, weet je mijn mening over deze zaak.
  zondag 2 september 2018 @ 10:00:27 #296
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_181637321
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 09:56 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik ben nooit alleen, als ik er niets mee te maken heb, kan ik dat altijd aantonen.
Dus als een goeie kennis van Jos zegt dat hij samen was met hem die avond moet hij vrijgelaten worden?

En ik ben regelmatig alleen, dus ik mag onschuldig de gevangenis in om die reden?

Het is maar goed dat jij de wetten niet schrijft.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_181637330
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 09:08 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Hangt er van af wat het was.
Huidschilfers ?
Jongetje was van fietsje gevallen, hij heeft hem overeind geholpen en is weer verder gegaan.

Sperma ? Zelfde verhaal; maar hij stond toevallig net te rukken in de vrije natuur. Vandaar.

Een beetje advocaat lult dat zo omver.
Veel mensen lijken ook niet te snappen hoe de rechtsgang werkt.

Er is niet eens bewezen dat Nicky misbruikt en gedood is.

Zonder getuigen en alleen met DNA van Brech op het lichaam van Nicky valt er inderdaad maar heel weinig te bewijzen.
pi_181637348
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 09:56 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik ben nooit alleen, als ik er niets mee te maken heb, kan ik dat altijd aantonen.
Ja, maar zo werkt het dus niet.

Er moet bewezen worden dat je schuldig bent, je hoeft dus niet per se je onschuld aan te tonen.
  zondag 2 september 2018 @ 10:02:37 #299
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_181637351
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 10:01 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Veel mensen lijken ook niet te snappen hoe de rechtsgang werkt.

Er is niet eens bewezen dat Nicky misbruikt en gedood is.

Zonder getuigen en alleen met DNA van Brech op het lichaam van Nicky valt er inderdaad maar heel weinig te bewijzen.
Exact. En zonder bewijs geen veroordeling, al zien veel mensen dat graag anders blijkbaar.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_181637364
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 10:00 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dus als een goeie kennis van Jos zegt dat hij samen was met hem die avond moet hij vrijgelaten worden?

En ik ben regelmatig alleen, dus ik mag onschuldig de gevangenis in om die reden?

Het is maar goed dat jij de wetten niet schrijft.
Slap verhaal... blijf maar ontopic.
pi_181637386
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 10:02 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ja, maar zo werkt het dus niet.

Er moet bewezen worden dat je schuldig bent, je hoeft dus niet per se je onschuld aan te tonen.
Daarom zei ik tig topics geleden al dat ze meer hebben.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')