abonnement Unibet Coolblue
pi_181595894
Hier verder. Niet mijn OP.

quote:
Alcohol moet duurder worden om probleemdrinken tegen te gaan. Dat staat volgens RTL Nieuws in een conceptversie van het Nationaal Preventieakkoord, dat staatssecretaris Blokhuis eind oktober wil presenteren. Ook moet er een einde komen aan aanbiedingen van kratten bier, flessen wijn en sterkedrank.

Het conceptplan stelt volgens RTL dat de accijns op alcohol geïndexeerd moeten worden. Dat betekent dat de prijs meegroeit met de inflatie en dat drank dus geleidelijk duurder wordt. Verder zou Blokhuis willen onderzoeken of er een minimumprijs kan worden ingevoerd.

Het preventieakkoord gaat allerlei maatregelen bevatten die ongezond gedrag moeten voorkomen. Vanmorgen bracht het AD al dat er geen verbruiksbelasting meer hoeft te worden betaald over suikervrije dranken en bronwater. Daardoor zou een liter cola light 9 cent goedkoper worden.
'Interessant'

Staatssecretaris Blok wil niet bevestigen dat deze maatregelen er ook echt komen. Hij noemt ze wel "interessant" en zegt dat het Nationaal Preventieakkoord "heel ambitieus" wordt. Over de uitgelekte alcoholplannen zegt hij dat het duurder maken van alcohol helpt om het drankgebruik te ontmoedigen.

Directeur Peters van de Vereniging Drankenhandel Nederland zegt dat er nog allerlei conceptversies van het akkoord "heen en weer" gaan en dat er nog van alles kan veranderen. Volgens hem is het de bedoeling om het akkoord op 29 oktober te ondertekenen. Ook Haagse bronnen benadrukken dat er voorlopig nog geen definitief plan ligt.

Het Nationaal Preventieakkoord bindt niet alleen de strijd aan tegen overmatig drankgebruik, maar ook tegen overgewicht en roken. Aan tafel zitten onder anderen patiëntenorganisaties, gemeenten, bedrijven, sportverenigingen en maatschappelijke organisaties.
https://nos.nl/artikel/22(...)drank-goedkoper.html

Iedere ochtend sta ik bozer op. ANDERE MENSEN MAKEN SD#@$RFSDF ANDERE KEUZES DAN IK!!@!@#!@ Eindelijk hebben we een kabinet met liberalen erin om voortaan voor dat tuig de goede keuze te maken!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-08-2018 13:13:23 ]
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 13:29:28 #2
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_181596279
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 12:49 schreef Cherni het volgende:

Ik snap het wel degelijk maar ik stelde de vraag aan jou omdat jij schijnbaar niet inziet dat om de mate van nuttigen mbt hoeveelheden en beweging gaat.
Ja, dat is het standaard dietisten-verhaaltje: als je meer calorieen inneemt dan je verbruikt, dan word je dik. De vraag is meer, wat is er in de samenleving (en daardoor ons gedrag) veranderd en in de omstandigheden om ons heen.

quote:
Nee, ik loop niet met de massa van gezondheidsgoeroes en overheden mee.
Nee, je loopt met de populaire 'vrijheid, blijheid'-massa mee. :)

quote:
Ik bepaal zelf wat ik nuttig maar wil dat wel zo houden
Fact of life: je krijgt niet altijd wat je wil.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_181596475
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 13:29 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ja, dat is het standaard dietisten-verhaaltje: als je meer calorieen inneemt dan je verbruikt, dan word je dik. De vraag is meer, wat is er in de samenleving (en daardoor ons gedrag) veranderd en in de omstandigheden om ons heen.

[..]

Nee, je loopt met de populaire 'vrijheid, blijheid'-massa mee. :)

[..]

Fact of life: je krijgt niet altijd wat je wil.
Nee ook niet met de vrijheid blijheid massa en die swj hype. Het gaat mij erom dat ik privé zelf bepaal wat ik eet en drink etc. Heb totaal geen behoefte aan iemand die mij komt vertellen wat ik in mijn privé tijd onderneem en wat ik eet en daarmee gelijk conclusies trekt en verbanden gaat leggen. Ik neem toch op z'n minst aan dat ook jij je privé tijd als een kostbare zaak ziet zonder inmenging van werkgevers en overheden en andere hysterische invloeden.

En nee ik krijg niet altijd wat ik wil en loopt het zoals ik dat wil. Maar dat zijn kwesties van het omgaan met tegenslagen die prima zijn te verwerken. En dat heeft niets te maken met de vrijheden die ik bedoel.

[ Bericht 3% gewijzigd door Cherni op 31-08-2018 13:44:09 ]
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 13:46:33 #4
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_181596637
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 13:39 schreef Cherni het volgende:

Het gaat mij erom dat ik privé zelf bepaal wat ik eet en drink etc. Heb totaal geen behoefte aan iemand die mij komt vertellen wat ik in mijn privé tijd onderneem en wat ik eet en daarmee gelijk conclusies trekt en verbanden gaat leggen. Ik neem toch op z'n minst aan dat ook jij je privé tijd als een kostbare zaak ziet zonder inmenging van werkgevers en overheden en andere hysterische invloeden.
Dus het gaat inderdaad persoonlijk om jou en niet om de samenleving.

De overheid bepaalt toch ook niet wat jij in je vrije tijd doet? Ik voel dat in ieder geval helemaal niet zo. Ik ben onderdeel van een samenleving en dat betekent automatisch dat ik niet in alles een vrije keuze heb. Vrije keuze is sowieso een illusie, want de hele wereld draait om geld. Meer geld is meer vrije keuze.

Er is een groot deel van de samenleving dat dus, aantoonbaar, niet verantwoordelijk om kan gaan met vrije keuze. En dat heeft ook invloed op de samenleving. Mag de samenleving daar iets aan doen? Ik vind van wel.


quote:
En nee ik krijg niet altijd wat ik wil en loopt het zoals ik dat wil. Maar dat zijn kwesties van het omgaan met tegenslagen die prima zijn te verwerken.
Nou, de alcohol en suikerhoudende dranken worden duurder. Kleine tegenslag. Kun je wel verwerken, toch? :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_181596669
Maar wel de BTW op groente en fruit verhogen.
pi_181596806
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 13:46 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dus het gaat inderdaad persoonlijk om jou en niet om de samenleving.

De overheid bepaalt toch ook niet wat jij in je vrije tijd doet? Ik voel dat in ieder geval helemaal niet zo. Ik ben onderdeel van een samenleving en dat betekent automatisch dat ik niet in alles een vrije keuze heb. Vrije keuze is sowieso een illusie, want de hele wereld draait om geld. Meer geld is meer vrije keuze.

Er is een groot deel van de samenleving dat dus, aantoonbaar, niet verantwoordelijk om kan gaan met vrije keuze. En dat heeft ook invloed op de samenleving. Mag de samenleving daar iets aan doen? Ik vind van wel.

[..]

Nou, de alcohol en suikerhoudende dranken worden duurder. Kleine tegenslag. Kun je wel verwerken, toch? :)
Dat het duurder word is prima te verwerken. Als het je daar om te doen is dan snap je mijn punt totaal niet.

En omdat schijnbaar een steeds groter deel van de samenleving schijnbaar niet kan omgaan met bepaalde vrijheden moeten overheden dan maar ingrijpen. Tja het is niet mijn gedachte. Het zou beter zijn om mensen te leren omgaan met die vrijheden. Maar we zijn nu op een punt gekomen dat overheden maar moeten ingrijpen. Maar tot op welke hoogte?
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 14:10:31 #7
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_181597096
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 13:55 schreef Cherni het volgende:

Het zou beter zijn om mensen te leren omgaan met die vrijheden.
En de beste manier om dat te doen, is door de teugels aan te trekken en dan weer langzaam te laten vieren.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_181602566
Door deze maatregel begin ik echt te twijfelen aan de goede bedoelingen van het kabinet. Of ze zijn gewoon superdom.

Waar blijft de suikertaks???
pi_181605044
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 18:18 schreef Loekie1 het volgende:
Door deze maatregel begin ik echt te twijfelen aan de goede bedoelingen van het kabinet. Of ze zijn gewoon superdom.

Waar blijft de suikertaks???
Waarom zouden er überhaupt taks moeten komen?
pi_181605609
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 18:18 schreef Loekie1 het volgende:
Door deze maatregel begin ik echt te twijfelen aan de goede bedoelingen van het kabinet. Of ze zijn gewoon superdom.

Waar blijft de suikertaks???
Dan wordt drank nog duurder dan men dacht, een grondstof van drank is suiker ;)
There is only one religion
pi_181605943
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 18:18 schreef Loekie1 het volgende:
Door deze maatregel begin ik echt te twijfelen aan de goede bedoelingen van het kabinet. Of ze zijn gewoon superdom.

Waar blijft de suikertaks???
Ja, en waar blijft de lawaaitaks?
pi_181606080
Accijns zijn sowieso bad.
Conscience do cost.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')