abonnement Unibet Coolblue
pi_181585483
Weet iemand of een baan vinden in Kopenhagen goed te doen is voor een net afgestudeerde in economie/finance? Veel websites hebben alleen Deense advertenties, af en toe vind je een Engelstalige. Ik heb al in Duitsland ervaring opgedaan, daar was het iets makkelijker omdat ik wel Duits kon en ook werkte in de financiële hoofdstad van Duitsland/Europa. Deens spreek ik niet, al zou ik het wel graag willen leren, maar dan vooral voor het dagelijkse gebruik. Ik vond werken in het Duits af en toe al lastig, collega's hadden natuurlijk een voorsprong omdat het hun moedertaal is en ze vrij snel door complexe dingen heengaan. Dan moet je toch even twee keer nadenken om het te begrijpen. In het Deens zou zoiets al helemaal een feest worden, werk dan toch liever in het Engels, wat in de economie/finance ook steeds meer de norm wordt volgens mij.
pi_181585603
Waarom zouden ze jouw aannemen? Hebben ze in Denemarken soms een tekort aan economen?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181585640
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 20:15 schreef cempexo het volgende:
Ik houd mij bezig met onder andere de Nederlander die niet meer in Nederland wil wonen, dat zijn zakenmensen en privé mensen. Die willen dus weg. Op dit moment heb ik 4 bijeenkomsten gepland in het najaar en volgend voorjaar, totaal 2000 mensen. Ik ga in op de vraag: Wat betekent het om in Noord Europa (deels N.Duitsland) te gaan wonen en werken. Die 4 groepen worden er in 2019 meer.
lokquote
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  donderdag 30 augustus 2018 @ 22:58:03 #4
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_181586341
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 22:18 schreef ffm65 het volgende:
Weet iemand of een baan vinden in Kopenhagen goed te doen is voor een net afgestudeerde in economie/finance? Veel websites hebben alleen Deense advertenties, af en toe vind je een Engelstalige. Ik heb al in Duitsland ervaring opgedaan, daar was het iets makkelijker omdat ik wel Duits kon en ook werkte in de financiële hoofdstad van Duitsland/Europa. Deens spreek ik niet, al zou ik het wel graag willen leren, maar dan vooral voor het dagelijkse gebruik. Ik vond werken in het Duits af en toe al lastig, collega's hadden natuurlijk een voorsprong omdat het hun moedertaal is en ze vrij snel door complexe dingen heengaan. Dan moet je toch even twee keer nadenken om het te begrijpen. In het Deens zou zoiets al helemaal een feest worden, werk dan toch liever in het Engels, wat in de economie/finance ook steeds meer de norm wordt volgens mij.
Waarom Denemarken?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_181586605
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 22:58 schreef static het volgende:

[..]

Waarom Denemarken?
Hoge levensstandaard, vriendelijke mensen, technologisch geavanceerd, etc.
Het is niet zo dat ik om deze redenen uit Nederland weg wil, want het is ondanks het geklaag van iedereen prima geregeld. Ik wil vooral in het buitenland ervaring opdoen, nadat ik eerder dit jaar in Kopenhagen was geweest voelde ik me daar wel thuis. Meer dan in Londen, en zeker meer dan in Amsterdam. De Nederlandse en Deense cultuur zijn vergelijkbaar, meer dan de Nederlandse en de Duitse iig.
pi_181733785
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 22:58 schreef static het volgende:

[..]

Waarom Denemarken?
En ffm65:

Hier heb je via google een overzichtkeuze van jobs in DK

https://www.google.de/sea(...).0.0.134.702.0j6.6.0....0...1.1.64.psy-ab..1.6.697.0..0j35i39k1.0.9bhSJ5Ytxms

Voor wat betreft de Deense taal in het begin, bijna iedereen spreekt Engels, zeker op hoger niveau.

[ Bericht 4% gewijzigd door cempexo op 06-09-2018 20:16:52 ]
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_181733865
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 23:10 schreef ffm65 het volgende:

[..]

Hoge levensstandaard, vriendelijke mensen, technologisch geavanceerd, etc.
Het is niet zo dat ik om deze redenen uit Nederland weg wil, want het is ondanks het geklaag van iedereen prima geregeld. Ik wil vooral in het buitenland ervaring opdoen, nadat ik eerder dit jaar in Kopenhagen was geweest voelde ik me daar wel thuis. Meer dan in Londen, en zeker meer dan in Amsterdam. De Nederlandse en Deense cultuur zijn vergelijkbaar, meer dan de Nederlandse en de Duitse iig.
Veel beter Netto besteedbaar inkomen tov van Nederland. Vakantiegeld is bv 12%.
Als ik van DK terug moet gaan naar NL, dan kost mij dat 30% meer geld aan inkomen. Kijk eens naar de woninghypotheek op jaarbasis, daar is de rente negatief, dwz je betaalt geen rente maar ontvangt rente.

Mijn gemiddelde rente van de laatste 7 jaar is min 0,4%.


Ook betere werkcondities mbt de CAO gedachte.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')