abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_181583419
WTF! Hier een filmpje. Gallopin heeft daar ook mega veel geluk.
rushverde twitterde op donderdag 30-08-2018 om 19:10:00 Intentad evitad esto la próxima vez!! El helicoptero volaba muy bajo #lavuelta18 @lavuelta @AG2RLMCyclisme https://t.co/gxS7MuujNa reageer retweet
pi_181583862
Lichtgewicht plastic hekken. :')
pi_181584604
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 20:51 schreef TheArt het volgende:
WTF! Hier een filmpje. Gallopin heeft daar ook mega veel geluk.
rushverde twitterde op donderdag 30-08-2018 om 19:10:00 Intentad evitad esto la próxima vez!! El helicoptero volaba muy bajo #lavuelta18 @lavuelta @AG2RLMCyclisme https://t.co/gxS7MuujNa reageer retweet
Wat een mongolenheli
pi_181584745
Wilco ;(
pi_181584863
quote:
7s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 19:07 schreef showtimer het volgende:

[..]

Fok
Ik niet hoor.
pi_181584925
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 20:51 schreef TheArt het volgende:
WTF! Hier een filmpje. Gallopin heeft daar ook mega veel geluk.
rushverde twitterde op donderdag 30-08-2018 om 19:10:00 Intentad evitad esto la próxima vez!! El helicoptero volaba muy bajo #lavuelta18 @lavuelta @AG2RLMCyclisme https://t.co/gxS7MuujNa reageer retweet
:')
  Moderator vrijdag 31 augustus 2018 @ 02:47:58 #132
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_181588815
Etappe 7: Puerto-Lumbreras - Pozo Alcón, 185,7 km

Lang leek de zesde rit helemaal nergens op. In het begin van de rit reden drie renners weg, waaronder Richie Porte. De man waarvan gedacht wordt dat hij ooit de Tour kan winnen in een kansloze ontsnapping in een vlakke rit, eigenlijk best een pijnlijk beeld. Veel voorsprong kregen de drie niet. Er werd gecontroleerd door het peloton, op een bijzonder rustige manier. Er werd gekropen richting Cartagena. Pas in de buurt van deze mooie stad begon de rit ergens op te lijken. Aan het eind zou er langs de kust gereden worden en hier zou de wind misschien wel eens voor wat waaiers kunnen zorgen. Het peloton werd er een beetje nerveus van en dat resulteerde, mede dankzij een paar paaltjes in het midden van de weg, voor een grote valpartij in een klein dorpje. Op 26 kilometer van de streep viel het peloton dankzij deze valpartij in meerdere stukken uiteen en daarna viel het niet meer stil. Buiten dit dorpje zou de fase van de eventuele waaiers sowieso beginnen, dus ging direct op de kant. Er ontstonden inderdaad een paar waaiers, waardoor de gevallen en opgehouden jongens al helemaal niet meer terug konden keren. Een van de meest bekende slachtoffers was Thibaut Pinot. Een paar kilometer later stond Wilco Kelderman ineens langs de kant van de weg. Zijn achterwiel was blijkbaar beschadigd tijdens de valpartij en daardoor kon hij niet meer zo makkelijk trappen. Een fietswissel volgde en daarna moest hij in de achtervolging. Terugkeren lukte niet meer, want wat overbleef van het peloton reed met een sneltreinvaart richting de finish. In de straten van San Javier zagen we vervolgens een licht ontregelde massasprint, onder andere dankzij een late aanval van Tony Gallopin. De grote favoriet Elia Viviani zat slecht geplaatst en kwam pas op het allerlaatste moment opzetten. Te laat. Nacer Bouhanni profiteerde. Een dag eerder kwam hij nog als allerlaatste binnen, nu was hij iedereen te snel af. Na een mislukt seizoen met vooral veel ruzies en tegenvallende resultaten neemt hij een keer sportieve wraak. Van Poppel reed voor zijn doen niet eens zo'n slechte sprint, hij moest genoegen nemen met een tweede plaats. Sagan viel tegen, hij werd pas negende. Er bleven iets meer dan 50 man over in de eerste groep. De tweede groep kwam binnen op 1:44. In die groep Kelderman en Pinot, de klunzen van de dag. Kelderman staat nu 17e op 2:50 van Rudy Molard. De leider kwam in tegenstelling tot zo ongeveer al zijn ploeggenoten niet in de problemen. Hij mag dus nog een dag de rode trui dragen. Met wat mazzel houdt hij het vol tot zondag, al zal het tijdens rit 7 geen sinecure zijn. Een ietwat onvoorspelbare rit in de heuvels.




De etappe gaat van start in Puerto-Lumbreras, een plaats die opmerkelijk genoeg niet aan het water ligt. Bij puerto denk je toch al snel aan een haven, maar vanuit deze plaats ben je toch al snel een kilometer of 30 bezig voor je de kust bereikt. Puerto-Lumbreras ligt op 20 kilometer van Huércal-Overa, de startplaats van de vorige rit. We zijn dus niet veel opgeschoten. Puerto Lumbreras, want blijkbaar is dat streepje nergens voor nodig, ligt aan de rand van Murcia, dicht tegen Andalusië aan. Het is een stadje met 15.000 inwoners, met weinig historie in de Vuelta. Wel komt er een wielrenner uit de stad, Juan Miguel Cuenca. Deze jongen reed in een ver verleden nog een aantal jaar voor Kelme, zonder veel opvallende resultaten bij elkaar te fietsen. In de laatste decennia is Puerto Lumbreras steeds toeristischer geworden. Ze hebben een aantal oude gebouwen flink opgeknapt, waaronder het kasteel dat op een bult boven de stad ligt. Het kasteel van Nogalte, eerst gebouwd door de Islamitische overheersers van Spanje en later overgenomen door de Christenen. Een tijdje best vervallen geweest, maar het ziet er nu weer zo goed als nieuw uit. Het kasteel, al kun je beter spreken van een fort, heeft als bijkomend element van toeristisch belang ook nog eens negen grotwoningen. Her en der zie je langs de flanken van de heuvel wat witte huisjes half uit de grond steken. Af en toe zijn die Spanjaarden best ingenieus. Dateert uit de 18e eeuw blijkbaar, maar recentelijk ook opgeknapt. Het zijn blijkbaar de enige grotwoningen in deze regio die je daadwerkelijk kan bezoeken, komt dat zien. Wat verder opvalt is dat Puerto Lumbreras ligt aan een iets wat vroeger een rivier moet zijn geweest. Midden door de stad loopt een vlakte van een meter of 50 breed. Langs die vlakte zien we hoge muren, want in het verleden was er nog wel water te vinden. Tegenwoordig doet de rivier dienst als parkeerplaats en organiseren ze er wekelijks een markt. Dat is nog eens nuttig omgaan met nieuw verkregen ruimte. Buiten het stad is de oude rivierbedding gevuld met allerlei soorten vegetatie, er groeien zowat hele bossen. Een keer in de heel veel jaar overstroomt het nog wel eens, maar verder moeten ze het hier in de omgeving hebben van bronnen diep in de grond.




We gaan vandaag naar het westen fietsen. Definitief weg van de kust, op naar het dunbevolkte binnenland van Spanje. In de eerste meters van de rit rijden de renners via een hippe nieuwe brug over de drooggevallen rivier. Daarna slaan ze rechtsaf en gaan ze op weg naar het westen. Na zes kilometer komen de renners op de snelweg langs de drooggevallen rivier terecht. Deze snelweg gaan ze een tijdje volgen. Het worden dus weer kaarsrechte wegen, draaien ze in Spanje hun hand niet voor om. In de eerste 15 kilometer van de rit gaat het voornamelijk bergop. In die 15 kilometer komen we ongeveer 400 meter hoger uit, het is dus voornamelijk vals plat met af en toe wat steilere stroken tussendoor. In ieder geval wel lastig genoeg voor een aantal sterke mannen om weg te rijden. Het zal hier waarschijnlijk niet 60 kilometer duren voor er een vlucht vertrokken is. Na dit lange stuk vals plat is het vijf kilometer vlak, waarna er een korte afdaling volgt richting Vélez-Rubio. Tijdens deze afdaling fietsen de renners nog steeds over de snelweg, dus stelt het niet veel voor. Bij afslag nummertje 108 verlaten de renners de snelweg en rijden ze niet lang daarna door Vélez-Rubio. De weg is nu zowaar even een paar kilometer zo goed als vlak, maar dat duurt niet lang. Bij het binnenrijden van Vélez-Rubio botsen de renners op een rotonde met een soort van triomfboog in het midden. Na deze rotonde begint de weg weer wat omhoog te lopen. Van Vélez-Rubio gaat het richting Vélez-Blanco en in dit stuk van zes kilometer gaat het gemiddeld aan een procent of vijf omhoog. De weg is breed en recht, daardoor lijkt het niet echt lastig. Toch is dat het wel. Om de pijn wat te verzachten bereiken de renners na 30 kilometer Vélez-Blanco, dat aan de rechterkant van de weg ligt. Het is een wit dorpje, met op de top van een heuvel een Moors kasteeltje.



Voorbij Vélez-Blanco loopt het nog een paar meter door omhoog, maar daarna gaat het een kilometertje naar beneden waarna het zowaar even een aantal kilometer vlak is. Duurt weer niet lang, want al snel begint de weg een kilometer of zeven vals plat omhoog te lopen richting het dorpje María. Dorpje van niks, maar wel een in het oog springende naam. Buiten María loopt de weg nog even verder door omhoog, terwijl de renners langs velden vol olijfbomen fietsen. Als het hoogste punt is bereikt volgt er een lange afdaling richting Orce. Twintig kilometer lang gaat het licht naar beneden. Heel licht wel, trouwens. Het is zo nu en dan volledig vlak. De weg is in ieder geval kaarsrecht, er zijn amper bochten te bekennen. Na een lastige aanvangsfase even een periode om uit te bollen, ook wel lekker. Het peloton rijdt een tijdje voor een bos, dat is nog wel een opvallend feitje. Je zou verwachten dat alles hier kaal is, maar er wil toch nog wat groeien in het Andalusische land. Daar zijn we inmiddels al een tijdje, na onze korte uitstap in Murcia. Als de renners een kilometer of 60 hebben gereden rijden ze langs Fuente Nueva. Het terrein is nadat men het bos verliet steeds meer open geworden en op de rechte weg en een aantal verlaten boerderijen na is men niets meer tegengekomen. Dat Fuente Nueva stelt zelf ook geen reet voor. Een paar ruïnes boven op een heuvel en wat boerderijen ernaast, je zal er maar wonen. In deze omgeving is de weg wel ineens een stuk smaller geworden, maar verder is het nog steeds eenvoudig fietsen. Even buiten Fuente Nueva wordt dat weer een ander verhaal, want dan gaat een kilometer of drie vals plat omhoog. Boven is het een aantal kilometer vlak, waarna men door het eveneens niet zo enerverende Orce fietst. Buiten dit plaatsje gaat het een kilometer of zeven over licht dalende wegen verder richting Galera, een dorpje waar iets meer te beleven valt. Doen we verder niets mee, want we moeten door richting Huéscar. Dit stadje bereiken we na 83 kilometer en de laatste kilometers richting Huéscar worden in licht stijgende lijn afgewerkt. Heel steil is het nergens, maar het loopt zo nu en dan wel wat zeurderig omhoog.



Buiten Huéscar is de weg een kilometer of acht vlak. Vervolgens gaat het een kilometer aan 5% omhoog, waarna het weer een kilometer of vier min of meer vlak is. De boog kan niet altijd gespannen staan, zullen we maar zeggen. We fietsen wel nog steeds over enorm rechte wegen dwars door het Spaanse niemandsland. In de buurt van het dorpje Duda komen we dan ineens wel weer een aantal bochten tegen. Paar haarspeldbochten zelfs, en een brug over een kloof. Het gaat een beetje op en af, dus dit is nog wel even een punt van attentie. Let je op, Wilco? Na de laatste bocht gaat het zes kilometer rechtdoor richting Fátima. Ja, da's de naam van een dorpje hier. Dit stuk is ook nog eens vals plat, want het moet wel gewoon vervelend blijven. Eenmaal voorbij Fátima gaat het weer een aantal kilometer naar beneden, naar Castril. Dit stuk kent een behoorlijk aantal bochten, maar het loont de moeite om er een beetje fatsoenlijk doorheen te sturen. Beneden komen de renners immers uit in Castril en dat is een bijzonder mooi stukje aarde. Dwars door Castril loopt de Rio Castril en die rivier heeft in de loop der jaren een mooie kloof uitgesleten. Langs deze kloof hebben ze een paar hangbruggen aangelegd, een beetje vergelijkbaar met Caminito del Rey. Ergens midden in de kloof zit in de rotsen ook nog een huisje verstopt, best pittoresk. Verder doet Castril een beetje denken aan Le Puy-en-Velay in Frankrijk, vooral omdat er een paar rotsformaties boven het dorp waar te nemen zijn. Op een van die twee rotsen hebben ze nog een kasteeltje gebouwd, met helemaal op de top een beeld van Jezus.




Na dit toeristische tussendoortje verlaten de renners na 111 kilometer Castril en rijden ze langs een stuwmeer verder. De weg begint al snel omhoog te lopen, de eerste officiële klim van de dag is in aantocht. We gaan beginnen aan de Alto de Collado de Laude, een klim van vijf kilometer aan 6% gemiddeld. Toch best een stevig klimmetje, met ondertussen een mooi uitzicht over de omgeving. Na 117 kilometer komen de renners boven en vervolgens gaat het een kilometer of vier heel licht naar beneden. Daarna is het weer een kilometer of twee vlak, volgt er een klein knikje naar boven en vervolgens gaat het drie kilometer naar beneden over een niet al te overdreven bochtige weg, dwars door een bos. Vervolgens is het weer even zo goed als vlak, waarna er verder wordt gedaald over een kaarsrechte weg richting Pozo Alcón. Zegt de naam Pozo Alcón u iets? Misschien wel, het is namelijk de finishplaats van deze rit. Na 135 kilometer, op 50 kilometer van de finish, passeren we er voor de eerste keer. Het had een gezellig korte rit kunnen zijn, maar de organisatie heeft nog een extra lusje bedacht. We passeren de finish ook van de verkeerde kant, dus dat lusje was natuurlijk broodnodig. Buiten Pozo Alcón gaat het rechtdoor naar het zuiden, over een weg die eerst een kilometer omhoog loopt aan 5%, waarna het een kilometer of vijf heel licht naar beneden gaat. Vervolgens is het vlak terwijl we nog steeds rechtdoor richting het volgende dorp fietsen. Dat dorp is Cuevas del Campo en in dit dorp slaan de renners bij een rotonde rechtsaf. Na de rotonde gaat het direct weer naar rechts. Het peloton bevindt zich nu ineens op een smallere weg die ze terug naar het noorden gaat brengen. Deze weg is een kilometer of acht min of meer vlak, met kleine hoogteverschilletjes. De renners rijden door een open gebied, langs een agrarisch stukje Spanje. Aan het eind van deze weg rijdt het peloton onder een kicken aquaductje door. Het gaat hierna nog verder rechtdoor, maar dan wel in dalende lijn. Afdalinkje van drie kilometer, zonder gevaren. Al snel vlakt het weer af, waarna de renners in de buurt van Hinojares het eind van de weg bereiken. Bij een t-splitsing gaan ze naar links. Het is nu nog 27 kilometer fietsen tot de finish.



Na een avontuurtje op een wat smallere weg bevinden we ons nu ineens weer op een bredere weg. Deze brede weg gaat ons naar Ceal brengen, waar de voet van de laatste gecategoriseerde klim van de dag ligt. Het is ongeveer 10 kilometer fietsen tot Ceal en in deze kilometers gaat het voornamelijk naar beneden. Eerst twee kilometer in dalende lijn, dan een vlakke kilometer en daarna weer drie kilometer in dalende lijn. Vervolgens is het zo goed als vlak tot aan Ceal. De afdaling is makkelijk, want de weg is dus breed en er zijn niet zo gek veel bochten. Het landschap is ondertussen best fraai te noemen. Eenmaal helemaal beneden slaan de renners rechtsaf, waarna ze over een ietwat smallere weg richting Ceal rijden. Deze weg is eerst nog een kilometer vlak, maar daarna begint op 17 kilometer van het eind in het dorpje de laatste officiële klim. De Alto de Ceal, een klim van 4,5 kilometer aan 5,4%. Al is ie eigenlijk maar vier kilometer lang en stiekem ook wel wat meer dan 5,4% gemiddeld. Je komt uit boven de 6%, waardoor deze klim toch iets meer de moeite waard wordt. Het is een bochtige klim, met een relatief smal weggetje. Kan best wel eens een flink sprintje worden richting deze berg, van voren beginnen is hier in ieder geval geen nadeel. Het is een mooie klim, tijdens de eerste steile bochten heeft men uitzicht over de snelweg waar men kort geleden nog fietste. Heeft die gekke Escartin toch maar mooi gevonden, deze bult van de derde categorie.



Eenmaal boven gaat het kort naar beneden, een afdaling van anderhalve kilometer met bijna meteen in het begin twee scherpe bochten achter elkaar. Na die twee bochten vlakt het snel weer af, waarna er zelfs nog een kilometer omhoog aan een procent of drie volgt. Hierna gaat het weer anderhalve kilometer naar beneden, over een weg die ineens een stuk breder wordt. Wel een weg met nog een lastige haarspeldbocht en even verderop bij het binnenrijden van Hinojares nog een lastige bocht. In dit dorpje ligt na 177 kilometer, op negen kilometer van het eind, de tussensprint. Na die laatste bocht loopt de weg meteen weer omhoog. Twee kilometer aan 6%, dat zie je ook niet meteen aan het profiel. De wegen in Hinojares zijn eerst vrij breed, maar worden na het passeren van een Caja Rural bijzonder smal. De percentages schieten hier ook ineens omhoog, er zitten zeker wel een paar stroken aan meer dan 10% bij. Buiten het dorp wordt de weg weer vlak en ook een stuk breder. Er volgt zelfs nog een klein stukje in dalende lijn, tot op vijf kilometer van de streep. Vijf kilometer van het eind rijden de renners over een opvallende brug die ze naar de andere kant van een kloof brengt. Aan de andere kant van de kloof loopt de weg meteen weer steil omhoog. Na 500 meter vlakt het weer wat af, maar toch blijft het in de resterende kilometers steeds omhoog lopen. In vijf kilometer overbruggen we 150 hoogtemeters, het is dus net wat meer dan vals plat. Een lastige, slopende, zeurende en vervelende finale. Op vier kilometer van de streep komen de renners op een brede snelweg terecht die ze naar Pozo Alcón gaat brengen. Het gaat tot op twee kilometer van de streep volledig rechtdoor, terwijl het dus steeds vals plat omhoog blijft lopen. Door de brede en rechte weg zie je dat bijna niet, maar de benen zullen duidelijke signalen afgeven. Op twee kilometer van de streep houden de renners de linkerkant van de weg aan, waarna het rechtdoor blijft gaan tot een kilometer van het eind. Richting die laatste kilometer loopt het nog even een paar hectometer wat steiler omhoog, aan een procentje of vijf. Onder de vod vlakt het dan juist weer af. In de laatste kilometer slaan de renners rechtsaf, waarna ze door de straten van Pozo Alcón gaan rijden. Het is even een aantal meter min of meer vlak. Op 700 meter van het eind volgt er een flauwe bocht naar rechts, waarna het zelfs even kort naar beneden gaat. Honderd meter verderop nemen ze een flauwe bocht naar links, waarna de weg in de laatste halve kilometer weer omhoog loopt. Gemiddeld gaat het in de laatste 500 meter aan 4% omhoog, maar het venijn zit in de staart. Op 200 meter van het eind slaan de renners linksaf waarna ze op een soort van muurtje botsen. In de laatste 150 meter gaat het aan een procentje of zeven omhoog. Een buitengewoon lastige finale dus, hier in Pozo Alcón.



Pozo Alcón is een gemeente in de Spaanse provincie Jaén in de regio Andalusië met een oppervlakte van 139 km². Pozo Alcón telt 4.857 inwoners (1-1-2016). Dat is eigenlijk alles wat de Nederlandse Wikipedia over Pozo Alcón heeft te melden. Het is dan ook een redelijk slaperig dorpje in het midden van het niets. De omgeving is mooi, maar ook vrij onherbergzaam. Daarom woont hier niet veel volk. De Vuelta komt er daarom bovendien niet vaak langs, het zal de eerste keer worden dat Pozo Alcón haar opwachting maakt in de Ronde van Spanje. Ook van het roadbook worden we niet veel wijzer. Tot twee keer toe wordt benoemd dat Pozo Alcón in de buurt van het Parque Natural Sierras de Cazorla, Segura y Las Villas ligt. Niet echt een pakkende naam trouwens, maar wel een mooi park afgaande op de foto's. Het onderste gedeelte van deze sierra noemen ze dan weer Sierra del Pozo en hier heb je allerlei kreekjes en beekjes en daar kun je aan allerlei wateractiviteiten doen zoals rafting. Is een teringeind weg van Pozo Alcón, maar dichter in de buurt hebben ze niet veel te bieden. De lokale bevolking moet het verder vooral van de agrarische activiteiten hebben. Olijven bijvoorbeeld, het stikt hier van de olijven. Voorts wil ik nog mijn verbazing uitspreken over de exacte locatie van de finish. De weg loopt na de finish nog een tijdje verder door naar boven, hoezo pakken ze dat niet mee? Dit is niet mijn Vuelta.



In Puerto Lumbreras wordt het overdag 30 graden. Geen kans op neerslag en niet bijzonder veel wind. Het beetje wind dat er is zal in het begin van de rit in de rug staan. In Pozo Alcón, verder in het binnenland, wordt het nog een stukje warmer. 32 graden, zonder kans op regen en met een klein beetje wind. In de absolute finale zal de wind waarschijnlijk op kop staan, maar aangezien het niet heel hard waait zou dat niet veel verschil mogen maken. De rit begint om 12:25, want het is best een lang ritje. Sporza is er om 15:00 weer bij, Eurosport misschien om 14:30 al. Even in de gaten houden. Tegen die tijd hebben de renners al 80 kilometer afgewerkt en is het nog een kilometer of 100 tot de finish. De aankomst wordt verwacht tussen 16:56 en 17:26. Eens kijken of ze het deze keer wel goed hebben berekend.



Ja, de voorspelling. Ik heb geen idee, ouwe reuzen. Het is een lastige rit, zelfs lastig genoeg om verschillen te creëren tussen de favorieten voor de eindzege. De vraag is alleen of die mannen zich echt gaan inspannen tijdens deze rit. Dat zal vooral van Team Sky en Movistar afhangen. Het is absoluut een rit voor Valverde en ook Kwiatkowski kan hier perfect uit de voeten. Gaan ze alleen de hele ploeg oproken voor een ritzege en een paar seconden tijdwinst? Daarnaast moeten we nog even met een schuin oog naar Rudy Molard kijken. Als hij nog een dag langer in rood wil rijden zet hij misschien ook wel zijn mannen op kop als we in de kopgroep wat jongens aantreffen die kort in het klassement staan. Voor de sprinters is het in ieder geval te zwaar. Een Sagan in topvorm kan dit aan, maar die wordt voorbij gesprint door Miguel Angel Lopez dus daar gaat iets niet helemaal goed. Mij lijkt het uiteindelijk toch gewoon een rit voor de vluchters. Ik denk dat de klassementsrenners vooral wachten op zondag. Daar kan je echt het verschil maken, hier niet helemaal. Bovendien is het de Vuelta, bijna iedere rit is voor de vluchters. We graaien in de grabbelton naar vijf namen die in de praktijk niet boven zullen komen drijven.
1. Teuns. Mijn favoriete leeghoofdige Belg bakt er tot nu toe helemaal niks van. Misschien is het te warm voor hem, ik heb geen idee. Dit is alleen op papier wel een ideale rit voor Teuns. Meer op zijn maat kan het bijna niet gemaakt worden. Daarom probeer ik het toch nog een keer met 'm. Stel me niet teleur, Dielon.
2. Fraile. Geen idee of hij überhaupt de vrijheid gaat krijgen om in de aanval te gaan, maar na een slecht begin van de Vuelta gaat het nu weer wat beter met Omar. Hij ging al vroeg op z'n muil en reed een paar dagen achteraan, maar tijdens de vorige rit zat hij in de voorste waaier en wist hij zevende te worden in de sprint. Daar is weinig mis mee. Dit is ook echt typisch een rit voor Fraile. Geen hooggebergte, maar wel de hele dag op en af met een lastige finale. Op de een of andere manier zit er meestal nog wel wat explosiviteit in zijn benen aan het eind van zo'n rit. Maakt kans op zich in het selecte groepje renners te voegen die in iedere grote ronde een rit wisten te winnen, zou mooi zijn.
3. Devenyns. Nu wel dan. Had hem een paar dagen terug al verwacht, maar alle renners van Quick Step wisten toen de beslissende vlucht te missen. Waren nochtans 25 renners weg. Nouja, kan de beste overkomen zullen we maar zeggen. Er volgt nu een nieuwe kans. Geen excuses meer, deze rit is op voorhand al niets voor Viviani.
4. Amanuel. Die ene met de moeilijke achternaam. Een nieuwe Eritreeër aan het front. Heeft zich wat langzamer ontwikkeld dan enkele van zijn landgenoten, maar lijkt op dit moment wel de meeste potentie te hebben. Is goed begonnen aan zijn eerste grote ronde, staat momenteel 35e. Is veelal aan het knechten, voor de onzichtbare Meintjes bijvoorbeeld. Vind ik een beetje onzin. Die jongen heeft blijkbaar goede benen, stuur 'm in de aanval. Veel leerzamer.
5. Mollema. Heeft weer wat tijd verloren, dus er is weer genoeg ruimte om opnieuw in de aanval te gaan. Ik ga 'm denk ik gewoon iedere keer noemen als er een kans voor de vluchters is. Werkt blijkbaar motiverend. We zetten 'm alleen niet meer op één, want daar koerst ie te hersenloos voor.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Moderator vrijdag 31 augustus 2018 @ 10:19:49 #133
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_181592612
quote:
Wtf :')
Al was de Volkskrant qua sportjournalistiek sowieso al niet meer serieus te nemen.
  Moderator vrijdag 31 augustus 2018 @ 10:37:18 #135
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_181592619
Kelderman bestaat niet.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_181592678
#werkenbijdevolkskrant
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 10:52:32 #137
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_181592892
Allemachtig wat een overhaaste conclusies ook weer over Keldermans podiumkansen. Anderhalve minuut is opzich veel, maar hij heeft verder geen lichamelijke schade en aan de benen lag het ook niet. Aan het einde van zo'n ronde zijn de verschillen toch al groot genoeg, dat dit nog slechts 1 of 2 plekjes scheelt. Hoort er bij, dit soort verliezen lopen de meeste renners wel op.

Overigens, nog steeds geen uitvallers deze Vuelta. Is dat een record, 6 etappes met een compleet peloton?
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 31 augustus 2018 @ 10:55:54 #138
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_181592962
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 10:52 schreef VoMy het volgende:
Allemachtig wat een overhaaste conclusies ook weer over Keldermans podiumkansen. Anderhalve minuut is opzich veel, maar hij heeft verder geen lichamelijke schade en aan de benen lag het ook niet. Aan het einde van zo'n ronde zijn de verschillen toch al groot genoeg, dat dit nog slechts 1 of 2 plekjes scheelt. Hoort er bij, dit soort verliezen lopen de meeste renners wel op.

Overigens, nog steeds geen uitvallers deze Vuelta. Is dat een record, 6 etappes met een compleet peloton?
Zo vaak gebeurt het volgens mij niet dat 'de meeste (klassements)renners' ergens wel een keer even bijna twee minuten verliezen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_181593091
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 10:55 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Zo vaak gebeurt het volgens mij niet dat 'de meeste (klassements)renners' ergens wel een keer even bijna twee minuten verliezen.
Zeker in de Vuelta niet. Tour is een ander verhaal.
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 11:08:05 #140
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_181593228
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 10:55 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Zo vaak gebeurt het volgens mij niet dat 'de meeste (klassements)renners' ergens wel een keer even bijna twee minuten verliezen.
De achterstand van de nummers 5/10 in de Vuelta, aan het einde:
2017: 3/15mins
2016: 7/14mins
2015: 3/10mins
2014: 5/13mins
2013: 7/13mins
Dus, waarschijnlijk gaat 1.44 aan het einde misschien 1 plek schelen. Had Kelderman vorig jaar 1.44 verloren, was hij niet 4e maar 5e geëindigd, bijvoorbeeld. Ook een prima resultaat.
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 11:13:43 #141
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_181593368
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 11:08 schreef VoMy het volgende:

[..]

De achterstand van de nummers 5/10 in de Vuelta, aan het einde:
2017: 3/15mins
2016: 7/14mins
2015: 3/10mins
2014: 5/13mins
2013: 7/13mins
Dus, waarschijnlijk gaat 1.44 aan het einde misschien 1 plek schelen. Had Kelderman vorig jaar 1.44 verloren, was hij niet 4e maar 5e geëindigd, bijvoorbeeld. Ook een prima resultaat.
Kelderman mikt dit jaar hoger. Met een tijdsverlies als dit wordt het podium halen heel lastig. Bij de bookmakers is hij nu gedaald naar 7.0 voor een podiumplaats.
  Moderator vrijdag 31 augustus 2018 @ 11:27:41 #142
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_181593647
Ik stel voor de dat de vlaggetjesbrigade zich vanaf nu volledig gaat richten op Kruijswijk. w/
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 11:31:12 #143
62913 Blik
The one and Only!
pi_181593723
Ik zie het van de zonnige kant. De druk is er nu een beetje af, dus tijd voor Kelderman om te gaan schroeien!
pi_181594256
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 11:31 schreef Blik het volgende:
Ik zie het van de zonnige kant. De druk is er nu een beetje af, dus tijd voor Kelderman om te gaan schroeien!
Die ligt binnen twee dagen weer op zn snufferd #hoekwaardeklappenvallen
pi_181594928
quote:
Dat je niet weet of je siësta al een half uur bezig is, of anderhalf uur, of misschien wel tweeënhalf uur, omdat de tijd niet weg tikt, maar zachtjes smelt, zoals het festinietje (niet te verwarren met een festinaatje) dat je gaat opsmikkelen zodra je het op kunt brengen om jezelf naar de vriezer te slepen.
quote:
Dat je de kussens van de bank nog even opschudt en je je ogen sluit om een uiltje te kna ------- waaaaaaaaaaaaaiiiiiiiiiierrrrrrrrrrrrrrrrrsssssssss!

Dat je ineens bovenop de bank staat te dansen en te springen en te jodelen en te hossen.
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 12:27:42 #146
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_181594967
Thijs zit de hele dag thuis te zuipen.
pi_181595157
Eerste ontsnapping:

Gougeard
Woods
De Tier
Conci
Ravasi
Aranburu
Oscar Rodriguez
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 12:38:33 #148
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_181595204
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 12:35 schreef TheArt het volgende:
Eerste ontsnapping:

Gougeard
Woods
De Tier
Conci
Ravasi
Aranburu
Oscar Rodriguez
Next aub
pi_181595213
Floris alweer een vrijgeleide? Djumbo komt Karsten niet tegemoet.
pi_181595224
29 sec. op het peloton.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')